-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Steve1207
veterán
GT Omega black friday deals-ek is elindultak közben.
Kérdésem, berendeltem egy NLR2.0-t, de még nem indult el a szállítás Előnynek tűnik nála, hogy stabilabbnak tűnik, mint az Apex vagy a DD-X és elég masszív, jobb a felső bázis plate, ha oda kellene fogadtni valamit, szóval ilyen apróságokban jobban bejönne. 70-80e
Omega DD-X-et stabilnak mondják, de szerintem nem ér fel hozzá, ellenben a későbbiekben olcsóbban lehetne (vagy akár most is a Rear Seat Frame-et, max maradna a sarokban). Frammel 110e, frame nélkül 80e
Valamint ott van még az ART most brutál olcsón, de abban nem látom, hogy minimum még fél évig tudjam érdemben székkel használni. (Esetleg meg lehet humbugolni, hogy a felét nem rakom fel és az összekötő tart annyit a széken? Van egy régi ülésem, csak azzal nem akartam humbugolni, meg ugye a helyszűke is... Viszont ez 73e-ben szállítással, ne vicceljünk már.
Baromira nem tudom, hogy melyik irány lenne a jó, mint szimpátia a Treq jönne be, de ott a dupláját kellene kicsengetni. Omegánál viszont rezeg a léc, amikor akár fél-1 évig nincs akár termék, ha nem most rendeljük be... Javaslatokat, ötleteket várok. Összességében mindegyiknek van előnye valamilyen oldalról és elfogadhatóak az árak, csak az NLR elhasal a későbbi bővíthetőséggel, viszont talán az stabilitásban a legkorrektebb (igaz nehéz is, de itt se nagyon panaszkodtak rá és szépen ellátja a feladatát).
-
sentry0
tag
válasz
adrian360
#70698
üzenetére
iRacingel nekem az a """bajom""" - bár persze pont ott is a mostani nagy frissítés (eső+grafika) előtt próbáltam ki - hogy abba tényleg végtelen pénzt bele lehet ölni, és szerintem akkor éri meg igazán, ha valaki tényleg rááll és nyomjat heti 3-4 nap, heti 5-6 órát minimum.
rFactor2-t meg csak valami GT3 és Nordschleifét próbálnám ki, mert messze az a kedvenc pályám, az az otthonom cc 30ezer km-rel.
Az Automobilista 2-t az új (1.6 talán?) patchel is sokan dicsérték. Az kb hol helyzkedik el vezetési élményben és ffb-en? -
adrian360
őstag
válasz
sentry0
#70696
üzenetére
szerintem az iracing és az rfactor2 messze az assettók felett áll, csak az rf2-nél nagyon elcseszték a körítést, és kb senki se játszik vele, és a fejlesztő cég a csőd szélén táncol évek óta. ezek miatt én nem ajánlanám senkinek hogy komoly összegeket költsön erre a játékra. ha már akkor az Lemans Ultimate, az is hozza magával az rf2 fizikát
-
GalaHU
addikt
válasz
AliHonda911
#70695
üzenetére
Sajna ezt így csak PC-n tudnád megoldani.

-
sentry0
tag
Mivel ez egy semleges fórum többnyire, így remélem itt van a helye, hogy feltegyem a kérdésem, és remélhetőleg nem elfogult válaszok jönnek.
Láttam youtube-on egy videó délután, hogy vannak akik szerint az rFactor 2-ben a legjobb az FFB és a vezetési élmény. Ezt hogy látjátok ti? Szerintetek mennyire igaz ez? Kinek melyik szimulátor a legjobb a fenti két paraméter szerint?
Nekem FFB alapján az ACC jött be a legjobban, majd AC és iRacing (utóbbinál túl sok autót nem próbáltam de az MX-5 nagyon élvezetes volt). De ezek mellette csak BeamNG-t próbáltam még ki, illetve a Raceroom-ot de az nagyon nem jött be.
Szemezek az Automobilista 2 és rFactor 2 között, de nem tudom melyiket lenne érdemesebb először kipróbálni, míg nem jelenik meg az AC EVO
-
AliHonda911
csendes tag
Sziasztok,
A Fanatec WRC szetthez egy TH8A váltót xboxon működésre lehet bírni, vagy mindenféleképpen a Fanatec váltója kell?!
-
dom1n0
őstag
Koszonom a 3drap elasztometer ajanlast sracok, nagyon franko cucc, mintha kicsereltek volna a Loadcelles pedalt pozitiv ertelemben, mindenkinek ajanlom nagyon.
-
dino_m
őstag
Erről valaki? Valamit?
Én most találkoztam vele előszőr.
Hivatalos oldal.
Ja látom közben más is összetalálkozott vele.
-
biker
nagyúr
Ok, hol lehet eladni az egyik vesém, amiből ez kijön? [link]
-
DiszNóÓl
senior tag
Conspit Ares Platinum wheelbase + GP 290 rim review
[link]
nem néz ki rosszul -
biker
nagyúr
válasz
shteer
#70675
üzenetére
Én annyiban megértem, hogy kaptam már figyelmeztetést (erőset) azért, mert kérdeztek egy termékünkről és válaszoltam. Pedig akkor link se volt, de utána ugyanaz aki jelentett kikeresett egy tök másik kommentem amiben volt és arra is jelentett.
Gyakolratilag, ha 100% komolyan vesszük, akkor nem válaszolhatnék kérdére sem, mert érdekelt vagyok, de betehetek másnak a linkjét, mert az már nem reklám.ellenben van itt adatmentési szaki aki maga válaszolgat majd el lehet neki küldeni a lemezt, de azt hiszem itt az aida64-et íro kolléga is, és még sokan akik mégis szabadon supportolhatják a termékeiket. nyilván nem tudjuk, van-e mögötte üzleti ellenszolgáltatás, lehet hirdetnek cserébe pénzért a portálon.
De valóban, ha ez a szabály, ez a szabály, csak ezt ugyanolyan nehéz tűpontosan korrekten betartatni mint betartani.
Nyilván itt szerencsétlen hogy maga a poszt azért született, mert reklám, de alapvetően csak kijavította Géjza hozzászólását, hogy 525e lenne egy simagic szett pedállal, holott most nem annyi. De nem teheti, mert hasonlóért kaptam én is ejnyebejnyét. -
válasz
Bandit21
#70676
üzenetére
"annál csak jobbat kapsz" volt, de nekem ez ugyanaz, mintha annál csak jobb vétel lenne, mikor szerintem épp nincs nála jobb "vétel", ami az árérték szinonimája.
Szeretnék r12-t, crp2-vel, rezgőkkel, alpha mini-t neoval, p500-al, p1000-el, csdd-t v2-vel, v3-al, de ha kicsi a tét... akkor r2r

-
JulesTS
addikt
válasz
AliHonda911
#70661
üzenetére
CSL DD + WRC-t választanám. Azt aránylag barátságos áron lehet továbbfejleszteni...
-
válasz
Lac-coo
#70660
üzenetére
Bocs de ha azt írod hogy "ennyiért bármi más" akkor az azt jelenti hogy rossz az ár- érték arány, ami az egyetlenegy negatív dolog ami biztosan nem igaz a Fana alap szettre.
Van erősebb, jobb pedálos jobb qr-es, masszívabb kormányos stb, de ezek általában mind érdemben drágábbak is. -
-
milszab
senior tag
Unatkoztam 😀 Szerintem jobb lent mint a gyári
-
adrian360
őstag
iracing formun is van külön sale-buy topic, nem spamelheted bárhova a reklámodat.
Eddig egy betüt nem írtál a diy pedálépítésedről, pedig senki nem mondta, hogy ne irjál, de reklámodról már jópár poszt születettbiker is árulja a saját készítésű cuccait a hardveraprón, de mégse spammeli a topikot, és csomó más témában hasznosan szól hozzá. ebből eddig nálad semmi nem volt, csak a reklám...
-
Laby
őstag
Nem akartam átállni a másik oldalra, mert az előző eltiltásodnál én sem értettem, hogy mi szükség van rá, de ha most rossz zsaru akarok lenni, akkor jelenleg mi tart vissza, hogy hidraulikus DIY építésről vagy közvélemény kutatásról beszélj a saját boltotok reklámozása helyett?
Reklámozás pörög, amiért még ki sem hűlt az eltiltásod, ugyan úgy folytatod. Ha ezt a fórumot akarod használni, remélhetőleg nem csak reklámozás miatt (aminek mindannyian örülnénk), akkor el kell fogadnod hogy itt ilyen szabályok szerint működtetik a fórumot.(Nem vagyok fórum admin, se nem feljelentős emberke, csak láthatóan nem érzed az egyensúlyt, pedig ha nem ilyen pacekba dobnád be a reklámot jó eséllyel egyszer sem kapnál eltiltást.)
Személy szerint ha mérlegre állítom, hogy hány reklámot és marketinget olvashattam tőled, és mennyi kézzel fogható frankó objektív infókat, akkor szerintem egyelőre erősen a marketing felé leng ki a mérleg.
-
tilus
tag
válasz
adrian360
#70666
üzenetére
Ezek nem elkülöníthető dolgok. Pl. a legjobb forum jelenleg és az utóbbi 10 évben is az iRacingé volt. Ott kitalálok valamit, indítok neki egy topikot és senki nem problémázik, de akkor se ha Thomas Jeckemeierrel szájkaratézok erkölcsökről a fanatec topicban.
Legmagasabb szintú high end simrig groupon pl. group buyt szerveztem meg kickstartert.
Közben 1-2 valóban reklám jellegü időszeró post is bekerül, de számtalan közérdekü informális dolgot is megoszthatnék, de rajta lesz a logóm, vagy valaki logója...amit valaki reklámnak fog értékelni?
Most pedíg offtopic baromságokról beszélünk inkább, holott szívesebben mesélnék hydraulikus DIY pedál építésről...vagy közvélemény kutatást indítanék arról hogy milyen konfigurációju windsimre lenne igény. -
Pista0001
addikt
Sziasztok. Megfogalmazódott a következő "hülye" kérdésem.
Ezeknél az eszközöknél a játékok támogatását hogy kell érteni? Ha nem támogatott játékkal használnám az adott eszközt, mi lesz? Pl egy Moza R3 használható akár régebbi arcade játékokhoz is (TDU, NFS-ek mondjuk a Most Wantedtól kezdve), és valami olyasmi ffb is lesz, amit a korabeli kormányok tudtak, csak testreszabni/profilozni nem lehet, vagy nem is működik egyáltalán? Szeretek játszani ezekkel a játékokkal, szimből talán a rally érdekel leginkább, egyelőre legalábbis.
-
Lac-coo
őstag
Amúgy szimulátorokban miért nincs ilyen renderelési lehetőség, hogy alul felul fekete rész legyen , tök jó, észre se vettem napokig, hogy így játszom vele... És nem pazarolná az erőforrást a semmire, autókárpitra a játék ..

-
AliHonda911
csendes tag
Sziasztok!
Ki melyik szettet ajánlaná? Legújabb Xbox X és egy belépő szintű gamer laptop áll rendelkezésre (i7-12650H/RTX 4060 8GB/16GB RAM)
Moza R3 olvastam pár negatív véleményt, így azt elengedtem.
A két opció:
Thrustmaster TX + H váltó ~200e esetleg ha lesz jó akció black Friday alkalmából, akkor T-Clm pedállal
Vagy
Fanatec WRC bundle (később plusz kuplung pedál és H váltó, ha kell..) ~220e most meglenne a fanátólVan esetleg valami összehasonlító oldal, ahol képbe kerülhetnék jobban? (Magyarul jó lenne) Kicsit elveszek, főleg a használt piacon, fana tekintetben..
Alap estben igényelném a H váltót..Inkább fun, mint kemény verseny a cél, idő sem mindig lenne rá..
Akár használt termékek is opció, de ne legyen ősrégi..(Előélet: tescos kormány, Momo, G25, G920, Thrustmaster TX - egy egyszerűbb cockpittel)
Köszönöm
U.i.: egy ilyen komplet szettet rendeltem már:
[link] -
Lac-coo
őstag
-
Jacek
veterán
Azert mindig rohogok itt magunkon a 350e vs 700e a jobb e vagy a megtobb
LFS demo gumis Logival na az volt a hoskor
Meg Gp legends... de a NR2003 is jo volt a egyenesben kikapcsolo TM kormanyokkal..Lehozom a piros Momot a padlasrol kicsit nosztalgiazni

-
tilus
tag
válasz
András12345
#70652
üzenetére
Csak nem..ennél már nem tudok visszafogottabb lenni.
Se link, se ár, se kép, se semmi konkrét info
Info is közérdekü. -
zsozsa74
őstag
Akit érdekelnek a szimes újdonságok, ne adj isten még angolul is ért, ajánlom megnézésre Gamermuscle 4.5 órás fullos videóját a múlt heti simracing expóról. Mindent is bemutat ami volt kint, meg még általában poénos is. Egy pár nap alatt végigtoltam, és mondhatom, megérte. Ha valaki még, akkor itt a link: [link]
-
Marci112233
addikt
válasz
Bandit21
#70644
üzenetére
Ami még kimaradt, hogy ezekhez a DD kormányokhoz egy állvány vagy komplett cockpit is dukál, mert az asztal lefogatója nem biztos hogy stabilan fogja majd meg, ami igaz a már a t300-ra is. Ez tapasztalat mert sose tudtam fixre húzni mégis megrepedt a tartó műanyag része.
Az állvány meg ugye ha jót akar az ember beugróként a maga 80 ezer körüli árával az NLR WS2.0 a legoptimálisabb választás, mert az már elég stabil a DD kormányokhoz is véleményem szerint. Súlya és stabilitása az van a pár hét használat után. -
Géjza
őstag
válasz
Bandit21
#70644
üzenetére
Jelenleg ismét ugyanazt venném, mint kb 1.5 évvel ezelőtt vettem: R2R meki elite bundle-t 800 juróért (320k): 8Nm, meki perec és elite v2 pedál.
Ha simagicből raknék össze egy elfogadható alap szettet, akkor mini 260k, GT Neo 140k, 3 pedálos P500 125k [vagy 3 pedálos P1000 (250k)].
Szóval 320k vs 525k (vagy 650k). Józan ész engem biztosan az olcsóbbik felé húz, mert nem 2Ft a difi, hiába lenne kb minden szempontból jobb a simagic szett, amellett, hogy a csl dd szett sem xar.. Beugró szinttől felfelé kb exponenciálisan nőnek a költségek, ha nem ekkora lenne a difi, akkor lehet én is elcsábulnék. De ez számomra nagyon nem racionális döntés lenne (másnak persze ettől még lehet az). Persze szimezés sokszor pont nem erről szól.

Ha kicsit xarabbul kezdene menni simagicnek és ők is kijönnének egy jóféle jóárasított bundle-llel, akkor gyorsan fordulhatna a kocka.
De addig is tök jól elvagyok a csl dd szettemmel. Ha most akarnék upgrade-elni, szinte biztosan én is alpha mini-re váltanék. -
-Rolika-
senior tag
válasz
Bandit21
#70644
üzenetére
És ha már mondjuk megvan a 2 kormányos Fana szetted és úgy szeretnéd lecserélni egy 2 kormányos Simagic szettre, akkor még nagyobb cumi. Mert ugye a cirka 400ezres szettért jó ha valaki ad 200-at. Tehát +500

Ha meg azt nézem, hogy Fanatec V2 pedál után Simagicnél inkább a P1000 lenne a cél, akkor asszem egy darabig nem lesz csere.
-
Bár felfelé nyílik ez az olló de úgy gondolom a pénz, az ár érték arány fontos tényező.
Ahogy 20 ért nem veszünk csak indokolt esetben dfgt- t mert helyette jobb 40 ért egy t150 úgy megvan ez 100 körül a logi 923 tm248 közt is.Aztán el lehet jutni 150 körül oda hogy t300 rs GT helyett sokkal jobb 180 ért az alap Fana r2r.
De az r2r kis lepesekkel nagyon sokat tud. A qr2 lite is jó már azt írja aki használta/látta.
205 körül már 8 nm -t tud a szett, 255 ért már 3 kuplungos LC vel, 270 ért már megvettük a rugó/ elasztomer szettet is hozzá, aztán 90 ért Meki perec érkezhet.360 nem kevés pénz persze, de van 2 kormányunk (30 ért V2 hubos p1v2-nel jobb pereccel is 400 alatt maradunk.
3 pedál, személyre szabható Lc és 8 nm meg egy kerek és egy GT.
Van jobb?
Persze!A mini 260, a Neo gt 140 a p500 meg 95
Kb 500 ért leszünk meg vele, de egy pereccel és 2 pedállal.
A GTs kerek kormány 160 a kuplung 30
Közel leszünk a 700-hoz ha funkcionálisan ugyanazt akarjuk mint a Fana r2r LEGOval.
Nyilván mindenben jobb lesz a Simagic szett. Bázis, Neo vs Meki meg csl Lc VS P500 egyik se kérdés.
De 360-390 VS 685-700 ezer?
A 300 ami közte van egy fullos VGA csere, egy új monitor (vagy épp 3 db 27 es)
Vagy épp egy szeki meg egy kézi és még marad a fele.
Amiért írom, hogy engedjük már el a bármit vesz jobban jár dolgot.
Kis túlzással két fanatec kijön egy simagic árából. Nagyon nem mindegy.
Ha a pénz nem számít akkor hajrá simagic.De én akkor mellé néznek egy R12 szettet meg egy fana dd 12 bázist is.
-
GalaHU
addikt
Nálam a fullos Fanatec váltás a fullos Simagic-re vagy 4 kiló bukó volt a több kormány miatt. Igazából semmi bajom nem volt a Fanával csak a tèrdem miatt kellett az inverted pedál, ha éppen lett volna a németeknél kèszleten talán sose váltok.
De a Simagic pedál rohadt jó volt, utána meg hajtott a kíváncsiság milyen lehet a többi motyójuk, meg van is olyan fejlövésem hogy mindenből “kèszletet” akarok.
Szerencsére nem volt gond lepörgetni a cserét, de annak ellenère hogy nagyon szeretem az új szettet, ennyivel szerintem nem ér többet. Teljesen megèrtem ha valaki így gondolkodik, ha hónapokig kellett volna matekozni miatta, vagy a családtól elvenni bármit, tuti nem vágtam volna bele.
Ezzel együtt aki nulláról kezd bele, vagy valami alap szíjas háttérrel érkezik, annak szívből ajánlom, mert valóban remek termék az összes Simagic cucc ami a kezem között megfordult.
Persze ennyiért legyen is!

-
Tósoki
csendes tag
válasz
johnnyvsr
#70605
üzenetére
Én konkrétan CSL DD-ről (8Nm Hajas féle táp, topik gazda) váltottam Alpha Mini-re. A részemről a válasz IGEN megérte váltani.
Jobban kifejtve erőssebb az FFB, részletesebb effektek. A kormánytengely encoder a Fana eseten azt hiszem 16bit tehát 65536 egységre osztja le a 360°-ot, a Mini esetén 18bit az 262144 lépés. Úgy vélem sokkal magasabb szintű a szoftver támogatása, beállítási lehetőségek tárháza.
Maga az egész bázis anyag minősége jobb. A tömege beszédes! A tengely megoldása nem lötyőg, nem húzod ki, nincsen kontakt probléma. Ezáltal sokkal merevebb érzetet kelt. A QR megoldása villámgyors.
Nekem fontos volt, hogy el tudtam hagyni a Fana rendszerén "kötelető" HUB megoldást, mert jó magam DIY kormánnyal nyomom.
Nem vagyok "nyomaték náci", de CSL DD a Mini nyomában sincsen! Sokan mondjak, hogy csupán 2Nm a diffi, de ez valójában minimum 4Nm. Ugyanis a Fana boost kit 8Nm az igazából 6Nm konstans + 2Nm Peak, tehát csúcs! Soha nem mértem vagy kerestem rá, hogy a Fana 8Nm csúcsot az mennyi ideig 200ms...500ms...1sec -ig képes tartani, viszont nem állandó. De a Mini az fix 10Nm. Sőt ha szerencséd lenne mint nekem, egy használt garis V1 verzióhoz az a tesztek szerint még 12Nm.
Ezt igazolta az Iracing csapata, és több ismert szimes YT figura.
Jelenleg már csak a 10Nm V3 verzió számú rendelhető új eszközként. (Igen ismerjük a kínai üzletpolitikát, megvetik a lábukat, olcsóbban jobb vagy azonos minőség, majd szépen konkurencia szintjére viszik.)
Röviden ennyit tudok elmondani az Alpha Mini kontra CSL DD-ről. Tök jó bázis a Fanatec is, szó sem róla! De van utánna és rajta kívül is van élet! Nyilván a Neked kell eldönteni, hogy a matek, hogyan alakul. -
Géjza
őstag
válasz
Lac-coo
#70639
üzenetére
Rakjon össze egy Alpha mini-s szettet, kalkuláljon egy kb eladási árral a csl dd-re és akkor legalább azt látja, hogy anyagilag mennyibe fog fájni a csere. Ha van pénz lóvéra, pénz nem számít, akkor persze gondolkodás nélkül lehet cserélni. Ha viszont nem ez a helyzet, akkor azért el lehet gondolkodni erősen, hogy amennyivel jobb a mini, annyit megér-e a delta.
Plusz azt sem tudjuk, hogy mi az oka a tervezett váltásnak. Csak kiváncsiság vagy nyomós oka lenne (kinőtte, kevés az erő, stb.).
Pl. kiváncsiságból én is kipróbálnám, hogy milyen, mennyivel részletesebb a feedback, de más érvem nem lenne az upgrade mellett, emiatt meg az árdifi nekem nagyon nem érné meg.
Csak 400k lenne a bázis és a GT Neo perec (pedállal nem számolok most). Használtan kb 200k-t lehetne kapni a csl dd 8nm-ért és egy meki perecért. Ezt én személy szerint nagyon gyorsan el tudnám dönteni, hogy mi legyen.
-
Steve1207
veterán
Sim-Lab-on 10% megy egész novemberben. (Treq is készülhet, mert pár termékről eltűnt a kicsi kedvezmény)
-
zsozsa74
őstag
válasz
johnnyvsr
#70605
üzenetére
Én DD1-ről (meg pl. Gala is) váltottam a "jóval gyengébb" Alpha Minire. És azt tudom mondani, hogy nekem megérte a váltás. A DD1-erejéből is pont annyit használtam, mint most a Miniéből. Még itt is van tartalék bőven. Érzésre más nekem az, amit a WB ad és nyilván jobb. Nem csak úgy beleugrottam, hanem egy jó kis próba után döntöttem a váltáson. A szoftveres környezetről ne is beszéljünk, hogy mennyivel barátságosabb. Tény, hogy drágább úgy általában mindenben, mint a Fana, szerintem annyival többet is nyújt. De ezek ugye azért csak érzések, próba nélkül csak a levegőbe puffogtatott szavak. Ha erre váltasz, szerintem csalódást nem fog okozni. Az, hogy megéri-e? Döntsd el, hogy neked mennyire ez a hobbid, kihasználod-e, ilyesmi. Én szabadidőm jó részét a cockpitben töltöm, nekem megérte.
-
zsozsa74
őstag
Akkor, hogy valami konkrétabbat is mondjak. Csatlakozz pl. az RPM League-hez, vagy az Automobilista 2 Community Cup-hoz. Vagy akár mindkettőhöz. Állandóan vannak versenyeik, ahogy most néztem 15-20 fő alatt nem nagyon vannak létszámban versenyenként. Ilyen mezőnyben már mindenki talál magának ellenfelet.
-
Géjza
őstag
válasz
Lac-coo
#70628
üzenetére
Köszönjük szépen a jótanácsot, nagyon hasznos volt.
A "gond" ott van, hogy neki már van egy ilyenje és nem az a kérdés, hogy melyiket vegye, hanem, hogy megéri-e lecserélni Alpha minire, ami +2Nm és lehet smooth-abb, viszont árban kb 2-es szorzó lenne. Gondolom te gondolkodás nélkül belevágnál, sőt csl dd-t el sem adnád, hanem egyből küldenéd a kukába.
-
Köszi mindenkinek.
Nekem ez eddig acc-be volt fontos mert ott ha a pálya 20-40 fok közt szor, akkor érdemben eltér az autó viselkedése.
Nyomást figyeltem eddig, és ha 27 fölé ment és sargult gyakorlás közben akkor lejjebb vettem a nyomást és nyitottam a fek hűtőkon.Extrém esetekben Misano/Suzuka 40 fokos palya fölött viszont nem volt már ellenszer.
Pedig valóban a toe ha nem semleges akkor radiroz egyenesben (és stabilitást vagy végsebességet ad) de eddig valamiért ezt nem babraltam.
Pedig a legtöbb setupot 22-25 fokos pályára lövik be. -
JulesTS
addikt
AC-nál arra figyelj, hogy ahol állítod, az csak a futómű állítási lehetőség tudjafene milyen mutató számokkal. Az igazi értékeket a Car Status résznél mutatja.
És igen a a nagyobbra állított hátsó összetartás melegíteni fogja a gumikat és stabilitást ad a hátuljának, viszont a végsebességet csökkenti.
WTCR-nél ne akard megerőszakolni a fizikát, a hátsó gumikat lehetetlen rendesen felmelegíteni. Sokkal fontosabb, hogy két-három kör után meglegyen az optimális gumi nyomás, hiába melegedett túl az első gumi és fagyott meg a hátsó. Ehhez az AC-ben vannak nagyon jó guminyomás app-ok.
Nálam 3 ilyen gumi app van kint, jobb oldalon:
https://youtu.be/Z7JBfTpctec?si=d5TCb5uHJumcTt5L
A jobb szélsőn látszik hogy a végére melegedik be úgy mind a négy gumi, hogy az ideális nyomástól a különbség +-1 között van.
Ha futóművet nem is állítasz, legalább a kezdeti guminyomás legyen belőve olyanra, hogy bemelegedve optimális legyen.
-
Na várjunk.
Akkor félretéve, mit- hogy hívunk, akár angolul akár magyarul.Ha nem stabilitás/ egyenesfutás a gondod, hanem gumi melegítes, akkor a gumi teteje kell rá dőljön a motorháztetore.
Mert akkor egyenesben a belseje nyomodik jobban, a közepe kicsit jobban, kanyarban pedig amikor bedől, akkor fut egyenesen az alja, amitől teljes a tapadás ott amikor a legjobban kell, és a súrlódás miatt melegszik is egyenletesen. -
Win-T
őstag
Úbazz... hogy az első és hátsó esetében még csak nem is ugyanúgy kell értelmezni? Na ezért nem vagyok én mérnök.

Nem konkrét setup, Assetto Corsa, a 2024-es TCR Elantra default toe értéke 0 elöl, hátul... nyilván nem jó, ezért próbálgatom állítgatni, de tök hülye vagyok én ehhez. -
Nekem az összetartás eddig azt jelentette hogy a két első kerék az autó orra előtt vízszintesen a távolban ütközne középen ha szabadon gurulhatna előre.
A doles pedig a függőleges befelé doles. A gumi külseje feljebb van mint a belseje. Kanyar közben így tapad teljesen.
Az első a kocsi egyenesfutásara végsebességere van hatással.
A doles pedig a tapadás, kanyar stabilitás gumi melegítes.
Amit linkeltem is azt írja hogy camber vertical a toe meg a horizontal.
Fáradt vagyok bocs. Lehet félrement.
-
-
Win-T
őstag
Engedjetek meg egy kis (némileg azért idevágó) offot, egy láma kérdés erejéig:
Adott egy autó, nem tudom a hátsó gumkat felmelegíteni. A népi bölcsesség erre gyógyírként aszongya hogy "Increase toe value."
A Toe default értéke kereken nulla... akkor az increase azt jelenti, hogy 1, 2, 3 fok felé indulok el (hiszen matematikaileg ez az érték növelése) vagy -1, -2, -3 fok felé? Mikor lesz össze és mikor széttartás? -
zsozsa74
őstag
Az elmúlt 7 hónapban kétszer játszottam az AMS2-vel. Kb. egy hónapja cimborákkal, meg pont ma kicsit public lobbiban. Voltak azért, lehet találni, ha nagyon akar az ember. De tény, hogy a lobbik AI-kkal is töltve voltak. Amúgy ha verseny, akkor szervezett versenyek az ajánlottak. Szerintem amúgy mindenhol. Ott sokan vannak. Justrace-n ajánlott körülnézni.
Szóval a public játékkal nem játszottam, de AMS2 bétába meg beleraktam egy 300 órát. Mondjuk, hogy igyekszem, amennyire tudok, besegíteni a fejlesztésbe. Minden kedden és csütörtökön este tolunk 2-2 tesztversenyt, ott ölég sokan vagyunk.
Most már előbb-utóbb meg kell jelennie az 1.6-os frissítésnek, amivel talán nem túlzás azt állítani, hogy egy új szimet kapunk, gyakorlatilag minden szempontból. Remélem akkor felélénkül kicsit a dolog. Na és beindulnak az LFM-en is a versenyek!
-
dom1n0
őstag
Szerintetek erdemes varni egy CSL R300 v2 kormannyal a BF-re, vagy itt nagy csodak nem varhatoak?
-
-Rolika-
senior tag
válasz
JulesTS
#70604
üzenetére
Bpracing-től rendeltem. 41 ezer volt. Nézegettem alin is meg Temun is, de mindenhol 320-330-asok mennek. Sajnos 300-asból nagyon kevés van. Ami van az vagy több ennél vagy nagyon gagyin fest.
Igen én is abban bízom, hogy az a 3 centi mínusz azért számítani fog.
Ma csak felpattintottam megnézni, de a próba majd csak holnap lesz. Igazából ugye el akartam adni Hubostul, perecestül, de közben meg mégis szeretek néha vissza térni a kis MX-5-höz és azt meg a pereccel olyan gagyi
Jó lenne lecserélni a Fanát valami másra, de szerintem ez még nem mostanában lesz. Talán majd egy P1000 amibe esetleg beinvesztálok. -
johnnyvsr
tag
Sziasztok!
Valaki váltott már Fanatec csl / gt dd 8nm-ről , simagic alpha mini-re ?
Gondolkozom a váltáson , elég sok jót olvasni a simmagicről. Gt neo perec, és alpha mini egész jó árban mozog. -
Új hozzászólás Aktív témák
- Kingston FURY beast ddr4 3200mhz 64gb kit, x2 32gb
- MacBook Air 13.3" M1 (Late 2020) nagyon szép állapotban, 97%-os akkuval eladó!
- LG UltraGear 32GQ850-B GAMER Monitor! 2560x1440 / 240Hz / 1ms / G-Sync / FreeSync!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 128GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G3 - i3-6GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 13,3" HD I Cam I W10 I Garancia!
- LG 27UN880-B - 27" IPS ERGO - 3840x2160 4K - 60Hz - DisplayHDR 400 - USB Type-C - AMD FreeSync - Mac
- GYÖNYÖRŰ iPhone 15 256GB Green -12 hónap JÓTÁLLÁS - Kártyafüggetlen, 96% Akkumulátor
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Xbox Game Pass Ultimate előfizetések kedvező áron
- GYÖNYÖRŰ iPhone 12 mini 128GB White -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3856
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

A közepe Thrustmaster tx igen.




