Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz leviske #35085 üzenetére

    Az 1950X arról győzhetett meg, hogy az IF kellően nagy sávsélességgel és elfogadható késleltetéssel tudja biztosítani a külön lapkákon levő magok közötti kommunikációt, a cache-koherenciát.

    Abban nincs kérdés, hogy ha az 1950X 4 CCX-e történetesen 1 lapkán lenne, akkor az ugyanolyan jól vagy még jobban skálázódna. Persze legyártani biztos egyszerűbb és olcsóbb a kis lapkákat és a külön lapkák összeköttetése is elég jó, tehát lehet darabolni.

    A GPU-kra vonatkozó kérdésem a zen CCX-ekre lefordítva így hangzana:
    Látjuk, hogy van 4SE 2 CCX a zeppelin lapkán. Ennél persze lehetne gyorsabb is. Kérdés: Miért nem tesz az AMD egy lapkára 6SE-t 3CCX-et? Abu válasza: hát az nem lenne jó, mert túl sok tranzisztor, mközben alig skálázódna jól (Zárójelben: közben ugye látjuk, hogy ez az állítás a CPU-k esetén valószínűleg nem igaz) De ha 2db 4SE-s 2CCX-es lapkát IF/GMI-vel összekötünk, akkor az már jó.

    Kérdésem: hogyan és miért?
    Ez CPU esetén azért nem kérdés, mert soha nem volt kérdés, hogy egy CPU lehetne-e 8 helyett 16 magos. Ennek maximum az szabna határt, hogy a szoftver skálázódik-e. De ez a kérdés ugyanúgy sújtja a monolit, mint az összeragasztott megoldást.

    Egy lehetséges válasz lehetne, hogy valójában egyáltalán nincs semmiféle skálázódási limit az 4-nél több SE esetén. Lehetne 6, ahhoz persze mondjuk akkor tényleg kéne plusz egy memóriavezérlő is. De limit nincs, csupán arról van szó, hogy 6SE x 11CU esetén a compute teljesímény majdnem ugyanaz, míg a frontendet és a backendet szélesíteni kell. Ez ugyan gamer szempontból jó lenne, de semmit nem segítene a compute taszkokban. ÉS mivel a vega10 fókuszpontja a compute felhasználás volt, ezért hááát így jártunk.
    Akkor mondjuk ezt: hogy nincs skálázódási probléma, az AMD tudott volna egy jobb gamer gpu-t készíteni, csak esze ágába nem volt. Nyilván egy ilyen 6x11-es felépítésű kártya nagyobb lapkaméretű lett volna, miközben semmivel sem tudott volna jobb compute eredményeket. Nem volt cél, hogy ezzel a kártyával tényleg körbehugyozzák az 1080Ti-t. Főleg nem egy nagyobb lapkával.
    Ha viszont ilyen skálázódási gond van, akkor hogy szűnik meg, ha 2 lapka össze van kapcsolva?

    Vagy lehetséges válasz az is, hogy ugyan most még van skálázódási gond, de majd a Navival javítják azt.
    Rendben: vajon hogy?

Új hozzászólás Aktív témák