-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
sentry0
tag
válasz
-Solt-
#75447
üzenetére
Trump konkrétan felborítja a világkereskedelemet, de mellett az USA gazdaságát is meborítja a kiszámíthatatlanságával és a kivetett, visszavont, módosított stb vámok következményei miatt. Ezt írtam 1-2 hete, hogy nem úgy működik a világ hogy fekete-fehér minden, és a kivetett vámok az adott országokat sújtja és kész vége. Hanem a világkereskedelem/világgazdaság egy összefüggő rendszer, amire az ilyen baromságok/őrültségek megjósolhatatlan mértékben és ideig felborít mindent. Mindenki szív, csak az a kérdés, hogy ki mennyire. Röviden a bizalmatlanság, amit Trump okozott a kiszámíthatatlan és eszetlen politikájával, annak ilyen kihatásai vannak, és lesznek is még. Az őrültségre, kiszámíthatatlanságra nem lehet stratégiát/üzleti tervet építeni, és az ebből keletkező bizonytalanságot a cégek/gyártók meg beárazzák a termékeikbe. A felrúgott kereskedelmi hálózatoknak meg vannak inflációs következményei, és igen, az árfolyamok is kiszámíthatatlanul inbolyognak. Japán ráadásul olyan szempontból is kitett az USA hülyeségeinek, hogy az egyik legnagyobb mértékben van befektetése USA állampapírokban. Amik normál esetben ilyenkor erősödnie kellene, de már akkora a bizalmatlanság, hogy sokan elkezdték onnan is kimenekíteni a pénzüket, ami maitt csökken az USA állampíprok értéke, ami maitt nem tudnak alapkamatot csökkenteni, ami miatt drága marad a hitelezés, ami miatt a dollár is értéktelenebbé válik kicsit. Szóval na, ilyen összefüggések is vannak. A lényeg a bizonytalanság, és kiszámíthatatlanság, aminek mindig árfelhajtó ereje/hatása volt/van, és lesz is. Szóval a vámok/Trump miatt van, nem hazudik senki.
(Ennél rövidebben nem tudom leírni. DE a youtube-on rendesen találsz erre anyagot, mert konkrétan minden gazdasági csatorna ezzel foglalkozik.)
-
sentry0
tag
válasz
fatal`
#75440
üzenetére
1-2 hete még nem hittél nekem. Nintendo után a Sony is árakat emel.
Nem megmondtamozni akarok, vagy b*sztatni. Félre ne érts. Csak hogy lásd: nem baromságokat beszéltem. -
sentry0
tag
válasz
fatal`
#75293
üzenetére
Ha felrúgják a szaros bilit, akkor az fröcsög mindenkire. Főleg ha méretes és jó nagyot rúgnak bele. Itt nem az fog gondot okozni, hogy USA vámot vetett ki, hanem annak következményei: bizalomvesztéstől kezdve, az hogy felborul az a termelési és ellátási lánc, ami eddig volt. Ez pedig mindenki érint, mert mindenki mindent Tajvanon és Kínában gyártat. Remélem így már picit jobban érted. Ha nekik drágul bármi, akkor az mindenkinen drágul aki ott gyártat. Remélem ez világos. Ez konkrétan tartósan csökkenti az egész globális gazdaság fejlődését, lesznek ahol recessziókat okoz. A mértéke kérdés. Ez a fajta ostoba gondolkodás amit Dumb csinál, az az ellentéte mint pl ami a 2008-as világválság volt. Ott az emberek, országok összefogtak hogy csökkentsék a károkat és gyors megoldást találjanak. Siketül is 1-1,5 év alatt megoldani és 2 év múlva enyhe konjuktúra, majd 2019ig elég erős növekedés volt. Ez ennek az ellentéte: a bizalom szétverése miatt tartós válság lehet, a mértéke a kérdés. Nem én mondom,nálam sokal okosabb elemzők. Ha a bizalom sérül, azt nem pár hónap, vagy év visszaépíteni, itt ez a fő gond valójában, nem a vám. Ha el is törlik, akkor is a szar már beterített mindent. És aki összeszaroz, azzal bizalmatlan leszel. Aki meg szaros lesz, és akkor mint Kína, az bizony másokon hajtja be a takarítási díjat. Remélem ez így érthetőbb.
Nem azonnal lesz drágább a simes cuccok. De pár hét, hónap alatt ez begyűrűződhet. Nem azt mondtam hogy rohanni kell, és megvenni mindent, mert annyira drága lesz. Ezt nem lehet megjósolni, de hogy biztosan drágább lesz minden, az tuti. Jó szándékkal szóltam. -
sentry0
tag
válasz
fatal`
#75285
üzenetére
Miért beszélsz hülyeségeket magabiztosan, ha nem értesz hozzá?
Szerinted egy globális vámbünteté az egész világnak (vámháború) nem borítja fel az egész világ kereskedelmét?
Nem lehet leegyszerűsíteni arra, hogy hol gyártják. (Fanatec szerinted mindent Németországban gyárt az utolsó csavarig?!
) Kb mindenre kihatással lesz. Borulnak a kereskedelmi és gyártói, az import/export láncok, amik befolyásolnak mindent. Szó szerint. Akármennyire nem hiszed még el ezt, vagy kamunka gondolod. Én nem fogok itt közgáz, meg kereskedelmi kiselőadást tartani. A mértékét nehéz megtippelni, meg a lefolyását, mert nincsrá tapasztalat, hogy valaki enynire fullba nyomja a kreténséget a 2. vh óta. Ha nekem nem hiszel keress megbízható oldalakat, ahol a közgazdászok és elemzők hosszabban elmagyarázzák. -
sentry0
tag
Nem tudom volt-e szó róla, vagy a topikban ilyen ténmát felhozni tilos, de azért a vámháború gyönyörű hatással lesz minden szimulátoros termék árára is. Szerintem simán minimum 5-10%kal lesz drágább a legtöbb dolog, de azt is el tudom képzelni, hogy van ami 20+%-kal is (vagy még több).
A véleményem nem írom le, az valószínűleg nem férne ide, még ha intelligensen is tenném.
Remélem mindenki beszerezte, vagy be tudja szeretni amit tervezett a következő pár hétben/hónapban, mielőtt ez begyűrűződik mindenhova.
-
sentry0
tag
#74032TeeBeee írta hogy neki DHL hozta.
De javítsatok ki, hogy ha tévedek, de ha nem DHL express, hanem "sima" DHL, akkor a úgy működik Magyarországon, hogy a DHL az országig hozza be (BP depó) és onnantól már a Magyar Posta veszi át és szállítja ki a vevőnek. (Velük van szerződésben a DHL).
Hát nem tudom. Nálam bármi > Magyar Posta.
Én még 2023-ban rendeltem tőlük, akkor UPS volt, azóta lehet DHL-re váltottak. Honlapon semmi infót nem találtam. Max megkérdezed őket e-mailen, ha ez a döntő számodra.
-
sentry0
tag
A Porschét hívjátok többen Porkának?

Mert ha ez igaz, akkor ez nálam egy sokkal komolyabb trigger pont, mint mikor az angolok pors-nak ejtik.
Persze az én egyéni személyes nyomorúságom ez, de nem tudtam, hogy egy a szívemhez ennyire közel álló márkát így meg lehet alázni a nevében. Ferkától, Merkától, Bömöstől is a hideg ráz, de ez még azokat is messze túlszárnyalja. 
-
sentry0
tag
válasz
zsozsa74
#73674
üzenetére
Most látom, már van egy kisebb frissítés is.

Egyetértek. Szerintem ígéretes, és jó lesz ez. Csak hónapok fognak eltelni, mire rendberakják és közel lesz egy elfogadható early access-hez. És szeirntem is kell 1 év mire ez tényleg kész lesz/lehet. Ha jól emlékszem 2025 végére ígérték az 1.0-ás verziót.
Szerintem jövő tavasszal ez egy komoly simulátor lehet a kategórájában (fun sim. Mert ahogy írtad, ennyi kategóriában, ennyi autóval nem ez lesz mindenben a legjobb. De nem is normális aki ezt elvárja.
)
szerk: steamen jelenleg 1049 értékelésből 45% pozitív. -
sentry0
tag
válasz
zsozsa74
#73666
üzenetére
Hidd el, hogy nálam minden inverz volt! És közben Galával is dumáltam, ugyanez. Na most lehet, hogy ez a Simagic cuccok sajátja ennél a szimnél.
Nekem Moza van, és nekem is inverzben volt az egész. Szerencsére hamar rájöttem, és gyorsan megtaláltam, hol kell megfordítani. Azért vicc ez, mert az AC/ACC-hez való FFB profilt töltöttem be a Moza Pit House-ban.
Én napokban eldöntöm még, de valszeg refund lesz. És inkáb akár teljesen áron megveszem ha kész. Vagy előtte 40 euroért. Ez alfa verzió maximum. Brutális gépigénnyel. FFB és a fizika viszont ígéretes, kocsik brutálisan kidolgozottak. A többi félkész. -
sentry0
tag
válasz
Mitrogabesz
#73625
üzenetére
Miért meglepő? GTA 5 hány év után jelent meg PC-re?
GTA6 kapcsán is ha jön 1 éven belül PC-re a konzolmegjelenés után, az már kb hihetetlen nagy csoda lenne. Tippre 2 év is el fog telni.
-
sentry0
tag
Ezt bedobom ide, mert most jött szembe vele, és akár többeket is érdekelhet.
Danny Lee készített egy youtube shortot, amiben bemutat egy terméket, ami arra jó, hogy aki a monitorját nem csak a simhez használja, hanem PC-hez vagy más munkához, akkor könnyedén cserélgetheti a monitor helyzetét egy gyors rögzítési megoldással. Lényegében egy VESA mobil adapter. EU-ban a SimLab formalmazza.
Olcsónak nem mondanám, de lehet itt valakinek pont ez lesz a megoldás. -
sentry0
tag
válasz
Pitbull1111
#72531
üzenetére
Ez nagyon kedves dolog, hogy gondoltok ránk, és menő is lenne.
-
sentry0
tag
Egyetlen egyszer volt nekem ilyen az elején a Nordschleifén. De újraindítottam és jó lett.
Michi Hoyert érdemes követni rFactor2 (ebben már ritkán versenyez) vagy LMU kapcsán. Itt egy videó a beállításokról. Mindent elmagyaráz. Nézz meg, lehet valami beállítás zabálja meg idővel az erőforrást. -
sentry0
tag
válasz
kzolee216
#72357
üzenetére
Senkinek nem akarok rossz üzletet, de nekem már a honlap alapján az összes termékük full bazári. Meg se merném venni. De lehet én vagyok túl finnyás, vagy túl nagy elvárásaim, és ezek teljesen korrekt cuccok.
Elég korán megtanultam már, hogy a legolcsóbb megoldások a legdrágábbak.
Mint a tűztől, úgy tartok már az olcsó dolgoktól (persze a másik véglet is irritál, hogy túláraznak valamit, hogy azzal hitessék el a vevővel hogy prémium a cucc.
) -
sentry0
tag
válasz
Chris1983107
#72046
üzenetére
Igen, ezek tényleg gáz dolgok, és nem akarom védeni a UPS-t. Nekem egy csomagom volt, az rendben megjött, pontosan, ahogy jósolták tavaly.
Viszont szerintem mindenen túlmutatóan a Magyar Posta a legalja szolgáltatás. A nénik a postafiókokban tündérek. Nem tudom hogy lehet annyi pénzért annyi melót csinálni (nagyobb postákban brutál a forgalom), és még kedvesen is. Viszon a csomagszállítás az tényleg a legalja pusztulat. (Nem kell mondani kié... )
Győrben laktam még januárban, és az infarktust hozták rám, hogy össze-vissza jöttek az üzenetek, értesítések hogy kiszállították, és nem voltam otthon, másnap hogy én kértem, hogy postára tegyék, stb. Utólag bekerült 1-1 információ közé az előbbiek, stb. Én meg vártam, hogy az előre kifizetett telefonom vajon megjön, vagy hosszú e-mailezéseket kell írnom a webáruháznak, hogy adják vissza a pénzem, vagy valami legyen, mert én nem kaptam meg. (Azt csinált volna a posta amit akar, hisz utólag átszerkesztettek állapotokat...Simán lehetett volna egy olyan is hogy átvettem. Hogy bizonyítom be, hogy nem?!)
Ilyen csodás a győri depó - és sok más is az országban - a Google Maps értékelésén. Érdemes beleolvasni, ha valaki bírja a horror sztorikat. -
sentry0
tag
válasz
kzolee216
#71976
üzenetére
Jó, csak én előtte cockpitet, meg pedálszettet akarok venni. Mindent egyszerre nem tudok, ahhzo bankot vagy ATM-et kell robbantani.
6650XT meg azért egy polccal lejebb van tuti mint a 3080. 
-
sentry0
tag
A te általad említett állapot/helyzet (nem csak szimre lenne a monitor majd hanem másra is) én is az ívelt széles monitorra szavazok. Engem csak az ijeszt meg, hogy emellé elég combos kártya is kell?
(3 monitoron én simán ellenék a fullHD-n, és az csak 6,22 millió képkocka míg ez meg 7,37 millió) Szóval lehet pár év eltelik mire egy ilyenre beruházok, addig valami köztes lesz szerintem a megoldás. 
szerk: tudom van 3840x1080 is, majd lehet egy olyan lesz a nyerő ha váltok majd videókártyát is. -
sentry0
tag
Laikusoknak le tudod írni pontosan, hogy mi rezeg? Mármint rezeg a váz is? Amúgy én is tartok ettől a jövőben, és szívesen olvasnék erről. De mivel ming nincs rigem, így nem aggódom egyelőre, viszont nem egyszer előfordult már bennem is ez a gondolat, hogy mi lesz ha ebből para lesz
Azért kérdeztem csak, mert nem mindegy hogy léghangot kell csillapítani, vagy az egész riget/cockpitet rázza a cucc és az "leviszi"/átadja a födémre a rezgéseket.
-
sentry0
tag
Ha Németországból jön, akkor ha jól tudom csak a DHL (nem a extra, hanem a sima) adja át
az ország vejéneka Magyar Postának, mert vele van szerződésben. Német DHL-t meg lényegében a német posta felvásárolta. Ezért is van a kapcsolat valószínűleg a Magyar Postával.
UPS csomagot nekem Németországból a hazai UPS hozta ki. -
sentry0
tag
válasz
Bandit21
#71857
üzenetére
Kevesebb nála nagyobb pojáca van a magyar interneten. Önreflexió nulla, ego mértéke leírhatatlan nagyságú, kb végtelen valahányadik hatványa (Szerk: még mielőtt valaki humoros lenne. Egynél nagyobb pozitív egész számok halmazán). Kár több karaktert pazarolni erre az emberre.
Remélem összességében nem hat majd negatívan a közösségre. Rettenetesen megszotó figura, az hétszentség.
-
sentry0
tag
Bedobom ide, hátha valakit érdekel, és nézné, csak eesetleg nem tud róla.
(F1-nél biztos igazalmasabb lesz
)
Ma délután 15:00kor rajtol a 6 órás GT3-as futam Dzsiddában (Szaud-Arábia).
ITT tudja nézni akar akarja, angol kommentárral. (yotube link)
(Ha senkit nem érdekel, sorry) -
sentry0
tag
válasz
AliHonda911
#71703
üzenetére
De ha nem fintech "bankod" van, hanem hagyományos, akkor nem éppen kedvezően vált a bank. Persze ha azonos devizában kapod a fizetésed, mint amiben vásárolsz, akkor mindegy.
De nekem mindegy ki mivel fizet. Bankoknak is meg kell élni valamiből. Az arbitrázst meg köszönik szépen.
-
sentry0
tag
válasz
AliHonda911
#71698
üzenetére
Amazonnál is így van.
Viszont én a Paypal trükközés miatt is használok Wise-ot vagy Revolut-ot már. Jobban váltják a devizát is, és sosem volt gondom még semmivel. -
sentry0
tag
Köszi, hogy megírtad. Nagyon remélem hogy nagyon gyors lesz az egész, és hamar kapsz egy másikat.
Engem nem lep meg, sőt szerintem jó, hogy meg akarják nézni, és ahogy írtam pár napja, valószínűleg szerintem be is vizsgáltatják valami laborral. (Nem miattad, a beszállító miatt).
Majd írd meg, hogy mi lett az egésszel! Szorítok, hogy gyorsan használhasd az újat!
-
sentry0
tag
Remélem gyors lesz az ügyintézés. Nem írtad, de gondolom a képeket is elküldted.
Feltételezem, nem a mérnökök válaszolnak a supporton.
Így biztos idő kell míg eljut hozzájuk az infó. Nagyon kíváncsi vagyok kapsz-e rá valami választ. Majd írd meg, érdekel, mert jövőben nekem is ott van mint lehetséges pedál, és érdekel mi lesz az ügy vége. Addig meg szorítok, hogy minden rendben és gyorsan menjen!
-
sentry0
tag
Most lehet furán hangzik, de ez lehet még akár jó hír is. (Bár tudom téged ez most nem vigasztal
) Ha jól emlékszem te közvetlen tőlük vetted. Én lehet el is küldeném a helyedbe nekik a loadcell-t, mert simán benne van hogy bevizsgálják és kiderítsék mitöl történt ez (nem vagyok anyagmérnök, de ez szinte 100% hogy valamilyen gyártási hiba miatt alakult ki.) Lehet egyedi selejtes dolog, lehet, hogy gyakoribb probléma lehet. Nekik ez hatalmas segítség lenne, az tuti - legalábbis a gyártó fejével gondolkodva.
Én a helyükbe tuti bevizsgáltatnám egy laborral.
Szerintem még ők is örülnek ha elküldöd. Téged viszont sajnállak, mert szar érzés lehet ez az egész, de tuti cserélik az egészet. Lehet te vagy ezerből az 1. De tudom nem ilyen kiváltságra vágyik senki sem.
-
sentry0
tag
válasz
Steve1207
#71448
üzenetére
Azért ez egy baromi izgalmas téma eleve. Nem értek hozzá, szóval nem akarok okoskodni (remélem sikerül is). Viszont elképesztően nehéz lehet JÓL kivezetni meglévő termékeket és behozni újakat. Ez szerintem a mostani fiatal sim gyártóknak is kihívás lehet idővel. Persze vannak akik jobban meg fogják ezt oldani, vannak akik meg akár bele is bukhatnak.
Egy dolog már felmerül bennem: az elmúlt 1-2 évben annyira felrobbant a szimulátoros világ, hogy felmerül bennem: ez tartható, vagy bővülni fog még? Vagy ez a csúcs, az aranykor. Ha utóbbi, akkor idővel vissza fog esni a kereslet, és lesz pár cég akinél benne van hogy nem jönnek be a számítások, és megszűnik, csődbe megy. Én nem látok rá úgy, mint az itten nagy öregek (ez pozitívan értem), akik 10-20 éve ebben mozognak. De sajnos be kell látni, hogy a többség a kanapén elülve Gran Tourismozni meg Forzázni akar, és nem elkölteni akár több száz, vagy több ezer eurót hogy minél jobb rigje legyen és minél jobb fizikájú szimulátort használjon. De remélem hatalmasat tévedek, és csak tévképzetek, félelmek beszélnek belőlem, és a szimulátorozás soha nem látott robbanás és további fejlődés előtt áll.
-
sentry0
tag
Nem tudom, hogy volt-e már itt téma, de ha valaki építeni akar magának egy FFB-s pedált, akkor egy német srác egy komplett leírást megosztott. Állítása szerint ha sikerül akciókat kifogni alkatrészeknél, akkor kb 220-250 euróban megáll az egész (anyagköltségben persze).
Itt a videó (német nyelvű, de van angol felirat) és itt egy részletes leírás (angol nyelvű).
Julest vagy tilust gondolom érdekli, de bedobtam közösbe, mert egyrészt ez elég beteg szint már, és simán lehet van más is, akit nem ismerek, és simán belevágna egy ilyen projektbe.
Ha valaki megépíti, írja majd meg!
-
sentry0
tag
válasz
Lac-coo
#71376
üzenetére
Nem mindig, pont ezt beszéljük.
Én rendeltem már német és francia amazonról, a végén a fizetés előtt frissítette a végösszeget és szépen ki kellett fizetnem az áfakülönbözetet pluszban, köszönhetően a 27%-os magyar áfának (német áfa 19% francia áfa 20%), és így többet fizettem mint aki német vagy francia címre rendelik meg. -
sentry0
tag
Sietnem kellett 6kor, de most megnéztem a számlákat.
Én innen rendeltem a Moza R5-öt, 2023 márciusában, és innen telefont idén januárban.Ahonnan a Mozát rendeltem, ott 27%-os áfát ír a számla, viszont ő nyelte le az áfakülöbözetet (vagy fingom sincs mi ilyenkor a törvény), mert kicsekkoláskor nem változott az összeg, és fizetéskor sem kellett többet fizetnem. Nem tudom hogy volt ez. (Még azt is megnéztem most hogy VPN-en USA-ból is ugyan annyi összeget ír a termékekre mint magyar IP címről. Szóval nem IP alapján írja ki a termékek összegét).
Telefon kapcsán meg nincs feltűntetve az áfa, és van egy gyönyörű német szöveg a számla végén "Használt cikkek / speciális szabályozás, UStG 25a § szerinti különbözeti adózás, ÁFA nem mutatható ki." (chatGPT fordítás)
Szóval valójában én örülök hogy mind a két esetben nem kellett áfakülönbözetet fizetnem, de hogy ők ezt hogyan trükközték ki, vagy milyen a német adózási törvények és kiskapuk, fingom nincs.
Mindkettő oldal megbízható oldal, nem egy ilyen magyar GSM áfacslós bolt. -
sentry0
tag
Én ennek utánaolvastam, mert a Moza R5-öt is Németországból és a telefonomat is onnan rendeltem, és német áfát fizettem (19%), és azóta se szólt senki semmit (NAV, vám, bárki)
Azt hiszem ha kiskereskedő az eladó, akkor nem kell áfakülöbözetet felszámolni EU-tagországok között. De hogy mi számít kiskereskedőnek (lehet nem is ez a jó fordítás), azt nem tudom megmondani, mert nem bújom a némeg jogot esténként.
pl a caseking nem számít annak. Ott fizetni kell a különbség. -
sentry0
tag
Nagyon szépen köszönöm a válaszod tilus!
Elsősorban egyelőre a bázisfejlesztés mint elv érdekelt csak. Cockpit beszerzése és pedál fejlesztése lesz a következő lépcsőfok, de szeretek előre tájékozódni. Mindenképp ~1 év kell még mire be merem vállalni anyagilag (esélyes az országváltás is és arra kell a pénz).
Amúgy az Asetek cég is nagyon szimpatikus nekem, maga a cég felfogása, hozzáállása az egészhez. Az ő pedáljukat és bázisukat is szívesen kipróbálnám. Tetszik, hogy bármelyik pedáljuk felfejleszthető ha van rá igénye a felhasználónak. A P1000-ről pedig rengeteg jót olvastam, az is képben van/lesz. Amúgy mennyire jól kezelhető ha a pedál és a bázis más gyártótól jön? Annyi hogy két szoftvert kell használni és kész, vagy lehet ebből gubanc és jobb egy ökoszisztémát választani inkább?
#71357 tilus
Köszönöm ezt a válaszod is! Ha esedékes lesz írni fogok nekik!
-
sentry0
tag
válasz
Lac-coo
#71317
üzenetére
Valószínűleg cockpit, majd pedál lesz az upgrade sorrendje nálam, de maga az elv érdekelt. Ha esetleg meglesz rá a felesleges pénzem, akkor írok pár helyre, hátha ki tudom valahol probálni, hogy kell-e nekem erősebb bázis egy jobb kormánnyal, vagy nem éri meg a fejlesztés. Tegnap láttam egy német srác videóját, ő pl az Asetek La Prima kapcsán pont azt emelte ki, hogy a kategóriájában mennyire részletes, és egyszerűen többet érez, mint a többinél. Ezért nála ő a tesztgyőztes. Persze megemlítette, hogy ez egyéni dolog, mindenki vegye, amit akar (egy viszonteladó a szponzora, aki árul mindent, én is ott vettem a Mozát, kétlem, hogy bárki belepofázott volna hogy mit mond. Lényegében mindegyiket dicsérte, és elmondta miben erős, vagy miben nem annyira, és mindegyik lehet valakinek a legjobb vétel)
Meg nekem szimpi az Asetekben, hogy egy európai (dán) céget támogatok, és nem egy kínait, akivel lassan USA és EU is egy erős(ebb) vámháborúba kezd... -
sentry0
tag
válasz
AliHonda911
#71323
üzenetére
Sajnálom. Ez félig meddig kommersz válasz, de szerintem benne van az igazság is.
Nálam azért jött szóba anno a Moza, mert Fanánal amit kinéztem az vagy nem volt vagy drágább (is) volt (azóta mindkettő csökkentette szerintem az árait még). Ezzel nem azt mondom, hogy te is vegyél Mozát, hanem nézz körül, aztán meglátod, hogy 1-2-3-4 hét/hónap amennyi türelmed van, változik-e a Fanánál a helyzet, vagy megtetszik más, stb.
Remélem a végén ez egy szép történet lesz!
-
sentry0
tag
Pár napja kérdeztem, hogy ki mi milyen összetevőt/elemet tart a legfontosabbnak a szimulátoros rigjében. Nem véletlen kérdeztem, mert idővel majd szeretném én is fejleszteni a kis Moza R5-öt és szeretek előre gondosoan tájékozódni (hogy számomra a lehető legjobb ár/érték arányt vásároljam meg).
Többször felmerült már benne a kérdés, de nem tudtam eddig, hogy hogyan tehetem "mérhetővé" a kérdésem, és még így se biztos hogy az lesz.
A Moza R5, 5.5Nm maximális nyomatékra képes, és tudom hogy a jobb/erősebb bázisok, nem csak nagyobb forgatónyomaték leadására képesebbek, hanem részletesebbek is. Viszont fogalmam sincs hogy milyen tartományban érzékelhető ez a részletesegg? Már 0.1Nm-től?
Megosztok két képet, ami rFactor 2 Hockenheim -DTM pályán készült a Porsche Cup-al és Motec-ből kimentett FFB értékek hisztogramját, azaz gyakoriságfüggvényét láthatjátok (tudom, nem teljesen ugyan az).
Az FFB beállításokról: Moza Pithouse és rFactor 2 globális FFB-je 100%-on, csak az autókét csökkentem (Illetve a zajok elkerülése vége a magasabb frekvenciájú FFB értékeket lejebb húztam). A két képt között csak a Porsche FBB mértéke tér el. Kérdés, ha nekem a 45% a kényelmes, és az 50% már küzdős, akkor van értelme egyáltalán feljebb mennem bázisban valaha? Mert küzdeni se akarok mint a disznó, hogy több részletet kapjak. Érezhető kisebb értékeknél is a részletesség egy jobb/erősebb bázison? Tényleg sehol nem találtam erre igazán jó választ. Talán aki itt tesztelt többet, kisebbet, másfajta bázisokat, tudja a választ erre. (Tudom hogy a kormány súlya, átmérője is befolyásolaj ezt. És a Moza alapkormánya 305mm és 1,4kg).
Hisztogramok:
(Linként a képek nagyobb méretben is láthatóak a drive-omon)
1. kép a Porsche Cupcarhoz tartozó FFB értéke 45%
2. kép a Porsche Cupcarhoz tartozó FFB értéke 50%
Tudom a különbség a hisztogramon nem nagy, de már így is érződik, és 15 perces futam végére már úgy éreztem, hogy hosszabb távon már nem lenne kényelmes, sőt, szerintem a 45%-os beállítással gyorsabb és pontosabb vagyok, mint az 50%-ossal.
Előre is köszönöm aki válaszol a kérdésemre!
-
sentry0
tag
válasz
AliHonda911
#71305
üzenetére
Nem támadásznak szántam, remélem nem is vetted úgy.
Viszont nekem volt már bőven nagyon kellemes meglepetésem gyártóktól, akik nem sablonválaszt küldtek, hanem konkrétan válaszoltak a kérdésemre. Ezért próbáltalak leginkább bátorítani csak.
-
sentry0
tag
válasz
AliHonda911
#71299
üzenetére
Nem tudom, vagy nagyon evidens, vagy nagyon buta ötlet: de miért nem írsz nekik?!

Mármint nekem mindegy, de még a honlapon chatbotjuk is van. Lehet még az is tudja. De ha nem tudja a bot, meglepődnék ha jövő héten nem kapnál választ az e-mailre.
-
sentry0
tag
Olyan sok szó esett már itt is az rFactor 2 gumiabroncs modelljéről, hogy a vasárnap unatkozó embereknek szeretném felhívni a figyelmét az alábbi gépész Msc diplomamunkára, amit a Politecnico di Milano hallgatója készített:
Optimisation of the tyre model in rFactor2 environment for AVEHIL professional simulator
címmel.
Kellemes olvasgatást kívánok hozzá.
Csak belepörgettem, beleolvasgattam az érdekesebb részekbe: baromi érdekes téma, és nagyon szép munka. Valahol irigylem is a srácot.
-
sentry0
tag
Ha nincs más opció akkor ilyen csomagtovábbítós szolgáltatás kipróbálhatsz. Én még nem próbáltam, szóval nincs tapasztalatom, de ha nincs más megoldás, ez lehet az egyik.
Nem tudom ilyen linkeket szabad-e itt elhelyezni, de inkább leírom domain nélkül. Gondolom németországba csak szállítanak a franciák.
mailboxdePONTcom
mygermanyPONTcom -
sentry0
tag
Van egy számomra nagyon izgalmas témakör, amire nagyon kíváncsi vagyok hogy ki mit válaszol, mert többen vannak itt, akik már elég régóta szimulátoroznak és nagy tapasztalattal rendelkeznek, több eszközt kipróbáltak, stb. Különösen az ő válaszuk érdekelne, de senkit nem szeretnék korlátozni a véleményében! Szóval szívesen várok minden visszajelzést!
Ha lehetne valami sorrendet felállítani, akkor Te hogyan raknád sorredbe a következő szimulátor összetevőket/elemeket?
Minél előrébb van, annál fontosabb számodra a rigedben, mert annál több élményt, érzést, visszajelzést, bármit ad, ami miatt számodra kialakul a sorrend.
Elemek/összetevők: bázis (B), kormány (K), pedálszett (P), cockpit (C) (ülés nélkül), ülés (Ü), monitor(ok) (M) (pl 1 monitor, ultrawide, 3 monitor, VR, stb)
Jöhet mondatokban is, de ha valaki nem akar sokat vesződni lehet így is pl:
P>B>K>Ü>C>M
Persze a saját sorrendjében, írtam valamit, nem saját. De ha valaki nem tud feltétlen különbséget tenni két elem fontossága/sorrendje között, akkor számomra is értelmezhető alapvető matematikai műveleteket is tehet közé ( pl egyenlőségjel, de még egyszerűbb függvényeket is megértek)
Nagyon kíváncsian várom, hogy ki mit választ, mert remélem jövőre tudok majd valamin fejleszteni, de nem egyszerre, és érdekel hogy lehet a közösség szerint a legjobban elkölteni erre a pénzt (mert a világ pénzét el lehet erre is költeni).
Előre is köszönöm aki időt szán(t) erre!
-
sentry0
tag
Próbáltam keresni, de nem igazán találtam itt, és előtte mára fél netet feltúrtam:
Ha laggolt az rFactor 2-ben a Simhub-os overlay (pl radaron nagyon kijött, de sokszor a rajtjelző lámpa is késett) akkor az azért volt, mert a free verziót használtam?
Felcseszett, hogy kb 1-1,5 órát eltöltöttem túrva a netet, minden beállítást kipróbáltam, széttúrtam az egész simhubot és overlayt, de nem sikerült megjavítani. Így leszedtem a francba
És feltettem a TinyPedal-t. Az fut szépen. Kicsit retro, de ott minden adat villámgyors.
De ha nem tudom megszokni (azért a simhub-os overlayek szebbek), lehet megpróbálnám, de feleslegesen nem akarok kidobni 8 eurót (plusz áfakülönbözet ha kell fizetni). Azt írja a honlap, hogy arduin, kijelző és shaker kapcsán nincs 10FPS limit hanem 60, de ez igaz az overlayekre is? -
sentry0
tag
Ez most komoly? Külfödldönélsz, vagy BP? Én ilyent még csak BP-en hallottam a Magyar Postától, hogy beb*szta a szomszéd üzletbe, vagy a lépcsőházba, aztán mehetett a keresgélés. De ilyent is csak ebbe a 2 esetben, talán ha jól emlékszem ismerősöm Yo-yo-yozsefvárosban dolgozott ekkor. De ne őrjíts meg hogy ez gyakori itthon!
Külföldről rendelve nem lehet, de itthonról én csak utánvéttel rendelek ilyenek miatt, keresse a feladó ha elveszik.
Meg ha jó páran dolgoznak egy irodában, vagy irodaházban, akkor a futárok hamar megtanulják, hogy melyik cég hol van, és van aki oda is hozza, van aki szól hogy 2 perc és gyere a bejárathoz. Engem csak a posta szívatott eddig külföldi csomaggal, de végül bedobták a körzeti postához.
DHL-lel nekem eddig pozitív tapasztalatom volt. SHH váltót is úgy adták fel Spanyolországból. Gyorsan itt volt és korrekt volt a futár is. -
sentry0
tag
válasz
zsozsa74
#71103
üzenetére
Ne haragudjatok, elfelejtettem, hogy van külön topikja. Csak többször előjött az elmúl 2 hétben, és megláttam a hír így bedobtam. Jogos, és köszi hogy szóltál!
#71102 Bandit21
Igen, láttam többet. Az egyik videóban meg azt magyarázza egy srác, hogy milyen a gumi a valóságban és milyen az 1.6-ban, az is érdekes volt.
-
sentry0
tag
Nem láttam, hogy írta volna már valaki, de ha jól értem pár nap, és
jön az Automobilista 2 V1.6.
Lesznek ingyenes és DLC-s új autók is.There is a lot to cover still so instead of tiring everyone´s eyesights (including my own) packing everything into a single overlong article, we are going to do this a little differently by breaking it down in parts over the course of the next few days before release time.
-
sentry0
tag
válasz
bnorci71
#71081
üzenetére
Ez nagyon vicces, de baromi irigylésre méltó a ritmusa és a "Heel-Toe"-ja.
Nordschleifén ha megyek 20-30 perces versenyt, és nem az az első fél órám aznap, akkor a cél előtti hosszú (4km?) egyenesben én is így pihentetem a lábam.
Mert volt hogy már beleemeltem amiatt hogy kezdett kényelmetlen lenni, és így öszötönösen rátettem, és baromi kényelmes volt.
-
sentry0
tag
válasz
camaro79
#71034
üzenetére
Próbáltam már nyáron, tetszett. De nagy meleg miatt nem volt kedvem túl sokat menni. Összességében tetszett, de nyilván nem lep meg, hogy mi nem: a fizetési model, és hogy ha nekem x játékban már van tapasztalatom egy kategóriában, akkor mire iRacingben megszerzem a jogosultságot hozzá, ki tudja mennyi hónapba, pénzbe és időbe telik. Ami összességében érthető, hogy miért így épül fel a rendszer és nincs sok noob gyökér aki szétcseszi a versenyeket. Szóval értem az egészet. Lehet x hónap múlva megint kipbálom majd, mert leírni nem írom le.
#71039 zsalesz
Persze, egyetértek amit leírtál. Az a jó hogy megvan mindkettő és lehet kedv szerint válogatni.
De azért nagyon remélem, hogy mindig lesz egy erős közösség - megértem, ha nem ez lesz a többség - aki az rFactort részesíti előnyben, mert nagyno kell egy ilyen szimulátor, akineka fejlesztői ennyire komolyan veszik a fizikát. Bevallom Vasilakos is hatalmas figura, kedveltem, kár hogy elment a Kunostól, de a Studio 397 embereit is nagyon szívlelem már.
-
sentry0
tag
Megvásároltam a Nürburgring és a Porsche GT3 Cup 992 DLC-ket az rFActor 2-höz.
Te atya úr isten!

Ezt a kocsit, ezen a pályán, ebben a játékban nekem teremtették.
rFactorban kegyetlen sok időt el lehet ölteni mire az ember a kezére alakítja a beállításokat. Pl ma valamiért mikor először betöltöttem a Nordschleifét volt vagy 30 FPS-em (i5-12400& 6650XT)
Majd újratöltve ugyan ez volt. Mikor versenyt töltöttem be, akkor is valami nagyon összeakadt és vagy 3. újraindításra (játékot) sikerült kipréselni a normális FPS-t.Arra viszont rájöttem, hogy nekem a durvább, dobálósabb pályákon (Nordschleife, Bathurst) azt az FFB-s frekvenciát, ami a karosszériamozgáshoz tartozik, le kell tekernem, különben megőrjít ha 1-2 körnél többet akarok menni. Rohadt élethű, mert a valóságban a testem repkedne ide-oda és amiatt rángatnám a kormányt. Viszont hosszú távon a precizitásom veszi el.
Arra is rájöttem hogy a kocsikhoz tartozó FFB-eket még pályához is érdemes kicsit igazítani pár %-ot, mert ahol szép sima az aszfalt, és a kerékvetők is barátságosak, ott nincs ami extrém FFB értékek miatt kellemetlenségeket tudjanak okozni vezetés közben a túlzott erőhatások miatt.
Így 15+ óra játék (aminek része sok tesztelés) már kezdem érteni, hogy miért tartják az rFactor 2-t a vezető FFP és fizikájú szimulátornak.

Nagyon szeretem az AC-t és ACC-t, de ez tényleg más szint. Nagyon várom az AC Evo-t de sajnos erősen kétlem, hogy ezt meg tudják ugrani, vagy megközelíteni. Ahogy az rFactorban egy buta hibát (kanyaríven túl erős fékezés, túl hírtelen gázadás, késői fékezezés, stb) azonnal és életszerűen megbüntet a "játék" az tiszteletet parancsoló. Tényleg ott van az emberben végig, hogy ha hülye vagyok, meglesz a következménye. Egyszerűen okosan és szépen kell vezetni - főleg ahhoz képest, hogy ha ACC-ben gyors akarsz lenni, kb dobálni kell az autót, és kb olyan mintha 2x jobb tapadása lenne szélsőséges körülményeknél az ACC-ben, ami már akkor is kicsit irreális volt nekem. Az rFactor 2 tapasztalata után meg főleg. Studio 397-nek nagyon nagy pacsi jár.
-
sentry0
tag
Azért így rFactor 2 újoncként kicsit szembesülök az élethűbb gumiabroncs fizikával és annak FFB-re gyakorolt hatásával.

Ma órákat elszórakoztam, hogy állítgattam az FFB-t, hogy hogyan ne kavarjon bele még a nyers FFB erő, de ne veszítsek el számomra fontos részleteket.
Motec i2 PRO-ban ézegettem, hogy nincs-e ffb clippelés, próbáltam kiszedni mi okozza a nagyobb FFB értékeket (pl Mozanál érdemes csökkenteni a 10Hz-s értéket (Body Bumps) mert pl Bathurston a 6-os kanyarban a kaksit is kirázza az FFB belőlem, pont kanyaron, és volt hogy ívet tévesztettem emiatt). És pont egy ilyen korrigálás miatt megpördültem, álló fék, csúszás négy kerékkel kb ---> "kockásra" fékeztem/csúsztam a gumibaroncsot ("flatspotting"). Aztán megtanultam milyen, ha a gumiabroncsban ez is nagyon élethűen le van modellezve. Majd szétrázta a kezem az FFB. Erős és gyors oszcilláló erő/rezgés
(ACC és AC-ben is van ilyen, de a mértéke meg se közelíti).Szerintem 1,5-2 órát elkínlódtam mindenféle finomhangolással, hogy el lehet-e tűnteni. Még azt is kiszámoltam Motec ffb görbéből hogy az ebből keletkező FFB görbe milyen frekvencián rezonál (25Hz; de ha több keréken csinálodd több alkalommal, és nem azonosan érnek le a kerekek akkor nyilván tolódik és kevesebb frekvenciák rezeg, ahogy kell
)Nem lehet kiszűrni, csak valamennyire finomhangolni. Túrtam a netet is, többek is írtak erről, mindenkinek az a bölcs tanács jutott, hogy vagy finomít az FFB-ken speciálisan ezt és a smoothingot is növeli, vagy megtanul fékezni.

Úgyhogy arra jöttem rá: nincs mese, vigyázni kell a gumira, és egyszerűen az rFactor 2 azonnal bünteti a felhasználót, ha nem vigyáz a gumikra.
Az az igazság, hogy ez tényleg másvilág. De tetszik.
Azt hiszem az inkább csak jobb verszenyzővé teszi az embert, amit több szimulátorban is tud használni. Finoman és ésszel kell versenyezni, letisztultan. Azt tudtam eddig is hogy sokszor későn fékezek, ésa trailbrakingem sem igazán kiforrott, hát most lehet gyakorolni. 
-
sentry0
tag
válasz
FlegMajom
#70884
üzenetére
Basszus most olvastam vissza hogy jártál. Sajnálom.
Tegnap mikor belinkelte valaki, én nagyon meglepődtem a minőségen. Kép alapján számomra gagyinak néz ki. Mármint maga a 3d nyomatásm a gombok minősége és ahogy a bandázst felrakták. Igaz az olcsóbbakat néztem, neked nem tudom mlyen volt. -
sentry0
tag
válasz
zsalesz
#70781
üzenetére
Most rákerestem, és találtam is egy videó a DLC és a moddolt verzió összehasonlításáról. Sajnos nagyon butuska szöveg nyom a feltöltő, de ha nevetni akarsz belenézhetsz. Azt mondja fun rajta vezetni, meg hogy nehezebb. Jaaah
Azért mert pontatlan a pálya... ha bejön az rFactor 2 akkor megveszem a DLC-t, mert Norschleife nekem hatalmas szerelmem, bármilyen autóval (de nyilván egy GT3, GT2 a legkirályabb szerintem, mintha ide születtek volna azok az autók
)#70784 GalaHU
Ahogy fentebb írtam, meg a videóból is lejön: a modder gyenge minőség, hiába istenítik sokan, hogy fúdejó. Nem, nem az. Az AC és ACC-ben is lézerszkennelt, onboard felvételekből is az jön le hogy az az igazi, meg hát azért a Kunos nem ad ki szart.Az ABS/TC-vel nincs gondom. Szeretek ABS nélküli kocsival is menni, TC-t se szeretem ha nagyon beledumál, szóval ehhez hozzá vagyok szokva. Itt a pálya minőségével vam gond(om). De legalább ez kiderült már.
Nekem is a Nordschleife GT3-mal a kedvencem. 
-
sentry0
tag
válasz
PapírVilla
#70768
üzenetére
Ma az FOV-val játszottam még kicsit, utána elindítottam az ACC-t és tényleg lágyabb az ACC FFB-je, mint az rF2-é, akkor is hogy már az én kezemre van finomhangolva mindkettő. ( GT3 ugyan úgy és Nordschleife - bár az rFactor 2-ben valami moddolt a pálya, de nem az igazi, szegély van a pálya egy részén a szélén, és egyes helyeken durván dobálja az autót)
Az viszont nagyon fura volt, hogy bizonyos kanyarokban az rFactor 2-ben máshogy viselkedik az autó, pl ott eladobtam, ahol ACC-ben kb soha. Lehet ez a modder pálya miatt van, lehet fizika, nem tudom, de olyan volt, mintha a leszorítóerő szűnt meg kb és azért csúsztam ki négykerékkel. Mutkurve után Steilstrecke előtti jobbos kanyarban. Van ahol hosszabb volt a féktáv (lejtősebb kanyarokban, ami érthető- Kallenhard)
Még idén kipróbálom az ATMS2-t és Raceroom-ot is majd, kíváncsi vagyok azokra is.
Nem tudom, ti próbáltátok már ugyan azt a pályát és kocsit több szimulátorban kíváncsiságképp egymás után? Mert szerintem talán így lehet a legjobban összehasonlítani, hogy kinek mi fekszik, vagy melyik szimulátorban milyen autót szeret vezetni. -
sentry0
tag
Igazatok volt, tényleg jó az rFactor 2 FFB-je
Igaz el kellett kicsit játszani vele mire az ember jó belövi. Holnap vagy hétvégén még megnézem valami programmal hogy clippel-e esetleg a mostani beállítással.
De azt túlzásnak érzem, hogy a többi ehhez képest sehol nincs FFB-ben. Pl én az ACC-ben is nagyon jól érzem (egyelőre lehet hogy jobban), hogy hol csúszik meg az autó, és tetszik az az FFB "érzés". Aztán lehet még finomítok a beállításokon és még több részletet ki tudok vasalni az rF2-ből.
Majd még a HUD-ot kell beállítanom, hogy lássan kerékhőmérsékleteket, keréknyomást stb, mert ezzel még nem szórakoztam, először az FFB-t akartam belőni meg a gombkiosztást.
Michi Hoyernek van egy nagyon jó tutorial listája, itt hagyom, hátha valaki majd keres egyszer a jövőben egy rFactor 2 tutorialt, akkor itt megtalálja. -
sentry0
tag
válasz
adrian360
#70698
üzenetére
iRacingel nekem az a """bajom""" - bár persze pont ott is a mostani nagy frissítés (eső+grafika) előtt próbáltam ki - hogy abba tényleg végtelen pénzt bele lehet ölni, és szerintem akkor éri meg igazán, ha valaki tényleg rááll és nyomjat heti 3-4 nap, heti 5-6 órát minimum.
rFactor2-t meg csak valami GT3 és Nordschleifét próbálnám ki, mert messze az a kedvenc pályám, az az otthonom cc 30ezer km-rel.
Az Automobilista 2-t az új (1.6 talán?) patchel is sokan dicsérték. Az kb hol helyzkedik el vezetési élményben és ffb-en? -
sentry0
tag
Mivel ez egy semleges fórum többnyire, így remélem itt van a helye, hogy feltegyem a kérdésem, és remélhetőleg nem elfogult válaszok jönnek.
Láttam youtube-on egy videó délután, hogy vannak akik szerint az rFactor 2-ben a legjobb az FFB és a vezetési élmény. Ezt hogy látjátok ti? Szerintetek mennyire igaz ez? Kinek melyik szimulátor a legjobb a fenti két paraméter szerint?
Nekem FFB alapján az ACC jött be a legjobban, majd AC és iRacing (utóbbinál túl sok autót nem próbáltam de az MX-5 nagyon élvezetes volt). De ezek mellette csak BeamNG-t próbáltam még ki, illetve a Raceroom-ot de az nagyon nem jött be.
Szemezek az Automobilista 2 és rFactor 2 között, de nem tudom melyiket lenne érdemesebb először kipróbálni, míg nem jelenik meg az AC EVO
-
sentry0
tag
válasz
zsozsa74
#70319
üzenetére
"Gyakorlatilag az aranykorát éljük szerintem ennek a fajta hobbinak. Pont készült is erről a témáról videó randomcallsign-nál is. Azért már nem egy-két gyártótól kell választani, ha akar valamit az ember. "Mindössze" pénzkérdés, de kevésbé, mint pár éve volt."
Ugyan ez jutott eszembe az expó kapcsán. Abszolút ez az aranykor. Én tavaly kezdtem el, akkor a Moza volt a legjobb vétel számomra, de lehet ma már nem azt választanám, de nem is merülök bele jobban, mert csak a szívem fájdítanám (vagy pénzt költenék el és másra spórolok most
)
Mondjuk az nagyon szarul esett, hogy kb 2-héttel miután leadtam a rendelést, a Moza az R5 Bundel-t laza 100 euróval megvágra, és azóta annyi. 649 helyett 549 euró. Ez még mai napig fáj egy kicsit.
És simán benne van hogy ha upgradelek egyszer, akkor nem a Moza lesz a befutó. A mai napig nem bírom felfogni, hogy egy új piaci szereplő a bevezető árából hogyan tud még ~20%-ot engedni, ha piaci alapokon működik. Hisz általában aki betör egy piacra új szereplőként az már eleve minimális árréssel dolgozik, hogy piacot szerezzen. Nem?!
De gyanítom úgy, ahogy a kínia csodaautóknál. Állami szubvenciót kaphattak. De eddig ahogy fejlesztenek, az tényleg beteg. -
sentry0
tag
válasz
Lacika_
#70288
üzenetére
Nekem Moza R5 van, és ma tettem fel én is a legfrissebb firmware-t. Nyáron a rohadt melegben kedvem sem volt szimulátorozni és pár hete kezdtem el újra, úgyhogy nekem is kimaradt eddig. Van hogy nem teszem fel azonnal a firmwaret, úgyhogy 2 hete nem akartam szarakodni vele, csak nyomni egy kicsit.
Nekem - ahogy kéri is az update előtt - firmware után kellett kalibrálni a bázist és a pedálokat is, de rohadt jó lett utána. Szerintem nekem érezhetően "finomabb" lett kormányzás, sokkal jobb érzés. Lehet régebben is kellett volna egy kalibrálás, de most iszonyat jó lett.
Szóval akinek Moza van az tegye fel az új firmware-t, majd kalibrálja újra a bázist és pedálokat, és piszok jó érzés lesz használni.
-
sentry0
tag
válasz
zsozsa74
#70166
üzenetére
Én amennyire tudtam néztem, illetve még az előbb megnéztem pár teszt/vélemény videót, azoktól, akik kipróbálhatták ma Dortmundban.
Én piszkosul vártam eddig is, de most aztán főleg

Pre-apha verzióban ha így néz ki, és ennyire sokan dicsérték a fizikát is, akkor az egy méltó folytatás lesz az AC márkának.
-
sentry0
tag
válasz
Lac-coo
#66996
üzenetére
Tényleg szó szerint vedd, hogy mindent kipróbáltam, mindent a két végletekig állítva és még közte is 1-1 értéket. Nulláról kezdtem az egészet. És csak a Hands-Off Protectionnél jött el ez a fura érzés. (Elsőre be se kapcsoltam, minden kipróbáltam és a végére maradt ez.)
Majd betöltöttem azt a profilt amit AC és ACC-hez használok, és megint előjött. Majd ott kikapcsoltam a Hands-Off Protectiont és azonnal eltűnt. Nekem ebből egyértelműen az jött le, hogy Hands-Off Protection a felelős mindezért. Most majd még minden profilom kicsit finomhangolom, akár autókhoz is. Nekem tegnap egy videóból jött le, hogy egy rallys srác is kocsihoz (pl meghajtás függvényében) állítja/finomhangolja a profilját. -
sentry0
tag
válasz
sentry0
#66990
üzenetére

Egyesével végig próbáltam mindent. Végletekben. Amint bekapcsolom a Hands-Off Protection-t (amit kezdőknek nagyon ajánl a Moza
Ofisöl: nem vagyok kezdő!
) akkor előjön, amit fentebb írtam. Az oszcillálást úgy akadályozza meg, hogy egy ideig felkeményíti a kormány mozgását, ha az ellenkező irányba (ellenkormányozni) akar a user. The Hands-off settings is an algorithm which can detect and control the steering wheel to remain in the center poisition, avoiding violent shaking or wiggling. For novices, it is highly recommended to activate this setting to prevent any injury.
Csacsiság! Nem kell!!
-
sentry0
tag
válasz
Lac-coo
#66991
üzenetére
és ##66992JulesTS
Nem szivatásból nem írtam le, hanem mert nem tudom még pontosan, hogy melyik beállítástól volt. Csak tippem van, hogy valamelyik dumpeningtől lehet. Ha lesz rá időm, akkor még ma, ha nem, akkor a következő héten megírom mitől lehet (kizárásos módszerrel kipróbálom mind, mert tudni akarom biztosra).
Csak már annak megörültem, hogy sikerült kiiktatnom.
-
sentry0
tag
Jó rég írtam ide, de csak mert nem volt okom.
Röviden: tavaly március vége óta használok egy Moza R5-öt. Az elején sokat teszteltem, de aztán a beállításom nagy része AC és ACC-hez tökéletes volt. (Főleg ACC FFB-je Ferrari 296 ami számomra mindent megadott amire a szintemhez elég). És 95%-ban ezeket is használtam.
Aztán gondoltam most több időm van, ökörködök és megpróbálok driftelni AC-ben a megszokott beállításokkal. Gondoltam elsőre nem bújok bele az FFB beállításokba, mert nem volt kedvem órákat eltökörészni az Moza pithouse-ban hogy állítgassam az FFB értékeket. Ó, de mekkora hiba volt
Driftnél előjött, hogy ha a kocsi túlkormányzott lesz és ellenkormányozni akarok, akkor kicsit "megakad", viszkózusabb lesz a kormány és mintha "beleragadna" valami nyúlósba, egy ideig nehezebb elfordítani, majd hirtelen elenged (mintha elszakadna egy rágógumi) és könnyebb tekerni. Ez nyilván GT3 és egyéb autóknál "normál" használatban nem jött elő. A víz levert, hogy mi a franctól lehet.
Aztán mindent tekergettem a pithouse-ban, és sikerült ezt kiiktatnom. Én ma értettem meg igazán mélyen (ami az elején is frusztált, hisz honnan tudjam mi a "jó?" FFB beállítás (szerintem ez is egy vallás szinte
) hogy mennyire elmondhatatlanul fontos, hogy minden játék, minden felhasználási módhoz legyen egy saját FFB beállítás ami "kézre áll". Ahogy Stallone mondta: Persze, hogy tudtam, csak nem sejtettem.
Itt hagyom ezt az utókornak, hogy más is tanuljon a bénázásomból: be kell állítani azt a k....a FFB-t, rá kell szánni az időt. Tesztelni, állítani, tesztelni, állítani, tesztelni. Azt egyszer jó lesz.
Járt már más is így?
-
sentry0
tag
válasz
tom120514
#49964
üzenetére
Köszönöm, megfontolom ezt a lehetőséget. Atesz abszolút minőségi cuccot csinál, képről is látszik. Egy kérdés felmerült bennem: ha jól értem, akkor te forgatod a széket? Amúgy nekem ez nem opció, mert nincs két monitorom, és az asztalom széles. Lehet nekem egy gurulós megoldás lesz a nyerő. Nem tudom, felmérem a szobát, helyigényeket, stb. Aztán agyalok. De köszi az ötletet!

Bontóból tényleg lehet 10-20k-ért ülést venni, ami beleillik Atesz által épített cockpitbe?

-
sentry0
tag
Köszi a válaszokat az összehajtható székről.
Olvasgattam még másokat is (külföldi review-k), és megértem a hátrányokat. Még körülnézek, megmérem a szobám, bútorokat, és lehet el tudom úgy forgatni az ágyam és asztalom, hogy részben az asztalom (elég nagy) egyik részét a cockpit foglalja el, másik részét meg normálisan használom. Úgyhogy még ezt a kompromisszumot is megrágom.
Még fogok szerintem kérdezni, úgyhogy köszi az eddigi segítségeket is.

-
sentry0
tag
válasz
Találtgyerek
#49947
üzenetére
Még egy kérdésre válaszolj légyszi, mert nem találtam rá egyértelmű választ. A váltót fogadó konzol elhelyezhető balra és jobbra is, ugye?
-
sentry0
tag
válasz
Találtgyerek
#49947
üzenetére
Köszi a választ. Még nézek review-kat és meggondolom hogy megkötöm-e a kompromisszumokat. Amire lecserélted, az egészen brutál, és elhiszem hogy teljesen más szint.
De az ára és a méretei is. De naná, hogy ha teheti valaki akkor vesz egy ilyent. Remélem 1-2 év múlva én is ott tartok. 
-
sentry0
tag
válasz
Találtgyerek
#49944
üzenetére
Mi volt benne a kényelmetlen? Nem lehetett volna orvosolni? Pl párnával? És mire cserélted le? Mennyire volt merev/nem merev? Pl olvastam hogy valaki írta hogy a rugalmassága miatt elnyeli az ffb egy részet ( ami hihető és logikus is)
-
sentry0
tag
Köszi a gyors választ.
Igen, inkább a GT Lite érdekelne, mert F1 nagyon nem vonz. Hát ha a loadcell-es pedálokat bírja, akkor az én Moza SR-P Lite pedáljaimat is fogja bírni (még a brake performance kit-tel is valószínűleg).És volt hogy sokat ültél benne és kényelmetlen volt? Vagy kényelmes 2-3 óra használat során vagy akár után is? Illetve még az érdekel, hogy jól testre szabható-e? A váltó jobb oldalra is elhelyezhető (csomó képen bal oldalon van, és 1-2 képen jobb. Ez kicsit összezavar
) -
sentry0
tag
Be kell lássam, hogy igazatok volt, hogy nagyon javasolt/célszerű egy cockpit.

Az az igazság, hogy a székek többsége (sima egyszerű ikeás/jysk mittomén milyen alap) nem úgy van kialakítva, ahogy vezetéskor az ember testhelyzetét alapból felveszi. És nekem estére több óra szimulátorozás után a lapockáim körül érzem az izmokat, hogy be vannak feszülve. Ugye a derék semmilyen támasztó szerepet nem játszik ilyenkor, csak a hát támaszkodik neki a szék háttámlájának. És ez hosszú távon rohadt kényelmetlen.

Valami olcsóban gondolkozom jelenleg, ami kb 1-1,5 évig kiszolgál, és ha úgy van, hogy vágyom valami jobbra, akkor lecserélem.
Kerestek valami olyan cockpitet, ami:
- nem túl nagy, vagy esetleg összehajtható, ha nem használom és nem kell kerülgetni/átlépni az amúgy kis szobámban.
- ha lehet ne legyen túl bazári minőség, ami azért alsó hangon kiszolgálja a fenti időtartamot, sőt, még el is tudom adni, ha jobbra/kényelmesebbre vágynék
- jár hozzá olyan ülőalkalmatosság, ami megfelel a szimulátorozás alapkövetelményeinek. Nem vágyom profi székre, stb, csak támasszon, ahol kell.
- lehetőleg ne legyen túl drága
- SHH váltó rögzíthető legyen (valahogy, akár kis ügyeskedéssel)Előre is köszönöm az ajánlásokat. Nézegetek én is, de érdekel miket javasoltok a fenti igényekre.
-
sentry0
tag
válasz
JulesTS
#49898
üzenetére
Köszi a választ.

Nem vészesen érzem a mágneseket, kikapcsolva semennyire sem. Csak lehet "túl finom"/érzékeny a kezem. De még így is szoknom kell, mert nem minden megcsúszást érzek előre, de már egyre jobban érzem. Is így hogy írtad, meg @GalaHU is, értem már jobban, hogy miért jó ha erősebb/jobb egy bázis. Beletanulni azért nem rossz az R5.

-
sentry0
tag
Tegnap megjött a Moza R5.
Pár dolgot leírok, de a fanatikusok, meg régi öregek kérem türelemmel olvassák, mert lehet pár véleményem kiakasztó lesz, és pár kérdésem pedig "buta", de legalább őszinte. Köszi.
Először is: én nem értem hogy sokak szerint ha 5,5Nm kevés, akkor az nekem felette már abszolút bírkózás lenne. Így is 100%-kon már túl erős, a Nürburgringen szétrázta a kezem a box utáni kanyargós rész. Úgyhogy a következő napokban biztos finomhangolás következik, hogy érezzem a jelzéseket, de ne legyen birkózás sem.
Egy rettenet buta kérdés, de muszáj feltenne:
- nekem az fura volt hogy egy DD kormánynál is alapestben "érezni" a "mágneseket" a villanymotorban. Nyilván nem olyan mintha fogaskerék lenne, de mintha "homokban" súrlódna. Ez nekem új volt, mint DD szűz. (Pithouse-ban, nem pályán tekergetve az autót).
- ez ugyan ilyen komolyabb high-end DD kormányoknál is?
Amúgy Aristotelis Vasilakos (Kunos fejlesztője aki szokott steamelni és kurva jó arc) a How to FFB videójában (nagyon ajánlom) nagyon jól megfogalmazza hogy nincs tökéletes FFB, nem létezik, és hogy ez egy nyelv, amit tanulni kell. Értem a koncepciót, értek mindent, értem hogy csak a kormány az egyetlen információközvetítő eszköz (monitoron kívül), amivel mindent kell érezin. De meglepett néha, hogy ha van tapadás, mennyire disznó mód ellen tud állni tud egy 5,5Nm-es kormány is (el nem tudom képzelni, így egyszer ki kell próbálnom, hogy mire való egy 15-25Nm-es kormány
)
És az tényleg nagy igazság, hogy mindenkinek kicsit más a "jó" FFB. Sokkal inkább érdemes megérteni hogyan működik szerintem, mintsem "küddj már át egy beállítást". Sajnos sosem volt tapasztalatom igazi versenyautót vezetni, de nagyon érdekelne, hogy ott mennyire érezni a kormányon a gumik viselkedését, tapadás, súrlódás, csúszást, ABS-t, mindent.
Új világba cseppentem.
Nagyon szórakoztató, és rengeteg mindent kell/akarok még tanulni.
Amúgy SRP-Lite pedálról annyi, ami kurvára sok helyen hazugságot terjesztenek: nem igaz, hogy minden pedál ugyan olyan. Mind a három pedálnak más a rugókarakterisztikája. A féké jóval keményebb mint a gázé, a kuplung és a gáz között már nagyon nehéz különbséget tenni. Az lehet azonos, de nem vagyok benne biztos.
Még egy: igazat adok mindenkinek hogy egy cockpit/rig kurva fontos. Tegnap estére már éreztem hogy nem jó sima székben vagy forgószékben ülni. Még következő napokban tesztelek és eldöntöm mi legyen a pedálokkal, hogyan rögzítsem, vagy vegyek-e egy mobil összecsukható kezdetleges cockpitet.
egy lelkes amatőr, újonc szim fan.
Később hosszabban írok majd az R5-ről, ha már lesz pár hetes tapasztalatom.
Van akinek van innen R9, az írjon légyszi privátban, van pár dolog amit kérdeznék tőle, beállításokat érintőlegesen. Köszi.
-
sentry0
tag
Ha már futárok és UPS.
Elvileg pénteken került be a rendszerembe a Moza cucc, amit rendeltem Németországból. Hétfőn átvette a csomagot a UPS, és már kaptam az e-mailt ebéd körül, hogy holnap, kedden szállítják.
Néztem is nagyokat. Ma már kaptam egy másik e-mailt 11 körül, hogy holnap szállítják, szerdán.
A csomagommal meg tegnap annyit történt hogy kb 1 órás úttal elvitték Frankfurtba
Egész nap!
Ma már Nürbergben volt délben. Azóta semmi. Hogy ezt hogyan szállítják ki nekem holnap Győrbe, azt megnézem.
Persze lehet egész éjjel hozzák... akkor talán hajnalba Budapestre ér, és onnan majd elhozza valaki. Mert meglepne ha Budapestet kihagynák. Ebben az országban nem létezik olyan hogy ne vinnék át akár az egész országon 2x, hogy az ne érintse Budapestet. 
Hegyeshalomi haverom sztorija jut eszembe. Rendelt csomagot Bécsből, áttették a csomagot Hegyeshalomnál, majd elvitték Budapestre, másnap meg kivitték neki Hegyeshalomba.

-
sentry0
tag
válasz
GalaHU
#49843
üzenetére
Az én csomagomat is UPS hozza. Pénteken készült el a csomagom, így elvileg holnap remélhetőleg a futár átveszi a forgalmazótól (sim motion, Németország). Kíváncsi vagyok hány nap alatt jut el hozzám (Győr). Amúgy én is csak rosszat hallottam UPS-ről, de pl a héten megjött az SHH váltó, amit a DHL hozott (és róluk is rosszat hallottam csak), és az patika volt. Igaz DHL express volt, az nagyon gyorsan megjött.
-
sentry0
tag
válasz
Bandit21
#49757
üzenetére
Nagy eséllyel ez a srác írt napokban is a Mozás fb csoportba. Én azért kétkedem, de majd kiderül. Tegnap írtam neked én is, hogy az SR-P és SR-P Lite bázisa teljesen azonos. A pedálok meg kivehetők egyenként. Szóval lehet Moza is csinál ahogy a Fanatec egy sima LC-s pedált, ami külön megvásárolható. Pár hónap múlva kiderül. Meg addigra nekem is lesz tapasztalatom, stb. De érdekes, és kíváncsian várom mit reagál a Moza (ha reagál)
-
sentry0
tag
válasz
Bandit21
#49755
üzenetére
Nem értettem úgy, hogy leszaroztad.
És érthető a te gondolatmeneted is. Sidenote: meglepődnék, ha Moza elárasztja a piacot a R5 bundle-lel és nem lenne kis DIY-jal megoldható a load cell az SR-P Lite fékpedálon is pár hónap múlva.
De ez csak egy erős megérzés, Mozás fórumon már láttam ilyen kísérletezést. Kiderül mi lesz belőle.szerk. de nem kérdése, hogy ha valaki megteheti akkor az SR-P nem kérdés hogy jobb pedál. Én is azt vettem volna, csak még SHH váltot meg kuplungpedált is akartam. Így meg kellett hozzam ezt a kompromisszumot.
-
sentry0
tag
válasz
Bandit21
#49753
üzenetére
Jelen!

Szerintem mint minden Bundle, így ebben is van gyenge pont. Ahogy sokan eladják a T300 pedáljait, stb, így a Moza pedáljait is el lehet passzolni majd szerintem nagy eséllyel és más, akár Fana pedálokkal is működik, ha simán csatlakoztatod a géphez. Amúgy én 90%+-ban azt olvastam, hogy a Lite pedál így is sokkal jobb mint a G29 vagy egyéb pedálok. Szóval azért nem egy hulladék.
-
sentry0
tag
válasz
camaro79
#49748
üzenetére
Logikailag teljesen jó. Két apró hibát látok. Nagy eséllyel hetekig akkor megint nem lesz semmi, mert 2 hét alatt nem jön meg nagy eséllyel az olcsóbb bundle. Plusz ami nagyobb hiba, hogy az én mentalitásom/lelkiismeretem ezt a "magyaros csibészséget" nem tudja bevenni.
Más felett nem török pálcát emiatt, tök megértem. Csak máshogy működöm. És nem is akarok várni újra. Ha én ezt egyszer lecserélem, akkor nagy eséllyel mindent (bázis, perec, pedálszett). -
sentry0
tag
válasz
Bandit21
#49749
üzenetére
De szerintem lehet. Csak kell egy komplett SR-P fékpedál.
Én nagyon úgy nézem hogy az SR-P és SR-P Light között annyi a különbség hogy mások a pedálok szenzorjai. Még a talplemez (nem tudom mi a szakszer neve), amibe a pedálok befutnak, az is teljesen ugyan olyan. Így szerintem a kialakításuk szerintem csont ugyan az. (Jó az SR-P pedáljain amit taposol, az menőbben néz ki, de az is cserélhető). -
sentry0
tag
válasz
Bandit21
#49721
üzenetére
Elgondolkoztam rajta én is. De leírom miért nem "merem" lemondani.
Ha lemondom, lehet hetek múlva kapom vissza a pénzem.
Ha lemondom, lehet megint elöről kezdődik a kib*szott várakozás
, és megint hetekig, bizonytalanul várhatom, hogy na mikor jön meg? Még 4 hét? Még 6hét? Még 8hét? Mert mi a garancia, hogy ha lemondom és előrendelem újra, akkor jön a jövő heti készlettel annyi, hogy nekem is jut az újrarendeléssel? Semmi. Előrendelés célja pont az, hogy bekerülsz valamiféle sorba és nagy eséllyel kapsz, ha megjön a következő árú a Mozától. És ahogy nézegettem 4-6 hetente küldenek (ami tök érthető).Szóval én ezt a békát most lenyelem és így nagy eséllyel meg is kaphatom 1-2 héten belül.

-
sentry0
tag
válasz
Steve1207
#49712
üzenetére
Tök megértem, meg baromi jó deal ez így. Szerintem alapból is, de így már tényleg nagyon király ár. Az viszont tök szarul esik, hogy én meg 4 hete várom, hogy megjöjjön a cucc és semmi.
Múlt héten a forgalmazó azt írta hogy wird voraussichtlich nächste Woche eintreffen, azaz a héten várhatóan megérkezik már.
De hiszem, ha már jön az értesítő, hogy feladták a csomagot. 
Új hozzászólás Aktív témák
- LG UltraGear 32GQ850-B GAMER Monitor! 2560x1440 / 240Hz / 1ms / G-Sync / FreeSync!
- Karácsonyi Akció!! Apple iPhone SE (2020) 64GB
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X260 - i5-6G I 8GB I 128GB SSD I 12,5" HD I HDMI I CAM I W10 I Gari!
- Bomba ár! HP ProBook 430 G3 - i3-6GEN I 4GB I 500GB I HDMI I 13,3" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Bontatlan - ASUS TUF Gaming K3 Gen II billentyűzet
- HP ZBook Studio x360 Gen5 Intel Xeon E-2176M - Garancia
- Fujitsu Lifebook A3510 Laptop
- Ducky One 3 FULL/TKL/SF/MINI billentyűzetek többféle színben és kapcsolókkal!
- Lenovo LOQ 15IRH8 - 15.6"FHD IPS 144Hz - i5-12450H - 16GB - 512GB - RTX 4050 - Win11 PRO - 1 év gari
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 5 7600X 32/64GB RAM RTX 5060 Ti 8GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
)
Szerinted egy globális vámbünteté az egész világnak (vámháború) nem borítja fel az egész világ kereskedelmét?

)


Grat, és sok boldog órát kívánok mellé!
De gyanítom úgy, ahogy a kínia csodaautóknál. Állami szubvenciót kaphattak. De eddig ahogy fejlesztenek, az tényleg beteg.


