Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • S_x96x_S

    addikt

    válasz PuMbA #64702 üzenetére

    > A Krakennél tipikus használat esetén megadott 8-9GB adat beolvasása pillanatok alatt?
    > Egy játékban nincsenek jelenleg és ezért szerintem nem is várhatóak olyan objektum
    > részletességek vagy textúrák, amik ilyen nagyok lennének, valamint felbontás,
    > hogy kellene egyáltalán ekkora sebesség.
    > Számomra nagyon elképzelhetetlen, hogy 1-2 év múlva ennyire
    > meg fog nőni a textúrák, objektumok mérete a PS5 játékokban.

    Lehet, hogy nekem jobb a képzelőerőm :-)

    Mert számommra meg teljesen elképzelhető,
    hogy a PS5 PRO idei megjelenése
    és a UE 5.x új verzió után
    egyre több játék lesz érzékeny a diszk sebességére.

    Ráadásul a VRAM memóriát már az LLVM és más ML modellek is erőteljesen foglalni fogják, vagyis a [ textúrák, objektumok ] -nak egyre szűkösebb lesz a helyzetük
    ( Arxiv: Large Language Models and Games: A Survey and Roadmap )

    A PS5 egy fekete doboz és nehéz mérni a szűk keresztmetszetek hatását,
    főleg hogyha fix 60 fps -re vannak be-szabályozva a játékok.
    Ráadásul ott van még a Dynamic Resolution Scaling (DRS) - ami szintén bekavar és nehéz detektálni szabad szemmel.

    Bár a PS5 Kraken tömörítési technológiája lehetővé teszi a gyors adatbetöltést,
    de nem minden játék használ ki maximális adatátviteli sebességet.
    Az általad linkelt teszt ( Ratchet & Clank ) 2021.szeptember 21. -i ;
    és jellemzően csak 1 játékra fókuszál.
    És amint az egyik fórumtárs írta, a teszt előtt 1 évvel jelent meg a PS5 ( PS5 Release date: November 12, 2020 )
    Vagyis a Ratchet&Clank fejlesztése jóval a PS5 rajtja előtt kezdődött.

    és bár sok játéknál az átlagos játékosok számára a különbségek nem feltétlenül lesznek észrevehetőek a játékmenet során , mert a játék simán fut, és a betöltési idők is elfogadhatóak. de azonban a technikai részletekre érzékeny felhasználók és a maximális teljesítményre törekvők érezhetik a különbséget, különösen akkor hogyha gyorsabb SSD-khez szoktak.

    Vagyis az általad említett 2021 -es teszt eléggé elavult, hogy 2024 -ben is referenciának tekintsük és abból általánosítsunk a következő 3-4 évre. ( 2024-2028 -ra )

  • PuMbA

    titán

    válasz PuMbA #64702 üzenetére

    Ami még lemaradt, hogy amiért kétséggel fogadom ezt a dolgot, hogy hogy ment a fogadkozás évekkel ezelőtt a Ratchet & Clank esetén, hogy PC-n ez megoldhatatlan lesz. Aztán simán átportolták PC-re is. Ahogy kijön a Spider-Man 2 PC-re meglátjuk :)

Új hozzászólás Aktív témák