-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz
huskydog17
#64793
üzenetére
Mechanikailag én nyugodtabb vagyok ha van legalább egy csavar.
Viccesnek tartom, hogy egy kb. 1000 Ft-os csavarhúzó probléma egy 400 000 forintos VGA ventilátor cseréjénél.
Az meg, hogy hány pozícióban lehet... Szerintem ezt remélhetőleg megugorja a vásárló.. Ha nem, akkor legalább gondolkozott rajta kicsit, extra kihívás, ingyen.
-
S_x96x_S
addikt
publikus lett a márciusi GDC video. ( AMD - GPU work graphs )
GDC 2024 - GPU Work Graphs: Welcome to the Future of GPU Programming
https://www.youtube.com/watch?v=QQP6-JF64DQ
+ slides
-
S_x96x_S
addikt
válasz
#36531588
#64796
üzenetére
> Közben az Aurora került HPL-MxP-ben az első helyre, a Frontier előtt.
másban meg nem.
https://top500.org/lists/top500/2024/06/
1. Frontier
2. Aurora
3. Eagle
..."
The 63rd edition of the TOP500 reveals that Frontier has once again claimed the top spot, despite no longer being the only exascale machine on the list. Additionally, a new system has found its way into the Top 10.The Frontier system at Oak Ridge National Laboratory in Tennessee, USA remains the most powerful system on the list with an HPL score of 1.206 EFlop/s. The system has a total of 8,699,904 combined CPU and GPU cores, an HPE Cray EX architecture that combines 3rd Gen AMD EPYC CPUs optimized for HPC and AI with AMD Instinct MI250X accelerators, and it relies on Cray’s Slingshot 11 network for data transfer. On top of that, this machine has an impressive power efficiency rating of 52.93 GFlops/Watt – putting Frontier at the No. 13 spot on the GREEN500."
A Frontier se mai gyerek az 1 epyc + 4x MI250X / node -al.
de az Auróra ~ dupla annyi fogyasztásból hozza ugyanazt a teljesítményt.
( a 2 Xeon + 6 Intel GPU / Node -al )
( az ábrán az 5. Lumi - hibásan van fent, valószínüleg a frontier bamba másolata .. ) -
#36531588
törölt tag
Közben az Aurora került HPL-MxP-ben az első helyre, a Frontier előtt.
[link] -
S_x96x_S
addikt
A Gigabyte-nak lesz "házi AI traning-es gépe"
és a csúcskonfig 4db " Radeon PRO W7900 AI TOP 48G / Radeon PRO W7800 32G. " -on alapul.
- "Supports 236B LLM Local Training" ; - "Suitable for Home Use"
"Train your own AI on your desk
In the age of local AI, GIGABYTE AI TOP is the all-round solution to win advantages ahead of traditional AI training methods. It features a variety of groundbreaking technologies that can be easily adapted by beginners or experts, for most common open-source LLMs, in anyplace even on your desk."
https://www.gigabyte.com/WebPage/1079/
egy Threadripper PRO ( TRX50 AI TOP ) alapon,
és 3 grafikus kártyából lehet választani. - amiből többet is be lehet rakni a gépbe:
- GeForce RTX™ 4070 Ti SUPER AI TOP 16G
- Radeon™ PRO W7800 AI TOP 32G
- Radeon™ PRO W7900 Dual Slot AI TOP 48GA 4x48GB VRAM már sok mindenre alkalmas !
és ide jön a spéci AI TOP SSD - ami akár 219,000TBW -t is tud !
https://www.gigabyte.com/SSD/AI-TOP-Capable
"VRAM and system DRAM often become bottlenecks when training an AI model due to their limited capacity and high costs. Using the AI TOP utility, you can offload the processing of large datasets from VRAM or DRAM to the AI TOP 100E SSD, effectively enlarging your memory pool and upgrading the capability to fine-tune large AI models. This approach enhances performance and significantly lowers the total cost of ownership (TCO), with the AI TOP 100E SSD emerging as the most cost-effective option per gigabyte compared to VRAM and system DRAM."// amúgy az AI TOP SSD - a prohardveren is hír volt.
" .... a terhelhetőségük: az 1 TB-os modell 109 500 TBW, a 2 TB-os pedig 219 000 TBW értékkel rendelkezik. Ez körülbelül 180-szorosa annak, amit például a Samsung 990 Pro-val kapcsolatban ígér a Samsung."https://www.gigabyte.com/Press/News/2193
"A variety of GIGABYTE products are featured in the AI TOP Hardware, including motherboards, graphics cards, SSDs, and power supply units. One of the event’s highlights was revealing the Radeon PRO W7900 AI TOP 48G and Radeon PRO W7800 32G. Their presence makes GIGABYTE the first and the only professional graphics card partner on the market that collaborates with the AMD Radeon PRO series. “GIGABYTE’s persistent pursuit in quality and reliability strengthens our partnership with leading silicon giants in making the world better with AI,” Eddie Lin addressed the audience at the launch event." -
beef
őstag
válasz
huskydog17
#64793
üzenetére
A csavarozósért nem lehet sok extra pénzt elkérni, ezért meg igen.
Akinek egyébként leküzdhetetlen akadályt jelent 1-2 csavar eltávolítása néhány évente, az egyébként se akarjon cserélni semmit
-
huskydog17
addikt
Pont ez az előnye az XFX új termékének, hogy ahhoz semmilyen szerszám nem kell, mert a Nitro-nál kell ugye egy csavarhúzó, de a Magnetic-nél az sem, ezen felül utóbbinál mindegy hogyan rakod rá, azaz nem csak egy fix pozícióban lehet, mert az áram 360 fokban körbe van vezetve. Emiatt gyorsabb és egyszerűbb a csere. Szerintem ez pont hogy egyszerűbb, ennél csak bonyolultabb venti cserék vannak.
-
S_x96x_S
addikt
""
Key feature enhancements in this release focus on improving compatibility, accessibility, and scalability, and include:
- Multi-GPU support to enable building scalable AI desktops for multi-serving, multi-user solutions.
- Beta-level support for Windows® Subsystem for Linux®, allowing these solutions to work with ROCm on a Windows OS-based system.
- TensorFlow Framework support offering more choice for AI development.
...
ROCm 6.1.3 now supports up to four qualified Radeon™ RX Series or Radeon™ PRO GPUs, allowing users to leverage configurations with data parallelism where each GPU independently computes inference and outputs the response. This enables client-based multi-user configurations powered by AMD ROCm software and Radeon GPUs.
"" -
HSM
félisten
válasz
huskydog17
#64790
üzenetére
Az irány jó, de nekem nem tetszett ez a kivitelezés, feleslegesen túlbonyolítottnak tűnik. Nekem sokkal jobban tetszett a Sapphire RX580 Nitro-n alkalmazott megoldása, amin egyetlen csavar tartotta a ventilátort: [link] .
-
huskydog17
addikt
Radeon RX 7900 XTX Mercury Magnetic Air - TPU Review
A cserélhető ventilátor implementációja itt tökéletes lett, kiváló ötlet, nagyon tetszik. Korábban az XFX többször is készített már olyan custom VGA-kat, ahol cserélhetőek voltak a ventik, már a Polaris szériánál is volt ilyen, viszont akkor macerásabb volt. A ventilátorok cseréjét most végtelenül leegyszerűsítették, ennél egyszerűebben már valóban nem lehet megoldani. Mágnessel rögzítik, emiatt pedig nem kell semmilyen eszközt használni a cseréhez és a kábellel sem kell foglalkozni, mindössze szó szerint kiveszed puszta kézzel és beteszed az újat. Rendkívül felhasználóbarát megoldás. Ezt több AIB partner is átvehetné, sőt szerintem ez sokkal hasznosabb újítás, mint a kábel elrejtése. Jó volna, ha ezt az újítást kisebb, olcsóbb kártyákon is alkalmaznák, továbbá nagy kérdés, hogy hol és mennyiért lesznek kaphatóak a csereventik.
Ha az XFX a csereventik ellátottságát és árát jól lövi be, valamint olcsó kártyákon is alkalmazzák ezt az újítást, akkor ez forradalmi lépés lehet, NVIDIA partnereknél is szívesen látnék ilyet.Az 1,86 kg súly, a méret és a 400 Wattos fogyasztás azért szintén nem semmi.
Nem tudom, hogy láttam-e már valaha ilyen hatalmas PCB-t, talán sok éve a dual GPU VGA-ák idejében voltak hasonló szörny PCB-k.Ez a kártya amúgy nem más, mint a májusban bejelentett Phoenix Nirvana, csak az XFX úgy döntött, hogy Kína-exkluzivitás helyett inkább az egész világon értékesítik a terméket, csak más néven, így lett belőle Mercury Magnetic Air.
-
Petykemano
veterán
A strix point 890m IGP kicsivel lemarad a 3050 laptop verziótól. [link]
Kiváncsi vagyok a strix halo mennyire lesz ez alapján a mainstream gpu-ra célozva emberi áron elérhető módon.
-
PuMbA
titán
2 hete van az AMD-nek az FSR 3.1-re, mert letelik a 2024 Q2
1-2 hete szinte naponta mozgolódás van a Ratchet & Clank körül és ott a külön amd_dev ág is. -
hokuszpk
nagyúr
válasz
#36531588
#64782
üzenetére
"Ezen dióztál ennyit?"
nemtom mire gondolsz, amint errejartam valaszoltam. Europabajnoksag van, meccsnezes van, golonkent palinka van ; masnap van
nemerunk ra allandoan a PH! -t porgetni.** jó is, hogy eszembejuttatod, at kell kapcsolni a felvezeto musorra. vesszenek a szőröstalpúak
-
-
#36531588
törölt tag
válasz
hokuszpk
#64778
üzenetére
Alapesetben azt kellene megvizsgálni, mit keres itt az az összehasonlítás, amire én válaszoltam. Mert ahogy Raymond is megfogalmazta, értelmetlen és lényegtelen. Csak azért lett linkelve, mert egy olyan hír, amiben az amd jobb, és a kolléga ilyenekre vadászik és szórja tele a topikot.
Szóval, ha az én kb ugyan ilyen felesleges összehasonlításom feltűnt Neked, akkor az. amire én válaszoltam miért nem?![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
válasz
arabus
#64769
üzenetére
azért, ha a trendeket nézed pl itt akkor azért más a kép, mintha csak egy pontot emelnél ki. lehet hogy notebook fronton stagnálnak de server oldalon kb nulláról indulva folyamatosan stabilan növekednek és nehéz valószínűleg egészséges haszon is van rajta.
de mivel ez gpu topic jobb lenne ilyen látni radeonokkal is
-
#36531588
törölt tag
válasz
Yutani
#64770
üzenetére
A valamiért az pedig az az ok, hogy nyilván nekik 50 millió cpu kell, nem 8. Amiből esetleg lehet 10 vagy 12, ha az amd 1-2 évvel előre leköti, de nem 50 millió. Ebből az 50 millió userből pedig szerintem 45 milliót nem érdekel milyen cpu-n rendeli meg a kaját, tervezi meg a nyaralást, levelezik vagy más napi tevékenységet végez. És nincs is jelentősége.
-
S_x96x_S
addikt
válasz
Petykemano
#64768
üzenetére
> Akkor az AMD RDNA6-tal majd tényleg odavág.az Nvidiának.
- egyes újságírók szerint akár már az RDNA5 - ben is lehet valami hasonló
- Szerintem ez valamilyen jövőbeli Windows ( vagy konzol ) követelmény lesz. pl. tudod szabályozni, hogy dedikáltan mennyi erőforrást kapjon pl. a Windows AI
- Vagy valamilyen jövőbeli Cloud RDNA emulációs réteg - amikor is biztonságosan el vannak szeparálva az ügyfelek adatai. és a Cloud szolgáltató - tud pici és nagy csomagokat készíteni.
- Vagy ... -
Yutani
nagyúr
válasz
arabus
#64769
üzenetére
Van versenyképes AMD CPU régóta, de a piac inkább Intelt vásárol. Ezen az sem változtatna, ha szaré-hugyé adná az AMD a procikat, mert ennek a piacnak a nagy részét az OEM-ek adják, ők pedig valamilyen okból Intellel mennek. És nem azért, mert az Intel körbehugyozza az AMD-t teljesítményben.
-
S_x96x_S
addikt
AMD patents configurable multi-chiplet GPU — illustration shows three dies
"A GPU több GPU chipletre osztásával a feldolgozó rendszer rugalmasan és költséghatékonyan konfigurálja az aktív GPU fizikai erőforrások mennyiségét az üzemmódtól függően" - állítja a szabadalom. "Ezen túlmenően, egy konfigurálható számú GPU chiplet egyesíthető egyetlen GPU-vá, így több különböző GPU, amelyek különböző számú GPU chipletet tartalmaznak, egy kis számú tape-out segítségével állíthatók össze, és egy több lapkás GPU különböző generációs technológiákat megvalósító GPU chipletekből építhető." -
hokuszpk
nagyúr
válasz
#36531588
#64765
üzenetére
jobban belegondolva az NVnek simán meg kellene őriznie a pozicióját ; mert ha jóltudom, már a chiptervezés is erősen támaszkodik az AI -ra ; perpill NV lehet ott tart, hogy ugyan a Blackwell még nincs kint, de már az eddig legyártott Blackwell chipekkel tervezik a következő gent ; aztán majd azzal meg a rákövetkezőt na ; gyorsuló spirál lehet ez.
-
S_x96x_S
addikt
szerintem nagyrészt ugyanarról beszélünk.
A sakkprogramozás jól párhuzamosítható, mert az algoritmus lehetővé teszi a lépések kombinációinak egymástól független kezelését.
hogy valami párhuzamosítható-e, nagy mértékben az algoritmustól függ.
Az algoritmus struktúrája és logikája határozza meg, hogy a feladat mennyire osztható szét párhuzamosan végrehajtható részekre. Ha az algoritmus úgy van kialakítva, hogy a feladat független részekre bontható, akkor jól párhuzamosítható.> Nem az algoritmustól függ,
a klaszikus sakkprogramok jellemzően a "minimax algorithmust" vagy annak bővítését használják, és a nevében is benne van, hogy "algoritmus".
https://www.chessprogramming.org/Alpha-Beta
The Alpha-Beta algorithm :
-
S_x96x_S
addikt
AMD’s MI300X Outperforms NVIDIA’s H100 for LLM Inference
https://www.blog.tensorwave.com/amds-mi300x-outperforms-nvidias-h100-for-llm-inference/
-
huskydog17
addikt
ASRock launches Radeon RX 6500XT with 8GB memory
Csak egy újabb értelmetlen SKU, de legalább tudjuk, hogy Navi 24-ből is túl sok van még raktáron.
-
S_x96x_S
addikt
https://mlcommons.org/benchmarks/training/
bekerült a tinycorp - 6x 7900XTX -es konfigja a benchmarks eredmények közé.
4.0-0089 számmal.
Meglepetésre - ez az első AMD -s eredmény.
( a több nVidiás és Google TPU-s )---------------------
kapcsolatos
"MLPerf Training 4.0 – Nvidia Still King; Power and LLM Fine Tuning Added"
https://www.hpcwire.com/2024/06/12/mlperf-training-4-0-nvidia-still-king-power-and-llm-fine-tuning-added/
"In the latest round of MLPerf Training v4.0 (closed division) benchmarks, tiny corp submitted benchmarks for ResNet50. We are proud to be the first to submit to MLPerf Training on AMD accelerators." -
Petykemano
veterán
Navi 48 említése szállítói listán [link]
-
S_x96x_S
addikt
válasz
szmörlock007
#64745
üzenetére
> Majd ha a 16 magosnak lesz legalább 30-40% előnye átlagosan
> (mondjuk 20 frissebb játékra vetítve) akkor majd lehet emelni a magszámot.hamarosan eljön az az idő.
jelenleg nem a játékok miatt kell főleg a sok cpu magszám.
de ha egyre több gépen elérhető, akkor a játékok ki is fogják használni.nemcsak a magok száma, hanem a magok minősége is számít.
( zen4 vs. zen4c ; vagy ott az Intel 24 magos procija)
Az Intel új AlderLake procijában nem lesz Hyperthreading, és lehet hogy a jövőben is folytatódik ez a trend.meglepő módon a sakk elég jól skálázódik 100 - 200 CPU -ra is.
( viszont a Sakk több ezer éves játék) -
T.Peter
őstag
válasz
szmörlock007
#64745
üzenetére
Mar most kellene 16 mag a konzolokba.
-
Petykemano
veterán
válasz
szmörlock007
#64745
üzenetére
Azt nem tudjuk, hogy a játékok miképp skálázódnának. De az biztos, hogy a 16 magos esetén az, hogy 2 CCX van, az biztos nem segít.
Azt látjuk, mennyit számít az L3$. Abban sem vagyok biztos, hogy kizárólag a magszám növekedés változatlan L3$ mellett valóban skálázódás eredményezne. Aztán ott van az is, hogy minél több magot akarsz felfűzni egy buszra, annál több a lépés és annál nagyobb lehet a magok közti késleltetés.
Sajnos egyelőre nem is látszik, hogy ébben a kérdésben mi fogja elhozni a megfejtést. A 12 magos strix pointban ugyanis 2CCX van különálló L3$ szeletekkel.
-
szmörlock007
aktív tag
válasz
Busterftw
#64738
üzenetére
Mondjuk legtöbb esetben az aktuális 16 magos Ryzen minimálisan gyorsabb, ha egyáltalán mint a 8 magos Ryzen. Ezt látva nem értem miért kellene bármit is emelni a magszámon. Majd ha a 16 magosnak lesz legalább 30-40% előnye átlagosan (mondjuk 20 frissebb játékra vetítve) akkor majd lehet emelni a magszámot. Addig sokkal többre megyünk ha magukat a magokat gyorsítjuk.
-
hokuszpk
nagyúr
válasz
Busterftw
#64738
üzenetére
"AMD-tol, hogy ugyanannyi core, ugyanaz az orajel, persze IPC tobb, de ennyi.
Ezt csinalta az Intel a toppon."az Intel a csúcson többnyire egyszámjegyű pluszt hozott ; az AMDnél eddig csak az 1xxx -> 2xxx valtasnal volt ilyen, de majd meglátjuk amikor jönnek a procik és a független tesztek.
-
HSM
félisten
válasz
Petykemano
#64742
üzenetére
Szerintem komolytalan, hogy nem lett publikálva, mekkora volt közben a sebesség. Önmagában a fogyasztáscsökkenés értelmezhetetlen.
Egyébként én drukkolok neki, hogy NE ez az NPU-s megoldás jusson el hozzájuk, hanem csináljanak végre egy használható felületet a WattMan-nak. Ha nem is MPT-s szintűt, de mondjuk minimum lenne egy feszültség/órajel görbe szerkesztő, értelmezhető keretek között mozgatható fogyasztás limittel. Sajnos RDNA2-n is csak MPT-vel sikerült jó eredménnyel takarékos működésre bírnom pl a 6800XT-m, lásd első két bejegyzés: [link] , RDNA3-tól viszont megszüntették az interészt a kártyán, amivel az MPT és hasonló eszközök működni tudtak.
-
válasz
Petykemano
#64739
üzenetére
mekkora bullshit marketing. 22 % és 22.4 % -kal nyomulnak de alójában amit nézni kell itt az AMD energia takarékos módja és ez között a megoldás közötti különbség. Az elsőnél 3.5 % a másodiknál 2.6 % különbség. valójában mérési hibahatár...
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano
#64739
üzenetére
"PowerColor says that the technology works by adding its own GUI interface as a middleman that connects the AMD Radeon RX GPU with an NPU featured on the PC. The NPU then offloads the burden from the VRMs and also the MOSFETs, thus resulting in these power savings and also lower temperatures."
-
Petykemano
veterán
Talán lesz valami haszna az NPU-nak: [link]
Egyébként pont erre gondolok, amikor azt mondom, - egy olyan cégnek, amelyik nem kontrolálja a szoftvert is - muszáj a hardvert "ingyen" kínálni, hogy idővel épülhessen rá szoftver. (Ez igaz a CPU magokra is)
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano
#64737
üzenetére
A Ryzen formulat arra ertettem, hogy jot/tobbet kinaltak sokkal olcsobban.
Linus eppen errol beszelt az uj (5800X - 5900X) Ryzenek kapcsan, kicsit dejavu erzes AMD-tol, hogy ugyanannyi core, ugyanaz az orajel, persze IPC tobb, de ennyi.
Ezt csinalta az Intel a toppon.
Aztan ott volt a csucs Threadripper 999$-ert, a "low end" 7960X 1500$ nyitott. -
Petykemano
veterán
válasz
Busterftw
#64735
üzenetére
Nem vagyok róla 100%-ban meggyőződve, hogy az AMD gyártása (az nvidia mellett szóló esetleges volumenkedvezmények és méretgazdaságosság miatt) valóban olcsóbb.
Nem tudom, hogy a Ryzen valódi kitörési pont lehetett-e volna. Plauzibilis azt gondolni, hogy árukapcsolással és/vagy egybetokozással lehetett volna növelni a radeon pemetrációját. De valójában a notebook piacon is megrekedt 20% körül, ami nem igazán az a pozíció, ahonnan lehetne diktálni.
De azzal egyetértek, hogy az a 20% köszönhető annak, hogy igyekeztek minden kockázatot elkerülni.
-
PuMbA
titán
válasz
Busterftw
#64735
üzenetére
A Ryzen esetén azért kellett az Intel hibázása is, ami miatt erősen megtorpantak. Az NVIDIA viszont úgy látszik, hogy mostanában nem tud hibázni, amiből az AMD sokat profitálna, mint anno a Geforce FX széria esetén. Az FX széria idején, ha megnézed a grafikont, akkor az AMD 30%-ról felment majdnem 50% részesedésre.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
Petykemano
#64734
üzenetére
Azert ez ennel bonyolultabb szerintem, az AMD-re is egyre jobban igaz, hogy nem csak a gaming szegmensbol el, illetve ugye Abu szerint a chiplet miatt olcsobb nekik a gyartas.
Ami vagy igy van, vagy nem.De ertem mit akarsz mondani, valamilyen szinten egyetertek.
Talan inkabb a teljes probalkozas hianya zavar, ami az elmult par gent illeti.
Pedig a "sikeres" formula ott van az AMD-nel, ugy hivjak Ryzen. -
Petykemano
veterán
válasz
Busterftw
#64733
üzenetére
Eddig talán valid volt ezzel ostorozni. Bár eddig is elmondható volt, hogy az nvidia jobban bírná az árversenyt, de küzdelmesen talán ki lehetett volna harcolni magasabb részesedést.
De most aztán végképp igaz, hogy a cég szempontjából semmi haszna nem volna az árak csökkentésének, hiszen az nvidia bevételeinek és profitjának nagyobb része nem a gaming piacról jön. Röhögve tudnák tartani a lépést. Most tényleg nem azon múlik ez, hogy nem kéne olyan kényelmes mohónak lenni és akkor lenne piaci részesedés. -
Petykemano
veterán
Én valahogy most érzem azt, hogy vége a harcnak és a GPU, már mint versenyző hardverek piaca az érdektelenségbe fullad. És olyan, mintha a pálya szélén összeesett döglött lovat menne oda valaki néha megpiszkálni, hogy héló, állj mán fel, hát közben hat verseny lement, amin az egyetlen Induló nyert.
-
PuMbA
titán
NVIDIA AIB shipments reach 88% of market share, highest in two decades
"Even 1.5 years after the launch of the RTX 40 series, NVIDIA shipments are increasing quarter by quarter (by 0.1 million units). In comparison, AMD shipped 1 million units, down from 1.8 million last quarter."
Kérdés, hogy az RDNA4 képes lesz-e ezt visszafordítani
Az RDNA4 bemutató után egyből meg tudjuk mondani. -
S_x96x_S
addikt
új GPU - APU ; de vajon mi lehet?
GFX1150 : Strix Point
GFX1151 : Strix Point Halo.
GFX1152 : ???New AMD RDNA 3.5 GPU Target "GFX1152" Appears In Open-Source Linux Driver
https://www.phoronix.com/news/AMD-GFX1152-Appears -
Busterftw
nagyúr
válasz
hahakocka
#64726
üzenetére
Ezt irtad: "szóval nem volt végig AMD-s az ért az Ubi se."
Amit en egy szoval nem irtam, de linkelheted.
Azert irtam, hogy "tradicionalisan", idezojelben, mert az elmult 10+ evet nezve ez igaz az Ubisoftra. Tobbsegeben, atlagban, legtobbszor.De ha van bizonyitekod arra, hogy "szerzodesek modosultak" es a Snowdrop-pal az AMD nem mukodott egyutt, akkor hajra.
-
hahakocka
őstag
válasz
huskydog17
#64724
üzenetére
Köszi a listát.
Szóval lényeg az, hogy olyan 40-60% kb az arány 2013 óta is, max 65%, így tradicionálisnak nem mondanám azért, ahogy Buster.
[link]
Watch Dog Legions
Ez meg NV Partnership volt ha jól láttam meg marketing gépezetben is erősen tolták. -
hahakocka
őstag
válasz
Busterftw
#64725
üzenetére
Inkább te nem olvastad el megint rendesen.
1. mondatod
"Nem valtozott semmi, az AMD "tradicionalisan" Ubisoft sponsor,"
Azért elég vegyes 35-65% os aránnyal. S A Heroes VII is inkább NV s volt, bár nem sponsor.Utolsó mondatom.
Nem mindegyik volt hivatalos, de NV-n épp jobban futott.
"Persze volt ahol nem totál hivatalos sponsor volt de mégis sokkal jobban ment az NV karikon."Az Avatart mégis szintén az RT-vel reklámozták mindenhol s ugyebár az NV n megy jobban ha tényleg AMD-s sponsor, akkor érdekes reklámstratégia. 5.5 órás szakmai továbbképzéses oktatásunk volt ma ami sajnos kötelező és nem egy papíraláírás szint volt és végig angol. S nézik hogy 100% ig végigmegy e a nézés és aztán minden kvíz kérdésre a válasz. Úgyhogy nem néztem mindnek utána, de ezt is odaírtam, hogy ebben vagy abban nem vagyok biztos. Ennek ellenére sok game jobban ment NV n mert DX 11 et jobban szerették az NV kártyák, az AMD meg pl a DX 12 es Valhalla megoldást.
Amúgy érdekes hogy ennyire váltogatta az Ubi a sponsor támogatásokat. -
Busterftw
nagyúr
válasz
hahakocka
#64723
üzenetére
Mar valaszoltak, megint csak auto-valaszolsz, anelkul, hogy utananeztel volna.
Senki nem mondta, hogy vegig AMD-s volt, miert nem olvasod el amit irunk?
En veszem a faradsagot, te miert nem?A lenyeg pont azon van, hogy a nagy AMD egyuttmukodesek es optimalizaciok, AMD only feature-k ellenere eleg sokszor van az, hogy Nvidian jobban fut a jatek vagy ugyanugy AMD-n katasztrofa a teljesitmeny.
-
huskydog17
addikt
válasz
hahakocka
#64723
üzenetére
"AC Origins - Odyssey is NV-s játék"
Nem, egyik sem.
Origins: Intel
Odyssey: AMD
Valhalla: AMD"Far Cry nál is a 3-4-5 is inkább NV-s volt"
Nem.
Far Cry 3: AMD
Far Cry 4: NVIDIA
Far Cry 5: AMD
Far Cry 6: AMDFor Honor: NVIDIA
Ghost Recon - Wildlands: NVIDIA
Breakpoint: AMD"A Division 1-2 nél is az egyik inkább AMD-s cím volt a másik NV-s."
Korrekt. Első rész NVIDIA, második rész AMD.
"Aztán most megint jönnek az NV-s gamek az Avatar, s most az SW játék is."
Az Avatar AMD-s.
-
hahakocka
őstag
válasz
Busterftw
#64721
üzenetére
AC Origins - Odyssey is NV-s játék, a DX 12 re váltással a motor esetén volt inkább AMD-s a Valhalla rész már. Akkor már AMD karim volt és érzékeltem én is ahogy sokan mások a Valhalla váltással lett változás. Far Cry nál is a 3-4-5 is inkább NV-s volt a 6. rész volt official AMD-s. (S talán a Primal de erre nem emlékszek pontosan) A Watch Dogs Legion (3- rész) nagyon is NV-s volt azzal reklámozták ezerrel egyik elsőként az RT-t is. A For Honor se volt tudtomaml AMD-s. Akkor ott a 2 moderkori nagyon szép Tom Clancy cím is: Ghost Recon - Wildlands, s a folytatása a Breakpoint. Heroes VII 2015 ben. (A 6 AMD-s volt). A Division 1-2 nél is az egyik inkább AMD-s cím volt a másik NV-s. Aztán most megint jönnek az NV-s gamek az Avatar, s most az SW játék is. Szóval nem volt végig AMD-s az ért az Ubi se. Persze volt ahol nem totál hivatalos sponsor volt de mégis sokkal jobban ment az NV karikon.
-
Busterftw
nagyúr
válasz
hahakocka
#64720
üzenetére
Nem valtozott semmi, az AMD "tradicionalisan" Ubisoft sponsor, illetve osszealltak a Snowdrop opimilizalasra anno, csak aztan gondolom Oscar bacsi nem jott.
Ez nem jelent semmit, lasd mi volt a Starfield eseteben.Utoljara 2013 kornyeken volt Nvidia logoval jatek (AC Black Flag, Watch Dogs) illetve most eloszor a Star Wars Outlaws.
-
hahakocka
őstag
válasz
huskydog17
#64719
üzenetére
Szerződések módosultak lehet, a piaci szegmens NV uralása miatt, ki tudja. Régen volt The Way it's meant to be played szlogen NV nél, szarkasztikusan sokan the way it's meant to be payed-nek mondták a szlogent a fejlesztők és kiadók felé az NV felől. Az is lehet hogy a feature-ek változtak közbe és az NV feature-ei jobban megtetszettek a fejlesztőknek. Bár hozzá kell tenni sok Ubisoft játék volt régen is NV-s. Nem nagy meglepetés.
Amúgy jöhetne valami RDNA 4-Ryzen 9000 es párosításos plusz boost erő dolog is. Egy SAM 2.0 kb .
A 9000 -es Ryzennel amúgy is szemezek most a 9700x-el . S úgy jó kombó lenne ha jönne egy kb SAM 2.0 vagy mit tudom én. -
huskydog17
addikt
Erre én is kíváncsi lennék. 1 évvel ezelőtt:
"A Snowdrop 2.0 az nem túl jó a PC-nek, mert ott konkrétan olyan képességek kerülnek beépítésre, ami csak AMD-n működik."
vagy ez:
"A Snowdrop 2 egy külön állatfaj. Ott különböző eljárásokat be se tudsz majd kapcsolni, ha nem AMD-d van. Az nem igazán a sebességről szól, hanem az effekt megvalósíthatóságáról."
Hm...nem öregedtek túl jól ezek a kommentek. Az Avatar-ban nem tudok olyan grafikai feature-ről/effektről, ami AMD exkluzív lenne, míg a Star Wars Outlaws meg NV exkluzív feature-öket hoz, nem is egyet.
-
PuMbA
titán
válasz
szmörlock007
#64716
üzenetére
"De én nem várok semmi ilyesmit, megint nem mondtam ilyet"
Úgy látom, hogy van benned egy fajta elvárás, ha neked kis fejlesztésnek számít az előző részhez képest, miközben tudjuk, hogy vért izzadva dolgozott rajta az egyik legnagyobb tudással rendelkező stúdió és tényleg nagyon okos megoldásokat raktak a motorba, amit azelőtt még sosem láttunk

"Mondjuk engem a Spiderman 2 annyira nem nyűgöz le grafikailag őszintén szólva."
PS5 nagyjából ennyit tud
Ne feledjük, hogy egy sima RX6700 10GB-nak megfelelő VGA van benne. Az egy csodával felér, hogy ray tracinget sikerült ilyen gyenge GPU-val megcsinálniuk, mert PC-n ha rákapcsolod erre a VGA-ra az RT-t, akkor... -
PuMbA
titán
válasz
szmörlock007
#64714
üzenetére
"Persze, hogy nem, mivel ez a első rész motorjának kicsit továbbfejlesztett verziójára épül"
Kicsit?
Ha megnézed a DigitalFoundry elemzését a fejlesztőkkel karöltve, akkor elmondják a fejlesztők, hogy szinte minden része nagyot fejlődött. Teljesen új streaming rendszer, teljesen új animációs és mozgás rendszer, teljesen új ray tracing rendszer, ami a játék szerves része lett, hiszen minden módban aktív. A két játék összehasonlíthatatlanOké, hogy azt várod, hogy teljesen új játékmotorok legyenek hirtelen a semmiből, de ez egy szép vágyálom, amikor a játék fejlesztése így is 300 millió dollárba került és küszködnek, hogy profitot termeljenek. Amire te várnál, az kb. 10 év fejlesztés eredménye, ami alatt már új konzolok lesznek.
-
S_x96x_S
addikt
jön a memória upgradelt MI325X 288GB -al 2024Q4-ben.
és 1 évvel később az MI300 és utána az MI400https://www.anandtech.com/show/21422/amd-instinct-mi325x-reveal-and-cdna-architecture-roadmap-computex
és éves release ...
AMD Instinct MI350 2025 35X Inference Performance
"Taking a step back here, 35x? Part of that is coming from the FP4 support, but that is a big number to dangle out there for a single-year gain." -
S_x96x_S
addikt
Azért a videóban teljesen más volt a következtetés,
mint amit te ki akarsz belőle hozni!és egyértelműen ki is mondják,
hogy elképzelhető, hogy a jövőben lesznek olyan alkalmazások, amelyek hatalmas sávszélességet igényelnek,!
és ezt nem csak én mondtam, hanem a the DF szakértő is !6:11
I guess also it means that you know
that maybe at some point in the future
there will be some kind of application
that requires uh you know not just the
decompression blocks and instant access
to any part of the you know data on the
drive but there might be an application
that requires this massive amount of
bandwidth and maybe at some point we
will actually see uh you know some sort
of big change "> Tehát ahogy írtam, ennek fényében 100%-ig kijelenthetjük,
> hogy még vadi új PS5 exkluzívoknál sem kell egy PCI-E Gen 3-nál gyorsabb SSDMielőtt meggondolatlanul ilyeneket tanácsolsz,
előtte 1 hónapig használhatnál ( a PC-deen )
egy Adata XPG SX6000 - PCIe gen 3.0 - 128 GB - SSD -t
- gyárilag is 730 MB/sec olvasásnál!
- és az AS SSD seq read = 670 MB/sec.
- Random read IOPS = 65 K
( computerbase )
szerencsére már csak a 256GB-os verziót látom újonnan [ ~ € 38,90 ]> Ez egyébként abban jobb a Ratchet & Clank megvalósításához képest,
> hogy nincs az az átmeneti dimenziók közötti "váró", hanem tényleg egy pillanat alatt
> átmész egy portálon és máshol találod magad.
> Ennél tovább nem lehet fokozni ezt.mindent lehet fokozni.
és pont erre céloztak a videóban!
"... maybe at some point in the future there will be ..."Amúgy az is elhangzik a videóban, hogy a Gen4-es SSD-k olyan olcsók,
hogy nem érdemes magunkat szivatni.7:18
just to experiment with it fair enough I mean it only cost me like 50 but you know it's to the point now where really good drives cost you know super Dirt Cheap so just buy one of those
Azt is kimondják egyértelműen a videóban, hogy
az egész IO-rendszer számít, nem csak a meghajtó sebessége,
és pont emiatt nem igazán lehet átvinni ennek a tanulságát a PC-re,
mivel ott egész más az i/o rendszer ( ~ nincs Kraken támogatás ) -
PuMbA
titán
Hoppá! Most dobta fel épp a YouTube nekem, hát letesztelték: The Worst PS5 SSD Upgrade Tested With Marvel's Spider-Man 2!
Tehát ahogy írtam, ennek fényében 100%-ig kijelenthetjük, hogy még vadi új PS5 exkluzívoknál sem kell egy PCI-E Gen 3-nál gyorsabb SSD
Ez egyébként abban jobb a Ratchet & Clank megvalósításához képest, hogy nincs az az átmeneti dimenziók közötti "váró", hanem tényleg egy pillanat alatt átmész egy portálon és máshol találod magad. Ennél tovább nem lehet fokozni ezt. -
-
PuMbA
titán
Legyen on topik: Star Wars Outlaws to Support NVIDIA DLSS 3.5
"We already knew that the game developed by Ubisoft Massive would support NVIDIA DLSS Super Resolution and Frame Generation, in addition to ray-traced global illumination and RTX Direct Illumination. However, it looked like Ray Reconstruction would be left out of it, possibly because Massive preferred Snowdrop's built-in denoiser.
Today's news means the developers of Star Wars Outlaws have decided to switch to NVIDIA's AI-optimized denoiser after all. "
Mi történt itt Abu85? A Snowdrop-ot nem az AMD-vel közösen fejlesztik? Hogyhogy belekerült minden NVIDIA-s cucc? Ez valami teszt, hogy melyik lesz majd a jobb?

-
PuMbA
titán
válasz
S_x96x_S
#64705
üzenetére
"Vagyis az általad említett 2021 -es teszt eléggé elavult"
Nem elavult... azóta egy játék sincs, ahol pillanatok alatt ennyi adatot kéne behúzni, mert teljesen megváltozik a játék világa körülötted pillanatok alatt. Nézted a videót, amit beraktam, hogy mi történik a játékban? Mutass olyan játékot, ahol hasonlót látsz és akkor elhiszem, hogy elavult

-
S_x96x_S
addikt
> A Krakennél tipikus használat esetén megadott 8-9GB adat beolvasása pillanatok alatt?
> Egy játékban nincsenek jelenleg és ezért szerintem nem is várhatóak olyan objektum
> részletességek vagy textúrák, amik ilyen nagyok lennének, valamint felbontás,
> hogy kellene egyáltalán ekkora sebesség.
> Számomra nagyon elképzelhetetlen, hogy 1-2 év múlva ennyire
> meg fog nőni a textúrák, objektumok mérete a PS5 játékokban.Lehet, hogy nekem jobb a képzelőerőm :-)
Mert számommra meg teljesen elképzelhető,
hogy a PS5 PRO idei megjelenése
és a UE 5.x új verzió után
egyre több játék lesz érzékeny a diszk sebességére.Ráadásul a VRAM memóriát már az LLVM és más ML modellek is erőteljesen foglalni fogják, vagyis a [ textúrák, objektumok ] -nak egyre szűkösebb lesz a helyzetük
( Arxiv: Large Language Models and Games: A Survey and Roadmap )A PS5 egy fekete doboz és nehéz mérni a szűk keresztmetszetek hatását,
főleg hogyha fix 60 fps -re vannak be-szabályozva a játékok.
Ráadásul ott van még a Dynamic Resolution Scaling (DRS) - ami szintén bekavar és nehéz detektálni szabad szemmel.Bár a PS5 Kraken tömörítési technológiája lehetővé teszi a gyors adatbetöltést,
de nem minden játék használ ki maximális adatátviteli sebességet.
Az általad linkelt teszt ( Ratchet & Clank ) 2021.szeptember 21. -i ;
és jellemzően csak 1 játékra fókuszál.
És amint az egyik fórumtárs írta, a teszt előtt 1 évvel jelent meg a PS5 ( PS5 Release date: November 12, 2020 )
Vagyis a Ratchet&Clank fejlesztése jóval a PS5 rajtja előtt kezdődött.
és bár sok játéknál az átlagos játékosok számára a különbségek nem feltétlenül lesznek észrevehetőek a játékmenet során , mert a játék simán fut, és a betöltési idők is elfogadhatóak. de azonban a technikai részletekre érzékeny felhasználók és a maximális teljesítményre törekvők érezhetik a különbséget, különösen akkor hogyha gyorsabb SSD-khez szoktak.Vagyis az általad említett 2021 -es teszt eléggé elavult, hogy 2024 -ben is referenciának tekintsük és abból általánosítsunk a következő 3-4 évre. ( 2024-2028 -ra )
-
T.Peter
őstag
Nem kellett volna senkinek benyalnia a marketinget. Semmi masra nincs kihatassal, csak a loading speed-re, de ettol meg a jatek nem lesz mas. Az R&C-ben tok jol megoldottak, de ettol meg a loading megmaradt. Mashol sem lesz maskepp. A nanite es a virtual texture is rendben van pl gpu decompression nelkul. A kraken meg a file size-ra van inkabb kihatassal.
-
PuMbA
titán
válasz
Devid_81
#64699
üzenetére
Igen, 4 év elrontottam. Kösz a javítást!

szmörlock007: Így van és nekem ebben van kétségem, hogy bármikor is ki fogják-e használni, hiszen a PS5 nem elég erős hozzá. A Krakennél tipikus használat esetén megadott 8-9GB adat beolvasása pillanatok alatt? Egy játékban nincsenek jelenleg és ezért szerintem nem is várhatóak olyan objektum részletességek vagy textúrák, amik ilyen nagyok lennének, valamint felbontás, hogy kellene egyáltalán ekkora sebesség. Számomra nagyon elképzelhetetlen, hogy 1-2 év múlva ennyire meg fog nőni a textúrák, objektumok mérete a PS5 játékokban. Spider-Man 2-vel kéne egyébként újratesztelni a DigitalFoundry-nak, hiszen az is PS5 exkluzív

-
M@trixfan
addikt
válasz
szmörlock007
#64691
üzenetére
Ez 3-4 évig dédelgetett first party fejlesztők és top tier Sony partner stúdiók esetében értelmezhető, hogy kifacsarnak mindent. Főleg régen volt ez így, amikor a PC-től eltérő különleges architektúrák voltak a konzolokban. Úgy látom egyszerűen kevés a nyers erő, RT pedig borít mindent nagyjából. Amúgy ilyen konzolos játékárak és előfizetések mellett illene 3 évente kiadni 200K-ért egy hardvert nagyon-nagyon áron alul és “call it a day”. Ez totál szubjektív, nekem elfogadhatatlan, hogy egy 5 éves időtávon kifizetek fél és 1M közti összeget a drágább játékokra, előfizetésekre és akkor van medium grafika 30 fps-sel, csökkentett felbontással. Nyilván ebben az is benne van sajnos, hogy egy mai 15 éves gamer baromira nem ugyanaz a tech hozzáértés mint mi voltunk, kb. minden sz*rt el lehet adni, nincs pénztárcával szavazás. Ki tudott alakulni a végletekig konzumer generáció.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Autós topik
- Battlefield 6
- Garancia kérdés, fogyasztóvédelem
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- BestBuy topik
- Képernyős trükkök növelik a notebookok üzemidejét
- Vigneau interaktív lokálblogja
- ZIDOO médialejátszók
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 15 Pro Max 256GB Black Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3698
- Samsung Galaxy A53 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- BESZÁMÍTÁS! 4TB Western Digital RED Pro SATA HDD meghajtó garanciával hibátlan működéssel
- Honor 400 Lite / 8/256GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- ASUS TUF A15 FA507 - 15.6"FHD 144Hz - Ryzen 7 7435HS - 16GB - 1TB - Win - RTX 4050 - 2,5 év garancia
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
( az ábrán az 5. Lumi - hibásan van fent, valószínüleg a frontier bamba másolata .. )

1-2 hete szinte naponta mozgolódás van a




