-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bnorci71
addikt
válasz
Bandit21
#55641
üzenetére
Azt se felejtsd ki a számításból hogy egy nyugatinak egy 2000jurós cucc kevesebb mint egy havi bére lehet fél is akár. Itthon ez ugye az átlagbér ~1,5*
A fórum összetétele is érdekes lenne ha mindenki szavazna. Akit nem a Qr2 tart lázban ritkán ír mint pl. én aki egy T248-al léptem vissza a sim világba.
Jó lenne feljebb, de felmerül a kérdés bennem, minek. Fél év alatt 20-30 órát szórakoztam. Múlt héten játszottam/szórakoztam saját örömömre 3*2órát.
Idő se nagyon érdekelt, próbálgattam sorba az autókat és érdekse volt, hogy egy virslikerekes vagy régi turbós F1-t mennyivel nehezebb vezetni mint egy Hyper Cart AC-ben. -
camaro79
aktív tag
válasz
Találtgyerek
#55792
üzenetére
fasza!
Komoly pedáldömping van itt a fórumon
-
f3rdzs0
senior tag
RIP my black friday hopes and dreams

Lesz másfél hónapom meggyőzni magam, hogy jó lesz egy drágább CSL kormány is minimális használathoz amikor nem online versenyeznék
-
Moby
veterán
válasz
András12345
#55794
üzenetére
Villanyszámla szempontjából az lenne a szerencsés, ha mindegyikhez kb a dupláját adnák, mint a a jellemző felvétele(a kapcsolóüzeműek hatásfokgörbéjének a néveleges fele körül van a csúcsa), de ez az üzleti modellekbe meg ebbe az árversenyben aligha férne bele.
Moza: nemtudom, ezt itt a mozások tudják megmondani. Egyedül az R9-ért tudom, mert azt láttam. Az 180W-os. -
Moby
veterán
válasz
András12345
#55790
üzenetére
2x akkora tápot nem adnak hozzá viccből. Nyilván a specinek megfelelő melegedés is bele van számolva a szükséges teljesíménybe. Nyilván ezért van az, hogy az 5Nm-hez 90 wattos tápot ad a fana, a 8Nm-hez meg a dupláját. És nem fog 10Nm kijönni belőle, mert a nagyobb terhelésen csökken a a motor hatásfoka, ergo több hőt fog termelni.
Csak amikor van a két gyártó ugyanakkora táppal, és az egyik úgy ad meg több kinetikus energiát, hogy hőenergiából is többet ad le, akkor azért érezzük, hogy valahol valamelyik speci eléggé nem kerek. Ha meg valamelyik a specihez képest jobban melegszik, bármilyen gyártási vagy minőségi eltérésből fakadóan, ott már jelentkezni fog ez a probléma. -
András12345
aktív tag
Ez abban az esetben probléma, ha mondjuk 200W a táp, és közel 200W-ra van szüksége a maximum forgatónyomaték előállítására. Ha csak mondjuk 100W-ból elő tudja állítani, plusz még hőt termel 60W-ból, akkor tökmindegy. Normál esetben meg a gyártók nem hülyék, és valamennyire túlméretezett tápokat adnak.
Ha meg kicentizik a tápot, akkor meg is érdemlik az eredményét...
-
Moby
veterán
válasz
András12345
#55786
üzenetére
Nyútonméter számolgatás level végtelen: a melegedés önmagában probléma, akkor is, ha kap hűtést a motor. A motor energiával a tápegysége látja el kizárólag. Annak van egy teljesítménymaximuma. Az ilyen 8-9 Nm-es motorok 180-200 wattal gazdálkodnak. Ha abból elfűt a motor 50-60, akkor már csak 130-150 wattból leszen mozgási energia, tehár a tengelyen mérve garantáltan nem lesz meg a papíron ígért forgatónyomaték. Erről a felsőtagozatos fizika gondoskodik. És ez akkor is igaz, ha az egészet a fagyasztóládába teszed, maximum nem lesz további probléma amit a melegedés okoz (a tekercset összragaszató gyanta nem fog olvaodzni, nem fog mégtöbb erő elmenni a megszoruló alkatrészeken, stb).
Persze egy 5-600W-os, huszonNm-es motoron ez arányaiban nem jelentkező veszteség, pláne úgy, hogy általában fojtva vannak használva, van elég headroom a powersourcon a veszendő hőenergiának.
Én mindig jókat kucogok e mozázós társaságon, a 9Nm-es motorjuk tápegysége pont ugyanakkora mint a CSL-é, plusz melegszenek is. Kíváncsi lennék, ha valami mérnökember végre nekiállna megmérni mekkora forgatónyomaték mérhető ténylegesen az egyes bázisok tengelyén, mi lenne a végeredmény. Szerintem lenne levegő után kapkodás
-
camaro79
aktív tag
válasz
Találtgyerek
#55783
üzenetére
Köszi
mit választottál végül? -
válasz
Bandit21
#55781
üzenetére
Én ezért tennék bele 8nm-től minden bázisba egy aktív ventilátort. Fanatecnél jelenleg csak a DD1-2 kapott, de ott is ilyen alap 600-650-es fordulaton megy, szinte nem is hallod. Nem értem miért nem lehet a többinél bele rakni ugyanúgy, mert ezek szerint szükség van rá, ha ilyen fotók vannak a neten.
-
-
válasz
András12345
#55780
üzenetére
De az úgy megfelel a gyári elvárásoknak? Nekem a 8 nm csl dd 60-80% ffb mellett több óra játék után is max langyos volt.
Nem tudom a 60 fok belefér e még abba a körbe ami ok. -
biker
nagyúr
válasz
András12345
#55776
üzenetére
kb 60fok...
60 fokon a test sugárzó hője 10cm távolságból feltűnő, hozzáérni tenyérrel lehetetlen, ujjbeggyel érintve azonnal elrántod az ujjad, miközben égési nyomot még nem hagy (az 80foktól kezdődik, azonnali bőrpír) -
válasz
András12345
#55773
üzenetére
Nem lehet hogy csak rosszul tette fel a wind -sim-et?
Viccet félretéve, amúgy feltehetően az összes passzív cuccnak nem árt ha egy -ket12 cm-es nagy venti 6-800-as gyakorlatilag néma fordulaton hűti.A gond akkor, van ha egyébként maga a bázis már egy bizonyos meg használható ffb felett annyira melegszik hogy vissza veszi magát. Az mondjuk ha nem típus hiba akkor feltehetően egyedi gond és jobb nem ventilátorral megoldani.
Nyilván ártani nem árt hűteni bármit.
-
András12345
aktív tag
Simagicről is van ilyen kép, nem csak a mozáról, nem értem ezzel mi a gond.
Az Alpha Minin én is akartam valami ilyesmit csinálni, mert nem volt valami hűvös.

-
GalaHU
addikt
válasz
András12345
#55724
üzenetére
Na látod, pont ez a baj, hogy nem lehet YT videók alapján végleges véleményt formálni...
A Boosted Media QR2-es videója a legjobb példa erre, de gondolom észre se vetted...
Mr. Boosted konkrétan sz@rul csatlakoztatta a Fana QR-eket ugyanis feketén-fehéren le van írva, hogy a stabil csatlakozáshoz kell (!) az a rohadvány kis csavar bele az agyba, mert így adja a maximális stabilitást. Hogy ezáltal a leglassabb "QR"-é válik a piacon és kínos ez a megoldás, az nem kérdés, de a lötyögést jelentősen csökkenti. Mitöbb, az esetek nagy részében teljesen megszünteti, ahogyan arról egy itteni fórumtárs a gyakorlati tapasztalatok alapján már be is számolt.
Erre mit látunk? Csavar nélkül, nagy keservesen tépegetve a kormányt csak be tudja mozgatni (még véletlenül se egy rendes, stabil rigben, hanem egy sima plate-n), lám bizony nem áll stabilan, node majd a QR2!
Mit vesz le ebből az átlagos YT néző? Hát hogy lötyög a csati! Ezt a hibát csak az szúrja ki akinek már van Fana cucca, és be is tekerte a helyére, vagy éppen anyázott, mert elejtette a szőnyegen azt a nyomorult csavart. De az aki előzetesen jött információt gyűjteni vásárlás előtt azt simán megvezeti ez a videó, mert nem a valóságot, hanem egy befolyásolt folyamatot mutat...
De lehet jönni hörögni a vérre, hogy ott a BIZONYÍTÉK!A legszebb az egészben, hogy nem is biztos hogy a klasszikus rosszindulat vezérelte a srácot a manipulációban. Lehet hogy csak simán elfelejtette (mondjuk a videóban elmondja hogy kell bele, szóval elvárható lenne hogy jól is csinálja) vagy amikor összerakták rendesen, kiderült hogy az ő konfigjuk biza nem lötyög, mert ahogyan elmondják a két alkatrész nagyon szerencsétlen kombinációja kell a lötyögéshez. Lett is fejvakarás rögtön:
"Hú bazz, Jim holnap ki kéne tenni a videót mert ebből élünk ( nem is rosszul, ha rápillantasz a garázsban tárolt egyéb játékszerekre) ez a szar meg nem lötyög, há' hogy fogunk így összehasonlító videót csinálni? Ha nem tudjuk kihozni hogy kell az új QR, semmit nem küld nekünk többé a Fana... Hagyd a 'csába Bill majd nem tesszük bele a csavart 'oszt jó van!"
Számomra teljesen mindegy hogy hanyagok voltak, vagy szándékosan a dramaturgia kedvéért torzítottak, a hitelességük innentől erősen lecsökkent! És ez csak egy eset, amit észrevettem, mert ehhez egy mákszemnyit értek is. De teljesen jogosan merül föl a kérdés, hogy azokat a cuccokat amiket én is csak náluk láttam és nem vágom kívülről az user manulaját és tweek-programját valóban jól használják? Vagy ott is meg lettem vezetve...

Ezek a YT teszterek számomra csak időtöltésnek és általános tájékozódásnak jók, hogy éppen merre tart a piac, vesetleg tanulok hébe-hóba pár olyan trükköt amiről még nem tudtam (azóta is áldom GamerMuscle-t hogy elmagyarázta hogy használhatom a Fana pedálomat repüléshez rudder-ként). De sokkal többet adok az itteni topiclakók szavára akit ténylegesen használják az adott terméket, mert gyakorlati, hosszútávú tapasztalatból írnak.
Szóval nem, nem szabad a YT "tesztek" alapján dönteni. Be kell rendelni egy megbízható helyről, aztán 15 napon belül te magadnak leteszteled. Ha bejön akkor megtartod, és pont lesz@rod, hogy másnak egy-egy paramétere nem tetszik, ha meg nem akkor visszaküldöd, és rendelsz egy másikat.
-
camaro79
aktív tag
Hétvégéig sajnos várnom kell, mert a baseplate még úton van.
-
biker
nagyúr
válasz
András12345
#55724
üzenetére
"Szerintem nem csak használati tapasztalatból lehet megítélni, és véleményezni dolgokat."
DE!
Senki nem kíváncsi arra, X vagy Y milyen összefoglaló véleményt formált meg sok kis YT video nézése után. Mindenki tud nézni videókat, és el tudja dönteni magának.Arról kell véleményt írni, amit próbált, vagy amihez ért valamiért, vagy mert javít vagy mert fejleszt ilyet, és látja mik a hibák.
Nem jó dolog, az sem, mikor megjelenés előtt már mindenki fikázza vagy isteníti az adott dolgot pusztán showcase alapján, és az sem, ha valakinek úgy alakul ki véleménye, melyhez ragaszkodik is, hogy látott egy videót. Az nem a te véleményed, hanem azé aki tesztelte. Lehet neki nem tetszett, de amúgy jó. Vagy épp olyan hülye volt mint Linus (ő mikor nem gyökérhülye) hogy nem veszi le az egérről a fóliát aztán sír hogy nem csúszik.
-
Moby
veterán
Ma lement a jubileumi 100. versenyem IR-ben. Nem voltam teljesen boldog, egy első hellyel kelletet volna ünnepelni, de csak második lettem.
Szerintem a silány termék lehet az oka
Aztán kilépve benéztem a simracing csatira, az meg épp ezt a sztorit dobta fel. A mázlista. Ő nem szopta be a marketinget. Szerintem ő végezhetett előttem!
-
Moby
veterán
válasz
András12345
#55724
üzenetére
Ha csak 1000 euroért lehetne beszállni, most nem lenne semmim.
-
válasz
András12345
#55724
üzenetére
Van amúgy 8 nm Meki szett csl dd -be, csak v2 pedállal 799-ert.
-
válasz
András12345
#55724
üzenetére
Én is úgy gondolom hogy a simes csatornák jók. Az ide jövök és se szó se beszéd bele kiabalok bármit a fórumba, hogy szar, az a nem jó.
A linkelt oldal 19% német áfával megy.Azt sose fogom megérteni hogy ha a moza shopba excl vat 469 eur az r9 akkor német shopba 19% áfával hogy lehet szintén 469?
-
András12345
aktív tag
válasz
Bandit21
#55716
üzenetére
Szerintem nem csak használati tapasztalatból lehet megítélni, és véleményezni dolgokat.
A Simes cuccokat bemutató yt csatornákra (legfőképpen Boosted Media-ra gondolok) szerintem igen is lehet adni, és pont azért, mert ők, velünk ellentétben kipróbálnak mindent, és van mit mivel viszonyítaniuk.Másrészt a normálisabbja elmondja, hogy semmi befolyása nincs az adott gyártónak a videóban elhangzó véleményére, és a gyártó is ugyanakkor nézheti meg mint mindenki más.
Ez Boosted Media esetében pont a Simagicnek nem fért bele (milyen meglepő), volt valami összezörrenésük, és ezért is nem teszteli a cuccaikat márMozával kapcsolatban meg csak annyi, hogy EU resellertől kell venni, és mindjárt nem 963€+áfa a vége.
Rányomtam a legelső webshopra, amit most hirtelen feldobott a google, SimMotion EU,
R9 v2 469€ ES perec 149€, SRP (nem lite) pedál 179€. VAT included. 310.000Ft
Ha hozzáadod az F1 addont 49-ért, meg a kuplungpedált addont 45-ért, akkor 345.000. Szállítással mondjuk 350.000.
A PH-s tápot meg én elhiszem hogy jó meg minden, személy szerint nem vennék olyat, és emiatt nem számolnám bele összehasonlításképpen.Fanatec: Csl DD 8nm ready to race bundle Mclaren kormánnyal 480€, Boost kit 150€ (mert ezt nem adják 8nm bundleban, mint pl a P1 BMW kormánnyal) QR1 fém QR 50€, fékhez loadcell kit 140€ plusz szállítás, 40€. Ez így 335.000Ft.
Viszont ha őszinték akarunk lenni, ahhoz hogy egy szinten legyen a két cucc, kell a QR2. -50€ a qr1 fém QR, +70€ a base side QR, +100€ a wheelside. Ez így már 380.000FtDe még ha PH-s táppal is számolsz, akkor is 345.000Ft.
5000Ft-al olcsóbb. Annyit meg ér +1nm szerintem
Vagy lehet egy kicsit még olcsóbb is mint a Moza, de akkor kapsz egy vagy jól, vagy kevésbé jól sikerült tengelyt, egy szintén kérdőjeles QR-el, aztán vagy lötyög vagy nem... -
válasz
András12345
#55710
üzenetére
Szerintem semmi baj nincs azzal, ha valaki saját tapasztalat alapján rosszat ír valamiről.
Tegnap kérdeztek pl a 248 rol és mivel a mai napig megvan és használtam is a dd előtt majd 1 évig leírtam mi jó benne és hogy ajánlom.
De mivel Petras Gyula leírta 1x hogy szerinte belülről nem jó konstrukció ezért odairtam ezt is. Aki ebbe gondolkodik lássa. Én használom és nincs baja aki szerel ilyeneket aszerint meg nem jó.
Ide olyat éri meg írni amiből információt kap aki gondolkodik abban hogy vegyen valamit.
Az előző fanat érintő negatív hsz-be nem látok semmi olyat amit ha Fanatecet most vennék akkor más irányba terelne.
Mert nincs benne megosztott tapasztalat.Ennyi erővel le lehetne írni hogy a csl dd csúnya.
Hát neki csúnya nekem nem. Lapozzuk.Ha mindig oda jutunk hogy egy alap fana 5 nm sok későbbi fejlesztési lehetőséggel megáll 180 körül míg egy moza sokkal drágább és se lc nem lesz az srplite bol se 8(9) nm addig parttalan ez a vita.
Én szeretném a legjobban ha GT Pereces 8 nm, + lc szett kijönne a Moza -tol 300 ezer körül.
Mert a csl dd nel jelenelg 199 a bázis 199 a Meki 49 a QR1 és 199 az lc pedál és 40 a posta
Ez 689 euró már áfával.
Kell hozzá egy ph-s táp és 300 bol megvagyunk.Az r9 v2 az alap ES kerek pereccel 739 euró
A 2 pedálos s-rp (100 kg lc- vel) 179 eur, a formula add on perec pedig +45 eurEz 963 euró. Plusz postaköltség és plusz áfa. Mert a moza ex vat árul.
A végén 1300 eur körül lesz, igaz nem 8 hanem 9 nm,
100 kg lc pedál a csl 60kg helyett / de csak 2 pedál/
2 perec (de szerelni kell őket) ill 28 cm -esek nem 30.Mindez nem 300 hanem 500 ezer Ft körül.
Számomra abszolút alma -korte és teljesen fölösleges ezen értekezni.
Szinte biztos vagyok abban, hogy ha nyernék a lottón moza cuccom lenne, de amíg low budget dd-be utazom a fana adott egyedüli alternatívat. GT kormányra még lc pedálra 5 nm fölött.
Amíg két hasonló de nem egyforma termék közul az egyik 166% al kerül többe addig az olcsóbbra leírni hogy nem olyan jó... hát nem olyan jó, és maradt 200 ezer forintom hogy ne ezen buslakodjak.
-
Star/[GM]Ray
csendes tag
Kiragadtad a lényeget
Egy saját véleményt írtam le a cuccról. Maga mint gyártó ahogy írtam is nem ítélet. Mert a DD1-2 szerintem jó konstrukciók. Én szerintem a belépő kategória nem arra való amit ők reklámoznak vele
Én a MOZA-ról nem írok véleményt megteszi más. De mint írtam annak is megvannak a maga hibái mint minden másnak és az sem egy jó konstrukció(kivéve R12 mert arról sok rosszat még egyik fórumon és teszten se hallottam) szerintem attól függetlenül hogy én most pont azt használok. De én csak azt írtam le, hogy egy agyonhype-olt silány termékért nem tudom miért vannak oda ennyien és ezt szimplán a statisztikai adatokból szűrtem le. Tudom hogy itt sok ember lelkébe beleléptem mert mindenki Fana-fan ^^. De én csak szimplán egy termék minőséget nézek és egy árat (és most direkt nem a top kategóriákat írtam hanem a belépő DD szintet minden gyártó esetében). Amiért az egész világ megeszi a marketing maszlagot addig sajnos ez a mérleg nem fog másfelé billenni. Sajnálom ha nem fogalmaztam eléggé elfogulatlanul pedig a cél pont az volt hogy egyik felé se billentsem a leírást.
-
András12345
aktív tag
válasz
Star/[GM]Ray
#55707
üzenetére
Na most belenyúltál a darázsfészekbe itt asszem...
-
zsozsa74
őstag
válasz
Star/[GM]Ray
#55707
üzenetére
Én pusztán egy felmérés eredményét tettem közzé. Mindenki azt gondol róla, amit akar.
Annyit tudok hozzátenni, hogy 2,5 éve nagy megelégedéssel használok egy DD1-et.

-
Moby
veterán
válasz
Star/[GM]Ray
#55707
üzenetére
>Már a tervezésnél meg voltak számlálva a napjai annak a gyártási módnak. Ide oda csuklik a cucc semmi tartása nincs.
A gyártási módnak voltak megszámlálva a napjai? Tudunk bármit a gyártási módról?
Ezek ilyen nullainformációs önigazolásos bullshitek a nem-fanatec vásárlóktól olyan termékekkel kapcsolatban, amiről szart sem tud. Azt lehet véleményezni, hogy milyennek kellene lennie, meg hogy az ára mennyire oké, de ilyen ignoráns ökörségekkel dobálózni, hogy halálra van ítélve, ez totál hazugság. Emberek, a legolcsóbb szettel vagyok, műanyag QR1-el(!) 1 hónap, 100 verseny után B-ben IR-ben.
Ez egy állítólag használhatatlan rendszerrel lehetséges lenne? Ne őrüljünk már meg kérem. Értem, jó dolog, hogy valaki mozát vesz, írjon a mozáról, ne olyanról, amiről semmiféle gyakorlati fogalma sincs. Ez megy itt. Megy a véleményezés fogalmatlanul.
Semmi tartása nincs, édesistenem...Nem, nem az óriási marketingek nyalják be az emberek, hanem annyi, hogy nincs mindenkinek pénzzel kibélelve a zsebe az összes hobbijára. Ha a fanatec nem lenne, csak akár a Moza vagy bármelyik, én most nem szimeznék. Ennek nem a marketinghez van köze, hanem az árakhoz./szar a QR1 lite, szidom itt eleget. Jót kellene szállítani, ez most már félig-meddig meg is történt. De hogy használhatatlan...erről inkább nyilatkozzon olyan, aki használja, hogy mi használható, meg mi nem.
-
Star/[GM]Ray
csendes tag
válasz
zsozsa74
#55629
üzenetére
Érdekesek ezek az adatok, úgy hogy szerintem a belépő DD kategóriában a Fanatec az egyik legsilányabb minőségű termék ár/érték arányban. Én ugyan moza-t használok de a Fanatec felé még csak a szememet se fordítottam. Nem mondom hogy a MOZA-gyártásában nincsenek hibák, illetve szoftveres problémák, de emberek valaki gondolt már bele hogy a fananak mekkora egy szar tengely és perec rögzítési módja volt így mérnöki szemmel (és most nem a DD1-DD2 ről beszélek mert az már nem a belépő cucc). Már a tervezésnél meg voltak számlálva a napjai annak a gyártási módnak. Ide oda csuklik a cucc semmi tartása nincs. A rendes használatba vételt során egy masszívabb keretben megvannak számlálva a napjai. Főleg ha az illetű Endurance- seriest megy GT kategóriában. Szinte óramű pontossággal megmondható mikor lesz baja ^^. Ettől függetlenül egy DD1-DD2 őt bármikor szívesen kipróbálnék nem ítélem el a gyártót, csak mindenki benyalja ezt az óriási marketinget
a semmire.... holott ha kicsit körülnézne a piacon sok gondot megspórolna magának
(Egy saját vélemény
) -
Marci112233
addikt
Én végül döntöttem. Marad a T150 még amíg megy. Oka hogy a 248 szinte ugyan az legalábbis ha jól néztem róla videókat. A T3PM pedál meg lehet már nem potméteres, de belül szinte minden műanyag, míg T3PA-GT pedál azért tartalmaz nem kevés fémet, legalábbis a belső pedáltartó rész full fém. Így én is úgy vagyok vele hogy előrelépés egy T300 és T-LCM lenne, de az árban nem kevés lenne. Főleg hogy elvileg a T-LCM-et még a T150-esem is kezelné.
Új hozzászólás Aktív témák
- Msi Nvidia Fx 5700 ultra gddr3. ritka
- DJI Mini 3 Fly More Combo RC drón szett - új állapotban
- ÚJ! Razer Hammerhead Pro Hyperspeed True Wireless Gamer fülhallgató - dobozában!
- Eladó Dell Latitude 5420 FHD IPS i5-1135g7 16gb 256gb 1 év gar
- Asus Gamer PC: i5-10600KF // RTX 3060 Ti // 1Tb SSD // 16Gb Ram
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



A héten vagy jövő héten lehet nekem is befut egy új pedál, de még nem 100%.


De lehet jönni hörögni a vérre, hogy ott a BIZONYÍTÉK!
Egy saját véleményt írtam le a cuccról. Maga mint gyártó ahogy írtam is nem ítélet. Mert a DD1-2 szerintem jó konstrukciók. Én szerintem a belépő kategória nem arra való amit ők reklámoznak vele
tome0001
