Új hozzászólás Aktív témák

  • Tomi_78

    tag

    Sziasztok!
    Nemrég sikerült a számítógépemen a Lazarust Android programok fejlesztéséhez alkalmassá tennem. Elsősorban kisebb játékokat szeretnék vele készíteni.
    Igen ám, de erről, meg úgy általában a Lazaruson történő Android fejlesztésről semmit nem találni a világhálón, aminek segítségével a magamfajta kezdő androidos elindulhatna; én legalábbis nem találtam semmi leírást.
    Ezért nyitottam ezt a témát, mert vannak jócskán kérdéseim a tisztelt szakértőkhöz, és ezek alapján talán mások is el tudnak indulni, illetve választ találhatnak kérdéseikre. Tehát ez afféle hiánypótló téma lenne.
    Most, hogy a bevezetőn túl vagyunk, nem is vesztegetném tovább az időt, hanem fel is tenném a kérdésemet:
    Hogyan rajzolhatok ki valamilyen képet az alkalmazásomban? Akár egy .bmp-t, akár .jpg-t (nem is tudom, miket támogat pontosan).
    A sima Lazarusban ez ugyebár egyszerűen megoldható a canvas.draw(x,y,kep) utasítással az OnPaint eseményben, de itt ez nem megy, mert nem ismeri a draw parancsot. Ráadásul OnPaint-ot sem találtam, van viszont OnLayoutDraw és OnShow esemény. Netán ezek valamelyike lenne a rajzolás?
    Akkor ez mégis hogyan oldható meg? Illetve az, hogy az alkalmazás kiterjedése akkora legyen, mint az azt futtató eszköz kijelzőjének mérete?
    Mellékeltem a kezdeti kódomat is a jobb érthetőség végett:

    type

    { TAndroidModule1 }

    TAndroidModule1 = class(jForm)
    vaszon: jCanvas;
    procedure Rajzolas(Sender: TObject);
    procedure Letrehozas(Sender: TObject);
    procedure ProgVege(Sender: TObject);
    private
    {private declarations}
    public
    {public declarations}
    end;

    var
    AndroidModule1: TAndroidModule1;
    hatterkep: TBitmap;

    implementation

    {$R *.lfm}

    { TAndroidModule1 }

    procedure TAndroidModule1.Rajzolas(Sender: TObject);
    begin
    vaszon.draw(0,0,hatterkep);
    end;

    procedure TAndroidModule1.Letrehozas(Sender: TObject);
    begin
    //width:=Screen.width; //Itt próbálom az alkalmazás méretét az
    //height:=Screen.height; //eszköz kijelzőjének méretére állítani.
    hatterkep:=TBitmap.create;
    hatterkep.LoadFromFile('kepei\sziklahatter.bmp');
    hatterkep.SetSize(width,height);
    end;

    procedure TAndroidModule1.ProgVege(Sender: TObject);
    begin
    hatterkep.Free;
    end;

    end.

Új hozzászólás Aktív témák