-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sentry0
tag
válasz
Lac-coo
#66996
üzenetére
Tényleg szó szerint vedd, hogy mindent kipróbáltam, mindent a két végletekig állítva és még közte is 1-1 értéket. Nulláról kezdtem az egészet. És csak a Hands-Off Protectionnél jött el ez a fura érzés. (Elsőre be se kapcsoltam, minden kipróbáltam és a végére maradt ez.)
Majd betöltöttem azt a profilt amit AC és ACC-hez használok, és megint előjött. Majd ott kikapcsoltam a Hands-Off Protectiont és azonnal eltűnt. Nekem ebből egyértelműen az jött le, hogy Hands-Off Protection a felelős mindezért. Most majd még minden profilom kicsit finomhangolom, akár autókhoz is. Nekem tegnap egy videóból jött le, hogy egy rallys srác is kocsihoz (pl meghajtás függvényében) állítja/finomhangolja a profilját. -
bence1885
aktív tag
válasz
Találtgyerek
#66997
üzenetére
Most egyelőre az iRacinget lőttem be. Kb 70-80 FPS-sel megy. Kell majd egy 4ezres széria de azzal majd várok ha megjelenik az 5 ezres széria.
Kicsit nyílván lejebb kellett venni a beállításokból, de ez van eddig minden maxon volt. A tükröket sajnos itt nem tudom bekapcsolni mert az nagyon leszippantotta az FPS-t. Nem baj így is többet látok mint eddig.
Szerintem a többi szimmel se lesz nagy gond csak kompromisszumokat kell kötni. Következőleg majd az LMU-t állítom be. Amúgy a CPU a gépbe egy i9 9900K van.Felső monitoron az Overleyek mennek, köridők stb.. Vagy éppen a Lovely Dashboard, de majd váltok szerintem a Lovely Pitwallra
-
-
bence1885
aktív tag
Na hali ! Egy kis helyzetjelentés. Úgy érzem sikerült végre beállítanom most mindent kamerát fovot mindent. Végre körözgettem, már pár órát a frissen összerakott 3 monitoros setuppal. Az elején nagyon furcsa volt kis hányingerem is lett tőle, de idővel ez elmúlt teljesen.
Azt mondhatom hogy ezzel egy új világ nyílt ki nekem a szimezésben, nagyon nagy élmény így játszani konkrétan mindent látok az autóban. Természetesen szökni kell az egészet kb olyan lehet mint amikor meg kellett tanulnom az LC féket kezelni.
3db 32 colos monitorom van, meglepően kevés helyet foglalt el mint gondoltam. A monitorokon kissé látszik a PPI, hogy kevesebb előtte egy 34 colos UW-m volt ami ugye egy sima 27 colosnak felel meg a felbontás meg ugyanakkora volt. Aki erre érzékeny annak rossz lehet, engem pl először nagyon zabart kicsit morogtam is, hogy most nézhetem a pixeleket, de az élmény amit ad a 3 monitor hamar kárpótol plusz sikerült egy olyan képbeállítást belőnöm amivel picit javult a helyzet. Ghosting nem igazán érzek szerintem, szimhez a legjobb ár értek arányú monitorok ezek.
Még majd írok párt sort a Rennsportról is, mert egy kedves fórumtárstól kaptam kódot. Csak még nem igazán volt időm elindítani.
-
sentry0
tag
válasz
sentry0
#66990
üzenetére

Egyesével végig próbáltam mindent. Végletekben. Amint bekapcsolom a Hands-Off Protection-t (amit kezdőknek nagyon ajánl a Moza
Ofisöl: nem vagyok kezdő!
) akkor előjön, amit fentebb írtam. Az oszcillálást úgy akadályozza meg, hogy egy ideig felkeményíti a kormány mozgását, ha az ellenkező irányba (ellenkormányozni) akar a user. The Hands-off settings is an algorithm which can detect and control the steering wheel to remain in the center poisition, avoiding violent shaking or wiggling. For novices, it is highly recommended to activate this setting to prevent any injury.
Csacsiság! Nem kell!!
-
sentry0
tag
válasz
Lac-coo
#66991
üzenetére
és ##66992JulesTS
Nem szivatásból nem írtam le, hanem mert nem tudom még pontosan, hogy melyik beállítástól volt. Csak tippem van, hogy valamelyik dumpeningtől lehet. Ha lesz rá időm, akkor még ma, ha nem, akkor a következő héten megírom mitől lehet (kizárásos módszerrel kipróbálom mind, mert tudni akarom biztosra).
Csak már annak megörültem, hogy sikerült kiiktatnom.
-
JulesTS
addikt
válasz
sentry0
#66990
üzenetére
Ahogy Lac-coo is írta, jó lenne tudni, hogy mit, miről, mire állítottál. Moza-soknak hasznos lehet.
Kikapcsolódás képpen szoktam driftelni AC-ben, de DD1-en nem állítok semmit, egyedül az FFB erejét szoktam az AC-ben visszavenni (mint ahogy a Rally-nál is kisebb erőre van szükség a pályaautózáshoz képest). Esetleg a Natural Inertia-val lehet egy kis "súlyt" adni a kormányhoz, hogy nagyobb lendülete legyen, de leginkább azt se szoktam... -
sentry0
tag
Jó rég írtam ide, de csak mert nem volt okom.
Röviden: tavaly március vége óta használok egy Moza R5-öt. Az elején sokat teszteltem, de aztán a beállításom nagy része AC és ACC-hez tökéletes volt. (Főleg ACC FFB-je Ferrari 296 ami számomra mindent megadott amire a szintemhez elég). És 95%-ban ezeket is használtam.
Aztán gondoltam most több időm van, ökörködök és megpróbálok driftelni AC-ben a megszokott beállításokkal. Gondoltam elsőre nem bújok bele az FFB beállításokba, mert nem volt kedvem órákat eltökörészni az Moza pithouse-ban hogy állítgassam az FFB értékeket. Ó, de mekkora hiba volt
Driftnél előjött, hogy ha a kocsi túlkormányzott lesz és ellenkormányozni akarok, akkor kicsit "megakad", viszkózusabb lesz a kormány és mintha "beleragadna" valami nyúlósba, egy ideig nehezebb elfordítani, majd hirtelen elenged (mintha elszakadna egy rágógumi) és könnyebb tekerni. Ez nyilván GT3 és egyéb autóknál "normál" használatban nem jött elő. A víz levert, hogy mi a franctól lehet.
Aztán mindent tekergettem a pithouse-ban, és sikerült ezt kiiktatnom. Én ma értettem meg igazán mélyen (ami az elején is frusztált, hisz honnan tudjam mi a "jó?" FFB beállítás (szerintem ez is egy vallás szinte
) hogy mennyire elmondhatatlanul fontos, hogy minden játék, minden felhasználási módhoz legyen egy saját FFB beállítás ami "kézre áll". Ahogy Stallone mondta: Persze, hogy tudtam, csak nem sejtettem.
Itt hagyom ezt az utókornak, hogy más is tanuljon a bénázásomból: be kell állítani azt a k....a FFB-t, rá kell szánni az időt. Tesztelni, állítani, tesztelni, állítani, tesztelni. Azt egyszer jó lesz.
Járt már más is így?
-
Chris1983107
tag
Köszönöm szépen mindenkinek!
Még egy fórumon sem tapasztaltam ilyen mértékű segítőkészségét. (Ezzel nem a többit szidom, csak ezt dícsérem.
) El kezdem nézegetni a kéziket..
Krisz -
JulesTS
addikt
SRG tesztelte is:
https://youtu.be/Z8FITVWo6m4
Ami még egyedibbé teszi, hogy van hozzá váltás zár, ami akkor engedi hogy válts, ha meg vannak a hozzá szükséges feltételek (motor fordulatszám, sebesség, kuplung):
https://www.pro-sim.co.uk/shop/shift-lock/ -
#214
aktív tag
Ha már váltó, egyik nap futottam bele, hogy a Pro Sim a Quaife-fal összefogva gyárt válós érzetű H váltót. [link]
Kipróbálnám egyszer, hogy ténylegesen mennyire sikerült leutánozni az érzetet. -
JulesTS
addikt
válasz
Chris1983107
#66970
üzenetére
A kézifék szinte kötelező a rallyhoz. Váltó: el lehet lenni, váltó fülekkel is, de jó ha van valami különálló, vagy csak szekvenciális, vagy ami állítható szekvenciális és H között. (Nekem SHH van, de azt is csak kipróbálás idejére kapcsoltam H módba, szinte csak szekvenciálisban használom, hozzájutottam egy jobb szekvenciális váltóhoz amire le is cserélem...), kuplung pedál meg tényleg csak akkor, ha nagyon szükségét érzed a retro autók H váltós kuplungolós kezelését.
A lehetőségeket a kollégák már leírták...
Amit nem említettek, hogy van egy jó kis EA WRC közösség (átfedésben a kormányos topikkal), gyere át oda is, lehet jókat versenyezni:
https://prohardver.hu/tema/ea_sports_wrc_23/friss.html -
válasz
Chris1983107
#66979
üzenetére
Én a bergokartot fogadtam meg, hogy félreteszem egy évre. Valamit jó áldozni, mert akkor könnyebb megmagyarázni magadnak miért lepkedsz ebben előre.
Szerintem amúgy kb 400 ezer alatt már nagyszerű dolgok kijönnek, maga az alap szett, rig üléssel, váltó+kézi esetleg másik kormány is.Aztán indul az igazi hoppare ha több monitor kell ami mellé jobb gép, esetleg VR (amit nagyon kipróbálnek már de szerencsére mindig legalább annyi itt a pro mint a kontra) és akkor már rezegjen a pedál ülés stb.
Siman el lehet menni több millió ft-ig, de ésszel 2-300 ezer közt is már nagyszerű dolgokat lehet összerakni.
-
tome0001
Topikgazda
Amit még kihagytatok "apai jótanácsként" az a lelki agonizálás, hogy ha beindulsz, az egy olyan lejtő aminek lehet soha nem érsz az aljára (anyagi és morális tekintetben egyaránt
) .
Amikor megvonod magadtól a cigit, italt, bulikat, mert épp egy új szettre/fejlesztésre gyűjtesz.
Sokan tudnánk mesélni...
És ha elkapod ezt a "fejlesztősdi" vonalat, akkor bizony ez lesz.
Nem szeretjük mondani hogy mi megmondtuk előre, de megmondjuk előre

UI: persze csak viccelünk, ne vedd komolyan (csak egy kicsit)
-
szacsee
nagyúr
válasz
GalaHU
#66966
üzenetére
Köszönöm a képeket és a tippet is !
Jól el lett rejtve a kábelezés, előző hozzászólásaidban szinte nem is látszik.
Alzás, lidl-s tépőzár úgy is van itthon és még nem minden komponens lett kicserélve fanatecről simagicre, azt megvárom mindenképp tépőzáras kábelrendezővel.
-
#214
aktív tag
válasz
Chris1983107
#66970
üzenetére
Üdv itt, sok jó játékot az új szettel!

Jól látod, rallyra egy kézifék kb. kötelező. Mivel egyelőre Fana kezdőszettel jöttél, ezért gyanítom erre nem akarnál egy zsák pénzt ráborítani, így valamilyen kínai kézi simesített verziójával mennék. Ezek általában vehetők asztali lefogatóval is. [link] [link] Igen, picit lóg itt-ott, picit nyikorog is, lehet csak az útja felét/ háromnegyedét érzékeli a szenzor, de legalább nem egy analóg gomb. Ha kicsit többet elbír a büdzsé, akkor Brain kéziféke lehet még egy jó választás, de sajnos úgy látom épp nem hirdet aprón.
Váltót akár rá is mappelheted a P1 V2 füleire, bár rallyban nem igen használják a dupla pillangófüles megoldást, de legalább manuálisan tudsz menni. Utána vagy a Moza új szekvenciálisával vagy Fana SQ váltójával mennék, ez tud H kiosztást is. Ami még említésre méltó, az az SHH folyamatosan fejlesztett váltója, ez szintén tud H-t is. Kuplung nélkül meg lehet lenni, de idővel szerintem ne hagyd ki!
Aztán ami már csak finomít a dolgokon: 8 Nm-es boost táp (hardveraprót ajánlom ehhez is), LC (így lenne mindjárt kuplungod is) vagy egy komplett jobb pedál. És ha teljesen elmerültél, és már hajlandó vagy a szoba átvariálására, egy dedikált rig.

-
válasz
Chris1983107
#66970
üzenetére
Üdv, mint minden ez is a rá szánt keret függvénye. Ott pedig jobb rendszerben gondolkodni mert el lehet költeni egy kézi fékre 80 ezret de aztán ha annyi volt rá és kiderül hogy kell váltó meg egyebek is akkor utóbb nem jó ötlet.
Én is alap fana szettel kezdtem de én gt3 irányba mentem nem is farasztalak azzal.
Nálad talán az lc fék fölösleges.
A 8 nm csak 25 ezer kb azt bár a rally klasszikusan kis erővel megy azért ajánlom mégis mert jobb az erősebb bazis lejjebb véve mint a gyengébb erősebbre.
Ha p1v2 a perec azt hagynám a wrc a matricában más egyedul.
És akkor a lényeg rally, valóban, szeki váltó és kézifék.
Ezekből van kínai amit itt sokan használnak. Keress vissza kicsit időről időre felmerül. Szerintem 20-30 ezer darabja.
Aztán Petras Gyula is gyárt szép cuccokat
topic összefoglalóban ott van mint( bocs nincs pedig úgy remlett Facebook sim csoportba szokott írni a legújabb cuccokrol) fórum társ nézz rá minket hirdet.A következő lépés a fana saját cuccai amik drágábbak már jóval, azokat használtan is megéri.
Ami legalább annyit ad majd hozzá mint a botok az pedig az asztali lefogato helyett / mellett ha sikerül az ülést/vázat és a pedált egy konzolra vazra tenni.
Ez ha befér a pedál rész az asztal alá akkor akár maradhat a table clamp -el is akar de valószínűleg nem lesz kényelmes.
Track racer ad nem kevés pénzért szép dolgokat ha Atesz épp nem dolgozik/ el van buggyanva/ nem találsz használatat.
-
Chris1983107
tag
Sziasztok!
Nem tudom, de esetleg kezdő kérdéseket is fel lehet tenni?
Platform: PC, egyelőre íróasztalom, képernyő 42" C2 OLED
Még nagyon új vagyok a témában. Vettem egy Fanatec CSL DD "kezdő" szettet, az alap kormánnyal, alap pedálokkal, 5nm-es bázissal. Egyelőre még asztali lefogatóval nyomom, mert sajnos dedikált hely nem nagyon van neki. Főleg a rally világa vonz engem már régóta és be kell lássam, hogy kézi váltó, kuplung és kézifék nélkül ez így még elég karcsú a teljes élményhez.
Hozzáteszem, újoncként nekem még az 5nm-es táppal, alap kormánnyal és pedálokkal is hatalmas élmény most az autózás, úgyis, hogy automata váltós üzemben tanulgatom, ismerkedek a DD adta lehetőségekkel. Az EA WRC-t és a Dirt 2.0-t vettem meg. Elég faramuci, mert a Dirt 2.0 jobban tetszik grafikailag, bug mentesebb, viszont valamiért WRC vezetési élmény jobb. (a micro lagok ellenére....) bár csak a WRC-n belül tweak-eltem youtube alapján. A Dirt-be még nem mentem bele.Dehogy végre a kérdést is feltegyem
szóval mi lenne a javaslatotok a következő fejlesztésre? Valahogy úgy érzem, hogy most a legjobban egy kézifék hiányozna. Ugyan a váltó is fontos lenne, de most, hogy még automata üzemben vagyok, a kézi hiányzik a legjobban, azt nem tudom pótolni semmivel. (Ráprogramozni egy gombra a kormányon nem feltétlenül kényelmes...sőt.) Szóval mi a véleményetek? Illetve, ha jó a gondolatmenetem akkor milyen kéziféket érdemes venni első körben? Láttam most egy használt Fana-t, de nincs hozzá asztali rögzítő és nekem még nem opció a rig. Köszönöm előre is!
-
GalaHU
addikt
válasz
Találtgyerek
#66967
üzenetére
Csak egy darab ButtKickert az ülés alatt. A váltás és magas fordulatú motorremegès van ráállítva, ennyi nekem elég.
Gondolkoztam a rugós talpon álló 4 sarokba tolt shakereken is, de azzal pont a sárnehéz rig mozgathatósága veszne el. Persze egy F1-es kerékemelővel ez is megoldható, de annyi időm úgyse lesz mostanában megcsinálni.
Ami mèg hiányzik ès igényesen felfèr az egy wind-sim, azon még kattogok.
-
GalaHU
addikt
válasz
szacsee
#66965
üzenetére
Erre gondolsz?
Akkor lenne mégelegánsabb ha pontosan méretreszabott usb-kábeleket használnék, nem kellene őket felkarikázni. Meg amit lehet a profilok aljára tennék, de ahhoz az egèszet újra kène húzni.A kábelezès alapköve a műanyag bolha, az utolsó kèpen jól látszik. Egy szerelési tipp: a “szövögetèsi” fázisban csak odahúzod a vezetékeket és próbàlgatod hogy adja ki ne használj mèg gyorskötözőt (úgyis le kell még párszor vágni) hanem éppen beillik az Alzás kis tépőzár. Ez bár lazább és rondább, de könnyen bontható. Amikor összeállt a komplett rig, akkor megy egyesével átcserélhető szilárd gyorskötözőre, be lehet tolni a tépőzár mellé, nem ugrik szét a gólyafèszek…

-
szacsee
nagyúr
-
-Rolika-
senior tag
Srácok szerintetek mennyiért lehetne eladni egy ClubSport Universal Hub V2 for Xbox, ClubSport Wheel Rim GT Forza Motorsport 330mm-es perec kombót és egy Elite V2 pedált? Mind2 augusztusi rendelés volt. A petecet karácsonyig használtam csak, azóta pihen a szekrényben.
-
kozmy
őstag
Teszt alatt a Alpha mini. Nem rossz nem rossz.
-
-
Fehercsoki
aktív tag
Atesztől még mindig nem lehet cockpitet rendelni? Nem tudja valaki, hogy mikor lehet majd ismét rendelni tőle?
-
zsozsa74
őstag
válasz
GalaHU
#66947
üzenetére
Tudom. Gamer365-ön publikálta is a projektet anno. Akkor durrant el az agya, amikor kiderült, hogy minden dlc-t háromszor meg kell vennie. Meg ugye a jóféle MS wireless wheell-el nyomta. Más nem is nagyon volt még elérhető tán. Aztán azt mondta, hogy b.sszatok egyedül, mentem pc-re szimezni. 😁
-
válasz
tvamos
#66937
üzenetére
Teljesen jó lenne mert, újként is belefér a költségvetésbe, a pedálja nem potmeteres hanem mágnes szenzoros (nem koszolodik nem érzékeny) es.... Dobperges....
Van rajta LED ...Mondjuk hogy ez a 19 évesnek kötelező vagy gáz azt nem tudom.
Mindenesetre a 128 egy kicsit a 150 utódja annál erősebb.
Igaz Petras Gyula aki országosan szereli az összes hibás kormányt azt mondta hogy a 248/128 motorja kicsi de mégis erősebbek (248-3.5 nm vagy olyan erősek 128 2.5 nm) mint a logi kormányok.A pedál miatt jobb a 128 (annak ellenére hogy csak 2 pedálos).
Átmérője talán nagyobb a tmx/150 -nek talán?Ez mindenképp kompromisszumot igényel.
Viszont 65 ezer fölött ne vedd meg a 128 at annyit nem ér. Akkor inkább használt 248 kicsit több pénzért. -
-
-
Géjza
őstag
válasz
Találtgyerek
#66940
üzenetére
Ugyanezt csináltam én is. Használtan vettem egyet, kipróbáltam, használtam pár hétig, aztán remélhetőleg kb árában vagy minimális bukóval el is tudom majd adni.
-
peetyy
őstag
-
tvamos
nagyúr
válasz
Bandit21
#66918
üzenetére
Mennyire lenne jo mondjuk egy Thrustmaster T128 Xbox Series? Tudom, hogy csak ket pedal, de gondolkodva a dolgokon nem is ez a lenyeg.
A kollegam ezt a 3D Driving School nevu programot talalna, ez jo lehet gyakorolni?
Amugy azon gondolkodtam, hogy ha elmegyek megnezni 3 hasznaltat, es ezek nem Jaszberenyben vannak, akkor ott vagyok benzinnel egyutt, hogy vehettem volna egy ujat, amit oda hoz a csomagkuldo a hazhoz, es az tuti, hogy uj, es garancias.
-
Géjza
őstag
Kb ugyanezt tudom elmondani én is, igaz én kezdő vr-esként, de nekem is kb ugyenezek voltak a gondjaim: immerzió elképesztő, de sok kompromisszumal járna (tetézve azzal, hogy csak ACC-t nyomom, ami mindenen is ronda vr-ben). Szóval majd megyek 32:9 felé valamikor (3x32" monik nem nagyon férnének el), a pico 4 meg megy fel apróra.
-
Laby
őstag
válasz
Találtgyerek
#66924
üzenetére
Csak hogy én is saját véleményt megosszak, a többiekkel ellentétben szerintem a Q3 messze nem olyan jó, mint ahogy azt a legtöbb helyen lehet olvasni.
G2-nél habár kisebb területen éles a képernyő, de az legalább tényleg éles. Quest 3-ba nagyon jó, hogy alapból éles a képernyő nagy része, de amíg a G2-ben messziről is élesen láttam ezen a kisebb területen, addig a Quest 2/3-tól hányni tudtam, ha messzire kellett nézni. Pl.: Spa első kanyarból kijövet félúton már az Eau Rouge-n full szemcsés, homályos, zajos, szétesett fura az egész. Ez igaz az összes helyzetre, csak ezt hoztam példának a távolságok szemléltetésére.
Engem ez nagyon zavart, hogy csak közelre szép akármit akárhova állítottam.
Egyébként hasonló dolgokat VR csoportba többen is írtak, szóval nem annyira egyértelmű a helyzet.
Ehhez hozzájön még a nagyon gépigényesség, és hogy legfullosabb verzióban sem olyan szép a játék, mint monitoron (iRacing grafikailag élvezhető már, ACC nálam botrány volt bármit is csináltam vele, de sokak szeretik).Nekem most 2 hónap VR élmény után felüdülés újra monitoron játszani, sokkal könnyedebb az egész. Nem megterhelő (pedig alapból jól bírom) ott ülni 1-2 óránál többet, akkor is oda tudok ülni ha kicsit fáradt vagyok, nem izzadok le, nem párásodik, látok mindent a lakásba ahova hirtelen nyúlnom kell, windows-ba ablakok között tudok váltogatni, állítgatni VR folyamatos fel/le rakosgatás helyett, ki-be pattanni a cockpitbe is egyszerűbb...stb.
Én 32:9-et használok most, TrackIR-rel, így most egész jól tudok csatázni, helyezkedni, látni körülöttem az eseményeket hasonlóan a VR-hoz, csak nem párosul mellé a 3D élmény, térlátás...stb. Ez persze nagy előnye a VR-nak.
Kétségtelen hogy a VR élmény brutálisan jó eleinte. 2x ugrottam bele a VR-ba, először Quest 2-vel, pár hónapja pedig G2-vel majd Quest 3-ra váltottam.
Ez a nagy élmény nekem 1-2 hónap után elmúlik és már nincs meg a 3D érzés sem benne, nem is érzem azt hogy ott vagyok, ott ülök a cockpitben annyira természetessé válik. Viszont ugyan úgy jobban el lehet találni a kanyarok csúcspontját, jobb csatázni, jobban el lehet kerülni a baleseteket...stb.
Óriási élményeket adott először, Mx5-be konkrétan 1:1-ben ugyan az a térérzetem volt, mint amikor még volt sajátom és pályáztam vele. Csak itt nem kellett fosni hogy összetöröm ha valakivel oda-vissza csatáznánk, versenyeznénk.
Marha jó élmény.
Van sok előnye, és sok hátránya. Aki még nem játszott vele, az biztos maga alá csinál az első pár héten, utána meg vagy átfordul több hátrányba, mint nálam vagy megmaradsz és hosszútávon esküdni fogsz rá, ez szerintem ahány ember annyi megélés. -
zsozsa74
őstag
válasz
Találtgyerek
#66927
üzenetére
Nem kell.
Én is egy 4080-al hajtom, azzal már az ACC is tud jól kinézni és futni vr-ban. G2-ről váltottam Q3-ra. Szerintem elég jelentős ugrás.
-
Találtgyerek
veterán
válasz
GalaHU
#66926
üzenetére
Köszönöm az infót! Annyira nem vagyok otthon a VR témában. Lehet át kell majd mennem olvasni kicsit a topikjába. HP Reverbem volt régen. Én a Half life-ban kifejezetten szépnek láttam. Gondolom azóta sokkal szebb lett a dolog. 4080 van most a gépben.
Ha veszek egy Q3-at, akkor semmi előfizetés nem kell, hogy tudjam használni szimulátorozásra? -
GalaHU
addikt
válasz
Találtgyerek
#66924
üzenetére
Nem véletlenül lett olcsó a G2, hamarosan elveszíti a támogatottságát, max szobadísznek lesz jó.
Nekem volt mindkettő (a topikból többeknek is) de szerintem nem mérhető egymáshoz a kettő. Igaz, hogy egyetlen pontban a G2 is olyan éles mint a Q3, de a Q3 a teljes képernyőn tudja mindezt ami óriási különbség élmény szempontjából. Használni is egyszerűbb, az autószimek többsége natívan támogatja, csak garis van belőle a piacon és úgy néz ki jó sokáig támogatja még a Meta.
Játéka válogatja milyen képminőséget ad (az ACC legendásan gépigényes és nélküle szar, az AMS2 meg közepes konfigon is állejtős pl.) de egy 4070-től felfelé nagy bajod nem lehet. A 3x1440p-hez se kell sokkal kevesebb.
Szerintem èrdemes vele tenni egy próbát, az Amazon szó nèlkül visszaveszi 2 héten belül ha mégse jön be. A magyar webshopok viszont néha higéniai terméknek veszik ès szívóznak, erre érdemes figyelni.
-
GalaHU
addikt
válasz
Találtgyerek
#66923
üzenetére
Nem tudom a RBR-hez milyen grafikai modot használsz, de ha nem valami 4k-s csodát, ott szinte nincs is különbség a képminőségben. A DR2.0-t már kipofozták, a WRC még várat magára, de az is rendben lesz. Mondjuk ha rally-val kezdesz akkor instant tengeribetegség, szóval csak fokozatosan!

-
Találtgyerek
veterán
válasz
jlaci74
#66921
üzenetére
Kicsit jobban belátnék a kanyarokba. RBR-ben jól hátra tolt nézettel megoldottam, de jobb lenne, ha nem a csomagtartóból kellene vezetni.
VR-is gondolkodom, de sok helyen olvastam, hogy a Q3 is körülbelül egy full HD szintet tud. Ki kellene azt is próbálom, mert lehet én azt is szépnek találnám. -
GalaHU
addikt
válasz
Találtgyerek
#66920
üzenetére
A 49" egy jó kompromisszum, akár a térigényét (egyetlen konzol is elég, jóval keskenyebb, pláne az a Samu ami nekem volt azzal a durva görbülettel) akár a gépigényét nézzük. 1440p alá nem érdemes menni olyan közelről ahova érdemes a 3 monitoros rendszert tenni, azt meg 3x kipörgetni combos rendszer kell. Régebben volt 3x27-es szettel ami most már kicsinek számít ugyan de összehasonlításnak megteszi. Szerintem attól sokkal jobb. Persze ha van pénz paripára egy 3x48-55"-as rendszer tágas szobában biztos ütős, de keveseknek van közülünk ennyi helye.
-
jlaci74
senior tag
válasz
Találtgyerek
#66920
üzenetére
Rallynál van előnye a "nagy látótér"-nek?
-
GalaHU
addikt
válasz
Találtgyerek
#66908
üzenetére
Eredetileg több oka volt. Szerettem volna motion cockpitre váltani, a meglévő TR120-amat mozgatni, de sajnos szűkös a helyem, nagyon a fal mellé vagyok szorulva, így a "billegő" 49-es sarka tuti hogy a falban végezte volna.
Másrészt az időm többségében VR-ozok az új Q3-nak hála, akkor meg tök mindegy mit nem nézek...
Persze a sors fintora, hogy a motion-projekt IRL autóbeszerzés miatt erősen tolódik, úgyhogy marad egyelőre a 34-es amit közben meg is szerettem mert tök jó OLED és 175Hz-el lehet megtekerni...
-
válasz
tvamos
#66917
üzenetére
Ha szeretsz utána nézni nem hiszem hogy ennel van jobb hely arra.
Más kérdés hogy 40 ezer Ft fölött kb 20 ezres lépésekben is valószínű más és más lenne az ajánlott.A fiamnak 3 pedál van és kézi váltó de én pl annyira rá szoktam a gokart meg a sok év SIM alatt a balláb fékre hogy képtelen vagyok vezetni vele.
Egyszerűen a kuplung fogás pont hiánya miatt nem érzek rá.
Ezt azért mondom mert tanulhat a gyerek ilyennel pc-n de a való életben nagyon más lesz. -
-
válasz
tvamos
#66915
üzenetére
Semmi gond. Az elv miatt írtam, örök vita hogy a régi vagy az új jobb de itt van kb 50 emberke aki végig ment az elmúlt 20 evben ezeken a cuccokon, és nem olyan szubjektív dolgokon megy az elmélkedés most, hogy melyik gyártó ffb érzete pedál /lenyomása jobb, hanem olyan objektív tapasztalaton hogy hangos a Logitech és a közep állásban van egy zavaró holtjateka.
-
tvamos
nagyúr
válasz
Bandit21
#66914
üzenetére
Voltam egy "jatekteremben", gondolom most mashogy hivjak. Ott volt olyan cucc, ami razta meg a szeket is. Piszok jo volt... de engem annyira nem nyugozott le, hogy haza akarjam vinni. Jatszani meg RC autokkal szoktam, ha van idom, es ki lehet menni. Probalom erteni, amit irtok, de meg nem nagyon tudom elkepzelni a kulonbseget, de rajta vagyok.
Akkor a G920 helyett inkabb a Thrustmaster T248 lenne a jo valasztas.
Amugy azt nem pont ertem, hogy mi az a Logitech TrueForce dolog.
-
tvamos
nagyúr
Vilagos, es az uj altalaban jobb is, csak nem mindig megbizhatobb az altalaban bonyolultabb teknika.
#66860JulesTS
"tudj róla hogy elavult és van már jobb" rendben, merlegelni fogom ezt.
Ezeket az arakat nem latom meg, majd talan megtalalom oket.#66861Bandit21
"Mivel írtad hogy olvastad az összefoglalót" persze, olvastam, van ott sok betu, aztan hogy en mit ertettem meg belole, az mas kerdes.
"ffb lyuk kozepallasban" Nem emlekszem, hogy a G25-on ez valaha zavart volna, (meg a Wartburgnak is logott a kormanya,) szoval nem tudom, hogy ez mennyire zavaro.
"rohadt hangos" ez egy jogos erv a G25 is eleg hangos volt."Amúgy szerintem valamennyire tévút a dolog mert akármilyen jó is a city car driving az index meg az öv becsatolása az vagy az első valós út után reflex lesz a gyereknek vagy sose."
Ugy emlekszem, a kressz professzor azt mondta, segit, nekem meg az a szamarvezeto amit o mond. Meg amikor azt a videot neztem, logikusnak tunt, amit mond.A gokart jo otlet, voltunk parszor, de az nem kozlekedes az utcan, raadasul vajmi keveset hasonlit egy szemelyautora.
"A Forza kontrollerrel egy játék se a tapadás se semmi nem valós benne de úgy összességében városi vezetésre egyik játék se igazán jó." A Forza Horizont azert irtam, mert azzal szokott jatszani. Most kontrollerrel csinalja, azt mondja, kormannyal az jobb lenne. Ennyi. Masodlagos elony, de nem cel.
"Alapvetően ha vezetni akar autót a városba és félsz hogy megy majd neki" Nem felek tole, de ha megkonnyithetem a dolgat az oktataskor, akkor arra szivesen aldoznek valamennyi penzt. (Meg azert jo lenne, ha konnyebben venne a oktatast is, hamarabb meglenne vele.)
#66870bnorci71
"Ha nem tetszik felrakod és a következő cipődben járó majd elviszi." De nem nagyon teszek fel semmit, mert keveset tartozkodom Magyarorszagon. Ugy nehez eladni."Ja a valós életre vezetésre semmi nem fogja felkészíteni." Oke, ezt ertem, te igy gondolod.
"Kressz ismeretet azt talán lehet gyakorolni." Es ez azert nem keves, foleg, hogy nem csak arrol van szo, hogy felismerje az ember a tablakat. -
biker
nagyúr
válasz
Találtgyerek
#66911
üzenetére
Igen, ő ilyen. A kormányom is az ő és én közös munkánk. De gyártottunk már komplett műszerfalat amcsi nascar iracernek.
ő a 3D mechanika minden egyéb, én besegítek elektronikába -
Találtgyerek
veterán
-
biker
nagyúr
válasz
Találtgyerek
#66909
üzenetére
Beke Tibi (sylracing) szhelyi
Új hozzászólás Aktív témák
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen TV-t vegyek?
- Tőzsde és gazdaság
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Mobil flották
- Intel Core Ultra 3, Core Ultra 5, Ultra 7, Ultra 9 "Arrow Lake" LGA 1851
- Autós topik
- Feketelista, avagy a rossz boltok topicja
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest

Ofisöl: nem vagyok kezdő!
) akkor előjön, amit fentebb írtam. Az oszcillálást úgy akadályozza meg, hogy egy ideig felkeményíti a kormány mozgását, ha az ellenkező irányba (ellenkormányozni) akar a user.
Csak már annak megörültem, hogy sikerült kiiktatnom.
Még egy fórumon sem tapasztaltam ilyen mértékű segítőkészségét. (Ezzel nem a többit szidom, csak ezt dícsérem.






