-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
kiskuplung
őstag
válasz schawo #16861 üzenetére
Úgy értettem, hogy elég merész egy Beat saber-t év játékának kijelenteni, mert pont az ilyen, casual játékok miatt támadják a VR-t, mondván, nincs igazi VR tartalom.
Pedig, amiket felsoroltál, azok is sokkal jobbak VR-ban. Én pl. a Soma-t faarccal vittem végig, mert egy Wilson's Heart vagy egy Don't knock twice után már unalmas monitoron játszani.
FPS-eknél ugyanez. Játszottál már Robo recall-t? Arktika. 1-et?
Vagy lenyomtad már a Lone echo-t? Próbáltad a családdal Carly and the Reaperman-t?
Hogy tetszett az I expect you to die?Lehet, hogy nem is hallottál még róluk, mert a hazai sajtó is csak néha böffent fel egy-egy VR-kritikus cikket, de jó VR tesztek nincsenek. Abydos-t is elhajtotta a Gamestar mikor felajánlotta, hogy írna nekik a VR rovatba
Szóval van itt játék dögivel, maximum nem egyeznek az ízléseddel.
-
kiskuplung
őstag
válasz schawo #16879 üzenetére
Igen, tudom, azzal is kezdtem kb. 10 hozzászólással ezelőtt, hogy ez az év elég harmatos volt.
De most arra akartam csak reagálni, hogy a Beat saber lenne a VR játékok csúcsa, miközben egy filléres címben, pl az Elevator to the moon-ban több kreativitás és munka van. Sőt, ha már ritmusjáték, akkor ott a BoxVR.
Amúgy én azt vártam, az idei Oculus Connect-en több bejelentés lesz. Tavaly minden hónapban volt egy kötelező cím (Mage's Tale, From other suns, Lone echo volt ami így hirtelen beugrott), idénre meg szinte csak a Stormland jutott, amit muszáj lesz megvenni. Annyira nem izgulok emiatt, mert még így is kb 2 évnyi anyag lapul az Oculus/Steam/Viveport fiókomban.
De ha a népnek Beat saber kell, mert ezzel lehet eladni a VR-t, hogy utána a fentihez hasonló címeket is megérje kifejleszteni, akkor rajtam nem fog múlni, én a Beat saber-t is megvettem
-
kiskuplung
őstag
válasz s7evcsenko #16943 üzenetére
Nem ismerem, de a leírásában benne van, hogy 9 perc hosszú.
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
válasz fulton #16936 üzenetére
Ha választani kellene a Pavlov, Onward, Zero caliber és a Contractors közt, akkor azt mondod, hogy ez a legutolsó a nyerő?
Egy hete elvesztettem a multi-Vr szüzességemet Dead and buried-ben egy ismerősömmel.
Azóta From other suns-ra próbálom még rábeszélni, de kellene egy ilyen FPS is.
-
kiskuplung
őstag
válasz s7evcsenko #16953 üzenetére
Neked is boldog új évet!
-
kiskuplung
őstag
válasz s7evcsenko #16961 üzenetére
Nem mondod, hogy tetszik Mennyit nyomtál vele? Én 1 órát szenvedtem vele, mire feladtam.
De ha tényleg tetszik, akkor ez esetben ajánlom az Adr1ft-et, az is elég olcsó, és (szerintem) ugyanolyan alkalmatlan a játékra, mint a Robinson.
-
kiskuplung
őstag
válasz s7evcsenko #16967 üzenetére
Írtam már...
Kezelhetetlen, logikátlan billentyűkombinációk, teljesen rossz helyen lebegő HUD amire sehogy se kényelmes ránézni, rohadt lassan sétáló karakter, aki ráadásul minden pixelbe beakad.Szerintem ez (meg az Adr1ft) az állatorvosi ló, amin be lehet mutatni, hogy mit ne csináljunk VR játékban.
Ilyesmi játék amúgy a Solus project is, és abban sokkal jobb a VR implementáció, annak ellenére, hogy utólag tették bele a támogatást, míg ezt a Robinsont eleve arra tervezték.
De mondom, ha Neked tetszik, hát szíved joga Milyen játékaid vannak még?
-
kiskuplung
őstag
válasz s7evcsenko #16974 üzenetére
Most a kedvedért megnéztem újra. Már ott majdnem kiléptem belőle mikor megláttam hogy mekkora kezeim vannak, és legalább 10 centivel vannak rossz helyen. Aztán rájöttem, hogy ebben volt ez a scannelgetős hülyeség is, ami az ötlettelenség netovábbja bármilyen játékban.
Szerintem próbáld ki a 2 hetes ingyenes lehetőséget a Viveporton, és próbálj ki ki más anyagokat (5-öt tudsz kiválasztani).
Pl. ha bejön ez a világ, akkor ott az Apex Construct, ami erősen közepes, mint játék, de tök jó harcrendszer van benne (tudom, azt írtad nem szeretnél lövöldözőst, de ebben íjászkodni kell . De hasonlóan jól néz ki, mint ez a Robinson.Ha a jól kinézés fontos, akkor ott van Torn, ami egy logikai játéknak álcázott interaktív mozi.
Vagy az utóbbi idők legötletesebb játék a Transpose, amivel (kvázi időt visszatekerve) önmagaddal kooperálva kell feladatokat végrehajtani
Vagy vedd elő mindkét The Gallery részt, azok ugyan elég nehezek, de jól néznek ki, és elég sok VR-os lehetőséget villantanak fel, különösen a második rész.
Amúgy ahogy Joshi írta, a Lone echo toronymagasan a legjobb VR anyag, mind a grafikát, mind a mechanikát tekintve. Azt a 25 EUR-os árát mindenképpen megéri, és ilyen olcsó még sose volt.
-
kiskuplung
őstag
válasz Vpeter74 #16989 üzenetére
Feleslegesen azért ne vegyél harmadik szenzort... az az opcionális szint, ráérsz később.
Átlagos felhasználáshoz bőven elég a 2 is, főleg ha el tudod őket helyezni rendesen. Ehhez van is egy program az Oculus Store-ban, az a neve hogy Sensor bounds.
Van az Oculus honlapján is egy iránymutató az elhelyezéshez: [link]Én is csak azért vettem, mert átlóban sehogy se tudok elhelyezni kettőt, és valahogy mindenképpen takarásban lett volna valamelyik. Így most kettő van az asztalon, egy meg a hátam mögött a falon, így működik a room scale is, meg akkor is ha leülök játszani valami szimulátort.
-
kiskuplung
őstag
válasz s:zozo #16995 üzenetére
Jogos, néha túltolom az érdekérvényesítést, szakmai ártalom Ígérem, ezen még csiszolni fogok.
Bár mondjuk pont most nem írtam semmi harciasat, még ajánlottam is hasonlókat.
Ezért is kérdeztem, hogy milyen stuffok vannak már meg neki, mert ez a Robinson igenis a rosszabb, techdemonak szánt VR anyagok közül van, és volt egy olyan sejtésem, hogy a kolléga nem próbált még jobbat.
-
kiskuplung
őstag
válasz s:zozo #16999 üzenetére
Akkor most megint a másik oldalon fogok állni, mert amit Dyingsoul írt, az szóról szóra igaz, de én mégis ezzel játszok mostanában, bár még csak 10 órát tekertem bele.
A VR teljesítmény gyalázatos, nekem i7-7700k + GTX1080-nal mindent le kell szedni minimumra, és valamelyik éljavítóval játszhatóvá tenni, így nem szaggat, és nekem elég jó annyira, hogy beleéljem magam a játékba. De az igaz, hogy túl messzire így sem szabad nézni
A Touch kontroller annyira támogatott, hogy mindent meg lehet vele csinálni, viszont itt-ott nem túl ergonomikus a kiosztás.
Én már megszoktam, viszont egy dolgot nem tudok, és erre megoldást sem találtam: ha felemelem a PIPboyt, és a térképen szeretnék a stick-kel navigálni, akkor sikerült olyan hülyén megcsinálni, hogy a fel-le és a jobbra-balra irányok fel vannak cserélve. Úgy értem, 90 fokkal el van forgatva, nagyon-nagyon kényelmetlen.
Azt is látom már, hogy az építkezést is hanyagolni fogom, mert az is elég kényelmetlenül lett átültetve VR-ba, bár én nem játszottam az eredeti játékkal, lehet, hogy abban is ilyen kicsit fapados.
Szóval technikai oldalról vannak hiányosságok. De egyelőre kárpótol az élmény, és a tömérdek tartalom. 10 óra alatt kb. a térkép bal felső csücskében tudtam csak ténykedni, és még itt is szelektálni kellett. Már látom, hogy bele fogok unni ebbe is, mint a Fallout3-ba meg a Vegas-ba, ahol 100+ óra után már azt se tudtam, hogy minek jöttem ki a Vault-ból
Ja, és persze én Viveport-tal együtt kaptam, ingyen, szóval még az árára se lehet szavam se.
De akkor nekem is lenne egy kérdésem:
Azt tudja valaki, hogy az Epic Store-os Subnautica támogatja-e a VR-t?
Szerintem jó érzés VR-ban Falloutouzni, ghoulokat lövöldözni saját kézzel
[ Szerkesztve ]
-
-
kiskuplung
őstag
Bár csak HTC Vive van feltüntetve, de Steam-en van, szóval SteamVR-on keresztül akár működhet is. [link]
De ugyanilyen eséllyel valószínűleg elindul, aztán valahogy rosszul lehet majd csak irányítani, rosszak a tengelyek, nem működnek gombok, stb.
Minden ilyen esetben amúgy az a teendő, hogy vedd meg, aztán ha nem működik, akkor refund.
Én amúgy javasolnám, hogy első körben az Oculus Store-ban lévő játékokkal ismerkedj, azok 99%-ban jól támogatják a Touch-ot.
(#17014) Enton : hmmm, nem hiszem, mert nekem nem azzal van a bajom, hogy a nem fel-le vagy a jobbra-balra van megcserélve, hanem a fel helyett jobbra, meg le helyett balra, vagy valami ilyesmi. Mondom, 90 fokban van elforgatva, szerintem azért mert úgy tartom a karom. De azért megpróbálom, köszi!
-
kiskuplung
őstag
válasz Dyingsoul #17049 üzenetére
Nem tudom, én 1 órát simán Beat saberezek és csak azért hagyom abba, mert megunom, BoxVRban meg 30 perces program után kiköpöm a tüdőm...
Bár ez utóbbit én elég komolyan veszem, még ilyen csuklóra fonható súlyokat is vettem.
De enélkül is jobban átmozgat, és mivel nem a "stílust" hanem a pontosságot és az erőt pontozza, plusz van "streak" is, vagyis jobban jutalmazza azt, ha nem hibázol, számomra sokkal motiválóbb. Valamint sokkal többet kell hajolgatni, guggolni, meg úgy általában sokkal jobban átmozgat.
Direkt vannak benne pörgősebb és nyugisabb részek, figyelmeztet, hogy akkor most kicsit pihenj, szól hogy mikor melyik lábadra helyezkedj.
Összességében én ilyen mini személyi edzőnek fogom fel. A térdemnek pl. nagyon jót tett, de ezt már írtam korábban
-
kiskuplung
őstag
Bocsi a dupláért...
Enton, s:zozo : köszi a Fallout-os segítséget, tegnap állítgattam és most már egész használható. Eléggé óvatosan kell vele játszani, mert csak 5 percre akartam, de mégis egy órára maradtam (csak még egy küldetést... )
-
kiskuplung
őstag
Este megnéztem a Subnauticát, és írok.
Az Elite-et lehet parancssoros kapcsolóval indítani : EDLaunch.exe /VR
Vagy csinálsz rá egy külön linket, vagy ha Steam-en van meg, akkor ott is adhatsz meg kapcsolókat.
Nem tudom, hogy ez segít-e rajtad, mert amúgy én mindig úgy indítom amit Te is írtál (jobb klikk -> Start in VR) -
kiskuplung
őstag
válasz supercharley #17065 üzenetére
Igen, ez az
-
kiskuplung
őstag
Most kipróbáltam a Subnautica-t. Az általad írt hibával nem találkoztam.
Viszont komolyan javaslom mindenkinek, aki szerint akár ez, akár a Robinson jól van megcsinálva VR-ban, az próbáljon már meg egy igazi VR játékot is.
15 perc után olyan hányingerem van, hogy arra nincsen szó. És pontosan tudom, hogy azért, amiért az Adr1ft is sz@r. Nincs snap turning (legalábbis én nem találtam), és ha előveszem az inventoryt, akkor olyan közel teszi ki elém, hogy szinte bandzsítani kell, hogy lássam. És ha hátrahőkölök, akkor persze úszik együtt a fejemmel Engem az ilyen megoldások kicsinálnak.
Miért nem lehetett ezt is úgy megcsinálni, ha már utólag VR-osított, hogy a bal kézen "lebeg" az inventory, mint a Falloutban? Ja igen, mert ez még Touch-ot se támogat. A Forest-ban legalább erre gondoltak. Nagy kár érte, mert amúgy nagyon tetszik az egész.
-
kiskuplung
őstag
válasz s7evcsenko #17091 üzenetére
Én most kipróbálom ezt, hátha bejön : [link]
Elég ígéretesnek néz ki : "This version adds an option to enable VR animations under the General Tab in Options and fixes the badly positioned player model. The Seaglide will no longer block your entire field of view, all tools are fully visible and the PDA is no longer stuck to your nose ."
-
kiskuplung
őstag
válasz kiskuplung #17092 üzenetére
Határozottan jobb így a játék, látszik rendesen a kezem, meg nincs 2 centire a szememtől a panel.
Bár én szívem szerint még távolabb raknám, de azt majd belehekkelem ebbe a modba
És most kipróbáltam állva is, hogy ne kelljen a stickkel forogni, és így már nem is jön elő a mozgási betegség. Tetszik a játék nagyon.
-
kiskuplung
őstag
Nekem meg még tegnap este előjött a hiba, amit Te írtál, vagyis a kontrolleren a fel-le-jobbra-balra teljesen jól működik, de az A-t nem veszi be. Aztán ránéztem a gépre, és úgy tűnt, hogy elveszítette a fókuszt a Subnautica ablak. Egérrel belekattintottam, és utána jó volt.
Amúgy innen szedtem a mod-ot, a készítő srácnak meg is köszöntem
Szerintem ide fog még írni, ha sikerül kicsit finomítani rajta (és picit még messzebb rakni, mert az lenne az igazi) -
kiskuplung
őstag
Ezt miből szűrted le? Még a külföldi sajtó is bizonytalan. Még abban se sikerült megegyezni, hogy kábeles, vagy kábelmentes megoldás lesz. Meg mit keres egy mobiltelefon a headset belsejében a teaser videó végén??
"We also know that the Cosmos is going to be a wired headset and that it will at least, at some point, connect to your PC. We say “at least” because HTC, rather cryptically, said that this headset will transcend the computer… somehow. " [link]
"The Cosmos is supposed to connect to a computer at first, but could potentially expand to other platforms. HTC suggested that you might be able to link the Cosmos with a smartphone in the future, and a teaser video shows it alongside a phone." [link]
"Cosmos can be powered by the desktop PC or gaming laptop, but HTC teased the prospect of linking it to smartphones." [link]
Szerintem az egyetlen dolog, ami biztos ezzel a Cosmos-szal kapcsolatban, az az, hogy a HTC példát vehetne az Oculusról kommunikáció tekintetében. Ott feljött Zuckerberg, és 3 percben elmondta, hogy mi ez a Quest, mire való, hova pozicionálják, és mennyibe fog kerülni.
Az árversenyben se lennék olyan biztos, a honlapon fennhangon hirdetik a premium jelzőt.
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
Tényleg jó lenne, ha ilyen ultimate megoldásként működne PC-vel is, kábel nélkül is, meg önállóan is, PC nélkül...
Eddig kb 80 embernek mutattam meg a Rift-et, szinte minden második a magáénak akarta tudni, de csak 2 tehette meg, hogy vegyen magának, a hozzávaló PC miatt. És egyetlen egy se bővített gépet a VR miatt.
szerk: most nézem mit írt Raymond. Titeket nem zavar az ilyen zavaros kommunikáció?
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
Itt azt írják, hogy nem lesz vezetékmentes (legalábbis "kezdetben"):
HTC Vive Cosmos Is A ‘Tethered’ VR Headset, Not A Standalone Like Quest"... the biggest question we had was whether or not the Cosmos is a standalone headset like the Oculus Quest, Vive Focus, and Shadow VR, or if it needs to still be powered by something else like the Oculus Rift and HTC Vive do currently. As it turns out, it’s the latter.
It is a tethered solution initially..."
Ettől még a smartphone-os megoldásuk érdekes lehet.
szerk: ebben a videóban látszik is használat közben (1:28-tól)
[ Szerkesztve ]
-
kiskuplung
őstag
"Egyébként Márton írta a Cosmos speckóit."
Ne mááár, az csak egy vicc volt. Szerinted ezek konkrét specifikációk?
A WMR-eket én is fikáztam, de az azért volt, mert ami nálam van Dell Visor, az egy f*s.
Le is írtam hogy miért : [link]
De később azt is írtam, hogy maga az inside-out tracking baromi jól működik, és a beüzemelés is sokkal kényelmesebb, mint egy Riftnél.
Ha ez a Cosmos is kábeles megoldás lesz, akkor igaza van Raymondnak, hogy nem sok előnye lesz a WMR-ekkel szemben (ha eltekintünk a kivitelezéstől)
-
kiskuplung
őstag
válasz Márton #17252 üzenetére
Ami a honlapon van, az is egy légbőlkapott marketinghülyeség, azt hittem, Te is viccként értelmezted
Ezzel az erővel azt is írhatták volna, hogy "Lesz benne kijelző!! Lesz benne 6DoF!!!"
De nem írtak ki semmi konkrétat.
Milyen felbontású kijelzők vannak benne? Milyen technológiával készültek? Lehet IPD-t állítani? Lencsék? Stb, stb. Egyáltalán, 1 napig kellett rugózni csak azon, hogy kábeles vagy kábel nélküli. -
kiskuplung
őstag
Ezt most találtam, talán nem csak nekem új : [link]
-
kiskuplung
őstag
válasz supercharley #17309 üzenetére
Íjászos kategóriában az In Death tényleg nagyon jó, én már 1 éve nyúzom
Ezt néztem még, hogy jó lehet, de annyi mindenem van már, hogy erre még nem ruháztam be: Sacralith
Illetve ha sztorisabb (és felnőttebb) játékot is szeretnél, akkor ott van még az Apex Construct ami egy ingyenes VivePort körrel végig is játszható.
Az Angry Bird-ös vonalon szerintem pár hónap és megjelenik az Angry Birds VR.
-
kiskuplung
őstag
válasz maross #17315 üzenetére
Az In death-t szokás a VR Dark souls-ának is emlegetni, bár szerintem a hasonlat nem teljesen jó.
De abban jogos, hogy ez a játék sem elsősorban a fejlesztésekről szól, hanem ahogy haladsz előre, folyamatosan újra és újra meg fogsz halni. És aki itt fejlődik, az a játékos, és nem a felszerelése.Ha meghalsz, akkor az elért pontszámod és egyéb szempontok alapján pedig egyre több és többféle fegyvert vehetsz majd fel a következő játék közben. De ezzel párhuzamosan egyre nehezebb ellenfelek is jönnek.
Nézd végig az elején a lobbyban az achivementeket. Van köztük olyan ami permanens "képességet" ad, pl több életerővel kezdesz. De van amelyik után megjelennek a robbanó/villámszóró/stb nyílvesszők. Vagy ha sok fejlövést osztasz ki, akkor arra is több bónuszt ad.
Amit írtál, az a hely, ahol be tudsz vásárolni, az pontosan úgy működik mint a Dark soulsban. Ha lelősz egy szörnyet, akkor a lelkét megkapod (a jobb kezedet felemelve tudod megnézni, hogy mennyit gyűjtöttél össze). És ezekből a lelkekből tudsz venni gyógyitalt, "második esélyt", többféle nyílvesszőt, stb. Azt nem tudom, hogy neked miért nem sikerült bevásárolni, mert amúgy úgy működik ahogy írtad. Javaslom, hogy csináld meg újra a tutorialt.
Amúgy meg a játék lényege az, hogy randomgenerált pályákon mész, egyre több és több lehetőséget/szörnyet megnyitva. Egy pálya végén van egy ilyen "bolt" amit írtál. Egy menet 3 pályából áll, és akkor eljutsz egy főellenséghez, akit ha le tudsz nyomni, akkor újraindul a lobbyból, de az összegyűjtött felszerelésed megmarad.
Szerintem zseniális játék (az íjászkodás ebben a legjobb, és van benne ez a tőrös mozgás is, ami nagyon jó ötlet), de elismerem, hogy a nehézsége miatt nem való mindenkinek. A roguelike játékok elég szűk réteget érdekelnek. Amúgy a From other suns is ilyen. Ha megdöglesz akkor kezdheted újra az egészet. DE sose játszod újra ugyanazt a játékot. Én pl. még ennyi idő sem jöttem rá, hogy a videókban látható szárnyas szörnyekkel hogy lehet összeakadni
roenick : Az Unknightly is megvan. Vannak benne jó dolgok, pl. kétféleképpen lehet mozogni. Vagy a stickkel, vagy a kezeddel kell a sétálást/futást imitálni. Illetve nekem nagyon bejött az Assassins Creedből lopott penge is Meg hogy lehet Lone echo-szerűen a karjaiddal falramászni.
De a játék maga még nagyon üres (régen néztem csak rá, de 1 gyakorló és 1 éles pálya volt benne), és még a mechanikák is erősen fejlesztések alatt vannak. Pl. legutóbb bekerültek a "vizes" nyílvesszők.
Jelen formájában csak akkor vedd meg, ha támogatni szeretnéd a fejlesztőket. -
kiskuplung
őstag
Sikerült megoldani?
Az USB az sajnos problémás tud lenni, ezért írjuk le mindig az Inateck kártyát, amivel biztosan jól működik.
Amúgy nekem is kicsit nyögvenyelősen indult. Aztán egy hétvégén rászántam azt a két órát és újratelepítettem a gépet, azóta minden hibátlan (2 éve)
-
kiskuplung
őstag
válasz nortsen #17509 üzenetére
Én is cseréltem, mert 1 év után úgy nézett ki a gyári mintha kutya szájából húzták volna ki. Nem is beszélve a penetráns homeless-szagtól, ami elkezdte belengeni, annak ellenére, hogy kb naponta törölgettem antibakteriális kendővel.
A VrCover sokkal konnyebb tisztítható, lassan 1 éve megvan, és pont úgy néz ki, mint új korában.
Plusz nem folyik a szemembe az izzadság BoxVR közben. -
kiskuplung
őstag
Sniperes témában nekem ezt tetszett, bár sajnos van benne pár bug (kamerakezelési problémák): The Perfect Sniper
15$ elég sok érte, de szokták akciózni.Én ezt várom nagyon, remélem minél előbb kijön: Defector
A készítók előző játéka, a Wilson's heart az egyik legjobb VR élmény., szóval én bízom bennük. -
kiskuplung
őstag
Az eredeti trailert láttad, vagy a hozzáadott őszinteséggel kijavítottat?
Csodálkozom, hogy még nem perelték be a Frontiert a vásárlók tudatos megtévesztése miatt
-
kiskuplung
őstag
-
kiskuplung
őstag
A telefonod csak a beépített IMU szenzorra hagyatkozik, a Rift a külső szenzorokkal pontosan tudja, hogy hol helyezkedik el a térben.
Az, hogy a Te készülékedben ez mennyire pontos, azt nem tudom.
Én annak idején Sony Z3-mal játszottam, ott kb 5 percenként kellett resetelni a pozíciót, addigra annyi hibát szedett össze.
-
kiskuplung
őstag
Senki se írt egész nap, hát akkor itthagyok egy kis wall-of-textet, olvasnivalónak
Elég sok új belépőnk van a VR világába, és mostanában nem hangzott el, de az egyik legolcsóbb beszerzési forrás a VR-os anyagokra a Viveport, ami pár hónapja már az Oculus Riftet is támogatja.
Itt ugyanúgy meg lehet venni a játékokat, mint Steamen vagy az Oculus Store-ban, de van egy sokkal érdekesebb opció is, a Subscription, azaz előfizetés.
Ennek keretében havonta 5 játékot lehet kiválasztani, amiket az adott hónapban korlátlanul lehet játszani. Szerintem már ez is jó ajánlat, de még jobb, hogy van 2 hetes ingyenes kipróbálási lehetőség is. Innen lett meg a Fallout VR is, ingyen, plusz egy rakat egészen jó játék 1$-os akcióban.Én az elmúlt 2 évben kb. az összes értelmezhető VR játékot megvettem Steamen és Oculusban, de így maradt egy csomó olyan, amire sajnáltam a pénzt. Ezeket most kipróbáltam Viveporttal, és röviden le is írnám, hogy szerintem melyikkel érdemes próbálkozni (és melyikkel nem).
Apex Construct - sztorialapú íjászkodós játék, elég jó harcrendszerrel. A történet megértéséhez kell egy jó közepes angol. Nagyon szép játék, és jól kihasználja a VR-ban lévő lehetőségeket (néha meg kicsit túlzásba is vitték, pl még DOS-os gépekbe is kell gépelni). Ami nem tetszett, az a nehézségi szint ingadozása, ugyanis 2 olyan "tüske" is van benne, ahol az amúgy közepesen nehéz játék Dark Soul-os szívatásba megy át.
The Gallery - szintén sztorizós, epizódalapú játéksorozat, aminek eddig két része jelent meg. Aki szereti a jórészt fejtörőkből álló, kifejezetten szép játékokat, annak mindenképpen ajánlott. Különösen a második rész, érződik, hogy az első rész tapasztalataiból sokat tanult a kis fejlesztőcsapat. Technikai oldalról vannak problémák vele, az első résznek nálam folyamatosan "remegő kezes tracking" problémái voltak. Erős angol itt is ajánlott, de anélkül is játszható, csak úgy nem érti meg az ember, hogy mi is történik, különösen a végén
Ultrawings - ez volt az a játék amire utoljára csaptam le, és már régóta nézegettem, de mindig sajnáltam rá a zsetont. Most viszont úgy érzem, hogy a Viveportnak köszönhetően ez véglegesen is megveszem, mert nagyon tetszik. Lényegében egy arcade repülőszimulátor, amiben egy (kezdésként legalábbis) egy sárkányrepcsivel kell (akrobatikus, versenyzős, stb) küldetéseket végrehajtani. VR élménynek 10/10, kicsit még sok is, legalábbis nekem a War Thunder/Elite-hez nevelkedett gyomromat itt-ott megülte.
Torn - a The Gallery-hez hasonlóan egy sztorizós játék, amit sajnos főleg csak a történet visz el a hátán. Ez az egyik legszebben kidolgozott VR játék, amivel találkoztam, de a játékmenettel nem foglalkoztak annyit, mint a grafikával. A játék lényegében egy "gravity gun"-os puzzle, ahol mintákat kell keresni és azokra megfelelő mintájú tárgyakat elhelyezni. Kb. 6 óra alatt kivégezhető, a történet miatt szerintem megéri. Nagyon jó benne a szinkron.
Guns n stories - ez már egy régebbi, szimpla wave shooter, western tematikájú. Elég humoros. Egy nagypapa meséli az unokájának a történeteit, kicsit felturbózva, szóval előkerülnek a lézerfegyverek is, amikor a coltok már nem elegek Ezt szokták 5 euró környékén is akciózni, annyit talán megér.
Witching Tower - fantasy RPG, nagyon szép grafikával, és ígéretes kezdettel valamint játékmenettel. Nagyon élvezetes kis fejtörők vannak benne, és a világban is el lehet veszni (legalábbis egy ős-RPG-snek ) Sajnos később előjönnek a problémák, a hitbox nem tökéletes, illetve ugyanabban a problémában szenved mint A Mages Tale, hogy egyszerűen hiába hightlightol tárgyakat, nem hajlandó megfogni azokat, vagy ládát nem lehet kinyitni rendesen emiatt.
Eléggé élveztem, egész addig a pontig, ahol kb fél órával a vége előtt nem volt hajlandó bevenni egy mozdulatot, úgyhogy ott kiléptem és inkább megnéztem a végigjátszást YT-n. És itt derült ki, hogy a 1,5 órás játékommal majdnem a végére is értem. 20 dollárért adják, annyit semmiképpen sem ér meg. Kár érte, mert amúgy nagyon jó kis játék is lehetett volna. Pár patch-csel és egy 80%-os árengedménnyel érdekes lehet.Transpose - a külföldi sajtó nagyon el volt ájulva ettől a játéktől, és tény, hogy elég innovatív a játékmenet. LÉnyegében arról szól, hogy a startpontról elindulva a játék rögzíti a mozdulataidat. Aztán a karodon lévő eszközzel vissza tudsz térni a kezdőpontra, és ezt X alkalommal meg tudod ismételni, de ezúttal már úgy, hogy a korábbi "éneid" ott maradnak a játéktéren, és így kell különböző feladatokat végrehajtani. Pl. egy másik "éned"-nek dobni a kulcsokat, vagy csak egyik oldaltól működtethető hidakat manipulálni, stb. Tényleg jól hangzik a koncepció, de nálam 2 óra alatt oda jutott, hogy nem indítottam el többet abban a hónapban, és újra meg nem szerettem volna indítani, mert elfogyott a motiváció. A grafikát én amúgy stílusosnak (kicsit Tron-osnak) mondanám.
Pixel ripped - igazi hülyeségnek tűnt a trailerek alapján, mégis, jó 2 órát tekertem bele elsőre is, ahol már olyan nehézzé vált, hogy hanyagoltam inkább. Az az alapkoncepció, hogy kapsz a kezedbe egy Gameboy-szerű játékot, és egy 80-as évekbeli iskolában kell játszani vele, az órán. A VR része igazából abban merül ki, hogy a körülötted lévő tájat nézegetheted, és egy köpőcsővel különböző zavarokat hozhatsz létre, amivel eltereled a tanár figyelmét, hogy ne vegye észre, hogy játszol. Maga a 8 bites játék amúgy nagyon nehéz, én a második pálya végéig jutottam el (összesen 3 van, ha jól vettem ki). Touchot nem támogat, és szerintem kontroller nélkül nem is működik. Ami nagyon-nagyon jó, az a 80-as évek hangulat.
Futottak még kategória:
Together VR - barátnő szimulátor, aminek az első felében a nagymellű csajt dartsban kellene lenyomni, de olyan irányíthatatlan, hogy kb 15 percig élt nálam ez a játék.Neurosa - szabadulószoba, a jobbik fajtából. Nekem nagyon tetszett, de sajnos a 2x2,5 szoba nem elég neki, folyamatosan akadályokba ütköztem. És ez egy idő után annyira frusztrált, hogy végig sem tudtam vinni. De a látvány az nagyon ott van. Az irányítás már kevésbé, itt is tetten érhető az igénytelen tracking.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs