-
Fototrend
A kereshetőség érdekében a filmkritikát, ajánlót tartalmazó
hozzászólások #értékelés címkével vannak ellátva.
Bővebben erről és példa a keresésre.
A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz warcat #37755 üzenetére
Leszedtem, hozzá angol feliratot is, de nem egyezik. Ilyet még nem láttam amúgy, mert kb ugyanarról beszélnek mint amit a felirat ír, de mégsem, rohadtul zavaró. Várok vele egy kicsit, aztán meglátjuk, mit alkotnak még.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
In the Valley of Elah
A 2008-as Mozifanok Éjszakáján néztük meg, ez volt az első film az 5-ből, igazából felvezetésnek szántuk, hogy aztán jöhessenek a zúzósabb mozik: a vége az lett, hogy azóta is ez a kedvenc filmem.
Sikertelensége és ismeretlensége érthető, hisz egy kínos témát feszeget, legalábbis akkor még nem volt megszokott ilyen filmet készíteni, ennyire nyers eszközökkel.
A Született július 4-ént, Forrest Gumpot, Szarvaszvadászt, Acéllövedéket meg esetleg a Szakaszt szokták felhozni, mint a háború szörnyűségeit, visszailleszkedés nehézéségeit bemutató filmeket, de az a baj, hogy ezekben sok a szélsőséges megnyilvánulás, hisz nem minden katona lesz orosz rulett függő vagy épp nyomorék a háború után, de ezek, ha analógiaként tekintünk rájuk, nagyon erősek lettek, nem véletlenül ilyen meghatározóak mindenki szerint.
Az Elah völgyében nem is a háborúról szól, csak karcolgatja a témát, sokkal inkább a társadalom és a háború kapcsolatáról egy a Született július 4-énnél jóval egyszerűbb és pont emiatt hihetőbb helyzetet mutat be.
Maga a történet nagyon egyszerű, lineáris szerkezetű, azt mutatja be, ahogy egy volt katonai rendőr apa felkutatja eltűnt fiát. Nyomozása során sok emberrel és sok hozzáállással találkozik, amit merev, rasszista jelleme és hozzáállása miatt nem ért vagy nem is érdeklik már az ilyen dolgok. Nagyon érdekes a hozzáállása a feleségéhez és a Charlize Theron által játszott nyomozóhoz, hisz mindkettő az érzelemeket, haragot, bánatot testesíti meg a közönynek tűnő fásultsággal szemben, ami maga az apa Tommy Lee Jones tálalásában (Oscarra jelölték ezért az alakításért).
Nem tudom lehet-e még mást mondani a filmről, anélkül, hogy spoilereznék, mindenkinek ajánlom a megtekintését, mert nagyon erős szociológiai dráma és egy remek tükör az amerikai társadalom hozzáállása felé, ráadásul még a midnenhol megjelenő amcsi zászló is új értelmet nyer itt.(Annyit hozzátennék, hogy olyan reakciót, amit ez a film kapott, még soha nem éltem át moziból kifelé jövet: az emberek beszélgetve, nevetve, hangoskodva hagyják el a termet mindig, vagy akár meg is tapsolják a filmet (Gran Torino volt ilyen egy évvel később). Ez fokozottan igaz volt a Mozifanok Éjszakájára, ahol még sietni is kellett, hogy legyen jó helyed a következő filmre. Az Elah völgyében végén, miután elsötétült minden, mindenki szinte kivétel nélkül csöndben ült még egy kicsit, majd ugyanilyen csendben hagyta el a termet. Ez egy olyan élmény volt, amilyet nem tapasztalt moziban sem előtte, sem azóta és várom már, mikor lesz még egy olyan film, ami ezt váltja ki az emberekből.)
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Asszem azért nem egyezik az angol felirat a beszéddel a Snowpiercernél, mert a feliratot a Koreában megjelent alapján csinálták és nem egy az egyben lett visszafordítva. Ettől függetlenül zavaró.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz HuMarc #37817 üzenetére
Öhm... tudom, hogy nagyon jó érzés okosnak lenni, de láttál te a kommentemben egy darab kérdést is, vagy bármit, ami emlékeztetett rá?
Talált a BS normális feliratot ettől függetlenül 2 verzióhoz összesen 1-et, ami elég szar arány.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Mad Max!
Jön játék, jön film, tiszta Káanán van!
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz gyuromoj #37840 üzenetére
Indokolatlanul sokna éreztem a 2012-es jeleneteket.
A Battle: LA tényleg durca volt, de ott inkább a hangokat emelném ki, eszement hangeffeketeket találtak, talán a legjobb háborús hanghatásokat ott hallottam. Caesar a Majmok bolygójában szerintem a mai napig etalon, amit mocappel megalkottak, kíváncsi leszek az idei film tud-e valamit újítani ezen a téren.
Ha a "pusztítós" jeleneteket nézzük, akkor ezek közül számomra a legdurvább az volt, mikor a Vengeance lezuhant a Star Trek Into Darkness-ben, IMAX-ben nézve totál agyfasz élményt nyújtott ráadásul nagyon jó plánokat alkalmaztak ( nem úgy, mint a 2012-t, ahol mindig ugyanazt láttad, csak repülővel/kocsival/kocsival/repülővel). Összességében amúgy nagyon jó lista lett, hiányoltam a Robotzsarut meg a Star Trek: The Motion Picture-t.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz dokee78 #37846 üzenetére
A 9 rota valóban jó volt hangeffektek terén, a Black Hawk Downnál viszont a zenék és beszéd alá keverték a hanghatásokat, azt nem éreztem olyan erősnek.
Viszont a Sugár mozinak egyetlen előnye van a CC bármely más mozijával szemben: náluk a nagy Spielberg teremben van az egyik legjobb hangtechnika az IMAX mellett, nem tudom miért, máshol bátnóan hangosra állítják, van hogy kikapcsolnak pár hangfalat, de ott a Spielbergben néztük meg a Battle: LA-t és mindent vitt hangzásban (sajna másban távolról sem).Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Ezek tök jók.
De a District 9 alattit nem vágomSome motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Ez az X-Men eléggé oda fog csapni a sok Paramount-os Marvel filmnek.
Minőség kell a mennyiség fölött!Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz callmeakos #37919 üzenetére
Klasszikust? Fritz Langtól a Metropolis elég klasszikus?
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Na Popcorn Time-on megvan az első magyar feliratos film (Ender's Game). Nem is rossz arány, megnéztem már vagy 10 másikat ezelőtt.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Batman jó példa, mert ott mindhárom részben kapott egy karizmatikus ellenfelet (vonatkoztassunk el Bane halálától).
A Star Trek Into Darknessben is Khan vitte a show-t, Otterbatch állva hagyott mindenkit, Zodot nehéz lesz elfelejteni, olyan eszeveszett volt Michael Shannon a tábornok szerepében, Quaritch ezredes meg... ha van valaki, aki kávézgatva néz végig egy népirtást rezzenéstelen arccal, akkor az Quaritch ezredes.
És ez csak néhány példa, az új Pókban Lizard sem volt rossz, de ezzel szemben az uccsó Vasember ebből a szempontból értékelhetetlen a "nagy csavar" miatt, az előtte levőnél Whiplash komolyan vehetetlen volt, az új Thorban Malekith nagyon gyenge lett, az elsőben Loki mondjuk megérte a pénzét. A Kapitányban Red Skull sem volt az igazi szerintem, valahogy a sztereotip, egydimenziós gonoszok ideje lejárt, ő meg nagyon az volt, kíváncsi elszek most mit hoznak majd ki az új filmből.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Pali1119 #37949 üzenetére
Elrontottam, bocsánat.
(#37950) Huma: A Watchmen karakterei oda vissza megcsapkodnak minden mást, szuperhős filmekét meg pláne. a Snyder-i filmekben az az érdekes, hogy az ellentmondásos karakterek lényegét nagyon jól kapja el, Watchmen és Man of Steel a legjobb példa erre, ezért bízom az új DC-filmben.
(#37951) .LnB: Kellett a sorozatnak egy kis tupírozás, fel kellett rántani a mai szintre az egész Star Trek kocnepciót. Az a baj, hogy a mozifilmek is nagyon sorozatosak lettek, ugyanazok a díszletek, néhol ugyanazok az effektek és pár film (Generations, Resurrection, Nemesis) olyan volt sok szempontból, mint egy tőlnyújtott sorozatepizód. A két új film nagyon kényes egyensúlyt próbál találni a fanok és a mainstream közösség között, és szerintem a második filmben ez sikerült is nekik, mert fogyazstható volt mindenkinek, ugyanakkor tele volt utalásokkal a régi filmekre. Az, hogy a stúdiók ma már nem tökösek és nem merték a kulcsfontosságú karaktert legalább még egy részig halva tartani, nem feltétlen magának a filmnek a hibája, egyszerűen az igények változtak 30 év alatt és ebbe az ilyen sorozatelvűség nem fér már bele sajnos.
Lefagyasztani Han Solót úgy, hogy csak a következő részben éled fel? Ma már teljesen elképzelhetetlen.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Én soha nem számítottam arra, hogy a Khan haragja nyomába érhet ez, vagy a jövőben akármelyik más film. A Khan haragja szeirntem az egyik legjobb sci-fi, amit valaha készítettek, egy olyan ritka esszenciája a közel tökéletességnek, ami mellett szó nélkül elmenni minimum főbenjáró bűn. Az a felülmúlhatatlan intelligencia, amit Ricardo Montalban sugall a film egészében Khanként egyszerűen leiskolázza Otterbatch John Harrisonját (bár ott a Khan-karakter is más tónust kapott, bosszú, család, miegyéb). A durva emellé az, hogy a rendező képes volt megzabolázni Shatnert és egy olyan alakítást erőszakolt ki belőle, ami felért Nimoy Spockjához és Khanhoz. Emellé az effektek, amik mai szemmel is teljesen nézhetőek, az idegtépő csata a két hajó között, az egész filmen átívelő filozófia az áldozatról, amit végül Spock meghoz, plusz maga a történet, a Genesis ötlete ma már bárgyúnak tűnik, akkoriban teljesen újszerű volt, hisz minden film arról szólt, hogy bolygók pusztulnak el nyomtalanul (Star Trek, Star Wars, Superman) itt meg maga a teremtés egy egész bolygón állt a középpontban. A zenéről meg ne is beszéljünk, James Hornernek olyan pattanásig feszült légkört sikerült teremtenie, ami máig etalon sokak számára (ha valaki meghallgatja a fenti soundtracket, esetleg ismerősnek találhatja az Aliensből, emlékeztetheti az Avatarra, nem véletlenül). Abrams bármennyire is fasza gyerek, ehhez nem érhetett föl, viszont így is megcsinálta szerintem a blockbusert szezon egyik legjobb filmjét. El kell fogadni, hogy most már nem ugyanazon elvek mentén készítik a filmeket, a sci-fiket meg végképp nem, sokkal kevesebb eszközt használnak, hogy minél szélesebb közönség számára legyen elfogadható.
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz Integra #37958 üzenetére
Ebben teljesen egyetértünk. Kellett az új íz, Abrams meg kellően bevállalós volt, hogy merjen újat húzni a kalapból és valszeg ezzel a hozzáállással fogja megmenteni a Star Warst is.
Sok helyen olvastam emberkéktől, hogy most az ő kezében van Hollywood sorsa, mert még ha csapzott is a Star Wars név, de egy olyan brand van mögötte, amivel lehetséges, hogy meg tudja állítani a képregényfilmek egyeduralmát és esetleg utat nyithat a minőségi sci-fiknek, ahogy a Harry Potter elindított egy agresszív ifjúsági regényadaptáció dömpinget (más kérdés, hogy kb senki nem tudta meglovagolni a Potter-hullámot).Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz HuMarc #37961 üzenetére
A Twilight nem lenne HP nélkül, ez azért teljesen egyértelmű. Az ifjúsági sztorik új válfaját indította el a hülye vámpírosdival.
A Harry Potter emellett elindította a Narniát (azért nem a Gyárák Ura, mert aa Jackson-trilógia célközönsége jóval idősebb, mint a Pottereké meg a Narniáé), ott volt az Eragon, Arany iránytű, Perc Jacksonok mostanában meg már minden hónapra jut egy tiniregény adaptáció. Harry Potter nélkül nem lenne ilyen dömping, főleg nem adnának a stúdiók eszetlenül minden szarra pénzt.
A lényeg pont az lenne, hogy mivel jelenleg a Disneynek van a legnagyobb befolyása a hollywoodi trendekre, óriási tőkével rendelkezik és a John Carter megmutatta, hogy hajlandó is költeni potenciális sikerfilmekre, az új Star Wars a képregényfilmektől másfelé terelje őt és ha elkezd kiaknázni (ismét) egy filmtípust, jelene setben az űroperákat, ahhoz esetleg a többi stúdió is csatlakozna.
A képregények filmre vitelének joga nagyjából megoszlik a nagy stúdiók között, persze a Marvelnek nyomasztó fölénye van, viszont azt se feledjük, hogy a Warner/DC-nek egymagában áll olyan erőforrás a háta mögött, amivel a Sony (Spiderman) és a Fox (X-Men) képregényfilmes divíziója nem képes kiállni, csak a Paramount (Avengers).
Ami kétségtelen és szomorú tény, hogy a képregény adaptációk majdhogynem monopolhelyzetben vannak a kasszáknál: nem véletlenül tűzi ki a Marvel 3-4 évre előre a filmjei időpontját, kvázi teret ad a stúdióknak az ütemtervük alakításában, hogy ezeknek a filmeknek szabad útja legyen a moizpénztáraknál. Érdemes visszanézni, hogy az Avengers előtt és után milyen sivatag volt új bemutatók terén, ugyanúgy a The Dark Knight Risesnál és az Ironman 3-nál, mivel nincs olyan cím, ami ezekkel képes lenne versenyre kelni. Ez az a trend, amit láthatóan egy új cím nem képes megtörni, viszont egy kellő bázissal és erőforrással rendelkező franchise, mint a Star Wars képes lehet, és ebbe az új hullámba belekapaszkodhatna az összes nagy stúdió, a Disney-nek meg mint mondtam, teljesen mindegy, kalandozhat, hisz a világ összeomlásáig tudnának már John Cartereket finanszírozni minden évben.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz callmeakos #37990 üzenetére
Ironman felsőtest melegítő alsóval nagyon mókás
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
The Grand Budapest Hotel
Valószínűleg Wes Anderson a legszerzőibb rendező jelenleg a világon: egyetlen képkockából ki lehet találni, hogy azt a filmet ő készítette és ez így van jól.
Sok vitát olvastam arról, hogy a szerzőiségnek milyen eszközei lehetnek a nyilvánvalókon kívül, például egy színész frekventált használata szerzői jegynek minősül-e (Tarantino- Samuel L. Jackson). Ezek érdekes kérdések szerintem azok számára, aki behatóbban foglalkoznak a témával, de az egyszeri néző számára talán fontosabb, hogy fogyasztható és értékelhető film szülessen, amit például Kubricknak nem mindig sikerült megtennie, bár én csipztam a munkáit.
Wes Andersont viszont szereti a nép, pedig elég rétegfilmeket készít nagyon furcsa eszközökkel és még érdekesebb hangulattal, de filmjei egytől egyig megütnek egy mércét mind a kritikusok szerint, mind a nézők szemében, ami üdvözítő, mert nem lenne jó egy ilyen egyéniséget elveszíteni.
És hogy miért egyéniség? Nos, meg kell nézni a Grand Budapest Hotelt és mindenki egyből rájön. Ilyen fantasztikus parádéval nagyon régen találkoztam, egyszerűen annyira süt a filmből a nagybetűs HANGULAT, hogy csak emiatt érdemes moziban nézni: szenzációs témaválasztás, olyan sztárparádéval, amitől egypár kritikus biztosan sírva fakadt, és minden megvan, ami Wes Andersont az egyik legjobb szerzői rendezővé teszi: pattogó, stílusos körmondatok fergeteges nyelvezettel (Tarantino a másik mestere ennek), színkavalkád, ami kifejezi a film aktuális hangulatát, pergő, jól megírt zene és olyan jelenetek, hogy az értő közönség lefordul a székről. Aki látta, tudja miről beszélek, a macska, Tilda Swinton, a szökés, Willem Dafoe, a lövöldözés a lobbyban, a hegyvidéki monostori rész... és ez csak néhány a több tucat ötletből, amik pergővé, élővé és hihetetlenül izgalmassá teszik az amúgy nem rövid történetet. Lehengerlő alkotás és még az is megbocsájtható, hogy a felvetett szálak többségét egy-egy mondattal vagy képpel lezárja, mert a keretet szerintem remekül sikerült megalkotni.
Szomorú viszont az, hogy én, a magam 22 évével drasztikusan csökkentettem az átlagéletkort az eléggé foghíjas moziteremben, pedig ez nem egy nehéz film és simán van olyan élvezetes, mint egy Tarantino agymenés. Bár jobban meggondolva nem biztos, hogy jó lenne, ha Anderson populárisabbá válna, mert esetleg elgondolkodna azon, hogy egyszerűsítsen a filmjein, amivel kiveszne belőle az az egyediség, ami miatt a filmrajongók egy kis szelete mindig tűkön ülve várja műveinek a premierjeit.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz brownus #38078 üzenetére
Az a legjobb az egészben, hogy nem bántó, nem érzed azt, hogy beleerőszakolná ezt a központi tengely képet, nagyon simán, alig érzékelhetően használja (aki meg tud róla, az úgyis észreveszi, mert majdnem minden második jelenetét így veszi föl).
Volt egy másik Vimeos gyűjtemény arról, hogy a színeket miképp hazsnálja ugyanarra a különböző filmekben, csak most nem találom, de az is érdekes volt.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Valaki nem tudja, hogy a The Bureau élőszereplős trailerében ki játszotta Carter ügynököt? A játékban már nem ő a szinkronhangja és sehol nem írják, hogy ki ő, pedig nagyon ismerős burája van.
(Ő a kihallgató tiszt, a másikról tudom, hogy Dominic Monaghan.)Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz ígyvanferi #38089 üzenetére
Nála szerintem fokozottan igaz, hogy egyre jobb filmeket csinál, a Bottle Rocket számomra nagyon bárgyú volt, meg látszik rajta, hogy rövidfilm alapján csinálta, a Rushmore-t nagyon régen láttam, de akkor tetszett.
Tenenbaum, Steve Zissou, meg a Budapest szerintem a legjobb filmjei, plusz mellékág kicsit a Mr. Fox, mert nem élőszereplős, de elég jó lett az is.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
-
Bad Pritt
nagyúr
Jó amerikai szokáshoz híven végig dokumentálták a kutató-mentő akciót, Peter Berg ezekből a képekből, adatokból, Luttrell könyvéből meg a katonák beszámolóiból dolgozott.
Axelsont tényleg egy fának dőlve találták meg, Dietzet pedig kb. 300 méterre tőle a szikla tetején elterülve. Murphy halálát azért vették hősiesebbre, mert ki akarták hangsúlyozni, hogy miért kapott Medal of Honor érdemérmet.
Ezenkívül a pashtu civilek sem keveredettek fegyveres konfliktusba Shah milicistáival, csak elrejtették Luttrellt, de Berg kicsit fel akarta nagyítani a szerepület, ezzel mutatva meg, hogy nem minden afgán gonosz. Ezektől eltekintve egy meglehetősen akkurátus műveleti film a Lone Survivor.[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Mekkora mindfuck lesz ez a Jupiter Ascending!
Tök jó, hogy megint látnak fantáziát az original vagy közel original sci-fikben.Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
Akkor ez pont aktuális.
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
[ Szerkesztve ]
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
-
Bad Pritt
nagyúr
válasz aizen92 #38277 üzenetére
Mert a 3D a jövő. Kár, hogy 2 emberen kívül senki nem veszi komolyan a minőségi technika használatát...
Mondjuk ezt a Noét én Sugárban nézem ma meg szerintem, szerencsére, ott a Spielberg teremben megy 2D-ben, ott oda fog baszni rendesen (trailer alapján).
Some motherf*ckers are always tryna ice skate uphill.
Új hozzászólás Aktív témák
● A spoiler formázás használata kötelező spoileres tartalmaknál!
● A topikban tiltott a warez mindennemű formája!
● A kereshetőség érdekében lásd el #értékelés címkével a filmkritikát, ajánlást tartalmazó hozzászólásaidat!
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- EA Sports WRC '23
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple Watch
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- World of Tanks - MMO
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- BestBuy ruhás topik
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
- HP Laptop 15-fd051ne - ÚJ - 15,6" FullHD IPS notebook - Core i5-1335U, 8GB, 512SSD, Win11
- Brother DCP-L2532DW wifis, multifunkciós lézernyomtató
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs