Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz TTomax #39456 üzenetére

    Nem erről van szó. Ez az első játék, ami egyáltalán wave/subgroup terminológiát használ, ráadásul szabványos formában. Eddig ilyet csak úgy használtak a fejlesztők, hogy az AMD-nek a kiterjesztései alapján specifikus shadereket írtak, míg az Intel és az NVIDIA kapott szabványos shadereket. Mivel a shader modell 6-tal, illetve a Vulkan esetében a subgroup kiterjesztéssel lehetővé vált ennek a szabványos formája is, így nem kell az Intel és az NVIDIA hardvereire külön kódot írni, hanem minden gyártó kapja ugyanazt, erre való a szabvány. Viszont amíg az AMD már túl van hozzávetőleg egy tucat wave/subgroup terminológiát használó játékot, még akkor is, ha nem volt szabványos a shader, addig az Intel és az NVIDIA most találkozik az elsővel, és nyilván nem annyira van erre kigyúrva a shader fordító, mint az AMD-nél.

    Nincs igazán különbség itt a hardverek között, legalábbis nem ekkora. Az AMD előnye csak abból ered most, hogy nagyjából másfél éve optimalizálnak erre, míg az Intel és az NVIDIA számára ez nem volt kritikus szempont, mert egyetlen fejlesztő sem volt hajlandó nekik nem szabványos shader szállítani. Most már ugyanez a lehetőség áll szabványos formában is, tehát jönnek majd a driverek tőlük. Bizonyos idő múlva nyilván tudni fogják ők is azt a sebességet, amit ma tud az AMD Vulkan implementációja, csak ez nem megy egyik napról a másikra. Hetek és hónapok munkájáról van szó.

  • GodGamer5

    addikt

    válasz TTomax #39456 üzenetére

    Egyszerűen arról van szó, hogy a vega explicit apikra van kigyúrva és ez most kezd is látszani. Nem dísznek van benne ennyi shader processzor stb, pl a Wolfensten 2-ben is jól teljesít. A dx12 címek nem támogatnak radeonos feature-öket pl felezett pontosság stb és csak karcolgatják a felszínt, a dx11 meg soha nem is lesz olyan jó AMD-n mint az Nv kártyáin, mivel az Nvidia kártyáin speciálisan gyorsítják a kódokat, erre van kigyúrva az architektúrájuk. Leírták már több helyen is, hogy minél több a compute feladat a radeonok annál gyorsabbak és ez most látszik is. Ez pedig egyáltalán nem álmodozás, a dx11-et meg el kéne már felejteni gyorsan, mert a legnagyobb visszahúzóerő.

Új hozzászólás Aktív témák