-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
tasiadam
veterán
válasz
FIREBLADE78
#77791
üzenetére
Gyorsitasnal segit az amper, cruseolni meg eleg a 125 lo
-
válasz
stuka20
#77790
üzenetére
Ha olyan rav4-et akar, ami kb rav4, fogyasztásban, méretben, megbízhatóságban meg karbantartási költségekben, csak legyen prémiumabb, halkabb, jobb futómű, jobb anyagok, jobb hifi stb, azt úgy hívják, hogy Lexus NX. Az szó szerint egy prémium rav4. Ennek minden előnyével és hátrányával (bár sztem utóbbiból nincs túl sok).

-
válasz
stuka20
#77787
üzenetére
Minek phev ha nem tudja tölteni? Felejtse el szvsz és itt bőven lesz szerviz számla, a hibrid Toyotánál kevésbé.
Mire kell a nyomaték neki? Ha vontatni akar akkor ne 3 hengerest vegyen hanem dízelt.
Ha meg gyorsan akar menni akkor sima turbóbenzin de a költségek ott is jóval magasabbak lesznek mint a Toyotánál. -
stuka20
senior tag
Üdv!
A 3 hengeres x1 phev mennyire kerülendő?
Apukám lecserélné az 5 éves rav4-et egy prémiumabbra és mozgényonyabbra (rav4 is mozgékony, de a nyomaték kevés). Eddig a rav4-en a kötelező szervizeken kívül semmi + költség nem volt. X1 tetszik nekik, de a 3 hengertől húzza a száját. A hibrid bevált és takarékos. Panelban lakunk, de van garázs.
Mit gondoltok? -
tasiadam
veterán
válasz
kardkovacsi
#77785
üzenetére
Atalakito kabelt rendeltem elsonek, mert akkor hamarabb megtudjak nezni barhol, utana rendelek kabelt is, ha megvan a gep. De az se kizart, hogy addigra eljutok vele ezredeshez
-
tasiadam
veterán
válasz
kardkovacsi
#77783
üzenetére
Valszeg egyszerubb, ha veszek magamnak. Viszont mig visszakapom a laptopot, ja, keresek valakit.
-
tasiadam
veterán
Wallis szervíz mennyire ráérős? Egy alap diagra lenne szükségem és élőadat olvasásra, meg hibakód törlésre (légzsák hiba van, de újra lett írva a légzsák vezérlő, és emulátort is kapott az autó). Telefonon beszéltem is velük, aztán kb semmi reakció, mikor lenne nekik jó. Pedig nem csapágycsere meg hasonló kaliber kéne.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
kardkovacsi
#77771
üzenetére
Azt hogyan kell?
-
TayRol
nagyúr
válasz
FIREBLADE78
#77770
üzenetére
Nálam is így van.
brumi: szerintem nálam gyári defaulton van, 2 év alatt elvileg senki nem nyúlt hozzá.
-
Kinder
senior tag
válasz
FIREBLADE78
#77768
üzenetére
Abban vagyok.
-
brumi1024
veterán
válasz
kardkovacsi
#77771
üzenetére
Hozza lehet ahhoz is, nalam az is hozza van a normal kulcs mellett.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
FIREBLADE78
#77770
üzenetére
Ha hozzárendeled a kulcshoz a profilod nem kérdezget semmilyen pin kódot. Vagyis nálam így működik. Egyedül a telefonos kulcshoz nem tudom hozzárendelni, az elég idegesítő, mert minden egyes alkalommal resetelődik és nem enged be a profilomba.
-
-
Kinder
senior tag
válasz
chess001
#77765
üzenetére
VW ID4 - 77 ProPerformance 2023-as, egy motoros, 204 lóerős ( 2 évig volt meg ), stabil 130 kmh-nál 26-ot eszik.
BMW iX1 xDrive30 - 2024-es, négyekerekes, 313 lóerős ( 3 hónapja van meg, ez lett az ID4 utódja ), stabil 130 kmh-nál 20,5-öt fogyaszt.
BMW i4 - 40 2022-es, hátsókerekes, 1 motoros, ( 7 hónapja van meg ), stabil 130-nál 18 alatt fogyaszt, stabil 180 kmh-nál tempomattal 26-ot. ( kép is van róla, nem kamuzok, sosem tettem )
Mind nyári, 30 fok alatti "tesztek", a szokott útvonalunkon, tehát ugyanott.
Az ember nem hisz a szemének, hogy modern hajtáslánc és szintén modern hajtáslánc között ekkora különbség van, de mégis.Nagyon nem jó a VW hajtáslánc, sajnos 2 évig szívtunk vele, mert kb sehova nem érte meg azzal menni, mivel az i4, és előtte a Tesla M3P mérföldekkel jobb hatótávot tud(ott), és a sokkal kisebb akkus iX1 ugynannyit tud elmenni, mint az ID4.
Talán az újabb ID4 ( 286 lóerős ) kicsit jobb, de megmondom őszintén, nem tud megvenni mostmár semmilyen VW gyártmány. Se Audi, se Porsche. -
Kinder
senior tag
i4-40 2022
Ma reggel lefutott valami frissítés, amitől kb minden elállítódott, vagy visszament alapbeállításra.
Nyilván visszaállítottam mindent, újraindítottam a hangerőgombbal, és 1 kivétellel meg is jegyzett mindent, így szinte teljesen oké.
Az a bizonyos 1 pedig az lenne, hogy milyen módban induljon az autó.
Eddig sport individual-ban indult, mert abban állítottam le. Magyarul, ahogy megvettem fél éve, én átraktam ebbe a módba, és azóta hozzá sem nyúltam.
Most viszont állandóan visszaáll a Comfort-ba, azaz ebben a módban indul az autó.
Hol lehetne állandóra kiválasztani a Sport Individual módot?
Eddig nem kellett, és most sem találtam semmi ilyen menüt 15 perc kutatás után sem. -
chess001
aktív tag
válasz
CharlieDrop
#77762
üzenetére
Igen, pont ezt mondtam, hogyha egy kicsit nyomod neki, akkor nem 15 vagy 20 lesz:
https://youtu.be/6C2ePJ8wats?si=p0EI_aPhdNBLsO2M&t=902
Itt 112 kn/h-es átlagsebesség és 27 KWh van. És már ez is 800V, de a VW nem annyira jó aksikat tekintve-560-as WLTP. Ha a BMW ezt fele áron tudja, biztos lesz rá kereslet. -
chess001
aktív tag
-
kardkovacsi
senior tag
Na, azt hiszem ma belerongyoltam egy traffiba az Óceánárok úton
Pont váltott sárgára a lámpa a megyeri felől (M0 irányából jöttem) és elég tempósan kanyarodtam be. Szembe jövők rendesek voltak villogtak, de ahogy néztem a Mogyoródi pataknál ültek, onnan meg ellátnak egész a kereszteződésig. Most még a Waze se segített pedig beindítottam pont előtte pár perccel, de vagy valami nyűgje volt vagy lassan töltötte be az adatokat. -
madkiller
őstag
válasz
kardkovacsi
#77755
üzenetére
Egy hete még ment a Tivo, de már nem. Disney, Youtube tökéletesen megy továbbra is csak digital premium előfizetés kell hozzá nem kell esim. Esim ahhoz kell amit írsz, hogy netet tudjon az autó megosztani az utasokkal, illetve natív telefonáláshoz. Sőt most már Zoomolni is lehet a kocsiban és ehhez sem kell külön net előfizetés. Menet közben természetesen csak hang megy. 9.0an natív andorid alapúak az appok. Az előző Linux alapú rendszereknél az appok a felhőböl futnak.
-
válasz
chess001
#77757
üzenetére
Gondolom lesz valami mi3 vagy im3 vagy m3i valami hasonló nevű, az lesz majd a neked való akkor. Tippre fog tudni 50-60km körüli versenypályás hatótávot. Pláne kikapcsolt regenerációval.
Az egy másik kérdés, hogy ennyi hatótáv versenypályára elég-e. Szerintem igen. Pláne amatőr szinten. Azért 10 határon autózott hungaroring kör csak elég tán egy amatőr versenyzőnek (úgy, hogy a 10 kör után még van annyi cufla, hogy haza is tud menni valszeg).Az egy megint másik kérdés, hogy a büdös életben nem akarnék elektromos autóval versenypályázni, mindegy milyen az. Nekem valami 6-8 hengeres, de kicsi, könnyű, mozgékony, manuális váltós, hátul hajtott kocsi lenne erre az álom. Az elektromos (a marketing 0-100 adatok ellenére) szerintem nem erre való, hanem arra, hogy szépen, csendben, nyugalomban közlekedjünk.
Ha versenypálya, számomra ezerszer inkább egy fapados mx5 (tudom, csak 4 henger, de még így is), mint egy m3p, vagy akár egy taycan, vagy akármelyik dodzsem.
500km feletti út esetén viszont hallgassa a motor monoton durmolását az, akinek hat anyja van, ha van reális alternatíva. -
CharlieDrop
veterán
válasz
kardkovacsi
#77755
üzenetére
Ja. Értelek.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
CharlieDrop
#77754
üzenetére
Ez nem olyan. BMW megállapodás kell a szolgáltatóval, mert az eSim a BMW profile-odban van tárolva. Itthon nincs olyan szolgáltató akivel menne, mert egyikkel sem egyezett meg a BMW. Valami EU-s adatszolgáltatós Ubigi meg Xtreme van ami kiválasztható a My BMW appból.
Mondjuk akár így is lehet használni mert a personal esim telefon kezelése az autóban botrányosan szar, konkrétan még a contact kezelés se megy benne. Leszedi a kontaktokat, de csak akkor ha nincs beállítva carplay. Erre még rájöttem, hogy valószínűleg a bluetooth kell neki és azt fogja a Carplay. Igen ám, letölti, örülünk. Majd vissza beállít a Carplay erre elfelejti újra
Szóval ezt a részét elengedtem, az viszont jó, hogy van hotspotod az autóban így a lányom tabletje megy róla. -
CharlieDrop
veterán
válasz
kardkovacsi
#77753
üzenetére
Hogyne lenne eSim?
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
madkiller
#77747
üzenetére
A Tivonak meg minden ilyesminek aktív personal eSim kell. Bár itthon nincs eSim, de elvileg adtak az autóhoz egy kis kütyüt amibe bele tudsz dugni egy tradicionális sim kártyát (telekomnál egy ezres és akkor az adatod terhére megy). Azt össze lehet párosítani az autóval és akkor lesz wifi hotspotod meg gondolom ezek az appok is menni fognak. Ígérték a 8,5-re is ezeket de szerintem a BMW szokásához híven a régebbi autókat vásárlókat elengedte.
-
-
madkiller
őstag
válasz
kardkovacsi
#77746
üzenetére
Mentem egy kört simán, telefon helyett kocsi kulccsal telefonom otthon. Ekkor is írta. 200m ről fedeztem most fel. Ez a mobil traffinak jelölt dolog egy traffibox egyébként. Olyan téren tényleg mobil, hogy nem mindig van bent.
-
madkiller
őstag
válasz
kardkovacsi
#77746
üzenetére
Nyomtam egy resetet a fejegységen. Még nem tűnt el. 150 mről kezdi el jelezni, hang nem kíséri. Headup on nem jelenik meg csak itt.
-
madkiller
őstag
válasz
kardkovacsi
#77746
üzenetére
X3 G45 30e idrive 9.0. Érdekesség, hogy megjelent 2 hete a videó app( tivo) ami a mai nap viszont meg nem indul el.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
madkiller
#77745
üzenetére
Érdekes, ez amúgy autóilag micsoda meg hányas iDrive? Lehet valami teszt, mondjuk nem bánnám ha lenne és fizetni is hajlandó lennék érte azt a 20 eurót. Az az érdekes, hogy e mobil traffipaxot ír. Nem lehet a Waze vagy valami telefonos cucc varázsolta oda? Fixeket is mutatja?
-
madkiller
őstag
válasz
kardkovacsi
#77744
üzenetére
Igen itthon. Semmire sem fizettem elő. Egyszercsak megjelent. Mentem pár kört mindig bedobta.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz
madkiller
#77743
üzenetére
Ez itthon van? Elő lehet rá fizetni, de itthon nincs az store-ban. Amikor még német oldalon voltam (2018-ban itthon nem lehetett connected drive-od, de az autók már működtek vele akkor egyedüli megoldás a német regisztráció volt) akkor még megjelent, hogy 20 euró és kijelzi.
-
madkiller
őstag
Vak voltam és eddig is jelezte a BMW a traffipaxot vagy ez most egy újdonság?
-
Kinder
senior tag
válasz
chess001
#77738
üzenetére

Tényleg nem értelek, hogy mit nem értesz.
Ez egy 313 lóerős, 4 kerkérhajtásos ( 4 évszakos gumival ), M packetes iX1 xdrive30 autópályás 135-140kmh-s fogyasztása ( utolsó 15 km Bp ), aminek 0,27 a légellenállása az M packet miatt, amúgy 0,26 lenne. ( És toltam neki többször a 180+ -t is, mert le kellett tolni pár német rendszámos törököt, meg osztrák tahót, hogy takarodjanak, ne királykodjanak 131-el a belsőben, aztán 150-re gyorsítva ne higgyék már, hogy ott lemaradok
)
A neue klasse ix3-nak 0,24, és még modernebb a hajtáslánc.
Ugyanezen az úton biztos, hogy többet nem fog fogyasztani, de kevesebbet szinte 100%. Meg merem kockáztatni a 16,5-17 kWh / 100 km-t.
Az igencsak bőven 500 km feletti valós hatótáv, sőt, akár felülről karcolja a 600-at. -
-MarhaRépa-
kezdő
válasz
chess001
#77738
üzenetére
Pont ez a lényege részterlehésre való optimalizálásnak, hogy ha nem használod ki a teljesítményt, akkor takarékos.
Igazából már belsőégésű motorok esetében sem lehet úgy következtetni a gyakorlati fogyasztásra a maximális teljesítményből, mint mondjuk 20 éve.
Villanyautónál, az elektromos marketinglóerők korában meg pláne nem.
Ha egy gyár elvégzi rendesen a házifeladatot, és az egész autóban optimalizálja a részterlehéses üzemet a motoroktól kezdve az invertereken és a hajtóműven keresztül a segédberendezésekig és elektromos fogyasztókig, akkor jól fog fogyasztani részterlehésen, azaz mindig, amikor éppen nem padlógázzal mész. Az meg ugye nem olyan gyakori ... -
válasz
chess001
#77738
üzenetére
Én értem, de azt vágod, hogy senki nem mérőpadon használja a kocsit.

Az 1893 lovas kocsit is úgy fogod használni, hogy qrvagyorsan eléred az utazósebességet, aztán... utazol. Tartod a sebességet. Ahhoz meg ennyi erő elég. Persze, versenypályán más van, de kb semmilyen szinten nem releváns a dolog. -
madkiller
őstag
válasz
kardkovacsi
#77737
üzenetére
Pedig jó 2 óra autó út után úgy kiszálni a bőrülésből, hogy nem vizes a hátad.
-
chess001
aktív tag
Nekem az nem jön össze a fejemben, hogy 500 lóerős SUV és azzal megy a promó, hogy 15 KWh a fogyasztása.
Ha a teljesítményét kihasználod, nem 15-20 KWh/100 km fogy el azt magyarázom csak, nem azt vonom kétségbe, hogy nincs olyan körülmény, hogy ne tudna annyival elmenni. De majd meglátjuk, a vak is azt mondta... -
válasz
-MarhaRépa-
#77735
üzenetére
Az a helyzet, hogy valamiért olyan szinten speciális helyzetben vannak a német márkák ilyen téren, hogy az valami hihetetlen.
- Amikor minden más márka térugróhajtóművet ad alapáron, az autós újságírók meg a német autó rajongók még akkor is képesek azt mondani, hogy "jól felszerelt, van benne ülésfűtés!"
Szóval igen, valamit tud a marketing meg a management, az biztos. Mert az, hogy 20 éve minden egyes tesztet megnyernek úgy, hogy olyan szinten felszerelt kocsiból összesen 20db se lesz legyártva, a maradék meg egy dacia sandero szintjén se biztos, hogy van (5-ös bmw, deréktámasz nélküli üléssel pl), arra nem lehet mást mondani, mint hogy egyszerűen zseniális. Le a kalappal.
Amúgy persze, egyéni preferencia, de hogy én még egyszer nem vagyok hajlandó olyan kocsit venni, ami áprilistól októberig szétsüti a seggem meg pácolja a golyóim, az 100%.
Mostani 5-öst is úgy vettem, hogy addig mondogatta az asszony, hogy nem lesz akkora gáz az ülésszellőztetés hiánya, hogy én 0 IQ vadbarom elhittem neki. Utálom, mint a szart. Őszintén nem tudom, hogy azt utálom jobban, hogy a jobbkormányos verzióban 15cm-el balra el van tolva a gázpedál az ideálistól (ultimate driving machine mi), vagy az ülésszellőztetés hiányát. Ok, én világ életemben a hideget szerettem, kocsiban a klíma is 18 fok körülre van állítva, télen is résnyire nyitott ablaknál meg kikapcsolt fűtésnél alszok. De az, hogy süti a nap a bőrt 3 órája, abba beleülni szar, azt biztos, hogy nem csak az én hülye antarktiszi mutáns seggem gondolja így.
Amúgy nem fájna ennyire, ha úgy általános jelleggel lenne szar kocsi, mert akkor rá lehetne mondani, hogy igen, ez fos, ez ilyen. De amúgy egy annyira rohadt jó kocsi lehetne (pláne a 3-as, méretben az nekünk jobban stimmel), és olyan piszlicsáré baromságokkal van elcseszve, de annyira, hogy fáj az embernek, na.

Gen6: erre borzasztó kíváncsi vagyok, nagyon nagyon várom már a teszteket.
-
-MarhaRépa-
kezdő
Nyilván nem csak egy ventilátor az egész, de ez végül is mellékes.
Több lehetséges magyarázat van:
- tényleg minden döntéshozó teljesen vakon van a BMW-nél, és fogalmuk sincs róla mit akar a piac.
- nem készült el időben, majd pótolják ha kész lesz.
- Nem akarták túlbonyolítani az indulást, majd jönnek a további extrák ha már gördülékenyen megy a gyártás. Azért ne felejtsük el, teljesen új modell, teljesen új gyárban, ilyen kombinációban akkor is van pont elég probléma, ha egyébként szuper gördülékenyen megy minden, és nincs komolyabb elbaxás.
A gyártás ezzel a kevés variációval is ki lesz terhelve egy ideig, sőt.- mégsincs akkora kereslet rá, a fizetőképes vevőket nem érdekli annyira a dolog mint a topikot. Én ezt személy szerint nem tudom megítélni, hogy ez mennyire valószínű, az ülésszellőztetés az egyik utolsó extra, amiért hajlandó lennék pénzt adni. Persze ingyen jöhetne, de hát a valóságban semmi sincs ingyen.
A fogyasztásról annyit, hogy a Gen6 hajtáslánc érezhetően hatékonyabb lesz minden karosszériaformában, mint a Gen5. Teljesen újak a motorok, újak az inverterek, teljesen új a fedélzeti rendszer, a hűtés-fűtés, sőt még speciális gumik is jönnek. Ez + a jóval nagyobb akku várhatóan elég jó gyakorlati eredményeket fog jelenteni.
-
válasz
kardkovacsi
#77733
üzenetére
Eh, darab darab, hasraütés jellegű mateknak jó volt az. A számok fejben számolhatósága fontosabb volt, mint a pontosság, pláne, hogy igazából nem is nagyon lehet ezt pontosan számolni, annyi mindentől függ a dolog.

Mindenesetre thx az infót meg a javítást!
-
válasz
chess001
#77727
üzenetére
Deeeee... az az átlagfogyasztás. Úgy, hogy visszatermel meg minden. És igen, teljesen reális. Persze ha direkt úgy vezetsz, mint egy vadbarom, bináris pedálkezeléssel, akkor lehet ezt triplázni is, de ez egy bármilyen másik kocsira is igaz.
De akkor mondok most neked egy érdekeset:
- 1l gázolaj energiatartalma kb 10kwh.
- Egy modern, hatékony, mondjuk bmw 320d az autópályatempó mellett kb 5l/100km fogyasztást produkál. (Tehát kb 50kwh/100km van elégetve)
- Egy modern dízel autós motor kb 30, nagyon ideális körülmények között max 40% hatásfokon üzemel. (50*0.4=20kwh/100km)Tehát meg is kaptuk pontosan ugyan azt a számot, mint az elektromos autónál. Csak itt a legjobb forgatókönyvet vettük figyelembe, ott meg nem. Különben a hasonló elektromos autó kb 18kwh-ra jött volna ki.
Annyira nehéz elképzelni, hogy egy hatékonyságra és fogyasztásra kihegyezett kocsi egy picit jobban fogyasszon, mint egy szintén hatékonyságra, de picit kevésbé kihegyezett kocsi?
-
chess001
aktív tag
válasz
brumi1024
#77730
üzenetére
Nem azt mondom, hogy nem lehet keveset fogyasztani az EV-kel, csak azt, hogy szerintem ha normálisan (tehát nagyobb gyorsításokkal, nem tojáson, szélárnyékban, minden fogyasztó nélkül) használva akkor már nem 20-on innen, hanem 30 fele jönnek ki ekkora kocsiknál a fogyasztások. Én is tudok 10 alatt fogyasztani meg 20 felett is bőven.
Amúgy meg felesleges ezen agyalni előre, nemsokára lesznek valós adatok is.
Basszus el is felejtettem, hogy milyen nehezek ezek a kocsik...
Most jön ki az Aston Martin DBX S majdnem 300 kg-val könnyebb, mint az M5. -
brumi1024
veterán
válasz
chess001
#77729
üzenetére
Tovabbra sem ertem mirol beszelsz, de ugy latom nem vagyok egyedul.
ami 300 kg-val könnyebb
2 285 kg + 300 kg az nalam sehogy sem 2 360kg. 75 kg van a ket auto kozt. Mint emlitettem mar, egy ugyanugy osszkerekes iX, ami egy meretkategoriaval nagyobb mint az iX3, ugyanazon tempo mellett (es nagyon hasonlo korulmenyek kozt, 10 perc kulonbseggel indultunk 1000 km-es tavra tobbszor) kevesebbet eszik, mint az i4 M50. Ha feltetelezzuk, hogy 8 ev alatt a BMW-nek semmit nem sikerult fejlodnie (plane ugy, hogy nem kellett belsoegesu motorral terveznie) akkor is 28 kWh-val nagyobb az akku az iX3-ban.
-
Kinder
senior tag
válasz
chess001
#77724
üzenetére

Kicsit el vagy tévedve szerintem.
Az új iX3 jobban , vagy legalább úgy fog fogyasztani, mint az én i4-em.
És ha az enyém a sebességhatár felett 5-10 km/h -val autópályázva eljut Bp XIV kerből Inning-ig ( 340 km ) úgy, hogy még 26% marad benne, azaz kb 450 km lenne a hatótávja, akkor az i4 81kWh-s akkuja helyett a 108 kWh-s akkus iX3 bőven futja az 550-600 km-t.
Meg mi ez a szélárnyék, meg légkondi nélkül, meg túlfújt gumi?! Ez a 2010-es évek elején lévő Nissan Leaf1-ek, meg a 28 kWh-s Ioniq-ok sportja. -
brumi1024
veterán
válasz
chess001
#77724
üzenetére
Az iX3-nal majd' 100 loerovel erosebb i4-gyel autopalyazva, 150-190 kozti utazoval (neha elnezve a vmaxig, sok inteziv gyorsitassal) 25-27 kozti fogyasztasokat kapok 13-4 fokban. Ez raadasul a masodik legrosszabb WLTP-ju konfig, ezen csak egyetlen felnivalasztassal lehetne rontani. Ha semmit nem javult ehhez kepest az iX3 (nem hiszem, mert a hasonlo koru iX jobban fogyaszt mint ez az i4), akkor sem 300 km-es hatotavrol van szo.
Ja klima telen-nyaron 21 fokon, sosem nyultam hozza.
-
chess001
aktív tag
Valóban én értettem félre ezt, a maradék kiesett.
'Friss valós tapasztalat tegnapról, kolléga mesélte: NA5 széria, München -Steyr Salzburg felé ~310 kilométer, német autópályán csak 3x sikerült elérni a forgalom miatt a végsebességet, de egyébként dinamikusan végigtolva, aztán Ausztriában is a legalitás határán, érkezés után kijelzett maradék hatótáv: 290 km.'Elhiszem, hogy tud ennyit fogyasztani: szélárnyékban, lejtőnek lefele, légkondi, rádióhallgatás nélkül szanaszétfújt abronccsal.
Ha valaki a majd 500 le kihasználja, akkor meddig is elég a 108 kwh aksi?
És akkor kiírják, hogy 20-28 le használ... Lol -
válasz
FIREBLADE78
#77722
üzenetére
Az volt mondva, hogy az iX van el 21kwh alatt mostani időben pályán. Elvileg az új hajtáslánc elég nagy ugrás lesz hatékonyságban. Az ix3 sokkal kisebb és könnyebb, mint az iX. Ha ezeket összeadod, és hiszünk a bmw-nek, akkor a 20kwh egy teljesen reális (sőt, igazából pesszimista) becslés ezekben a 15 fokokban. Télen legyen ez 21kwh, akkor is megvan az 500km. Télen, pályán, a suv-tól.
De persze a papír mindent elbír, majd ha kijönnek az első tesztek meg hatótáv tesztek valós körülmények között, független tesztelőktől, meglátjuk. Részemről (feltéve, hogy összekapják magukat és végre raknak ülésszellőztetést az ix3-ba meg az i3-ba is) nagyon várom ezeket. Igaz, én majd kb 3 évesen repülnék rájuk, addigra kiderül, mennyire megbízható, milyen nyűgök vannak, meg elveszti az értékének a felét, de még nincs széjjelhasználva. -
válasz
chess001
#77720
üzenetére
Ez hogy jött ki?

Ha 20kwh/100km, akkor is 550km a hatótáv, amiből 450 simán kiautózható pályán aggodalom nélkül. De tippre közelebb lesz a fogyasztás a 18-19-hez. I3-nak meg remélek egy 16-17kwh-t pályán, ideális körülmények között. Az meg 650km körüli hatótávot jelentene. -
brumi1024
veterán
válasz
FIREBLADE78
#77718
üzenetére
Hát az X5 méretű iX elvan 21 kWh/100km alatt pályán a mostani időben. Ha ehhez képest semmit nem javult az iX3 az is 500 feletti autópályás hatótáv.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz
brumi1024
#77716
üzenetére
Szerintem soha nem tud annyit pályán. Pláne télen. Talán nyáron.Én is meglennék,ha minden nap tudnék tölteni otthon

Imént töltöttem sucon. Indulok,foglalt az összes. Fél 6kor
Mire odaértem lett hely,ha nem lett volna akkor esküszöm felgyujtom a kocsit. Már lebegett a szemem előtt a bmw konfigurátor (valami benzines miatt)
kezd nyűg lenni ez az elektromos autózás,bármennyire is imádom -
brumi1024
veterán
válasz
FIREBLADE78
#77713
üzenetére
Hát ha tud 5-600 km-t autópályán télen, akkor egy rossz szavam nem lesz rá, pláne hogy 20 perc alatt belemegy még 400. M440i-vel bejártam Norvégiát, egyáltalán nem keveselltem a 600 km-es hatótávot amit tudott.
Az i4 az én tempómmal mostanság 350-400 környéke (autópálya főleg), igazából ezzel is megvagyok.
-
válasz
brumi1024
#77709
üzenetére
Valami nekem akkor kimaradt. Az ix3-ban alapból 108kwh akku van, nem valami 75-80 körüli, és potenciálisan lehet lesz benne 108-as is, de ez csak pletyka?
Mert ha ennél picit olcsóbban lesz i3 (mert nem suv ugye), 108kwh-val, 1000km wltp-vel, mondjuk legkésőbb jövőre, akkor ha nem cseszik el valamivel nagyon, a bmw nyert. Ennek akkora híre lenne, hogy el se tudom képzelni, mekkorát szakítana vele a márka.
Szerk: megnéztem, és basszus, tényleg 108kwh alapból!

És normálisra extrázva megáll 66k GBP-nél, az brutál jó ár érte. Továbbra is jár a faszkorbács a hűtött ülés hiányáért meg hogy nincs fizikai gomb kb semminek, de ezt kivéve nem tudok belekötni, ez a szolgáltatás ezen az áron világbajnok.
-
FIREBLADE78
addikt
Kaptam egy ingyenes 7 pontos átvizsgálásról emailt. Valaki ígénybevette már? 11 hóban írja az autó,hogy mennem kell átvizsgálásra és nincsen szervíz pakkom fizetve,mondom kilövöm vele
-
válasz
Kinder
#77702
üzenetére
Ahhoz az kéne, hogy WLTP-ben meglegyen a bő 1200, mert kb azzal lesz 1000km valós pályán, ami egy dízelnek sima ügy, plusz nem ártana, ha nem kerülne 3x annyiba, mint egy kb hasonló dízel.
De amúgy 1000km wltp az már szvsz mindenre IS elég, akinek az se elég, az vagy nagyon de nagyon speciális eset, vagy összevissza beszél baromságot. Azon nem segít, hogy ha nem tudod otthon tölteni, szívás és drága az elektromos autó, de ha tudod és árban is elérhető (hasonlítva egy hasonló kategóriás dízelhez mindent is beleszámolva 5 éves távlatban), akkor onnantól nincs kifogás, minden szempontból nyert az elektromos.
-
-MarhaRépa-
kezdő
válasz
kardkovacsi
#77700
üzenetére
-
Kinder
senior tag
válasz
kardkovacsi
#77700
üzenetére
Pedig ideje lenne meglépni, hogy a dízelesek végképp bekussoljanak.
-
brumi1024
veterán
válasz
kardkovacsi
#77700
üzenetére
Arrol szoltak a pletykak.
Új hozzászólás Aktív témák
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- Bomba Ár! Lenovo ThinkPad L14 G2i - i5-1135G7 I 16GB I 256SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Gar
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 256GB Midnight -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3402
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3425, 94% Akkumulátor
- Samsung Galaxy Watch Ultra LTE, Új, Bontatlan, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő


Azért is nem hoztam fel.
Pont váltott sárgára a lámpa a megyeri felől (M0 irányából jöttem) és elég tempósan kanyarodtam be. Szembe jövők rendesek voltak villogtak, de ahogy néztem a Mogyoródi pataknál ültek, onnan meg ellátnak egész a kereszteződésig. Most még a Waze se segített pedig beindítottam pont előtte pár perccel, de vagy valami nyűgje volt vagy lassan töltötte be az adatokat.



kezd nyűg lenni ez az elektromos autózás,bármennyire is imádom

