-
Fototrend
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ear001
addikt
válasz #10726912 #18 üzenetére
Jaj, nehogy az derüljön ki, hogy nekem valami közöm van a TMP cuccok megalkotásához. Amiben segítettem, az a TMP két kiállítása volt a Rezső Shown meg a Vinil napon, némi tapasztalattal meg cipekedéssel, némi közös hallgatózás, meg annyi, hogy vállaltam, aki közelemben van, annak megmutatom a saját Antjaimat, vagy segítek az otthoni próbájában, mert úgy gondolom ezek a cuccok jól ismert korlátaik ellenére valami olyasmit nyújtanak elérhető áron, amit sok zenekedvelő hallgatna, és sok hifista csodálkozna rájuk és illesztene a rendszerébe. A termékek abszolút Tamás munkái, az ő elképzeléseit, ízlését tükrözik.
-
Ear001
addikt
válasz alphamooncam #132 üzenetére
Hogy ég és föld volt, azt nem kétlem, de hogy 100 emberből hány szavazott volna a tiédre, és mondjuk a Living Voice-ra, az más kérdés. Ezt pont azért merem mondani, mert az Ant fejlesztése közben pont szólt LV dobozzal, ráadásul nagyon is jól szólt - igaz, nem egy nagy bemutatóteremben, hanem egy átlagos lakószobában. Ott nem volt gond a teljesítménnyel.
fapaci amúgy leírta a lehetséges okokat még. Szerintem nem volt még olyan, a hifibe viszonylag frissen belecsapott ember, aki az első, otthon élményt adó rendszere után egy kiállításra elmenve azt gondolta volna, hogy nálam otthon mindnél jobban szól. Én is megéltem, talán egy Rega-Marantz-Goodmans láncom volt, mondjuk azt, hogy alsó kategóriás angol hifi. OK, de semmi különös, de én az első hifi kiállításomon pont ezt a hangot kerestem, csak hibák nélkül, és egyszerűen még képtelen voltam felismerni például, hogy mit tud egy igazán jó lemezjátszó futómű, vagy mennyire más univerzum mondjuk egy csöves, triódás trafós nagyvas. Ahhoz, hogy az ember megértse más láncok zenei megközelítését, a más perspektívákat, amit nyújtani tudnak, a néha radikálisan más megközelítést, ahhoz azért tapasztalat kell, meg elég nyitott személyiség.
Nem szabad elfelejteni, hogy az Ant azért mégiscsak 10 watt körüli erősítőcske, van olyan, hogy kifogy a szuflából. Én szeretem, használom, de ha ajánlom, mindig csak próba után, hiszen ez azért erős limitáció. Akinek ez kevés, de tetszik a tónusa, a lendülete, ritmikája, dinamikája, annak ott a Triton, ami első hallásra is stabilabb lábakon áll, tökösebb legény, de többe is kerül. A hifi már ilyen, a kompromisszumok játéka.
-
Ear001
addikt
válasz alphamooncam #152 üzenetére
Ez így hülyeség. A legtöbb elektroncsöves erősítőben ott a kimenőtrafó, ami pont előny a hullámzó impedanciával szemben. Persze a trafókat is zavarba lehet hozni, de azok a dobozok a legtöbb tranzisztoros erősítőt is megfektetik.
Viszont a te erősítődben nincs kimenőtrafó, így elég speciális jószágnak számít.
-
Ear001
addikt
válasz szazbolha #204 üzenetére
A DSP-vel remekül lehet korrigálni hangszóró és hangdoboz hibákat. Nézd meg például a Devialet SAM rendszert.
Én viszont úgy vagyok velük, mint a carbon4copy blogon:" De az igazság az volt, hogy akármennyire picit próbáltam DSP-vel belenyúlni a hangba az üzenet elveszett. Mindegy volt, hogy Roon-ba, HQPlayer-be és hány biten tettem vagy milyen óvatosan. Nem szólt rosszul egyáltalán a rendszer (sőt!), csak minek szól. Ez volt az érzésem. Egyébként sajnos ez minden DSP-vel megtámogatott rendszerre igaz, amit eddig hallottam (legutóbb Kii Three, Linn a "space" optimalizációjával, Tact/Lingdorf rendszerek, Meridian...). Enyém se lett kivétel. "
-
Ear001
addikt
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #739 üzenetére
Mi lenne egyértelmű előrelépés? Ez.
Mitől búg? Bármitől. Ha ennyire ratyi a kábel, ami a karban van, akkor meg kéne nézni első sorban, hogy ott a földelés működik-e? Aztán nagyjából minden vezető felületet mindennel összekötni próba cseresznye alapon egy dróttal, megkeresve merre és mivel lehet csökkenteni a búgást. Ha ez sem segít, akkor mozgatni kell a lemezjátszót, lehet valami megszórja, erősítő, lámpa, tápegység szomszéd mikrója, bármi.
Hangszedő. Ezeknek két dolog árt, az egyik, ha használják, mert a lemez szennyeződései ugye koptatják a tűt, a másik, ha nem használják, mert a benne levő gumi csillapítások megkeményednek, megöregednek amitől durván romlik sok paraméter. Nem olyan hosszú állás után ez még bejáródhat, de 25 év után már inkább kitöredezés, porlás van, de ez mind-mind egyéni dolog. Én járatnám egy kicsit, hátha, de elgondolkodnék egy komplett hangszedő cserében.
-
Ear001
addikt
Én csak egy dolgot kérdeznék. Egy kanapé odébb tolása a szobában egyszerre lehet-e akusztikai kezelés és lakberendezési aktus? Értem én, hogy kategóriákban gondolkodunk, de ennyire?
-
Ear001
addikt
válasz #71562240 #1177 üzenetére
Köszönöm a jelölést. de biztos nem.
Annyit még hozzátennék, hogy szerintem ide nem topicgazda kell, hanem vélményvezér. A fejhallgatós topic azért működik jól, mert ott Bodz az, elismert, nyitott, szorgalmas, egy vastag betűs poszttal le tudja zárni a végtelenségbe tartó vitákat. Persze nem mindig és mindenki ért vele egyet, de inkább lenyeli, ha ott akar maradni, mert a topic ad annyit, hogy ezt a kompromisszumot bevállalja.
Nem hiszem, hogy ez itt működne. A szavazás is azt mutatja, hogy nem egy úton menne tovább a társaság. Minden tiszteletem Tigeré és az ő vállalásáé, de tuti biztos vagyok benne, hogy a társaság egyik fele azt gondolja, mit keres itt ez a nyeretlen újonc, hallott életében 3 erősítőt, én csak egyenirányító csőből ennek a tripláját próbáltam a nyolcadikkal ez előtti végfokomba.
Az AVX-en kitört perpatvar után pont erről beszélgettem az egyik ottani szereplővel, aki már vagy 35 éve nyakig benne van ebben a világban, hogy vicces nézni, ahogy rendszeresen újra és újra felfedezik a sajtban a lyukat az ifjú hifisták és hogy mennyire adható át a mi megszerzett tapasztalatunk. Én azt hiszem jórészt semennyire, a legtöbb dolgot át kell élni. És még az átélés is kevés, hiszen ugyan azt a dolgot ahányan vagyunk annyiféleképpen fogjuk interpretálni.
De nem akarok én semmi jónak az elrontója lenni, legyen rendesenfórumozásért felelős, aztán majd meglátjuk, mi lesz.
-
Ear001
addikt
válasz RetepNyaraB #1701 üzenetére
Most a Müpa nagyterméről van szó?
Érdekes amit írsz, nekem a legjobb hangzásélményeim valahol az ötödik sor közepén voltak, amikor tényleg rendesen be volt állítva az akusztika. Amin még kísérletezni kellett volna (rászánni pénzt, hogy rendesen befejezzék a munkát Russel Johnsonnal, de hát ahogy azt megcsinálták, pontosabban szétlopta a Demján féle csapat, nem csodálom, hogy ez is elmaradt. ), meg érteni hozzá és használni az akusztikai elemeket. Meg kell hozzá zenész is, aki nem ijed meg a saját játékától, amit másképp hall.
Nekem volt szerencsém többször is ott lenni, amikor a beállításokat, belövést végezték, szerintem az a terem zseniális.
-
Ear001
addikt
válasz Dißnäëß #1726 üzenetére
"De lehet más analógia is, kicsit mintha EQ tolópotikat tolnánk felfele. Először egyiket. Aztán másikat. Harmadikat. Végül mindegyikkel kapunk +1 egységnyi akármit is (nevezzük itt és most minőségnek). Oké. Működik. Megint fejlesztünk valamit, az annak megfelelő poti kap +1 tolást megint. Megjön a kívánt plussz. Tolok a másikon is mellette, egységes hangzásért ugye. Siker. Tolok a harmadikon és megakad. Abban és ott csak ennyi volt. Ő máris egy leggyengébb láncszem."
Ja, csak itt olyan potikkal játszunk, amit nem csak le meg föl, hanem még vagy harminc irányban tudunk húzogatni, ez amikor egyet egy irányba elmozdítasz, megy vele az összes többi is.
-
Ear001
addikt
válasz Dißnäëß #1720 üzenetére
"Verdi Requiem - csakis Karajan. [link] Megy, mint állat Basszus, ha élne az öreg, uh. Nem kéne kétszer mondani neki, hogy most lőjünk már egy vegytiszta Hi-Res Audio felvételt, felvevő mikrofontól lejátszó DAC-ig 24 biten (keverve magasabbon nyilván), 88.2 KHz-en.."
Igen, van és volt az a pénz, jóóóó sok pénz, amiért a nevét adta műszaki dolgokhoz. Szerintem ő benne lenne, ha most megjelenne egy kiadó az UltraPure felvételekkel, ahol a zenekar feljátssza az összes hangot, majd a keverésnél ezekből szépen összerakják a művet... Vagy ez már régen így működik? Van még felvétel, ahol 6-8 hangnál hosszabbat játszik a zenekar?
Őszintén engem az a Karajani reloaded egyáltalán nem érdekelne, én azt a világot sírom vissza, amikor egy karmester azt mondta, hogy na most összeállt egy darab, most tessék jönni és felvenni. Jó karmester, jó zenekar, összeérett előadás, minimális technikai mismásolás és hadd szóljon. Nem véletlen, hogy mondjuk a Reiner féle Living Stereo Bartók lemez ma is referencia tud lenni sok tekintetben. Ja, és én ezt ajánlom belépőnek a komolyzene világába, több barátom is ezzel kezdte klasszikus zenei gyűjteményét, itt minden hangnak súlya van, ha nem vagy beszarva az első taktustól kezdve, várva a feloldást, ami (vigyázat spoiler) nem lesz, akkor tényleg nem érdemes komolyzenével bíbelődni.
-
Ear001
addikt
válasz liszi70 #1733 üzenetére
Nekem nem. Egyrészt Karajan miatt. Egy-két opera felvétel tetszik vele, de gyakran az az érzésem, hogy egy metronómot is felküldhettek volna helyette a színpad elé, de hát ízlésről nem nyitunk vitát.
Másfelől DG felvétel. Nekem ezek a legtöbbször kimértek, távolságtartók, szenvtelenek. Technikailag jók, zaj nincs, minden megszólal bennük, de nagyon ritkán ragadnak magukkal, vonnak be igazán a zenébe. Az összkép valahogy hiányzik nekem.
De így vagyok sok mai német felvétellel is, legyen az akár jazz. Minden szól, hallom, hogy a basszgitár harmadik bundja kicsit kopott, de nem érdekel, mert a sok részletből nem áll össze az egész.
-
Ear001
addikt
válasz migabi24 #1972 üzenetére
Szerintem a titok annyi, hogy a rendszert magadnak építed. Haraso leírhatja, hogy Bluesond Node2 streamer, TMP ANT D/A és erősítő, Kondo KSL, meg AN-B kék réz kábelezés, Castle doboz Tiglon alátéten, de nem ez a lényeg, mert ez az Ő rendszere. Kicsit sűrített tempóban megélt egy csomó lépcsőfokot. Bárki mesélhetett volna neki ezekről bármit, itt a lényeg az átélés, a megtapasztalás volt. Meg az idő. Ha az első látogatásnál ez a lánc lett volna nála összedugva, nem biztos, hogy ugyan ilyen örömmel hallgatná, és azt érezné, hogy megérkezett. Kellett a folyamat.
Meg persze olyan radikális megtapasztalások, hogy a rettentő szobaakusztikát nyolc fémcsetresszel a hangdoboz tüskéi alatt hirtelen meg lehet zabolázni, hogy a rövidebb kábelnél jobb a hosszabb stb.
És az is kellett, hogy hárásónak volt elképzelése zenei interpretációról, tapasztalata élő és rögzített zenék területén, ízlése és döntőképes is. Ezek nélkül a hifizés csak márkanevekről meg árcetlikről szól, netán lakberendezésről, vagy meg nem értett úri huncutsággá válik a kintragadtak szemében.
-
Ear001
addikt
válasz #71562240 #1986 üzenetére
Köszönik jól vannak a szülőhelyükön. Minden portotípus begyűjtésre került és talán végre az igazi végtermékek jönnek. Na nem mintha a proto darabok rosszak lettek volna, csak úgy nehéz ár-minőség szintet belőni, hogy minden két hétben érkezik valami jobbabb-másabb és az ára majd még kikalkulálás alatt van.
-
-
Ear001
addikt
válasz #10726912 #2220 üzenetére
Te egy kábelről mondasz véleményt, vagy legalábbis próbálsz képet alkotni róla. Ezzel az a baj, hogy ebben a felállásban túl sok változós a függvény. A Kondo KSL képességeit akkor kezded igazán kapisgálni, ha a fülétől a farkáig az van a rendszeredben. Aztán másik rendszerben. Aztán a másik generációt is. És ez még csak az első lépés.
Igen, ha én egy új kábelfajtával ismerkedem, akkor ha lehet, az elejétől a végéig azt próbálom beilleszteni a láncba, mert különben nagyon félremehet a tapasztalatszerzés. Nem véletlen, hogy most a komplett TMP réz ribbon kábelezés van nálam, addig nem mondtam róla igazán véleményt, amíg mind meg nem érkezett.
-
Ear001
addikt
válasz #71562240 #2222 üzenetére
Miért ne lehetne? A hifi társas hobbi, egy csomó barátommal úgy ismerkedtem meg, hogy hifi cuccot cseréltünk, kölcsönöztünk.
Ha elégedett lenne, nem csereberélne, hallgatózna.
Miért, nem mond róla véleményt? Nem osztja meg másokkal?
Értem én, hogy lék, de szerintem nem ott van, mint gondolja, nem annyi, és nem azzal kell betömni.
-
Ear001
addikt
válasz #71562240 #2626 üzenetére
Jaj istenkém, ez a meg is olvad hülyeség honnan jön? Egy normálisabb tűprofil, valami linear contact nem két ponton támaszkodik mint a régi durung tűk, hanem gyakorlatilag az egész barázdafalon. Persze a tűhegyre lehet számolni giga erőket, csak épp nem az tapogat le, hanem sokkal nagyobb része.
A lemez anyaga pedig meglepően ellenálló tud lenni. Ebből is léteznek jobbak, rosszabbak, de egy kedves ismerősöm mért japán mérőlemezen zajt új korában meg 1000 lejátszás után, ami ráadásul elég durva strapa mert sokféle hangszedő járta a barázdákat, és valami 2dB-vel nagyobb zajt mért, ami azért igen tisztes eredmény pláne annak fényében, hogy ezt a lemezt 100 lejátszásra specifikálták.
-
Ear001
addikt
válasz fehér_ember #2631 üzenetére
Malfox. https://www.facebook.com/Malfox-Analogue-110164900343583/
-
Ear001
addikt
válasz #71562240 #2644 üzenetére
Hát ezzel én nem igazán értek egyet. Vannak olyan MM-ek, amik legalább olyan jók, de inkább jobbak, mint az általam ismert magas kimenetű MC-k. És itt nem a Goldring Eroicára gondolok, ahol egyértelműen gyengébb a magas kimenetű, laposabb, dinamikátlanabb, fejbevertebb az alacsony kimenetűhöz képest, ha az egy jó trafót kap maga után, igaz, úgy persze drágábbra jön ki a matek, de mondjuk egy Nagaoka 500 Hana SL partiban én inkább az MM-re szavaznék, nem csak az MC agyzsibbasztó Shibata tűje miatt.
Én a magas szintű Mc-t kihagynám mindenféle számításból. Ha az ember nem talál elég jó MM-et abban a 70-250 000-es tartományban, ahol ezek jó része elérhető, akkor nem a hangszedővel van baj, hanem a lemezjátszót kell gatyába rázni. Ennél többért meg kötelező a jó lemezjátszó ami egy jó MC kiszolgáláshoz kell, de ott meg a klasszis MM-ek is egészen meglepő produkcióra képesek.
Az árdifi abból is adódik, hogy MM-et lehet tekercselni géppel is, MC-t nem igazán, az gyakorlatilag 100% kézi munka.
-
Ear001
addikt
válasz #71562240 #2655 üzenetére
Hogy az Eroicának van kétféle változata is (nekem egyébként éppen az Eroica LX van), az csak arról szól, hogy az Eroicának van kétféle változata is - és ugyanannak a típusnak a kétféle változata közül egyébként logikus, hogy a nagyjelű legyen kicsit drágább.
Miért lenne logikus? Mert könnyebb gyártani?
-
Ear001
addikt
válasz #71562240 #2667 üzenetére
Nem az a 3 centivel több drót a drága, hanem aki feltekeri. A nagy kimeneti jelű tekercset lehet sokkal "trehányabban" is tekerni, gyorsabban, sokkal lazább tűréssel, a lényeg, hogy a mennyiség meglegyen, akár géppel is, ezért olcsóbb. A kisjelűben a hangya köldökére kell minél egyenletesebben, gyakran vékonyabb anyagból, nagyon precízen távolságot tartva feltekerni a drótot.
Az Eroica amúgy nem kivételesen kifinomult alkotás ilyen téren, még a kisjelűben is viszonylag sok az anyag.
-
Ear001
addikt
válasz python1 #2804 üzenetére
Én viszont pont azt tapasztalom, hogy a fájl lejátszás pont olyan, mint a lemezjátszó, millió darabra bontható, minden része lehet kritikus, minden részén lehet jó nagyot hozni és bukni.
És ami az elején el van cseszve, azt a végén mér nem hozod vissza, és ami az elején szilárd alapokon van, azt a végén mér nem nagyon tudod elszúrni.
-
Ear001
addikt
válasz Dißnäëß #2902 üzenetére
Az egységsugarú Amír, aki vett egy mérőműszert és amit azzal meg tud mérni, az a szentírás? Ugyan már. John Atkinson mérései ezerszer értelmesebbek mondjuk a Stereophile-ban, ugyanis ő nem csak szigorúan statikus méréseket csinál, hanem időnként nekidurálja magát dinamikus dolgoknak, másodszor megpróbál korrelációt találni a mérések és a hangzás között.
Széles tapasztalatú fórumozók? Ja, akik időnként megírják, hogy lehet, hogy mérve nem látszik, de nekik ez hozta el az igazi zenét a szobájukba, aztán 10 hozzászólás után kiszállnak, hiszen ott csak az lehet okos és szép, aki a 100 dollárnál drágább cuccokat átbaszásnak és placebónak tartja.
-
Ear001
addikt
Ahogy mondod. Aztán ott van a nagyon fontos első watt, ami szerintem több is, mint teória.
-
Ear001
addikt
válasz #58092032 #3012 üzenetére
Ebben az a vicces, hogy eleinte a CD játszók átlag kimeneti jelszintje 0,7 Volt körül volt, az szépen felcsúszott 1 voltra, majd hamar megjelentek a 2 voltos cuccok, mert az jobban szól, meg mérve is jobb lehet, mert jobb a jel-zaj arány, aztán jöttek a 4 voltos puffert is megengedők... A magnók jelszintje megint más volt, hogy a hangszedőkről, ahol a kóbor áramtól mondjuk egy Kondo IO 0,04 mV-jától egy Goldring 2500 6,5V-ig mindenfélével meg kéne küzdeni, plusz az lezáró impedanciákkal való játék.
-
Ear001
addikt
válasz funkmester #3182 üzenetére
Egészen alapvetőt. Gyakran többet, mint az erősít meg a hangdoboz.
-
Ear001
addikt
válasz Mathiask #3295 üzenetére
Igazából Open Baffle hangkeltőkhöz mentem látogatóba, és ott volt pár darab. Őszintén szólva nem emlékszem a pontos típusukra, volt egy szimmetrikus és két asszimetrikus, valahonnan a sorozat elejéről. Igazából minden kapcsolási rajzon meg vannak jelölve a kritikus alkatrészek, Fet, tranzisztor, az bennük volt, de a többit nem tudom. Az viszont tuti, hogy mindhárom karakteres cucc volt, jól hallhatóan különböztek egymástól és mindegyiket volt miért szeretni már első hallásra is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gaming notebook topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Jogász topic
- Aliexpress tapasztalatok
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- ASUS ROG Ally
- Facebook és Messenger
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
- Forradalmasítsd a digitális világodat a HoloLens 2-vel!
- ÚJ Dell Inspiron 7430 2-in-1 - 14" FHD+ IPS TOUCH 360 / i5-1335U / 16Gb DDR5 / 512Gb PCIe 4.0 / 3 ÉV
- Apple AirPods 2 bontatlan 1 év Apple garancia
- Hatalmas Memória Bazár DDR5 / DDR4 - ( Garancia Számla Gyors szállítás )
- Eredeti Fából - iPhone, Samsung, Huawei tokok - ÁRENGEDMÉNY