Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
#59036672
#36393
üzenetére
És mit kezdünk vele olyan DX12 módban, ami dadog? Ez nem működik DX11 alatt, ami a folyamatos élményt adja.
(#36396) Erdei88: Mindegy. A DICE nem javította a Frostbite 3 memóriamenedzsmentjét. [link]
Jó mondjuk nem tettem volna kis tétet sem arra, hogy javítani fogják.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Crytek
#36391
üzenetére
"You may run the game in either DirectX 11 or DirectX 12, with DX12 showing a little bit more stuttering in general—Battlefield 1 was and still is the same, looks like EA is having difficulties getting this fixed."
Szóval még mindig dadog a DX12 mód.
Itt buktuk az réjtrészinget.
Komolyan mondom a Halcyonnak része az új memóriamenedzsment. Szépen át lett portolva a VMA-ról. Annyira adná magát, hogy erre térjenek át a Frostbite esetében. Lehet, hogy buknának pár fps-t, de legalább nem dadogna, és nem kellene HBCC ennek a kiütésére.
Az egésznek így semmi értelme, mert az új funkciók csak a dadogós módban érhetők el.
-
Crytek
nagyúr
Battlefield V Benchmark Performance Analysis (techpowerup)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#36388
üzenetére
Elviszik az OEM/ODM-ek. Ugyanaz van vele, mint az 1080 Ti-vel. Nem lehet mit csinálni.
-
Petykemano
veterán
Rendelek 30 Vega64 persze. De ha minden másik számtechboltos is így tesz, akkor a vega64 hamar olyan árba ugorhat, hogy már nem fogom tudni eladni, vagy abból is készlethiány alakul ki a hirtelen jött rendelésektől, ami csak hónapok múlva simulhat ki. Nem azt mondom, hogy nem valami más berendelése a logikus lépés, csak hogy mitől lenne biztos, hogy onnan meg is fog érkezni?
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Pontosan. Tehát az OEM/ODM first modell pont karácsony előtt okoz gondot a kiskereskedelmi piacon, amikorra minő véletlen az OEM/ODM-ek feltöltik a készleteiket. Lehet erre azt mondani, na most akkor tuti nem gyártják (mínusz a PC Partner ugye
), meg lehet azt is, hogy a nyáron rosszul mérték fel az 1080 Ti-re az ünnepi igényeket. Sajnos van ilyen. Nem is kell messzire tekinteni: khm...Intel...khm -
Abu85
HÁZIGAZDA
Ez a baj, mert ez a lényeg. A piacnak nem a kiskereskedelmi réteg az első. Ha itt nincs holmi, akkor az OEM/ODM igény nagy. Márpedig a gyártópartner nem a HP-nek mondja majd, hogy nem tud tízezer VGA-t vagy CPU-t szállítani ebből, mert kell Pistinek a tanyára, hanem a nagykereskedőknek, ami miatt a kiskereskedők is szopcsiznak. Nem beszélve szegény Pistiről.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
"GamersNexus has heard through multiple industry sources that US-based supply of GTX 1080 Tis is dwindling, with manufacturers running low on inventory of the previous flagship."
Tehát a multiple industry sources az NV új neve?

Felőlem egyébként hihetitek azt, hogy nem gyártják, de szerintem sértő az NV számára, hogy ennyire hülyének nézitek őket.
Érdekes egyébként, hogy rengeteg Intel CPU-t sem lehet elérni. Azokat sem gyártja az Intel? ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Ő kérdezte. Ha zavar, akkor ne olvasd el.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
TTomax
#36370
üzenetére
Rendszermemória kell, de anélkül eleve nem működik a gép. A HBCC kijelöli a RAM-ban a CPU és a GPU által elérhető részt, amit a GPU-hoz illeszt, így annak menedzsmentjéről hardveresen gondoskodik a normál szoftveres forma helyett.
(#36371) NewHope88: A Middle-earth: Shadow of War többet kér bizonyos beállításokkal 8 GB-nál. Durván kimaxolva 18 GB-ot, de ott már a felbontás miatt az erővel is gond lenne.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
NewHope88
#36362
üzenetére
Az csak premium, de nem csúcskategóriás. Leginkább a memória mennyisége a probléma. Amikor választanak az OEM/ODM-ek egy gépet, akkor azért érdemes észben tartaniuk, hogy vannak olyan címek, amelyekben a 8 GB memória elfogy. Például a Middle-earth: Shadow of War. Ott a GTX 1080 Ti-nek ebből nincs gondja a 11 GB VRAM-jával, míg a Vega esetében ez az egész csak egy csúszka, ha akarsz és van kellő RAM-od, akkor 64 GB-ot is beállíthatsz neki, és akkor a játék 64 GB-osnak detektálja.
(#36363) b. : Az RTX-nél nem a kihozatal a probléma, hanem a komponensek száma. Még a 2070 is bonyolultabb, mint az 1080 Ti. A Vega 56/64 pedig kb. egy GTX 1070/1080 bonyolultságú hardver a felhasznált komponenseket tekintve. Na most minél több komponensed van, annál tovább tart a gyártási folyamat. Ergo egy napon belül kevesebb hardvert tudsz gyártani. Emiatt az 1080 Ti-t nem igazán éri meg eldobni, mert az a saját kategóriájában relatíva nagy napi mennyiségben gyártható a partnerek számára. Az meg, hogy eltűnik a polcokról... Persze, amikor a nyáron leadták a rendeléseket, akkor azért bőven arra számítottak az érintettek, hogy a vásárlók az RTX-ekre fognak bökni a vásárláskor és nem a GTX 1080 Ti-re. Az, hogy inkább az utóbbit választják azt jelenti, hogy az eredetileg tervezett mennyiség nem elég. Ilyenkor pedig jön az OEM/ODM first, vagyis először a hiány kiskereskedelemben csapódik le, nem azokon a csatornákon, ahol tízezres nagyságrendű rendelésekkel kalkulál az adott partner. És persze lehet ütni a fejed a falba, hogy gondolni kellett volna arra, hogy a vásárlóbázis mégsem eszi majd meg az RTX-et, de ilyenkor már hiába. Mire ezen változtatni tudnak jövő tavasz lesz.
(#36364) Petykemano: Van egy számtekboltod. Száz PC-t építesz karácsonyra a jellemző megrendelésekhez. Ebből teszem azt 50-be rendelsz RTX-et, mert az előző év azt mutatja, hogy nagyjából ilyen arányban érdeklődnek a potenciális vásárlók az újdonság iránt. 50-be pedig 1080 Ti-t, mert lesz olyan, akinek nem fog kelleni az új. De 1080 Ti teszem azt nincs, vagy legyen mondjuk csak 20 gépbe. Mit csinálsz? Inkább lemondod a többi komponenst, és beletörődsz, hogy idén karácsonykor csak a korábbi évek bevételének a 70%-a jön be, vagy inkább rendelsz 30 Vega 64-et, hogy hozd a korábbi évek pénzmennyiségét? Ez így működik alapvetően. Az OEM/ODM-ek fix gépszámra mennek, ha az NV nem tudná kiszolgálni ezt, akkor elmennek az AMD-hez, mert nem realitás a jelenlegi világban, hogy lemondj a saját bevételedről.
(#36367) TTomax: Mindenki látja. Egy nyári hibás döntés eredménye. De ettől még nem állt le a gyártásuk. Bizonyos Intel processzorok is alig kaphatók, mégis gyártják őket gőzerővel. Beszopták ennyi, ahogy tudják próbálják korrigálni, csak ez nem megy egyik napról a másikra. Egy ilyen VGA nagyon sok hétig készül, vagyis még ha el is tudják intézni, hogy egy hiánycikk szériára több alkatrészt szerezzenek be, akkor is legalább 3-4 hónap, mire változik a helyzet. Ha ez nem így lenne, akkor az Intel már teleöntötte volna procival a boltok polcait.
-
TTomax
félisten
Ezzel szemben a boltok polcairól szépen eltűntek a 1080ak meg a Tik... [link] [link][link][link] Választék egy szál se de azért gözerövel gyártják...Továbbá azért mert kijött az RTX nem lett nagyobb a kereslet a pascalra,aki akart eddig is megvehette,söt akár jobb áron is.Továbbá azt se feledjük hogy a bányából is szépen csordogál vissza a piacra a sok gpu,egyszerűen csak fogyóban a készletek.Pl ez az ár tipikusan raktársöprést jelent... [link]Pontosan így néz ki amikor valami EOLt kap.
-
Raymond
titán
válasz
Petykemano
#36364
üzenetére
"...hol a mainstream desktop hbm kártya?"
-
Petykemano
veterán
Azt mire alapozod, hogy ha az 1080ti nem kapható, és RTX csak fele mennyiségben, akkor a konkurencia majd tényleg képes és hajlandó a a hiányzó részt saját termékkel helyettesíteni? Nyilván a konkurenciánál se áll a készlet halmokban (remélhetőleg ) és a gyártási volumennel is gondok voltak.
(Ha erre azt mondod, már nincsenek gondok, akkor kérdezném, hol a mainstream desktop hbm kártya?) -
nem igazán hiszem hogy ezek a piaci helyzetek amiket felvázoltál, hogy fele annyi RTX megy el mint tervezték és Nv most ez miatt futtatja az 1080 TI-t , mikor nem tudnak annyit gyártani, mint kellene RTX ből, mert kevés a kihozatal.
Ezek megint ilyen mindenféle tényeket és felméréseket, valós Nvidia által vagy bármilyen piaci felmérést nélkülöző hasra ütés szerű ténymegállapítások , amiből azt gondolod hogy bármit is nekünk el kellene hinnünk mert... miért is? mert tényként közölsz saját kútfőből elképzelést a mostani helyzetről? ITT kicsit mást írnak.[link]
Konkréten Iponon a múlt havi 22 féle 1080 kártya ahelyett már csak 5 félét tudsz venni , abból 1 mini és 2 mókuskerekes.[link]
nem is lesz már nekik több nagyon, mert nincs már nagykerekben sem.
1080 Ti ből valamivel jobba helyzet, a múlt havin15 féléből még van 6 féle.[link]Az áruk nem igazán mozgott felfele az utóbbi időben.
USA ban már kiürültek a TI készletek és nincs gyártás már belőle.
Még egyszer egy kicsit tényszerűbben miről van szó:[link] [link] több neves oldal lehozta hogy konkrétan NV közölte ki hogy leállították az 1080 Ti gyártását, 2 napos hírek. -
Abu85
HÁZIGAZDA
Mert mit tudnak még rendelni a csúcskategóriában? Ha leállítják az 1080 Ti-t, akkor lesz kb. feleannyi RTX, és a rendelések másik felével mit csinálsz? Lemondod? Nyilván nem, rendelsz bele hardvert a konkurenciától. Ezért nem úgy működik a VGA-k gyártásának leállítása, ahogy azt itt sokan gondolják. Ha nincs 1080 Ti, akkor az még nem jelenti azt, hogy több lesz az RTX-ek eladása, mert túl sok komponensből épülnek fel ahhoz, hogy olyan mennyiségben lehessen őket gyártani, mint mondjuk az 1080 Ti-t vagy a Vega 64-et.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
NewHope88
#36358
üzenetére
Az egész abból indult ki, hogy felment az 1080 Ti ára, de ez ezernyi októl lehet még. Az valóban egy létező probléma, hogy az NV nem azzal az arányokkal számolt, amit most tapasztal a piacon. RTX-ekből nagyobb keresletet várt, míg a régi szériából kevesebbet. Erre is készültek, de az embereknek még tetszik az 1080 Ti. Na most erre hirtelen nem lehet reagálni, ez nem úgy megy, hogy akkor holnaptól kétszer több 1080 Ti készül. Majd ki kell számolni újra a tavaszi igényeket, mert akkorra lehet több 1080 Ti-t készíteni, de ugye azok az igények megint változhatnak. Ami most van azok leginkább nyáron számolt tényezők, és persze valószínűleg senki sem tagadja, hogy nyáron még nem azt várták, hogy az RTX-ek helyett inkább a GTX-eket rendelik a játékosok.
Talán furcsának tűnhet, de például az NVIDIA még gyárt Keplert, az AMD is gyárt még Terascale 2 GPU-t. Tehát ez a kivezetés nem olyan, hogy itt az új sorozat, és akkor VISZLÁT
vagy abrakadabra
van a réginek. Ezek nagyon sokáig megmaradnak még, főleg az elején mert az is egy nagyon fontos tényező, hogy egy adott VGA-ból mennyit lehet naponta gyártani. Amíg az új széria nem tudja megközelíteni az elődöt, addig hasztalan azt kivezetni, mert csak az árak mennének fel, illetve alapvetően nem lenne elég eladható termék.Majd valamikor jövő nyáron frissülnek az OEM/ODM gépparkok, amikor már úgy alakítják ki a partnerek a termékeiket, hogy a GTX 1080 Ti-t bele se rakják a rendelhető komponensek közé. Na ott lesz vége a dolognak, de amíg egy OEM/ODM-en keresztül tudsz ilyen VGA-t választani, addig ez marad.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
NewHope88
#36343
üzenetére
Fake news! A PC Partner még gyártja. Azért ment fel az ára, mert az RTX sorozat megjelenésével megnőtt rá az igény, miközben az NVIDIA azzal számolt, hogy a piac az RTX-et fogja vinni nem a GTX 1080 Ti-t. De ettől a gyártása még nem állt le. Nagyon nehéz úgy lelőni ezeket a termékeket, hogy az OEM/ODM-ek még most is rengeteg ilyen gépet szerelnek össze. Előbb itt szokott megszűnni a rendelés, és utána kap az adott széria EOL-t. Az is nagyon fontos, hogy a GTX 1080 Ti-ből 50%-kal is többet tudnak naponta gyártani, mint az RTX 2070/2080-ból. Tehát már csak a mennyiségi tényező miatt sem lehet teljesen kivezetni. Ha mondjuk teszem azt lelövik, akkor sem tudnak több RTX-et gyártani, viszont amelyik OEM/ODM még rendelne GTX 1080 Ti-t már nem tudja megtenni, így a helyére Vega 64-et fog kérni, ergo az NV saját magát lőné vele lábon.
-
t72killer
titán
-
t72killer
titán
válasz
TTomax
#36350
üzenetére
Nekem ősrégi win10 buildem van (1607) és az egyelőre a gépben lévő 1050Ti-re tudtam vadonatúj drivert húzni, szóval elvileg lehetne adott windows builden (és WDDM verzión) maradni és csak a drivereket cserélgetni. Más kérdés, hogy gondolom nvidiáék az aktuális drivert az aktuális win10 verzióhoz csiszolják, thx M$zopsz a kalamajkáért.
-
-
TTomax
félisten
válasz
NewHope88
#36343
üzenetére
Már elég régóta nem gyártják egyiket sem,eddig is csak azért volt,mert beragadtak a készletek.Jó pár hónapja irtam EOLt kapott a 1080al együtt,csak ABU erőlködött,hogy de mert a GDDR5X.Lassulni is ugy fog lassulni mint az összes eddigi,sehogy... a kepler volt az egyetlen ami lassult,de az is csak azért mert kiemelten fontos volt a driver alá mert,az nem igazán egy gamer kártya,de az is már vagy 6éves....
-
-
do3om
addikt
Valamikor már írtam ilyet:
Amikor az ATI 9x00 karik jöttek a 9800Pro-m volt többe került mint az 1 havi fizum. (számtech bolt szerviz)
Az x800XT PE meg 1,5x többe. (His X800XT PE)
Mindig voltak drága karik, (az akkori ATi sem volt szeretetszolgálat) akkor az a pénz számra kisebb volt mint most mondjuk 250-300e de ugyan annyit ért.A 400-500e es karik valóban fellegekben járnak nem szabadna erre menni és valóban megvenni sem senkinek.
-
HSM
félisten
Akkoriban egyetlen erősebb kártya létezett, a 9700 PRO, amihez képest az enyémnek csak kb. 20% órajel deficitje volt, cserébe jóval olcsóbban adták.
"ha egy RT alapoktól lesz beépítve más lesz az egész sebessége és kihasználtsága, optimalizálása"
Ha arra gondolsz, hogy ez esetben alapból az RT sebességéhez butítják pl. az amúgy már komplexebb geometriákat, és nagyobb tereket, akkor ez nekem nem tűnik egy túl áldásos jelenségnek. PErsze, kapcsolgathatod, de nem hiszem, hogy pl. a geometriának lesz külön "RT high" meg "no RT high" beállítása, tehát oké, kapcsolgatható lesz, de meglesznek a hátrányai kikapcsolva is az ehhez igazított játéknak.
Sajnos tudom, hogy működik a sugárkövetés, mitöbb írtam is már sugárkövetéses algoritmust CPU-ra, lehet ezért is nem tetszik ez a dolog annyira. Szóval ezt nem vettem magamra.
Persze, a RT iszonyat látványos, ha nem csak egy hitvány effekt pár tükröződő felületeten. A dolog problémája az erőforrásigény, ami továbbra sem adott az igazán jóminőségű sugárkövetéshez. A fény árnyék dolgok megoldására is vannak már elég régóta jól működő megoldások, 100X gyorsabbak. Pl. AMD Forward+ renderes demója, a Leo, elég komoly dolgokat tudott már 2012-ben is, és sebességben kb lefolyt a monitorról, DirectCompute-al számolt pl. fényvisszaverődésekkel: [link].
Külön ajánlom ezt a demó-részt belőle (külön indítható), hogyan lehet egy ősrégi 7900-as Radeonnal realtime számolni 2000 fényforrást: [link]. Pedig hű, de görcsöltek valamelyik RT bemutatón, hogy hű meg ha, a sötét helyek létrehozhatatlanok mert ambiens fényforrás nélkül nem látsz semmit, azzal meg túl van világítva a helyszín, én meg csak a fejem fogtam...
Szóval továbbra is úgy gondolom, lehetne ezt általánosabban, okosabban, mint RT-vel és máshol kéne reformokat csinálni a grafikus futószalagon és játékokban.
Az AI meg fizika, meg hangok (!!!) igen fejlődhetnének, de ennek már korábban is az volt a fő akadálya, hogy nagy a késleltetés a GPU és a CPU között, ami a jelenet többi részét számolja. Ez nem hiszem, hogy hirtelen megváltozna pl. a tensor magoktól.
-
#00137984
törölt tag
Raytracing árnyékok megjelenitését akkor még néhány évig fejleszthették volna házon belül. Space Invaders grafikai hibák nélkül sem volt olyan jó ennek az RTX szériának megitélése. Ezt a fejlődési írányt a fejlettebb fizikára (Havok vagy valami jobb...), meg az okosabb AI és interaktivabb NPC tömegekkel benépesitett játékokra tartogatták volna. Ezenkivűl a csőjátékok monotonitása után a nyilt világú játékokat tartalommal is illett volna megtölteni. Ez viszont ne csak a legnagyobb vasakon legyen aránylag még jól futtatható, hanem legalább a középkategória felső részére még lehozhatnák. Ott még legyen értelme legalább a játékban úgy bekapcsolni, hogy ne a diavetitést kezdje el a játék.

-
ma is elég egy 80-100 ezres kártya teljesítménye FHD-n / 60 Hz-re. szinte max grafikán néhány esetben minimális kompromisszumokkal, tehát még csak megrövidítve sincs senki vele túlzottan.beballag az ember és vesz egy RX580-GTX 1060 kártyát és hazaballag.AZ hogy vannak ez fölötti igények is, 4 K -2K 144 Hz--raytracing egyéni problémája mindenkinek, a saját zsebe szerint éljen és támasszon elvárásokat.
Akkoriban is volt a 9700 fölötti kártya, vehettél volna drágábbat is és gyorsabbat is.
Attól, hogy ma létezik egy 2080 TI ami a leggyorsabb kártya jelenleg piacon és 35 % kal kitolta a határt ilyen téren, ezáltal egyfajta presztízs termék szerepét tölti be (- biztos hogy brutális előállítási költsége is van)- mint a Titanium széria, de még van alatta kb 10 kártya ami közül válogathatsz. Mindenki úgy nyilatkozik erről, mintha kötelező lenne most RTX kártyát venni. Nem az.A másik témára visszatéve, - és ezt ne vedd magadra csak úgy általánosságban beszélek- hirtelen mindenki RayTracing szakértő lett Augusztus óta és figyelmen kívül hagyja a készítők nyilatkozatait. RT nem egy ON- OFF effekt lesz, hanem szabályozható és kikapcsolható ficsőr lesz a játékokban.
A készítők nyilatkozták, hogy pár hetük volt beilleszteni ezt az RT effektet a szinte kész játékokbaa bemutatóig. ha egy RT alapoktól lesz beépítve más lesz az egész sebessége és kihasználtsága, optimalizálása.
RT egy nagyon látványos dolog, van értelme szerintem és sokat hozzá fog tenni a valós idejű fizikához, fény -árnyék tükröződés effektekhez -real time.
Ráadásul a tensor magokat nem egyszerű kihasználni, elég speciális számítási képességük van amit nem mindenre lehet kamatoztatni.
Inkább remélem hogy ez a vonal is és az általad említett is együtt fog fejlődni. -
HSM
félisten
Itt a kulcs, hogy szerintem ez egy elég rossz iránya a képminőség javításának. Még egy gyenge sugárkövetésnek is óriási az erőforrás igénye ahhoz képest, amit adni tud. Szerintem ezeket az árnyalási problémákat meg lehet okosabban is oldani valós idejű grafikához, lényegesen kevesebb erőforrásból, nem olyan lényegesen rosszabb képminőséggel.
Én legalábbis sokkal égetőbb hiányosságokat látok a mai játékok grafikájában, minthogy ilyenekre kellene pazarolni azt a brutális számítási kapacitást, amit megkövetel.
Nekem ez az egész új irány ötletszegénynek, erőltetettnek és izzadtságszagúnak hat.
Nekem akkoriban egy 9700-as Radeonom volt, annak nem okozott különösebb hasfájást a 2X-es élsimítás, és nem is került egy használt autó árába, nagyon nem, és évekig elég volt a teljesítménye is.

-
ha tudnád anno hány ilyen kommentet és emberkét láttam az Anti-aliasing bejövetelekor, mert diafilmé varázsolta az akkori legmenőbb kártyákat is,Ti 4200 vért izzadt , negyedelte sokszor az FPS-t csak hogy láthassam hogy is néz ki a gyakorlatban .ma meg már a mobiljátékok között is jelen van és alapbeállítások közé tartozik...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Petykemano
#36327
üzenetére
A GPU-architektúrák ott pukkadnak ki, ha a hardveres szálkezelés már nem tudja etetni a multiprocesszorokat. Az NV és az AMD is ennek a határán van az aktuális dizájnnal, de még van benne egy-két generáció. Főleg úgy, hogy a WinML eléggé megváltoztatja az igényeket. Nem igazán az lesz a lényeg, hogy több teljesítményt építs be a hardverbe, hanem az, hogy az AI-ra tervezett részhardver gyors legyen, illetve a DXR-nek gyakorlatilag a sávszélhiánytól szenved. Ergo mindegy, hogy a mostani AMD és NV dizájnoknak közel a határa, a következő API-k igazából nem az ALU-kra hajtanak, hanem a sávszélre, illetve specializált AI hardverre.
-
TTomax
félisten
válasz
#45997568
#36317
üzenetére
Ne haragudj,de ezt már többször leírtad,és nem tudok elsiklani felette.A Vegad előtt egy 1080Tid volt,és azért cserélted le a Vegara,mert az RTX drága lett,és te ezt nem támogatod?Nekem ez valahogy nem áll össze,se ok,se okozat.
Én ugyanígy voltam vele,drágállom az RTXet,és ezért szétnéztem mit is kaphatok olcsón jó áron.Egy 1080 lett 300fontért,igaz használt,de eVGA garis.Nem érzem azt,hogy ezzel az RTXes felfogást támogatnám,mert szerintem aki nem vesz RTXet az nem támogatja...
-
zovifapp111
senior tag
válasz
Petykemano
#36327
üzenetére
És mi jön még...
Ez csak egy kis "retró" szösszenet volt a részemről
Persze a 290 290x akkor is egy legenda marad
Egy újabb 290x vs. 780ti szintű csatára lenne szüksége a népnek. -
Petykemano
veterán
válasz
zovifapp111
#36326
üzenetére
Azért durva...
28nm 250W
Hol vagyunk ettől?
28planar->(20planar->)14+finfet!->10finfet->7finfet0.127-um2 ==> 0.027um2
5 generációnyi process fejlődés, 5x kisebb SRAM cellá
4-5 generációnyi architekturális fejlődés.Ehhez képest a 450mm2-es 28nm Hawaiihoz képest a 330mm2 7nm Vega20 épp csak a kétszeres sebességet érheti el ugyanezzel a fogyasztással. És ezt is nagyrészt annak köszönhetően, hogy 1050-ről felment az órajel 1800-ra.
Mintha kissé megállt volna az idő.Emlékszem, talán a Maxwell.megjelenésekor mondta Abu, hogy amikor nincs más mód az előrelépésre, mint az órajel emelése, egy architektúra ott pukkadt ki. Különös, hogy a gcn esetében ez már a második generációnál gyakorlatilag bekövetkezett.
-
HSM
félisten
válasz
proci985
#36323
üzenetére
Azért ne mossuk össze a különböző kiadásokat.

A referencia volt meleg, hangos, és cserébe még órajel dobálós is. A legtöbb aftermarket megoldás tuning nélkül azért elbírta a kártyát. Se a Giga Windforce 3-as 290-esem, se utána az Asus 290 DC2, se utána az Asus 290X DC2 nem dobálta az órajelet, némi plusz áramfelvételi limittel és minimálisan feljeb tekert ventilátorokkal.
Nálad a 290X Matrix volt egy rosszul kigondolt konstrukció, ugyanerre az alap csirke DC2 hűtésre csináltak egy durva OC kártyát brutál VRM-el, ami szvsz rendesen és szükségtelenül alá is gyújtott a kártyának.
Ami még határeset volt, ha jól emlékszem, az MSI kártyája. -
proci985
MODERÁTOR
válasz
snecy20
#36320
üzenetére
jo, de az majdnem harom evvel kesobb jott ki es semmivel nem gyorsabb. tetejeben en 2015 januarjaban 350euroert vettem az elsot (es 250ert nyar vegen a masodikat), ez jelenleg egy 1060 6GB / 3GB ara igy negy evvel kesobb. ha nem gyorsabb legalabb valami masban legyen jobb.
t72killer: ja, csak gyarilag ledobalta az orajelet adott esetben 20%al is az uber orajelekhez kepest, emiatt is volt foleg a sok problema a mikroakadassal. a vizesblokk ezen segitett.
szoval az uber ment 1000en, ami a gyakorlatban full terhelesnel DX11 alatt adott esetben volt 800-1000gyartotol es hutotol fuggoen (a 290X matrix platinum eseten ez olyan 800 kore / ala is beesett far cry 4 eyefinity alatt), vizzel meg a kartya 1135on meg nem dobalt le es az enyem egy eszmeletlenul melegedo, kozepesen antituning darab.
a vizesblokk magaban kb 15-20% tuningot jelentett nalam es fps mero nelkul is elegge erezheto volt avg ertekeken is, es nem csak azon, hogy a frametime gorbe kisimult a hatasara. mindezt ugy, hogy semmi mas beallitashoz nem nyultam.
mondjuk enyem egy szelsoseges scenario volt az 5760x1080al, de a 2080Tiket is jellemzoen kizarolag 4K@60+ / 3440@120ra veszik. az meg innentol, hogy 1080pben hogy nez ki a frametime nem erdekes.
-
t72killer
titán
válasz
proci985
#36319
üzenetére
Emlékeim szerint azzal se volt egy tuningbajnok, kb mint a mostani 2080Ti-k, amiket ha megvizezel, flasheled a BIOS-t 380W-ra, akkor se fognak 10%-nál jobban elhúzni valós teljesítményben egy jobbféle léghűtős, 300W-on futó példánytól. (2000MHz-et kb mindegyik 2080Ti megugorja, 2200-at viszont még nemigen láttam - ilyesmi rémlik a 290X-ek idejéből is, persze más frekikkel).
-
ÁdiBá
veterán
válasz
#45997568
#36317
üzenetére
Hátésből nem csinálok problémát mert szerintem a viznél otthoni PC-ben nincs jobb hővezető.
1080Ti is rájött gyorsan hogy hiába küzd a 4 radiátor ellen, esélytelen
De amúgy egyetértek veled, nagyon felhiztak ezek a VGA-k hűtés terén, és a vicc az hogy majdnem kevés is. -
#45997568
törölt tag
Ez nem meres kerdese, online rendeled, masodik ssd-re felrakod a radeonos rendszert es teszteled, ha nem tetszik 14 napon belul visszakuldod.
Most ugy vagyok vele, hogy jo az ami van, ha keves lesz szetnezek ujra.
Amikor kijottek az arak az RTX-ekkel kapcsolatban, akkor mondtam azt hogy ezt en nem tamogatom semmilyen formaban, csereltem, elegedett vagyok, a szoftver most mar baba a par evvel ezelottiekhez kepest.
A hutes boszme nagy, nincsenek ultra igenyeim, azt hozza amit kell, minek koltsek tobbet ra

Mint ahogy emlitettem mas topikokban, 750-800£ a hatar egy VGA-nal, 2 evente. efelett mindegy ki hozza, nem erdekel.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Sok függ attól ahogy tervezik a drivert. Nagyon fura az a tényező, hogy régen az AMD több csapattal csinálta a havi Catalysteket, majd leálltak vele, mert látták, hogy az NV-nek jobban működik az egycsapatos fejlesztés, na meg ugye hotfixelés volt végig. Erre mit ad isten az NV fogta magát és ráment a Game Ready marketingre, amivel beleálltak a több csapatos tervezésbe, ahogy az AMD csinálta a Catalyst érában, hozta is magával a hotfixelést.

Az egész nagyrészt egy menedzsment szintjén behatárolható kérdés. És úgy néz ki, hogy több csapat párhuzamos fejlesztését, gyártótól függetlenül nehéz optimálisan "összeolvasztani". A marketing más kérdés. Ott ugye régen az AMD verte a mellét a sok WHQL-re, most pedig az NV teszi. Csak hát ugye mennyi minőségvesztést ér meg az évi sok WHQL, na ez az ultimate kérdés. Ha a marketingest kérdezed, akkor valószínűleg azt mondja, hogy sokat, mert ez egy újabb dia, amit el lehet adni. Ha egy rendszerprogramozó véleménye számít, akkor ő azt fogja mondani, hogy nem éri meg a sok WHQL, inkább legyen jól menedzselhető a szoftver tervezése. És kb. ez a két álláspont ütközik a cégeken belül. A teljesítménykényszer miatt pedig előbb-utóbb előnybe kerül az egyik. -
ÁdiBá
veterán
válasz
#45997568
#36314
üzenetére
Radeont én nem biztos, hogy mernék újból vásárolni annak idjén annyira megszivatott pár játékban a 290X, hol ment hol nem, mint a magyarnépmesék.
Nagyon nagy diferenciákat okozott játékok terén, azt is elég drágán 150 ezer ft körül vásároltam és hát kb ha 2 honapig meg volt.
Most jelenleg ugyan ezt élem meg az RTX sorozattal amit annak idején ez a 290X csinált.
Egy két játékban bedadog, mondom WTF...
A 1080Ti ehhez képest egy atom stabil szoftveres kártya volt.
Ez csinált már olyat hogy a hajam ketté állt.
De ez mind csak driveres gond, sajnos ehhez nem szoktam hozzá a zöldeknél, ennél igényesebbek szoktak lenni.
Látszik a fiúknak, hogy még nekik is nagyon új az RTX, mert a driverei kalap szarok. -
t72killer
titán
válasz
snecy20
#36310
üzenetére
Igen, sajnos kb az a jelenség, mint ami a winyóknál volt az "árvíz" idején, amit éveken keresztül szívtunk, vagy ugye klasszikus a memóriaárak, érdemesebb volt RAM-ot venni, mint részvényt...
Úgy tűnik, a számtech-ipar fejlődése megakadt, az elmúlt 70évben megszokott folyamatos ár/teljesítmény javulás egyelőre szünetel, remélhetőleg nem szűnik meg.
-
-
ÁdiBá
veterán
válasz
snecy20
#36301
üzenetére
1080 Strix ROG 225 ezer ft vettem,
1080 Ti Strix ROG 289 ezer ft volt nekem,
2080 Ti DUAL 489 ezer ft.
A 1080 asom kb ha fél évig megvolt, adtam is tovább ahogy jelent meg az új 1080Ti.
Most lényegében a 1080Ti váltottam le a kapható leggyorsabb VGA-ra, ez miatt esett a döntésem 2080Ti-re.
Nézegettem a 2080 - is, de hát...nem sokkal hozott volna többet. -
VTom
veterán
válasz
#59036672
#36302
üzenetére
Szerintem nem csak az nvidia pofátlansága miatt kerül ennyibe, hanem maga a gyártás is jóval többe kerül, mint a 1080Ti esetében.
Ettől függetlenül meg kellene mutatni nekik az irányt, és nem megvenni, hadd rohadjon rájuk az egész Turing generáció.
Aztán hátha kijönnek valami olcsóbb, normális megoldással, amin nem csak a space invaders-szel lehet játszani. -
snecy20
nagyúr
válasz
s.bala31
#36298
üzenetére
Meg van az a réteg, aki várt a megjelenéstól számított 1.5 évet hogy vehessen használtpiacról a 160-190k-s ársávból 1080Ti-t, ismerek ilyeneket is, sőt a nyáron én magam is ilyen elv mentén vettem meg az aktuális csúcsot, mert a bolti 300k-s árak elég pofátlannak tűntek. A 200k vagy azalatti ársáv és a 2080Ti nyitó ára között azért elég nagy szakadék tátong.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Garmin Forerunner 405 GPS óra
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3756, 91% Akkumulátor
- Alkatrészt cserélnél vagy bővítenél? Nálunk van, ami kell! Enterprise alkatrészek ITT
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T495 - AMD Ryzen 5 PRO I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5060Ti 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Várható volt, hogy a 3GB-os 1060-nak el fog jönni a vége.


![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Itt buktuk az réjtrészinget.



Navi
De driver gondom nem volt emiatt, szerencsére.





Persze a 290 290x akkor is egy legenda marad


