-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
zozek
tag
válasz
Marci112233
#75287
üzenetére
Rendeltem is egy simube qr2 bundle-t.

De igazából egy mclaren perec kellene,lehet meg kellene azt is rendelni mielőtt kilő az ára. -
dom1n0
őstag
En is biztosra mentem, es megrendeltem a GT DD Pro szettet az R300-as pereccel

-
sentry0
tag
válasz
fatal`
#75293
üzenetére
Ha felrúgják a szaros bilit, akkor az fröcsög mindenkire. Főleg ha méretes és jó nagyot rúgnak bele. Itt nem az fog gondot okozni, hogy USA vámot vetett ki, hanem annak következményei: bizalomvesztéstől kezdve, az hogy felborul az a termelési és ellátási lánc, ami eddig volt. Ez pedig mindenki érint, mert mindenki mindent Tajvanon és Kínában gyártat. Remélem így már picit jobban érted. Ha nekik drágul bármi, akkor az mindenkinen drágul aki ott gyártat. Remélem ez világos. Ez konkrétan tartósan csökkenti az egész globális gazdaság fejlődését, lesznek ahol recessziókat okoz. A mértéke kérdés. Ez a fajta ostoba gondolkodás amit Dumb csinál, az az ellentéte mint pl ami a 2008-as világválság volt. Ott az emberek, országok összefogtak hogy csökkentsék a károkat és gyors megoldást találjanak. Siketül is 1-1,5 év alatt megoldani és 2 év múlva enyhe konjuktúra, majd 2019ig elég erős növekedés volt. Ez ennek az ellentéte: a bizalom szétverése miatt tartós válság lehet, a mértéke a kérdés. Nem én mondom,nálam sokal okosabb elemzők. Ha a bizalom sérül, azt nem pár hónap, vagy év visszaépíteni, itt ez a fő gond valójában, nem a vám. Ha el is törlik, akkor is a szar már beterített mindent. És aki összeszaroz, azzal bizalmatlan leszel. Aki meg szaros lesz, és akkor mint Kína, az bizony másokon hajtja be a takarítási díjat. Remélem ez így érthetőbb.
Nem azonnal lesz drágább a simes cuccok. De pár hét, hónap alatt ez begyűrűződhet. Nem azt mondtam hogy rohanni kell, és megvenni mindent, mert annyira drága lesz. Ezt nem lehet megjósolni, de hogy biztosan drágább lesz minden, az tuti. Jó szándékkal szóltam. -
Géjza
őstag
Ha autóülést vadászol, akkor pl. bontoplaza.hu, fb marketplace.
Ha nincs extra igényed (behajtható háttámlás, kihúzhatós combtámasz, deréktámasz, alcantara, stb.), akkor nagy merítésből válogathatsz. Ha sok említett igényed van, akkor rendesen szűkül a kör. Illetve sokszor nem akarják megbontani a szetteket és csak az anyósülést eladni belőle. De egy próbát megérhet ez is.
BMW E90/E91-es alap ülésből rahedli sok van, ugyanebből sportülés már kevesebb. Ha magasabb vagy, akkor érdemes kihúzhatós combtámaszost venni vagy nagy autóból kiszedett ülést kell nézni (ne fiat 500-as ülést akarj, ha 190 centi vagy, hanem pl. Mondeo/Passat üléseket is lehet nézegetni ezesetben, hogy ne csak bmw-t emlegessek).
-
fatal`
titán
válasz
sentry0
#75288
üzenetére
Semmit nem gyártat Németországban, se az USA-ban, Kínában gyártat mindent. Szerinted erre milyen közvetlen hatása van egy amerikai importvámnak egy európai cég esetén ilyen hamar, hogy azonnal rendelni kell és úristen most épp nincs? Az amerikai árakat már meg is emelték.
Ha mindenhol brutális áremelkedés lesz (ami lehetséges, bár te is írod, hogy nem lehet tudni a mértéket, de nem jövőhéten lesz), akkor a simes vackok a legkisebb gond.
-
Emunem
őstag
válasz
sentry0
#75288
üzenetére
érted, ami zavar az az, hogy eddig kupplung pedál nem volt, elötte meg a nem tudom (talán pedálszett alap) most meg kormánykerék, de sosincs olyan, hogy minden legyen, hanem csak mindig ez, vagy az nincs....

mondjuk 50+ ejuró, és akkor bmw-s kormány van, ami öszintén nem tetszik, a piros az olyan5 napos alvadt vér színü....
-
Nyigu
csendes tag
Sziasztok!
Készül a cockpitem. Szeretnék rá ülést. Tudom hogy mindenkinek más típus a kényelmes. De szívesen vennék ötleteket kinek mi vált be. És tippeket hol érdemes nézelődni Budapesten.
Köszönöm a segítséget előre is! -
sentry0
tag
válasz
fatal`
#75285
üzenetére
Miért beszélsz hülyeségeket magabiztosan, ha nem értesz hozzá?
Szerinted egy globális vámbünteté az egész világnak (vámháború) nem borítja fel az egész világ kereskedelmét?
Nem lehet leegyszerűsíteni arra, hogy hol gyártják. (Fanatec szerinted mindent Németországban gyárt az utolsó csavarig?!
) Kb mindenre kihatással lesz. Borulnak a kereskedelmi és gyártói, az import/export láncok, amik befolyásolnak mindent. Szó szerint. Akármennyire nem hiszed még el ezt, vagy kamunka gondolod. Én nem fogok itt közgáz, meg kereskedelmi kiselőadást tartani. A mértékét nehéz megtippelni, meg a lefolyását, mert nincsrá tapasztalat, hogy valaki enynire fullba nyomja a kreténséget a 2. vh óta. Ha nekem nem hiszel keress megbízható oldalakat, ahol a közgazdászok és elemzők hosszabban elmagyarázzák. -
Marci112233
addikt
Állítólag van különbség. Nekem is ez a felállás 8Nm-s táppal, de 6,4 Nm-en hajtva. Igaz nekem fém QR2 páros van, és ha teheted azt vedd ugyanis az örök élet plusz 1 nap szerintem. A kormány oldali QR2 és annak lite verzióját fogtam két kézbe és hiába a lite fizikailag nagyobb méretű érződik hogy könnyebb mint a fém QR2.
-
zozek
tag
Sziasztok,
CSL DD-m van P1V2 QR1-el. Éreznék változást ha lecserélném QR2 lite-ra? -
sentry0
tag
Nem tudom volt-e szó róla, vagy a topikban ilyen ténmát felhozni tilos, de azért a vámháború gyönyörű hatással lesz minden szimulátoros termék árára is. Szerintem simán minimum 5-10%kal lesz drágább a legtöbb dolog, de azt is el tudom képzelni, hogy van ami 20+%-kal is (vagy még több).
A véleményem nem írom le, az valószínűleg nem férne ide, még ha intelligensen is tenném.
Remélem mindenki beszerezte, vagy be tudja szeretni amit tervezett a következő pár hétben/hónapban, mielőtt ez begyűrűződik mindenhova.
-
bence1885
aktív tag
-
Marci112233
addikt
válasz
Bandit21
#75271
üzenetére
Ott a pont! Én magam se ismerek a simes világból szinte senkit, csak azokat akik itt jelen vannak és írnak róla mivel is játszanak.
Jómagam is csak télen tolom többet a simezést, mert tavasztól őszig van hogy napokig le nem ülök elé mert lenne rá talán 1 órám, de annyira meg nem állítom fel a szettet.
A Fanatec-re váltás is azért jött mert akartam egy olyan kormányt ami szinte hangtalan és van benne némi erő is ha később kellene, mert még most is 6,4 Nm-en használom. Hozzá T-LCM pedálom van, amit zokniban használok, de megy akár anélkül mezítláb is, aminél picit érzem hogy jobb zokniban, de kibírható legalábbis számomra, pedig a két legkeményebb tehát a piros rugók vannak a pedál alatt.Más kérdés ha már a T-LCM-et említem. A gázpedállal pontosban a a pedál és műanyag közti rést házilag mivel lehetne tömíteni a portól/szennyeződéstől? Csak marha idegesítő még ETS2-ben is mikor akár csak féltávon, de beragad a pedál pozíciója. Az már meg van hogy szétszedés nélkül egy kis hosszú csavarhúzóval megmozgatom a két kis drótot és kihúzom majd visszadugom a pedált akkor működik, pedig szinte mindig tiszta ott minden.(Nemrég kaptam szét takarítani és rá 1 hétre beragadt, ahogy azóta többször is már.)
-
A gokart vonalon anno olyan kavarasok mentek, hogy semmi reményem. Pénz -tamogatas, ahhoz kell a nép.
Ideális esetben más lenne a helyzet. Bíztos vagyok abban hogy csomó tehetséges fiatal van aki el se jut akar a helyi bergokart pályára se mert azt se tudja hogy ügyes.Más kérdés hogy egyáltalán kell e hogy tudják, mire mennek vele. Nyilván lehetne magyar F1 pilóta ha megtalálja a rendszer de hogy O és a családja erre kész van e anyagilag?
-
#214
aktív tag
válasz
Bandit21
#75268
üzenetére
de hogy az otthon szék elé ülő 1000 féle szettel próbálkozó emberek hadat mi alapján akarják majd egységesen összeereszteni, versenyeztetni?
De nem akarják, ezt mondta Norbi is. Vagy arra gondolsz, hogy ez idővel majd ugyanúgy elromlik, mint manapság
mindenmás a MNASZ alatt? -
Van legalább 4 rétege a SIM világnak.
Több ezer ember játszik otthon alap szettekkel.
Több száz költött rá érdemben, alakította magára vett spéci cuccokat (ezen belül is van 500 ezres meg 5 milliós)
Vannak akik jók annyira hogy lfm/ir nemzetközi szinten jol mennek.
És van egy réteg akit nem is nagyon ismerünk csak pl B Dani miatt, aki yt sztár. De köztük olyan arcok akiket névről sem ismerünk (Sípos Patrik pl szerintem ilyen ha a szegedi gokart pályáról nem ismernem azt se tudnam ki az).Én úgy gondolom az utolsó társaságnak szól majd az Mnasz dolog és nem bíztos hogy kell ez nekik.
Meg pl az Alpine tudja kit akar magának és nem bíztos hogy Mnasz licenc az első szempont a kiválasztási listán. -
Ez király.
Érdekes amúgy mert pl az előző példánal maradva annak még van értelme, hogy egy amúgy veszélyes dolgot (reptéri gyorsulás) az Mnasz maga alá akár vonni, de hogy az otthon szék elé ülő 1000 féle szettel próbálkozó emberek hadat mi alapján akarják majd egységesen összeereszteni, versenyeztetni?
Lesz majd fogaskerék meg szíj meg dd bajnokság és a hibrid kormány meg mehet a fogaskerék közt de +10 kg val?
Külön LC és hall fék?
Motion es nem motion?
Kinek mi ad többet.Jó kezdeményezés de alapvetően akkor van értelme ha egyformák a feltételek.
Ha egyformák akkor az egy teremben egymás mellett 10 egyforma szett.
Az meg akkor nem a szeles SIM közösségnek szól. -
biker
nagyúr
A helyzet az, hogy a FB oldalunkra kiraktam időzítve egy poént mikor kijött a hír a szimulátor szakágról, és tegnap este 8-kor azon gondolkoztam, hogy leveszem, mert már nem lesz vicc

De aztán kiment. (aki nem Simunation Series csoporttag, annak idemásolom)Sziasztok!
Mint arról már bizonyára hallottatok, az MNASZ és a HUMDA felvették szakági szárnyai alá a szimulátorozást. Kiss Norbi vezetésével, és FIA vigyázó szemei által már komolyabban kell venni mindenkinek a versenyzést.
Ennek megfelelően a szimulátoros ligáknak és tagjainak is meg kell felelni bizonyos szigorúbb elvárásoknak, így mi sem tehetünk mást, mint aktualizáljuk a működésünket.
2025.04.01.-től kötelezően bevezetjük a versenyzői jogosítványt, melynek kiváltásához kötelező a sportorvosi alkalmassági vizsgálat, melyhez első alkalommal fizikai és szellemi felmérő vizsgálatokon való megfelelés, és vér-, vizelet- és székletminta adása szükséges (ez utóbbit kérjük ne fehérneművel együtt küldjétek be!).
Az alkalmassági vizsgálatot évente, minden év április elsején meg kell ismételni, ez alól orvosi igazolással sem tudunk felmentést elfogadni!
Minden verseny előtt minden indulónak kötelező alkohol és drog gyorstesztet kell végeznie. Ezen ellenőrzéseket véletlenszerűen validálhatják a kiküldött FIA versenybírók is.
Minden verseny után a dobogón végzetteket kötelezően, és legalább egy (legfeljebb három) főt ezen kívül véletlenszerűen kötelező doppingvizsgálatra fognak felkeresni az FIA és a WADA emberei, és a mintaadás megtagadása a futamokról való kizárással fogja követni. Kérjük, hogy a leintést követő 15 percig ne használjátok a mellékhelyiséget, mert ennyi időn belül kell mintát adni a dopping ellenőröknek, és sikertelen mintaadás esetén is kizárás jár majd! Akit doppingvétségen érnek, azt 6-24 havi eltiltással is jutalmazhatja a nemzetközi doppingellenes szövetség!
Mind a verseny előtti alkohol- és drogteszt, mind a verseny utáni doppingteszt kötelező, kérjük segítsétek a szakemberek munkáját!Fontos! Aki megbukik valamelyik teszten, az nem jogosult online versenyzésre semmilyen platformon, ennek megsértése a szimulátoros felszerelés elkobzásával járhat! Az elkobzott felszereléseken hátrányos helyzetű gyermekeknek fognak biztosítani Need for Speed és Cat Mario játék lehetőségeket, amik erősen degradálják a telepített hardver elemeket!
Ne hagyjátok, hogy ez megtörténjen!
Előre is köszönjük szíves együttműködésetek!
Üdvözlettel, a Szimunésön széríz dzsapata
-
válasz
GalaHU
#75263
üzenetére
Nincs miért bocsánatot kérni, a rally részt szándékosan szoba se hoztam nem is látom át csak a rengeteg feszültség jön at a különböző helyekről ahol néha utána olvasok.
Jani gyak. az Mnasz -t kritizálta én meg egyetértettem vele de abban a tekintetben hogy nem jó ha nem világosak a keretek.Az teljesen más tészta hogy mennyire lehet egyformán versenyben valaki egy 21 inch 60 hz monitorral egy wingman formula force -al egy menő szettes ember ellen.
Sehogy. De ezen majd lehet agyalni ha meglesznek az első versenyek és kiesik 1000 tehetséges gyerkőc. -
En egyetértettem abban Janival, hogy ha nem világos akkor nem jó és lehetne még dolgozni a kereteken. Ez egy műsor azt is figyelembe kell venni szórakoztatas az alapvető célja.
Ha 1x mondja el mindenki az érveit akkor rövid lesz.
Azzal semmi gondom ha valaki Norbival ért egyet. -
GalaHU
addikt
válasz
Bandit21
#75261
üzenetére
Bocsi Bandit, de nekem szögesen ellentétes véleményem van az MNASZ-ről 20 év versenyzői ès amatőr verseny rendezői tapasztalattal…
Konkrétan minden rosszabb lett versenyzői és rendezői szemmel amihez hozzányúltak. Kizárólag a lóvé lenyúlásáról szól, a kicsik eltiprásáról, esztelen központosításról, a kondér közelében lévő kevesek kiszolgálásáról.
Akiben nem látnak pénzt, vagy nem haver az le van sz@rva… Az hogy a fiad kapott egy ilyen lehetőséget örömteli dolog, de fehér holló. Valószínűleg ki kellett(!) számlázni azt a rendezvényt, kénytelenek voltak másokat is meghívni.
20 éve 80-90 autó ment OB1-ben, Másodosztályban 330-as rajtszámmal jöttek a Trabantok. Akkor se volt gazdagság, mègis összerakhattál otthon egy kocsit, aztán mégse haltak ötösèvel a nèzők mint legutóbb ugye a csodálatos MNASZ rendezvényen Nyergesen…
3-4 gumimárka közül választhattál, verseny volt a beszállítók között, a használt gumit eladtad alsóbb osztályba, mindenki olcsón tudott versenyezni. Most egy beszállító van, csak tőle (ugyanattól a gyártótól más forgalmazótól se!) veheted meg az újrahasználhatlan abroncsot. Ki lehet találni mit csinàlt az árakkal…
Pár éve elérték hogy normál rendszámra ne lehessen versenyautót vizsgáztatni, csak SP-re vagy mostanában I-re. De az e mögött álló MNASZ-es kör húzta le a sápot erről is. Mi meg évekig mentünk a hagyományos rendszámmal mert nem hagytuk hülyíteni magunkat.
A Suzuki kupás programban hiába vertük agyon a mezőnyt egy 99LE-s sífelvonóval (az akkori pilótám olyan tehetsèg volt aki 20 évente születik) amikor tovább tudtunk volna lépni nemzetközi szintre a csodás MNASZ csak széttárta a kezeit..,
De nézzük meg az eredményt értek el: a korábbi 7-8 versenyből jóha maradt 6db, a teljes mezőny R1, R2, Histotic nem ad ki 80 autót, gratulálok!
De hogy szimes pèldát is mondjak, nem lennék meglepődve ha 2 év múlva csak egyfèle kormánnyal ès pedállal indulhatnál (mondjuk ha tetszik ha nem, akkor is Fana, vagy mégnagyobb poén lenne a Logitech!) mert éppen az támogatja a rendezvényt. De ebből a rendezvény vagy a résztvevők nem sok pénzt látnának, mert ki kène fizetni az MNASZ regisztrációs díjat meg a küldött sportfelügyelők díját, ès persze a rendezvényt is csak az szervezhet aki a körhöz közel áll ès azt is megmondják kitől kell bèrelni a sportcsarnokot..,
-
biker
nagyúr
válasz
Bandit21
#75261
üzenetére
"Kezdve azzal hogy a szakbizottság vezetője az adott szakágban licenccel rendelkező versenyző lehet csak. Mikor nincs is SIM licenc. Norbi azt mondta hogy de ez egy általános szakbizottság leírás Jani meg elmondta hogy épp azért nem érhető mert nem lett a helyzetre specifikalva. Ennyi volt a kritika."
És ha ez nem jött volna vissza 3 percenként, nem is akadok ki rajta. de a negyedik "de nincs benne" után már rohadt kínos volt
Igen, amíg nincs szakág, nincs licenc, a szakág vezető licencel kell rendelkezzen
22-es csapdája, tyúk vagy tojás volt előbb? ÉS hidd el, a többi szakág ugyanúgy indult... nincs licenc mert nincs még szakág."De ahogy Jani elmondta többször is, nem támadás ha valaki kérdez mert nem érti.
Érdekes mert nekem épp Norbi mondokaja volt zavaró. Hogy a szakágat az élet hozza létre az Mnasz meg ha akar rák fölé munkacsoportot vagy bizottságot vagy nem."Erre írtam ezt, hogy de bizony az élet hozza, mert
Nem az mnasz fogja létrehozni a fűnyírótraktor versenyzős szakágat, és várni arra, valaki akar-e ilyennel versenyezni, hanem az "élet hozza" hogy az emberek fűnyírókkal versenyeznek, majd bevehetik az mnasz alá mint fűnyírótraktor szakág"De akkor ha az élet úgy hozta hogy valakik évek óta gyorsulási szövetséget játszanak (és Szujó érvelése szerint azért nem léteznek, mert nem szakszövetség, mert akkor az csak az Mnasz) akkor az miért nem minősül élet által létrehozott szakágnak?"
de annak minősül, ha elismeri az mnasz, szujó és jani ugyanazt a gyp-s műsort nyomták le
az mgysz évtizedek óta létezik, csak nem mnasz szakág, hanem szövetség. ha az mnasz indítana gyorsulási szakágat, akkor a szövetséget felkérhetnék, vagy saját bizottságot hozhatnak létre. -
Úgy gondolom hogy ennek az aktulitasat a gyorsulási szövetséggel kapcsolatos huzavona adta.
Megnézem minden héten az adást évek óta (laptiming parcferme Tokió ami van) és úgy gondolom Janiek mindig elismerték Norbit.A szimulátorzasrol anno több részes mini sorozatot adtak.
Jani egyszerűen fogta az új SIM szakbizottság leírását mert érdekelte, elolvasta és nem értette. Megkérdezett két ügyvéd ismerőst is (egyik közülük autósport a másik meg egyesület ismeretekkel bír) és mindkettő azt mondta, hogy nem koherens a dolog.
Kezdve azzal hogy a szakbizottság vezetője az adott szakágban licenccel rendelkező versenyző lehet csak. Mikor nincs is SIM licenc. Norbi azt mondta hogy de ez egy általános szakbizottság leírás Jani meg elmondta hogy épp azért nem érhető mert nem lett a helyzetre specifikalva. Ennyi volt a kritika.
Mivel az Mnasz épp most állt bele egy hosszú évek óta szövetségkent működő (nem arról van szó hogy jól vagy rosszul) társaságba, és mondták ki róla, hogy ez gyakorlatilag nincs is, szerintem egy évtizedek óta működő rendszerre ha ráépül egy új szakbizottság akkor elvárható hogy az világos és érhető legyen.
Én személy szerint rohadtul örülök neki hogy lett Mnasz SIM irány, mert a humda gokartos tehetségkutató hatalmas lehetőség volt anno a fiamnak, egy egész napos rotax tesztre került be a végén vele (4-5* ült gépben kb 15 percre) ez magán úton több 100 ezer lett volna, és remélem az ugyes fiataloknak ez szűrés, és lehetőség lesz majd bekerülni pár valós tesztre.
De ahogy Jani elmondta többször is, nem támadás ha valaki kérdez mert nem érti.
Érdekes mert nekem épp Norbi mondokaja volt zavaró. Hogy a szakágat az élet hozza létre az Mnasz meg ha akar rák fölé munkacsoportot vagy bizottságot vagy nem.De akkor ha az élet úgy hozta hogy valakik évek óta gyorsulási szövetséget játszanak (és Szujó érvelése szerint azért nem léteznek, mert nem szakszövetség, mert akkor az csak az Mnasz) akkor az miért nem minősül élet által létrehozott szakágnak?
Egy Gokartos haverom komolyabb RC autozasba kezdett. Amióta csinálja teljesen más szintre került az ACC setupokkal mert már látja az rc autón a valóságban is sokkal jobban a hatásokat. Egy csomó kategóriában egy csomó RC verseny van az országban. Van magyar modellező szövetség is. Egyrészt biztos örülnének neki ha Mnasz szintre kerülne a sport. Másrészt nem lenne szerencsés ha megkapnák előtte hogy bár évek óta belső szabályzatokkal szépen elvannak, de ők nem is léteznek, mert az Mnasz kitalálta hogy feléjük is kiterjeszti magát, és amire ezt kitalálják onnantól már csak szakszövetség szinten lehet ezt művelni. Plusz kapnak egy uj szabályzatot is ami nem érhető meg egy licenc rendszert.
Tudom a gyorsulási és a SIM sztori nem mosható össze teljesen de a kettősség engem is zavar a sztoriban és Jani szerintem erre teljesen érhető és nem támadó módon kérdezett rá.
Telejsen igaz az is hogy BZ-t (és talán Csabit vagy a feleségét?) indoklás nélkül egy pillanat alatt hívta vissza az Mnasz a FIA a sérült versenyzőkkel foglalkozó bizottságból de épp ezért BZ szerintem rém profi módon mint műsorvezető vett részt ebben. Annak ellenére hogy anno amikor ez történt erről is beszélgettek egy műsorban és ott átjött hogy ez nem tetszett Nekik.
Van talán 100-200 ember gyorsaságiba rally ba gokartba, a sim et meg tolják akár 100 ezren is. Nem mindegy, hogy amikor neki akarnak kezdeni Mnasz szinten, akkor értik vagy sem a kereteket.
-
Üdv, az en p1v2 perecemnek, ami nyáron lett volna 2 éves, a jobb váltó nyikorogni kezdett. Érződött is rajta, hogy valamivel ütközik.
Indítottam rá ticket -et. A Fana par nap múlva írt és kért egy videót. Amikor megnézték, írták hogy küldjem, ingyen.
Egy héten belül küldtek vissza egy ujat. A UPS benazott egy sort igazából az egész sztoriban azon húztam fel magam de ami a Fanatecen mulott ott pár nap volt minden és jött az új. -
biker
nagyúr
válasz
adrian360
#75246
üzenetére
Mit kell egy létező magyar szón definiálni? Magyar értelmező kéziszótár, ha nem hallotta még ezt a szót. Nem mnasz alapszabályban kell szavak jelentését leírni
"A szakág egy adott tudományos vagy műszaki területen belül elkülöníthető, sajátos jellemzőkkel és módszerekkel rendelkező részterület. Egy-egy szakág lehet egy nagyon specializált terület, amelyen belül a kutatások vagy tevékenységek koncentrálódnak, például az orvostudományon belül a kardiológia, vagy a biológián belül az ökológia.
Egy szakterületen belül a szakágak gyakran egymás mellett léteznek, és azok az egyének, akik ezen a területen tevékenykednek, gyakran több szakágon is jártasak lehetnek. A szakágak határai nem mindig élesek, és előfordulhat, hogy két vagy több szakág között átfedés van.
A szakágak meghatározásának célja gyakran az, hogy a kutatást, fejlesztést vagy tevékenységeket jobban fókuszálják, és lehetővé tegyék a mélyebb specializációt. Ezáltal a szakemberek jobban megérthetik és kezelhetik az adott területtel kapcsolatos összetett kérdéseket.
A szakágak megléte hozzájárulhat ahhoz is, hogy az egyes szakterületeken belül kialakuljanak sajátos nyelvhasználati és módszertani konvenciók, amelyek segítik a kommunikációt és az együttműködést a területen dolgozó szakemberek között."Ennyi, tornában a talaj, szertorna, és azokon belül a lólengés, felemás korlát stb
Nem az mnasz fogja létrehozni a fűnyírótraktor versenyzős szakágat, és várni arra, valaki akar-e ilyennel versenyezni, hanem az "élet hozza" hogy az emberek fűnyírókkal versenyeznek, majd bevehetik az mnasz alá mint fűnyírótraktor szakág
Ezt képtelen Jani felfogni, Norbi meg nem érti, mi a f@szt nem lehet ezen nem érteni, és ez roppan kínos végig.
-
Stark95
tag
válasz
Steve1207
#75251
üzenetére
Hmm... Hát eddig főleg csak Forza Horizon volt, szóval oda inkább a kerek perec lenne való, de ezzel a számomra komolyabb setuppal már előkerülne a Forza motorsport meg az F1 is, azokhoz meg inkább a McLaren. Ezeknél hardcore-abb élményre jelenleg nem vágyom. Dilemmázok még ezen pár napot. Minden esetre köszönöm a választ!
-
Marci112233
addikt
válasz
Stark95
#75250
üzenetére
Előttem leírták a lényeget így azt nem írom még egyszer. Nekem P1V2 van a CSL DD 8NM-esen igaz csak 6,4-en hajtom még, és azt kell mondjam jó kis kormány, jó a fogása. Magát a bázist és hozzá a gyári 180-as tápot használt piacról itt HA-va vettem fém bázis és kerék oldali QR2-vel, és a perec jött később a gyártótól QR2 Lite csatlakozóval, de azt első felrakás előtt lecseréltem a fémre.
Így ha tényleg nem csak pályataózás a cél hanem rali és kamion szimulátor akkor várj a P1V2-re, én is így tettem, és nem bántam meg, mert főként ETS2-vel játszok vele.
-
Steve1207
veterán
válasz
Stark95
#75250
üzenetére
Attól függ mivel játszol többségében meg mennyire komolyan szerintem. Ha szinte csak pályaautózás van tervben, ACC, AMS2, LMU, F1 és sorolhatnánk, akkor jobb lehet kapásból a McLaren, mert pár hónap után úgyis tervben lesz majd (már csak a kíváncsiság miatt is, hogy milyen lehet, meg mert sokszor azt látod magad előtt és húzza az embert). Ha főként csak ralizol, gokart vagy kamionos cuccok is befigyelnek, alkalom adtán mókázol nagyon arcade címekkel is, ott meg lehet elő se vennéd a McLarent.
De, ha minden fillér számít és alapvetően elég egy, akkor várd meg a P1V2 készletet. Ami kerek az úgyis jó mindenhova és nem invesztálsz bele annyit kapásból, utána majd eldöntöd kell-e. Lehet bőven megteszi pár évig a P1V2 és az felár meg mehet inkább egy olcsó boost tápra pl vagy H váltóra, kézire stbstb.
-
-
Steve1207
veterán
válasz
Stark95
#75247
üzenetére
Nem feltétlen, én anno csapattam xboxon is, a kompatibilitás miatt lett a WRC, de alapvetően nem is szeretem az alcantarat, csak nem volt más (kapott is egy műbőr felvarrást). Ha csak PC, akkor érdemes várni vagy ott van a BMW vagy McLaren bundle is, ha idővel utóbbi is tervben van, aztán akkor más megközelítésből rakod össze a packot.
-
Stark95
tag
Sziasztok! A Fanatek CSL DD WRC Bundle Szerintetek megéri a 100 eurós felárat a sima P1 V2-es csomaghoz képest? A P1 V2-es bundle-t akartam megvenni, de sold out a weboldalon és türelmetlen vagyok.
-
#214
aktív tag
válasz
JulesTS
#75235
üzenetére
IRL autósportokkal foglalkozó műsor révén, és ismervén az ottani hazai és nemzetközi állapotokat várható volt egy ilyesmi felvezetés, egy-egy részlet kellemetlen is lett, viszont nyilván értelmes mederben folyt a vita.
A működésre vonatkozó rész viszont tetszetős, jó dolgokat rakott össze Norbi, bízzunk benne, hogy sikerül őket megvalósítani így, ebben vagy még jobb formában.
Van esetleg köztünk olyan bajnokságszervező, aki már kapcsolatban van velük?Sajnos nekem az jött le, hogy a szakág megalakulásának általános fogadtatása inkább negatív lett, reméljük ez az egész nem még egy kanna benzin az égő házra, és majd inkább építi, nem pedig rombolja a szimulátorozás megítélést.
-
Aki Simagic P1000-es pedált használ, a pedálon lévő lyukakat ti mivel tömtétek be, vagy nyomtattatok műanyagból hozzá valamit? Mert cipő nélkül 1 óra játék után nem kellemesek azok a lyukak, főleg fékezéskor.
-
JulesTS
addikt
Szimulátor szakágról beszélgetés:
https://youtu.be/dcYgkxF5ZYg?t=1316 -
zsozsa74
őstag
válasz
RobbyJr
#75231
üzenetére
Ez egy prototípus. A végleges tuti, hogy valamelyeset kisebb, áramvonalasabb és persze dizájnosabb lesz. (Nézd meg az aktív pedálok atyját, a Simucube-ot, hogy mekkora! De a méret itt amúgy sem egy igazán meghatározó faktor.) Nem mellesleg inverted formában is használható lesz a P1000-ben.
-
Pet84
tag
Sziasztok
Fana P1V2 kormányomnak a bal váltófüle elkezdett lötyögni, ami azt jelenti hogy vált, de nincs meg az a visszarántós érzés, ami gyárilag volt ( a jobboldalival összehasonlítva határozottan érezhető a különbség)
Kérdés: ezt érdemes lehet megpróbálni gariztatni, vagy hagyjam a fenébe, esetleg megcsinálja valaki itthon nem túl sok pénzért? -
zsozsa74
őstag
Lehet megint költeni. Bármi is lesz ez.
-
RobexX10
aktív tag
mozaracing.com oldalról rendelt már valaki? Honnan küldik a csomagot? EU?
-
biker
nagyúr
válasz
fatal`
#75219
üzenetére
én is cdkeys-t szoktam, amikor valami nagyon nincs, akkor fanyalodok g2a-ra de ott is sokszor fent vannak más kulcs-boltok ajánlatai is, és sosem veszek steam acc megoldást.
akkor marad a rendes ár.
mondjuk ezt is a kölök vacak játékaira, anno a DR2 goty az valami bundleben volt acc-vel ams-el tán 10játék 60dodo, csupa autós.
iracing előfizu, stb -
fatal`
titán
Nem ilyen egyszerű a képlet. Nem véletlen mondta több indie fejlesztő is, hogy inkább töltsd le, minthogy ilyen piactérről vásárolj.
Akkor már a cdkeys.com egy fokkal jobb, ott legalább nincsenek kártyacsalások a képletben, mert nem piactér.
Volt már példa G2A kulcsok visszavonására.
Na, de mindegy, nem offolok tovább, ahogy írtam, mindenki onnan vásárol, ahonnan akar.
@Lac-coo Azért is ban jár.
-
Lac-coo
őstag
Kivéve IRacing acc eladás, az elfogadott!

-
biker
nagyúr
válasz
fatal`
#75208
üzenetére
nono
törött verzió:
- a fejlesztő semmit nem lát belőle
- jó eséllyel sosem fogsz tudni online-ba menni mert a szerverek kiraknak
- kritikus sérülékenységet is okozhat a gépeden a crackhez használt módosításokba ágyazott trójaikkalkulcsvétel
- a fejlesztó már megkapta a pénzét, mikor kikerült a kulcs a forgalomba, az hogy ez milyen akciós áron milyen csomagban történt, lehet vita tárgya
- mindössze más tulajdonába kerül, nem az használja aki átvette elsőre a kulcsot
- eredeti fileok és használható online multira isFontos, nem a steamaccounttal árult játékokra célozta,, mert az már egy szürkéből feketébe hajló megoldás
-
dom1n0
őstag
válasz
zsozsa74
#75211
üzenetére
Ez pontosan igy van, igy vettem tegnap a dirt2-t is.
megvette 2 dollarnyi kazah valamiert, es
eladta dupla annyiert.
De ugyanigy vettem ps-re meg az Assetto Corsat is.
Felolem tenyleg mindenki ugy vesz es azt amit akar, de azert azt beallitani latatlanul hogy ez mind lopott kulcs, hat, na… -
dom1n0
őstag
válasz
Steve1207
#75209
üzenetére
G2a-n egy jatekot kb 10 fele eladotol lehet megvenni.
Sok nagy ceg azt csinalja, hogy amikor sale van steamem, megvesz rengeteg jatekot es rarakja single accokra, es accal kapod meg oket, meg latszik a vasarlasi elozmeny is, pont ugy mintha te vetted meg volna.
Ok is Te is jol jarsz, fejleszto megkapja a lovet. -
Steve1207
veterán
Szerintem arra gondol, hogy lehet maga a fejlesztő egy petákot se lát belőle a végén. Előszeretettel kerülnek fel lopott kulcsok a mai napig ezekre, eladótól függ persze, hogy hogyan szerzik, hisz vannak rendes giftelők is, amivel nincs gond. Viszont amikor egy kereskedő, bolt, akármi cég vagy szervezet valami mellé adja vagy úgy állapodik meg a kiadóval, akkor sokszor csak az eladott kulcsok után kell visszafelé perkálniuk. Ha valamelyik alkalmazott lenyúl pár száz kulcsot aktiválatlanul, onnantól a kereskedő állja a normál vásárló felé, akinél nem működik, viszont esélyesen a végén abból nem feltétlen lát semmit a fejlesztő, mert egy-egy alkalmi kibukásnál csak legyintenek, hogy itt van egy új.
De ez követhető amúgy is, minden reedemelt kulcsnál jelölve van, hogy ingyen kapott termék. Volt már rá példa, hogy a kiadónak elge lett vagy nagy tétel volt az eltulajdonított kulcs és minden problémás alap kulcsot tiltott idővel, amit helyettesítettek. Aki meg úgy vásárolt humbugfalváról hoppon maradt a végén, mert szimplán jelezte a kiadó, aztán leszedték a fiókokról az összeset.
-
fatal`
titán
Abból a szempontból van köze hozzá, hogy a kiadó/fejlesztő pont ugyanannyi pénzt lát belőle. De a töréssel legalább nem támogatod a kártyalopást. Minimálisat spórolsz egy sale időszakban, normális forrásból beszerzett kulcshoz képest.
Persze nyilván mindenki maga dönti el, hogy honnan vásárol.
-
fatal`
titán
válasz
dom1n0
#75201
üzenetére
Mert szürkebolt, ismeretlen forrású, sokszor lopott bankkártyával vásárolt kódokkal, ezért a kiadó/fejlesztő szempontjából nagyjából pont ugyanaz, mintha simán warezolod.
Én is kinőttem a tört játékokból már nagyon régen, de ha már fizetek valamiért, akkor azt rendes forrásból (vannak normális reseller oldalak is, ahol sokszor olcsóbbak a cuccok, mint steamen, de mégsem kétes forrású kulcsok).

A DR2 GOTY sale alatt pl. 6-8 eur szokott lenni steamen.
-
dom1n0
őstag
válasz
fatal`
#75200
üzenetére
Azt vettem.

Miert? Ezek a 300 eves jatekok ha jokor fogod ki, 3 dollarok, ok meg vesznek belole jo sokat es eladjak kesobb.
Torott gamekbol kinottem mar, mindent megveszek, amit lehet g2a, eneba, stb helyen, ha nincs marad a steam. A sajat penzemnek azert nem vagyok az ellensege
Új hozzászólás Aktív témák
- Apple iPhone 15 Pro 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Apple iPhone 13 Pro 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Kingston FURY beast ddr4 3200mhz 64gb kit, x2 32gb
- MacBook Air 13.3" M1 (Late 2020) nagyon szép állapotban, 97%-os akkuval eladó!
- LG UltraGear 32GQ850-B GAMER Monitor! 2560x1440 / 240Hz / 1ms / G-Sync / FreeSync!
- Apple iPhone SE 2020 64GB Fehér 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Hordozható napelem 10 Watt / 12 hó jótállás
- BESZÁMÍTÁS! MSI Thin A15 B7VE Gamer notebook - R5 7535HS 16GB DDR5 512GB SSD RTX 4050 6GB WIN11
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i7 14700KF 32/64GB RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 5700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


Szerinted egy globális vámbünteté az egész világnak (vámháború) nem borítja fel az egész világ kereskedelmét?
Nem lehet leegyszerűsíteni arra, hogy hol gyártják. (Fanatec szerinted mindent Németországban gyárt az utolsó csavarig?!


