-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
GalaHU
addikt
válasz
Lac-coo
#64898
üzenetére
Nincs itt flém, csak az értő olvasás hiánya megint...
Senki (!) nem állította hogy a 180 fokos korrigálásra nem gyorsabb a kis kormány. Se én -már az első hozzászólásban sem- sem pedig bnorci71. Most kapaszkodj, mert leírom amit olvasni akarsz: ebben igazad van!
Remélem még itt vagy, mert most jön a lényeg!
De minden másban rosszabb! Egy versenyautó tervezése és beállítása a jól megválasztott komprommisszumokról szól, ami összességében (!) kiadja a leggyorsabb köridőt, legrövidett verseny összidőt, mikor mi a cél. Talán arról már hallottál, hogy beáldoznak egy kis végsebességet a jobb kanyarodás miatt... No, pont ez van a kormány mérettel is. A teljes versenyen/gyors körön/whatever csak nagyon ritkán kell gyorsan korrigálni, pályaversenyzésnél általában már oda is a jó kör. Ellenben szinte végig hajszálpontosan kell belőni az íveket, ami csak pontos kormányzással megy, ami meg a nagyobb kormányátmérővel az ideális. A sikánokról meg csak annyit, hogy a GT3-as autók tán' nem mennek át sikánokon? Monzában, Imolában, a Hringen, vagy mondjuk Zolderben??? Utóbbinál konkrétan eldőlhet a verseny! Mégsem használnak egyetlen GT3-as autóba sem 28cm-es kormányt, amit az elméleted szerint kellene, mert a pálya többi részére nem jó.
-
Lac-coo
őstag
válasz
bnorci71
#64895
üzenetére
Egy gyors 180 fokos korrigálás sokkal gyorsabb egy egy kisebb kormányon, az hogy rossz vagy nem nem lényeg, néha kell, De f 1-nél egy sikánnál is segít. Nem tudok mást mondani.Tapasztalat. Gala ne erőlsted a flémet megint, tudom nehez bírod elviselni az igazságot , vagy az eltérő véleményt ....
-
bnorci71
addikt
válasz
GalaHU
#64892
üzenetére
én ehhez a partvonalról csak annyit vauznék bele
meg kel nézni 1-2 belső videót.
A rally sokkal több korrigálást igényel, mégis nagy a kormány, pályán ha korrigálni kel az már régen rossz, sokkal pontosabban kel vezetni amihez a kis kormány nagy áttétel sose lesz ideális.
a szimulátor meg egy más világ.Én ma jöttem rá hogyan kel a T248-t beállítani, hogy a játék állítsa az autóhoz tartozó kormányszöget
-
válasz
Lac-coo
#64891
üzenetére
Nekem van 320-as Porsche BME modullal szerelt kormányom, azzal ugyanolyan időt mentem, mint a 270-es Forma pereccel. Nem éreztem hogy hátrányom lenne vele. 1-2nm-el erősebbre állítottam, és jó volt.
De nekem jobban bejött a Forma perec, tetszik hogy a sok gomb elérhető közelségben van. -
GalaHU
addikt
válasz
Lac-coo
#64891
üzenetére
Nocsak, melyik csapatnál versenyeztél?

Az értő olvasás megint nem erényed... A gyorsabb korrigálás az egyetlen előnye, de minden másban rosszabb. Az hogy egy vérgagyi EA F1 játékban (mert szimnek azért itt ne nevezzük) neked speciel jobb (gondolom minden assist on, nehogy megcsússzon) az önmagában nem érv a több ezer valódi (!) autóversenyzővel szemben.
De szívesen megnézem a minden assistot kikapcsoló videódat, Mester...
-
kzolee216
senior tag
Simhome magyar webshoprol rendelt már valaki? Mennyire megbízható? Pl. garancia, kiszállítás stb. Moza R12 szettet nézegettem az oldalon.
-
GalaHU
addikt
válasz
Lac-coo
#64877
üzenetére
Jaj, már megint ez a fotel-szakértés...
Jó lenne ha már egyszer olyan valaki is írna ekkora magabiztossággal aki nem csak az Eurosport-on látott versenyautót hanem belülről is, Uram bocsá' esetleg épített is...A nagyobb átmérő valóban hosszabb utat jelent, de egyrész ez még csak ezredmásodpercekben sem mérhető, másrészről hoz egy halom másik előnyt. Sokkal pontosabban lehet belőni a kormányszöget egy nagyobb átmérőjű kormánnyal és ez sokkal fontosabb mint hogy végállásból-végállásba mennyi idő alatt lehet áttekerni. Ha nem esztergálod feleslegesen a túlfordított abroncsodat mert hajszálpontosan be tudod lőni a ívet, az a teljes versenytávon másodperceket jelent. A Formula autókban se azért van kis kormány mert az az ideális (alig van kormányszög, lehetne bármi, azt a pár fokot könnyedén áttekered) egyszerűen nem fér el nagyobb! Egyszer bérletem egy Caterham-et és valami röhejesen kicsi kormány volt benne, olyan 280 körül, alig lehetett vele pontosan menni. Amint elindult a hátulja, csak csapkodott. Kisebb kormány volt benne mint a Formula BMW-ben... Rákérdeztem a tulajnál hogy ez miért jó, erre röhögve mondta hogy nem jó, de nagyobb nem fér el abban a lavórban...

Miután az elektromos szervók szinte nem is vesznek el rendszerteljesítményt, az elméleted alapján minden versenyautóba a kis kormány lenne az idális. Aztán mit látunk? A GT autókban se nagyon törik magukat hogy 300-320 alá lemenjenek, pedig lenne rá lehetőségük, hiszen az elméleted alapján az a gyorsabb... TCR-ben szinte csak 350-es van, mert szervó ide vagy oda, a komoly hajtási befolyást ellen kell tartani a 350-400LE-s első kerekes kocsiknál. Rally-ban pedig jóformán minden autóban a klasszikus sportkormányméret, a 350-es van, hébe-hóba fordul elő -leginkább az új WRC-kben- hogy egyáltalán 320-ig lemenjenek. Pedig ha valahol, akkor ott gyakran elfordul, hogy kopptól-koppig kell tekerni, mégis a pontosabb irányítást választják. Vagy less ki egy pályanapra ahol lelkes amatőrök küldik a vasat. Szinte az első dolog amit az ember kicserél, az a kormány. És mit látsz? Szinte csak 350-es kormányok... Vagy a legszebb példa, a drift! Ott aztán van akkora kormányszög mint a villástargoncán, rendszeresen koppigtekerve, de mégse 26-28cm-es alátéteket tekergetnek, hanem 320-350-es kormányokat. Ha belesel egy normális tuningboltba (mondjuk a Speedy-be Budaörsön) a kormányok 90%-a 350-es. Mert a versenyzők nem hülyék, ezt keresik...
Volt már róla szó, hogy ez a kiskormányosdi a korai szimes éra hozadéka, amikor a harmatgyenge 1-2Nm-es "bázisok" csak ezzel a pici átmérővel hozták a "hú, de erős" érzést. Semmi köze a valósághoz...
Az meg hogy a Fanához nincs kormány... Konkrétan 3 oldalt kell lapozni több, mint 40 féle van, egyetlen más gyártónál sincs ekkora választék...
-
Lac-coo
őstag
Egyre nagyobb lesz a kínaiak között árverseny, árban is uj megoldásokban, termékekben is .... A Fana ezzel a kínai gyartatos berendezkedessel, ahol akkor éri meg ha rendel millioegy darabit, nagyon hamar el fog vérezni.... Eleve megnezni csak a moza mit lezavart az elmúlt másfél két évben....
-
Lac-coo
őstag
válasz
KnightDave
#64880
üzenetére
Szerintem nem, főleg kormányban gyengék.....És nehezen fejlődnek, kínaiak kijonnek évente új cuccokkal Fana 5 évente nagy nehezen valamit kihoz.. Akkor aztán az marad 10 évig.
-
csucsu52
aktív tag
Sziasztok!
Ha meg veszem steamen keresztül az iracing éves előfizut, össze tudom kapcsolni a meglévő, de már lejárt iracing oldalán vett előfizetéssel rendelkező fiókommal, be tudok jelentkezni abba a fiókba, vagy új fiók kell hozzá (steamen keresztül kell bejelentkezni) esetleg? -
Lac-coo
őstag
-
#214
aktív tag
válasz
szacsee
#64873
üzenetére
Már csak vissza kell szereznem a pénzem amit elnyelt a fanatec rendszere.
Ha kártyával fizettél, akkor érdemes futni egy kört a banknál is, kellő mennyiségű bizonyítékkal (pl. emailek) egész hatékonyan tudnak ilyen esetben pénzt visszafordítani. Nekem és ismerősi körben OTP-vel, Revoluttal is van jó tapasztalat. Sajnos átutalásnál viszont tárgytalan.
-
GalaHU
addikt
válasz
szacsee
#64873
üzenetére
Ha már eddig kibírtad fogcsikorgatva akkor ne add fel a cèlegyenesben! Egyre többen számolnak be arról hogy megkapták a rendelésüket, kezd normalizálódni a helyzet.
Teljesen érthető ha platformváltáson is gondolkodsz, de a már meglévő használt cuccok elpasszolása mindig súlyos bukó, márkától függetlenül.
A konkrét konfiggal kapcsolatban csak annyit, hogy nem kell minden versenyághoz feltétlen másik kormány. Egy jó fogású 320 körüli perec, akár egy rally-modullal, váltóval szinte mindenre jó. A BME Robin kívül mindenkinek működik, nekem is van, nagyon ritkán fagy le, csak ITM módban, de azt meg eleve nem támogatja az összes szim. A formula-kasznis autókban is csak kényszerből van kis kormány, meg csapott alsó-felső rész mert nagyobbra nincs hely. De egy épített cockpitben általában nincs ilyen gond, ennyi kompromisszum szerintem belefér.
-
mgyalu
csendes tag
A speedzone os témára reagálva.
A magyar viszonyokat figyelembe véve ez egy szép teljesítmény, mert 20 egyforma technika lett összerakva. A szponzor pénzek sem röpködnek mostanában olyan könnyen...
Vályi Pista meg több soron elmondta, hogy amatőr bajnokság. Tisztában van vele, hogy vannak ezerszer jobb cuccok, de ezekből képtelenség lenne ennyit összepakolni. -
szacsee
nagyúr
válasz
JulesTS
#64871
üzenetére
Kb én is így látom, de a BF-es balf#szkodásuk miatt nem lett kormányom, illetve vettem használtan. Van még egy opció, hogy használom ezeket egy darabig és ha lehal a bázis, vagy felnő a feladathoz a Fanatec, hogy tudjon normálisan értékesíteni, akkor visszatérek a kérdésre.
0-ról indulva biztos Simagic vagy Simucube lenne a befutó nálam.
Már csak vissza kell szereznem a pénzem amit elnyelt a fanatec rendszere.
-
JulesTS
addikt
válasz
szacsee
#64862
üzenetére
Ha nem kell PS kompatibilitás (ami ugye Moza-nál Simagic-nál sincs) akkor felesleges a GT DD Pro.
Igen az 5..8Nm-es bázissal PC-s platformhoz árban verhetetlen a Fanatec, főleg ha a CSL DD-t pedállal és pereccel együtt vesszük (200euro egy 5Nm-es DD bázisért...).
Ha konzol kompatibilitás is kell, akkor meg natív módon csak a Fanatec marad.
8Nm fölött meg szinte eltűnik az árkülönbség a gyártók között. Ha valaki nulláról indulva egyből 10...15Nm-es bázist venne, akkor Moza, Simagic, Asetek, vagy akár Simucube is ajánlható (jobban mint a Fanatec). (Ilyen esetben szerintem inkább a perec kinálat szerint érdemes dönteni.) -
JulesTS
addikt
válasz
szacsee
#64860
üzenetére
Nekem a Meki nem jött be annyira, a Formula + APM + Pineapplegrips mindent visz. Hiába 27cm-es, nekem pályaautózásra tökéletes. Ha kell a nagyobb átmérő, akkor van pár lehetőség:
Formula + (APM) + Pinapple wider mod
Podium hub + APM + Endurance module + Acelith F1 mod
CS hub + Simpush perec
Fanatec QR + SRM fanatec emulátor + bármi USB-s
Podium hub + bármi USB-s
Persze ezek mind drágábbak mint a Meki perec...Többi gyártó tudtommal nem veszi el az FFB-t ha nincs rajta gyári kormány elektronika vagy emulátor.
Ha jól tudom a Moza-nak is van hasonló telefonos app-ja mint a Fanatecnek, amivel lehet állítani a kormány beállításait.
-
mmdms
addikt
válasz
szacsee
#64867
üzenetére
Nekem van bombolo perecem csl dd vel, azt kell mondjam ehhez mar kellene a 12 NM, 82 %on hasznaltam es igy is neha neha clippingelt, jelentosen nehezebb a meki perecnel.
Amig nem volt meki perecem addig en is akartam egy 12-est venni, de ezzel nincs ez a bibi. Nem rossz vagy hasznalhatatlan, de ha mar az ember ujonnan rakja ossze es rendeli ne clippingeljen mar… -
szacsee
nagyúr
válasz
Találtgyerek
#64863
üzenetére
Clubsportot néztem. Legalább az egyik kormány ne legyen full műanyag.
mgyalu: Újabban jön email a feladásról, azt írták a topikban. 4-7 munkanap alatt feladják kb. utána 3-5 munkanap max a szállítás. Laborkörülmények közt pénteken jöhetne, de én jövő hét eleje, közepe körül saccolnám. Ha ijesztegetni akarnálak leírnám, hogy az én megrendelésem 4 hónapja sehol...
-
bnorci71
addikt
igen mivel minden ilyen kérdésnél ki van újra vesézve
csak kicsit megint azt éreztem ha valaki nem DD cuccal kezd neki akkor az már nem is lehet jó mert az nem profi
fejlesztés igen más kérdés, de azért 3-400e szerintem kevesen akarnak ellocsolni az elején hogy majd ha esetleg talán később kel egy kézifék akkor mi lesz....biker
ezt is biztos viccből mondja
megteheti, hogy azzal játsszon otthon gondolom azért van neki az.
nyilván van feljebb, van jobb stb. de nem ettől lesz valaki profi ,hogy 2M a cucc amivel játszik, -
mgyalu
csendes tag
Sziasztok!
Rendeltem egy Fanatec GT DD Pro szettet a hétvégén. De eddig még semmi nem történt, pedig van raktáron és 4 - 7 napos szállítást ígérnek. Mennyi idő alatt szoktak ezek szállítani? -
szacsee
nagyúr
válasz
András12345
#64861
üzenetére
Zsír, akkor legrosszabb esetben venni kell egy QR-t és kész, de normálisabb gyártóknál látom adják a kormánnyal a normálisabb QR-t is.
Számokkal játszom csak:
15-20 Nm bázis + kerek + OW perec + QR
Fanatec GT DD Pro 8Nm, BMW + Meki perec + QR2 = 1300 euro + posta
Fanatec CS DD (12Nm) + BMW + Meki + QR2 = 1500 euro + posta
Fanatec CSDD + (15Nm) + BMW + Meki " QR2 = 1700 euro + posta
Moza :
R12 RS V2 Bundle + KS = 1400 euro + posta
R16 + RS V2 + KS = 1650 euro + posta
Simagic:
Alpha 15Nm + GT Neo + GTI / GTS = 1740 euro + postaFanatec ma már szerintem csak az olcsó DD piacon tud kiemelkedőt mutatni, fentebb vastagon van konkurencia, fenti számolgatásnál direkt a legolcsóbb Clubsport perecet és egy nagyon olcsó GT perecet számoltam, míg a többi gyártó szerintem kormány minőségben valószínű veri.
-
szacsee
nagyúr
válasz
JulesTS
#64849
üzenetére
"Szokás fújni a Fanatec-re, de a Podium bázisok (főleg QR2-vel) elég jók."
Technikailag egyben vannak, ha kettéválasztom a terméket és az azzal járó szolgáltatásokat ( értékesítés, support), akkor olyan, mintha két külön cég lenne, bár sokak szerint a support egyben van.
QR2 + PHub tényleg jó , ha felépíted teljesen APM + Modul, de önmagában nagyon drága, ha csak FFB-t akarsz és Fanatec termékkel oldanád meg a harmadik féltől származó kormány használatát. Moza, Simucube, Simagic is lelövi az FFB-t, ha nincs a QR-en elektronika?Meki helyett mit javasolsz?
Erre valaki? :
Többi gyártónál a bázis beállításokat programon kívül van lehetőség állítani, mint fanatec-nél a tuning menü? -
JulesTS
addikt
válasz
Cyborg
#64851
üzenetére
https://hardverapro.hu/aprok/hardver/jatekvezerlo/keres.php?stext=t150
nemolyanrég 30 körül is lehetett kapni...
Nem egy csúcs kategória, meg a továbbfejleszteni se érdemes, hanem inkább eladni és tovább lépni, de arra tökéletesen alkalmas, hogy kipróbálja a kölök, hogy tetszik-e neki. Ha bejön és beszippantotta, akkor érdemes eladni és esetleg GT DD Pro bundle-t venni... -
#214
aktív tag
válasz
bnorci71
#64852
üzenetére
Szerintem számtalanszor ki is lett vesézve, hogy x (x<15) éves gyermeknek milyen kezdő szettet érdemes venni, itt arra is kíváncsi volt a kérdező, hogy milyen lehetőség van további fejlesztésekre. Ebben meg a belépő gyártók nem a legerősebbek, főleg nem PS-en. De a belépő piac aljától a tetejéig összeszedtünk újfent mindent.
-
fatal`
titán
válasz
Cyborg
#64851
üzenetére
Nem, a T150 hybrid, mint a T248 (szíj + fogaskerék). T300/TX és a TS-PC/TS-XW/T-GT-k szíjasak.
Egyébként 10 éves gyereknek kezdésnek egy használt DFGT is megteszi szerintem és akkor nem lehet nagyot bukni. Ha nem jön be neki, akkor nem került sokba, ha meg igen, akkor lehet upgradelni.
-
bnorci71
addikt
válasz
Nonetxpr
#64850
üzenetére
1éve vettem egy T248-t használtan ismerkedni teljesen megfelel.
Messze nem az a hátráltató az időkben amiket megyek saját szórakozásomra.
Azt nem tudom mennyire hangos mert hangfallal játszok nem fülessel.Na megyek összetöröm magam SPA-ban vagy a Nordon vagy Bathrustba
-
bnorci71
addikt
na erre mondom én ott a Kiss Norbi és mindegy mit tekerget elver "mindenkit". Nem a kormánytól a rigtől a csilitől lesz profi valami/valaki.
Ha végig nézted hallgattad a közvetítést pont nem a profik voltak megszólítva nem az volt a cél nem véletlen lettek sorsolva a csapatok és nem 12 órát kellet ülni a horgászszékbe
ne lőjetek már ágyúval verébre 10éves gyereknek lesz ismerkedni, játszani élvezni
venni kel HA/marketplacen egy TH/Logit és használni aztán majd kiforrja magát.Mi is volt itt 1-2hete téma..... a barátoknak ismerősöknek mit tegyünk be autót/pályát, hogy ismerkedjenek a dologgal. Biztos 3-500e kel elkölteni rögtön valakinek, hogy egy 10éves gyerek belekóstoljon?
Elkezdi PS-en a GT7-t lehet a licenszek megszerzésénél megutálja az egészet apuka meg majd árulja a 10órát használt szettet. -
Nonetxpr
csendes tag
Sziasztok.
1-2 hónapon belül tervezek végre kormányt venni, ez lenne az első.
Melyiket válasszam max 100-110-ig? fentebb nem szeretnék menni már a 100k is lélektani. Thrustmastert szeretnék mindenképp, mert a Logitech videók/tesztek alapján túl hangos így az panelben off.
A T248 megfelelő lenne? -
JulesTS
addikt
válasz
szacsee
#64844
üzenetére
Endurance module helyett Rally? Azzal nincs problémám (szerintem az Endurance-on az ITM miatt van gond)...
https://youtu.be/ejcAOqgvFQM
Szokás fújni a Fanatec-re, de a Podium bázisok (főleg QR2-vel) elég jók.
Meki perec helyett lehet, hogy mást néznék... -
Cyborg
őstag
válasz
Találtgyerek
#64846
üzenetére
Valószínűleg az lesz, még rágódom rajta, de az tűnik az ésszerű megoldásnak

Köszi a segítséget mindenkinek!
-
szacsee
nagyúr
Kicsit off, van akinek válaszolnak az emailekre a fanatec-nél mostanában?
Normál hangvételű érdeklődésre sincs semmi reakció, sőt fizetéssel kapcsolatos kérdésre sincs. Hó elején írtam az emailt, igaz azóta is, de semmi.ON:
QR1-es Podium bázis + QR2 tengely amim van.
Kérdés az, hogy mivel járok jobban. Összeszorítom a fogam és a hiányzó kormányokat megrendelem fanatectől, vagy bázist, ökoszisztémát váltok.
Hosszú távra tervezek, így ha fanatecnél maradok, akkor a QR2 váltást meg kell lépnem.
Podium Hub + APM -et használok jelenleg rallye-ra 350-es pereccel. Illetve van egy Formula Carbon F1 perecem.
Előbbihez kell egy kisebb perec is, ami 310-330mm körüli. Illetve az F1 Carbont cserélni kellene másik perecre, ami már QR2 kompatibilis és ha választhatnék 300mm környéke lenne ideális open wheel és pályára.
Legolcsóbb variáció is 440 euró környéke, ha jól számolom 2db QR2 + Meki perec + posta.
Nagyon tetszik a Podium Button Module is, de RobbyJr. által átéltek viszont nem. Ha hozzácsapnám, akkor az már 640 euró környéke lenne, ha jó a matek.Másik oldalról, ha bázist váltanék, akkor alábbi igényeknek kellene megfelelni:
FFB tekintetében melyik bázis javasolt 12-15Nm és felette? (fanatec kizárva)
Komplett ökoszisztémán töröm a fejem, így a meglevő cuccaim is fontosak lehetnek.
V2 pedál, Fana váltó, alis kézifék. (MInd USB-s, így ezek maradhatnak, ha nem szórakoznak a programok velük)
Megbízható, márkát keresek, játék főként rally, pálya és főleg offroad és kamion szim, de, ha az FFB pályára és rallye-ra belőhető jól, akkor utóbbi kettő nem probléma egyik bázisnak sem.
Jó szoftveres és hardveres support nem árt ha van és nem kell mindenért könyörögni, ha gond adódna.
Ár kb másodlagos, mert amint nézem kb a bázis a legkisebb baj okozója a pénztárca tekintetébeen. Ja és nem baj, ha nincs QR adó mint fanatecnél.
Magyarul 3rd party komrányt rárakni a bázisra gyári megoldással ne 290 eurónál kezdődjön (QR2 + PHuib + posta), igaz ebben a fanatec az uttörő.
Bázis csere esetén perecek is mennének a háztól és vagy a bázis gyártójától, vagy 3rd party perecekkel oldanám meg.Többi gyártónál a bázis beállításokat programon kívül van lehetőség állítani, mint fanatec-nél a tuning menü?
-
Cyborg
őstag
válasz
Találtgyerek
#64833
üzenetére
Bocsánat, én szúrtam el a számolást, 152 ezer a 380 euro
-
Revolit
senior tag
Köszönöm az értelmes válaszokat mindenkinek, ezeket teljes mértékben elfogadom

Nem ugyanazt értettük "komoly" alatt azt hiszem
Igen, ha valakinek pont megfelel azt amit a zárt rendszer ad, szerintem jó a PS is. Én VR-ban tolom a GT7-et, sose vágytam külön váltóra meg kézifékre, és egy Fanatec DD proval nekem minden vágyamat kielégíti
szimulátorozás(sicc) versenyzés terén, de valóban, ha tripla monitort szeretnék, telemetriát stb, hát az pech lenne. -
#214
aktív tag
válasz
Cyborg
#64831
üzenetére
Fanatec Alapszett, amivel kötelező indulni: 400ezer HUF
Szerintem túllősz a célon, kötelezőnek ezt a szettet akkor mondanám, ha egy T300-at már kinőttetek. GT DD Pro elsőre, a többi pedig majd jön idővel. Pár hónapig simán el lehet lenni LC nélkül, a kormány meg bár búcsús, tény, de működik, megszokni, tanulgatni bőven oké. Utána pedig lehet dönteni, hogy kell-e másik kerek kormány vagy inkább egy GT/ F1 perec jobban tetszene. Pl. ha a GT versenyzés jobban bejön majd, akkor a kézifék, váltó nem is lesz érdekes.
-
Gabesz26
senior tag
válasz
Cyborg
#64831
üzenetére
Fanatecnél a DDpro Ready2Race szett a kormány miatt esett ki? Az "csak" 800 euro lenne
Kezdésnek szerintem ez bőven elég lenne, aztán ha van igény lehet fejleszteni (pedálcsere, további perecek stb.)
-
#214
aktív tag
válasz
Revolit
#64829
üzenetére
Sokkal több hardveres lehetőséged van mind szimulátoros, mind PC periféria oldalon (pl. triple screens), sokkal több játék áll rendelkezésre, PC-n eltérő, általában valósághoz közelebb álló fizikai megvalósítással (konzolon mindig prioritás lesz a nem kormányos userek kiszolgálása is), nem beszélve a PC adta nyitottság miatti modokról, telemetriáról, ligákról, stb.
Ettől függetlenül egy GT7 is biztos fun PS-en. Tisztelendő, ha valaki arra szentel rengeteg időt és elér eredményeket, viszont egy szint felett lássuk be vannak limitációi.
-
biker
nagyúr
válasz
Revolit
#64829
üzenetére
Attól, hogy van rá bajnokság, meg nemzetközi, netán e-sport kategória, attól még nem szimulátor. Ez két külön dolog.
Konzolon nagyon sok kiegészítő nem működik, nincs nyitott telemetria, nem megy a simhub féle rengeteg kijelző, és társai, kötve vagy a mozgó platform esetén is egy gyártóhoz, stb
Ezért aki szimulátorozni akar annak PC
Aki autóversenyezni akar, annak jó a konzol is. és lehet tolni F1-el meg GT-vel. De pl a konzolos ACC sem kompatibilis a PC-s ACC-velPl most mondjuk hogy komoly a speedzone féle 12 órás nagy bajnokság, amit szerveztek, 20db "profi" szimulátorral. Aztán ha megfeszegetjük, hogy logi G923 és egy alap horgásszék jellegű szim volt, akkor azért nem ülnék benne 12 órát, és nem szarakodnék a potis fékkel se. komoly, mert így is többtízmiliót beleöltek, de komolytalan rengeteg itteni ember szimulátorához képest.
-
Cyborg
őstag
válasz
Találtgyerek
#64833
üzenetére
Nagyon nem jól számoltál
260ezer a diffi a 2 alapszett között, és
180 ezer a diffi a két fullos szett között, és abban már a TM pedál is loadcelles.
A Fana alapszettből kijön egy fullos TM csomag. -
Cyborg
őstag
Köszi a hozzászólásokat.
Most gyors átfutottam ezt a Fana X Thrustmaster kérdést.
Remélem jól számolok:Fanatec Alapszett, amivel kötelező indulni: 400ezer HUF
-Fana GT DD Pro wheelbase 600€ - 240ezer
-Fana CSL Pedals LC 200€ - 80ezer
-Fana CSL Elite WRC kormány 200€ - 80ezerExtra : 182ezer HUF
-ClubSport Shifter SQ V 1.5 259€
-ClubSport Handbrake V1.5 130€
Thrustmaster alapszett : 140ezer HUF
Thrustmaster T300 RS GT – 140ezerExtra : 253 ezer
-Thrustmaster TTS Handbrake 106ezer
-Thrustmaster HT8A Shifter 75ezer
-Thrustmaster T-LCM pedál 72ezer
Kihagytam valamit a képletből?A thrustmaster Ps kompatibilitását mindenütt írják árukeresőn, de akkor ez még kérdéses, hogy egyáltalán ráaggathatók-e az extrák a T300-ra, és, ha igen, mennek-e ps-sel.
A fanatecnél elég nagy a kezdő befektetés, egy vagyon, de akkor az időt állóbb lenne, és igazából arról már váltani se kellene.
Szóval az itt a dilemma, hogy ad-e a Fana annyival több élményt, mint amennyivel többet kér?
-
Revolit
senior tag
Miért must have a komoly szimuláztorozáshoz a PC? Ezt sose értettem, nekem kicsit elitizmus szagú. Vagy mit értünk "komoly" alatt?
Régen versenyeztem ligában PC-n (rfactor, akkor még nem volt se iRacing se ACC). Már egy ideje (hosszú kihagyás után) Gran Turismo van csak, és nem érzem kevésbé élvezetesnek, sőt. Ráadásul komoly versenyeket szerveznek, személyes döntőkkel, meghívókkal és komoly díjakkal (mondjuk én nem ezen a szinten mozgok). Egy átlag embernek szerintem bőven jó, hacsak nem a következő Michelisz Norbit akarja valaki kinevelni, de még arra sem tudnám azt mondani, hogy ne lenne jó a GT sorozat. Egy szimulátor sosem fogja helyettesíteni az igazi versenyzést, de a többségnél nem is ez a cél szerintem.Amúgy ott van például Hencsei Benjámin mint magyar GT7 versenyző, nemzetközi sikerekkel, ő pl nem űzi "komolyan"?
-
#214
aktív tag
válasz
Cyborg
#64824
üzenetére
Játék, belépő szinten Thrustmasterek, ott nagyjából a T300 a csúcs, viszont itt nincs sok mozgástered kiegészítők terén, csak viszonylag drágán, nem túl pörgős használtpiaccal.
Ennél komolyabb szinten Fanatec Gran Turismo DD Pro (5 Nm).Itt az árak már magasabbak, de a termék is komolyabb technológiát, minőséget képvisel. Ezzel szépen tudtok felfelé lépkedni PS-en is (8 Nm, LC fék, váltó, kézifék, másik perec), időtállóbbak a cuccok és élénkebb is a használtpiacuk.
Ha később szóba jön a PC-re váltás (ami komolyabb szimulátorozás esetén must have), akkor a Fana cuccban még mindig rengeteg potenciál lesz, nem fog kelleni mindent egyben cserélni, ez is lehet egy szempont.
10 évesen a Fana szett talán még kicsit komoly, de ha érdeklődik, leköti, akkor hosszabb távon jobb befektetés.
-
Cyborg
őstag
Sziasztok,
el akarom indítani a 10 éves gyerkőcöt a szimulátorok világában.
Segítséget szeretnék kérni, milyen vonalon induljak?Playstation a kiindulási platform, és ez maradni is fog jópár évig, majd, ha nagyobb lesz, és tetszik neki, megőrülünk, de addig csak szolidan nyomjuk
.Főleg Dirt Rally 2, WRC, de az Assetto Corsa, és F1 is szimpatikus.
A cél, hogy a lehető legköltséghatékonyabb konfiggal kezdjünk, de olyannal, hogy azért ne kelljen 1 év múlva kukázni teljesen, ha bejön a szimulátorosdi, hanem esetleg van mód a fejlesztésre kisebb léptékben, pl kézifék, szeki váltó. Így egy ~1000-1200 Eurós Fana szettet el is vetnék kezdésnek

Létezik olyan kormány, aminek a kiindulási alapjával is szépen el lehet kezdeni, de, ha úgy van, bővíthető a szett, pl kézifékkel?
Minden tanácsot szívesen fogadok
-
barcalaci84
őstag
válasz
tome0001
#64818
üzenetére
Nekem speciel nagyon nem jött be a t-lcm.
Elég sok load celles pedált próbáltam már, és mindegyik tetszett is és kb ugyanazt adják.
Viszont a t-lcm ezzel a rugós megoldással nagyon furcsa érzetet ad és szvsz a loadcell fékek lényegét öli ki.Kevesbe működik H kialakuljon az izommemória , mert a pedalut még mindig nagyon meghatározó...
A keményebb rugoval se kemény... -
GalaHU
addikt
-
mgy
senior tag
Ha már iracing.
Engem nem nagyon érdekel a versenyzés része, csak a fizikája miatt, hotlap-ezni mennyire jó választás? Pályán ACC-vel játszok elsősorban.
Ez a 25 eurós éves előfizu beleférne, ha megéri. -
tome0001
Topikgazda
Tegnap megjelent egy új Next Level Racing ülés ERS3 néven, 249€-s áron, prémium műbőr a huzata.
Van olyan közöttünk aki NLR ERS szériájú ülést használ?
Az ERS1 Elite nagyon tetszene, de 399€-t sokallok érte, de az plüss borítású, ami biztos tartósabb mint a műbőr, és nem izzadsz bele... -
tome0001
Topikgazda
-
Géjza
őstag
válasz
Bandit21
#64810
üzenetére
1-2 hónapost hírdetnek 50k körül aprón.
Sokáig volt t-lcm-em, szerintem nagyon jó kis pedál. Csak amiatt kellett mennie, mert v2-es fana bundle-t vettem. Pl. most mgveszi 50-ért, valamikor rendel egy bundle-t, kipróbálj aazt is, a jobbikat megtartja, másiknak aláver. És mindezt bukó nélkül.
-
fatal`
titán
válasz
tom120514
#64814
üzenetére
Én nem szeretem ha annyira kemény a fék, de mindenkinél más. A gyári puha V3-at használtam 1,5 hónappal ezelőttig, most a legpuhább BPK kombináció van bent (piros 12, piros 13). Ha majd egyszer lesz kedvem kirángatni a cockpitet megint a sarokból, akkor lehet kipróbálom keményebbel, de ez most nekem jónak tűnik.
T-LCM tud keményebb lenni egyébként utángyártott elastomerekkel, az jó volt benne, hogy baromi könnyű volt cserélgetni a rugókat. De a műanyagház nem tűnt nekem annyira tartósnak, 1,5-2 év alatt mondjuk nem volt baja, amíg használtam.
-
válasz
fatal`
#64811
üzenetére
A v3 az világos.
A csl lc 3 pedál az 200 euró ami kb 80
A v2 120
A v3 150
Mármint Ft.
Ehhez képest a tlcm 75
Arra lettem volna kíváncsi hogy a csl lc és a v2 közt van e annak ellenére hogy árban mind alatt van.De valóban azért csak műanyag házas, ha állítható is valamennyire. De pl pedál távolság ott fix.
Akkor egy jó kompromisszum, de inkább csl lc.
-
válasz
dundi94
#64809
üzenetére
Jelenelg 75 alatt nem látok t-lcm -et.
Ha egy alap fana szettet veszel az itt van 180 ezer körül postával.
Igaz nem lc lesz de jobb mint a t3pa (igaz 2 pedálos)
Ha mellé dobod az lc szettet az +50 ezer kb és akkor van 3 pedal és lc is.Ehhez képest szerintem a tlcm önmagában nem éri meg.
Aki használt tlcm és csl és csl lc és v2/v3 is amugy mit mond a tlcm hol van ezekhez? Ha jól emlékszem annak állítható a keménysége de nem gondolnám hogy amúgy v2 szint.
-
válasz
dundi94
#64804
üzenetére
Én elsőre szét szednem a t3pa-t és megnéznem mennyi kosz van a potik körul. Bár nem írtad mi történt vele, nyilván ha ketté törte egy meteor akkor ez nem segít.
A t-lcm egy jó pedál, de ha fana irányba mennel később akkor én a helyedben már most vennék egy használt csl v1 -et lc-vel vagy akár csak egy 20 körül kapható bontatlan lc nélküli csl pedált.
Viszont a dd bázis akkor lesz 349 helyett 199 euró ha pedált és kormányt teszel majd mellé.
Ergo ha most bármit veszel a t3pa helyett akkor a legkevesebb hogy egy 80 eurós csl alap pedált venned kell majd később a bázishoz (a perec mellé) ha jó áron akarsz hozzájutni.
Mert 110 e ft alatt használt csl dd bázis sem nagyon van, csomagban ehhez újonnan hozzájutsz 199 euróért, ami kb 80 ezer Ft (vicc).
De csak ha pedállal -pereccel rendeled.
Röviden: ha belátható időn belül csl dd-t akarsz újat jó áron ahhoz lesz pedál.
Ha most is akarsz pedált rögtön, akkor 2 pedálod lesz.Vagy keresel valakit majd fana rendeléskor aki épp pedált akar de szerintem a bf után fél évig (v3 ment 299 v2 199 -ert) senki se vesz most mert vagy megvette vagy anyazik amikor látja a sok bontatlan frissen hirdetett cuccot nem bf, hanem teljes áron.
Én vennek egy használt t2pa-t és tolnam amíg fana nem lesz. Azon nem buksz sokat.
-
dundi94
tag
Sziasztok!
Általában csak olvasgatok de most egy kis segítségre lenne szükségem. Adott egy T150 a hozzá tartozó T3PA pedállal ami sajnos(vagy nem sajnos legalább lehet upgradelni
)megadta magát.
A kérdésem felétek a következő lenne, ha most veszek egy TLCM-et azt később tudom használni mondjuk Fana bázissal? (tervben van majd egy dd bázis is, de csak szépen sorjában) Vagy Ti hogy oldanátok meg a helyzetet?
Előre is köszönöm a válaszokat!
-
Laby
őstag
Fúúú srácok, nem lesz nagy meglepetés, de ez az iRacing még mindig világbajnok cucc.
Pár évig nyomtam már, aztán baráti társasággal közös játék miatt 1,5 éve abbahagytam, azóta csak ACC ment.
Most lett 1 hónapos előfizetésem, benéztem LMP3-GT4 multiclass versenyre és beszippantott, konkrétan tegnap kis pihenővel reggeltől estig csak LMP3 versenyeket toltam...
Annyira jó ACC után izgalmasabb autóval menni, és százszor jobb fizikával. Végre nem csak 100%-0% fék és gáz van, fúúú nagyon frankó volt.VR headset is elméletileg hamarosan érkezik újra (ACC miatt adtam el, mert hányás volt iRacinghoz képest), szóval most újra nagyon élem.
Igazából nem volt mondandóm, csak kikívánkozott, most hogy pont iRacingról volt szó feljebb.
Új hozzászólás Aktív témák
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- BestBuy topik
- hcl: Mér' nem mér?
- Megbüntették, ezért feloszlatná az EU-t Elon Musk
- One mobilszolgáltatások
- Starlink
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ASUS routerek
- Az ötlet jó, de milyen a kivitelezés? Teszten a Chieftec Kockája
- További aktív témák...
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Mini 128GB Pink -1 ÉV GARANCIA -Kártyafüggetlen, MS3822
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7500F 16/32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPad 11 (A16) 128GB Wifi Silver 1ÉV Bontatlan
- Lenovo Thinkpad P16 G2 - i9-13980HX, 32GB, 1TB SSD, 16" WQUXGA (3840 2400), RTX 4090 - TOUCH
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



Jó lenne ha már egyszer olyan valaki is írna ekkora magabiztossággal aki nem csak az Eurosport-on látott versenyautót hanem belülről is, Uram bocsá' esetleg épített is...
)megadta magát.

