Új hozzászólás Aktív témák
-
VR6-Fan
veterán
válasz fekeandras #1 üzenetére
ave
Kiváncsi leszek arra hogy mennyire szokik ide a PH!-s autós társaság.
gamerkiller:szerintem be (vagy legalább érdemes ezzel játszani 1-2e km-ig).
akár mennyire is pontosak az illesztések, a henger fal és a gyűrűk közt nem tudnak 100%-ig pontos illesztést kialakítani.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz fekeandras #110 üzenetére
van olyan turbo ami pl alapjáraton áll. (jellemzően aminek nagy a meleg oldala is)
dizelekre meg ált aprócska hideg oldalt szoktak rakni, hogy kicsi gáz erőnél is tudjon elég levegőt megmozgatni, ill meleg oldal se olyan nagy, no és ott vannak a váltózó geometriás lapátok.
Szplöttyy:van olyan kompresszor ami már alapjáraton is betölt, szóval a szívó csőben nincs depresszív nyomás kb soha sem. kompresszornál ez csak áttételezés kérdése.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz Szplöttyy #116 üzenetére
hát amit énről konkrét példát tudok hozni az 1000rpm-nél 0,3 bar-t nyom (kompresszornál nem a nyomás a nagy cucc hanem a szállított légmennyiség) a csúcs nyomás meg közel 1bar.
amúgy ált a kompresszorok olyan 2000 fordult töltik meg a légkörit.
ha dájzelt akarsz tuningolni akkor és elég a 140-150le meg 350nm akkor 1Z-es TDI annyit kell vele mokolni hogy a GT15-ös turboba bele kell fűzetni a GT17-es belét, és kell egy jó írós ember aki padon megtudja írni a motorvezérlőt
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz fekeandras #125 üzenetére
az 1Z az ugyan az mint az AHU, már mint a belseje, szerintem azt könnyebben talál.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
azért annak a Volvonak nem sok köze van a hatch back-ekhez, egyszerűen nem arra gyártották
hüm jah akkor nem szóltam, kár, akkor nem mondtál volna ennyi butaságot.
de 2l-s turbosból is kilehet hozni azonos teljesítményt egyenletes teljesítmény görbével
én is nagyon szerettem ezt, de azért vicces amikor 60-nál oda lépsz és elkezd szépen füstölni a gumi
inkább egy feltöltött 1,8-as 190le-vel mint egy rommá hegyezett 1,8-as 190le-vel.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #946 üzenetére
mint teljesen laikus kérdem hogy miért?
hát ha a víz is melegszik már akkor az olaj már meleg(ebb), vw-kből levonva konzekvenciát.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #948 üzenetére
Igen van, gyári. Igaz egy after market olaj nyomás még kéne mellé meg egy töltés mérő hogy teljes legyen a kép.
ált meg szoktam várni az 50 fokos olajat (főleg ha ilyen kutya időben kénytelen vagyok beinditani)
nem az a 100ft-nyi üzem anyag fog a sírba vinni.
igazából kb 60-ig ugyan annyi idő alatt melegszikbe egy helyben mint állva, azt is nézd hogy menet közben folyamatosan kapja a friss hidegebb levegőt a motortér, amit állva ugye nem kap.
(az én hűtőrendszerem vonakoztatva kb 65fokos olajnál indul el a vízhőfok mutatót és miután az olaj beállt a 90-95 fokos szintre az után 2-3 perccel éri el a víz a 90fokot)
mod:az olaj közelebb van az égéstérhez mint a víz ebből azért következtethető hogy az hamarabb felmelegszik, szerintem. no meg az olajat is a vízhűti álltalába (már ahol van olaj hűtő és az nem levegős)
tomcsi:áhh abból most gyári fűthetőre vadászok meg tükörből is fűthetőre, az más kérdés hogy télen kb 50km-t mentem a kocsival
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #954 üzenetére
valóban tipusonként eltér a konszernél így van hogy olaj, majd a víz, legyen az gyári vagy épített kocsi.
azért nem mindegy melyik ágba kötjük az olajat, főleg ha van olaj hűtő.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #959 üzenetére
az olajos témához:
ha a tömítések nem indokolják akkor ha a hideg oldali számot nézzük (15W-10W ...), akkor minél kisebbre törekedjünk (ha hideg vidéken élünk akkor meg végképpen erre törekedjünk)
ha meg szeretünk úgy vezetni hogy meleg legyen az olaj (100 fok felett vagy tartósan 100fok), vagy kopottabb a motorunk (ugye az azonos hőmérsékleten kisebb sűrűségű olaj könnyebben elszalad a gyűrűk mellett), vagy az ég hajlat igényli, akkor a növeljük a második számot (30-40-60..).
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz #67688960 #966 üzenetére
jellemzően azoknál a motoroknál szokták növelni a hideg oldali viszkozitást (vastagságát) amikben szarok a szelepszál szimmeringek.
de erről a témáról a milyen autót vegyek topikban van egy több oldalas diszkurzus.
tibi666:és lassan vissza érünk oda hogy 1 henger, csak turboval és kompresszorral
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz _Voyage_ #979 üzenetére
azért 1,6 kevés szeleptől azért a 10l picit húzos lenne, mondjuk az én egy nyóócc sok szelepem meg 16-17-et kapkodja be néha..
volvo-ban egész véletlen a fed com nem a pillanyatnyi fogyit írja ki, amit úgy kell értelmezni hogy ha ilyen körülmények közt haladsz tovább akkor 100km-n ennyit meg annyit fog kajálni a kocsi?
illetve rátankolással leellenőriztétek?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz _Voyage_ #987 üzenetére
azzal akkor tényleg tater tempoval mehetek.
számoldki van 10 v 12 befecskendeződ 1S alatt x mennyiségű benzint tolnak be (annak vedd a 80% csak) és számold ki hogy mondjuk 1 perc teljes terhelésen mennyi benzint nyelhet be a merga...
megfogsz lepödni...
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
BUÉK mindenkinek srácok!
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz _Voyage_ #1027 üzenetére
csak egy kérdés, ha klímáztok akkor télen ugyan úgy fáztok az utas térbe amég be nem melegszik a motor nem de?!
nem lenne egyszerűbb picit lehúzni a két első ablakot és a kinti garantáltan quva hideg levegőt beengedni?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz tomcsi23 #1043 üzenetére
hideg/meleg oldali tuning.
fék hatás javítása
futomű javítása
kerék méret neccesen de még az is bosszantó (nyilván ha 165/70 13 -om lenne a gyári kerék méret az is bosszantana).öszintén megvalva qurva nagy faszság az egész és miért, mert értelmesen nem lehet legalizálni ebben a tetves országban, vajon miért nem tudják a TÜV-ös műbizonylatokat elfogadni miért csak az az 5-6 cég végezhet vizsgálatot.
érdekes dolgok ezek...
indul a nagy kasza szezon
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz tomcsi23 #1046 üzenetére
az nem zavarna egyáltalán ha az otthon barkácsoló sufni tunereket akik vágott rúgóval sat-sat járnak nyugotan büntessék halálra de aki meg veszi a minősített cuccokat és egy rendes autó szerelőnél beszerelteti szakszerűen, illetve fel is vezetetnél a rendszerbe (no ez is egy faszság hogy minek újra engedélyeztetni valamit amit már egyszer mérnők kikisérletezett független hivatal meg vizsgálta elfogadta, sat sat... ezt a mokát persze itthon is újra elkéne játszani a forgalmazonak, meg persze autónként is, csak én érzem hogy lehúzás szag van? ) az mi az istenért kell ugyan úgy halálra szopatni ?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
annyira durva modosítás nincs a kocsin, de ez hogy +5% a teljesítmény... mit csinálnak akkor a gyári motor sportos szívósorommal? az kb annyit tud...
meg idővel egy csiga lehet befigyelt volna...bár lehet így is
amúgy miért, lemaradtam valamiről?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz fekeandras #1066 üzenetére
jó a szuzuki stiftre (hasra ütök) amin a gyári legnagyobb kerék méret 175/55 R13 ne akarjon 225/50 R17 felrakni valóban, meg ne húzza ki a sárvédőt a kasztni vonalától 30-40 cm-re a sárvédőt (bár mi a pöcst csinál pl gyári Golf rally-val/E30 M3/ az EVO mercikkel?)
szakmailag nevetséges jó pár meghatározás már ezzel problémám van, de ha már ennyire szarrágó pénz lehúzó brigád akkor legalább a legalizálást tennék értelmesebbé.
láttom azt hogy bármilyen autós rendezvénykor szépen a kijáratnál fognak várakozni a sűnők egy ilyen NKH-s f@sza csávóval karőltve és a mobil vizsgapadon bűntetni ezerrel
no meg eddig azt terveztem hogy megy felelőre a jóval nagyobb átmérőjű dupladúgatyús fék a romomra hogy ha esetleg gond van akkor meg tudjak állni (nyilván saját érdekem az hogy a fék rendszer többi elemét is hozzá igazítsam, vagy ez csak nekem logikus? )
de most már ez is meggondolandó mert helybeni tarkón lövés jár érte
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz _Voyage_ #1068 üzenetére
és itt a probléma az volt hogy nem tudod milyen gyorsan hűl vissza a turbo illetve hogy mikor melegszik és mikor nem..
amúgy gurulva sokkal gyorsabban vissza hűl pl mert az IC is kap levegőt egy helyben a levegős coolerok "semmit" nem érnek...
és a varázs szó még mindig tolóüzemi lekapcsolás, hiába mutat neked a fordszám jelző 6000-et ha nincs befecskendezés vagy gyújtás akkor a turbo áll vagy alig forog.
de nem is az a lényeg hogy a turbo forog vagy áll tulajdon képpen hanem épp hány fokos gáz éri...
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz !Overdose! #1075 üzenetére
de ezt is leírtam már a másik topikban
Voyage: ahogy Overdose mondja úgy van.
a kocsi lendülete forgatja a motort ennyi, aztán rendszerenként eltérően ~1500rpm-től újra megindul a befecskendezés az alapjárathoz előre beállított mennyiségen.
amit ha nem megfelelő valami akkor a rendszer korigál (pótlevegő tolattyú/alapjárati motor/elektromos folytó szelep/ satöbbi satöbbi... alapjáraton pont annyi benzint kapnak a motorok hogy átforduljanak , illetve hogy a keveréknél kb meglegyen a lambda 0,9-es arány (azaz ez még szegény keverék).
ha valamit nem értesz kérdezz, mindenki szokott.
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz fekeandras #1102 üzenetére
nézzél be a milyen autot-ba...
én a bikafújáson vagyok még mindig kiakadva
jah a válasz se rossz, vajon hány napig várhatott a csávó a válasszal, hogy letudja írni hogy hogy ne essen le a székről a röhögéstől....
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
szerintem vehetsz nyugotan minden hova KYB-t, én pl meg vagyok vele elégedve elől, nincs vele semmi gondom, az élettartamról meg még nem igen tudok nyilatkozni.
ha mondjuk összesen lenne 5k a sachs felára akkor elgondolkodnék, hogy azt vegyem e.
tomcsi:mol ez is meg az is, csak másmilyen színnel, az OMW 100 ha jól emlékszem akkor valóban importált cucc, a többi ugyan az...
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
trassher:
ehh ez azért tényleg durva, remélem adtátok alá hogy, igen trágyát a csomiba meg a hátsó ülésen, és keresztbe kell menni hogy a lehuzott két hátsó ablakon kimenjen a szag és ne fulladjatok meg.
SaNyEe:az utca koszát-mocskát gond nélkül lenyeli a kocsi, a hengerfalon elég kellemes nyomokat tudnak hagyni a beszívott dolgok, de jóval könnyebben lélegzik a gép viszont.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz #67688960 #1168 üzenetére
egy modernebb katalizátoros autóban annyira nem mókás dolog az ólom és a kén.
amúgy mi indokolná ezeket? (azon kívül hogy némi kenést adnak, de manapság már/még jóval egyszerűbbek a befecsi rendszerek mint anno... illetve a közvetlen befecsiket meg nem hiszem hogy úgy tervezték volna hogy az ólom végett legyen kenve).
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
Üdv!
véleményetekre illetve tapasztalataitokra lennék kíváncsi, hogy kinek mely gyártótól (és milyen tipusú) fékbetét vált be?
illetve melyik volt borzasztó?
az hogy mennyire fogy kevésbé érdekel (ésszerű keretek közt), minél később melegedjenek túl.
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #1215 üzenetére
Hüm, nem hallottam még róla, bevallom őszintén.
hol lehet kapni, illetve mennyiért és régebbi audihoz is gyárt?
hátsó fékhatás (elmelegedés) szempontjából nem olyan jelentős mint az első, meg fékhatás szempontjából sem túl jelentős, kivétel ha állandó jelleggel két cemetes zsák van a csomiba
!Overdose!:ferodo esélyes nálam, de ott mi alapján lehet megkülönböztetni, a tipusokat egymástól, mert a sima utcai kevés lenne, a DSP2000 meg az árához viszonyítva felesleges mert az éves futás felét nem verseny pályán tölti a kocsi
meg akkor még esetleg azzal bővülne a kérdésem hogy milyen tárcsa+betét kombot ajánltok?
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz Winner_hun #1219 üzenetére
köszi!
45e-re jönne ki kb a betét szett előre (a jobbikból),az sok most sajna.
!Overdose!: a Premier ferodot meg kapom 16e ft ért. (sajnos az unix-hoz vagyok "kötve", fél áron kapom a motyokat).
valószínű akkor az lesz, elvileg egy 1,5t-s kocsira van méretezve a fék az enyém meg 900 körül mozog, remélhetőleg nem fog olyan gyorsan elmelegedni, főleg hogy az audin nincs légcsatornás fékhűtés, a kis golfon meg van.
már csak az kell hogy elférjen a keréktől
köszönöm a segítséged!
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
Sziasztok!
nincs valakinek egy műszerész ismerőse aki értene ilyenhez?
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
-
VR6-Fan
veterán
válasz !Overdose! #1294 üzenetére
két óra is van kapásból (autó max azért kell hogy megtud hajtani, de meglehet oldani megfelelő táppal is)
egyiknek az a hibája hogy ezek 300e km után nem számolnak tovább.
na most ezen az órán található egy HCF4040BE típusú IC, amely ezt végzi. Nos ennek a jószágnak ugyan van egy reset lába, de arra mit kéne kötnöm, illetve vettem is ilyen IC-t egy marékkal kb... a kérdés az hogy ha kiforrasztom és beforrasztóm az eredeti helyébe az újonnan vásároltat akkor vajon kezdi szépen 0-ról a számolást 300e-ig vagy ezek van valami féle "program" amit át kéne tölteni?nos a másik órával meg az a probléma, hogy kb 30perc használat után a digitális része
teljesen lekapcsol?!mind két óra CE1-es (régi típusú, az újaknál írható eprom van erre a célra, az teljes mértékben állítható), ha kell gyári VW leírással tudok szolgálni, angol illetve német nyelven.
hol is voltál?
[ Szerkesztve ]
"Már a kép is kimeríti a cserbenhagyásos nemi izgatást. " by tomcsi23
Új hozzászólás Aktív témák
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Steam Deck
- Opel topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Fényképeken a Google Pixel 9 Pro
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Milyen autót vegyek?
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- További aktív témák...
- ZOTAC GeForce GTX 1080 AMP Edition 8GB GDDR5X 256bit
- Filmes gép gyűjtemény
- Nikon D5000 + AF-S DX NIKKOR 18-105 mm
- Bontatlan Seagate & Western Digital HDD-k 3TB - 12TB -ig - Számla + Garancia, Ár alatt! BeszámítOK!
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care