-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-Solt-
veterán
A mennyiség mindig a minőség rovására megy, emellett minél többen vagyunk annál több a nézőpont és ebből értelemszerűen több vita is kerekedik amivel az égvilágon semmi gond nem lenne, ha megmaradna építő jellegűnek. Többnyire ez így is van szerintem...
Azt kifejezetten tévesnek és károsnak gondolom, hogy ezt a jelenséget azonosítod a magyar mentalitással. Tudom, hogy manapság nagy divat minden negatív dolog és a magyar mellé egyenlőség jelet tenni, de eléggé abszurd 6-8 ember negatív viselkedésével azonosítani egy nemzetet. Szerintem a magyar mentalitás nem az interneten, főleg nem egy PH fórum topikjában fog megmutatkozni, de mondjuk a VR topikban azért akad belőle ízelítő... Javaslom nézz be mondjuk egy EA fórum topikjába, ez ahhoz képest babazsúr.
-
Találtgyerek
veterán
8Nm-nél is így gondolnám. Nálam is volt mindkettő.
A kinézetre tényleg szebb a DD, de nekem a CSW formája is tetszik. A VRS sem éri meg a 4x-es felárat a CSW-hez képest. Néha agyalok rajt, hogy eladom és veszek egy jó állapotú CSW-t és valami nagyon extra pedált vagy maradjon a VRS és 700 Euró alatt egy jó pedál. -
Én voltam az az emberke, örülök hogy bevált nálad is

Annyi hogy min 12nm-re húzd meg egyenletesen, akkor az életbe nem jön ki menet közben. Gyárilag annyira van meghúzva.
Nyugodtan lehet venni alumíniumból is, mert én is vettem acélból, meg aluból, és az alu csak 72g, acél meg 164g.
Alu csak 880Ft volt
-
GalaHU
addikt
Én nagy barátja vagyok a magas fps-nek (már többször is írtam) de meggyőződésem hogy 120-144fps felett szimulátorozásnál nincs érdemi különbség. A mostani moncsim 240-et tud, próbaképpen butítottam az AC(C) grafon és teszteltem ezen a sebességen is , de konkrétan egy tizeddel se gyorsultam, csak ocsmányabb lett a kép. Egyetlen kivétel a AMS2, mert ott nem kellett semmit sem visszahúzni, olyan jól van optimalizálva a graf.
Másrészt a mágia nem (csak) a magas fps-szám, hanem a G-Sync! Nem a bazári Freesyc-es comp mód, hanem a rendes natív támogatás. Igen, drágábbak ezek a monitorok, de 40fps-től felfelé vajsima minden, ha bezuhan az fps, vagy éppen túl sok lesz akkor sincs semmilyen képtörés meg akadozás.
A 60 környékét tényleg illik már elhagyni (max Forza Horizon, oda mindegy) de ez a 165Hz alatt nincs élet, tényleg elég bulváros...

Az biztos hogy soha nem választanám a 1080p-s 27-es monitort 240Hz-el egy 1440p-s 34-es 144Hz-el szemben.
-
biker
nagyúr
Vagyis ha játszani akarunk, akkor meg kell nézni, akik játszanának, ki van otthon, mert ő indít szervert, ha ő nincs, akkor másnak kell megoldania mindezt, de ő nem ért hozzá, meg a reverse proxy miatt nem megy a beállítás...
Az biztos csak fake news, hogy az ilyen próbálkozások többsége vagy a szolgáltatói routeren fennakadással, vagy a kétirányú kapcsolat akadályán hasal el, és épp nem tud másodlagos virtuális hálókártyát hozzáadni.
Vagy a routeren a portforward nem megy, vagy beteszi az egészet DMZ-be apuci meg leveri a fejét mikor mindenki rászáll a outerreMi úgy ligázunk, hogy egy dual xeon szerver zümmög és azon fut a dediserver, ezt remote bárki eléri, lehet indítani leállítani
Amit te írsz, hogy mindig valaki valahol indít, az átlalában fél óra szo--ás várakozás utáni versengés szokott lenni.Átlag Béla tökre örül, ha le akar ülni a haverokkal, akkor 1$ 2 óra
-
biker
nagyúr
Online szerverért fizetni kelljen és ezért tomboljunk örömünkben?

Csak pénzért tudunk barátokkal összeállni és játszani zárt szerveren...ez ne legyen már pozitívum. Mármint ha ligát csinálsz, akkor biztos jó (gondolom mennyi embernek van saját ligája...), de ACC-ben, rFactor-ban és gondolom a többi játéknál is kettőt kattint az ember és annyi órán keresztül játszik ingyen akikkel szeretne, amennyit akar.Hogy mi van? Szerinted jobb az, ha játszani akartok saját szerverbeállításokkal egy jó, akkor kell egy szervert bérelni valahol, vagy otthon nekiállni szerverappot felrakni, tűzfalat engedni, routert konfigolni, stb? Két kattintás, jah
Bármi más játékkal nézve meg kell oldd, hogy menjen a szerver app, legyen erőforrása, netforgalom legyen, itt meg 0,5$ save, csá.
Komolyan nem értem mi bajod van?"Ne állítsuk be úgy, hogy nem olyan vészesen drága, mert de, rohadt drága! "
Hol írtam ilyet?"Ráadásul ezzel ugye rá is kényszerítenek, hogy minden szezonra vedd meg a pályák nagy részét, még ha pár pálya marad is az előző szezonról."
Tegnap az asszony dobta ki a fekeöltönyöseket, mert épp rá akartak kényszeríteni a pálya vételre.
-
Moby
veterán
>Nem akarok senkit sem lebeszélni iRacing-ról, ha van rá pénze az embernek akkor jó döntés, csak ne állítsuk be nem vészesnek.
A nagy számú játékosból én azt látom, hogy az ára úgy van belőve, hogy tőlünk nyugatabbra ez nem üti át az ingerköszöböt. De közben meg elég sok szláv hangzású név jelenik meg a versenyzők között. Nekem zöldfülűként az első gondolatom az volt, hogy valszeg betegre keresik magukat vele, és ha ez így van, akkor miért nem költenek egy korszerűbb grafikus motorra? Értem én, hogy nem létszükséglet, meg csúnyának most sem mondanám, de ránéz az ember egy ACC-re meg erre...hát igen. Volna mit.
-
Nem a nehézség a baj, hanem hogy a lábam 20 év SIM alatt azt szokta meg hogy a pedál út a visszajelzés.
Kb 1 cm pedálut kellene még és boldog lennék.
Ez lehet egy legkeményebb rugó vagy egy puhább elasztometer.De abban valóban van valami hogy ha a v2 kerul 299be, ez a csl lc szett meg 199 akkor 10-20 euron felül már nem éri meg rakolteni
Nézek hozzá egy kemény rúgot és kész.
-
Lincoln76
aktív tag
Hello Laby
A most kezdtem el-nek, ehhez semmi köze, egyszerűen érezni a különbséget, nem is kicsit. Ezt írtam le, részemről továbbra is tartom a műanyag kb, annyit ér amennyibe kerül: Nullát.
A BMW kormányt meg igazán megvehetnéd....
Hamarosan meglesz.--------------
Gala
Hát majd megpróbálok videót csinálni, de milyen autóval kellene mennem? Mondjuk egy Porsche GT3 soft gumikal?
-
Dettó tok ugyanezzel szenvedek és nekem is az jött megoldásnak hogy a kis kormány tartó vasból kell egy legalább dupla olyan hosszú mint az eredeti.
A másik dolog is eszembe jutott, a bázis oszlop toldás.
Két Atesz állványom is van az egyik teljes a másik csak egy fél karos bázis tartó.
Az utóbbin a pilóta felé a másikon viszont a monitor felé hajlik a bázis tartó.Utóbbinal amíg nem lesz ülésem az egyedüli megoldás a bázis tartó toldás - magasitas lenne.
A nyilazott rész neve mi hivatalosan.
-
Amantius
senior tag
Ezt nem értem, hogy ez a QR2 már meg van egy ideje és nem úgy tűnik, hogy nem működik.
Miért nincs ez már forgalomban?
Én már nem várom meg, de amilyen formám van, számíthattok rá, hogy heteken belül megjelenik.
A kormány egyébként szimpatikus (az árát leszámítva) és push-pull, amit a meki kormány után már nem szeretnék elengedni. Talán majd egyszer. -
tome0001
Topikgazda
Ez is csak 308mm átmérőjű, a Mclaren v2 meg 300mm, szóval méret szempontjából észrevehetetlen a különbség. De tényleg nagyon király kis kormánynak tűnik...
Te akartál 30cm-nél nagyobb GT kormányt, nos tessék itt van
Már csak az 1500€-s árat kéne beakciózni mondjuk 300-400 környékére, és már vennéd is, nem?
-
GalaHU
addikt
Próbáltam másnál ezt a tenisz-grippes megoldást, nekem nagyon gagyi fogása volt, változó vastagsággal (a hülye amorf forma miatt egy "amatőr" nem tudja szépen felrakni), szóval inkább egy picit többért a profi, esztétikus megoldást választottam.
Szimezéshez nekem nem jön be a kesztyűzés, pedig akad belőle otthon, sőt még a fent emlegetett Sparco szerelő kesztyűt is teszteltem, de maradtam pusztakezes harcos...

Az F1-es Podium perecért nekem is megszakad a szívem, hogy csak szobadísz, plusz 3-5cm átmérővel mindent vinne, de így...
-
tom120514
őstag
Az igazi az lenne ha kiprobálná, nekem pl. a T-LCM után a sima CSL LC sokkal jobb. Elsőre durván keménynek tűnt a legerősebb rugókkal használt TM pedál után de nagyjából 1 nap után már örültem hogy cseréltem, gyorsultam is magamhoz képest. Arról nem beszélve hogy ha nem kell 3 pedál, mennyire egyszerű eltenni a szekrénybe a felesleget
-
Lincoln76
aktív tag
Szia,
Néhány gondom van ezzel.
Egy ismerős rendelt tőle, ezért is tudom. Egyrészt nem tudok Villányból, a világ másik végéről elmenni érte Taksonyba, másrészt nincs is kedvem hozzá. Sajnos a készítő nem küldi futárral. Hanem benzinárban szállíttja. Az oda vissza majd 600km, vagy több. Nem tudok várni 3 hétig, amíg elkészül. Ha egyszer oda kerül a dolog, hogy eladom, egy track racer nyilván tartani fogja az árát is. -
fatal`
titán
Hozzáteszem, hogy nem szoktam pereceket cserélgetni játékok között, tehát a fémnél én használom a csavart is.
Én is használom, anélkül zörög. Szeretnék egy Formula perecet is, de ha csavarozgatni kell, akkor nem igazán "Quick" az a QR
Nem mondom, hogy használhatatlan (meg így egy kormánnyal egyelőre mindegy is), de ennyi pénzért elvárnék egy normális QR-t.
-
JulesTS
addikt
Szerintem, a Fanatec ára miatt az elvárás is nagyobb, valakinek belefér az apró kellemetlenség, valakinek meg elfogadhatatlan. Műanyag QR-rel nem volt gondom, de azt nem is használtam nagy nyomatékon, fémmel meg használom a csavart, mert nagy nyomatéknál hirtelen terhelésváltásra tud hangot adni csavar nélkül.
Fiamnál most a 8Nm-es táppal hallok néha a kattogást, de nem tudom, hogy a gomb kupakok vagy a QR zörög. Ő nem panaszkodik rá, mert fülesben játszik és nem is hallja... -
GalaHU
addikt
Dehogy nem, szerintem is túl van tolva. Baráti körben többeknek van, senki sem panaszkodik rá. Nekem konkrétan a polcon lepi a por a csavarokat, aztán mégse hiányoznak, pedig mostanában csere-berélek rendesen.
A drágább és korai DD-knél ez kisebb valószínűséggel fordul elő, a budget kategóriában picit sűrűbben, de a relatîve magasabb ár miatt a vásárlók tűréshatára is alacsonyabb. De a használhatatlan erős túlzás. A csere is gyors tud lenni, csak (azt hiszem a pedálhoz) kapott zsírt kell a fémes felületekre kenni (csatikra vigyázni) és 2 ujjas lesz a dolog.
-
footy
addikt
Lehet hogy nem fogalmaztam egyertelmuen, de nekem most leginkabb a CSL illetve CSL Elite Load Cell nelkuli valtozatai vannak kepben. Mivel hasznaltan keresgelek es neha beesik joaron egy CSL LC-vel ezert kerult csak kepbe.
Szoval nem tiszta hogy az LC nelkuli CSL es CSL Elite kozott van-e lenyegi kulonbseg. Illetve megeri a hasznaltan dupla arat a CSL LCvel. -
Az enyém is 10+ éves. Pedált portalanitani szoktam, a kormányt meg az utóbbi pár évben néha szétszedtem, fogkefevel kapott kis takarítást, meg wd40 et, de gyakorlatilag újnak néz (ett) ki - amíg rá nem jöttem hogy a nagyfiam ha ideges a körmevel nyira a felső karimat.
Ezért kapott a t248 az első héten egy bicikli kormány bandazst.
De a dfgt a mai napig olyan, mint új korában volt.
-
GalaHU
addikt
Hát… Hősiesen megszolgálták az idejüket az igaz, de amikor én kerestem pár éve a gyűjteményembe olyan példányt ami működik és akár még kiállítható is, csupa betegággyal találkoztam.

Lógott a kormánykerék tengelye, mállott a gumiborítás, váltó kuka, karcok-kopások ezrével. Ráadásul aktuális Windows környezetben a driverek/vezérlőprogik sincsenek a toppon, a kerregésről már nem is beszélve.
Szóval részemről a szép emlékek megőrizve, de lépjünk tovább…

-
JulesTS
addikt
Nekem volt CSL DD és GT DD Pro is huzamosabb ideig, aztán a GT DD Pro lecserélődött DD1-re.
Szerintem gyártásminőségben nincs különbség.
A tengely ferdeség valószínűleg a tengelyvég rögzítés megoldásából adódik. Nekem mindkettőnél "kóválygott" kicsit, de azon kívül, hogy tudod, hogy ilyen, vezetés közben nem fogod észrevenni ezt a "rendellenes" mozgást.
A tengely menet közben kicsúszás/lelazulás nálam egyiknél se jött elő. De van akinél ez visszatérő probléma (menet közben kilazul és kihúzódik az USB csati, akkor elmegy az FFB és a gombok se működnek a perecen).
Erre a két dologra megoldás lehet ez az alternatív szorító:
https://www.ebay.com/itm/125716700977
A QR lötyögés meg általános "probléma". CSW V2.5 CSL WRC párosra már nem emlékszem, de a fém QR-hez mindenen kellett a csavar, még a DD1 is tud kattani hirtelen terhelés váltásnál csavar nélkül, sőt a gumis-szorítós rész miatt csavar nélkül billegtetni is lehet a perecet a tengelyen. Műanyag QR-hez meg ott a szigszalagos "megoldás". Ha valaki nem tud ezzel együtt élni, akkor feljebb kell lépni, sajnos ez ilyen.
Az USB pillanatra eldobást nálam a hátlapi USB csatlakozó és az adott port kizárólagos használata megoldotta.
Ami különbséget tapasztaltam: a GT DD-nek nem olyan erősek a pólusai, kevésbé taszítja el a 0 fokos állásból és a GT DD-nincs Data port (amit még nem láttam, hogy bármire is használt volna bárki...). -
f3rdzs0
senior tag
A gombok tényleg kotyognak azt meg tudom erősíteni. Néha a műanyag QR Lite bereccsen, de az általában amiatt van, mert nem húzom meg rendesen.
Amúgy tényleg fura, hogy nincs semmi midrange GT3 perec. Van a Meki V2 ami a legjobb value az egész Fana oldalán meg a BMW ami az ellentéte.
-
GalaHU
addikt
Nekem se lenne semmi bajom az F1 kormánnyal, ha ugyanezekkel a gombokkal/tekerentyűkkel nem 28cm lenne hanem 33.
Tök jó árban is van, márha ahhoz viszonyítom hogy mennyibe fáj egyesével összerakni, meg vadászni hozzá egy perecet.Amúgy a Mekiből az új verziót próbáltad? Mert a régi tényleg szörnyűbb volt, de az új sokkal jobb! Így hogy bebőröztettem már a fogása is megfelelő.
-
drsanya
aktív tag
Én a magam nevében tudok beszélni csak, Pointer4 kollégán kívül nem tudom kinek van még Moza bázisa, neki is és nekem is az R9 van a CS wheellel.
Folyamatosan jön a Pit House szoftverhez az update eddig 3 volt, firmware-ek is karácsony óta, amióta nekem megvan 2 jött a bázishoz és 2 a wheel-hez. Ez szerintem elég jó.
Az hogy gagyibb, masszívan merem cáfolni. Nyilván egy DD-nél elvárás, hogy minden fém. De minden fém itt is. A wheel-en is az encoder kupakok. Annyira minőségi volt minden, mikor kibontottam és összeraktam, hogy számomra ez nem volt kérdés a továbbiakban.
A QR is brutálisan masszív. Vagy gyári NRG, vagy annak a koppintása, de ráteszed a bázisra, becsattan és úgy áll mint a cövek. Nincs lógás, nincs mozgás, nincs semmi. Olyan, mintha egy tengely lenne az egész.
Szállításról Pointer4 kolléga tud nyilatkozni pontosan, mert Ő közvetlen tőlük rendelte, én itthon az Alzától jutottam hozzá az utolsó bontatlan darabhoz karácsony előtt. Nekem 398e Ft-ban állt meg a történet. A többit tőle kérdezzétek, pontos infói neki vannak. Én javasolnám valamelyik európai forgalmazót helyettük az áfa-vám kombó miatt.
Hirtelen ennyi, ha van kérdés, szívesen válaszolok.
-
GalaHU
addikt
Nekem volt mind a három verza (sőt, ha jobban belegondolok, akkor az összes létező megjelenítőt végigpermutáltam már), mindegyiknek megvan az előnye!

Az, hogy combosabb videókártya kell alá az nyilvánvaló, de ehhez gondolom megvan a póver, ha komolyan gondoltad a VR-t. Az fps-ek miatt nem aggódnék túl sokat, szerintem autószimezéshez 100-120 fölött már nincs sok hozadéka, nem hentelős fps ez!

34:9-es kép esetén én meggondolnám a Samu Odyssey sorozatát, különösen a Neo-kat, mert ott sokkal jobb minőségű képet kapsz, nem beszélve a nagyobb görbületről amitől kicsit közelebb is lépsz a VR-szerű élményhez. Natív G-Sync támogatás, HDR, stb... Én az első Odyssey-t használtam, csak azért adtam el, mert nagyon hülye helyen volt pixelhibája és halálra idegesített, az új tulaja meg észre se vette amikor mutattam...
Előtte sokáig ASUS ROG 348Q volt, az ugye 21:9-es, az tűnt a legjobb kompromisszumnak. Egy jó FOV-al már bele tudod rakni a bal oldali tükröt, s bár jobbra továbbra se látsz majd de cserébe mobilis maradsz. De azért volt állkapocs-csattanás amikor az első kört lenyomtam a Samuval...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy A80 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- OnePlus 12 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HIBÁTLAN iPhone 11 Pro 64GB Space Grey -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3935
- ÁRGARANCIA! Épített KomPhone Ultra 9 285K 32/64GB RAM RTX 5070 Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 13 Mini 128GB,Újszerű,Dobozával,12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest


tome0001
