Új hozzászólás Aktív témák
-
Ixion77
őstag
Nem csinálta rosszul, sőt. Csupán hozta a Canon-tól megszokott kategorizálást. Szerintem még jobb is lett mint amilyenre szívük szerint csinálták volna. A Sony 7 III miatt nem nyomoríthatták meg jobban.
Az obikról majd meglátjuk a tesztek mit mutatnak, de a 28-70/F2L kétségkívül progresszív, még ha 1430g ujs a súlya... 35/F1.8-at meg mindenki elsőként ad ki az új gépeihez, csak a Sonynak nem sikerül prezentálnia egyet évek óta...
Szerk: Itt egy gyorstalpaló az aktuális FF MILC helyzetről azoknak akik nem akarnak sokat olvasni.
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
p_adam
addikt
Szerintem a max. amit ez a felhasználó bázis eddig el tudott érni, az egy 5D IV-be utólagosan megvehető C-Log színprofil volt, ami most már ezen a szinten benne van. De még ez sem biztos, lehet ugyanúgy akarták ezt kezdettől, csak akkor még nem fejlesztették ki
Ez pont az a modell amivel célszerű volt indítani, az 5D IV is pont ilyen a 6D II, 5DsR, 1DX II modellekhez képest, mindegyikből van benne egy kicsi.
Sose siettek ezekkel a dolgokkal, gyors 'javítások' biztosan nem lesznek (a folyamatos néma üzemmód lesz majd firmware frissítéssel) csak modellpaletta bővítés, ez már eldöntötten egy ilyen gép, és kész.
Lesz még butítottabb verziója is, a high-end modell pedig jöhet kevesebb megapixellel a csúcsmodellhez hasonlóan még jobb videóval vélhetően két kártyahellyel, de majdnem dupla ennyiért.De 10-bit 4:2:2 kimenetet (Canon színekkel) pl. még a C200-sem tud (csak a raw)
Tehát van, amiben viszont még azt is felülmúlja, érdekesAz nagyon nagyon hangsúlyozták, hogy ez egy opcionálisan megvehető plusz gép az eddigiekhez képest, egyáltalán nem kötelező erre migráncsozni.
-
p_adam
addikt
Bizonyos dolgokban lehet, hogy a szoftver a ludas.
Ez az ára a kevés fényben is jó fókuszálási képességnek, ki kell nyitni egy pillanatra a rekeszt, és ezt a változást az EF objektív még nem tudja lekövetni (gondolom az RF viszont képes, mivel eleve így van tervezve, mert ott ezt nem láttam), de gondolom csak akkor látszik, ha valaki gyors objektívvel akar f/5.6-on fókuszálni.
-
p_adam
addikt
Ja igen, de f/1.4 a maximum fényerő.
A Canon algoritmus ugyanúgy működik EF és RF objektívek esetében, csak ha jól olvastam, az RF blende sokkal gyorsabb és ez nem érzékelhető.Eddig szerintem nem így működött, de ugye cserébe valószínű gyengébb volt kevés fénynél.
Érdekes, hogy amíg eddig túl komplikáltnak tartottam azt, hogy két különböző AF rendszer van a Canon új DSLR gépeiben, így már értem, hogy miért így csinálták és miért kell az új platform a továbbfejlesztéshez, nyilván azt akarják elérni, hogy ugyanúgy működjön, mint egy DSLR és használja ki az objektív fényerejét.
-
sztyui2
őstag
Igazán nincs mit, én is nagyon kíváncsi voltam rá, és gondoltam hogy sokan vannak ezzel így. Még mindig sok a félreértés a fejekben, sok üzenetet kaptam hogy meglepődtek hogy nincs szemkövető fókusz, pedig ezt már 2018-ban teljesen alapnak gondolták a milc-eknél. Aztán egyesével kell kiábrándítanom mindenkit az üzenetekben, hogy bizony szinte egyedül a Sony tudta megvalósítani normálisan.
Még mindig az van a fejekben, hogy a Canon és Nikon jobb mint a Sony, így csomóan feltételezik azt, hogy ami a Sonyban benne van, az biztos hogy benne van a Canikonban is. Pedig sajnos a Canikon még csak konkurenciaként sem említhető a milc piacon egyelőre :S Bár tegyük hozzá, hogy még nem is kapható a gép, végsősoron a pénz beszél, meglátjuk mennyit adnak el belőle. Igazából a Canon és Nikon is a legtöbb pénz bevételüket az amatőr vázakből és objektívekből nyerik, nem a profi cuccokból. Szóval lehet ezért csináltak először egy amatőrebb vázat. Csak hát ugye az ár nem éppen amatőr, meg ha már amatőr a váz, akkor miért nincs hozzájuk olcsó objektív opció?Na mindegy, lehet, hogy üzleti szempontból ez jó lépés volt nekik, de minket nem a Canon részvényei érdekelnek, mi fotózni szeretnénk, abból a szempontból viszont ez nem volt jó lépés sajnos
-
p_adam
addikt
Ha valaki munkára használja, akkor eleve úgy választ hozzá objektívet is (van miből), tehát nem olyan nagy gond, mint aminek leírják anélkül, hogy használták volna.
Persze ha folyamatosan váltani kell a kettő között, akkor távolról sem ideális meg persze a FF kinézet sem marad meg, de hobbi videókhoz a 1080p is tökéletes, a 4k élessége az A7SII-vel összemérhető, és kevésbé tömörített.
[1] [2] [3]
A többi pontot meg én is írtam korábban. -
p_adam
addikt
Nem értem ezt a belekötést, nem mindenki használja így, de bocsánat, hogy hozzászóltam.
Pontosan értem, hogy mit írt, de a kártyahibák egy része nem ettől függ, hogy hány tűs a csatlakozója, hanem hogy eredetileg hogyan volt legyártva...elvileg az SSD-k élettartama is rövidebb, de a gyakorlatban jóval tovább bírják, mint a hitelesített írási/olvasási ciklusuk.
Korábban amikor még nem is létezett dupla kártyahely, akkor CF volt benne, tehát ott okozott ez tényleges problémát. (5D Mk2, ami ugye az egyik leggyakoribb esküvős kamera vs 5D Mk3)
Most pedig már nem kötelező ilyen gépet választani, akinek ez egy fontos tényező.[ Szerkesztve ]
-
Cotty0
kezdő
Ne értsetek félre, nem vagyok marketinges, csak nem szeretem, mikor műszaki pontatlanságot látok, és próbálom tény -szerűen megközelíteni a témát. Főleg, ha hozzám közel álló márkát emiatt lehúzzák.
Az egyik ilyen bosszantó terulet pont a 4K video.
"1,74 croppal,"
Igen... azt tudtatok, hogy a filmes teruleten a super 35mm az valojaban egy sokkal kisebb kepkocka, kvazi kisebb szenzor méret, amit a mozi filmes profi videokamerákban is mai napig is hasznalnak? Minden komolyabb cine-filmes méret croped az FF allokepes formatumhoz kepest. Itt egy pelda: [link]"ugyan milyen obit teszel rá?"
Nagyobb látószögűt ezért adták meg a crop méretet, hogy lehessen vele számolni."mekkora felbontásod marad?"
Az egyik kedvenc kérdésem, merthogy tovabbra is 4K rol beszélünk es mivel 1:1 lekepezes van meg lesz ugyanugy a felbontasod, 4K UHD azaz 3840 × 2160, csak a 30 megapixeles szenzornak a kozepere eső 4K területét olvassa ki. Ebből adódóan még a minőség is jó, mert ugye így az üvegnek azon részét használja ahol a legjobb minoseget legkevesebb torzitassal, aberracioval tudja nyújtani, es még vignetting sincs."milyen látószöggel?"
Lasd fentebb."Arról tudsz, a Sony inkább 2,5 pixelből csinál 1-et, ne vesszen el a fény?"
Igen, lehet jobban dolgozni több infobol, de az idoveszteseggel jár ami látható is a lassabb kiolvasásból adódó jelentosen nagyobb rolling shutter efektuson is. Ez ismét egy olyan terulet, ami valakinek fontos másoknak meg nem, szoval oda bizom, hogy ki melyiket preferalja ezek alapjan."Control ring, amit megszoksz: Hogy szoksz meg valamit, mennyit kell tekerni, ha nem ugyanannyit kell mindig?
Touch focus: ülj be egy autóba, aminél érintőpanelre tették a fűtőpanel vezérlését, és próbáld szeretni. Jó tud lenni egy érintőpanel dolgokra, de van amire nem való"A megszokasrol csak annyit: ha most valaki ajándékba adna neked egy Teslat csak ugy ingyen, nem hiszem, hogy sokat panaszkodnál az érintős vezérlés miatt :p nyilván ez nem ingyen lesz, es nem is teljesen ugyan az a kettő de pont ezért irom mindenhova, hogy lesz akinek bejön es lesz akinek nem de azért nem kell mindenkinek elvenni a kedvét tőle, csak mert más gyártók már regebb ota mossák az emberek agyát :p
EVF-re visszatérve, tovabbra is csak a muszaki hátterét próbálnám magyarázni, hátha mindenki jobban átlátja, hogy miert lassuak, es hogy miert nem lesz soha kozel sem olyan mint az OVF. (Főleg sötétben.) Ahogy Sztyui is irta 1/500 sec lenne az optimalis ha valoban 240fps valos mozgo kepet szeretnenk megjeleniteni. Azt ugye minden fotós tudja, hogy ez mire eleg, es hogy nappali kültéri fenyben hasznaljuk, hogy gyors esemenyeket fagyasszunk vele, de mindezt ugy, hogy bőven van feny hozzá. Kérdem en, egyszerű logikaval, hogy mekkora ISO kell az 1/500 hoz, hogy hasznalhato keped legyen? Még ha f2 vagy f2.8 al dolgozol is zajos lesz a keped főleg ha sötét esküvői jelenetet fotozol ahogy azt mar emlitettetek, es ha azt még tovabb erősíted, hogy kenyelmesen vilagos keped legyen a keresoben, csak tovabb romlik a minőség.
Es ertem en, hogy keresőről beszélünk, de az tulajdonkeppen egy kis monitor ami a szenzorbol erkezo videojelet jeleniti meg élőben, tehat folyamatos videozas megy csak nem kerul rogzitesre kártyára, ebbol adodoan ugyanugy ervenyesek a video alapok, mintha felvétel történne.
Ezaltal az majdhogynem mindegy, hogy 240 szer, vagy 1000- szer frissited a keresőnek a tartalmát, ha az a tartalom nem valtozik olyan gyorsan. Mivel a szenzorbol kenytelenek lesznek legalabb 1/25, vagy hosszabb zaridovel kiolvasni a kepeket masodpercenkent 25szor, vagy ritkabban ha nincs eleg feny, akkor tulajdonkeppen egy masodperc alatt a 25 kepet 240 felfillanassal jelenitik meg, akkor az azt jelenti, hogy kb 10 felvillanas alatt semi nem fog valtozni, es ha a koztes mozgast interpolaltan vagy akarhogy mashogy szamoljak, sem lesz jobb a helyzet, mert mindenkepp lesz elmosodas, vagy strobe effekt.Visszatérve a célom nem a marketink, hanem hogy segitsek a muszaki háttér pontosabb értelmezésében, es ezzel realisabb kepet kialakitani az olvasokban, akiknek, lehet hogy csak hetkoznapi hasznalatra lesz a gep, de legalabb ertik, hogy miert ugy mukodik ahogy, ami lehet hogy tovabb segiti oket még akar a hasznalatban is.
-
Cotty0
kezdő
Már írtam, hogy nincs közöm a marketinghez, es most szolok, hogy a sales-hez sem, szupport vonalon volt/van közöm Canon gépekhez is, innen a tudás…
De a fő célom itt nem a terítés, hanem hogy elérjem a tagsági szintet, egy bizonyos M3U file miatt, remélem ezt nem kell részleteznem , de ha mar itt vagyok es írogatnom kell érte, akkor gondoltam megosztom a műszaki tudásomat hátha okosodnak tőle az érdeklődök… remélem ez nem baj
Ha pedig kicsit marketinges beutesu volt barmelyik elozo hozzaszolasom, azert elnezest kerek, de senki sem tokeletes sem ezen a forumon, sem mashol -
MrChris
nagyúr
Sajnos videokamerákhoz végképp nem értek, milcnél se, csak foglalkozgatok vele, meg videózgatok. Próbáld meg itt.
p_adam: Canon mindig mestere volt ennek. Kis pénzért videóra a BMPCC 4k kamera tűnik jó választásnak. Persze attól függ mi a cél mik az igények, szerencsére most már igen nagy a választék. Még mikor érdeklődni kezdtem a csereobis videózás iránt 6-7 éve elég kicsi volt a választék és kissé gyenge a minőség, pláne kevés pénzért. Volt a mosott szar interpolált/linescippelt fhd és az üdítően élesebb gh2.
-
konyi79
addikt
Na megvan, már az a 314 oldalas leírás, ami szerint nem is létezik digitális szintező a gépben.
Eleve hibás a doksi, a hisztogram a kijelzőn az előtte levő képen látható 2. felvételei információ lapon ábrázolttal együtt jelenik meg. +egyszeri af-nél még erre takar rá a szintező is.
Így:[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
Akkor ok, az én DSLR-emhez ennél sokkal szebb és komolyabb doksi van. Ez olyan összedobált érzésű doksi Valószínűleg ilyen, hiszen nálam is Live view-ban, csak minden mással együtt látszik a szintező, kivéve az OVF-es szintező, ami mellett csak a kiválasztott fókusz pontok látszanak, de ilyen nincs neked. Hátha más is válaszol majd itt rajtam kívül.
[ Szerkesztve ]
-
*Ropi*
félisten
-
Ixion77
őstag
Akku: Valószínűleg gyártási hibás. Mivel a gép új, simán kicserélik garanciában.
3 pálcikás kijelzés: A Canon híres arról hogy ahogy egyre lejjebb mész a hierarchiájukban, úgy herélik ki egyre jobban a kameráik tudását. Ők ebben hisznek, így csinálják. Nem azért mert nem tudnák jobban csinálni, hanem mert így tartják üzletileg célravezetőnek.
Canon megbízhatóság: 2007-ben 4 top Canon obim volt, abból 3 tönkrement 3 éves kora előtt. Minden javítás 50-100eFt volt. Váltottam MFT-re ratyi műanyag lencsékkel, és minden hiba nélkül szolgáltak 5 évig. Persze nem jelent ez semmit, valószínűleg csak egyszerűen balszerencsém volt a Canonnal.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Keem1
addikt
Ja, hogy van előtte egy üveglap? Na ezt valahogy nem tudtam. Marhára félek a portól, itthon pl. alacsony a páratartalom, és szarok a nyílászárók, így a legalaposabb portörlés után pár órával is megül mindenütt, másrészt meg ugye terepen is van kosz bőven.
Volt filmes gépem (ill. apámnak), így amikor az tönkrement, ízeire szedtem, azt már akkor is sejtettem, hogy nem egy páncél a redőnyzár, de a pucér érzékelőnél kevésbé tűnt érzékenynek, az alapból zárva is volt - persze ott más lehetőség nincs, filmes gép.+ #173: p_adam v
Köszi srácok a felhomályosítást, így kettőtök válaszával már kicsit érthetőbb a dolog.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- ASUS routerek
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Blu-ray lejátszók
- Gaming notebook topik
- Samsung Galaxy S20 FE Snapdragon topik
- Ausztria - élmények, tapasztalatok
- Próba
- Mégsem a Samsung gyártja az iPhone SE paneleket?
- További aktív témák...
- ELADÓ - kiválló állapotú Nikon AF-S 85 1.8G keresi új tulajdonosát! OLCSÓBB LETT!
- Eladó egy SONY 16-35 MM F4 FE G PZ objektív, garanciával
- Sony zv-e10 kamera váz +1 akksi duplatöltővel +2,5 év garancia
- Eladó Edelkrone HeadPlus
- Neweer Kamera rig cage univerzális (Panasonic, Nikon, Sony, Olympus, Canon) újszerű