-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
sb
veterán
Sziasztok!
Változott valami a GBIT/MCC kódok kezelésében?
Egy friss kiemelt szöveg:
https://help.curve.com/en_us/how-do-i-move-a-transaction-HkxHBOnUd
the original Merchant Category Code (MCC) of the transaction won't be preservedA supporttal való levelezés során jutottunk el ide. Egy részlegesen refundolt tranzakciót szerettem volna GBIT-tel áttenni amit nem engedett a rendszer (bár a leírásban az szerepel, hogy mennie kellene)
A supportos ámozgatta, ezután tűnt fel (hitelkártyán), hogy 1%-ot adtak rá 4% helyett.
Rákérdeztem és azt a választ kaptam, hogy szinte mindig változik az MCC.
Leírtam neki, hogy 1.5 éve nem futottam bele változásba, kivéve a hibákat, de ugyanitt tartunk.Most változott a kezelése vagy teljesen fogalmatlan?
Egyébként ilyenek is megjelentek a levélben:
- "the MCC code will most likely change as GBiT is a money transfer and – as such – has a different MCC than the original transaction"
- "In this case, as I moved the remaining amount of your refund to your ??? card, your card issuer possibly charged you for this."Money transfer? Ha nem vásárlás lenne akkor eleve nem járna rá visszatérítés. Ugyanolyan kártyás vásárlás művelet ugyanazokkal - az MCC-t is beleértve - paraméterekkel.
Issuer charging?
Az már csak hab a tortán, hogy az automatikus 48 órás levél után 3-4 nap mire válaszolnak. Ennél konkrétan duplán szivattak, mert a hónap forduló után mozgatták át a 3-4 napos válasz miatt. Így a régi hónapba nem fért bele, cserébe az újat terhelte, de csak 1%-kal.Szóval kezdjek el GBIT helyett direktben hitelkártyázni vagy tök hülyeség a fenti eszmefuttatás?
A chat is kiváló találmány levél helyett. Tr related levélnél a chatbot rákérdez sorban 3-4 tr adatra amit rohadtul nem látsz a chat közben, ki kell lépni, leolvasni (megkeresni újra a tr-t, mert elmászik róla, sőt még a keresőfiltert is leszedi), visszalépni és leírni. Az első adatot. Utána jön a következő kérdés/adat... :rolleyes: még 2-3-szor... majd a végén l*sz nem történik, ugyanúgy elmegy a levél és jön a válasz, hogy 48 órán belül blablabla... amire válaszolnak 4 nap után.
Ezt a workflow-t senki nem próbálta ki vajon?szerk: Feleségemnél a passcode-ot kellett megkérdezni, 4 napja nincs válasz.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- MacBook, Apple M1 / M2 kompatibilis dokkolók, DisplayLink 4K, USB-C, Type-C
- Dell Precision 7560 - Intel Core i9-11950H RTX A4000 32GB 1TB SSD FHD
- Lenovo ThinkPad X1 Yoga G6 (6th Gen) - i7-1185G7, 32GB, 512GB SSD, multitouch + TOLL
- BESZÁMÍTÁS! 32GB G.SKILL Trident Z5 RGB 7800MHz DDR5 memória garanciával hibátlan működéssel
- Eladó egy Gigabyte komlet gép
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő


pictigjis
