-
Fototrend
Téma összefoglalónk újra és újra megújul, reméljük, elnyeri mindenki tetszését és segít a könnyebb tájékozódásban ! Az alábbiakban DSLR (digitális tükörreflexes) és MILC (tükör nélküli cserélhető objektíves) fényképezőgépek vásárlásában szeretnénk tanácsot adni, figyelembe véve az aktuális piaci trendeket, felhasználói szokásokat és technológiai újításokat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tresh
addikt
válasz Stauffenberg #22339 üzenetére
és TayRol köszönöm akkor keresgélek
-
.: JuSzT :.
addikt
válasz Stauffenberg #22362 üzenetére
+ elektronikus zár (is)
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #22373 üzenetére
+1, és nézz szét olympus fronton is, az e-pl5 ha belefér elég jó váz, kiforrottabb rendszer, nagyobb, minőségibb obiparkal, jó szenzorral, szuper jpeg motorral, talpig fém házzal
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Viszlát
addikt
válasz Stauffenberg #22408 üzenetére
Ertem, koszi. Azert ez egy kicsit kiabrandito. A hatvanezres dash cam megcsinalja gond nelkul 1080p eseten is a valtast, nem gondoltam volna, hogy ezen a szinten ez meg gondot okozhat.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
kátú
őstag
válasz Stauffenberg #22412 üzenetére
Köszönöm
#Jeni használt képet semmi képp nem veszek
It still works!
-
jeni
félisten
válasz Stauffenberg #22422 üzenetére
-
bogarfx
aktív tag
válasz Stauffenberg #22419 üzenetére
Bocsi, de melyik ez a topic pontosan? A rövidítésről nem ugrik be most semmi sajnos.
-
imibogyo
veterán
válasz Stauffenberg #22453 üzenetére
Azok a beállítások a makróra vonatkoztak, nem az éjszakai fotózásra úgy általában. Mondjuk makróra a vaku lenne a megoldás már látom (anélkül elég szenvedős), de az éjszakai fotózást az sem oldja meg, főleg ha "távolról" akarok lekapni valamit, mondjuk buli-összképet.
Lassú Víz:
Állványra kell rakni, önkioldóval.
Állványon volt, 10 másodperces önkioldóval, és majd 1 másodperces záridővel. Tudom mehetnék feljebb a záridővel, de épp erre irányult a kérdés, hogy van-e olyan gép (jobb érzékelővel például), amivel nem kell ISO-t és záridőt növelnem (mondjuk a mostani 1 másodperchez és ISO 100-800-hoz képest) ahhoz, hogy jobb makró, vagy low-light fotókat tudjak lőni, úgy 250k-val bezárólag.Elsősorban egyébként NEM statikus témákkal van a bajom. Egy csavarnak mondhatom, hogy itt maradsz 20 másodpercet, de mondjuk egy társaságnak nem nagyon...
Akár több másodperces expo alatt sem zajosodhat be ISO 100-on.
Nem is a zajosodással van bajom. Szóba sem került. Jobb low-light képességekről volt szó, hogy rövidebb záridővel is tudjak éjszakai fotókat készíteni, anélkül, hogy mondjuk az ISO-t az egekbe kellene tornásznom. Ez volt a kérdés, hogy ezért érdemes-e drágább vázra váltanom? A Helios olyan amilyen rajzolatban stb.-ben, viszont fényerős, ezért nem értem, hogy mi okozhatja nálam azt, hogy csak nagyon kompromisszumosan tudok este fényképezni. Az utcán és kerti-partikon, amikor magam is a "tömeg" része vagyok ritkán rohangálok állvánnyal és a több másodperces expo sem túl kecsegtető.A háttér sötét és világos határvonala, a csavar dupla árnyéka mind user error.
A makró kép csak egy gyors példa volt arra, hogy majd 1 másodperces záridő kell ahhoz is, hogy egy bő 400W-al közelről megvilágított kicsi területről ilyen "világosságot" kicsikarjak. Hogy jön egyáltalán ide a kérdésemhez a kompozíció milyensége (ami amúgy nekem tetszik, ha teljesen homogén lenne, akkor baromi unalmas is egyben, a dupla árnyék ok, de egyelőre ez van)? Nem ezekkel van bajom, hanem azzal, hogy hogy lehet, hogy egy F2-es objektívvel is majd egy másodperces záridőt kell használnom mondjuk egy ilyen fotóhoz. Nem mondhatom nekik, hogy "hé maradjatok úgy 1-2 másodpercig, mert különben sötét lesz a kép".Persze tudom vaku meg jobb objektív, csak azt nem tudom, hogy ha beáldozok ezekre egy komolyabb összeget, akkor azokat ki tudom-e majd használni ezzel a vázzal, vagy érdemesebb előbb a vázat magát cserélnem. Ez lett volna az eredeti kérdés, hogy 250k-val bezárólag érdemes gépet cserélnem, vagy kísérletezzek és gyakoroljak tovább egy élhető kompromisszumig ezzel a géppel. De már úgy döntöttem marad ez és gyűjtök egy jobb objektívre, valamint egy vakura, amikkel két legyek ütök egy csapásra, amellett, hogy remélhetőleg jobb képeket tudok lőni, például lesz AF-em.
-
imibogyo
veterán
válasz Stauffenberg #22459 üzenetére
Az ISO emelés annyira nem játszik, mert én már ISO 800-on is zajosnak érzem néha a képet, ISO 1600-on pedig már egyértelműen (és nem vagyok egy nagy utómunkázó típus, saját használatra készülnek a képek). De akkor oda lyukadunk vissza, hogy vennem kell egy komolyabb objektívet és egy vakut, ami döntés, már schawo válasza után is megszületett. De köszi a pontosítást és a segítséget!
Lassú Víz:
Tehát neked olyan váz kell amelyiken magasabbra tolhatod az ISO-t úgy, hogy a megnövekedett zaj és az elvesző részletek még vállalható végeredményt adjanak.
Ez volt az eredeti kérésem is, hogy ajánljatok ilyet. 250k lenne rá. Van ilyen? Vagy nincs ennyiért és inkább maradjak a fényerősebb obi + vaku mellett?[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #22488 üzenetére
a canon-oknak nekem inkább az anyagával van bajom, sztem mindenképp érdemes megtapogatni, engem nagyon irritál még a 60-70d is..rossz tapintású, csúnya, kopik, sérül...szal gáz szenzor fronton nekem a mai lapkák közül bármelyik megfelelne, sőt az ósdi 12mp mft-vel is elégedett vagyok, számomra a színek, és ezáltal a könnyű feldolgozhatóság sokkal fontosabb...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #22490 üzenetére
ez szubjektív, d800-at nem fogtam, az 50-60-70d-t nem tudom rendesen megfogni, a d7000 meg számomra egy álom ergonómiailag de amúgy ja, belépő szinten a nikonok anyagminősége sem valami nagy szám, egy d3200 vagy d5200 egy gx1, e-p1 vagy e-pl5 (ezeket tapogattam) mellett kimondottan gagyinak tűnik, de legalább normál átlagos műanyag, a belépő canonok borítása mindenen túltesz, de a 60-70d-t is nagyon rossz érzés tapizni a lényeg: ki kell próbálni, meg kell tapogatni, van akit nem zavar, mindenkinek mások az igényei, ízlése
(#22491) Colonel993: a 650, 700d gombjaira már nem emlékszem, de a 60d-jé tényleg szörnyű, a play a gép egyik oldalán van, a delete a másikon, a tekerentyű túl sima, csúszik, és nehezen jár, a gombok fele lágy, hosszú utat jár be, nem érzem, hogy megnyomtam-e rendesen vagy sem, ezért néha kétszer nyomok meg valamit, + ehhez még hozzátesz a sok esetben tetűlassú reakció...mondjuk én ezekkel is együtt tudnék élni, ha egy gép minden másban jó és szerethető, képes vagyok megszokni az ilyesmit
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Stauffenberg #22490 üzenetére
Nekem anno Canon 30D-m volt 7 évig, imádtam az anyagát, fogását (pláne portrémarkolattal), és a "burkolatra kihányt" kezelőszerveit. A mostani kis Sony NEX-3 menüben turkálásától viszont agyvérzést akarok kapni még most is (meg attól, hogy tekerni akarok a blendén, és az expókorrekciót vagy az ISO-t sikerül állítani), közel egy évvel a megvásárlása után. A Canon viszont nagy volt és nehéz, az ember csak akkor vitte magával, ha "fotózni indult", a kis MILC ilyen szempontból verhetetlen (2 obival, zsebállvánnyal, makro-közgyűrűkkel, pótakkuval is elfér a legkisebb Sony videokamera-táskában, és messze nincs egy kg az egész). Még motorozáskor is simán a vállamon lóg, egész nap sem zavar.
Mondjuk a csupasz középkategóriás Canon vázért 2006-ban 280 ezret kellett leperkálni, a NEX-et meg a 16-50-nel együtt vettem tavaly akciósan az MM-ben 90k-ért. Az érzékelőgyártás fejlődése viszont tagadhatatlan, a kis NEX-é veri az öreg Canont. Mondjuk a canonos színvilágot imádtam, a Sony-val nagyon szenvedek még mindig a RAW-konvertáláskor, hogy valami hasonló végeredményt kapjak
[ Szerkesztve ]
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #22494 üzenetére
Print vagy Share, voltak azért régebben facepalm-os gombjaik.
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #22496 üzenetére
X-A1-en még ISO gomb sincs
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #22488 üzenetére
Nem arról van szó, hogy a Canon APS-C szenzorok használhatattlanok lennének (ha valaki pl. kompaktról vált rögtön a megváltás), hanem, hogy ma nem éri meg a befektetést mert relatíve drágán (különösen a gyengébb szenzort fényerősebb üvegekkel kompenzálja) lesz egy nem túl mobilis rendszere.
Ma már ott tartunk, hogy a legújabb Canon APS-C szenzor (70D) is max. pariban van az újabb mFT szenzorokkal. Nem DxO szerint, hanem saját tapasztalatból. Az újabb üvegek mind piszok drágák, és nem feltétlen jobbak az újabb 3rd party verzióknál (eleve fényerős APS-C üveg szinte nincs is).
A FF-et meg a sajtófotózást kár idekeverni, mivelhogy ez kevésbé jellemző hobbira.Az xxxD kategória meg sohasem volt az ergonómai csúcsa, sőt ma már az xxD-t is sikerült butítani (pl. hol van az már, hogy tárcsánként más-mást lehet vezérelni egy funkció gomb után).
Az, hogy ki mit szokott meg (mert ugye a Canon egy időben a FF szenzorával sokakat vonzott) megint kár ide keverni. Számomra pl. az érintőkijelző nem a közeljövőben fogja a dedikált funkciógombokat kiváltani. Fókuszkijelölésre jó, egyébként ha más nincs.
Persze csodák nincsennek a többi APS-C DSLR se sokkal jobb vagy mobilisabb ha valaki rendszert akar építeni.
Hobbi szinten ma inkább érdemesebb MILC-ből válogatni. Sokkal kevésbé valószínű hogy nyűggé válik a hurcolászása.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Stauffenberg #22494 üzenetére
Igen, a második tárcsa hiányzik a NEX3-on (illetve tulajdonképpen még egy rendes sincs...). A Canonnal is mindig Av-ben fotóztam, az első tárcsa volt a blende, a hátsó palacsinta meg az expókorrekció. Élességet manuálisan szinte soha nem állítottam, a középső fúkuszpont gyors és pontos fókuszálást adott. (kivétel néhány agyon-közgyűrűzött makrófelvétel, az természetesen MF-fel készült).
A kis NEX egyetlen tárcsája is igen szerencsétlen, túl könnyű fordítás helyett véletlenül megnyomni valamelyik oldalát. Amúgy érdekes, hogy ezzel a kis gyösszel viszont legtöbbször a DMF-et használom, focuspeakinggel. Nekem tetszik, bevált, az AF meg úgy alapból lassú, és gyakran téveszt is. Most, mióta megvettem a fix 50-est, megint kezdek kedvet kapni a kattogtatáshoz. (Az előző két évben alig fotóztam, ráuntam a cipelésére is. Csak a kirándulásokhoz, motorozáshoz kerestem helyette valami pici, olcsó vackot, de a "csúcskompaktok" képminősége a kis érzékelőjük miatt számomra elfogadhatatlan kompromisszum lett volna. Tavaly éppen akciózták a kis Sony-t, ezért lett ez, de vásárlás előtt rengeteg mintafotót végig nézegettem, így végülis tudatosan választottam. Az optikai kereső hiányzik a legjobban, rémes dolog LCD-n komponálni, főleg ha még a focuspeaking is be van kapcsolva... )
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz Stauffenberg #22494 üzenetére
anno egy nikongay ismerősöm (azóta már letiltott) azzal fikázta az E520-asomat, hogy neki külön gomb van a WB-re is....namármost, oké, én is rátettem Fn gombra, de ő valszeg állandóan neonnal és izzólámpával kivilágított alagutakon és pincéken keresztül fotóz napfényben, hogy szükség legyen eme dedikált gombra
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Throme
veterán
válasz Stauffenberg #22496 üzenetére
"Egyes vázakon az ISO gombját behányják az LCD képernyő bal oldalára a nagyító ikonok mellé"
Azért az messze nem behányva van, elég rendezettek ott a gombok.
Másrészt az általad használt nikon vázak esetében tárcsára is lehet iso-t állítani.
Belépőkön meg a kevés dedikált gombot az LCD zsanér áthelyezése (d5000/D5100 váltás) miatt (is) tervezték máshova, így kerülhetett el az iso gomb is balról máshova. -
madgie
titán
válasz Stauffenberg #22505 üzenetére
Jaja, csak nekem az Fn az AF/MF-re kell, mert ugye a Samyang esetében is annyira buta a váz, hogy bekapcsolt AF-fel szépen jelez zölddel, hogy szerinte éles... mindegy, akármit csinálok
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #22507 üzenetére
Fú, én éjszaka sokat nyomom véletlenül, teljesen oda esne kézre a Q gomb, erre elkezdi a fekete eget videjózni a lelkem
A többiektől bocs az OFF-ért!
-
rudeee
őstag
válasz Stauffenberg #22488 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a javaslatokat!
A Panasonic DMC-G6 számomra mennyire lenne jó választás?
Van rajta auto mód ha arra lenne szükségem?
Tesztek alapján elég jó értékelést kapott és szimpatikusnak is tűnik.Olvastam hogy a Canon 700D esetében az AF segédfényt a felnyíló vaku "villogása szolgáltatja", ez valóban így van? A használat során ez mennyire zavaró?
Lehet tudni hogy milyen felbontású és minőségű a 700D és a D5200 EVF-e? Nem nagyon írjnak sehol a minőségről csak a hátsó kijelzőt reklámozzák.El kell mennem újra megtapogatni a gépeket hogy előrébb jussak.
A Pentax-K50 és Pana G6 modellt hol lehet kézbe venni?[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz Stauffenberg #22521 üzenetére
Hobbifotós vagyok. A d800 valóban, szinte mindent tud, jóval többet, mint nekem kell. Mivel nem fotózással keresem a kenyerem, talán megengedhető, hogy a terjedelem és a súly miatt nyafogjak. A d800 az említett optikával, meg hasonló szintű más befogási terjedelmű optikákkal egy drabál dög. Ez egy profi fotósnak velejáró, magától értetődő teher, nekem meg zavaró kényelmetlenség.
Én is úgy hiszem, hogy a majdani 16-55/2.8, ráadásul stabis obi kárpótolhat a 24-70 nem akármilyen rajzáért. És igen, pl. az 56/1.2, meg a többi, szóval a Fuji nagyon ott van a szeren. Nekem a színvilága is jobban bejön, a Fuji raw képekkel kevesebbet dolgozom, mint a d800-ból származókkal.
X-E1-gyel lőtt 6400 iso-s képek számomra nem zajosabbak, mint a d800 azonos érzékenységen, persze a felbontásbeli különbség, ill. a leméretezés zajcsökkentő effektje a Nikit teszi győztessé ebben a harcban, de mondom, az X-E1 6400-on is vállalható, gondolom, az X-T1 pedig felette jár.Amiben még kérdésem van, a natív érzékenységen mutatkozó különbség, azaz Fuji iso 200-tól indul raw-ban, a Niki meg szokás szerint 100-ról. Van ennek lényeges jelentősége a dinamikatartományban?
[ Szerkesztve ]
-
torzo
Ármester
válasz Stauffenberg #22529 üzenetére
Igen, így lesz. Az X-E1/18-55-tel nagyon jó tapasztalataim vannak nekem is. Hol is van az a szalon?
-
Lassú Víz
őstag
válasz Stauffenberg #22585 üzenetére
És mindkettőt el is fogja adni egy hónapon belül.
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
rudeee
őstag
válasz Stauffenberg #22619 üzenetére
Andris1602: Köszi!
Nagyon jól összefoglaltad a videó terén tapasztaltakat, képlebegés, torzulás meg minden más előjön a használatakor.
Mentségére legyen, hogy valóban nagyon egyben van a gép, jó fotókat lehet vele lőni és fantasztikus a fogása.A G6 gondolom állóképminőségben is kiválót nyújt.
A duplakites obikkal elég nagy tartományt le tudok fedni ha jól nézem.
Minőségben a Pana M4/3 obik hol helyezkednek el?MrChris:
A jpeg képek minősége ezek szerint nem kiemelkedő, de a rawból sok minden kihozható.
Ha jól olvasgattam mostanában, akkor sokan írtátok hogy elég sok gép esetében a jpeg motor gyenguska, jelen esetben a G6-nál is.
Jelenleg egy Pana TZ6-ost haszálok ami csak jpeg képeket tud készíteni. Biztos fényévnyi a különbség közöttük.
Feltételezem a régi Pana gépekben is hasonló jpeg motort használtak, hacsak nem rosszabbat mint a mostaniakban.[ Szerkesztve ]
-
Bogyó bá'
nagyúr
válasz Stauffenberg #22649 üzenetére
Viszont nem biztos, hogy ez rossz döntés lesz: az említett két márkához olcsón akkora választékban talál használt üvegeket (vagy csak ismerősöktől próbára kölcsönkér), hogy kis pénzből kiismerheti a saját tényleges igényeit.
Galilei halott! Már Einstein sem él! ...és én is nagyon szarul érzem magam...
-
kátú
őstag
-
nyissz
csendes tag
válasz Stauffenberg #22640 üzenetére
Köszi, ez egyértelmű: Fuji XM1, Oly PL5, de leginkább EM-10. Ez utóbbi a keresőhöz szokott szememnek is jobban tetszene, de ha azt választom, egyelőre nem marad pénz másik obira a kit mellé.
A túl nagyot túl szűknek értem, sokszor nem tudok elég távol menni a gyerektől. Vagy ez csak saját para, és a gyakorlatban teljesen jól használható ez a látószög? -
MrChris
nagyúr
válasz Stauffenberg #22668 üzenetére
hát nézd, neki ez a semmi után istenkirály. Ha majd kiismeri beleszokik és eztán más is a kezébe kerül tapasztalni fogja a különbséget. Végül is már elköltötte a pénzét ne vegyük el a kedvét
-
berzerker83
csendes tag
válasz Stauffenberg #22682 üzenetére
Teljes mértékbe egyetértek azzal amit írsz. Inkább megerősítésnek és biztatásnak írtam az ifjú fórumtársnak, akinek én is végigolvastam az elmúlt kéthetes kérdésdömpingjét. Még az elején én is felvetettem neki a belépő olykat, mert a belépő canonos ismereteim mellett is inkább arra indultam el (bár nálam a méret volt a meghatározó), és nem bántam meg. Képalkotásban pedig tényleg kicsi a diff ebben a árkategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
jeni
félisten
válasz Stauffenberg #22692 üzenetére
köszi
köszi Lassú Vízgondoltam hátha
a MILC rendszer közt a Sony a legtutibb, a Samsung (kár,hogy nagyon kicsi a választék obik közt) és a Canon -M (adapterezéssel itt még jó lehet),bár mintha a Canon M-t rendszert is dobta volna a cég
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Stauffenberg #22699 üzenetére
fujival a kezedben könnyű ezt kijelenteni mi?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Colonel993
senior tag
válasz Stauffenberg #22699 üzenetére
Állandóan ezen lovagolsz
Azért végig gondolandó, hogy nem véletlenül tartanak meg egy adott típust, mint alapnak... és csak az adott kor igényeihez finomítják/újítják, hogy azt is kiszolgálja.Nem hiszem, hogy kezdő/belépőszinten volna bármi olyan üveg ami nem kérne minimum 2 blendével szűkebbet az igazi élességért...
Bár tény, hogy MILC front nem is oszlik meg olyan szinten, mint a DSLR üvegeké.
Lévén már MINDENKI gyárt "multiplatform" üvegeket CANIKON, Sony, Pentax vonalra.És tekintve, hogy míg veszel egy Tamron 70-300 Di LD Macro-t (<- én meg ezen lovagolok mindig ) és van egy igen korrekt képű teleobjektíved, és egy igen csak jól használható Macro üveged is, ami 16megapixeltől már kroppolva a képet 1:1 -es leképezést is kisajtolhatsz vele, nem olyan rossz ajánlat.
Mindezt használtan 15-20e HUF-ért (de újonnan is 40e HUF magyar boltból csillió garival)Ha most ilyen üveget akarnék MILF-re, erősen csúnya árak röpködnének, avagy egyáltalán nem lenne.
Tükörnéküliek obiparkja meg még erősen rétegfüggő, mert tény, hogy jók de drágák is.
Most megint jöhetünk a feladapterezhető manuál üvegekkel, de ez DSLR-en is megvan, sőőőt ott választhatsz akár olcsóbb nem fényerős, kicsit rekeszelős igényes... de modern, autofókuszos, autoblendés, kiscicakiskutya objektívet.Persze itt is vannak átfedések/változók... de a lényeg, hogy ne bántsuk már a DSLR vonal objektívjeit.
Nem sok olyan üveget tudunk felsorolni ami tényleg "hülyeségből" van már csak palettán, tekintve a kínálat mennyiségét és minőségét.[ Szerkesztve ]
||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
Colonel993
senior tag
válasz Stauffenberg #22706 üzenetére
Totál félreértés van, mondanivaló se ment át... : /
Pedig én épp kezdem megszeretni az újabb, kiforrott MILC-eket.
Élvonalon a Fuji Retro vonalakat idéző gépeivel.Semmi lehúzás, de tény, hogy ami bevált azon nem véletlenül NEM változtatnak és sejtem, hogy nem csak magamutogatásból lenne minden sport rendezvény fotós zónája tömve DSLR-errel és kályhacső méretű obikkal ha mindezt lehetne kisebb géppel, meg "új tervezésű" üvegekkel.
Itt még mindig igényekről van szó, és neked belefér a MILC ... nekem meg pár nap után beletörne a bicskám.
Nevesebb gyártókról van szó, tehát tudják mit csinálnak... de nemfeltétlen a frissen megjelent újdonság a leges legjobb...
Van még ideje bizonyítani, de azért látható, hogy nevesebb karakterek a fotós világban is hozzá mernek nyúlni, avagy váltani rá DSLR után.Mindegyiknek megvan a maga helye jelenleg, emiatt is nem sarkítható a dolog, hogy Nikon vagy Canon/DSLR vagy MILC.
[ Szerkesztve ]
||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
titán
válasz Stauffenberg #22783 üzenetére
ugyan az a látószög és DOF-ban sincs igazán szignifikáns eltérés, illetve de: A Fuji kicsit krémesebben mossa a hátteret
És azért 2/3 fé-vel nagyobb a DOF és kisebb a zajekvivalens (ezt most találtam ki ) fényerő.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
k1csi
senior tag
válasz Stauffenberg #22783 üzenetére
A huszas Pana nem f/2 hanem f/1.7 azaz kb. fél fényerővel fényerősebb.
Ha az APS-C 2.8-at m43-re számoljuk akkor az kb. f/2.2, szóval annyira tényleg nem fényerős (a Panától majd egy teljes fényerővel marad el, de biztosan több mint 2/3 Fé).
Ennek tükrében a 100k feletti árazás elég húzós, látszik ezt is kitobinak szánták ahol a kit-váz árkülönbsége a reális, de mennyire jó marketing, hogy kitben kapsz egy drága obit olcsón.Amit a fotózásról szeretnél tudni Chuck Gardnertől: http://super.nova.org/DPR/
-
madgie
titán
válasz Stauffenberg #22841 üzenetére
Hát ha engem kérdezel, akkor sokkal inkább a mobilom videója, mint az X-A1-é.
-
HalasKYO
aktív tag
válasz Stauffenberg #22841 üzenetére
És mi a helyzet az E-Pl5 el?
Azon is van manuàl fókusz?
Van valami segéd vagy lcd belenagyítàs?
Mert àrban jobban jön ki és ahogy nézem\olvasom annyival nem rosszabb, de càfoljatok meg.
A 2obival szerintem kevesebb olyan helyzet adódhat amit nem lehet meglőni gép\obi miatt. De lehet én komponàlok szarul, hogy ennyire a tele véget preferàltam a KM A200 nak.
X-A1 hez van vaku és 2aksi és ekv 24-75 ös obi
E-Pl5 höz 2 obi és àllvàny, a gyàri aksi horror áron, talàn ebay ről wasabi duplapack éri meg bele , aki ilyet haszàl (oly m4/3) mit ajànl??Fókusznàl mire lehet hagyatkozni?
Halas - http://www.flickr.com/photos/halaskyo
-
HalasKYO
aktív tag
válasz Stauffenberg #22847 üzenetére
Közben beszéltem az olympus minta bolttal, és a klubkártyát csak személyesen lehet igényelni .
Azon gondolkodtam hogy egy OMD-L táskát vennék, amibe belefér a gép 2 obival tablettel, pénztárcával és kacatokkal, de sajnos nem lehet webshopos vásárlással kiváltani (Nem igen értem, hogy miért)
Csak a felutazás lenne annyi pénz mint maga a táska 15 ezer és szombaton nincsenek is nyitva
Van itt olyan aki nem budapesti és igénybe vette a klubtagságot ?
Néztem E-PL5 videót nekem megfelel.
Halas - http://www.flickr.com/photos/halaskyo
-
Vyndree
őstag
válasz Stauffenberg #22889 üzenetére
Talán egy kicsit szélsőséget, hogy valaki ennyire ragaszkodik egy bizonyos optikához és mellette mást is szeretne. Azért akinek olyan fontos a videó az úgyis kamerát vesz, igaz akkor kettőt kell cipelni.
Aki Ferrarit szeretne és egyben nagy családi kirándulást is, annak bizony kell egy kombi vagy suv is mellé.
-
Vyndree
őstag
válasz Stauffenberg #22894 üzenetére
-
Freddy76
addikt
válasz Stauffenberg #22894 üzenetére
Én rendszeresen dolgozom lakodalmakban ceremóniamesterként, és ott is megfigyelhető a változás. Tavaly egy dslr-rel videózó videós volt, idén a többség dslr-rel, vagy panasonic GH2-3-mal videózott. Persze "normálisan", mindenféle robotzsaru-szerkezettel kiegészítve.
"Uram, Ön részeg." "Hölgyem, Ön pedig csúnya. De én holnapra józan leszek."
-
torzo
Ármester
válasz Stauffenberg #22939 üzenetére
Milc-ben én nem vagyok szaki, és bocs, ha súlyos tájékozatlanságot árul el a kérdésem, de az említett oly szenzormérete egy aps-c Fujihoz képest elég karcsú. Tudom, hallottam,hogy jók az Olyk, de az említett modell nem éppen olcsó, ennél olcsóbban Fujifilm X-E1/18-55 kombó is megvan. Mégis Oly? Miért? Annyira pöpecek az optikák? E tekintetben a Fuji sem kell panaszkodjon.
-
delibab
senior tag
válasz Stauffenberg #22939 üzenetére
Köszi a választ/segítséget
Reménykedtem, hogy az oly-t fogjátok javasolni mivel az jobban tetszik... egyébként pont az lenne az elképzelésem, hogy ha belevágok akkor vennék hozzá egy fix üveget is, a d5200 is nézegettem, de egy milc egy fix-el zseniális szerintem ( már amennyire értek hozzá)
Byk01 : csak simán ezt a két gépet néztem ki, de ha van jobb ötlet akkor mindent meghallgatok, azért kérdezek mert nem értek hozzá... ha valaki azt mondja, hogy fuji, azt is megfontolom!
[ Szerkesztve ]
" Csak a puffin ad nekem erőt és mindent lebíró akaratot... “
-
torzo
Ármester
válasz Stauffenberg #22955 üzenetére
A videót már megnéztem és bizony, teccett. Bár a csóka keményen Fujifilm propagandista, de ettől még igaza van, a stílusa, csapkodása meg egészen szórakoztató.
A fullframe mágiát én is feladtam, már csak idő kérdése, mikor szánom rá magam, hogy a d800 a hirdetések között legyen. Éppen az X-E1/18-55 adta meg ehhez a lökést annak ellenére, hogy af téren elég tetű szegény, de igen, képminőségben nagyon ott van.
Szóval egyelőre Fujifilm, de erősen érzem már a csontomban, hogy előbb-utóbb sort kerítek a többi kipróbálására is. -
Colonel993
senior tag
válasz Stauffenberg #22976 üzenetére
"Libabőrösen" jó videó
EVF vs OVF;
Nem lehet itt sem megállapítani, hogy melyik a "legjobb"
Jelenleg mindnek megvan a hátránya ami a másikban található mint előny...
Emiatt csakis igények vannak, és az ahhoz legmegfelelőbb / legközelállóbb kínálatÉn meg személy szerint egy 95%-os sötét pentatükrös akárminek is hamarabb örülök mint, hogy egyáltalán használjak EVF-et.
LCD-ről komponálni meg inkább állványról szoktam, de átlagosan mindig olyan hülye Bridge gépes külső képet érzek ilyenkor magamról (kézből fotózva legalább is tuti) emiatt nem erőltetem.
Illetve fogyasztja az akku üzemidőt, ami másik fétisem (párom szerint legalábbis az Ő lába után) mert kb kép ellenőrzés céljára sem nézem vissza sokszor az LCD-n az aktuális lőtt kompót, persze lehet amiatt mert idáig nemigen volt olyan, hogy otthon gép előtt derült ki, hogy elbaltáztam valamit||| NE kérdezz, mert a végén még valaki válaszol! ||| ThinkPad & Nikon user ||| Samu s8.4 LTE RulezZz "Mikor 2 hónap elmélete vitatkozik, 8 év tapasztalatával..." - :") -
-
Mr.Csizmás
Topikgazda
válasz Stauffenberg #23018 üzenetére
nextgen hyper a jelenség neve asszem, btw. appleből talán-talán megérteném, ha a beújított ficsörre tényleg szükség lenne (de az 1 éves ciklikusság azért durva), de 2-3x megvenni ugyanazt a nápolyit másik gépházban, hát
ja, meg se kérdezem, gondolom kitobival, vagy travelzoomal fotóz.
"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |
-
Audison
senior tag
válasz Stauffenberg #23015 üzenetére
Köszönöm szépen a segítséget!
Még mindig a D3200 és a 500D között vacilálok. Az 500D használtan 55k (csak a váz). Ha emellett döntenék, milyen obit lenne érdemes nézni hozzá? Kezdetnek egy "mindenes" obi kellene. D3200-at meg azért vennék, mert mégis egy újabb gépről van szó.
-
Audison
senior tag
válasz Stauffenberg #23022 üzenetére
Köszi, pontosan így gondolom jómagam is. Nem egyszerű dolog ez, mert rengeteg gép van a piacon, elég közöttük eligazodni. A SONY mennyire ajánlott? Pl.: Alpha A300
-
hemaka
nagyúr
válasz Stauffenberg #23035 üzenetére
Tudom, mivel ott dolgozom(sajnos). Van par visszaruzhato cucc, pl. Nyikon 90napig.
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot fűnyírók
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Sweet.tv - internetes TV
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- OLED TV topic
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Formula-1
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen