-
Fototrend
Élet az Egyesült Királyságban…
Új hozzászólás Aktív témák
-
Viszlát
addikt
válasz fojtviki #27235 üzenetére
Sokan tisztaban vannak vele, hogy rengeteg ember, aki nem is itt el eletvitel szeruen, az is kap benefitet stb.
Jaja, csak ezeknek nagy része nem Európából jön. Ez az egyik "legviccessebb" öngól a témában, de természetesen csak az európaiak elveszek a fiataljainktól a munkahelyeket után.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Bármilyen tényleges anyagi konzekvencia illetve az esetből fakadó kiadás képezheti alapját kártérítés követelésének, az autó kora és értéke jelen esetben nem alkualap, hiszen a helyreállítás a szakszerviz által megtörtént. Az idegeskedés nem tartozik ezek közé értelemszerűen, esetleg méltányosságból felajánlhatnak valamekkora, valószínűleg nem túl nagy összeget, tudják, hogy nem fogsz bírósági ügyet csinálni a dologból.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Ha jól értem a helyzetet, akkor megegyeztetek a céggel az elején, hogy mindent elintéznek, kaptatok csereautót és mindezt sutyiban csináljátok, így nem kell aggódnod az esetleges CAT-os átsorolástól (a prémiumod és biztosítási díjad meg nem érintette volna a történet, hiszen nem a te biztosításod kontójára ment volna a javítás). Így értékvesztésről beszélni nem nagyon lehet, hiszen csak ők és te tudod, hogy cserélve lettek bizonyos elemek, tehát sem az értéke, sem az eladhatósága nem változik az autónak, hacsak be nem vallod a leendő vásárlónak, hogy mi történt, de gondolom ez nem így lesz. Ennek fényében én nem igazán látok semmi alapot ezen körülményekben ami kártérítésre jogosítana fel, csak a méltányosság, hogy együttműködtél velük és őket kímélted meg a saját biztosítási díjuk emelkedésétől, esetleges vizsgálattól.
Mindenképpen hagynám, hogy ők tegyenek ajánlatot, egyrészt be tudod lőni, hogy ők milyen összegben gondolkodnak, másrészt nem te indítasz valami számukra nevetséges tétellel.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #26097408 #30081 üzenetére
Rosszul gondolod, csak akkor változnak ezek, ha te okoztál balesetet illetve saját magadnak okoztál kárt (pl. nekitolattál a garázsajtónak) és a biztosítóval akarod fizettetni a javítást, nem pedig te magad oldod meg. Amíg te, vagy akinek kárt okoztál nem nyújt be követelést (claim), ami kapcsán a biztosítónak költséget jelentesz mint biztosított, addig semmilyen hatással nincs a bónusz osztályra vagy a biztosítási összegre.
(#30082) Ck.: ez egy igen feltételes forgatókönyv, de legrosszabb esetben is megvárod a következő vevőt, akinél nem lesz mérő, ebből van a több egyébként is.
A körülményekből ítélve valószínűleg a saját biztosításuk terhére mehetett a sztori, nem pedig annak az autónak a kontójára, amivel a te járművedbe beletolattak. Ha az szintén ügyfél kocsija volt és az ő biztosítására csináltatják meg mind a te mind az ő járgányát, akkor annak a tulajnak bizony lenne alapja kártérítést követelni (nála ugye mint okozónál egyből felmerülne az excess, bonus és díj kérdése).
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #26097408 #30084 üzenetére
A ködös fogalmazás mintapéldája, erre én nem alapoznék.
Olyat el tudok képzelni, hogy azt hazudta Pista a biztosításkötésnél, hogy nem használja munkába ingázni az autóját, aztán összetörik munkába menet és kiderül a turpisság. De ha rendesen be volt vallva minden, akkor nincs hatással, azonnal semmiképp, ha meg lejáratkor emelnek, akkor lépni kell máshova, váltáskor úgyis csak azt kérdezik, hogy volt-e claim, ami ugye nem volt.
Szerk: nekem kétszer okoztak kárt, egyiknél sem változtak a biztosításom feltételei.
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #26097408 #30088 üzenetére
Ahogy írják, biztosító, ők majd intézik a részleteket (elszállítást is). Ha van személyi sérülés, vagy akadályt jelentenek az autók az úttesten (és nem lehet őket saját erőből elmozdítani) akkor a rendőrséget is (indokolt esetben egyúttal a mentőt, de ezt a 999-es számon úgyis meg fogják kérdezni). Fontos megjegyezni, hogy amennyiben a járművek mozgásképesek, akkor félre kell állni, hogy ne akadályozzátok a forgalmat, mert ellenkező esetben büntetés jár érte a rendőrtől. Ez eltérő gyakorlat a magyarországihoz képest, ahol ugye vitatott esetnél az a tanács, hogy semmiképp ne mozdítsd el az autót addig amíg a rendőrség fel nem mérte a helyszínt.
Nagyjából ennyi, de a biztosítós úgyis szépen mindent le fog neked vezényelni. Értelemszerűen mindent dokumentálni, fotózni, videózni.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz instantwater #30095 üzenetére
Még annyit, hogy hátulról koccanásnál mindig a hátsó a hibás, mert nem tartotta a távolságot, és senkit nem érdekel, ha kivágott eléd egy őrült, majd belefékezett.
Ez nem így van, bár bizonyos helyzetekben a bizonyítása problémás lehet (pl. ha mind a két autóban csak a sofőr ült, ilyenkor jön jól egy dash cam, másik tanú, rendőr). A Highway Code mind általánosságban (Rule 163), mint autópályán (Rule 267) kitér a biztonságos előzés feltételeire, illetve a másik útról való becsatlakozásnál is tiltja (Rule 170). De ez egyébként ugyanígy megvan a KRESZ-ben is.Rule 163: Move quickly past the vehicle you are overtaking, once you have started to overtake. Allow plenty of room. Move back to the left as soon as you can but do not cut in.
Rule 267: Ensure you do not cut in on the vehicle you have overtaken.
Rule 170: Look all around before emerging. Do not cross or join a road until there is a gap large enough for you to do so safely.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz instantwater #30097 üzenetére
Nagyon leegyszerűsítve:
A State Pension a ledolgozott évek után járó összeg (amikor fizettél valamilyen módon NI-t), egy alap nyugdíj tulajdonképpen, nem célja jövedelemarányos juttatást fizetni.
A magasabb jövedelemből ha legálisan dolgozol, akkor a NI contribution-ön túl a fizetésed bizonyos százalékát valamilyen Workplace Pension Scheme-be utalja a munkáltató (illetve vállalkozóként ezt megteheted te magad is), gyakran maga is hozzácsap valamennyit. Ezen felül adókedvezmény formájában az állam is hozzátesz amennyiben adózól a jövedelmedből (ezzel meg is dől a jobban megéri minimálbéres vállalkozónak lenni elképzelés). A Workplace Pension egyébként államilag biztosított 2 módon is: csőd esetén az FSCS kompenzál, csalás esetén az FCF.
Ezen felül lehet akármennyi Personal Pension-öd is, az már csak rajtad múlik, viszont nincs állami garancia, tehát kis túlzással szimpla befektetésnek tekinthető.
Mindhárom nyugdíjtípusról bőséges információ áll rendelkezésre a vonatkozó GOV.UK oldalakon.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz instantwater #30110 üzenetére
Ezt a ráfizetést hogyan sikerült kiszámolni? Tényleg kíváncsi vagyok, hiszen az NI contribution nem kizárólagosan nyugdíjjárulék, illetve még ha annak is tekintjük, perpill évi 262.000 font kereset felett vonnak le a jelenlegi maximum járuléknál többet hetente. Nekem nagyon úgy tűnik, hogy nem sikerült megérteni a nyugdíjrendszert, de érdeklődve várom a számolási módszered.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz instantwater #30115 üzenetére
Értem, tehát az éveket nézed csak, azt, hogy ténylegesen mennyit fizetsz be ez idő alatt és mennyit kapsz járulékként azt nem. Ez így butaság, még akkor is ha kizárólagosan nyugdíjbefizetésnek tekintjük a NI-t, de nyilván ez a te dolgod.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz #26097408 #30119 üzenetére
No meg a kötelező és államilag garantált workplace pension alkalmazottként jelentősebb járulék lesz, aminél ráadásul már megjelenik a jövedelmek különbözősége is. A volt munkahelyemen például az általam befizethető 7%-ot ugyanennyivel egészítette ki a munkáltató, amihez még hozzájön az adókedvezmény is, ami így együtt több mint kétszeresét tette ki a NI-nek.
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
válasz BÁ Nutrition #30387 üzenetére
Ilyenkor azért mindig eszembe jut egy kedves barátom veje, aki oskola végeztével, 23 évesen, egy londoni befektetési banknál Junior Investment Specialist pozícióban évi bruttó 265k-s fizetéssel indult neki az élet rögös útjának, mindezt hátszél nélkül. Persze nem a Gábor Dénesen végzett, meg iszonyú agya van a srácnak (szülők munkásosztálybeliek, szóval ösztöndíjjal volt csak esélye közgazdaságot tanulni az Oxfordon), és nagyon-nagyon fiatal korától tudatosan készült erre a pályára.
Persze nyilván nem átlageset ez, de egyáltalán nem egyedülálló, iszonyú különbségek vannak. A volt munkahelyem egyik ügyfelénél (ír bank) találkoztam egy 30 körüli executive csajjal, aki nem tartotta magát gazdagnak, miközben volt 40 lova, jó pár ingatlana Angliában és Írországban, luxus yacht, miegymás. Nyilván nála már a családi háttér is adott volt, valószínűleg nem a diákhitel visszafizetésével indult a pályája, viszont egyáltalán nem volt elszállva (leszámítva, hogy egyáltalán nem látta reálisan a vagyonát szvsz).
[ Szerkesztve ]
"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."
-
Viszlát
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- Parfüm topik
- Xbox Series X|S
- Politika
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Poco M6 4G-ként érkezik a Redmi 13 4G
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Léptek New Yorkban a közösségi média függőséget okozó algoritmusai ellen
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen