-
Fototrend
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
PiciPeti
őstag
válasz gyeresicsaba #68686 üzenetére
Jelenleg ár/érték arányban a CTK standard 3mm-es lapja a legjobb. Vagy Silent Coat (ugyanaz).
-
PiciPeti
őstag
Passz, nem próbálkoztam sokat felső kategóriás anyagokkal. Hallomásból az STP termékeket mondanám, de szerintem túlárazottak az említettekhez képest. Amúgy azt vallom, hogy a legjobb eredményt a különböző anyagok kombinációjával lehet elérni... Csak ez sok-sok pénz, idő...
Én a külső lemezre 4mm-es anyagot tennék, mivel nincsenek nagy ívek, domborulatok, így felsimítható szépen. Belsőre viszont jobb a dupla, hiszen jobban le tudja követni az ajtó geometriáját...
-
PiciPeti
őstag
válasz Uzmany #68842 üzenetére
Ajtószigetelés az egyetlen járható út, ha a gyári fejet meg akarod tartani ( ami egyértelmű, mert nincs alternatíva rá... ).
Persze lehet procival külső erősítőket beépíteni, és akkor már lehet rendes hangszórószett is, de ez erősen több 100 ezres tétel.
Ajtószigetelés 30-40e körül ki szokott jönni, és jellemzően minőségi javulást hoz. Sajnos a következő lépésnél már faragni kell, sokat...
-
PiciPeti
őstag
válasz grabber #68956 üzenetére
Jó az irány!
Az a JL hangszóró számomra ismeretlen, de nem tűnik rossz felépítésűnek. Kik ajánlották amúgy?
Az viszont nem MDF, hanem sima bútorlap. Az ajtóhoz én ragasztani szoktam, sima sikaflex-el (szélvédőragasztó), ez tömít is és mervít is, valamint örök élet. A kiemelőt viszont érdemes lakkozni (csónaklakk), mert így tavaszra csak egy pudvás, gombás, szétmálott valami lesz... Rakd össze így sztem, csak készíts egy sablont, ami alapján ráérő idődben le tudod gyártani MDF-ből, szépen kivitelezve, lakkozva. Ha megvan, majd tavasszal kicseréled, és ráérsz akkor beragasztani. Ha igazán tutit akarsz, akkor vegyél bútoranyát, amit behajtasz a kiemelőbe, és hátulról M6-os imbusz csavarral fel tudod húzatni. Igényes, és jó megoldás.
Hsz kábelt fölösleges cserélni, amíg nincs erősítő, és 20 évnél fiatalabb autóról van szó.
-
PiciPeti
őstag
válasz qnadam #68996 üzenetére
Vedd meg egyben azt amit linkeltek neked, annyiért ajándék. Nyugodtan használhatod azt a subot, az egy viszonylag jó darab.
A tápkábel, és biztiház is használható belőle.
2 pár RCA, és pár m hangszórókábel fog még kelleni, ha befér az erő az ülés alá, akkor egész olcsón megúszható a dolog.
Megj.: Magassal egész más lesz a hangkép, lehet amiatt kevesled a hangerőt. A mélyközépnek pedig szüksége van ~20 óra járatásra, általában jó irányba változik a hangja.
-
PiciPeti
őstag
válasz grabber #69040 üzenetére
Fókánál emlékeim szerint a gyári csatlakozó mellett, az aljzatban el tudod vinni a kábelt, elég csak azt fúrni.
Tápkábel pedig a tűzfalon, a gyári köteg mellett befér, csak az átvezetőről kell lefejteni a szigszalagot. Küszöbben sztem nem fogsz elférni, inkább a padlólemez oldalában vidd, annyit enged a szőnyeg...
-
PiciPeti
őstag
válasz Amatőr0 #69134 üzenetére
Reménykedtem benne, hogy valami normálisabban kitalált progi.
Anno én is próbáltam többet, de az a tapasztalatom, hogy inkább beviszi az erdőbe az embert segítség helyett. Utólag olvastam utána, és a telefon mikrofonok nagyon nem lineárisak, a beszédtartomány alá, és fölé eső frekikben nagyon durván torzítják a frekimenetet (hardveresen is)...
-
PiciPeti
őstag
válasz fojtviki #69218 üzenetére
Az megér annyit...
Nagyon kevés szett van, ami ezt a minőséget tudja, és ennyire megbocsájtó (beépítésre, láncban előtte lévő elemekre, stb.) Berakod oszt jó... Ha reszelgeted, akkor meg még lehet jobb is.
Lineáris, "érzelemmentes" karakter, de nagyon jól elvihető más irányba, ha olyan elemeket raksz elé.
A magasa ebben a kategóriában szerintem messze a legjobb, én is ezt a magasat használom évek óta.
-
PiciPeti
őstag
válasz troll81 #69225 üzenetére
Najó, de újonnan 2x ennyiért kapsz kb olyat, ami hozza azt a szintet. És szerencsére nagyon jó anyagokból építkeztek anno, volt már nálam pár profi line, és egyiknek se volt korából adódó baja (peremporladás, oxidáció, felázás, stb...). Tehát a kora nem kellene hogy visszatartó erő legyen ezesetben.
Amúgy elvileg 2000 után jött ez a széria, talán 2005 -ig gyártották, szal legrosszabb esetben is max 18 éves. Éppen nagykorú...
-
PiciPeti
őstag
válasz Ear001 #69227 üzenetére
Fogalmam sincs, de azt tudom, hogy az új Germaniumot pl bucira veri egy használt Profi line, minden tekintetben.
Valamennyit biztosan változik a hangja az eltelt évek során, de egy megfelelően tárolt, gyári új hangszóró esetén ez szerintem max méréssel igazolható, nem hinném hogy hangra bárki megmondja. (Főleg nem 18 év távlatából...)
-
PiciPeti
őstag
válasz Ear001 #69304 üzenetére
Nagyon sokan beleesnek sajnos ebbe a hibába, egyszerűen elvesznek a túl sok infó között, amibe belebotlanak.
Lehet egyből nagyon jó hifit építeni, tapasztalat nélkül, de akkor be kell tolni egy megbízható műhelybe, ahol megvan a tapasztalat, és rábízni az illetőre. Így összességében biztos jó rendszer lesz, viszont az már csak a szerencse kérdése, hogy valóban tetszik-e a vevőnek az a karakter, ilyenre gondolt-e amikor rászánta magát.
Ha viszont magának akarja építeni az ember, az nagyon sok idő, sok-sok vakvágány, és csalódás. De ezekből tanul az ember, így fejlődik a hallása, ízlése, megismeri a rendszer elemeit, mi-mire van hatással, stb... És ha elég kitartó, és alázatos akkor idővel meg fogja tudni építeni a saját rendszerét, ami mellett kitart, és idővel be is tudja majd állítani úgy, hogy a saját ízlésének, és igényeinek megfeleljen.
-
PiciPeti
őstag
válasz fojtviki #69310 üzenetére
Egyáltalán nincs baj a kérdésekkel, ezért van a fórum.
Viszont így (még ha tapasztalt hifis is segít beállítani) nem biztos hogy ár/érték arányban ott lesz a rendszeretek, amit vártok. Ilyenkor szokott az lenni, hogy egy találkozón, vagy versenyen belehallgatok egy fele, vagy harmad annyiból épült rendszerbe, ami összeszedettebb, jobban összeillő komponensekből van, úgy, és oda van beépítve ami a legideálisabb, és leesik az állatok. Utána meg marad a rossz szájíz, a csalódottság, és általában az össze-vissza vásárlás, pénzköltés kezdődik elölről. Pedig ilyenkor kellene 2 lépést hátralépni, és akkor kezdeni az elején...
100 szónak is 1 a vége, ha bent lesznek a komponensek az autóban, és hiányérzetetek van, ne (vagy csak 1-1 komponenst) változtassatok, és a meglévőből próbáljátok a lehető legtöbbet kihozni. Beépítés, szigetelés, tápellátás, beállítás szinten.
-
PiciPeti
őstag
válasz fojtviki #69313 üzenetére
Abban az autóban, azzal a lánccal, azokra a zenékre, azzal a beépítéssel.
Ezek csak támpontok, simán lehet, hogy nálatok valami más szólna kiválóan adott körülmények között. Sajnos ez mindig benne van a pakliban, nincs "legjobb" semmiből. Túl sok dolog befolyásolja...
Persze nem is lehet minden egyes hangszórót egyesével bepróbálni, ettől nehéz, és változatos ez az autóhifi dolog.
-
PiciPeti
őstag
Ajtó átvezetőt biztosan át kell fúrni, de nincs szem előtt, gondot nem fog okozni soha... Vezető oldalon nézd meg, van-e hely a hsz kábelnek, az a szorosabb mindig.
Tápkábel a gyári köteg mellett 99%-ban behúzható, ha van türelmed megbontani a gyári szigszalagozást a gumi átvezető két oldalán, akkor az roncsolásmentesen megoldható szintén.
-
PiciPeti
őstag
válasz shelby14 #69338 üzenetére
Jellemzően az jön be, ha a műszeregység legmagasabb pontjánál 5-10 centivel magasabb síkba rakod. Legyen a lehető legmesszebb tőled, lehetőleg a mélyközepekkel egy vonalban (függőlegesen).
Az irányuk már nagyon sok mindentől függ, azt próbálgatni kell. Kiindulásnak nézzen adott oldali magas adott oldali füledre, és ha sok, akkor kezd el összefelé (egymás irányába) forgatni.
-
PiciPeti
őstag
Nekem most irodában egy Neoset zörög, de nagyon nem nekivaló dobozban sajnos, így nem is dobtam hátast tőle.
Annyi tippet kaptam, hogy az egyik tekercset rövidre kell zárni egy rövid kábellel, ettől nő a csillapítása a hangszórónak, és hallhatóan jobb végeredményt ad. Még nem próbáltam ki, de ki fogom...
A DT elé pedig Cat6-os UTP kábelből érdemes hsz kábelt csinálni, az csillapítja a 2,5KHz környékén előjövő kiemelést.
-
PiciPeti
őstag
Pedig megfogadtam, hogy nem variálok többet....
-
PiciPeti
őstag
válasz troll81 #69405 üzenetére
Carpower Predator 6/4 és Rainbow profi line magas.
Régebben szereltem, és hallottam más rendszerben is, és nagyon bejött a karakterük, dögös, élettel telt, meleg hangúak.
Egyedül a power miatt aggódtam, a Predator azért elég durva watt-temető, de dinamikusabb lett az alja mint a hidalt emphaserrel (~180 vs ~130W ). Tehát megint az van, hogy kár a számok alapján megítélni bármit is.
Most jön majd a beállítgatás, de egyelőre bíztató.
-
PiciPeti
őstag
-
PiciPeti
őstag
válasz gabber01 #69432 üzenetére
Legtöbb esetben a fejegység a legszűkebb keresztmetszet egy gyári hifiben.
Astrában nemtudom hogy van, de a korabeli Zafirában nagyon sokmindent vezérel a fejegység, a parkradartól kezdve (tolatáskor halkít a zenén, hogy halljad) a légkondiig (beérkező hívásnál leveszi a venti sebességét).
Én a helyedben inkább elgondolkoznék egy procin, amire tudsz zenét streamelni jó minőségben.
Addigis egy jobb jelszint átalakítóval (pl Mosconi) megpróbálnám mire képesek a hangszórók egy épkézláb erővel, és rendes ajtószigeteléssel. Még az is lehet, hogy megelégszel a végeredménnyel.
Részemről hangszórót csak ezután cserélnék, de csak úgy, ha beáldozod a belteret, és normális pozícióba felteszed a magasat az A oszlopra. Gyári helyre téve komoly előrelépés úgyse lesz...
-
PiciPeti
őstag
válasz Tdizsolt #69475 üzenetére
Azért azzal remélem tisztában vagy / vagytok hogy ez nem egy szolgáltatás, hanem olyan emberek "gyűjtőhelye" akiket összehoz egy közös hobbi.
Egy fórum nem segítségszolgáltató, sem tanácsadó hely, hanem felület arra, hogy az azonos érdeklődésűek megoszthassák a tapasztalataikat, tanuljanak egymástól, stb.
Higgyétek el, nagyon fárasztó bárki "tapasztaltabbnak" heti szinten ugyanazokra a kérdésekre válaszolni, főleg ha ez minimális utánolvasással megoldható lenne a kérdező részéről. Pont ezért írtuk meg az összefoglalót, sokunknak, sok munkája, és tapasztalata van benne, mégis az idetévedők 10%-a ha elolvassa.
Értelem szerűen, az abban összefoglalt dolgokra nem válaszolok, aki annyira nem képes hogy olvasson, az fizesse meg egy szakember idejét, ha már a sajátját nem tudja/akarja feláldozni...
Végezetül pedig rengeteg olyan kérdés merül fel sokszor, ami autó típus, rendszer specifikus, esetleg hallani kellene, vagy csak szimplán sose jött még szembe a probléma. Értelem szerűen nem írja oda egy kérdés után senki, hogy bocs nem tudom... Elég fura lenne a fórum képe így.
Mindenesetre sajnálom hogy így éreztek, facebook csoportokkal meg óvatosan, nagyon sok az okos aki hallotta valakitől, aki látott már olyat...
-
PiciPeti
őstag
Az a rénbó még a jobbik eresztésből való, biztos nem vetném el. Viszont ha már megvan a neoset, sztem építsd be, hallgasd, szerezz tapasztalatot a beállításban, és ha kialakul valami hiányérzet akkor annak figyelembevételével érdemes tovább keresgélni.
Az MTX-nek biztos ez a típusa? Vagy csak szimplán internet előtti korból van?
-
PiciPeti
őstag
Így már megvan, ránézésre nagyon hasonló felépítésű mint a neoset, csak valószínűleg sokkal jobban terhelhető.
A váltó annyira nem nagy durranás, a 30°-onkénti fázisfordítás hasznos lehet, de a CDN hangváltón is tudsz 180-akat fordítani, és vágási meredekséget állítani, amivel hasonló végeredmény hozható ki.
-
PiciPeti
őstag
-
PiciPeti
őstag
válasz BigBlackDog #69513 üzenetére
Nem fogsz tudni sajnos érdemben javítani a hangon koax-al. Mélytartomány biztosan kevesebb lesz, mint az ultra érzékeny gyári hangszórókkal, és a magas tartomány se fog megjelenni a hangszóró pozíciója miatt.
(A magas hangok irányítottak, ha a hangszóró tengelye nagyon kívül esik a füled irányából, akkor kb semmit nem fogsz hallani belőle, vagy csak reflexiókat, ami csak egy katyvasz lesz.)
Így ez inkább kidobott pénz, mint fejlődési irány...
-
PiciPeti
őstag
Hanno-val óvatosan ebben a hidegben, könnyen törik. Ha lehet fűtött helyen csináld, és felragasztás előtt melegítsd át amennyire tudod. Vágni is egyszerűbb lesz, és hajtogatni is.
Zsírmentes felületre tedd (Én nedves ronggyal ki szoktam törölni az ajtót, majd száradás után féktisztítóval kifújom, és újra áttörlöm.), és felrakás után hőlégfúvóval melegítsd 60-70°C-ig, és a lehető legjobban simítsd fel a lemezre.
Ha először csinálod, kartonból, vagy műszaki rajzlapból érdemes sablonokat vágni az ajtó felületéhez, ami alapján majd a bitut is kiszabod.
-
PiciPeti
őstag
válasz Teal'C #69622 üzenetére
Ilyen tanácsokat inkább ne osztogass, vagy írd mögé hogy egy kezdő véleménye (ebben a témában).
Így soha nem hajtunk mélynyomót, mivel az erősítő 2 külön kimenete sosincs szinkronban, így a két tekercs (a közös csévetesten) egymás ellen fog dolgozni. Jó esetben csak a hatásfok romlik, rossz esetben pont emiatt fog pirulni a tekercs.
Az erősítő helyett fejegységről hajtandó első szett pedig egyértelmű badarság...
-
PiciPeti
őstag
válasz alienpapa #69610 üzenetére
Sajnos az erősítődhöz nem illik az a mélynyomó. Valamelyik komponenst cserélni kellene. Ha van a subhoz már egy jó ládád, akkor lehet az tartanám meg, és vennék mellé valami monoblokkot (lehet digit is akár), azzal már tudsz tartósan 1 Ohm-on hajtani.
Első szettre inkább keress egy 2 csatornás erőt, így összességében stabilabb, és jobban alakítható lesz a rendszered.
Egyébként lehet a torzítás oka az elfogyó áram, ha tényleg komolyan gondolod a "veretést" érdemes lehet egy spirálcellás akkut szerezned (Pl Optima yellow), ami ki tudja szolgálni a komolyabb áramigényt is.
Ha nem értesz hozzá (és nem is akarsz mélyebben beleásni), és megvan a megbízható szakid, inkább az ő tanácsa alapján vedd meg a komponenseket, akkor nagy baj nem lehet.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.