-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz Pityu. #40566 üzenetére
"Nem tehetek róla,de szeretem a basszust"
Mintha magamat hallanám 10 évvel ezelőttről. Teljesen mindegy ki tehet róla, tehetsz ellene. Ha leszoksz a basszusról, sokkal több mindent fogsz hallani.
Brutál basszus kiemeléssel zenét hallgatni olyan, mint mindent elmebetegül extra csípősen enni. Lehet, hogy menő meg poén, de gyakorlatilag csak csípős íz van (de az nagyon), semmi más. Ha leszoksz róla, akkor fogod érezni az valódi ízeket és élvezni magát az ételt, mert addig valójában csak a csípősséget élvezted. Ugyanez van a basszussal is.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Attila0 #40569 üzenetére
Aki normál EQ-hoz van szokva azt persze hogy zavarja, mert tudja mit veszít. De aki csak basszust hallgat, annak az normál szint, ami nekünk rettenetesen sok. Én már jártam ott, anno 14-16 éves koromban 20-30 dB (!!!) basszus-kiemeléssel hallgattam zenét.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Pityu. #40572 üzenetére
Teljesen mindegy miért van, hány éves vagy vagy mit szeretsz. Ha beállítod a mélyet normálra és úgy hallgatod, akkor pár hét alatt biztos "leszoksz". Jobb lesz, hidd el. Utána a 0 állás lesz a normális, nem pedig a maximum. Persze az elején rossz lesz, mélyhiányosan zenét hallgatni, de a füled (agyad) csodákra képes, hozzá fog szokni, te pedig többet fogsz érzékelni a zenéből. Ennyi, csak jót akarunk.
Régen én is mindig felnyomtam a mélyet maxra, amennyire csak lehetett.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
84 x 129 x 84 mm az usák genius weboldal szerint. Esetleg még ott az SP-HF500A, aminek már 113 x 207 x 120 mm a mérete.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz fehervari795 #40615 üzenetére
Ha minőségi zenehallgatás a cél, akkor az 1250B ajánlott, más alternatíva nincs. Ha csak puffogást akarsz hallgatni, akkor ott vannak a bögreszettek, már a frekcencia-diagramjuk is eléggé röhejes:
Basszus übersok, de 50 Hz alatt vág szóval szubfrekik nincsnek. Leginkább a 70-100 Hz dominál itt.
Közép nincs, főleg az alja hiányzik (400-900 Hz).
Van egy kis magaskiemelés 12kHz körül, de 14kHz felett meg már vág, pont ott ahol a 128kBps mp3.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
Tiszta szopó ez a méllyel kapcsolatos kompromisszum kötés:
5": biztosan nincs elég mély...
6.5": majdnem van mély, de ugye majdnem a kutya se...
8": van mély, de a középtartomány rovására...
subwoofer: rengeteg mély, de a beállítás szopóroller...
3 utas kivitel: ???KRK Rokit 10-3-at hallottad esetleg? Múltkor mutattad, mint lehetőség, s relatíve hihetetlenül olcsó a többihez képest. Mondjuk lehet olyan is.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
De a 40 Hz az nem nagyon mély. Szerintem a 40 Hz alatti hangok a nagyon mélyek. 30 Hz alatt meg wtf mély.
Az akusztikus zenénél egy adott hangnak a felharmonikusai jóval hangosabbak szoktak lenni, nem annyira zavaró, ha pl egy számban a basszusgitár E húrjának vagy a zongora kontra E alaphangját (41 Hz) nem hallod. Sőt, sokszor le is szokták vágni, mert zavarja a teljes hangképet. Szóval simán jó kompromisszum oda egy 5-6.5", mivel az alaphang léte nem olyan fontos.
Az elektronikus zenében viszont minden esetben az alaphang szokott a leghangosabb lenni basszusnál, s ez alapján masterelik a számot. Ha azt nem hallod, akkor cseszheted a basszust. A konzumer szettek (kazettás rádiótól a Microlabig) persze emelnek 80-100 Hz körül, hogy a 40-50 Hz körüli alaphangú basszusmenet második felharmonikusát felerősítik és így a basszus hangereje újra egyensúlyba kerül. Sőt, a bögreszettek ezt hatványozottan csinálják a harmonikus torzítással. De stúdió monitoroknál nincs ilyen kiemelés vagy torzítás, ezért zavaróan hiányosan fog szólni az elektronikus zene, ha nem megy elég mélyre. Ezért kell a 8", még akkor is, ha a középtartomány rovására megy az a pár Hz-nyi plusz.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40728 üzenetére
Nálad azért másról van szó: neked nem tetszik a kiemeletlen, feszes mély.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
"Láttál már olyan embert, aki hümmögött, hogy jó, 8", lemegy mélyre, de hol a kiemelés, amitől élvezetes lesz?"
Egyébként felfelé is állítható LF shelf filterrel valamennyire lehet ezt emulálni, csak ez ritka.
"Amúgy igen, kellene a 8". Csak az emberek többségének sosem lesz ugye. De annyira téma ez mostanában, hogy még a végén nézek valamit."
Szerintem tőlem ered a 8" mánia.
De nem véletlenül, pl Mindscape (magyar dnb producer) Mackie HR824-eket használ:
Minden bizonnyal szub nélkül, mert ennél a zajdaránál kicsit túl van húzva a mély, mivel a basszusmenet alapfrekvenciája a 8"-os hangfalak átlagos vágási frekvenciáján van. Így 8"-on jól szól, de szubbal kicsit sok a szubbasszus.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40744 üzenetére
8" + sub? Én nem beszéltem olyanról. Nekem amúgy 7" + sub van. De az a 7" inkább 5".
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40746 üzenetére
8"-nál pont a vágási frekinél van a hang, azaz 2-3 dB-lel halkabb. Szubos rendszerrel (itt a szatelit akármekkora lehet, mindegy) viszont a vágási frekvencia 30 Hz körül szokott lenni, ezért az eredeti hang 2-3 dB-lel hangosabb, kiemelt lesz. Erről van itt nagybaszó.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40748 üzenetére
Az a keresztezési frekvencia. De akkor vegyük előlről,. hogy mik vannak:
1. szatelitek alsó vágási frekvenciája, pl 8"-nál ~38 Hz @ -3 dB
2. szub alsó vágási frekvenciája, pl Adam Sub8-nál 28 Hz @ -3 dB
3. szub felső vágási frekvenciája (LPF), ami állítható pl 50-150 Hz között
4. szubon ki-be kapcsolható felüláteresztő szűrő (HPF), ami a szatelitekről vágja le az alsó frekvenciákat, ez fix 80 Hz körül szokott lenniHa szubot használsz, a 4-es szűrőt a szatelitek kímélése érdekében érdemes bekapcsolni, és a 3-ast ugyanerre a frekvenciára kell állítani*. Ezt hívják keresztváltási frekvenciának, ahol a szub és a szatelitek hangja találkozik. Ezen a frekvencián a szub és a szatelitek is 3 dB-lel halkabbak, így nincs kiemelve ez a tartomány úgy, hogy összeadva "duplán szól":
Persze ha nincs HPF vagy alacsonyabb vágási frekit akarsz, mint a fix 80 Hz, akkor HPF helyett a szub LPF-jét oda állítod, ahol a szatelitek alsó -3dB vágási pontja van. Tehát pl ha az adott 5" szatelit 50 Hz-nél vág, akkor a szub LPF-jét is 50 Hz-re állítod.
Szubos rendszerrel az a cél, hogy az alsó vágási frekvenciát kiterjesszük pl 48 Hz-ről 28 Hz-re. A teljes rendszer alsó vágási frekvenciája így 28 Hz lesz. Bekapcsolt HPF-fel szateliteké mondjuk csak 85 Hz, de ez alatt ugye a szub dolgozik, aminek felső vágási frekvenciája ugyanígy 85 Hz, így transzparens az átvitel, ahogy pl a szatelitek magas és mélyközép sugárzója között.
Az teljesen mindegy, hogy a szatelitek 5" vagy 8" monitorok, mivel mélyet nem fognak adni, érdemes 5"-t használni, főleg hogy ezek középtartománya általában jobb.
* nem mindig ez a jó, általában kicsit lejjebb kell állítani, mert úgy jobb a hang, de ezt próbálgatni kell
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40751 üzenetére
Hát, aki szubot használ vagy tervez venni, annak ezt tudnia kéne töviről hegyire. Különben minek vesz szubot, ha nem tudja használni.
Minek veszel szubot az MR8-ak mellé? Kevés a mély?
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40754 üzenetére
Tehát azért veszel mélyládát 8" mellé, hogy több legyen a mély. Pedig az előbb írtuk, hogy nem ez kéne legyen a cél.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40758 üzenetére
Úgy lesz jó, hogy ha 40 Hz-re állítod a szub vágófrekijét. De 40 Hz alatt az esetek 95%-ban szó szerint semmi sem történik elektronikus zenében. Klasszikus zenében vannak ott viszonylag halk részletek, melyek jól kiegészíthetik a teljes élményt, de ott ez nem létszükséglet.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40760 üzenetére
De a 8"-ról alsó frekvenciahatárát nem tudod feljebb tenni. Nincs a szubon HPF és a monitorokn sem. Ezért a 40-55 Hz tartománya duplán fog szólni, azaz kiemelt lesz. Aminek nem sok értelme van, mert a 40 Hz alatti meg halkabb lesz ahhoz képest.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40763 üzenetére
Én a helyedben visszamondanám a szubot, hacsak nem ilyen 40-X Hz körüli kiemelést akarsz. Bár a 30-40 Hz között tartomány filmekhez jól jöhet. Ha rendelted, akkor végülis van 14 napod visszaküldeni.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz goro1000 #40805 üzenetére
Kábellel.
Mihez akarsz venni mélyládát, mennyiért? A stúdió cuccoknál van olyan, hogy bemegy a sztereó jel a mélyládába, majd onnan a szatelitekhez, "soros kapcsolással". Olcsóbbaknál (< 100k) külön kábel van.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz goro1000 #40807 üzenetére
Ennyiért kb a Thonet & Vander SW10 van. Azon van stúdiós cuccokhoz hasonló ki és bemenet, bár nem tudom, hogy a hangerőt hogy tudnád hozzá állítani. Valószínűleg windowson belül kéne. De én nem ajánlok 2.1-es rendszert, nekem is van, csak szopás. Inkább gyűjts még 8" monitorpárra.
#nyóccolakirál
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
"szuper kiterjedt, szuper tiszta magas tartomány"
Egyébként a ribbon objektíve vajon tényleg jobb? Vagy csak marketing? Esetleg azért van dóm szinte mindenhol, mert annak a hangjához szoktak az audiomájszterek és olcsóbb?
Én nem is hallottam még dómos stúdió monitort, az előző is ribbonos volt. Szóval dóm-szűz vagyok.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Pont ezt olvastam el most. Önigazolásnak tökéletes.
Lehet az a gond a ribbonnal, hogy túl tökéletes (száraz, unalmas), feltéve hogy jó az erősítő mögötte, stb. Túl sok mindent megmutat, mert sokkal könnyebb a dómnál, jobb a tranziens válasza. Utóbbi nekem mániám, mert olyan zenét hallgatok, ahol "ütni kell" minden tartományban.
De persze az lenne a legjobb, ha hosszabb távon használnék egy jó dómos stúdió monitort, s akkor talán választ kapnék a kérdésre a tweeter kérdésben.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ja igen, az Adam X-ART tweeterje se "igazi ribbon", írják is valahol az oldalukon. A behringer viszont sima ribbon volt. Lehet ezért is olyan különbözőek sweet spot terén.
Objektivitás alatt pl a részletezésre gondolok, nem az egész mindenre, mert úgy nem lehet vizsgálni.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ja, hát erősen B kategóriás gyártó. Szeret klónokat gyártani.
Egyébként nem olyan drága az a ribbon, itt 72 €. Gondolom valami kínai fos. A keresztezési freki 3.6 kHz-nél van, ami azért sokmindent elmond arról a ribbonról. Bár valaki írta itt, hogy a ribbonos Behringer az egész jó a dómoshoz képest. Engem meg pont a ribbon érdekelt.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
-
-
válasz varmi2 #40921 üzenetére
Ha tudod hogy néz ki egy tápáramkör, akkor nem lesz baj. Szét kell szedni, megtalálni a kondit, rámérni hogy tudja-e a ráírt kapacitást. Ha nem, akkor az lesz a bűnös, és cserélni kell egy ugyanolyanra (nagyobb kapacitás nem baj). Ennyi.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz Areturus #40932 üzenetére
Először azt kéne eldöntened, hogy aktív vagy passzív, erősítős rendszert szeretnél. Azaz stúdió monitort vagy hifit. Előbbi hangja őszinte, nem kell az erősítő-hangdoboz szinergiát megtalálni, mert az alapból megvan, ráadásul bi-amp. Utóbbi hangja színezett, lehet variálgatni, amíg el nem éred a megfelelő karaktert, ami közben persze rengeteg lóvét el lehet költeni.
Ha utóbbit választod, akkor menj a hifi topikba, csak óvatosan, mert a hifi néha ezotériába hajlik. Én pontosan ezért vagyok inkább aktív párti, s a DAC-odhoz is inkább ez illik, mivel van XLR kimenete.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40989 üzenetére
Az új Mackie.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40991 üzenetére
Azt értem, hogy nem tetszik, teljesen szubjektív hogy kinek mi jön be. A dinamika viszont nem szubjektív fogalom. Ne nevezzük már dinamikának a dinamika hiányát illetve fordítva.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Ja, ez az alapja, de a dinamikából következik még a sebesség is. Azaz hogy egy tranziensre a válasz és annak lecsengése gyors-e vagy sem. Dinamikának tévesen azt szokták nevezni, amikor a lecsengés lassú. Ettől lesz a lábdob olyan "ütős", ami szintén helytelen kifejezés mert nem üt, csak puffan.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
válasz newmoonlight #40996 üzenetére
Ki a fenét érdekelnek a laboratóriumi mérések? A dinamikáról van szó. Az egy objektív fogalom, amit simán lehet hallani.
Az teljesen rendben van az, hogy nem tetszik a hangja. Csak ne írj olyat ami nem igaz. Neked jobban tetszik amikor ki van emelve a mély, meg nincs eléggé csillapítva, amolyan hifis. Erre vannak szép szavak: folyékony, öblös, telt, életteli, zenei, stb mély. Ennek ellenkezője a feszes, pontos, textúrált, unalmas, élettelen, száraz mély.
A többi jelzőre (szerintem): vérszegény jelződ az jó. A fátyolos / halvány nem, mert az a részletek elfedését jelenti: dinamikátlan mély az pont ilyen. Az erőtlen megint igaz, legalábbis a kiemelés hiánya miatt. A dinamika terén nem igazán releváns, mert a dinamika feladata az erő kontrollja. S ugye mit ér az erő, ha nem uralod.
[ Szerkesztve ]
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elemzés Zenehallgatásról dióhéjban III.
- Teszt A zenehallgatásról dióhéjban II.
- Elemzés A zenehallgatásról dióhéjban I.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest