Új hozzászólás Aktív témák
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #948 üzenetére
Igen van, gyári. Igaz egy after market olaj nyomás még kéne mellé meg egy töltés mérő hogy teljes legyen a kép.
ált meg szoktam várni az 50 fokos olajat (főleg ha ilyen kutya időben kénytelen vagyok beinditani)
nem az a 100ft-nyi üzem anyag fog a sírba vinni.
igazából kb 60-ig ugyan annyi idő alatt melegszikbe egy helyben mint állva, azt is nézd hogy menet közben folyamatosan kapja a friss hidegebb levegőt a motortér, amit állva ugye nem kap.
(az én hűtőrendszerem vonakoztatva kb 65fokos olajnál indul el a vízhőfok mutatót és miután az olaj beállt a 90-95 fokos szintre az után 2-3 perccel éri el a víz a 90fokot)
mod:az olaj közelebb van az égéstérhez mint a víz ebből azért következtethető hogy az hamarabb felmelegszik, szerintem. no meg az olajat is a vízhűti álltalába (már ahol van olaj hűtő és az nem levegős)
tomcsi:áhh abból most gyári fűthetőre vadászok meg tükörből is fűthetőre, az más kérdés hogy télen kb 50km-t mentem a kocsival
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
#67688960
törölt tag
válasz Winner_hun #946 üzenetére
ha a másik módszer szerint mész, akkor is meglesz a plusz fogyasztás és még erőlteted is a gépet, mert túl nagy a kompresszió(ezért nem érdemes pörgetni hidegen)
én addig sose indulok el amíg min. vissza nem esik az alapjáratom és akkor már sietek
ui.:amúgy a kopás nem ilyenkor van hanem amikor még nem ér körbe az olaj[ Szerkesztve ]
-
tomcsi23
veterán
Nevazz, előbb melegszik fel az olaj, mint a víz bár logikus is lehet, hisz vízből több van, meg kívül. Bár nekem úgy tanították, hogy a blokk legyen üzemmeleg, akkor lehet pörkölni, addig meg nyugi, ill fokozatos pörgetés.
Ez a téli útviszony nem is embernek való, elég is az az 50 km....de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
-
Winner_hun
félisten
-
Winner_hun
félisten
-
#67688960
törölt tag
válasz Winner_hun #955 üzenetére
Én is ezt mondom(csak máshogy ) hideg indításnál, mert lassabban ér körbe az olaj hidegen, főleg az ásványi.
Viszont, hidegen nagyobb védelmet nyújt kopás ellen, mert nagyobb a viszkozitása(ha már mindenhol ott van).[ Szerkesztve ]
-
#67688960
törölt tag
válasz Winner_hun #957 üzenetére
azért ne tedd tűzbe érte a kezed, bár nekem mindegy, csak majd tedd fel a jutúbra
[ Szerkesztve ]
-
_Voyage_
aktív tag
válasz Winner_hun #946 üzenetére
Elpöfögött benya nem érdekes, de reggel, felöltözök, beröffentem a kocsit, motor is melegszik, utastérbe is meleg lesz, utána bejövök, reggeli, fogmosás, öltözés, addigra a kocsi pont bemelegedett, vízhőfokmérő 90 körül jár, ablakok nagyjából leolvadtak, bent kellemes meleg van, tudok haladni.
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #954 üzenetére
valóban tipusonként eltér a konszernél így van hogy olaj, majd a víz, legyen az gyári vagy épített kocsi.
azért nem mindegy melyik ágba kötjük az olajat, főleg ha van olaj hűtő.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #959 üzenetére
az olajos témához:
ha a tömítések nem indokolják akkor ha a hideg oldali számot nézzük (15W-10W ...), akkor minél kisebbre törekedjünk (ha hideg vidéken élünk akkor meg végképpen erre törekedjünk)
ha meg szeretünk úgy vezetni hogy meleg legyen az olaj (100 fok felett vagy tartósan 100fok), vagy kopottabb a motorunk (ugye az azonos hőmérsékleten kisebb sűrűségű olaj könnyebben elszalad a gyűrűk mellett), vagy az ég hajlat igényli, akkor a növeljük a második számot (30-40-60..).
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
tibi666
senior tag
azért remélem, hogy mikor a laguna kiöregszik, lesznek majd még 5-6 hengeres motorok.
-
VR6-Fan
veterán
válasz #67688960 #966 üzenetére
jellemzően azoknál a motoroknál szokták növelni a hideg oldali viszkozitást (vastagságát) amikben szarok a szelepszál szimmeringek.
de erről a témáról a milyen autót vegyek topikban van egy több oldalas diszkurzus.
tibi666:és lassan vissza érünk oda hogy 1 henger, csak turboval és kompresszorral
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
_Voyage_
aktív tag
válasz tomcsi23 #961 üzenetére
Utálok kabátban, dzsekiben, stb-ben ülni, pólóban pedig belefagyok, szóval legyen csak jó meleg bent...
neduddki: Nem gondolod, hogy pont nagy ívbe lesz#rom, mit gondolsz/írsz?
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
Ebbe gőzöm nincs hány fok van, nem fokra szabályozom, hanem vékony piros csík, vastag piros csík között.
Ülésfűtés max akkor van, ha előző nap bableves volt. De akkor új illatosítót is kell venni a kocsiba...- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
mokus1
addikt
Amúgy a hideginditásra vissza térve én eleve úgy hallotam hogy jót tesz a kocsinak ha beindítod és jár egy félperc-percet a kocsi h az olaj ,,felszálljon".Rosszul emlékszem?
-
neduddki
nagyúr
-
_Voyage_
aktív tag
1 óra alatt, eddigi "méréseim" alapján, ha alapjáraton duruzsol egy helybe a kocsi, kb fél-egy liter benya megy el.
De majd mutatok neked tankolásról képet, illetve megtett km-ből, majd szépen kiszámolod, ha nem hiszed el. Ez ugyebár nem amcsi motor, ami számolatlanul nyeli a benzint. Illetve nem is gázos, hogy 15liter gázt nyelessek le vele.
Ha nagyon-nagyon nagypapi styleba megyek, tavasszal-ősszel, mikor nem kell klíma, és nem megy reggel fél órát a kocsi, akkor 6l-es pest-gödöllő átlag megvan...
De biztos jobban tudod. Gondolom nagyon sokat vezettél 1.6-os g astrát ezen a távon.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
Rick4
félisten
válasz _Voyage_ #977 üzenetére
Nem tudom, miért kevered bele az amcsi motort, mert ugye én más, az általad elmítettekhez hasonlóról írtam... Gondolom azt se feltételezed, hogy asztája több ismerősnek van, akik nem ütik, nem vágják, nem járatják indítás után 20 percig, mégse eszik nekik városban 6-7 litert... De biztosan ők hazudoznak nekem többet, mint amennyit valójában fogyaszt a kocsijuk..
Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
_Voyage_
aktív tag
Neked amcsi autód van, gázzal, pusztán ebből indultam ki.
Meg abból, hogy bármilyen fogyasztást írok be, mindig van valaki, aki lehazugoz. Volvo-ban van fedélzeti comp. arról mutattam képet, rögtön kuss lett. Erről is mutatnék képet, ha lenne benne comp.
Nem ütöm-vágom az autót, reggel bemelegítem, hogy mikor pörgetem, ne szarjam el a motort, normális olajat töltök bele, amit 10.000-ként cserélek, klímát nem járatom indokolatlanul, és normális tempóban, úgy, hogy általában sokat előzök, mert sietek eszik 7 liter körül, ha jobban nyomom, és sok pirosat kikapok, utána pedig megindulok, 4000 fölött tartom a fordulatot, akkor 8-at. Ha klíma is megy, és dadogásig hagyom pörögni, akkor váltok el, akkor 10-et is gond nélkül meg tudom vele etetni, sőt, szerintem annál többet is.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
VR6-Fan
veterán
válasz _Voyage_ #979 üzenetére
azért 1,6 kevés szeleptől azért a 10l picit húzos lenne, mondjuk az én egy nyóócc sok szelepem meg 16-17-et kapkodja be néha..
volvo-ban egész véletlen a fed com nem a pillanyatnyi fogyit írja ki, amit úgy kell értelmezni hogy ha ilyen körülmények közt haladsz tovább akkor 100km-n ennyit meg annyit fog kajálni a kocsi?
illetve rátankolással leellenőriztétek?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
_Voyage_
aktív tag
Volvo-ban van két féle: van a pillanatnyi, ami 0 de akár 50l-t is mutathat, az azt mutatja, hogy ahogy abban a pillanatban nyomod a pedált, ha úgy mész, akkor annyi lesz. Illetve van az átlag, amit tudsz bármikor nullázni, pl tankoláskor, és az azt méri, hogy mióta lenulláztad, mennyit fogyasztott átlagosan. 400-500km-en már egész pontosan mér. Utántankolással mindig lett ellenőrizve, volvo max 0.3-0.5l-t csal, de általában felfele. Astra-ban pedig csak tankolásokkor tudom számolni, hogy multkor full tank, azóta ennyi km, most ennyi liter ment bele, osztok, és kész is az eredmény.
Holnap lesz tankolás, 640km van benne eddig, és már ég a lámpa, hogy kell tankolni, de ma otthon hagytam a tárcámat, szóval aranyos volt...[ Szerkesztve ]
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
Rick4
félisten
válasz _Voyage_ #979 üzenetére
Én nem téged basztatlak, de komolyan, annyira hihetetlenül hangzik a 20 perc járatás, meg a városi tempó pár literből... Nem csak nekem, azoknak is, akik ugyanilyen kocsikkal járnak.. Szeged nem olyan nagy város, nincsenek dugók, mégis mindenkinek többre jön ki, és tudom, hogy vezetnek...Nem értem, hogy hogy csinálja mindenki, hogy finoman járva rátol az általad írt értékekre 20-25%-ot....
Pont ebből a megfontolásból nem mondok le arról amim van, ennyibe ilyen technikával mással is kerülne.. mert hiába 15 liter, de a gáznak 142 literje... Most tankoltam reggel, sok sok városom volt, 18.1 lett a vegyes fogyi ami ugyan szarul hangzik, de egyrészt ez még mindig csak 2500Ft, ami 8.8 liter benya, másrészt ugye nem 1.6-os, másrészt nem 900 kg... És mint mondtam, az ismerősök pl 1.8-as F kombi Astrával 11-12, Volvo V40-es 1.8 16V-vel 12 liter, 1.6 F astrával 7.5-8 liter, meg sorolhaték párat.. Ehhez képest én autópályán 150-nel haladva 14 liter, országúton 110-120-nál 13 liter. Na de ez utóbbi benzinből 6.3 liter...Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html
-
_Voyage_
aktív tag
Volvo V40-es 1.8 16V-vel 12 liter
Komolyan mondom, felajánlom, hogy menj fater 2.4T AWD S60-as volvo-jával, és nézd meg mennyit fogyaszt.
Ilyen értékeket úgy lehet max kapni, ha puha mind a 4 gumi, ráadásul a mintázata is szar, fullon jár a klíma, hidegindítás után padló, meg úgy egyáltalán, dadogás közelébe tartva a fordulatszám. Fater egyik kollégájának e500-as mercije van, és gödöllő-pest(-en belüli közlekedés is) benne van, és úgy eszik 12 litert. Pedig 380 ló, ha jól tudom, és 5000ccm...És nem nagypapa stílusba jár vele.Opel népítélet fogyasztásai: [link], [link], [link], [link]
És csak úgy belenéztem, nem válogattam.
Volvo-t linkelhetek, 10-től 13-ig írják, de mindenhol vagy szarozzák a kocsit, vagy úgy ír róla, hogy messze lerí, hogy magas fordulaton tartotta. De mint mutattam a képet is, 9l, de mutatok róla olyan átlagot is, amin 8l alatt van, és mellémutatok km-t, tankolásról számlát, mikor nem csak pesten van használva. Nincs sajnos hosszú utakon járatva, hogy eléggé kiégjen a motor... Legalábbis nyár óta nem volt hosszú úton.- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
_Voyage_
aktív tag
Azt mondjuk én még nem vezettem, de láttam a fed. computert, valóban annyit mutatott.
Bár nem hülyegyerek módjára driftelgetett vele. Egy 55 éves emberke nem fog úgy driftelni vele, csak nem szeret a sorban az utolsó lenni.
Tessék, 11.5 litert ír az E500 4matic-ra: [link]- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
VR6-Fan
veterán
válasz _Voyage_ #987 üzenetére
azzal akkor tényleg tater tempoval mehetek.
számoldki van 10 v 12 befecskendeződ 1S alatt x mennyiségű benzint tolnak be (annak vedd a 80% csak) és számold ki hogy mondjuk 1 perc teljes terhelésen mennyi benzint nyelhet be a merga...
megfogsz lepödni...
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
_Voyage_
aktív tag
Amennyire ismerem az illetőt, nem az a tipikus tater...
Sort végig előz, igaz, nem hagyja dadogásig előzni, meg automata váltós, szerintem 4000 fölé nem is engedi.Nincs kedvem számolgatni ilyen későn... Reggel 7-kor kelek, go keresünk salzburg körül valami jó pályát, ahol van üres hotelszoba.
- - - - Pattogás helyett inkább ugorj ki a kertbe és csiszolj meg egy banánfát. - - - - - - - - Úgy felrúglak, hogy leolvasod a göncölszekér alvázszámát! - - - -
-
-
fekeandras
őstag
Boldog Új Évet Kívánok! Ha mentek barátokhoz, ismerősökhöz, rokonokhoz újévet köszönteni legyetek óvatosak. Sok hülye van ilyenkor az utakon.
-
tomcsi23
veterán
válasz fekeandras #998 üzenetére
BÚÉK!
Délelőtt megyünk, majd figyelek.
[ Szerkesztve ]
...de bugyit ne vegyél, mert fontosat akarok mondani.
Új hozzászólás Aktív témák
- Foxpost
- Ukrajnai háború
- A régi node-okra koncentrál a szankciók miatt Kína
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- 5.1, 7.1 és gamer fejhallgatók
- Vicces képek
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Processzorra való vizesblokk az ASUS ROG-os portfóliójában
- Gyúrósok ide!
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- További aktív témák...
- XBOX ONE/PS4/PS5/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- XBOX SERIES/PS4/PS5/XBOX ONE/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- PS5/PS4/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Új Dobozos Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Ultrabook Óriás Tab 16" -40% Ryzen 5 5500U 16/512 QHD
- PS4/PS5/XBOX ONE/XBOX SERIES/NINTENDO SWITCH konzolt vásárolnék!
- Gamer PC - i5-6500 (4x3,2GHz) 16GB DDR4 /256GB SSD+500GB HDD/GTX 1050 Ti 4GB/GARI! BESZÁMÍTOK!
- ÚJ Gamer PC I3-10105F(8Tx3,7GHz)16GB DDR4/512GB SSD/GTX 1660 6GB Super/500W 80+/ GARI! BESZÁMÍTOK
- Gamer PC - FX6300 (6x3,5GHz)16GB RAM/120GB SSD+500GB HDD/R9 280 3GB VGA/650W 80+ Bronze Gari!
- Samsung 980 m.2 ssd 1tb eladó vagy csere kisebbre
- HP DC7900 SFF