-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dino_m
őstag
Van itt a fórumon már saját topikja. Project Motor Racing-Straight4 Studios - PROHARDVER! Hozzászólások
-
fatal`
titán
Simube, nem Simucube

Van fizikai védelem, nem tudod fordítva felrakni, mert nem teljesen szabályos négyzet alakú a csatlakozó.
Nagyon erőszakolni kell/igazi hülyének kell lenni, ha ilyet akarsz. 
Nekem volt már, hogy fejjel lefelé állt éppen a bázis oldalon, de azonnal észrevettem (a CS DD-n nincs logó)
-
fatal`
titán
Nekem 2022 tavaszi RS volt, azon kellett cserélni. 2023 vége már határeset, mert addigra már kint volt a QR2.
De ránézésre látszik, hogy műanyag vagy fém van-e a pinek alatt, amint leszeded róla a jelenlegi QR-t. Ha bizonytalan vagy akkor, ha megérkezett a QR2 és leszedted a QR1-et, tegyél be képet.

-
fatal`
titán
A régebben vett pereceknél a QR alatt egy vékonyabb fém lap volt, ez QR2-vel nem kompatibilis, úgyhogy ki kell cserélni egy műanyagra, ami a QR2-vel érkezik (ez a műanyag a QR1-ekkel is kompatibilis).
Attól függ, hogy mikor vetted a perecet.
@Bandit21 Inkább 1 év az a 2-3. Szerintem sok köze nincs ahhoz, hogy kilógnak-e a csavarok vagy sem. Legalábbis neki ClubSport RS-nél az a lényeg, hogy már az új műanyag alátét van bent, vagy a laposabb fém.
De a Fanatec összeszerelési videójában látszik, hogy mit kell csinálni. Nekem kellett cserélni még az RS-en, nem egy nagy mutatvány, pár torx csavar.
-
Üdv,
Adnak mellé (ws és Bs is) egy jó nagy imbuszkulcsot.
Mivel két csavart szorítasz felváltva egyre jobban és akkor jó ha nagyjából egyformán áll a kettő a végén és hagyni kell egy kis rést szerintem kézzel bőven megoldható. Ráadásul nem 11 re kell húzni mint az 1 csavarost hanem 8 ra.Az az alátét pedig csak 2-3 évnél idősebb kormányoknal fog kelleni.
Korábban a csavarok feje ütközött most meg egy gyűrű amibe a fejük síkban passzol.
Szedd le a kormányokat nézz bele és ha most is a gyűrűben a csavarok feje akkor nem kell semmit cserélni. Ez lesz valószínűleg amit látsz :
Ha kiall a csavarok feje áll ki akkor meg csere. Az ilyen:
-
-
Én ezt tippelném, már eleve azt sem szereti ha másik usb-slotba van dugva, mint szokott, én épp procit+hűtőt cseréltem, vinyókat szereltem át, gépet moddoltam, és közbe szét lett nyilván szedve az egész, aztán pedig jött a win frissítés is.
E kettő egyikéből inkább a win-re tippelnék, így, hogy Nálad is ez volt. Azóta működik minden gond nélkül. -
-
JulesTS
addikt
AC-nál arra figyelj, hogy ahol állítod, az csak a futómű állítási lehetőség tudjafene milyen mutató számokkal. Az igazi értékeket a Car Status résznél mutatja.
És igen a a nagyobbra állított hátsó összetartás melegíteni fogja a gumikat és stabilitást ad a hátuljának, viszont a végsebességet csökkenti.
WTCR-nél ne akard megerőszakolni a fizikát, a hátsó gumikat lehetetlen rendesen felmelegíteni. Sokkal fontosabb, hogy két-három kör után meglegyen az optimális gumi nyomás, hiába melegedett túl az első gumi és fagyott meg a hátsó. Ehhez az AC-ben vannak nagyon jó guminyomás app-ok.
Nálam 3 ilyen gumi app van kint, jobb oldalon:
https://youtu.be/Z7JBfTpctec?si=d5TCb5uHJumcTt5L
A jobb szélsőn látszik hogy a végére melegedik be úgy mind a négy gumi, hogy az ideális nyomástól a különbség +-1 között van.
Ha futóművet nem is állítasz, legalább a kezdeti guminyomás legyen belőve olyanra, hogy bemelegedve optimális legyen.
-
Na várjunk.
Akkor félretéve, mit- hogy hívunk, akár angolul akár magyarul.Ha nem stabilitás/ egyenesfutás a gondod, hanem gumi melegítes, akkor a gumi teteje kell rá dőljön a motorháztetore.
Mert akkor egyenesben a belseje nyomodik jobban, a közepe kicsit jobban, kanyarban pedig amikor bedől, akkor fut egyenesen az alja, amitől teljes a tapadás ott amikor a legjobban kell, és a súrlódás miatt melegszik is egyenletesen. -
Nekem az összetartás eddig azt jelentette hogy a két első kerék az autó orra előtt vízszintesen a távolban ütközne középen ha szabadon gurulhatna előre.
A doles pedig a függőleges befelé doles. A gumi külseje feljebb van mint a belseje. Kanyar közben így tapad teljesen.
Az első a kocsi egyenesfutásara végsebességere van hatással.
A doles pedig a tapadás, kanyar stabilitás gumi melegítes.
Amit linkeltem is azt írja hogy camber vertical a toe meg a horizontal.
Fáradt vagyok bocs. Lehet félrement.
-
biker
nagyúr
amit én csináltam, az nem giro szenzoros, hanem kormányszög elfordulásból számol, de kicsi lengés itt is van benne, mert ha hirtelen ránt egyet a kormány, azt nem mindig tudja lekövetni a kormányszög érzékelő > simhub telemetria kimenet > adatkiolvasás > simhub dash elfordulás beolvasás > elforgatás
ebben van egy minimális késés, és lehet olyan hirtelen rántás a kormányon, ami után kicsit lengeni látszik
[link] ilyenDe tény, ennyire nem leng.
Egyébként értelme van, fejjel lefelé nehéz olvasni

-
Moby
veterán
-
JulesTS
addikt
Mert ahány szimulátor annyi féle megvalósítás. A Raceroom a kedvencem, driverben Auto-ra állítom, akkor a szimulátorban az adott autóhoz beállított kormámyszögnél lesz a végállás (és ha a vezető kezének megjelenítését kikapcsolod, akkor a virtuális kormánykerék is szinkronban lesz. A legutálatosabb az ACC. Annak a beállításáról itt írtam:
https://prohardver.hu/tema/a_nagy_kormanyos_topik/hsz_52519-52519.html -
Lac-coo
őstag
Mert az új játékok nagy része már kezelik ezt a dolgot.... régiek még nem. De pl CMF1 -sem, sőt náma ACC is csak akkor van szinkronban ha driverben 900 fok van beállítva, egyébként káosz az egész ...
És ugye ha kevesebbre van állítva mint az adott autó igaából akkor az nem valós élmény .... -
Pet84
tag
Tegnap raktam össze nagyjából a dolgokat, már ki is tudtam próbálni. Röviden annyit tudok elmondani az Apexről hogy teljesen rendben van, nem nyaklik nem csörög nem zörög, betonstabil forgószékkel is használva. Versenyautósra is be lehet állítani az üléspozíciót, ez ne tántorítson el tőle. Súlya az van, azt vedd figyelembe én súlyzózok alapból de azért nem egyszerű ide oda rakosgatni ha rajta van a pedál és a bázis. Majd rakok fel képet ma vagy holnap amikor lesz időm.
-
Pet84
tag
Szia, én most vettem Omega Apex-et, nagyjából össze is szereltem már. Sajnos kipróbálni nem tudtam még, mert várom a rendelésem a Fanától, ma adták fel UPS-nek úgyhogy jövő héten ér ide.
Amit látok belőle hogy nagyon sokféleképpen lehet állítani, a pedálmagasságot is, szerintem be lehet állítani sportautósra ha úgy akarod, nyilván ez a széktől is függ majd amit használsz hozzá. Illetve mostmár jár hozzá alapból a chair link ami megakadályozza hogy elmásszon a széked fékezés közben, ez ha jól tudom korábban nem járt hozzá. Ha még tudsz várni akkor jövő héten reményeim szerint fogok tudni róla pontosabb vélemeényt mondani. Annyi hogy én kezdetben csak az 5nm-es mezei pedálszettes CSL DD verzióval fogom tolni neki. -
tom120514
őstag
Nekem a wheelstand után lett Playseat Evo, sokkal versenyzősebb helyzet volt, az állvánnyal mintha mindig kamiont vezettem volna, ami biztos jó de a monitoron F1 ment

Vettem hozzá széket is, a legalacsonyabbat amit találtam, de nem volt jó, egy hetet bírtam úgy.
Az lett a végleges, hogy Atesz állvány, azon a monitor meg a többi, az ülést lehúzva és megfordítva máris a gép előtt ülök - csak mint ötlet. -
JulesTS
addikt

Merj nagyot álmodni!Én meg azt álmodtam, hogy olyan versenyen indulok amin Kiss Norbi is részt vesz, mármint szimulátoron. Aztán rájöttem, hogy tényleg...
Most vasárnap kezdődik a Kamion EB, persze Norbi hátratett kézzel is veri az egész mezőnyt, de a középmezőnybe jó vagyok és időmérőn esélyem van találkozni is vele, vagy ha kirakják egy kanyarban és last to first-öt ad elő. De az Angol IRL kamionversenyzőket így is van esélyem megelőzni, ha jól jön ki... -
Khaosz55
addikt
Én idáig úgy oldottam meg, hogy széles tépőzárral lefogattam T300-as 3-as pedálját.
Legrosszabb esetben meg hegesztek egy fém lapot a playseat-re ahova a pedál rész megy. Kb úgy ahogy te linkelted. Utólag bele gondolva, elég lenne egy fémlapot önmetsző csavarral ráfogatni és kész is. -
-
zsozsa74
őstag
Grat az új kormányhoz! Pár hete én is egy új RS wheellel és egy Mekivel falom a km-eket a virtuális utakon. Ez a páros így lefed kb. minden kormány igényemet.
Az RS wheellel pont ugyanaz a gondom, hogy nem igazán elérhetőek a gombjai a kéz levétele nélkül, de ezt úgyis kevésbé használom a modern kocsikkal, ahol túl sok funkciógombra lenne szükség. A bőr, merthogy az bőr, tényleg nagyon finom fogású, nagyon szeretem taperolni. A Rev Led nem zavar, mert leginkább VR-ban tolom. Nekem a fényerejével sincs gondom amúgy sem, ha nagyon zavarna, lekapcsolnám, mert azt lehet azért a Fanalabból.
Amit írtál a QR1-ről, hogy zörög és csak azzal a speckó csavarral jó, hát innen jön majd az, hogy elvétve fogsz kormányt cserélni, mert - főleg a csavarral együtt - a csere az igazi "pain in the ass" kategória. Én alig cseréltem néha, mert rohadt lusta voltam erre.
Úgyhogy nem maradt más hátra, mint előre, megint elqr(oz)ni kis lóvét QR2-re. Nem fájdalommentes megoldás az tény (márhogy megint pénzbe kerül), de azóta ész nélkül cserélgetem a perecet autótól függően.
-
Moby
veterán
-
f3rdzs0
senior tag
Ez részben bennem is megvolt, mert az picit prémiumabb anyagból van. De igazából csak valami karika kormányt akartam kamionozáshoz, hogy legyen itthon.
ACC-ben nagyon sokat használtam a mindenféle tekerőt a mekin, de iRacingben még nem vagyok olyan szériában ahol sok mindent kéne használni róla (gombok is alig kellenek).
-
zsozsa74
őstag
Ez pl.:
# NAME: rFuktor 5.0.1 - By Karsten with Shadak & Panos# Best of Karsten Hvidberg
# Custom force FFB File from Daniel V44
# Suitable for all Bases
# Optimized for Fanatec Podium DD1/DD2A txt fileben ott figyel a wb beállítás is, és a játék ingame beállítása is.
De itt nem kizárólag az ffb, ami "megmenti a szimet", nagyrészt kukázták a Madness Enginnel örökölt pcars fizikát és sajátot írtak. Szóval itt már csak a graf (aminél meg kevés jobb van, ha van) emlékeztet a pcarsra.
-
JulesTS
addikt
Nem sűrűn van szükség rá, az biztos, T300-zal, CSW-vel, CSL DD-vel eddig egyszer se történt olyan, hogy elszabadult volna a kormány. Most viszont DD1-el ACC-ben sikerült beleraknom egy beton sávelválasztóba, se előre, se hátra nem ment az autó, viszont a kormány oda vissza 180 fokot csapkodott. Kerek perecet még talán megpróbáltam volna megfogni, de F1 perechez nem mertem hozzányúlni. Bázis teljesen körbe van pakolva, alig lehet elérni a kikapcsoló gombot (rövid nyomásra csak az FFB-t kapcsolja le), a behevederezett fotelből nehéz kikászálódni, akkor jól jött volna a dobozka.
-
tunkiih
őstag
Köszi a válaszokat. Wheelstand Pro V2 Deluxe-om van, hibatlanul megfogja piros-fekete rugoval 3 alatettel, 70 brake force-al, de sok helyem olvasom hogy a gyari strap-es megoldas nem a legjobb, ezert is kerdeztem mik a tapasztalatok, esetleg Magyarorszagon gyart e valaki 3d nyomtatott lefogato modot hozza, tovabba ha a Next Level GT lite hibatlan, lehet celszerubb arra mennem, csak kompaktabb-helytakarekosabbnak tunik a challenge.

-
zsozsa74
őstag
Van olyan nézet is, hogy a kormányon maradjon max. és a játékban vegyük le, mert akkor megmarad a max. részletesség. Én próbáltam így is, úgy is, szerintem tök mindegy, egyszerűen csak meg kell találni mindenkinek a saját ízlésének megfelelő erősséget. Ami meg szimenként változhat. Meg ha állandóan H váltóval megy az ember, tehát kb egy kézzel vezet, ott is hasznos lehet lejjebb venni, na meg az említett gyors kormánytekerést igénylő ralliknál is.
Viszont nem szabad elveszni az állítgatásban. Van olyan ismerősöm, aki mást sem csinál kevés játékidejében, mint grafikát, meg ffb-t állítgat. Persze, ha őt ez szórakoztatja...
-
-
FLx
addikt
Az van, hogy a QC nem tul nagy erossege a Fanatec-nek. Tehat siman lehet, hogy valakinek jo lesz a femmel, masnak meg nem. En kb. 6-8nm-en hasznaltam, de mindig kilazult par nap utan aztan megint jott a kattogas. Probaltam tobb pereccel is, talan egy olyan volt ami csak egy het utan lazult ki es nem 2 nap utan. Szoval vagy szerencsed lesz, vagy nem.
-
fatal`
titán
Olyan formában, mint a műanyag nem, de ha visszaolvasol nekem is volt zörgés (főleg WRC alatt), kicsit állítottam az FFB-n. Viszont nem tudom eldönteni, hogy a QR zörög, vagy a gombok a clubsport rs perecen, de inkább utóbbira tippelek.
Viszont a fém QR baromi drága, nem biztos költenék rá 40 ezret (+ szállítás)...
-
FLx
addikt
-
Hummin
tag
Maga a soft lock részének jól kellene működnie. Pl betöltöd a shopping cart-ot egy irányba tekerve a kormányt 90-100 foknál felütközik.
Az előfordulhat, ha kéz láthatósága is be van kapcsolva, előbb megáll a forgás a képernyőn. Tedd át wheel only-ra. (Video / Advanced fülön van) Akkor kormányoddal szinkronban mozog elvileg. A Steering animation is Match setup-on legyen. -
iceman007
aktív tag
-
-
-
JulesTS
addikt
Nincs semmi gond a Playseat-tel, még mindíg jobb mint a Wheelstand pro amit használok és ezzel is elvagyok. A playseat-en elvileg ott van a CSL Elitehez a felfogató lyukak és az elvileg jó a CSL DD-hez is.
A GT3 jó választás pálya autózáshoz, max 540 fokos kormányszöggel tökéletes. A műanyag QR miatt ne aggódj, nekem CSW V2.5 nem törte el a WRC perec QR-jét pedig az kapott terhelést rendesen. Ha mégis törne, akkor Fana cserélni fogja.
Universal hub-ra ahogy írod, nem lesz szükséged, de a kamionozás miatt egy nagyobb átmérőjű (Kati és a) kerek perec jól jöhet. Erre költség hatékony megoldás a CSL BMW perec, vagy ha Alcantara jobban tetszik, akkor kicsit drágábban a CSL WRC és akkor kényelmesen lehet 2520 fokban tekergetni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Spórolós topik
- Gaming notebook topik
- BestBuy topik
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Futárcégek
- Battlefield 6
- eMAG vélemények - tapasztalatok
- AliExpress tapasztalatok
- Steam, GOG, Epic Store, Humble Store, Xbox PC Game Pass, Origin Access, uPlay+, Apple Arcade felhasználók barátságos izgulós topikja
- Az ötlet jó, de milyen a kivitelezés? Teszten a Chieftec Kockája
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! ASUS ROG Z790 i9 14900KF 32GB DDR5 1TB SSD RTX 5070TI 16GB NZXT H6 Flow RGB 1200W
- JBL Quantum400 gamer fejhallgató
- 164 - Lenovo Legion Pro 7 (16IRX9H) - Intel Core i9-14900HX, RTX 4090
- HIBÁTLAN iPhone 14 Pro 512GB Deep Purple -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, 100% Akkumulátor
- Microsoft Surface Go 2 m3-8100Y 8GB 128GB 1 év garancia
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


Különbözik a rádiusz felül és alul

tome0001
