Új hozzászólás Aktív témák
-
fekeandras
őstag
válasz Winner_hun #900 üzenetére
-
SpeedR
őstag
válasz fekeandras #901 üzenetére
bububuubububuububuuubuuuubuuubuu
-
gamer0101
aktív tag
Sziasztok! Felnivásárlási gondom van. Aki emlékszik rám azt tudhatja, hogy van egy Peugeot 406-om, 1999 évvégi gyártmány. Jelenleg is úgy néz ki, hogy 3 gyári 15"-os Peugeot felni van rajta + a negyedik egy sima lemezfelni...már így vettem az autót. Valószínű, h az előző tulaj elbánt az alufelnivel és azért van ez. Mindegy. Most téligumi és lemezfelni vásárlásán vagyok nagyon rajta, mert akadt végre rá cash. Szóval. Az az egy lemezfelni a következő adatokat tartalmazza magán: MICHELIN DOT E 6J15H2G ET15. Viszont a pótkerekem már ET18. Van ennek komolyabb jelentősége? Mivel 3 db ilyen lemezfelnit nem hinném, hogy egykönnyen találok, így komplett garnitúrán (4db -.- ) gondolkodom. Ha pontosan ilyent nem találok, akkor mi lenne az ami még megfelelne? Gondolok itt erősen az ET számra. Jöhet 16"-os változat is. Köszönöm a segítséget és bocsássatok meg, de nem vagyok annyira jártas felni / abroncs témában...
[ Szerkesztve ]
-
_Voyage_
aktív tag
Ha jól sejtem, ide minden off mehet, ami nem tartozik feltétlen az autókhoz az is.
Úgyhogy ezt szeretettel küldöm mindenkinek:[link]- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
SpeedR
őstag
válasz gamer0101 #905 üzenetére
4-et valóban lényegesen egyszerűbb lesz találni mint egyet, de jobb is, ha tökegyforma mind a négy. Lehetőleg 15 colost keressél télre, anyagilag is jobban jössz ki vele. A Peugeot 406 lyukosztója 4x108, az ET legyen 15 körül. A 6J pedig azt jelenti, hogy 6 col széles a felni, lehetőleg ilyet keress, de ettől némileg el lehet térni. Gumit a jól bejáratott 195/65R15 méretben keress, lehetőleg valami normálisabb márkájút. (linglong, nagkang és társai felejtősek)
-
_Voyage_
aktív tag
Mivel a kecses, kedves, könnyed Kuga egyértelműen a női nemnek készült, gyaníthatóan nagyon kevesen fognak ralis stílusban közlekedni vele, márpedig sima városi tötymörgéshez ez a motor kicsit hangosan brummog, és sokat is fogyaszt. Városban nem kunszt megetetni vele 17 litert, és akkor még messze nem feszegettük a határait, de autóúton 80-100-as tempó mellett sem lehet levinni a fogyasztását 10 alá.
Ezek tényleg vadállat módjára vezetnek.
Ugyanez a motor van fater autójába, átlagfogyasztása(70% város, 30% közút, 80-110 között) pedig 8.7l utóbbi 2000km-en.
Egyébként meg szerintem fehérben és feketében, sőt, még ezüstben sem nőies autó, belseje is tetszik, abszolút bevállalnám.
Tesztelő pedig nem gyengén leszarozta a kocsit, a motorral együtt. Saját balgasága miatt...- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
Ugyanúgy 5 gangos automata.
Hát kasztni valóban nem ilyen.
Fogyasztásról lövök képet, osztán majd a 12-13 literesek néznek nagyokat.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
válasz _Voyage_ #910 üzenetére
No, utóbbi 2000km-es fogyiról nincs képem, törölte múlt héten. 780km, pest és környéke, 90% város, 10% országút, dugókban(30-ason gödöllő fele, végig áll a sor mindig...).
Most 9l lett, de a pesti közlekedés miatt: [link]10.2l volt eddig a max, de akkor 100% pest, nyár kellős közepe, végig klíma, reggel-este dugók, és sokat padlózta is az autót.
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
Hogy tudsz annyit lenyeletni egy dízellel?
Fater ügyfelekhez jár ki pesten, és gödöllőn, illetve a kettő közötti kis településeken tárgyalni, és mindig dugókban járkál szinte. Sokat is padlózza mostanában, és 9l-nél többet nem nagyon szeret enni. Ha én használom néha, megyek vele mint az állat, azért viszem el, mert nagyon sietek, akkor megyek főúton 150-170-et, úgy meg tudok etetni vele 10-et, de eközbe minden lámpától padlóval indulok, nem is nagyon megyek 80 alatt vele...
Én szar 100lovas, 1.6-os szívóbenyásom megeszik 7-et, pesten ha vadulok, mostanában 8-at. Ahhoz képest ez +1henger, +800ccm, +100ló, +turbó, +400-500kg, +awd, +automata, plusz sok minden, mégis alig eszik többet, ha jól megnézem...[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
válasz tomcsi23 #917 üzenetére
Minek kell ez a kákán is csomó keresés?
Mikor zöldre vált, padlózik, ha első helyen van, ha előz, szintén.
Mivel Te is pesti vagy, gondolom tudod milyen a közlekedés. Nem mindig van dugó, de nagyrészt az is van, illetve nem minden kis utca van tele 24/7-ben...
Szőrszálhasogatás baszkijj........- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
gamer0101
aktív tag
Értem és nagyon köszönöm! Majd esetleg nyárra tudsz-e ajánlani valami rendes alufelnit + nyárigumit? Akkor már gondolkodom egy 16 colos kivitelben és a gumi is szerintem lehetne kicsit szélesebb...nagyobban csak a pénztárcám nem enged agyalni.. ET az akkor is 15 gondolom...vagy 18, mert állítólag az a gyári érték...utólag néztem utána. Köszi!
-
SpeedR
őstag
válasz gamer0101 #919 üzenetére
Alufelniben nehéz tanácsot adni, mert eléggé ízlés és pénztárca függő. A leggagyibbakat kerüld, mert azok gyorsan amortizálódnak. Inkább egy jó minőségű(és állapotú) használt, mint egy gagyi új. A gumi ennek épp ellenkezője, az mindenképp új legyen, valamelyik ismertebb gyártótól.(dunlop,michelin,continental,bridgestone,pirelli,goodyear) Ezekkel nem tudsz nagyon melléfogni. Méretnek a 225/50R16-ot javasolnám.
Voyage:
Ez a 9L alatti budapesti fogyi egy awd 2.5-ös turbós autótól tényleg hihetetlen kissé. Még nagypapa stílusban vezetve is kevésnek tűnik. -
gamer0101
aktív tag
Esetleg használt Mim? Igaz ez már 17" Erre neccesebb gumit keríteni. Pedig ET 15 és 4x108...csak 110 ezer...
Közben amúgy találtam lemezfelnit. Viszont ez 6,5x15 ET18. 4x108. 4db. 20k HUF.Irányárként. hmmm...Csak az a 6,5 tér el. Nem pont 6. Ez okozhat gondod? Köszi!
Ui: Ja és erre mondjuk akkor a 195/65 R15-ben valami Normális téli kellene gondolom. Asszem tudok is egy telet futott Michelin Alpin-t.
-
SpeedR
őstag
válasz gamer0101 #921 üzenetére
A 6,5" széles lemezfelni jó. Próbáld meg elhozni 15k-ért. A használt gumi kicsit necces, azt sztem nézesd meg gumissal mielőtt megveszed ,csakúgy mint a használt 17 colos alufelnit. Mim-et nem ismerem, de ha jól tudom ez valami olasz gyártmány. Vigyázz vele!
[ Szerkesztve ]
-
gamer0101
aktív tag
Ezt gondolom nyárra gondolod. Mert épp most szívtam meg. Vettem négy 205/55 R16 "Continental VikingContact" téli gumit + 4 lemezfelnit. 4x108 stimmelt és ha jól rémlik még a 6 coll felniszélesség is, viszont az ET számra nem figyeltem. ET 15 (vagy a gyári méret: ET18) helyett ET27-es felnit vettem. Egyik kerék helyre sem ment fel rendesen. Beleért a kerékjáraton belül lévő sárvédő műHanyagba. Még szerencse, hogy visszavette az akitől megvettem. Szóval jó kis tanulópénz lett volna. Ezért is félek a tavasztól és a nyárigumi+alufelni vásárlástól...
Békés, Boldog Karácsonyt!
-
Daneey
tag
Sziasztok!
Egy érdekes kérdéssel fordulnék hozzátok. Első körben az lenne a kérdésem, hogy adott gyártó által gyártott motorblokkokat, vajon legálisan meg lehet vásárolni? Tehát nem autót, hanem motorblokkot (sebváltó nélkül)?
Mert azon gondolkoztam, ha sok pénzem lenne, hogy vennék egy old- vagy youngtimer autókarosszériát, kipofoztatnám, tennék bele egy modern motorblokkot, hozzáillő sebváltót, és kész is az ideális autó, adott esetben teljesen felújítva
No de ez a dolog olyan problémákat is felvet, mint: forgalmi / engedélyeztetés (ugye épített autó), műszaki vizsga, későbbi karbantartás (nem márkaspecifikus autó), ár, beszerelő műhely, stb stb.
Tehát szerintetek hülye vagyok vagy hülye vagyok ?
-
SpeedR
őstag
Ha nem olyan motort építesz bele, amilyennel kapható is volt az adott tipus, úgy végtelen szopásnak, és engedélyeztetési procedúrának nézel elébe, de elvileg minden megoldható. Arra készülj fel hogy nem lesz olcsó. Azt se felejtsd el, hogy ha az autó kategóriát lép, akkor a regadó-különbözetet be kell csengetni az államkasszába.
Konkrétan milyen tipusba, milyen motort építenél?[ Szerkesztve ]
-
Daneey
tag
A dolog abszolút képzeletbeli síkon megy, csak információkat gyűjtök.
Egyébként ha konkretizálni szeretném, akkor vennék egy 1960-70-es Mercedes-t, és ugye akkor még a benzines blokkok elég sokat fogyasztottak. Ezt küszöbölném ki egy modern blokkal, mondjuk teszem azt a Volkswagen 1800-as turbókompresszoros TSI-jét rakatnám bele. Erre voltam kíváncsi, hogy ez mekkora szopás és egyáltalán működhet-e a dolog.
Konkrétan az adott motorblokknak milyen specifikációi vannak, milyen jeladókat kell hova szerelni, műszerfal, légzsákok, kompatibilis sebességváltó-mű, szivattyúk, egy alapvetően mechanikus korban épített modell teljes elektronikába bújtatva (ECU... stb)Akkor még ráadásul ott van a riasztó kérdése is, immobiliser, megfelelő slusszkulcsok, központi zár adott esetben... szinte lehetetlen lenne ezt megvalósítani... vagy mégsem?
-
SpeedR
őstag
Szvsz ez hamvába holt ötlet. Ha azért akarod beletenni azt a motort, hogy spórolj, akkor felejtsd el, mert nagyon soktízezer kilométert tudsz menni a régi motorral abból a pénzből, amit a cserére költenél. Jó eséllyel soha a büdös életben nem hozná vissza a belefektetett összeget.
Ha mérnök és autószerelő műhely tulajdonos vagy akkor hajrá! Ellenkező esetben szerintem felejtős. -
mokus1
addikt
Offolnék egy picit.Ha van valahol ilyen topic az szóljon Azon gondolkozom hogy egy Punto GT-re cserélem a 55S-emet
De nem tudom mit érne a kocsim.Igazából 450-500 közé tenném.Nagyon szép állapotban van.Körbe Abarth spoilerekkel.1 éve lett újra fényezve.Elektomos ablak,napfénytető.Nagy zene.(Blaupunkt GT hangszórók+ sub ,Mp3as Panasonic)Diszkrét hanggal sportkipufogo+ az utastérben egyéb apróságok.128000Km-el.
[link]
[link]
[link]
Szerintetek reális lenne az ár hozzá?
Ja igen 195/50R15ös alufelnikkel.+ 155/70R13as téli vadonatúj gumik+acélfelni. -
#67688960
törölt tag
Inkább úgy kellene elindulnod, hogy milyen új motorok kompatibilisek, ha van olyan ami valamilyen módon jó bele. Persze élősszőr a Mercik között kellene nézelődni, az utód típusokban lehet a legnagyobb az esély gondolom. Szerintem ha mechanikailag össze lehet hozni, akkor az elektronikán már nem fog múlni. Autószerelőktől kellene kérdezősködni, ha van olyan megbízható ismerősöd.
Egyszer nekem is átfutott az agyamon ilyesmi, mert tudtam volna új mocit a verdámba, ha valamelyik jó lett volna, de még jó a motorom.[ Szerkesztve ]
-
_Voyage_
aktív tag
válasz greenmukk #937 üzenetére
Overdose-al kapcsolatban kerestem egy cikket, aztán google meg ezt dobta ki sokadik oldalon az overdose horse keresésre...
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
Rick4
félisten
válasz _Voyage_ #913 üzenetére
Én szar 100lovas, 1.6-os szívóbenyásom megeszik 7-et, pesten ha vadulok,
Akkor gyere le Szegedre, mert itt vadulás, dugók nélkül is 8-9 liter egy 1.6-os F Astra, 10 liter egy 1-8-as, és ami nagyobb, az bizony belekarcol a 10-be... mmmindezt úgy, hogy pusztán csak dinamikusan a városi forgalomban autózunk... Tanulnunk kéne tőled...UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.
-
_Voyage_
aktív tag
Ha vadulok, akkor 8-at, ha tovább olvasol.
Mint mutattam egy képet, a 200lovas, több, mint másfél tonnás, turbós benzines eszik 9-et, a kis astra meg 7-et, normális közlekedés mellett. Igaz, általában nem hideg motorral pörgetem az egekig, hanem ha látom, hogy már a víz 90 fok körül van, akkor engedem 3000 fölé. Ha nagyon sietek, akkor 5000-ig is elpörgetem, de csak meleg motornál.
Amit írtam, az mind klíma nélkül van az enyémben.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
válasz Winner_hun #944 üzenetére
10-20 perc állóhelybeni járatástól azért csak melegedik valamennyire...
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #946 üzenetére
mint teljesen laikus kérdem hogy miért?
hát ha a víz is melegszik már akkor az olaj már meleg(ebb), vw-kből levonva konzekvenciát.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
tomcsi23
veterán
Jó, neked mutatja az olajhőt is, úgy könnyű.
amúgy álló helyzetben a víz hamar felmelegszik, mert nem fújja a szél, de ahhoz, hogy a blokk is átmelegedjen, jóval több idő kell.Winner: neki még tán az ablakmosó hőmérsékletét is mutatja. amúgy inkább kéne egy olajhő műszer, mint a vízé az átlagusernek is.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
mokus1
addikt
válasz Winner_hun #948 üzenetére
Lassaban de nem megy akkora fordulaton sem.Mondjuk nekem télen ~5percig megy alapjáraton ha kint áll és kapargatom a jeget vagy a hót.
Nem vagyok nagy műszaki ember, de a víz ha jól tudom a motorról vezeti el a hőt az olaj meg ,,benne" van ami adja neki a kenést. Magyarán ha a motorról van hőt elvezetni azt a olaj is úgyanúgy megkapja(tudom hogy magasabb hőfok kell az olajnak). De édesapám MG-jében van mind a 2 műszer és nagyjából egyszerre melegszik fel a 2 érték az optimális hőfokra.