-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mikrofon
veterán
válasz excalibur36 #43938 üzenetére
Elvileg ígértek péntekre Sony akciót, közvetlenül az importőr fog akciózni... Ha mondjuk kap -20% akkor már nem is olyan olcsó az a kinti cucc....
Én biztos várnék még 5 napot.....
-
mikrofon
veterán
válasz Attila., #43944 üzenetére
ilyen nem létezik, natív, normális használhatósággal...
Zoom=legnagyobb fókusztáv/legkisebb...
Talán a legnagyobb ami létezik az 18-300mm 300/18=16,67
de ehelyett inkább a 70-300-at vagy 75-300-at szokták ajánlani....Ha a nagy tele a cél, akkor mondjuk MFT rendszerben egy 100-400mm-es pana leica objektív..
Azért MFT, mert itt a szenzor méret miatt van még egy 2-szeres szorzó az ekv. fókusztávhoz....
árban még jó az MFT vonalon a pana 100-300 vagy az oly 75-300 Mindkettőnek ekv 600mm a vége....Ha APS-c akkor vannak a 400mm-es vagy 500mm-es végű tele objektívek, amik igen nagyok méretben és súlyban és egy normális darabnak az ára is igen magas..... de ezek is 100-200mm-ről indulnak így 5x alatt marad az átfogás....
Ha mondjuk MFT-t vesszük alapul és két objektívvel lefeded a nagylátótól (kb ekv 24-től) a nagytele kb. ekv 600mm-ig) tartományig. Akkor két objektívvel is még csak 25x a zoom tartományod....
Ha a zoom a lényeg akkor inkább a "Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?" topikban érdeklődj....
Az meg a következő kérdés.... hogy vajon mire használható egy olyan ultrazoom, aminek a vége ekv. 1200mm vagy felette van? .... Szerintem semmire.....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz vihartigris #43950 üzenetére
Huhh tényleg ezt el is felejtettem....
A tamronnak ebből az új SP sorozatból, a fehérgalléros FF F/2.8-as zoom objektívjei igen jók. Tapasztalatból tudom..Ezt nem ismerem!
De ezt az átfogást szerintem már két-három objektívből érdemes kiépíteni....
Ezért is a neve cserélhető objektíves rendszer....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz hibavissza #43989 üzenetére
Egyetértek, ha dupla kittel van, akkor jó lehet a szett valakinek, akinek ez elég. Ezt meg már csak a kérdező tudja eldönteni, hogy neki elég-e....
-
mikrofon
veterán
Ezt beraknám ide mert akciós és nagyon rövid ideig:
Sony a7 - Amazon.de 777EUR -
mikrofon
veterán
Elgurult a nikon gyógyszere. Nagyon kemény akciót hirdettek, korlátozott ideig:
NIKON 1 V3 + 1 NIKKOR VR 10–30 mm PD-ZOOM + 1 NIKKOR VR 10–100 mm PD-ZOOM -
KORÁBBAN 479 800 Ft
MOST 161 999 Ft
MEGTAKARÍTÁS: 317 801 Ft -
mikrofon
veterán
válasz frankstork #44077 üzenetére
Mintha lett volna még amikor linkeltem, de akkor elnézést.... Ezek szerint még az is lehet kamu volt....
-
mikrofon
veterán
válasz DUB Inc. #44106 üzenetére
Ha nem olyan sürgős most megvenned, akkor esetleg kivárhatsz januárig, mert ha megjelenik, az előbb linkelt G9 szerintem változni fognak kicsit vagy nagyon a használtpiaci árak. Elképzelhető, hogy többen akarnak majd váltani és lehet lesz olyan is, aki "gyorsan" így lehet, hogy lesznek nyomottabb áron vázak....
-
mikrofon
veterán
válasz philoxenia #44158 üzenetére
Ez egy jó kis össze hasonlítás! És érdekes is. Mégpedig, hogy a jelenleg a legjobb lencséket a Sony és Zeiss kooperáció gyártja, azonban ennek ára is van. Bár nem minden kategóriában a Sony a legdrágább...
-
mikrofon
veterán
A panasonic 14-140 shutter shock miatt jól meggondolandó...
Vannak tájképed is a linken így szükséged lehet egy nagyobb látó objektívre az MFT 14mm (ekv 28mm helyett) még akkor is ha egy videós zoomot választasz. Az MFT fórumon szokták ajánlani az Oly 12-50 Macro obit, a makró funkció és az induló 12mm (ekv 24 miatt) vagy a Pana 12-32-t a képminőség és a méret ill. tereszetesen az indulo 12mm miatt....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz MrChris #44189 üzenetére
Gondold már végig hogy mit jelent "shutter shock" és hogy mi okozza... és hogy ez összefügg-e az obival és a pana 14-140-nel... És hogy a kérdező milyen vázat mondott...
De köszi a megjegyzéseket biztos hasznos... és most éppen ide vonatkozik... És a kérdezőt segíti... Jah nem...És igen a pana 14-140 bizonyos vázakon kifejezetten NEM ajánlott. Nekem volt egy a pan gx8-on és az első használat után eladtam mert használhatatlan volt pont úgy mint ahogy MLaca is írja...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Pontosan és még statikus témánál is fontos a megvilágítás, mert rossz minőségű LED-es vagy öregedő gázlámpás (legtöbb sportcsarnok) megvilágításnál csíkos lesz a kép...
Még az új A7RIII sem kapta meg ezt a "funkciót"...
És az 1/1000s vagy még több elektromos záridő teljesen félrevezető mert az átlag szenzorok kiolvasási sebessége 1/10-1/20 sec. Ami azt jelenti hogy az első és utolsó pixel kiolvasása között ennyi idő telik el...
Vakuval meg nem is nagyon használható e-zár...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Tin_Shield #44202 üzenetére
Nem is értem ezt az egész "belepő tükröst ajánlani, mert ott majd megtanulja a fotózást, meg ha azzal tud, akkor majd mással is fog..." Minap volt egy trabantos példa, "ha azzal megtanul vezetni, mindent fog tudni"... Azért megnézném, hogy valaki megtanul most vezetni trabanton, aztán átül egy közép kategóriás bérautóba, bármelyik komoly autókölcsönzőnél egy reptéren.... Szerintem csak pislogna mi ez a sok gomb, hogyan indul.... Hogy autópályán miért megy olyan nehezen nagy sebességnél a sávváltás előzés (jah mert, hogy a sávtartó automatika ellenkorrigál) a technikát ugyan úgy meg kell tanulni, meg kell szokni...
A te hozzáálásoddal és azzal amit (#44200) voriae írt, értek egyet, mégpedig el kell dönteni, hogy valaki szép képeket akar egyszerűen, de jókat vagy fotózni szeretne akár hobbiból családot,vagy művészkedni vagy esetleg később pénzt keresni vele.
A kétkategóriai közül első legjobban egy pénzének megfelelő mai prémiumkompakttal jár. Míg a másik kategóriába tartozó szintén a pénzének megfelelő de normális modern cserélhető objektíves géppel jár... Azzal amit évekig tud majd használni kezdetekkor egyszerűen kap szép eredményt, aztán tud tanulni fejlődni...Miért kellene szívnia a régi elavult cuccokkal... sokkal inkább ki kell használni a lehetőségeket... Ha valaki fotózni szeretne, akkor minek nehezítse meg a saját hobbi-ját....Jó pár évvel ezelőtt volt még jó ajánlás a belepő DSLR, mert hozott képminőségbeli javulást, extra funkciókat ... De ma már a jobb kompaktok is vagy a komolyabb ultrazoomok is hozzák az extrákat és a a jobb képminőséget... Aztán ha valakinek nem egy sötét alap kitt lencseszettje van , hanem egy normális optika fix-en a vázra szerelve gyárilag lehet eszébe se jut hogy cserélhetős gépet vegyen...
Egy ideje már nem hallottam valódi indokot egy belepő DSL dupla kitt mellet... Szerintem már az áras sem olyan jó, vagyis van jobb....
Kellene itt az ajánlóban is egy kis frissítés....
Tudom régi manuálokkal is lehet fotózni régi vázakon is ... Nem is akár hogy...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz topikk #44203 üzenetére
A kép szép, tényleg! Ráadásul az Oly e-m1 mkii nem éppen átlag szenzorral rendelkezik.
Ennek ellenére a tény:
The E-M1 II has a very fast e-shutter read out speed at about 1/60 sec to read the whole sensor (vs normal m43 of 1/30 or 1/25, and old m43 speeds of 1/15 or 1/10, or large FF sensors of 1/5 sec), but mechanical (focal plane) shutters are faster at about 1/160 to 1/320 sec.Tehát az első és az utolsó Pixel soron látható infók között ekkor időkülönbség van...
Te esetedben az alsó és felső sorokban a kék ég van, ami statikus téma... Így nálad sokkal jobb az arány... Egyébként ki lehet próbálni mondjuk kör alakú teljes képet kitöltő tárgy gyors mozgását fotózva egyből látszik. Nem kell hozzá nagy trükk... Vagy ugyan ilyen egy csarnokvilágítás, ahol az izzókat nem az előírt időközönként cserélik, és a fényképezett terület bizonyos részei rövidebb ideig kapnak fényt mint a kiolvasási idő..... Pl: az állítható fényerejű LED világítással jól lehet kísérletezni....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Muerte68 #44209 üzenetére
Miért szerinted mennyi egy belepő DSLR kitt?
Most hangzott el pár hsz-szel ezelőtt, hogy 150e alatt nagyon nehezen jön össze....
Azért vagy kicsivel többért igen jó kompaktott kapsz... Kár erre több szó
Egy Lx 100 össze sem hasonlítható egy belepő DSL-rel
Ráadásul az RX100 most 90e HUF...
RX100II - 150e -
RX100III is 190e HUF ez meg ugye kifejezetten jobb nézd már meg a rajta levő 24 - 70 mm f/1.8 - 2.8
optikát...
Mondjál nekem olyat ami árban jobb és tudásban is jobb ennél az RX100III-nél a DSLR-ek közül.....Kár a ferdítés.... és erőlködés...
Kellene egy kis frissítés....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Muerte68 #44213 üzenetére
A Sony rx10 sorozat mind és panasonic fz1000 vagy felette... Rakjál már kérlek melléjük egy egy dslr-t. Én írtam elég kompaktot te meg még egy dslr szettet sem főleg nem árral... Most te jössz...
Én nem veszek mert nem a belépő kategóriában keresgélek. Vagy elfelejtetted, hogy onnan indultunk hogy a belépő DSLR helyett van jobb kompakt....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Lehet gondolkodni miért mondják itt is egyre többen, a sok szájhős ellenére, hogy ....
Most éppen úgy sincs szájkarate itt a topikban....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Nikon D850 vs Sony a7R III
Azaz DSLR vs MILCA linkelt cikk szerzője szerint: Tükörnek, vagy annak hiányának semmi köze a dologhoz, nincs igazán jelentősége e két gép esetében, hogy van-e bennük tükör vagy nincs... Ha valaki azt meri állítani, hogy az egyik képminősége jobb a másiknál, simán csak nevessük ki, lehetőleg az arcába bele.
Szószerinti másolás az előbbi cikk magyar feldolgozásábólAnnak ellenére, hogy dpreview szerint döntetlen, szerintem ez a lényeg amit a magyar feldolgozás szerzője is jól fogalmazott magyarul is: ráadásul a szélső AF pontok még kalibrált objektívekkel sem lesznek olyan precízen pontosak, amit a Sony könnyűszerrel nyújtani tud.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz szbalogh #44260 üzenetére
Azért azt ne felejtsük el, hogy FÉNYképezés úgy működik, hogy a fény azért kell hozzá...
Egyébként meg, ha hosszú záridőt és állványt használsz, akkor ha nem világít az órán semmi akkor is látható lesz
(#44261) jjeahh: igen "vannak profibb" távkioldók, amiken programozható a kioldása, a váz pedig úgy látja mintha egy "Bulb-módú" fényképezés lenne...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz vihartigris #44263 üzenetére
Készségesen segítenek, fölég, ha úgy adod elő és ezt látják is, hogy ebből pedig üzlet lesz....
-
mikrofon
veterán
válasz mikrofon #44262 üzenetére
Itt egy példa a vezetékes, programozható távkioldó-ra. Ez ugyan Sony kompatibilis, de biztos van minden márkához...
-
mikrofon
veterán
Elég szomorú így karácsony előtt:
Kirabolták a The Camera Store-t -
mikrofon
veterán
Szines témához az én vélemény:
Le lehet tölteni a DxO PhotoLab Elit verziójának a Demo változatát. Ott van egy olyan menüpont, ahol az adatbázisban levő bármelyik váz szinprofilját rá lehet húzni a nyers RAW-ra. (Tudom jpg-röl beszéltek és feldolgozás nélkül, de) Így bárki kipróbálhatja, hogy milyenek lennének a gyári színek ha a kiválasztott vázat birtokolná. Javaslom mindenkinek, ha van egy kis ideje. Mert szerintem érdekes volt látni, hogy egy-egy gyártó mennyire másképpen, egyedileg értelmezi a színeket. Ráadásul nekem több különböző értelmezés is tetszett...
Jah és váz vásárlás előtt meg lehet nézni milyen lesz az új vázzal a színkezelés....Egyébként végül is a demo lejárta után pont a szinek miatt nem a DXO szoftver mellet döntöttem. Mégpedig azért nem, mert a bőr színeket nagyon elrontotta, olyankor amikor minden más szép és kontrasztos volt a képen. A bőrszín "elrontását" egyébként a csúcsfény és árnyék csúszkák okozzák konkrétan. Az új maszkos lehetőséggel rendbe lehetne rakni külön, de ez így elég macera nekem.... Pedig a bőrszíneket leszámítva nagyon jó szoftver lenne...
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz topikk #44525 üzenetére
Pana-án én is meglepődtem, mert hogy kicsit rendezgettem a régebbi képeimet és megakadt a szemem azokon a saját képeimen amiket a Pana GX8 + Pana-Leica 25/1.4-es párásítással lőttem. Ami feltűnt a szép élénkzöld természet és a nagyon jó kontraszt. Jó mondjuk a képek azok tavasszal az éledező természet idején egy szép napos időben készültek, így feltehetően az összhatás is jó volt. Meg mondjuk a színprofil nem az alap volt, hanem saját ízlésem szerint, felhasználva a netes ajánlásokat kicsit igazítottam a fine tuning lehetőséggel, de utólag a színeket nem piszkáltam...
De mindenesetre megfordult a fejemben, az amit itt sokat olvasok, hogy nem jók a Pana színek... Az tény, hogy az ég az nem "Oly-blue" volt... De rossz színhatásnak nem mondanám semmiképpen...[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz philoxenia #44557 üzenetére
+1
-
mikrofon
veterán
válasz total90 #44558 üzenetére
Hol vette? Milyen beszerzési forrása volt? Mi a baj?
Ez így csak egy pánikkeltő HSZ....
Igen csak hiányoznak a konkrét infók....Ráadásul minden Sony a7riii-re automatikusan jár (járt) az 5 év gyártói garancia, csak regisztrálni kell a vásárlás után.....
Ha valóban rossz lenne, mindenhol ezt olvashatnád az interneten... Mert egyes fanatikusok nemzetközi szinten is alig várják, hogy valamire rárepüljenek, hogy bebizonyítsák "
sz@r a Sony... max játékra de nem mukára való"....Én november közepe óta használom és semmi de semmi baja nincsen... Jah és van összehasonlítási alapom mert előtte sony a7rii-t használtam....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz alex89 #44565 üzenetére
Szia,
ez szürkeimportos. Garancia nincs, vagyis tapasztalatok alapján jobban jársz, ha azt bele számítod, hogy ha hibás itthon elviszed a szervizbe és megjavíttatod.... Bár még egy szervízzel is jelentősen olcsóbb...
Keres rá akár ebben a topikban a "szürke" szóra és minden pro és kontra érvet elolvashatsz.
Saját magamnak objektívet vennék szürke importosat, ha jó áron van. De vázat sosem.... Inkább használt de garival.... -
mikrofon
veterán
válasz Tin_Shield #44546 üzenetére
Szerintem is. Ahogy írod. Többet is érdemes elolvasni.
Robin Wong nagyon jó Olympus terén, de azért azt róla tudni kell, hogy nagyon ügyes, így ö csodákat tesz. Tehát egy átlag fotós nem biztos hogy hozza azokat az eredményeket amiket tőle látunk.Egész jó összehasonlító oldal [MIRRORLESS COMPARISON] még
Sony vonalon érdemes ezeket is számításba venni:
phillipreeve
sonyalpha.blogNikon vonalon:
DSLRBodies -
mikrofon
veterán
válasz Grizzly87 #44571 üzenetére
Saját tapasztalat:
Nekem volt nagyon rövid ideig Nikon D500-as vázam. Most Sony FF MILC vázam van. Könnyebb, kisebb, ráadásul nincs back és front fókusz hiba. A gyors cserének pontosan ezek voltak az okai is.
Igazából, ha a rendkívül jó és gyors AF-röl le tudsz mondani, akkor inkább FF (FX) vázat nézzél helyette.
Bár ugye az AF-nél DSLR vázakon bejön back és front fókusz probléma, így kis mélységélességnél nem biztos, hogy pontos is lesz a fókusz. Ugye a sötéthez fenyérős objektív kell ott meg ez a probléma hatványozottan jelentkezik DSLR vázakkal, de MILC-eken megszűnik...
D500-sem fog jól szerepelni jó üvegek nélkül az pedig DX méretben kevés van....Az általad felsorolt objektívek nem az a kategória, amit mindenképpen meg kell tartani... De ha pl Sony MILC-et veszel egy adapterrel ki is próbálhatod... Bár a Nikont nem nagyon szokták adapterezni....
Ha ennyi pénzt rászánsz és sokszor szeretnéd magaddal hordozni, valamint nem szeretnéd a vázadat kalibráltatni a fenyérős lencsékhez, akkor inkább MILC kategóriában gondolkodj....
Ebből az árból szép kis szettet össze lehet szedni, főleg, ha elfogadod a használt. de jó eszközöket...Elsőáldozást sötét templomban szerintem egy Sony aps-c szenzorú (mondjuk a6500) MILC-cel és adapterezett Sigma 18-35/1.8 valamint Sigma 50-100/1.8 lencsékkel lehet. (ez ki is jöhet az általad írt összegből) Ez ugyan nem a legjobb szett ha a tömeget és a méretet nézed, (bár ha meg azt, hogy csak két lencse és egy vázat cipelsz, akkor...) de ezzel a szettel biztos fogod élvezni a kevés fény melletti fotózást és igen jók lesznek a képeid, főleg ha zoom párti vagy. Főleg hogy az említett vázban szenzorstabi is van, ami ezekkel az adapterezett lencsékkel is együtt dolgozik. Ráadásul a Sony-nak van a legjobb arc felismerő rendszere és szemfókuszálása... Az említett váz rengeteg segítséget ad a jó fotó készítéséhez...
Ha fix-eket szereted inkább és szívesen cserélgetsz akkor bármelyik MILC rendszerben megtalálod a magad fényerős szettjét. Mellé meg egy-két zoom-ot, ha kell...Ha viszont fontos számodra a tele vég, pl állat, madár, sportesemény, célpontokat is tervezel, akkor MFT (Olympus, Panasonic) vonalon nézelődj... ott viszonylag olcsón el lehet jutni jó képminőségű ekv 600mm-es fókuszig.
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz Grizzly87 #44571 üzenetére
Esetleg nézz rá egy ilyen szettre, ha szereted a fix-eket:
Sony a7 vagy Sony a7II
Samyang AF 14mm F/2.8 FE - ha kell az ultra nagy látó és AF is...
Sony FE 28mm F2 - lehet ez is elég nagylátó
Samyang AF 35mm F/2.8 FE vagy Samyang AF 35mm F/1.4 FE
Samyang AF 50mm F/1.4 FE (aka Rokinon)
Sony Zeiss Sonnar T* FE 55 mm F1.8 - Ha csak egyet, de a rendszer legjobb lencséjét szeretnéd
Sony FE85mm F1.8 - portréra - összehasonlításHa a Sony vonal érdekel itt is segítenek neked!
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
nem sajnáljátok az időtöket és energiátokat erre a témára már???
ennek már semmi köze ennek a topiknak a címéhez.....kérlek hagyjátok már....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz jjeahh #44622 üzenetére
Szerintem ez amilyenek a színei ugyan olyan tulajdonság mint bármelyik másik ami az adott eszközre jellemző. Annyi különbséggel, hogy ez szerintem szubjektív. Ezzel szemben vannak objektív és egyértelmű tulajdonságok is.
De mivel ez is tulajdonság bárki leírhatja, hogy nekem ez tetszik, nekem meg az. Szerintem még azt is, hogy nekem meg nem tetszik, Sőt még azt is, hogy ez a szín fétis hüleség, mert RAW és jpeg is szerkeszthető, módosítható akár előre. ráadásul a szín is beállítható (márcsak azért is, mert lehet, hogy egy kezdő nincs tisztába, hogy lehet állítani az alap színprofilon és mennyivel jobb lesz a képed) De ez max 3 HSZ.Viszont annak semmi értelme, hogy egymást győzködik a fórumtársak, hogy kinek mi tetsszen.....
Egyébként szerintem is van jelentősége egy váz színképzésének, kontraszt képességének. Bár azt is tudjuk, hogy ehhez egy jó objektív hozzátehet, míg rossz elvetett. Ráadásul ezt nem más elmondásából lehet megismerni, megtapasztalni, hanem képeket kell nézni. Nagy előny, ha valaki nem képmegosztókon nézi, hanem tesztekben, mert ott sokkal kevesebb az utómunka....
De aki pl. biztosra akar menni az beszerez egy színkártyát és kalibrálja az adott szituációt a színkártyával és igen RAW-ban dolgozik... Egy lelkes kezdő (kortól függetlenül) is hamar eljut erre az elhatározásra...Szerintem
És igen kalibrált monitoron kell dolgozni, ha tényleg számít a nyomtatási minőség akkor is ha kezdő vagy amatőr... Igen rosszul jöhet ki, ha valaki pl karácsony vagy szülinap előtt nyomtattat 5-10 naptárat vagy fotókönyvet, amit ajándékba szán, aztán amikor készhez veszi akkor túl sötét, vagy éppen túl világos, elcsúszott a szín... Az kidobott pénz, és igen nagy bosszúság, mert nem fogja, még egy kezdő sem odaadni, ráadásul még ajándékok sincsenek... Az idő meg rövid korrigálni.Egyébként meg nem vagyunk egyformák, mindenki másképp látja a színárnyalatokat. Mindegyikőnknek más a szépérzéke. Ezt bizonyítja, hogy Magyarország lakosságának kb. 5%-a felcseréli a színeket... Tehát akkor mennyi lehet az aki nem látja jól, vagy másképp látja a színárnyalatokat... Ha ez a szám igaz, akkor köztünk is van olyan aki másképp látja mint a többiek....
Ráadásul a színlátás az emberben két részből áll egy fizikai lékepézésből és egy szellemi lékepézésből. Utóbbi már sokkal elvontabb... és következő szint a szépérzék, igényesség....Továbbra is tartom magam ahhoz, hogy két féle ember van, egyik aki magának fotózik. Másik aki másoknak. Mind két esetben valójában "mindegy" milyenek a színek, csak az első esetben tetsszen magának, második esetben pedig azoknak akiknek készíti.....
Ha belegondolunk rengeteg film profil használható az utófeldolgozásban, ami pont megváltoztatja a valódi színeket és még is milyen jók képeket eredményez, egyfajta stílust ad a fotós kezébe.....Fotózás valójában művészet! Pont az a lényeg, hogy szubjektív érzékekre hasson és szubjektív érzetet keltsen....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz szilu7 #44651 üzenetére
DE akkor már nem csak jpeg motor hanem, hanem RAW motor is!
Vagy mégsem!Pl:
Nikon D850-ben a RAW jó nagy méretű a 36MPx miatt: de van tömörítetlen, veszteségmentes tömörítés és veszteséges tömörítés. Ezzel szemben a Sony A7RII és A7RIII RAW-jai is brutálisan nagyok, de ott csak tömörítetten és Veszteségesen tömörített van.
Akinek ilyen nagy fájlokat készít a gépe és ezekkel kell dolgoznia, tárolnia, azok tudják mennyire jó a Nikon veszteségmentesen tömörített fájljait használni. Ennek ellenére mégsem ez lesz a döntő a Nikon d850 és Sony A7RIII csúcskamerák között... Jah és nem is az ár mert hasonlóan drága....
Ráadásul ezen a szinten a Nikonról Sony-ra váltók esetén ez igen fájó pont a profiknak, mégis váltanak ennek ellenére....
[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
Az alapján egész jó a tömörítés és amúgy is, meg mindenhogy.
Ezért azt javasolják több helyen, hogy a felhasználó használja, úgy, hogy akkor kapcsol csak tömörítetlenbe, ha széles a dinamikai tartomány... Tehát sok az árnyék és a napsütés. Tehát egyszerre van jelen kiégett és bebukott terület...
Sajnos ez a linkelt tesztből hiányzik....[ Szerkesztve ]
-
mikrofon
veterán
válasz meridaharcos #44657 üzenetére
Kicsit idegen itt, DE!
biztos kell a MILC mármint a cserélhető objektív. Szeretnétek több lencsét venni és cserélgetni?
A sony-nak elég jó az RX100-as szériája. Használtból pedig már nem csak az első kettő kiadás fér bele, hanem a harmadik negyedi is.... És ezek azért elég jók.A Panasonic lx100-ra is nézz rá....
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen SSD-t vegyek?
- Kína miatt izzad a német robotipar
- Kiszivárgott információk az új AMD chipek érkezéséről
- Vallás
- Vezetékes FEJhallgatók
- PlayStation 5
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- További aktív témák...