Új hozzászólás Aktív témák

  • NandoXXL

    senior tag

    válasz hogabesz #1 üzenetére

    Lehet be jön nekik :DDD csak meg kell venni pár influencert is, a promóra

  • JohnBart

    csendes tag

    A cucc valóban nem lesz "Év játéka"-esélyes, de szerintem közel sincs annyira rossz, mint amennyire a gaming sajtó egy része lehúzta. Szerény véleményem szerint egy polírozásra szoruló, de egyébként szórakoztató single player-orientált PAYDAY-klón lett a végeredmény, aminek a roguelite kampánya kifejezetten ötletes megoldásokat használ.

    Rövid pro/kontra lentebb.

    Pro

    + Dedikált roguelite single player kampány, területfoglalós bandaháborúkkal, a gengünket finanszírozó rablásokkal, és alkalmanként pár sztoriküldetéssel. Alapjaiban persze itt vannak a műfaj kikerülhetetlen elemei is, azaz első nekifutásra biztosan nem tudjuk majd elfoglalni az egész várost, de ha sűrűn járunk Madsen permadeath-re hajlamos karakterével akciózni, akkor a kapott XP-ből feloldott skillekkel minden próbálkozás után egyre erősebbek leszünk, és egyre könnyebben tudjuk felhúzni a nulláról a frakciónkat.
    Külön tetszik egyébként a kampány tálalása: amikor Madsen felfordul, a játék "visszatekeri" a képet a sztori legelejére, kb. mint amikor a VHS kazettán visszatekerjük a filmet. :)

    + A két (szólóban botokkal is játszható) co-op mód. A Quick Play voltaképp a PAYDAY2 Crime.Netjének a lecsupaszított változata (a térképen megjelenő majd eltűnő, különböző nehézségű rablásokkal), míg az Urban Legends a PAYDAY2 többnapos heistjei mellett a GTA Online nagy rablásaira is hajaz, ezeknél három mapból álló minisztorikat kell teljesíteni fix karakterekkel.

    + Pár apróbb minijáték ami feldobja a heisteket. A PAYDAY2-ből ismert fúró sebessége pl. kézileg gyorsítható (de ha nagyon túltoljuk a sebességét lefulladhat), de az ajtókat is kézileg kell feltörnünk egy minijátékkal.

    + A képi világ teljesen okés, a Miamira emlékeztető város elég hangulatos.

    + Komoly technikai problémákat nem tapasztaltam, i7-4790-es proci, GTX 1070-es VGA és 32 giga RAM mellett a játék teljesen jól fut ultrawide felbontáson High részletesség mellett. Csak néha tapasztaltam minimális bereccenést nagyobb ütésváltásoknál.

    + A gépi csapattársak teljesen vállalhatóak. A PAYDAY2-vel szemben önállóan is bezsákolják a lootot, felveszik a földre dobott szajrés zsákokat, valamint minimálisan kommandírozhatóak is (de bármikor át is vehetjük felettük az irányítást). Óvatosabb lopakodás esetén persze nem érdemes számítani rájuk, szóval ha a stealth az esetünk, inkább hanyagoljuk őket (hacsak nem akarjuk mindegyik karaktert külön-külön terelgetni olyankor, ami elég fárasztó).

    + A stealth közel sem tökéletes, de nem is annyira nyögvenyelős, mint a PAYDAY2-ben volt. Végtelen számú gyorskötöző (és hullazsák...) van nálunk, a civilek és a (csipogóval nem rendelkező) őrök befenyítése egyszerű, a megkötözött NPC-ket pedig mozgatni is lehet parancsszóra. Egyes játszható karaktereknél vannak eldobható kavicsok/téglák is, amivel el lehet vonni a fix úton őrjáratozó őrök figyelmét is. A nekünk háttal álló gyanútlan ellenfeleket stealthben egy ütéssel le lehet halkan verni.

    Kontra

    - A szövegkönyv és a színészi játék csapnivaló, Chuck Norris "játéka" minden idők talán legnevetségesebb szinkronszínészi alakítása. Madsen legalább próbálkozik, de nála meg nagyon zavaró, hogy a ~35-40 évesre fiatalított karaktere a 65 éves eredetije hangján beszél. :)) De nem kevésbé mókás az sem, amikor lopakodás során 100 decibellel üvöltjük egy random civilnek vagy biztonsági őrnek, hogy adja meg magát, a szomszéd szobában hesszelő kollégája meg ügyet sem vet ránk. :DDD

    - A gunplay lehetne azért jobb, a fegyvereknek nem nagyon érezni az erejét, sokszor ráadásul akkora a bloom még félautomata fegyvereknél is, hogy egyes lövés mellett sem tudunk pontos találatokat leadni.

    - A co-op kompatibilis játékmódoknál nem lehet zárt lobbikat csinálni, szóval ha nem töltjük fel botokkal minél hamarabb a szobát, simán becsatlakozhat más a menetünkbe, ez a hozzám hasonló magányos farkasoknak talán zavaró lehet.

    - A co-op játékmódok lényeges jutalmakat nem hoznak magukkal: ha jól értem, csak a magasabb szintű karaktereket lehet feloldani velük a szólókampányban (ami persze nem hátrány, mert erősek és jó cuccaik vannak, de egyáltalán nem testreszabhatóak).

    - A karaktertestreszabás eléggé csökevényes, mindenki egy kétkezes fegyvert, egy egykezes flintát, meg valami speckó cuccot (pl. boostoló energiaitalt vagy az ellenfeleket elterelő kavicsot-tégladarabot) vihet magával. Utóbbiakkal csak annyi a baj, hogy nagyon kevés van belőlük, szóval annyit nem nyomnak sajna a latba.

    - Jelenleg a pályákat tekintve nincs túl nagy választék: leszámítva pár sztori-specifikus mapot, a kampány és a coop módok is ugyanazon a cirka kéttucatnyi pályán osztoznak, minimális véletlenszerűséggel (máshol járőröző őrök, eltérő helyen lévő kamerák) megspékelve. A kiadó szerint ugyanakkor elég sok plusz tartalmat terveznek még a játékhoz, szóval ez könnyen változhat később.

    Összességében én jól szórakozok a cuccal, helyén kezelve (azaz ~9500 forintba kerülő AA címként nézve) szerintem teljesen korrekt a játék, de nyilván közel sem tökéletes. Igazából haragszok valahol a kiadóra, mert szerintem elég komoly szerepe volt abban az elcsűrt marketingkampánynak, hogy sokan csalódásként élik meg most a Crime Boss-t.

    Meglepően sok YouTube kommentet meg tesztek alatti hozzászólást olvastam ugyanis olyanoktól, akik azt hitték, hogy egy GTA Vice City-re hajazó, open-world bűnözőszimulátort készít a csapat, miközben valójában egy single player-orientált roguelike PAYDAY-klón lett a végeredmény. Ami persze nekem (meg annak a másik 10 embernek, aki orrvérzésig játszotta a Better Bots moddal szólóban a PAYDAY2-t) ez nem gond, de nyilván másoknak meg igen. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Darth_Revan

    veterán

    Már az első trailerből látható volt, hogy hulladék...szemetet még nagy nevekkel sem lehet eladni.

  • Allien

    veterán

    válasz JohnBart #3 üzenetére

    Köszi a véleményt! Majdnem megvettem! De, meg fogom, csak kicsit kivárok még! ;]

    Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |

  • JohnBart

    csendes tag

    válasz Allien #5 üzenetére

    Nyugodtan, szerintem a sajtós és online reakciók miatt pár héten/hónapon belül úgyis kap megint egy komolyabb leértékelést. :DD

  • GodGamer5

    addikt

    Ezt még a denuvo sem menti meg... ;]

    "Többször látsz Game Over képernyőt, mint Michelle Wild f@szt." "It's not a Loop, it's a Spiral"

  • heihachi

    addikt

    Arra mondjuk kivancsi lennek, hogy hoztak ossze a fejlesztok azt, hogy egy 5600x + 3070ti + 32GB mellett a jatekban bekapcsolva a DLSS vagy az FSR-t 2-vel no az fps-em. CPU 2%-on, de tobb wattot eszik mint mas jatekban 50%-on. Low grafikan 1440p-ben kepes visszaesni 50fps ala. Ez is egy szepen optimalizalt jatek lett.

    "Lehet a Shift 2 már realisztikusabb mint a valóság" by NOD

Új hozzászólás Aktív témák