-
Fototrend
Manual, analóg, filmes, MF objektívek
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
szazbolha
addikt
válasz bongeszo #13450 üzenetére
Ezek elég jó objektívek, talán csak a SUN zoom lóg ki a sorból.
Mivel az első négy objektív M42-es ezért egy M42 adapter beszerzése javallott.
A zuiko 50/1,8 a rögzített képeken lényegesen nem tér el a pentacon 50/1.8-tól, úgy hogy az Oly adapter beszerzése nem feltétlen gazdaságos. (hacsaknem a SUN is Oly és megtartod)A két Helios-ból szerintem érdemes megtartani a 44-2-öt, mert egyedi rajza szép háttérelmosása van, szóval a Pentacon 50/1,8 mellett elfér a polcon. Őrök darab, ha egy jót kifogsz. (nekem sikerült, pedig csak alkatrésznek vettem) A Helios-ból a 44-4-et eladnám, hacsaknem valamiért jobban tetszik mint a 44-2. max. szín visszaadásban lesz jobb/más.
Pentacon auto MC 135/2.8 a kistelék mezőnyében jól szerepel, érdemes megtartani, ha nincs másik 135-ösöd.A SUN zoom kakuktojás. A régi Sigma zoomokra hasonlít. Sokat nem várnék tőle, igaz nem is volt ilyenem soha. Ebben a kategóriában a Vivitar 70-210-ek szinte mindent vernek.
Bocs.. a gyártó mindnél beazonosítható volt a névből, csak a SUN-nál lehet értelme a serial számnak, de a 33 kezdőszám nem tudom mihez tartozik. Lehet saját gyártmányuk volt. Le kéne tesztelni, de nem hiszem, hogy a 135-ös Pentaconnál jobb lenne abban a zoom állásban. A 240-es vége meg valószínűleg lágy.
A legnagyobb hibája első ránézésre a súlya lehet. -
szazbolha
addikt
válasz Mega Bass #13452 üzenetére
Az a dupla kit. Ami igazán megérte 700-900 Ft-ért az a kisüveg + 1 kendő. A kendő elkoszolódik, mire a folyadék elfogy, mosni nem érdemes. A dupla kittel a kendő 1 flakonra sem elég.
Szóval a kendőnek mindig csak a címkés felét fogom meg (az lesz zsíros a kezemtől) és a másik felére fújok folyadékot. A portalanított objektív első és hátsó lencséjét a "szűz" felével tisztítom. Enyhén nedves részével, majd a száraz sarkával megtörlőm ha kell, de általában nem kell.
A zeiss kendő valamit nagyon tud, van drága hoya kendőm is, de az nem annyira jó. Ebay-ről vásárolt obj. tisztító kendőket, pedig ki is dobtam a szemétbe. Foltot hagytak.
-
szazbolha
addikt
A legtöbb F/1,4 alapobjektív f2-re lerekeszelve már igen jó és éles képet ad, talán még a széleken is.
Sokat próbálgattam.... talán a Mamiya 50/1,4 volt ilyen szempontból a legjobb.
Meg a yashica-ra készült Zeiss Planarok, de az már 20e felett van bőven.M42 világon túl a Konica 50/1.7 ami szóba jöhet még.
-
szazbolha
addikt
válasz tvamos #13460 üzenetére
Hú de szeretnék egy olyan 50-es XR-t. Nem olcsó mulatság (mihez képest), egyszer lecsúsztam egy amcsi darabról, amit géppel együtt adtak, mert a fickó nem akart Európába postázni.
Szerk: Fed-ekhez voltak M39 objektívjeim. Filmen ok volt, de digire adaptálva már nem annyira. Hiába karakteres a rajza szerintem nincs elég felbontó képessége, gyakran mákonyásnak éreztem a képet.
maradnék M42 világban. nagyobb a választék, sokat lehet velük játszogatni, utána olvasni.[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz pruzsi #13522 üzenetére
Csak az M42-re reagálnék 15 eFt kerettel:
50mm-esek közül f2 vagy nagyobb fényerővel nagy gond nem lehet szerintem, válogathatsz is. Az 58mm Helios szériát (próbáltad), szerintem a legélesebb a 3-as, a legkarakteresebb meg 2-es.
135mm a 10eFt-s nonamek is elég jók, tesztelni kell. 15 eFt alatt van választék, Sonnnar csak nagy szerencsével lesz ennyiért, vagy leharcolt darab. Ha úgy érzed 135mm az ideális, akkor lehet egy kicsit többet kéne szánni a sonnarra.Sajnos a kettő között nem fogsz találni 15 eFt-ért jó objektívet, se 85mm se 100mm.
Szóval marad az 50-58 és a 135mm gyútáv,
APS-C-re inkább az 50-58mm-t választanám. Talán ha lenne 85-90mm.... de olcsón nincs.
Esetleg egy 90-es makró... az örök darab lesz és multi funkcionális. -
szazbolha
addikt
válasz INTELligent #13525 üzenetére
Hivd fel a Soós kereskedést, szombat délelőtt is nyitva. Én is ott adom le a felesleges adaptereket, más is.
De ha van M42/MFT adaptered, akkor egy M39/M42 váltó is segíthet, persze a végtelennel bajban leszel... de egy próbát megér. -
szazbolha
addikt
-
szazbolha
addikt
válasz MrChris #13588 üzenetére
Még az ősidőkben (EOS300) a HAMA gyártott olyat amit keresel. Elég horror áron plázákban is lehetett kapni, néha felbukkant a soósnál egy-egy leadott darab 5eFt körül, de aztán a kínaiak taroltak olcsó aluminium adapterekkel.
Nickelezett rezet én még csak Nikon/EOS és CY/EOS felállásban vettem kínaitól.
M42 esetében nem értem az előnyét az aluhoz képest, de nem vitatom, hogy szerinted van ilyen. -
szazbolha
addikt
válasz pruzsi #13601 üzenetére
Nem kell hozzá makró objektív. Ez kb 0,5x nagyítás lehet csak. A tárgytávolság illetve a téma távolsága az objektív elejétől az igazén lényeges dolog ebben a körben. 80-135mm és közgyűrű. Döglött témánál jöhet a fordított 50-es vagy közgyűrűzött 50-es.
Kb 20eFT-ből kijön, de aztán jön a záridő probléma, mert legalább f11-ig rekeszekelni kell. Álvány stabi vaku.... vagy direkt napfény.
.
Amúgy vannak dedikált makróobjektívek M42 véggel Vivitar 55 és 135mm CF, valamint a 90mm-es legendák.
50-100e között ebayről, mint l ez: [link] ,de lehet itthon olcsóbban is találsz. A felvételtechnika nem változik,a dedikált makrókkal készült képek általában jobbak. (élesebb részletgazdagabb) -
szazbolha
addikt
válasz csatacsita #13630 üzenetére
Miért romlana?
A téma megvilágításának mikéntje és mértéke fog változni. Az objektív tulajdonságai nem változnak.
Gondolom olyan szituációban akarsz vakut használni, amikor az indokolt. -
szazbolha
addikt
válasz csatacsita #13632 üzenetére
Sony MILC-el, vagy Canonnal (arra is lehet Nikon AI-t adaptálni) van TTL fénymérés vakuval is, automatán derít.
Ha belépő nikon DSLR-ed van, akkor eleve problémás az AI objektív használata, mert nem lesz fénymérés, manuálisan kell állítgatni mindent. A digi és elektronikai korszak előtt is lehetett így fényképezni... vakuval is. -
szazbolha
addikt
válasz csatacsita #13634 üzenetére
Szerk: Röviden. barkácsolni kell. Megveszed, nem fog felmenni a MILC-edre, Hogyhogy nem jó a szövegértésed?
- - - - - -
Makrózásról:
Ebben a tartományban (AV 80-100mm) bármely objektív alkalmas lehet közelfényképezésre, makró képek készítésére megfelelő méretű közgyűrűvel. A dedikált makróobjektíveknek van akkora kihuzatuk, hogy eleve alkalmasak 1:2 vagy 1:1 leképezésre.
A makróobjektívek "korrigáltak" is közelfényképezésre (bármit is jelentsen ez technikailag), azaz elvileg jobb minőségű képek készíthetők mint a nem makróra készült objektívekkel.
De a különbség nem olyan nagy, vagy gyakran nem is látható, mert egyéb felvételi körülmények elmossák az optikák közötti különbségeket. Pl bemozdulás, berezdülés.Én nem gondolnám, hogy a hispanos cikkben bemutatott vetítő objektívekkel jobb eredményt érhetnél el, mint más gyakori és felvételkészítésre termett (rekesz, rekeszbeugrasztás, elterjedt csatlakozás, fókusz gyűrű) objektívekkel, esetleg ha tudnak valami spéci leképezési hibát, ami szépen jelenik meg a makrófelvételen.
Ha szeretsz barkácsolni akkor jó ötlet lehet amit a cikkben leírnak, de ha nem akkor minek kínlódnál vele, ha van egyszerűbb megoldás M42 közgyűrű 1500 Ft és hozzá szinte bármely 35-135mm tartományba eső fix objektív elfogadható eredményt fog adni. A legkönnyebben beszerezhetők az 50-esek. Szóval 15K-ból lehet tűrhető makrócuccod, ha van már M42/géped adaptered.A megvilágítást sem feltétlen LED sorral kell kezdeni (sőt lehet kerülendő a kis spektrumú fénye miatt), hanem egy vakú + derítőlap az objektív főlé bőven megteszi.
Ha pedig költenél rá, akkor a dedikált makró objektív javasolt és olyan aminek a rekeszbeugrasztását a géped/adaptered képes kezelni.
Sony NEX gépeknél egy olcsó Canon AF adapter + Conon EF/EF-s végű makróobjektív.
MF makrófelvételeknél (is) érdemes nyitott rekesszel élesíteni, majd a felvétel elött rekeszelni. Ezt a blende beugrasztó mechanizmus elvégzi helyetted exponáláskor. Sajnos csak az elektronikus adapterek alkalmasak erre.[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz csatacsita #13636 üzenetére
Néztem képeket ezekkel az AV vetitő objektívekkel. Érdekes bokeh (háttér elmosás), mintha fénylufik lennének a képen. Szép érdekes, de csinálsz 5-6 ilyen képet és kész kimerült a lehetőség, oda a varázs.
Nem akartalak lebeszélni róla, de talán érdemes más dolgokat is kipróbálni előtte, akár csak egy DCR250-es makró előtétet felcsippenteni a most is használt objektívjeidre. -
szazbolha
addikt
válasz csatacsita #13641 üzenetére
Nikon belépő DSLR + kitobi + DCR250 egy használható trió. DCR250 kapható olcsón, ha nincs a piacon, tudok olyan előtétet ajánlani ami tényleg jó. (ebay-en sok gagyit árulnak)
Sajnálom, de saját tapasztalat alapján azt javaslom Nikon DSLR esetén vagy mondj le a manuális objektívek használatáról vagy válts MILC-re. Én ezt tettem. D5500-am volt több objektívvel. Nem bántam meg, pedig kiváló szenzora volt.
Akár elég egy régi Sony Milc. Börzén 30eFt-ért adtam el egy Sony NEX F3-at és ettől olcsóbban vettem egy A3000-et. Makróra az F3 kicsit alkalmasabb a kihajtható LCD miatt + könnyű pici. A beépített vakuk gyengék, de derítővel makrózni is lehet vele. 16Mpix már bőven elég A4-es nyomatok vagy web-es képek készítésére.Nem kell túlgondolni a dolgot, egy áttetsző műanyag doboz + alufólia is csodákat tehet a vakuval: [link]
-
szazbolha
addikt
válasz tvamos #13644 üzenetére
Sok előtétet kipróbáltam (ebay max 30 USD), de egyik sem felelt meg az elvárásaimnak.
Korábban volt egy Canon 10x-esm az nagyon jó volt meg a DCR 250 is. Utánanéztem mi a különbség a gagyi kinai meg ezek között. Az egyszerű előtétek egylencsések, az említett jobbak meg akromatikus lencsetagból állnak, amelyek a színtorzulást korrekciózzák így jobb minőségűnek érzékeljük a képet
-
Szóval akromatikus előtéteket kerestem és árban minőségben az opteka 10x felelt meg a legjobban. [link]
Kitobjektívvel meg 50-es fixekkel is kiválóan működött, de 135-össel is ahol az 58mm-szűrőmenet elérhető volt.
.
A rossz hír, hogy mind a lencsetag mind a tubus elég széles így 35mm alatt már vignettál (28-nál már jól látható)
A másik negatívum, hogy kissé nehezebb mint a DCR250, de végül is a kitobi el volt vele, forgatta élesítéskor.Szerk:
Még 2017-ben vettem kb 12.000 Ft-ért, később 10.000-ért adtam el alku nélkül egy fotóbörzén miután kipróbálta a vevő jelölt. Meggyőző darab volt. Mégis a DCR 250-et tartottam meg. Optikailag sok különbség nincs, viszont a csíptetős módszer praktikusabb. Szerintem.[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz Peetta14 #13655 üzenetére
Mindenképp manuálisat vegyél, ha a géped nem tudja kezelni az AF objektiveket (márpedig nem tudja), bár van néhány AF-es amit manuálisan is lehet finoman állítani, de nem ez a jellemző.
.
Alternatívák
Nikkor 55/2,8 (Ai)
Takumar 50/f/4 (M42)
Vivitar 55/2,8 (M42 )
Panagor 55/2,8 (M42 )De mint korábban írtam, egy jobb 50-es alapobjektív+közgyűrűvel is majdnem ugyanezt a minőséget megkapod végeredményként hiába nem korrigáltak közelfényképezésre. Nem kell fényerős, f/1.7 f/2 megfel és lehetőleg M42-es legyen mert ahhoz olcsó a közgyűrű.
.
Mivel neked 4/3-os a szenzorod lehet érdemes lenne kipróbálni egy 24mm-es "makró" képességű objektívet is.
Sigma 24/2,8 (a régi manuális) vagy Kiron 24/2 (ez kissé drága)
De régebben renmek képeket csináltam közgyűrű + 35/2.4 flektogon párossal is. (persze a táma távolság kisebb mint az 50-eseknél) -
szazbolha
addikt
válasz Mandarinn #13667 üzenetére
Sajnos erre nincs jó válasz.
Vagy nagyon ritka vagy nagyon drága, vagy nagyon Yongnuo vagy nagyon vintage (lágy f/2,8-on)
Javaslom a 80-90mm-esek között szétnézni. A makró objektívek nagyon jók, igaz nem túl olcsók. Vettem többet is, de végül egy Canon EF végűnél kötöttem ki.Ha mégis ragaszkodsz a 100mm-hez, akkor Vivitar 100/2,8-at keres. Ez még értelmes áron beszerezhető.
-
szazbolha
addikt
válasz Alabástrom #13687 üzenetére
Én egy Sigma 24/2,8-ra vagy MD 24/2,8-ra szavaznék.
Lehet vannak ritkább darabok is (pl. contax véggel), de azokat nem ismerem.
-
szazbolha
addikt
válasz Alabástrom #13690 üzenetére
Ha nikonod van akkor Nikon csatisat keress.
Pl. Sigma 24/2,8. (és nem azért mondom, mert eladósorba kerül hamarosan az enyém) -
szazbolha
addikt
válasz Alabástrom #13697 üzenetére
Hol találtál tesztet ezekre?
-
szazbolha
addikt
válasz Alabástrom #13707 üzenetére
Köszi!
-
szazbolha
addikt
válasz Alabástrom #13711 üzenetére
A régebbi nagylátószögű objektívek nem voltak torzításmentesek.
Nem tudom, neked mire kell, de croppolva ez a hiba már nem lehet szembetűnő. Shiftelve már lehet látható lesz. Ha valamilyen építészeti fotóhoz kell, akkor azt gondolom, ne ebben a kategóriában keresd a megoldást.Nekem nincs túl jó véleményem a Flektogon 20-asról, akkor inkább már egy olcsó Canon 20-35. Persze annak is van hordótorzítása, meg adaptálni sem lehet a gépedre, mert elektronikus rekesszel rendelkezik.
A régi objektívekkel nem azért fotózunk (általában) mert tökéletes vagy jobb a képalkotásuk a mai modern digire tervezett objektíveknél, hanem épp azért mert olyan leképezési hibákkal vagy extra tulajdonságokkal rendelkeznek, amelyek összesége karakteressé teszik a velük készült képeket.
Az egyetlen hordótorzítás mentes kisfilmes objektív amit ismerek, illetve használok az a Nikkor Ai 55/2,8 makro objektív.
-
szazbolha
addikt
válasz korcsillio #13782 üzenetére
Ez az objektív meg volt bontva és nem jól rakták össze. (szerintem + valószínűleg)
A képminőséget is befolyásolhatja, ha a lencsetagok elmozdultak.
Javaslom cseréld le egy 100%-osra. Bocs, de ilyet meg sem szabad venni, mert buherálták.SzerK: Az élességet egy másik 50-essel hasonlítsd össze. Csak ad valaki kölcsönbe....
Az 50-esek általában mind jó-kiváló leképezéssel rendelkeznek, ha valamelyik érzésre sem ok, azzal biztos van valami gond. 1/1000 záridőnél már nem lehet bemozdulásos életlen a kép, még egy durva tükörcsapással sem.[ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
Vasárnap fotóbörze az FMK-ban.
Viszek ki pár cuccot. Próbálgatni is lehet nem csak megvenni. -
szazbolha
addikt
válasz Alcsi69 #13808 üzenetére
Egyetértek azzal a véleményekkel, hogy a milcekre szinte bármilyen objektívet lehet adaptálni, de nem mindet érdemes. A LensTurbo egy remek dolog és szinte más "dimenzióba" helyezi a filléres középkategóriás alap és kistele objektíveket (50-200mm), de nem szükséges a használata. Az APS-C szenzorok az objektív vetített képkörének épp a legértékesebb részét vágják ki, az átlagos képminőség itt biztos jobb mint a képkör szélein.
A képkivágás miatt a a látószög csökken csökken, de ezzel együtt lehet élni. Pl. 28mm vagy 35 mm fix objektívet használunk alapobjektívként.Általánosságban elmondható hogy 24 vagy még inkább 28mm-től a régi objektívek már jól használhatóak APS-C (croppos) milceken.
24 és 28mm-es igazán jó fixet nehéz találni, talán a Sigma 24/2,8 macro egy elfogadható darab.
A 35/2,4 flektogon egy remek objektív, de sajnos drága, épp úgy ahogy az orosz 35/2 (MIR-24)
Az 50, 55mm-es ligában nagyot tévedni nem lehet, olyat kell keresni, ami nyitottan is viszonylag jól teljesít a képközépen, vagy ami az izlésnek, elvárásnak megfelel. Ez a megfizethető kategória a 135mm-el együtt.
58mm-en a HELIOS-okból lehet válogatni, ezek nem világbajnok objektívek, de a jellegzetes rajzolatuk miatt sokan kedvelik és még mindig olcsók.
90-100mm-en a kiváló macro objektíveket érdemes keresni.
A 135mm-es mezőnyben megint csak az a helyzet, hogy szinte mind "jó". Ajánlott a Sonnar 135/3,5 ami egy ideális darab, nyitottan éles, remek rajzolat szép hattérmosás, könnyű és jó mechanika. De számtalan más fényerősebb 135-ös is remekül használható milceken.A barkácsoló hajlamú fotósok beszerezhetnek M42 fókuszáló tubust és arra jó minőségű nagyító vagy vetítő objektívek is szerkeszthetők. Érdekes rajzolatot adnak....
Többek között az 500 Ft-os 105/4,5 Meopta Anaret-et tudnám ajánlani. -
szazbolha
addikt
válasz Speeedfire #13838 üzenetére
Sonnar, mert nyitottan is jó.
-
szazbolha
addikt
válasz robi1979 #13879 üzenetére
Az a legendás Vivitar S1 70-210 széria egy darabja. 5 féle készült az idők során (illetve 6 az arannyal együtt)
https://www.pentaxforums.com/userreviews/vivitar-series-1-70-210-line.html
.
Ebből 4 darabot sikerült begyűjtenem jópár év alatt. Még a leggyengébb V4 cosina is ingen jó objektív volt, de a sorozat első 3 elemét csak ajánlani tudom mindenkinek.
Mindaddig amíg nem szerez be egy EF-70-200-at + AF-es adaptert. A használati komfort ég és föld egy tolózoomhoz képest, nyitottan is sokkal jobb. Persze az igaz, hogy f/5,6-tól alig van már különbség képminőségben.
A Vivitarból 3 Nikon végű volt, mert könnyen adaptálható (caninra és onnan milcre), és elég sokáig Nikon SLR/DSLR-eim voltak. Sokáig a polcon álltak, de amikor Sony A7mk2-vel, stabival kezdtem használni szinte mindig magammal vittem. Megszünt a záridő kényszer. Kb 180-200mm-ig mind elég éles és mivel nehéz objektívek stabival az 1/30 sec-es felvételek is jók voltak. De egy korszak lezárult. Legalábbis nálam. A kényelem, lustaság nagyúr.
.
Mechanikailag mind robosztus, sosem volt vele, gondom, talán a V3-at használtam leginkább, mert az nyitottan is elég éles képet ad. Nemrég egy börzén adtam el az utolsót, igen olcsón, talán a felért sem, mint amennyiért 5-6 éve japánból megérkezett TOP állapotban. Remélem jó kezekbe került.... -
szazbolha
addikt
válasz robi1979 #13891 üzenetére
Van még valami amit érdemes kipróbálni 135mm-es objektívekkel: Focal reducer. (speed booster)
Számomra megmagyarázhatatlan módon a legtöbb kistele a látszólagos vagy szubjektív képminőséget javítja.
Még az olcsóbb kinai FC is. És az 1 fényerő plusz is sokat segít, a térérzet a mélység élesség is más lesz a képeken (szerintem jobb)
Végig próbáltam sok objektívet focal reducerrel. A 20 asoknál vignettál, vagy kivág, a 35mm-nél semmi különös (ok +1 fényerő), de a képminőség "javító" hatása 50mm-től kezd látszani és 135 mm-nél szinte mindegyik objektíven láthatón dob valamennyit. (épp a Sonnar 135-ön nem sokat... hmm)
APS-C szenzoros gépekre van tervezve a Focal Reducer. A 135mm-es objektív látószöge annyi lesz mint FULL szenzoron és az 1 fényerővel lehet játszani.
Egy f/2.8-as átlagos kistelénél lehet 0,5-1 blendét rekeszelni és még mindig f/2,8-nak megfelelő záridővel lehet képet készíteni. Nagyon nem mindegy... mert a szélek is jók lesznek. Ha meg nyitottan használjuk, akkor a mélységélesség érzet javul és persze a záridő korlát.
Érdemes kipróbálni.... -
szazbolha
addikt
válasz MrChris #13898 üzenetére
Teljesen egyetértek veled, de itt mindig megjegyzem, hogy milcre (főleg Sony milc+AF adapter) adaptálok megfeledkeznek a kiváló Canon EF objektívekről. Pl. EF 85/1,8 USM. Kicsi könnyű és árban már a jobb manuál 85-ösök alatt van.
Sokáig nem csak portréra, hanem közgyűrűvel makróra is használtam. -
szazbolha
addikt
válasz MrChris #13898 üzenetére
"A régi zoom objektívek nagyon elmaradnak mindentől."
.
Ezzel nem értek egyet teljesen, főleg nem a Vivitar S1 70-210 szériánál. Vagy a 70-150, vagy a 28-90. De ebben a ligában játszik még pár régi zoom is minoltától (35-70) Canontól (20-35), stb.
A képen látható hibával én nem talélkotam. Elég durva.
Egy ilyen durva képi hiba filmen is látszott volna, ez inkább egy hibás darab lehet. -
szazbolha
addikt
válasz robi1979 #13906 üzenetére
"Most akkor mi az igazság a Sony Milc+mc-11el kapcsolatban?"
.
Az hogy működik. Még nem találtam olyan objektívet ami ne ment volna vele (biztos van ilyen), sőt a régi "halott" sigma objektívek is életre kelnek és mennek vele.
Hogy milyen lesz az AF sebessége? Az a fgéptől függ. Nekem teljesen megfelel A7-II-ön, lehet A6300-on még jobb.A speed booster (focal reducer) nem mostani találmány, a csillagászati távcsöveknél régóta használják, csak most készítettek milcekhez is passzoló darabot. Fontos a bázistávolság tartása. Magam is készítettem vagy 5 féle focal reducert, pl. gukkert szétszedve (neten van rá diy videó), de a minősége gyenge volt.
Amit a kínaiak csinálnak/ebayeznek 20-50,000 Ft között az már jó.
Úgy képzeld el mint egy fordított telekonvertert (fókusznyújtót), de ez egy fókusz csökkentő optikai szerkezet, és általában úgy csinálják meg, hogy kb, 1,4-el csökkenti az objektív fókusztávolságát. (1/0.71 = 1,4)
A telekonverternél fényerő veszteséged van, itt meg fényerő nyereséged, hiszen a belépő pupilla nem változik, csak a fókusztáv csökken. Az 1,4 fókusz rövidítés kb. 1 blendényi fényerő nyereség.Minden elmélet szerint a plusz lencsetagok rontják a képminőséget. Ezzel szemben sokak tapasztalata, hogy a régebbi 50-135mm fókusztávú közepes objektívek esetében szubjektív minőség javulást látunk focal reducerrel.
Lehetne ezt magyarázgatni vonalélességgel, feloldóképességgel, vagy hogy a gyűjtő lencse kisebb felületre vetíti ugyanazt a képet (Full frame helyett APS-c-re), de inkább fogadjuk el a tapasztalást. 4-5 random választott objektívből 3-nál biztos láthatóan javítja a képminőséget. A 135-ösöknél szinte bármelyikét.
Occó kinai MF: [link]
Közepes kínai AF: [link]
A Lens Turbo - II kicsit jobb optikailag, de MF: [link][ Szerkesztve ]
-
szazbolha
addikt
válasz Bullitz #13924 üzenetére
Korábban volt egy tipp: Voigtlander 1,4/35 - tudom az drága... de igazán jó MF 35mm-est nem kapsz olcsón... Talán kicsit drágábban a Contaxos Distagon, vagy az orosz 35/2, vagy a Zeiss 35/2,4
De egy 50-esre mindenképp ruházz be. Nagyot tévedni nem lehet Szinte mind jó, Adapterrel sem több mint 15K. És még egy 135/2,8-at... csak... mert olcsó és gyakori.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen