-
Fototrend
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#40695
üzenetére
A compute culling már úgy 8 éve bőven velünk van. A háromszögek korábbinál hatékonyabb kivágása nem újdonság, nagyjából 10 éves projektek, amelyeket számos aktuális motor már évek óta támogat (szerintem a mi tesztcsomagunkban is alig van olyan játék, ami nem ilyen). Az más kérdés, hogy vannak akik még nem támogatják, mert nem tekintik kritikusnak azt a geometriai részletességet, amit ezzel el lehet érni.
(#40698) gbors: Mint írtam egyelőre csak a World War Z használ szabványos subgroup shadereket. De azt is leírtam, hogy a terminológia alapvető működése miatt egy játék nem elég a következtetésekhez, talán még húsz sem lesz az. Tényleg nagymértékben befolyásolja a teljesítményt a fordító, valamint az, hogy az adott GPU az adatmegosztásra milyen hardverállapotban kényszerül. A mai multiprocesszorokat arra tervezték, hogy a helyi munkacsoportok között a helyi adatmegosztással megosszák az adatokat a compute shader futtatásához beállított hardverállapottal. A subgroup azt követeli meg, hogy a helyi munkacsoportoknál kisebbeknél is legyen adatmegosztás, akármilyen hardverállapot mellett. A hardver nyilván képes rá, elvégre a compute shader támogatása ezt már lehetővé teszi, csak a hardverállapotok nagymértékben módosítják ám a multiprocesszor működését, amivel erősen javul vagy éppen csökken az adatmegosztás hatékonysága.
És akkor ott a szoftveres kérdés, mert a GPU-t azért lehet ám vezérelni driverből, tehát az se biztos, hogy ahogy ma működik egy GPU, az úgy marad a jövőben. Valszeg az AMD úgy marad, mert ők az AGS-en azt csinálják, hogy stateless lesz minden adatmegosztás, és gondolom ezt használják szabványosan is, de például az NV-nél már sok a kérdés, mert náluk nincs stateless mód. Emiatt még sokat kísérletezhetnek azon, hogy mi a legjobb. Valószínűleg nem az, ami most van, tehát az aktuális driverekkel a hardver még nincs a teljesítménye határán.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Fotók, videók mobillal
- Kuponkunyeráló
- Milyen egeret válasszak?
- Spórolós topik
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Fordulat: időben startol S26+, nézd meg, milyen lesz!
- Mini-ITX
- Kínai és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- PC bontás - Thermaltake ház, Fsp 650W, GIGYBYTE AB350M, AMD RYZEN 5 1600x, 16GB DDR4 3000, GTX 1080
- GeForce RTX 4070 SUPER GAMING OC
- Hp NVidia RTX 2070 Super 8Gb Videokártya - HP L84981-001
- 27% - GIGABYTE RTX 3080 Ti OC 12GB GDDR6X GAMING Videokártya! BeszámítOK
- EVGA GeForce RTX 3080 FTW3 ULTRA GAMING 10GB GDDR6X (10G-P5-3897-KR) Videokártya
- Lenovo X1 Yoga Gen5 Intel i7-10610U Refurbished
- BESZÁMÍTÁS! MSI B450M R5 5600G 16GB DDR4 512GB SSD RX 6600XT 8GB GameMax Aero Mini ECO 650W
- Eladó Samsung Galaxy S21 FE 5G 6/128GB / 12 hó jótállás
- BESZÁMÍTÁS! Asus X470 R9 5900X 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070 Ti 8GB Zalman Z1 PLUS A-Data 750W
- HP Thunderbolt 4 kábel
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

