-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Zugi
aktív tag
válasz
zerodot
#5254
üzenetére
Érdekes, nekem a PayPales fizetések refundjai eddig mindig a PPen landoltak, a PP nem küldte tovább az alatta lévő kártyára...
Pedig így történt, ahogy a Paypal ezt jelezte is. A tegnap dél felé történt jelzés után, ma reggelre megérkezett a Curve-ra a visszatérítésem a Curve Cash kártyára. A visszatérítés összege EUR-ban volt, de ezt a Curve már GBP-be váltotta. Ezt én egyből átnyomtam Revolutra és ott Ft-ra átváltva utaltam is vissza a hazai bankszámlámra.
Persze ennyi erőből én sem értem miért nem csak a Paypalra érkezik meg az összeg, hogy ott férjünk hozzá. Az gyorsabb is lenne, mint várni 1 napot, amíg a bankkártyára ér.Pár hete egyébként a Paypaltól kérelmeztem egy csomagvisszaküldési visszatérítést, ami viszont Paypalra érkezett Ft-ban. Igaz az máshova nem is tudott volna, mert előzőleg nem a Paypallal és mögé rakott bankkártyával volt kifizetve.
-
Zugi
aktív tag
Sziasztok, hátha valaki volt már hasonló helyzetben, hogy ilyenkor mire számítsak: Ebay-en Paypallal vásároltam egy terméket, de refundot kértem.
Kérdésem az lenne, hogy az így visszautalandó összeg hogyan fog nekem megérkezni, ha Paypal alá Curve kártyám volt rakva, az alá pedig egy magyar Raiffeisen-es kártya. Ezen a láncon végigmegy és a Raiffeisen-es kártyámra automatikusan rákerül az összeg? Bekavarhat -e a Curve használata ebben az esetben, mert arra nyilván nem tud pénz kerülni?A Paypalon megjelent az az infó, hogy, "Visszatérítve ide: Mastercard CURVE "
Egyelőre sem a Curve-n, sem a Raiffeisen számlámon nem látok semmi változást. -
Zugi
aktív tag
válasz
szuladam
#1095
üzenetére
Vicces, én pont augusztusban megyek Ibizára pár napra. Amikor olvastam az emailt az akcióról, azt hittem ez olyasmi célzott reklám itt a nagy bigdata rendszerben, amikor pl. ebay-en, vagy booking.com-on rákeresel valamire, és utána facebook-on azokról kezded kapni a hirdetéseket.
-
Zugi
aktív tag
Auchan benzinkútnál automata kútoszlopnál próbáltam tankolni, de "tiltott tranzakció" címszóval elutasított. Többször próbalkoztam, paypass és chip-es módon is, eredmény ugyanez. Utána pár perccel egy kajáldaban minden további nélkül fizettem a Curve kártyammal. Első ilyen elutasító hely volt ez a benzinkút, amibe eddig belefutottam.
-
Zugi
aktív tag
Igen, nálam is ugyanez, minden sms végén ott a "London GB" felirat, de pont erre vagyok kíváncsi, hogy vajon a magyar bankok azt látják -e (nyilván nem ebből, hogy nekünk milyen sms érkezik), hogy Curve-t használva akkor olyan, mintha folyton Londonban fizetnénk a kártyánkkal?
Informatikai nyelvre lefordítva mintha egy londoni proxyn keresztül érnénk el a világ összes többi bankkártya elfogadóját?
-
Zugi
aktív tag
Sziasztok!
Tudja -e valaki, hogy ha a Curve kártyát használom, akkor az alá berakott magyar bankkártyák milyen lokációt látnak a Curve-val való fizetéskor?
Mert ugye több bank is figyelmezteti az ügyfeleit, hogy ha a magyar bankkártyánkat távoli, leginkább EU-n kívüli, sokszor egzotikus országokban akarjuk használni, azt az elutazásunk előtt mindenképp jelezzük a banknak, hogy oda készülünk, hogy biztonsági okokból ne tiltsa automatikusan. Nyilván ha egyik nap az ember idehaza fizet vele, másnap meg teszem azt egy afrikai ország ATM-jéből akar vele pénzt felvenni, akkor annál tényleg jobb az óvatosság a bank oldaláról.
Kérdés az, hogy ha nem közvetlenül a magyar bankkártyával, hanem Curve kártyát közbeiktatva használja az ember, akkor az a magyar bankok számára csak esetleg egy angliai Curve lokációt jelez, vagy szintén különféle országokbéli használatot? -
Zugi
aktív tag
válasz
Nyugger1
#888
üzenetére
Revolut-nál volt a duplázós probléma, ma egész nap e témáról pörgött a topic-ja. [Revolut-Prohardver!]
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- LG 27GP95RP - 27" Nano IPS - UHD 4K - 160Hz 1ms - NVIDIA G-Sync - FreeSync Premium PRO - HDR 600
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
- Acer Nitro 16 - 16" WQXGA 165Hz - Ryzen 7 8845HS - 16GB - 1TB - Win11 - RTX 4070 - Garancia
- Eladó Samsung Galaxy S21 FE 5G 6/128GB / 12 hó jótállás
- Byintek Love U14 Projektor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő



pictigjis
