Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fekeandras

    őstag

    válasz Dare2Live #23 üzenetére

    Benzin + gázüzem.Vegyes üzem.Tehát menet közben kapcsolgathatod, hogy éppen gázzal vagy benzinnel akarsz menni.Kifogy a gázod átpöccinted benzinre és mész tovább.Megállsz az első gázkúton ~ 160ft/literért tankolsz bele gázt és mész tovább azzal.A kocsiból semmit nem szednek ki csak bekerül egy plusz tartály a pótkerék helyére, még a csomagtered sem lesz kisebb.Ma már elég gyakoriak a gázkutak.Majdnem minden MOL és OMV kúton lehet gázt is tankolni.Külföldön nem tudom mi a helyzet.

  • Rick4

    félisten

    válasz Dare2Live #23 üzenetére

    Akkor én is kiegészíteném, mint sok gázos km-t megtett ember. Elvileg a gáz tisztább üzem, minden tekintetben jobb értékeket produkál a kipufogott gáz, mint benzin üzemben, ezzel egyrészt kíméled a katalizátort, mivel nem kell annyi mindent közömbösíteni, tovább tart, másik oldalról pedig légnemű anyag kerül össze légnemű anyaggal, tehát először is télen nem jelentős a többletfogyasztás, mivel ugye dúsítás sincs (ez másik oldalról ugye azt is jelenti, ha nincs dúsítás, akkor nincs a hideg hengerfalra kicsapódás, olaj lemosás sem), jellemzően nem is folyik bele semennyi benzin az olajba (ez is minden benzinesnél megtörténik) ill nem rakja tele az olajat annyi koksszal sem, elvileg az olajcsere periódus a gázüzem miatt a duplájára nő. LPG kutakat megnézheted a holtankoljak.hu-n, megyénként, várásonként lebontva gázárral, utca házszámmal minden ott van. Mellette ott van letölthető gázos mol kút lista... Külföldön semmivel sem rosszabb az ellátottság, nem kell aggódni, de az okosok tartanak 15-20 liter benzint minden esetre, és ahogy a kolléga említette, akár egy teligázas előzés közepette is gombnyomás, és onnantól gázzal mész. Ja, és amit én imádok, pl tegnap Letenyén voltunk (szegedi vagyok, úgyhogy nem itt van), nem is foglalkoztam a gázzal, de éreztem, hogy már nem akar 3000 fölé pörögni a motor, Ilyenkor kisebb gázzal, de simán fel lehet gyorsítani 90-100-ra is, majd egyre kisebb gázadással de simán haladhatsz. Nem rángat, nem duzzog, csak torpan. Na Így elő a notit, holtankolja, Barcs felé még 13 km, ott hol a gázkút. Adatok GPS-be beadva, szépen elgurultunk, megtankoltunk, és jöttünk tovább. Szóval nem olyan, hogy mész, és mint a benzinnél, egyszer csak vége, és állsz a kereszteződésben, persze lehet ledes tankmérőt teteni, nekem nem jött be.....

    Egy hasonlat, egyik ismerős céges kocsinak vett egy 2003-as Passatot 1.8T, 150 paci, megy is ha kell, csendes is, nem füst, meg rezonanciahegyek, ja és a benzinesek ugye olcsók......azonnal bele a gázt, az üzletkötő srác havi 5-6 ezer km-t megy vele, vegyesben 120-130 körül neki 10 litert eszik. Ez most megvan 1600Ft-ból, 280 as dízelárnál ez 5.7 liter. Én itt tőlünk 1 km-re legál kúton shell gázt tankolok 148-4.5%-ért 142 Ft-tal számolva a 10-es gáz nincs 5 liter, se benzinből, se gázoljaból. Cserébe se izzítógyertya, se adagoló, se más dízeles problémák, ugyan nem tuti az összehasonlítás, mert egy nem tudbós 2.0 literessel jobban járt volna... Ott még ugye akkor azt is fel lehetne hozni, hogy a benyásban turbo sincsen ami tönkremenjen.. Ehhez kéest meg kell nézni, mennyi egy dízel, meg egy 1.8T Passat között az árkülönbség.

    UNAS webshop szövegek feltöltéséhez, képi- tartalmi külalak formázáshoz keresek hozzáértő szakembert.

Új hozzászólás Aktív témák