-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
rumos14
nagyúr
válasz Segnior_Barthez #6232 üzenetére
nemtom h a K-x korrigál-e, de ezek instant dolgok, nem lassul tőle a gép, észrevehető mértékben biztos nem.
sok esetben amúgy a korrigáltatlan hordótorzítás sem annyira zavaró mint ennél a tesztábránál.
a rövidebb záridő nem csak ahhoz kell, hogy ne kelljen állványt használnod, ennél sokkal fontosabb tényező az, hogy ha mozgó tárgyat, személyt fotózol, ne mozduljon be a kép, a rövid záridő "kimerevíti".
állványt amúgy olcsóbban is tudsz venni, hobbi célra 10k alatt simán megvagy. nem lesz egy atombiztos darab, de legalább olyan nagyon nehéz sem -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #6238 üzenetére
hát ööö, az én gépemen iso200 mellett 1/4000s már gyakran határeset napsütésben f4.5-nél is. tehát iso100-nál az f2.8 már túl fényerős lehet. persze előbb be kell szerezni ilyen obit...
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #6248 üzenetére
akkor vagy túl napos helyen élek, vagy a gépem rosszul méri a fényt. jellemzően kültéri portréknál volt ilyen szitu, amikor a gyerkőc a tűző napon állt. nem is kellett hozzá nyár, 40 fok.
-
rumos14
nagyúr
akkor emiatt a 20D-ről is le kellett volna mondanod. a Canon vázakban sincs fókuszmotor, úgy 20 éve, az EOS rendszer bevezetése óta.
persze nálad más a szitu, mivel 20 év kínálatából tudsz választani fókuszmotoros obit a Canon-odhoz, de azért kicsit átgondolhattad volna ezt a dolgot mielőtt leírod... -
rumos14
nagyúr
válasz Segnior_Barthez #6288 üzenetére
ott én is jártam tavaly márc-ban és tényleg bekaka! akkor még annyira nem voltam beteg mint most, de így is úgy 2 órát eltöltöttem ott. minden elképzelhető váz kézbefogható, kipróbálható, kérdezhetsz hozzáértő, segítőkész emberektől, vázamhoz passzoló bármilyen obit kikérhettem, kipróbálhattam, jujj.
kishazánkban ilyen nincs (természetesen), de ahogy pár napja leírtam, a Pólus MM és a Duna Pláza Saturn belépő és max. középkategóriás vázak kipróbálgatására jó helyek.[ Szerkesztve ]
-
rumos14
nagyúr
válasz Flashback #6385 üzenetére
na akkor ezen az összehasonlítós, pixelkukkolós fázison már túlvagy... ez a legkellemetlenebb része a döntésnek. lehet h kiábrándítalak, de ebből én nem vonnék le túl sok következtetést. kitobival, jpeg-ben készült képek egy DSLR tudásának a töredékét mutatják meg.
most itt az ideje, hogy kézbe vedd a gépeket: melyiknek milyen a fogása, menük, gombok elrendezése hogy tetszik. ezek sztem fontosabb tényezők... aztán gondold ki, milyen obi(k)ra, egyéb kiegészítőkre lesz szükséged, ezek mennyire, milyen áron érhetőek el az adott rendszerhez.
kitobik: nagyjából egy szinten vannak, és elég jók ezek a kitobik (Canon-nál csak az IS-esre vonatkozik ez a megállapítás), én úgy látom, hogy egyedül a Pentax 18-55-öse gyengébb egy kicsit, de lehet, hogy rosszul látom. -
rumos14
nagyúr
válasz aldebaran #6396 üzenetére
a kérdés nem túl egzakt (milyen megvilágítottságú szoba? mi számít zajosnak?), de az egzakt válasz az, hogy nem lehet. ha csak mesterséges megvilágítás van a szobában, fényerős objektívre és iso800-ra lesz szükséged. olcsó fényerős obi pont Oly-ra nincs nagyon, ill. valamelyest talán zajosabb is a Canon/Nikon-nál.
-
rumos14
nagyúr
igazából mindkettő és egyik sem. a pohár vagy félig tele van, vagy félig üres. és hasonló okosságok a felhasznált anyagok sztem okésak, ennyiért stabilizált gép tisztességes dolog, de az a fogás... tényleg neked kell kipróbálnod, te tudod, neked elfogadható-e. illetve túls sok gombok lespóroltak, túlságosan le akarták egyszerűsíteni a kezelést sztem.
-
rumos14
nagyúr
válasz Degeczi #6571 üzenetére
magyar boltokban sem igazán látni, sőt, a B&H egyenesen azt írja h discontinued [link]. kár és nem értem, mert aps-c gépekre sztem nagyon jó egy ilyen obi és a CaNikon nem is csinál ilyet. amikor a Tokina bejelentette, hogy a 11-16-ot kihozza alpha bajonettre is, reménykedtem, hogy az 50-135-öt is, de nem úgy tűnik.
-
-
rumos14
nagyúr
válasz urdongo #6814 üzenetére
véleményem szerint a Sony-hoz nagyobb az obiválaszték, a "harmadik gyártók" alap zoom obijai Oly-n a 2x szorzó miatt javarészt nem is léteznek. fényerős fixet is olcsóbban be lehet szerezni.
mindezt Sony tulajként mondom, tehát várj meg egy Oly-sat isugyanakkor a Zuiko (Oly) obik nagyon jók (szinte mind), az E-520 fogása, anyaghasználata egyértelműen jobb, többet is tud, a jpeg motorja is jobb.
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #6992 üzenetére
most láttam a hülyevagyokban 1000D-t 18-55 és 75-300 (IS nélkül mindkettő) obikkal, az utóbbit nem is tudtam, hogy még gyártják. a tele nem is "hozzácsapott" kiszerelésben volt, hanem szépen egy dobozban az egész.
-
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #7003 üzenetére
150k asszem.
-
rumos14
nagyúr
válasz bosston #7053 üzenetére
nekem nem kéne, de nagyjából jó árban van. a Sony (Tamron) 18-200-as obi azért nem a DSLR fotózás csúcsa
egy A230, 18-55-es kitobi, használtan vásárolt 55-200 kijön hasonló árban és többet ad. mármint ez a két obi jobb mint egyben a 18-200, a váz magas sajnos gyengébb. -
rumos14
nagyúr
Nikon: jobb kitobi, valamelyest újabb konstrukció, magas iso-n minimálisan jobban teljesít, nagyobb objektívpark és használtpiac (ha 1-2 alap obit szerzel csak be, ez nem igazán releváns)
Sony: (szerintem) jobb fogás és anyaghasználat, vázba épített stabilizátor, akksi tovább bírja. kereső is nagyobb talán.
most így hirtelen ennyi ugrik be. -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #7141 üzenetére
szerintem jobb, masszívabb a felépítés, igényesebb az anyaghasználat, a gumirozás is jobban sikerült. ez az én véleményem hosszas A300 használat és rövidebb-hosszabb A200 nyomkodás, valamint áruházi D3000 kézbevétel alapján. sokkal kellemesebb számomra egy A200-at kézbe venni mint egy D3000-et. ehhez hozzátartozik a gombok, tárcsák fílingje is. nem kizárt, hogy a megszokás is szerepet játszik, de agyatlan márka iránti rajongás biztosan nem
de tudod mit, egyezzünk ki egy döntetlenben -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #7143 üzenetére
ezt most úgy látszik eltérően látjuk. a gombok, tárcsáknál nem az elhelyezkedést, leosztást (=ergonómiát), hanem a nyomáspontot, tekerés finomságát értettem. fú ez már nagyon szőrszálhasogatás és fogadjunk, hogy nem foglak tudni meggyőzni
számomra anyaghasználat, minőségérzet terén a belépő kategóriában az Oly E-520 a legjobb és az EOS 1000D az alja... együtt a Sony A230-cal.
a saját Sony A550-emmel sem vagyok egyáltalán elégedett ilyen téren, egy akármilyen középkat. váz egészen más fílinget ad. igen, még a K10d is -
rumos14
nagyúr
válasz Szten Márs #7173 üzenetére
amikor felmerült ez a kérdés Sony-s körökben, a válasz eddig mindig nemleges volt. de lehet hogy egy szervízguru mást mondana.
-
rumos14
nagyúr
valóban az szokott lenni az alapigazság, hogy inkább legyen jobb obid egy gyengébb vázon mint fordítva, de az 500D -> 550D váltásnál a Canon sztem okosan fejlesztett, fontos részleteken javított, én spórolnék rá, ha ebben a szegmensben nézelődnék.
az imaging resource-on azt olvastam, hogy lehet AF-et "utóhangolni" videó közben is.
-
rumos14
nagyúr
válasz Messer22 #7246 üzenetére
minden gép igényli a jó objektívet. vagy inkább: szereti. de azért a kit obijektívek aps-c méretű érzékelőn ~12 mpixelt még rendesen kiszolgálnak.
csak a képminőség alapján dönteni nem bölcs dolog, főleg hogy nagy különbségek nincsenek a belépő vázak között. fogd kézbe az esélyeseket, kapcsold be, nyomkodd meg. -
rumos14
nagyúr
válasz ígyvanferi #7309 üzenetére
rengeteg mindent végig kell gondolnod. ha veszel egy vázat, nem csak egy vázat veszel, hanem egy rendszer, egy elérhető objektívpark mellett is döntesz.
ezért olyanokat írj le, hogy milyen objektív(ek)re lenne szükséged? videó felvétel szempont? és persze alap, hogy a kinézett gépeket fogd kézbe, kapcsold be, próbáld ki. Sony használóként engedd meg, hogy felhívjam a figyelmed a Sony A500-ra, kitben 150k, belefér a keretbe. illetve a tükör nélküli rendszereket is érdemes legalább megfontolni.
használt gépek közül Nikon D90, Canon 50D is beleférhet a keretbe, ezek valóban egy fokkal komolyabb gépek és fotózás szempontjából egyáltalán nem számítanak ma sem elavultnak. -
rumos14
nagyúr
-
rumos14
nagyúr
természetesen semmi baj. csak nekem kicsit furán hatott hogy a "K-x szenzora a legjobb a mezőnyben jelenleg", miközben u.ez van egy másik gépben is - akkor említsük meg azt a másikat is. na mindegy, lényegtelen.
a Pentax amúgy jól tette hogy áttért a Sony-ra. a K-x nagyon jó, a K-r elvileg még jobb és a K-5 a szintén Sony érzékelővel szintén az élmezőnyben lesz.
de az az igazság, hogy az elmúlt 1 évben kijött gépek midnegyike nagyon szépen teljesít magas iso-n, ezen a téren egyértelműen látszik a fejlődés. -
rumos14
nagyúr
nekem nem a hitelességével van a bajom, hanem azzal, hogy egy fotót látni kell, nem számokkal kifejezni.
nekem tényleg az a véleményem, hogy képminőségre a maid tükrösök mindegyike nagyon jó, belépő szinten is, sokkal inkább a szolgáltatásokban van különbség, meg persze az obiparkot érdemes átgondolni. de legesleginkább kézbe kell fogni a gépet. -
rumos14
nagyúr
khm... azért met a D300 kevesebb mpixel, még nem jelenti azt hogy jobb. a 7D egy eléggé nagyon jól sikerült gép. persze a D300(s) is, de azért csak 2 évvel régebbi konstrukció.
az mondjuk biztos hogy a 7D pixelsűrűségét ha ki akarja használni érdemben az ember, bitang jó üvegek kellenek. nem 18-sokszázak. -
rumos14
nagyúr
válasz Robb202 #7369 üzenetére
tényleg minden bántó szándék nélkül mondom (és nekem is volt olyan simerősöm, akinek a pénz nem volt gond, és kb. 0 tudással vett tükrös gépet), de el kellene merülni kicsit a témában. ha neked a 18-250 jobb mint a 17-55 + 70-200, akkor nincs nagyon értelme ennyi pénzt beleölni a kérdésbe.
megvan a létjogosultsága egy ilyen nagy átfogású obinak is, de csak azt venni egy 7D szintű gépre, hát hogy is fogalmazzak finoman, nagyon visszahúzza az összképet. akkor már inkább egy kategóriával lejjebb nézzél vázat és vegyél drágább obikat. -
rumos14
nagyúr
válasz brumi1024 #7401 üzenetére
pont a Pentax az a gyártó, ahol a legkevesebb bajod lehet az objektívek "visszafelé kompatibilitásával" és pont a két említet Nikon-nál kell arra figyelned, hogy csak a fókuszmotorral rendelkező objektívekkel lesz AF.
így az elején nem könnyű eldönteni, de érdemes végiggondolnod, hogy várhatóan milyen objektív(ek)et szeretnél még, egy fényerős 35-öst vagy 50-es erősen ajánlok, ha kevés fényben, vaku nélkül használnád a gépet és/vagy szeretnél szép háttérmosást. -
rumos14
nagyúr
válasz brumi1024 #7406 üzenetére
ha nem akarsz sok pénzt a telébe feccolni, a Pentax a vázba épített stabilizátor miatt megfontolandó. a Tamron 70-300 nem egy über-objektív, de elfogadható, használtan is elő szokott fordulni, olcsón kihozol egy stabilizált ekv. 450mm-t. 50/1.4 van Pentax-ra, de lnyegesen drágább mint a Nikon 50/1.8 - ami ugye számodra amúgy sem ideális.
a Sony-t egyáltalán nem írtad, de hadd említsem meg pl. az A500-at. kitben 150k, 25 körül kapsz használt Minolta 50/1.7-est hozzá, 30 körül Minolta/Sigma/Tamron 70/75-300 telét. olcsó, stabilizált, AF-es.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest