-
Fototrend


Új hozzászólás Aktív témák
-
Kicsimix
őstag
Amúgy szerintem a hardver fórumok közé kellene létrehozni egy Virtual Reality szekciót amibe minden eszköz tekintve, hogy a jövőben több is várható saját topikot kaphatna.. Mert így elégge keszekusza lesz majd.
Szólni kellene egy illetékesnek.. -
Kicsimix
őstag
Ha legalább 300 dollárt mondtak rá akkor szerintem 3-400 között lesz.. Az 500 az túl távoli.. kb erre lehet készülni. Nálunk szerintem 100e körül félre lehet rakni erre a célra..
-
Nem tudom volt e már... de egy ilyen VR filmecske mekkora jó lenne az új SW-ből (legalább bizonyos részeken).

Egérrel lehet nézelődni a videó közben.

(Jah látom már volt... mindegy.
) -
Raysen623
veterán
válasz
bluobluo75
#96
üzenetére
VGA és memória.
-
bluobluo75
őstag
Üdv!
Érdeklődnék, hogy a jelenlegi konfigom elbírja-e az Oculus Rift-et, ha nem, min kéne változtatni, illetve mire?
Köszönöm!
-
Kicsimix
őstag
Jeleztem Abu-nak közben, a hírhez meg belinkelem ezt a topikot.
-
BlackDesert
tag
Ma este 19 órától oculus connect! [link]
-
Komplikato
veterán
válasz
BlackDesert
#84
üzenetére
Nem vennék rá ciánt, hogy abban a dobozban MÁS is van, mint a videojeleket konvertáló HW. Konkrétan lehet benne egy halom GCN blokk a gyári mellé vagy akár egy komplett plusz jaguár proci is. vagy több. Nyilván árától függően, no meg a hűthetőségtől függően.
-
BlackDesert
tag
Star Wars 7- 360 fokos (vr) videón a Jakku bolygó egy része [link]
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
BlackDesert
#84
üzenetére
Ez biztos? Néztem az LA,ca időt és elvileg már megy valami, gyakorlatilag stream nincs. Vagy csak a keynote lesz streamelve?
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
BlackDesert
#85
üzenetére
Szerintem meg a PS és Xbox is halálra vannak ítélve VR szempontból.
Ez már csak igazi PC kuriózum lesz, örülni fogok neki ha PC-n lesz majd 4K vagy UHD felbontású VR amit ki tud majd hajtani pár SLI-s rendszer... A konzolok mindig is bohóckodásokra voltak jók, a PC az utolérhetetlen grafika királya és ezért is gondolom ezt. (Másképp megfogalmazva: a PC dinamikusabban fejlődik.) -
Kicsimix
őstag
válasz
BlackDesert
#85
üzenetére
Majd ha mindenki ps-t választ már az jobb belátásra bírja őket : )
-
BlackDesert
tag
Míg Yoshida szerint a vr egy nagyon nagy lehetőség és a tökéletes fegyverként említi, addig az xbox úgy nyilatkozott, hogy remélik a vr hamar megbukik. Yoshida talán az xbox utolsó szegjeként értette az utimate weapont-ként említett playstation vr-t. Azért valljuk be, abban is lehet igazság, hogy az emberek többsége (legalábbis konzolon) közösségi élményeket szeretne kapni. Szeretünk mókázni a haverunk bénaságán, szeretünk drukkolni neki, vagy ellene játszani. Persze ezt online is megtehetjük deazért a vr szemüvegekkel a személyes közösségi élmény sérülne. Ezért van ellene az xbox, noha azt elismerik ők is ,hogy új lehetőségeket nyit.
-
BlackDesert
tag
Bocsi telóról vagyok ..
http://playstationcommunity.hu/note/13610.
A ps vr külső erődobozt kap.
Az oculus connect live steam-je magyar idő szerint, 24.-én este
19-órától kezdődik. (majd likelek eleérhetőséget) -
Kicsimix
őstag
-
Dyingsoul
Topikgazda
Emlékeztető: holnap már indul az Oculus Connect!

-
Komplikato
veterán
Nem is tudom nekem ez olyan mint ha kevernénk az amikor TE játszol vagy azt amikor csak videón nézheted ahogy más bénázik. Valahogy nem ugyan az.
Az AR példáról meg annyit a hogyanban rejlik a válasz. Ha a valós térelemekhez kötve jelenik meg információ, akkor valóban AR, ha kitakarja azt akkor meg egy elcseszett personal monitor.
-
Jack@l
veterán
válasz
Dyingsoul
#78
üzenetére
De akkor az AR se AR, ha csak információt mutat a képen? Most komolyan, ne gyerekeskedjünk már...
Igen, butaságot beszélt, VR-es film az film. Filmben meg nincs interakció. Tudom hogy ő azt szeretné, hogy majd valamikor legyen. (mert épp egy olyanon dolgozik, abból akar meggazdagodni) -
Jack@l
veterán
válasz
Komplikato
#75
üzenetére
Hát akkor minek nevezi, hogy körbe tudod forgatni(valahol mozgatni is) a fejed és változik a nézőpont? Nevezhetjük akár krumplinak is felőlem. Hülye volt az a csóka. Ha tudod befolyásolni hadonászással a filmet, akkor az már nem film, hanem játék.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Komplikato
#75
üzenetére
Na én is ezen a véleményen vagyok: a filmnézés VR szemüvegben nem VR. Mi értelme van de most komolyan? Persze én is kipróbálnám, egy-két túlélőshow-t vagy természetfilmet izgalmas lehet megnézni, de az a lényege a VR-nak, hogy interakcióba léphetsz a környezeteddel, a filmek esetén hogy lenne ez megoldva? Plusz mi van akkor ha rossz felé bámészkodsz és pont lemaradsz jelenetekről, akcióról stb... Én rágörcsölnék arra, hogy "merre kell nézni, hogy ne maradjak le róla?" és emiatt szerintem nem élvezném, de mindenképp kipróbálnám én is. Csak azt mondom hogy egy bármilyen szimulátornak vag yjátéknak több értelmét látom, mint egy filmnek, mivel a játékban beleélheted magad a szerepbe és te irányítasz.
Egyébként lehet, hogy itt kicsit borulnak már majd a fogalmak és némelyik játék olyan lesz, mint egy interakcióval rendelkező film.
Mondjuk ha megnézzük a crysisokat vagy az újabb codoknak, a moha-nak a kampánymódját az sztem simán elmenne egy amolyan játék-film közötti kategóriának de lehet, hogy külön erre fognak gyártani tartalmat és megjelenik a játékok és filmek közötti új műfaj. Fene tudja. 
-
Komplikato
veterán
Van egy rakás virtuális mozi program, olyan is ahova meghívhatod a haverokat és pl. online streamelhetsz nekik filmet vagy bedobtok valamit pl. YouTubre-ról.

Most mindenki ráállt erre a VR filmre, már a Ghost in the shell-ből is lesz egy 10 perce klip, miközben az egyik VR fejlesztő manus végigsírta a sajtót, szerintem jogosan, hogy a 360 fokos képek és videók NEM VR. Mert tényleg nem azok. A VR lényege az interakció. Persze ettől még megnéznék egy sky dive videót ilyen filmen. -
BlackDesert
tag
Tudom

Összeszedtem gyorsan pár linket a VR film jövőjéről. Később majd bemutatok pár másik területet is amire használni lehet majd..
[VR film csatorna]
[VR videóklipp]
[VR Smaug pusztasága]
[A Star Wars trükkfelvétel készítői VR filmen dolgoznak]
[10 perces Holliwoody mese]
[Hogyan készül egy VR film]
[Betekintés a VR filmek jövőjébe]
[Spielberg -
Jack@l
veterán
válasz
BlackDesert
#72
üzenetére
-
BlackDesert
tag
Bocs a dupláért, de már nem szerkeszthető.
Oculuson kezdetektől fogva van ilyen. [youtube link]
Nem csak hagyományos 3d film lesz. -
BlackDesert
tag
válasz
Dyingsoul
#68
üzenetére
Úgy tudom már Spielberg is dolgozik egy 360-as interaktív filmen. De egy új zélandi kis stúdió a smaug pusztaságából megcsinálta a sárkányos részt ami a királyok termében van. Azt hobbit szemével nézhetjük, élhetjük át. Lesznek még 360-as úti és természetfilmek. Engem főként ezek érdekelnek első sorban. De még számos lehetőség van benne és nem csak a játék. Viszont valóban réteg és luxus termék lesz a vr,ar szemüveg.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
BlackDesert
#67
üzenetére
Hát VR szemüveg terén szvsz felejtős a filmnézés... mármint az elterjedése. Én értelmét sem sokat látom, de szerintem elterjedni sem fog mivel ahhoz valahogy túl nagy luxusnak tűnik. 3D-s kijelző sokkal olcsóbb technológia, mint a VR szemüvegek, mégsem terjedt el széles körben. Az előállítandó tartalom is sokkal drágább szerintem VR esetén. (Nem csak a felvétel de az utómunka is drágább szerintem.) Mondjuk ezt a filmet megnézném VR-ban.

-
BlackDesert
tag
Köszi a kiegészítést. Anno, az egyik barátnőmnek volt lencséje és Őtőle tudom ezen információkat, amik az évek fényében eltompulhattak, hiányosak lettek stb..
Ha, a lencsét leszámítjuk, mivel ezt a szemen kell elhelyezni, még szükség van valamiféle adatjelre és áramforrásra. Ezeket meg lehetne oldani vezeték nélkül is, ám kétlem, hogy a mai technikával ez elférne áramkörrel együtt egy kontaktlencsén. Bármennyire is syfy rajongó vagyok, ezt tudomásom szerint nem lehetséges még.
Még nem tudom, hogy jövő tavasszal melyik vr szemüveget fogom megvenni/nem megvenni, de az oculus felé hajazok. Szoktam játszani, de nem sokat. Inkább az interaktív 360-as tartalmak érdekelnek. (Filmek meg ilyesmik..) Szerintetek mennyire fog a hagyományos 3d megjelenítés, filmek sorsára jutni?
-
Komplikato
veterán
válasz
Dyingsoul
#60
üzenetére
A CV2-t egy júniusi bejelentés alapján már fejlesztik. Nem hiszem, hogy újabb 3 évbe kerülne a kifejlesztése, hiszen rengeteg problémát küzdöttek már így is le és nyilván van egy listájuk merre és mit kéne fejleszteni, no meg hogyan. Más kérdés, hogy a terveket a gyártástechnológia miként követi? Az is igaz a CV2-re senki sem ígért 300-350 USD árat, tehát lehet egy prémium termék a CV3 érkezéséig.
-
válasz
BlackDesert
#64
üzenetére
Azért ez nem egészen így van. Bizonyos szemproblémák esetén nem lehet használni lágy lencséket, csak keményet, amik nem "eldobatósak". Nyilván ezek nem olyan jók a szemnek mint a lágy, de sokat fejlődtek, és napi 12-16 órát lehet bennük lenni. Nyilván egy VR lencsét nem fog senki ennyi ideig használni.
Ennek ellenére én sem látom a piaci rést a dologban, semmi pénzért nem tennék a szememre ilyet. Kicsit hasonló medihacknek tartom mint a pizza/amazon csomag kiszállító drónt. Az is egy baromság, de pár cég ügyesen rájött hogy nem gondolnak bele az emberek abba, hogy mennyire megoldhatatlan széles körben a dolog, viszont ha mutatnak egy demót, akkor azonnal erről beszél mindenki, illetve megosztja akivel csak tudja, tehát baromi jó reklám.
-
BlackDesert
tag
A kontakt lencsès vr,ar megjelenítővel kapcsolatban kissè szkeptikus vagyok. Aki hordott kontaktlencsèt az tudja, hogy eldobhatós lencsèket lehet manapság kapni. A nem eldobhatós orvosi kockázatokat rejtett. A szem nem tudott szellőzni alatta, nehèz volt rugalmatlansága miatt ki, -be tenni, ha porszem került alá az karcolhatta volna a szemet ami miatt a látásunk romolhatott volna. Baktèriumok telepedhetnek rá ès biztos van mèg sok oka, hogy az eldobható lwncse mellett döntöttek. Ennek tükrèben, a technológia nagyon drága lenne. Eldobhatós lencsèkbe az áramkör stb miatt. Ha nem eldobjatós akkor újra kell tervezni a lencsèt is (szerintem). Mellesleg nagyon rossz ki, -be rakni egy lencsèt . Többet kène tudni a fejlesztèsről igazából, hogy jobb vèlemènyt alkothassunk.
-
Dyingsoul
Topikgazda
Oroszok szivatják egymást a vasutas demoval.
Egyébként ezt énis próbáltam de csak ülve, állva ez tuti elszédít még ha hozzád sem érnek akkor is, ahogy az itt is történt.. 
-
Dyingsoul
Topikgazda
Nem érted: egy új architektúra teljesítményét akarod megsaccolni egy új platformon. Ehhez nem lehet viszonyítani a mostani helyzetet vagy egy másik gyártót akinek a megoldásai teljesen mások.
"Még a nagy vr korszakból is várok sztem egy évet, hogy kiderüljön kinek a szemorvos, kinek az agybaj."
Évek óta kint vannak a piacon a VR eszközök. A felhasználói tapasztalatok egészségügyi szempontból is már több évesek. Egyébként meg senki nem kötelez arra, hogy megjelenéskor vedd meg egyből, ez mindenkinek szíve joga.
"Szóval még odébb van a vr kánaán."
Ezt mindenki nagyon jól tudja, kb 2-3 év múlva lesz itt a "vr kánaán" a CV2 megjelenésével (feltéve, ha a HW gyártók is felnőnek a VR-hoz). -
Jack@l
veterán
válasz
Dyingsoul
#58
üzenetére
Az első kiadás is pixeles lesz, nem annyira zavaróan mint a dk2, de az lesz ha kicsit távolabbi objektumokra néz az ember, ráadásul össze van húzva benne a látótér is.
A pascal teljesítményére azért lehet tippelni, hogy nem 3 980ti-t akar ajándékba adni az nv a jónépnek, csak úgy.
(a többi apró ficsőr az parasztvakítás)970-em van.
@Reggie: annyira nem vagyok hülye hogy két top pascalra költsek
Még a nagy vr korszakból is várok sztem egy évet, hogy kiderüljön kinek a szemorvos, kinek az agybaj. -
Dyingsoul
Topikgazda
Egyfelől miért kell a rendesen használható Oculushoz a 4K? Ezt nem igazán értem mert akárhogy is számolgatok a CV1 felbontásával, ahogy én számolok a pixelek száma a 4K-nak csak a harmada.
A másik meg Pascalról nem tudom hogy gondolsz ilyen jóslatokat, egyáltalán nem lehet tudni azt sem, hogy a HBM2, a lebegőpontos precizió és a fine grain mit fog eredményezni az Oculus terén.
Harmadikként annyit tennék még hozzá, hogy ne csak a legújabb játékokat nézd: vannak több éves játékok még régebbi játékmotorral, amik hatalmas élményt nyújtanak. Például egyik ilyen a CS:GO. Én a Half-life 2-t is szívesen végigtolnám oculussal pedig az is már iszonyat régi játék.
Új játékok pedig ha jönnek VR-ra nem hasonlítható szerintem az átlagos felbontásokhoz, mert teljesen optimalizálásfüggő lesz a dolog és azt sem szabad elfelejteni, hogy az effektek egy részét érdemes ki vagy épp bekapcsolni.
Egyébként neked milyen kártyád van?
-
Jack@l
veterán
válasz
Dyingsoul
#55
üzenetére
Rendesen használható oculushoz kell a 4k felbontás. Megnéztem mit művel ott a kis kártyám, 10-15 fps a mostani AAA-s játékokban. (UT4 vitt 40-et)
Pascal jobb esetben vinni fog ehhez képest 45-50 fps-t, még az is karcsú lesz. (jövőre meg biztos vagyok benne hogy durvább grafika is megjelenik dx12-vel)
Szóval még odébb van a vr kánaán. -
Dyingsoul
Topikgazda
Én VGA vásárlással mindenképp megvárom a Pascalt. Azért annyira nem vagyok elengedve anyagilag, hogy most veszek egyet aztán ha jön a HBM2 akkor megint cseréljek...
Jó lesz az úgy szerintem, hogy kijön a Rift, megvétel, megnézni mit tud a jelenlegi kártyával (esetemben a GTX 770 is elviszi az OR-t ahogy olvastam), aztán majd váltok ahogy tudok/szükségét érzem. -
Raysen623
veterán
Egyenlőre teljesen mindegy. Még jövőre sem fog nagyon elterjedni a VR az induló árak miatt, majd utána ha az összes gyártó kilép a termékkel a piacra és árverseny lesz. Tényleg: a többi gyártó is nagyjából azonos időben indít az eladással?
VGA terén kb 2 év mire talán megéri nekünk földi halandóknak ilyet venni. -
Dyingsoul
Topikgazda
Ez egyelőre kérdéses illetve mindkét oldalon folynak a fejlesztések. Egyelőre az AMD vezet az asyncron compute-al és a liquid VR-ral.
Átelemtve egy másik topikból:
Yllgrim:
Oculus PC SDK 0.7.0.0 BetaEzel lehetőséget ad az SDK, hogy amennyiben a megfelelő vezérlővel rendelkezünk és telepítve van a megfelelő driver, akkor a képet egyenesen a Riftre rendereli.
-
Azt lehet tudni, hogy Oculushoz melyik gyártót érdemes választani? Nvidia vagy AMD?
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Komplikato
#48
üzenetére
Áhh ez már nagyon sci-fi.
De azért kipróbálnám... 
-
Komplikato
veterán
Na ebben a hírben az az érdekes, hogy ki mondta:
"Crude contact lens displays" may be possible in next five years, says Carmack
-
Raysen623
veterán
Oda volt írva hogy tény? De most komolyan. Saját véleményt ugye már nem is lehet leírni? Mintha itt mindenki a szeplőtelen igazságot írná, holott nagyrészt szubjektív vagy fikció, de erről is szólna ez a fórum. Mi pedig csak beszélgetnénk...ha valaki netán olyat ír ami nem állja meg a helyét vagy már elavult, akkor nyugodtan ki lehet javítani szemrehányás nélkül. De legyen már vége az offolásnak. A többiektől én kérek elnézést a kollégák helyett is.
-
Komplikato
veterán
Most csodálkoztam rá, hogy az Oculus már Júniusban bejelentette, hogy fejlesztés alatt van a CV2. Hmmm.
-
Jack@l
veterán
válasz
Raysen623
#41
üzenetére
#38, egy évvel ezelőtti cikk, benne 13 vr-es techdemóval.
Biztosan kényszeríti őket sokminden, de ekkor még a kanyarban se volt a liquidvr
Dugd már ki a homokból a fejed, nehogy azt hidd hogy véletlen lettek piacvezetők. Sokkal több mindenbe belekezdtek már évekkel ezelőtt, nem csak a physx-ig terjed a nagy nv tudomány...
Az hogy te semmit nem tudsz róla, mert a ph-n nincs róla cikk, meg amúgyis mindenki utálja itt őket, attól még baromi jó dolgokkal foglalkoznak a háttérben, csendben, profin. -
Raysen623
veterán
Igen persze, a Physx-el és fényévekkel előrébb járnak már, csak éppen szinte semmi komolynak mondható új feature nem jön át. Olyan szép demokat csinálnak pedig és olyan jó lenne látni is őket a játékokban, de a szokásos megoldásokon túl nem látunk semmit. Itt van ez a liquid VR, működik az SLI-s VR, publikus BETA van, hurráááá. Szeretnélek emlékeztetni, hogy ezt is szerintem kényszerből csinálják, mert a piac belekényszeríti őket a VR témában. Ugyanis meglepően jó megoldásokat kínál a konkurencia is. Ha szerinted maguktól is kijöttek volna ezzel záros időn belül, akkor szerintem tévedsz. Csupán erre irányult a "fikázás", mert köztudott tény hogy az NV magától előremutató dolgokat nem fejleszt. Jól felmére a jelen szükségleteket és abból él (az is fejlesztés csak nem hosszútávú). De legközelebb akkor majd megkímélem az érzékeny fülecskédet és objektív lelki világodat ettől. Most pedig túlléphetünk ezen végre?
-
Raysen623
veterán
Már megbocsáss, de nincs időm és kedvem sem napi szinten átnyálazni az NV témájú híreket a teljes világhálón...Nevetséges, amiért a szememre veted hogy nem tudok mindent a zöldekről azonnal. Szépen csendben linkeld be oszt jó napot, nem írhatom oda minden egyes kommentemnél hogy én csak ennyit tudok jelenleg. Azért van ez a fórum és a topic is, hogy ha valamivel többet tudsz, akkor ki tudod egészíteni más inforrmációit szemrehányás nélkül. Olyan vagy mint egy gyerek komolyan mondom...

-
Jack@l
veterán
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Raysen623
#35
üzenetére
Azért az nem rossz, hogy GTX 770-el ilyen jól megy a Rift.
Persze SLI-ben van neki de akkor is. Megnéztem az Arma 3-as videóját, bár ott írta a leírásban, hogy nagyon sokszor kellett felvennie ezt a kis anyagot mert valami mindig rosszul sült el. Nem túl bizalomgerjesztő. Én a Pascalt várnám, mint a megváltót. Korábban úgy vásároltam VGA-kat, hogy egyszer Geforce, egyszer AMD utána megint g aztán így tovább. Most már szeretnék az Nvidiánál megmaradni (semmi zöld fanság én az Atit is szeretem csak az Nvidia drivere, ct-je feature-i jobban tetszenek meg aztán én rednerelésnél a Geforce-t sokkal jobban ki tudom használni), nagyon remélem, hogy kihoznak vlaamit a srácok. -
Dyingsoul
Topikgazda
Tényleg arról lehet tudni valamit, hogy az Nvidia mit forral VR téren? Egyáltalán készül valami a konyhában? Csak mert a Radeon már eléggé felkészült a meccsre a Liquid VR-ral, de Nvidia nem tudom mit akar a jövőben. Azon is sokat morfondírozom, hogy a maxwell vs pascal mi lesz majd a különbség VR téren. Már csak azért is mert mindent hallottam már a Pascal megjelenéséről csak igazat nem még, a VGA vásárlás meg lassan esedékes lenne, ha OR-ezni akarok.
GTX 770-en nem tudom hogy menne 2gb vrammal. 
-
Komplikato
veterán
Előző témához, BÁRMI amit közelről nézel (értsd 150 centin belüli fókusszal) az rontja a szemed távolbalátását ha sokáig csinálod. Igen a monitor is. Igen egy sima papírkönyv IS.
Fókusz: Van kint végleges prototípussal ilyen HMD ami alapból tudja, de szvsz YouTube-on van olyan videó nem egy, ahol pl. DK2-be "hackelte" be valaki házi barkácsban. Ha jól emlékszem valami 130-140 fps sebességgel követi a szemeket és talán a fókuszt is. Tehát már túl vagyunk azon, hogy foglalkozik vele valaki, mostantól a fejlesztés, pontosság javítása marad. Viszont ezt szoftveresen lekövetni elég nagy késleltetést okoz szerintem. És itt lép be a képbe az NVidia által fejlesztett Light field kijelző, ami fókuszálható képet ad. Ugye az eredeti prototípus bő két éve kemény 128x128-as felbontást tudott és nyilvánvaló okokból nagyságrendileg sokkal gépigényesebb. Elvileg mostanában lesz vagy volt egy kiállításon egy újabb prototípus nagyobb felbontással, de még egyik hírportálon se jött szembe róla infó.
-
Perpill a játékokban vagy nincs DOF (depth of field), tehát minden éles bármilyen távolságban, vagy van (jó példa erre a fent említett GTA V, ami nagyon ügyesen bánik ezzel), de trükközve. Mivel a játék nem tudja mit néz a szem pontosan (hova fókuszál), ezért egyszerűen a kamera középpontját használja erre (a GTA V esetében ez egyszerűen a crosshair, vagyis a képernyő közepe ugye), vagy pl. átvezető animációkban használják, ahol nagyon erősen rázoomolnak egy tárgyra, vagy egy karakterre, de ugye ilyenkor a teljes képet betöltő dolgokról van szó, aminél biztosan lehet tudni hogy mit a háttér (mit kell elmosni, mert úgysem azt nézi a player) és mi nem.
VR esetében szerintem ez a jövő zenéje, valószínűleg még pár évig a DOF nélküli (minden éles mindenhol) dolog lesz, de nem tartom elképzelhetetlennek hogy akár már most dolognak valamilyen szemmozgás és pupilla érzékelésen, ami szolgáltathat pontos adatot a DOF-ozáshoz, és ez által majd még jobban át lehet verni az agyat.
-
Kicsimix
őstag
Ugyan úgy fogod látni mint ahogy a monitoron most. Pl nézd meg a GTA5-ben ott van több km távolság is. Takard ki a kép többi részét csak oda nézz ahova szeretnél. Igazából sem tudsz élesebbé tenni egy ilyen távolságban lévő tárgyat.. Ez nem nagyító/fokuszáló eszköz.
Persze sok mindent le lehet programozni : )
-
Chrys_
addikt
"Ha valamihez túl közel mész a virtuális térben ugyan azt tapasztalod mint a valóságban."
O.K. De mi van akkor, ha pl. valami a 3D-s képen 1km-re lenne? Igazodik a képhez, vagyis az objektumhoz a szemlencse, vagy ez tényleg nem befolyásol semmit, és ugyanúgy annak a néhány cm-nek megfelelő fókuszra áll? -
Kicsimix
őstag
Itt nem fog semmi fokuszálgatni. Ha valamihez túl közel mész a virtuális térben ugyan azt tapasztalod mint a valóságban. Pl ha 5 centiről a valóságban nem tudsz elolvasni valamit akkor ott sem fogod tudni bár hozzátenném ennek már van egy technologiai oldala is mert azt mesélik ha tényleg azt szeretnénk látni mint igazából akkor 16k-s képet kellene küldeni a szemünknek.
Vagy lehetséges az a variáció is miszerint egy digitális térben vagyunk ha közel hajolsz valamihez akkor egyre nagyobb kèppontokat látsz. De mindenképp te vagy az eszköz.
-
Chrys_
addikt
Amit nem tudok pl., hogy viszonyul a szemlencse a közeli képhez? Beáll az adott kis távolságnak megfelelően és nem kell fókuszálnia, vagy tartalomtól függően fókuszál, mint a való életben? Olyan lesz, mint a tükörnél, hogy nem mindegy, hol keletkezik a tükörben a tárgy képe?
-
BTW: tud valaki Budapesten elérhető DK2 próbalehetőségről? Akár bérlés is érdekelne. Mivel nekem a fent említett szemprobléma miatt kéne elsősorban (jó, nyilván a fun factor se utolsó
), ezért akár már most beleugranék egy DK2-be is, nem várnék még fél-egy évet, amíg az új termékek kijönnek. Viszont próba nélkül nem öntenék bele azért pénzt.Előre is köszi!
-
Valószínűleg elég durván befolyásolja a látást, de hogy ez maradandó változást okoz e, azt egyelőre senki nem tudja.
Én pl tompalátó vagyok az egyik szememre, és azért kattantam rá a témára, mert pár hónapja találtam egy cikket, ami arról szól, hogy egy tompalátó Oculus usernek meglepő módon gyógyulni kezdett a szemproblémája. Tovább keresgéltem, a dolog most már ott tart, hogy bizonyos szemklinikák saját fejlesztésű szoftvert (ami tulképpen egy speciális játék) készítenek tompalátóknak a Rift-hez. Az USA-ban már részt lehet venni a programban, egyelőre jók az eredmények. E mellett vannak közösségi kezdeményezések is ugyanezen a területen.
A fenti dolog amúgy nem kifejezetten a látóidegre hat, hanem az agyra (mert a tompalátás nem látószervi probléma), de ha ilyen mértékű befolyásolással bír, akkor lehetnek ellentétes hatásai is. Az biztos, hogy egyelőre mindenki sötétben tapogatózik, és sokat fogunk még a jövőben erről a témáról olvasni.
-
Kicsimix
őstag
Amùgy ITT van mèg pár VR eszköz felsorolva paraméterekkel.
-
Dyingsoul
Topikgazda
Nah ez az amiről nem sokat tudunk.
Szerintem nagyon nagymértékben befolyásolja majd az adott eszköz minősége. Gondolok itt felbontás, ergonómia, lencsék, frissítés és minden egyéb paraméterre. Vannak akik már DK1 óta használják őket folyamatosan, mégsem vakultak még meg.
Meg perze szerintem ez is egyénfüggő, egységesen nem lehet olyan kijelentéseket tenni, hogy 2 éven belül 2 diptriát romlik majd a felhasználók szeme vagy hasonló.Én kicsit úgy vagyok vele, hogy a hullámvasutazás és az autóversenyzés sem való mindenkinek, mint ahogyan a vadászrepülővel való repülés és űrhajózás sem. Ezért biztosan ki lesznek akadva néhányan, de nagyon jó az irány amit a jelenlegi gyártók képviselnek: igyekeznek minél nagyobb célközönség számára elkészíteni az eszközöket: mindent megtesznek a kényelem, ergonómia és élmény érdekében.
-
Chrys_
addikt
Milyen hatása lesz ezeknek a VR-rendszereknek a szemre? Napi néhány órás viselet majd rontja a látást?
-
Jack@l
veterán
válasz
Komplikato
#17
üzenetére
De ez mindenre vonatkozik, ipartól kezdve a gyógyászat, autók, beviteli eszközök, mobilok, szoftverekig, stb...
Nagy szám, de 5 év se kis idő, addig még simán kiderül hogy úgy járhat mint a 3d-s tv. (jó-jó, de 1-2 film után már elő se veszi az ember, gyártók is kb tesznek rá) -
Dyingsoul
Topikgazda
Szeptember 23-25-én rendezik meg az Oculus Connect 2-t. John Carmack is ott lesz!

A programot elnézvén azt mondom jó látni azt, hogy az audio élményre is nagy hangsúlyt fektetnek!
Mellesleg pont tegnap gondolkoztam már azon, hogy fejleszteni kellene valamit riftre, szó lesz az Oculus PC SDK-ról is plusz unreal engine, unity engine. 
Nem tudom ti hogy vagytok vele de szerintem baromi jól hanzik a program!

-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Komplikato
#17
üzenetére
Én is ezen a véleményen vagyok: a VR a jövő.
És meglátjátok pár év múlva már azon fognak kuncogni a jövőbeli fiatalok, hogy mi még monitor előtt ültünk. 
-
Komplikato
veterán
The German banking and financial services giant Deutsche Bank has projected the virtual reality industry to be worth up to $7 Billion within 5 years as mainstream adoption of the immersive technology ramps up post retail release in 2016.
Virtual Reality to be Worth $7 Billion by 2020, Report Suggests
Hát ezt majd meglátjuk, de valami oka volt, hogy ennyi gyártó ugrott a témára és sok pénzt beleölt.
Erősen kétlem, hogy olyan szűk réteget érdekelne a téma, mint azt sokan az összes VR topikban és hírnél leírják. -
Jack@l
veterán
Subs.
-
Joshi
titán
A legfontosabb a támogatása az eszközöknek játék és alkalmazások terén. Ha nincs minőségi alkalmazás akkor nem sokat ér egy VR. Azt nem tudom hogy a különböző gyártók megoldásai mennyire lesznek kompatibilisek egymással, de szerintem semennyire. Az adott program vagy támogatni fogja vagy nem.
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz
Komplikato
#9
üzenetére
Hát igen, én két héten keresztül sasoltam, hogy van-e ilyen vagy ehhez hasonló topik, de ma úgy döntöttem félve megnyitom, mert ugye nem tudni mennyire lesz sikeres a topik úgy, hogy:
1: A rift elég drága itthon meg sokaknak normális PC-re sincs pénze.
2: Sokaknak az a véleménye, hogy ez egy felesleges dolog.
3: Néhányan akik kipróbálták élből elvetették, mert rosszul lettek tőle.Azért remélem elindul itt valami és lesznek emberek akikkel értelmes keretek között lehet beszélgetni a VR-ról. Én személy szerint tervezem az OR beszerzését a megjelenésekor, bár előtte még ki fogom próbálni valahol én is. (Eddig csak DK1-hez volt szerencsém élőben.)
Egyébként a legfontosabb dolgot elfelejtettem betennia z első HSZ-be de ha majd kapok módosítási jogot akkor pótlom:
Én azt ajánlanám hogy így próbálja ki mindenki:
1: Írd fel egy lapra az irányítást - 1-4ig a felbontások, K betű az égbolt ki/bekapcs, H- UI ki/bekapcs, P - Perzisztencia. WASD+egér irányítás.
2: Ülj közel a monitorhoz!
3: F11-el tedd ki teljes képernyőbe.
4: Játszadozz a felbontásokkal és a kapcsolókkal, próbálgasd mindet legalább 1 percen át.Szerintem ahhoz képest, hogy csak egy webes mizéria, így egész jól meg lehet nézni Rift nélkül is a különbségeket, persze ez csak egy nagyon körülbelüli dolog de a semminél mindenképp jobb.
-
Komplikato
veterán
Valamelyik versenyző mutatott be 2x2560-as kijelzős HMD-t, de szerinted mivel lehet meghajtani? 4db Titan-X vagy Fury X? És azok mellé milyen proci kellene? Van gyártásban 4K kijelző és tervben van a 8K, nem azon a felén van a probléma, hanem a vas árával ami kijatja, meg azzal, hogy eddig is volt 5-20.000 dolláros VR HMD, de most valakik 3-500 dolláros áron hoznák ezt. Biztos lehet a felbontáson turbózni, de akkor pl. 1500 lesz az ára és pont.
-
Komplikato
veterán
Jöhetett volna előbb EZ a topik volt vagy 120 értelmesebb hír, amiket máshova kellett linkelni.
Mondjuk az utolsó azt hiszem az Unreal Engine 4.10 natív motion controll integrációjáról az Oculus, Vive és Sony rendszereibe támogatásával téma volt. -
Dyingsoul
Topikgazda
Egyáltalán nem biztos, hogy az ár lesz a vízválasztó. Ezekhez az eszközökhöz köztudottan nagy teljesítményű gép kell majd. Akinek van arra pénze, lesz pénze +20-30 ezer forintot fizetni egy sokkal jobb eszközért. Legfeljebb itthon vagy más nem túl gazdag országokban lehet ez jellemző, de abban igazad van, hogy a tömeges elterjedéshez mindenképp szükséges a jó árcímke is.
-
Shodan
őstag
Kíváncsi vagyok melyik lesz majd a befutó. Vagy megférnek e majd egymás mellett, főleg ha még jönnek a többiek is.
Vagy majd lesz egy ami mindent visz mint pl hd dvd vs blu ray csatájában -
Raysen623
veterán
Rögtön adnék hozzá egy kise adalékot. A srác a gamescon-on próbálta ki először a VR-t, de utána is kaptak rá hivatalosan lehetőséget. Erről készített egy rövid felvételt, amit itt lehet megnézni. Tartalmaz némi konkrétumot is, főleg a rift kijelzőjéről kapunk végre pontosabb specifikációt.
-
Dyingsoul
Topikgazda
Hamarosan érkeznek a legújabb VR kütyük és egyre több fórumtémában látom, hogy a felhasználók Off topikként beszélgetnek ezekről. Szerintem itt az ideje, hogy saját topikot nyissunk nekik, ahol a hivatalos, konzumer eszközök megjelenését várván tudunk ezekről szabadon beszélgetni.
Oculus Rift

DK1:
Oculus Rift fejlesztését egy független fejlesztőcsapat tűzte ki céljául, miszerint olyan VR eszközt szerettek volna teremteni, ami 300$-os áron juthat a végfelhasználók kezébe. Eredetileg egy Kickstarter kampányban indult a fejlesztés, ami sikerre is vezetett: azok az emberek akik 300$al támogatták a fejlesztést, meg is kapták a DK1 (Development Kit 1) névre hallgató verziót. Ebben egy darab 7'-os 1280×800 felbontású LCD kijelző foglalt helyet. A fejmozgás követését 3 tengelyes giroszkóp, accelerométerek és magnetométerek segítették a precizitás érdekében.
HD Prototype:
2013 júliusában került bemutatásra, 1080p LCD kijelzővel felszerelt Rift prototípusa, ami így megkétszerezte a pixelek számát, jelentősen csökkentve ezzel az úgynevezett screendoor effektet. Ez a prototípus nem került forgalomba.
Crystal Cove Prototype:
Az első igazán alacsony perzisztenciájú OLED kijelzővel felszerelt Rift. Ezen a típuson infravörös jeleket kibocsátó pontok és egy külső kamera fokozta a fej követésének pontosságát. Ez a rendszer lehetővé tette a felhasználó testhelyzetének (guggolás, ülés stb) követését is, így sokkal pontosabb képet kapott a felhasználó, nagyban csökkentve a rosszullétet.
Development Kit 2:
2014 márciusában jelentették be, júliusra már a felhasználók kezébe kerülhetett. Az előzőektől minden tekintetben fejlettebb technológiát jelentett: egy darab 1920x1080 (szemenkénti 960×1080) felbontású alacsony perzisztenciájú, magasabb frissítésű OLED kijelző foglalt helyet benne, pozícionális követés, lecsatolható kábelekkel és az extra vezérlődoboz elhagyásával bűvölte el a VR rajongóit. 2015 februárjára több, mint 100.000 példányban kelt el.
Crescent Bay Prototype:
2014 szeptemberében került bemutatásra. Ez a típus már beépített audio rendszert is kapott, növelték a kijelző felbontást, csökkentettek a fejlesztők a készülék súlyán és a 360 fokos elfordulás követésére is képes, hála a Rift hátuljába épített mozgást követő LED-eknek. Ez az első olyan prototípus, mely két külön kijelzőt használ a képi megjelenítéshez.
Konzumer (átlagfelhasználóknak szánt) verzió:
Ez a verzió a Crescent Bay Prototype egy továbbfejlesztett formája lesz, két darab kijelzővel, 90hz-es frissítésre tervezve, melyek felbontásának összege a DK2-nél nagyobb lesz: egyenként 1080x1200 felbontásúak. Különösen nagy figyelmet fordítanak a mozgásunk követésére, mellyel a rosszulléteket próbálják megelőzni és a VR élményt maximalizálni. Az ergonómiára és a komfortra is nagy hangsúlyt fektettek. Elméletileg 2015 végén már előrendelhető lesz és 2016 első negyedévében kerül a boltok polcaira.
Az Oculus fejlesztői úgy gondolják, hogy a sikerpéldány egy jelenleg is folyamatos fejlesztés alatt álló modell lesz, ami két évvel az első Konzumer Verzió megjelenése utánra várható majd.
HTC Vive

A Valve és a HTC közös projektje. Az eszközben két kijelző lapul meg egyenkénti 1200x1080-as felbontással 90Hz-es frissítéssel. gyroszenzort, accelerométert és lézeres követést használ a pozíciónk helyes megállapításához. Az elfordulási szögeket 1/10-ed szög pontossággal képes megállapítani. Steam VR Base-el kombinálva képes a virtuális valóságban reprodukálni a helyzetünket, melyet a valóságban 4.5x4,5 méteres térben tud követni. Valószínűleg drágább lesz, mint bármelyik versenytársa, viszont megjelenése 2015 karácsonyára várható.
Szlengszótár:
VR - Virtual Reality - Virtuális Valóság
Motion Sickness - Enyhe rosszullét, melyre a felhasználók egy része hajlamos. Okai lehetnek a pontatlan követés, a mozgási sebesség és irány eltérése a valóságban és a virtuális valóságban, egyéni hajlam.
Screendoor Effect - Az a jelenség, mikor egy megalkotott képen jól látható a pixelek közötti távolság.A topiknyitó hozzászólás a későbbiekben bővülni fog!
Új hozzászólás Aktív témák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Apple MacBook
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Milyen széket vegyek?
- GoodSpeed: Munkaügyi helyzet Hajdú-Biharban: észak és dél!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autóhifi
- Fele annyit ér az iPhone Air, mint amennyibe pár hete került
- Nintendo Switch 2
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus Z790 i9 14900K 32GB DDR4 1TB SSD RTX 2080Ti 11GB Montech Air 1000 Lite 700W
- Dell Precision 7560 - Intel Core i9-11950H RTX A4000 32GB 1TB SSD FHD
- 174 - Lenovo Legion Pro 7 (16IAX10H) - Intel Core U9 275HX, RTX 5070Ti (ELKELT)
- Új, Aktiválatlan iPhone 17 Pro (256 GB) (rendelhető)
- GYÖNYÖRŰ iPhone 11 64GB Red -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3121
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi


)

Lemaradtam az elejerol, lehetne kerni egy rovid osszefoglalot?
Ez már csak igazi PC kuriózum lesz, örülni fogok neki ha PC-n lesz majd 4K vagy UHD felbontású VR amit ki tud majd hajtani pár SLI-s rendszer... A konzolok mindig is bohóckodásokra voltak jók, a PC az utolérhetetlen grafika királya és ezért is gondolom ezt. (Másképp megfogalmazva: a PC dinamikusabban fejlődik.)


Egyébként ezt énis próbáltam de csak ülve, állva ez tuti elszédít még ha hozzád sem érnek akkor is, ahogy az



Szerintem nagyon nagymértékben befolyásolja majd az adott eszköz minősége. Gondolok itt felbontás, ergonómia, lencsék, frissítés és minden egyéb paraméterre. Vannak akik már DK1 óta használják őket folyamatosan, mégsem vakultak még meg.

