Aktív témák
-
Throme
veterán
válasz hemaka #13999 üzenetére
Hopsz, akkor félreértettelek!
Gondolom a D3000 addig lesz a piacon (és életképes) amíg az újonc bevezető ára nem csökken elfogadható szintre, nem tovább.
Nekem a D3000 nem igazán tetszett. Mármint funkciók terén! Ebbe az újba pont belerakták azt amiért anno nem volt szimpi.
Nekem még az expo módválasztó gomb is tetszik aD3100-on, hogy gyorsan és tartósan be lehet kapcsolni pl az önkioldót. Én ezt most menün keresztül tudom csak megtenni, mert az Fn gombot egyből ISO beállításra váltottam át. -
Throme
veterán
Nem, még nem próbáltam. Auto ISO-t talán még a bridge gépemen se használtam.
Főként "A" és "S" (régebben "P") módban fotózgatok és előfordul párszor, hogy az ISO-t meg kell növelnem, rövidebb zársebesség, vagy nagyobb "f" szám (kisebb rekesz) érdekében.Az auto reciprok szabály beállítására nincs lehetőség, viszont fix, minimum zársebesség beállításával kicsit lehet ezen segíteni.... most így továbbgondolva a témát, ha csak nem hibás az agyalásom...
Ebben az esetben meg a minimum zársebességet kell sűrűn állítgatni (pl egy kiránduláson).Eredmény ugyan az: kevés az az egy programozható gomb (D5000)
-
Throme
veterán
Örülök, hogy beszéltünk erről, mert ki is próbáltam ezt az auto ISO szabályozást. Minimumnak 1/30 záridő és max ISO-ra H1-et hagytam.
Először fura volt mert ilyenkor a menüben nem vált auto-ra az ISO (A, S, P), csak a kijelzőn látható az "ISO-A" felirat....
Viszont működik. Tetszik !
Ahogy pár próbaképből kivettem, törekszik a minimum értékre amivel még jó a kép (tehát nem rakja pl 3200-ra, biztos ami biztos alapon...).A D3100-nál ezért változatlanul tetszik a külön expo módválasztó kapcsoló.
Nálam marad az Fn-en az ISO továbbiakban is..."Nálam ez nem tehető az időzítőgombra". Vagyis D40-en nincs programozható gomb?
-
Throme
veterán
Sziasztok!
Van arra mód és lehetőség, hogy a "subject is too dark" felirattól megszabaduljak?
Zavar, hogy folyamatosan kitakarja a módválasztó tárcsa állását mutató kiírást (A, S, P, ...stb)
Ha több móddal (előreprogramozott vagy manuális) is próbálkozni szeretnék, akkor nem tudom hol járok éppen...Gép: D5000
Szituáció:
Este - mondjuk - város fényeit szeretném lekapni.Ilyenkor a vaku hasztalan, nem is nyitom fel. Persze a gép pont ezt várná el tőlem, cserébe nem világít a képembe a subject is .... kiírás!
A módválasztó tárcsa állását nem látom a sötétben.
Az "info display" classic-ra van állítva.Annyit tudtam eddig tenni, hogy az "info display" menüben grafikus megjelenítést választom, ki. Módválasztáskor animáltan megjelenik a tárcsa, felülnézetben és tudom merre járok... de ez nem a legjobb megoldás...
-
Throme
veterán
válasz kugyu21 #14013 üzenetére
Helló!
Színekkel és beállítással kapcsolatban, a magyar kézikönyv 106-110 oldalakon találsz infót. Konkrétan: "Képszabályozási beállítások".
Szerintem ez segítségedre lesz.Kezdetben én is "jó kompaktos módjára" a jpg-t preferáltam.
Itt, a fórumon történt beszélgetések hatására és kíváncsiságból belekóstoltam a RAW világába. Engem a szerkeszthetőség győzött meg, pedig csak a View NX-et használom.
Egyébként az utómunka az nem vészes. Van hogy jónak találom a RAW képeket és egyből - mindet kijelölve egyszerre - convertálom át jpg-be. Ez tényleg szinte semmi munka (nekem, a sz.gépnek annál több ). -
Throme
veterán
válasz kugyu21 #14024 üzenetére
Szerintem azzal sokra nem mész, ha csak átváltasz "neutral"-ba.
Ezen belül még állíthatsz színtelítettséget, élességet, kontrasztot...stb.
Ugyan úgy, mint a többi képszabályozási beállítás esetén.Mélységélesség terén nem értem miért akarsz kompaktot csinálni a gépedből....
-
Throme
veterán
Sziasztok!
A View NX, nikon szoftver 5 különböző jpg tömörítési minőséget kínál:
„highest compression ratio”, „good compression ratio”, „good balance”, „good quality”, „exellent quality”.
A 3 legjobb minőségbe lekonvertáltam egy NEF file-t és a „good balance” minőségűt összehasonlítottam az eredeti NEF-el. Én igazán nem láttam különbséget….Az lenne a kérdésem, hogy az 5 tömörítési opció miben tér el egymástól, a file méretet leszámítva?
Az EXIF adat ugyan úgy átmegy mindegyikbe.Kérdésemet nem jpeg vs RAW (NEF) vitaindítónak szánom.
Köszi!
-
Throme
veterán
válasz Degeczi #14036 üzenetére
Igen, így van! A gépben még egy összehasonlító "grafikon" is mutatja, hogy nagyjából miben térnek el egymástól.
Én arra céloztam, hogy ha az ízlésének megfelelő (ahhoz közeli ) színeket, kontrasztot...stb., szeretne kapni, akkor nem elég csak kiválasztani egy képszabályozási módot, hanem abban variálni kellene a "csúszkákat" is.
A kézikönyvben is lehet erről olvasni a már említett oldalakon. -
Throme
veterán
válasz vadkörte #14038 üzenetére
Igen, ezt a felsorolást én is átnéztem a View NX help-jében, csak nem annyira egzakt.
1:1-ben (vagy 100%-os nézetben, ahogy Degeczi is írta) én próbáltam összehasonlítani a NEF-et egy közepes "fokozatba" konvertált másolattal, de nem jött elő a különbség.Majd még pixel-vadászkodom, mert lehet csak felületes voltam.
Exellent quality jpeg azért nem szimpi, mert kb egy méretben van az eredeti NEF-fel. Nem nyerek semmit....
30Mb-os TIFF-eket meg végkép nem szeretnék kapniKöszi mindkettőtöknek a választ!
-
Throme
veterán
válasz banderasz77 #14093 üzenetére
Helló
Lehet, hogy nincs jobb ár/érték arányú gép a D3000-nél, de ha már 450D is szóba jöhet, annál egy kicsit drágább a D5000. Tudom ezzel a "kicsit drágább"-al vigyázni kell, mert ilyen alapon eljutunk a D3x-hez...Összehasonlíthatod a két nikon gépet (D3000 _ D5000) a pixinfo oldalán is.
Ken Rockwell írása is érdekes a D3000-ről!Más által ajánlott D3100 is jónak tűnik, de nem tudom árban hol van...
Ha olcsóbb a D5000-nél akkor az jobb választás lehet... -
Throme
veterán
Sziasztok!
Belső terek (pl templom), kézből történő - hobbi -fotózásához melyik lencse lenne jobb, egy nikon AF-S 35/1.8, vagy pl Sigma AF 17-70mm 2.8-4.0, amiben van képstabi?szerk: vaku nélkül
Végül is "fényerős fix vs még fényerős képstabis" a kérdés.
A sigmánál csak a gyutáv elejét használnám beltérben(17-24), ami f2.8-f3.2.
Szabadban mással fotóznék.Váz: D5000 (de ez ebben az esetben valszeg nem számít, mivel mindkét objektív tartalmaz fókuszmotort)
köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz Degeczi #14286 üzenetére
A kérdésed nem egészen értem. Képminőséget (torzítás, ca, vinnyettálás) leszámítva a fényerő venném döntőnek. Erre gondoltál?
Igazából arra lennék kíváncsi, hogy melyik a jobb választás nem túl világos helyen (szoba, épület/templom belső) statikus dolgok fotózáshoz , egy f/2.8 obi képstabilizátorral, vagy egy fix f/1.8 lencse stabilizáció nélkül? Melyikkel kerülöm el jobban a bemozdulást?
Eseményt már nem próbálnék kézből, vakut mellőzve fotózni, beltérben .
-
Throme
veterán
válasz forceberg #14293 üzenetére
18-105 VR obim van és nincs szándékomban lecserélni .
Belső terekben (pl templom), gyengébb fényviszonyok (persze nem sötét) mellett statikus témák, kézből történő fotózására kerestem megoldást. Természetesen hobbi, vagy ha úgy tetszik turistafotós szinten. Nem túl sűrűn fordul elő ilyen szitu, így nem is akarok nagy beruházást.
Először 35mm fixben gondolkodtam, mert itt is többek írtak pozitív dolgokat róla és kellemesen kis méretű (még mindig nem tettem le róla). Legfeljebb többet sétálok az "objektumban".
A másik alternatíva lenne egy f2.8-as képstabis megoldás. Előnye a rövid zoom, hátránya a nagyobb méret.
Általad említettek valóban a drágább kategória, valamint a 17 - 35mm intervallum nagy belső esetén megfelel.A 7végén a régi kompaktommal voltam kénytelen fotózni templomban. Ekv.27mm-en f2,8 rekesszel és ISO800-on, képstabival - ezen a szinten - elviselhető képeket sikerült lőni. Vaku nélkül. Persze belenagyítani tilos .
-
Throme
veterán
válasz kricsi81 #14367 üzenetére
Elképzelhető mára az általad szűk rétegnek nevezett kezdő-haladó csoport került többségbe. Piac diktál, nikon követi. Igaz, hogy egy Dxxxx gépen nem szakít akkorát a nikon, mint egy Dxxx gépen, de sok kicsi sokra megy. Szerintem ezért koncentráltak most az alsóbb géposztályra.
A profi objektívekre meg - feltételezem - nagyobb szükség volt komoly fotós körökben, mint egy D300 utódra... -
Throme
veterán
-
Throme
veterán
válasz brutte #14392 üzenetére
"Meg kitudja a 220 meddig marad a piacon"
Ez igaz az összes hivatalos márkakereskedésre is...Ha jogutód nélkül szűnik meg, akkor nagy eséllyel igen, te leszel a 'szerszám' rossz oldalán (hogy finoman fogalmazzak ).
Persze ilyenkor is van megoldás, csak az nehéz ügy.[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
+1 szavazat a D5000 és a 18-105mm obi mellett .
Egyetértek Ijk-val. Nem valószínű, hogy "sokkal" jobb lenne a képminőség. Inkább a használhatóság jobb a 18-55-el szemben.
Úgy emlékszem a pixinfo-n található egy összehasonlító táblázat D3000 vs D5000 témában. Az utóbbi jobb választás - szvsz - ha a pénztárca engedi.Mondjuk egy D70 és D90 után nem fogod olyan kényelmesnek érezni a D5000-ret, de ha nincs túl nagy kezed, akkor elégedett leszel...
-
Throme
veterán
Úgy látszik a fujiknak jó a fogásuk mert én meg az S8000-el vagyok elégedett (erről váltottam) . Igaz a kisujj levegőben lóg....
Ha videó fontos akkor canon jobb lehet. Ráadásul nikonnál a legjobb felbontásban már csak max 5 percet enged a váz egyhuzamban. Igaz nekem ez nem jelent semmilyen problémát, közel sem "filmezek" annyit...
Hsz-edben viszont említed, hogy van kamerád, így ez a "probléma" kilőve!Nikonnál kapsz kihajtható kijelzőt. Megkönnyíti néhány helyzetben a fotózást.
A kijelző csuklója/zsanérja a váz aljára került.
Hátrányát állványhasználatkor érezheted, ha épp hajtogatni akarod...
Előnye viszont az, hogy magasabb lett a váz, így - közepes vagy kis kéz esetén - a kisujjad vázat markolhat, míg a canonnál levegőt.Mivel a keret egyelőre annyi amennyit írtál, nem feltételezem, hogy gyorsan veszel a gép mellé plusz lencsét. Ha így van, akkor jobban örülni fogsz 18-105mm objektív átfogásának. Az 55mm inkább kevésnek bizonyulhat a bridge után, mint a 105mm.
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz t_a_m_a_s #14483 üzenetére
Komolyabb, ami a kialakítását illeti és használható FF gépeken.
Viszont az 55-300 mm praktikusabb. Kisebb, könnyebb, olcsóbb. Már van fémbajonett rajta és VRII.
Neked vannak műanyag bajonettes kitobijaid. A gyengébb kialakításnak érezted hátrányát? Szétesett valaha? Egyéb meghibásodás?Én is szemezek egy 55-300-zal. Ha 200-300 mm-ig is frankó lesz, akkor betervezem...
Még azt nem tudom lassabb az AF-je mint a 70-300-nak vagy sem... -
Throme
veterán
válasz Degeczi #14503 üzenetére
Erről a problémáról/jelenségről én is olvastam itt a fórumon korábban.
Nekem csak műanyag bajonettes objektívem van. Igaz még 1 éves sincs, így kisebb az esélye hogy nálam mostanában eljöjjön ez a jelenség (f--) .
Tamásnak feltett kérdésekkel csak arra akartam utalni, hogy a gyengébb építési minőség a gyakorlatban - a "fílinget" leszámítva - mennyire hátrány vagy sem, saját tapasztalata szerint...Dare2Live: Ha az 55-300 VRII hozza az 55-200 VR képminőséget (ami slrgear-es blure index szerint közel van 70-300VR-hez, CA-ban se rossz), valamint 200-300mm közt is jól teljesít, akkor jó választás lehet és erős konkurencia a 70-300VR-nek.
Személy szerint kíváncsi lennék a tesztekben (pl ez a blur index) szereplő mérési redemények közti különbség hogyan realizálódik a valóságban. Vagyis én mint "hobbikertész" érzékelem egyáltalán... Én sem posztert nyomtatok .
Viszont az általad említett AF sebesség különbség elgondolkodtatott. Komoly érv lehet a 70-300 VR mellett.t_a_m_a_s: Szerintem számodra akkor eldölt a dolog. Gyűjthetsz a 70-300VR-re
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz DJ Reinhardt #14565 üzenetére
..erről eszembe jutott az a reklám, ami ösztönözni akart mindenkit, hogy mindig kérjen számlát vásárláskor....
valami ilyesmi volt:
- számla van?
- nincs
- akkor nem emlékszemez nagyon tetszett...
-
Throme
veterán
-
Throme
veterán
válasz gigi21hu #14712 üzenetére
Ha szervizbe viszed a vázat, ezt a "koccolás" témát ne említsd -szvsz - mert rádverik a balhét és nem gariban javítják majd.
Nem tudom mennyire tudnak ott javítani alkatrész szinten. Ha modulárisan akkor az sokban fájhat ha nincs gari....
Persze vezető szál szakadás esetén kuka az egész panel...
Megírod majd (ide a fórumba), hogy mi lett vele? -
Throme
veterán
Szerintem azért vesznek/veszünk mert teljesen megfelelő gépek és a tudásuk is bőven elég.
Valahol olvastam - talán Rockwell oldalán ... ne kövezz meg - hogy a D5000 képminősége közel van a D300-hoz, jó fényviszonyok esetén. A D90-hez képest szinte ugyan az.Másfelől többen ódzkodunk - legalább is én - a használt dolgoktól. Ki lehet fogni jót, de sz@rt is. Ok, erre van esély újnál is, viszont csekélyebb (és ott a 3 nap, vagy a 2-3 éves gari).
Nekem nagyon tetszenek a belépő gépem által készített képek és nem valószínű, hogy egy D200, D300 vázzal jobb lennék, sőt vehetnék nagyobb táskát .
-
Throme
veterán
Én értem az álláspontod, és nem meggyőzni akartalak, csak azt szerettem volna mondani, hogy egy kisgépesnek (D90 alatt) más a szemlélete általánosságban. Mármint szerintem.
AF-S obikból az olcsóbbat használjuk. Mg váz nem előny annak aki esőben, hóban sárban nem szokott fotózni. Nagyobb váz ugyan kényelmesebb (bár a D90 Fn gombja szerintem nem túl jó helyen van, pont zavar), de van más szempont is (méret, súly..), és számít a kézméret is.
Tárcsa, prizma, státuszkijelző, nagy felbontású LCD.... annak biztos jó, aki már többet "kreatívkodik" és kevesebb a turistafotója. Most ne a fórumlátogatókra gondolj, hanem arra aki automata módokat használja. Kisgépesek közt nagyobb számban találsz ilyet. -
Throme
veterán
válasz Degeczi #14735 üzenetére
Aki felvértezi magát a kellő ismeretekkel, bátran belevág egy használtba. Van aki kisebb rizikót keresi, de vékonyabb lesz a pénztárcája.
Nem lehet, hogy ez a strapabírósság és tartósság túl van misztifikálva?
Eddigi kompaktjaim - akár eladtam, akár megvan még - mai napig működnek. Semmi bajuk. Még a kis analóg Viliám is szuperál (igaz ebben sok minden nem tud elromlani ). Ha vigyáz rá az ember ...
Pl attól, hogy Mg a váz még a zárszerkezet beadhatja a kulcsot idő előtt. -
Throme
veterán
válasz TeeJay #14750 üzenetére
A váz tisztítás nem tudom hogyan intéződik. Más ügyben voltam ott.
Ha ott kell hagyni a gépet, akkor kb 2 - 3 hétig nem valószínű, hogy viszontlátod.
Lehet belecsúszol az ünnepekbe dec eleji leadással.
Nekem nyáron azt mondták sok a munka, meg szabiznak....kb 2 hét volt mire az én ügyemre került a sor.Tiszta gépet miért viszel tisztítani, még ha ingyen is csinálják?
Kár az utazásért/időért.
Hétköznap 8:30 - 17.00 vannak. 9:00-től veszik fel a telefont.Tőlem kértek számlát és garpapírt. Szerintem jobb ha nálad van mind2.
[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
válasz TeeJay #14762 üzenetére
Távolról sem gondoltam azt, hogy pofátlanság lenne, még ha sűrűbben is viszed, akkor sem .
15 perces művelet tényleg nem nagy kaland.
Arra lennék még kíváncsi, hogy a keresőbe kerülő szennyeződést is el tudják távolítani, vagy sem. Nekem még tiszta, de pár fórumlátogató már tapasztalt ilyet.Közvetlen gari lejárta előtt - ezen felbuzdulva - én is elviszem .
Egyébként nekem úgy tűnik a gépbe épített tisztító mechanizmus elég hatékony.
Elméletileg az exponálásnál történő tükör mozgás - és váz belső kialakítás - is jótékony hatással van a pormentességre.[ Szerkesztve ]
-
Throme
veterán
Simán! Én legutóbb már laptoppal felvértezve (meg a vázzal) mentem obit venni, üzletbe.
Semmi gond nem volt belőle.
Előző obi vásárlás során nem jártam teljes sikerrel, ezért vettem magamhoz a pc-t....Lehet így sem 100%, hogy hibátlan terméket kapsz, vagy 2 hónap múlva nem lesz valami baja, de biztosan csökkented az esélyét a bosszankodásnak.
-
Throme
veterán
válasz Degeczi #14830 üzenetére
"előfordulhat középpontosítási hiba, amikor a kép egyik felén életlen vmi, pedig a másik oldalon, ugyanolyan távolságban éles"
"nem biztos, h a hiba olyan mértékű, h garban foglalkozzanak vele"
A fentiek ilyen sorrendben nagyon-nagyon ismerősek számomra...sajnos...
Nem hittem hogy van ilyen, de van...
Emiatt viszek pc-t magammal -
Throme
veterán
Nem akarlak én elrémiszteni és ha viszel laptopot az ilyen gondokat elkerülöd.
Degeczi fórumtárs hsz-e érintette az én esetemet egy obival.
Max fókusztávon előfordul, hogy a kép jobb széle homályos, míg a többi rész teljesen jó (tehát nem bemozdult képről van szó).
Szervizben, bevizsgálás során mindent a legnagyobb rendben találtak, annak ellenére, hogy a mintaképek nem erről tanúsokodnak.Valszeg - nekik - kis probléma, ami nem jön elő a műszeres teszt során.
Most nem tudok képet prezentálni, este keresek és PÜ-ben átküldöm. -
Throme
veterán
válasz Frigetrus #14896 üzenetére
Nem emlékeszem, hogy a D90 működőképes maradt az akció után, vagy sem, de ez a D7000 nem lett elrontva, csak kissé ízléstelen lett .
Többen túl komolyan veszitek az ilyen "vicc" videókat.
Legalább láthattunk egy szétszerelt D7000-et , amit máshol úgy sem lehet.Jó lenne itthon is ilyen világ, hogy valaki egy 300k vázat csak úgy szétkap - különösebb fejfájás nélkül - és "kreatívkodik"
-
Throme
veterán
Nikon szervizben elvileg orvosolni tudják a problémát, ha beviszed a vázat és az obit együtt.
Úgy látszik külön-külön nincs hiba, csak egymást nem "bírják".
D300-on egyébként nincs valami (nem tudom a pontos nevét) beállítási lehetőség a vázon fókuszhiba javítására? Lehet nem is kell szervizbe vinned... -
Throme
veterán
Nem fogunk összeveszni , de nem értek 1et veled.
D7000 nagyon fasza gép lett, nem vitás, de nem hinném, hogy a Nikon profiknak szánná. Már csak a típusjelzés miatt se. Újdonságokkal felszerelt, szuper, hobbi gép.A kb 1200 eur (váz + kitobi...amazon-on) meg nekünk rengeteg pénz, de a Nikon célterületein (ami igazán piac neki) ez az összeg valamivel több lehet (bocs ha tévedek) az ottani minimálbérnek. A 18-105 szerintem arra teljesen jó, hogy próbálgassák a gépet. Kellemes az átfogása és aki többet akar, majd vesz tutibb obit.
Preview-kban is látható ez a lencse. Ezek miatt sem érzem, hogy egy D7000 tulajnak szégyenkezni kéne egy "műanyag" obi miatt. -
Throme
veterán
válasz aginor #14970 üzenetére
"Kezdő váznak teljesen jó a D5000"
Itt a lényeg .3-4 év múlva meg már elérhetőbb lesz egy D7000 váz, ami nagyobb ugrás előre, mint a D90...
Csak az lesz a kérdés, hogy ha valakinek van Nikkor-on kívül más gyártmányú lencséje, az kompatibilis lesz-e az újabb Nikon vázakkal...
Valahol olvastam, hogy valamely 3rd party gyártó lencséje már nem szuperál frankón a D7000-ren. Nikon nem igazán osztja meg a speckóit ezekkel a gyártókkal... -
Throme
veterán
válasz pH03N1xM #14973 üzenetére
...én még a quiet expo módot szeretem. Nagyon-nagyon keveset használtam, de ahol nem akarsz "zajt" csapni ott jól jöhet. Ok, egy kompaktnál ilyenkor is hangosabb és nem lehet gyorsan exponálni.
Akksi tényleg rendben levős. De ha kevés lenne kb 3.5k huf-ért (ingyen háztól-házig) lehet venni eredetit (na jó a hologramos matrica nem olyan hologramos ) ebay-en keresztül.
-
Throme
veterán
válasz Kleroo #14976 üzenetére
....ez engem is zavart még gépkereséskor. A pl Canon 450D, 500D tudja (akkoriban ezekkel volt versenyben). De nem vész mert van lehetőség az automata lcd bekapcsolás kiiktatására. Ilyenkor info gomb megnyomásra kapcsol be és ki az lcd. Persze ez nem annyira elegáns, viszont működik .
Ha ehhez hozzáveszed, hogy az auto képvisszanézést ki- és az auto iso-t (A, S módról van szó) bekapcsolod, akkor lcd se kell
Aktív témák
- Diablo IV
- Star Wars rajongók
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- Melyik tápegységet vegyem?
- PHP programozás
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Ukrajnai háború
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel topik
- További aktív témák...