-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez jóval gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket már nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás Curve általi visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
takcslajos1
tag
válasz
takcslajos1
#549
üzenetére
Erre senki nem tud semmit mondani? Írjak Üfszolgálatnak? Ha nem írok, lehet valami bajom belőle? Pl. "nem vettem észre, hogy nem terhelték be", vagy ilyesmi kifogása lehet az ügyfélnek? Nehogy aztán elkezdjék kamatostul követelni a pénzt.

-
takcslajos1
tag
Sziasztok,
volt még február közepén egy 17 ezer forintos nagyságrendű vásárlásom. Offline ment a tranzakció, utólag próbálta meg beterhelni, de a 15 ezer forintos limit miatt az MKB elutasította a kártyát. A Curve-ben azóta is "Pending"ként látszik, a későbbi fizetések sikeresek voltak. Hol van jelenleg az a pénz? Várható, hogy egyszer megpróbálják újra beterhelni?
(azóta persze megnöveltem a limitet, hogyha újra megpróbálnák, ne legyen probléma
) -
takcslajos1
tag
Volt egy Burger King vásárlásom a Curve kártyával 2300 forintért, a Revolut volt berakva alá. A tranzakció azonban sem a Revoluton, sem a Curve-ban nem látszik, semmi nyoma nem látszik. Megnéztem a zárolt tranzakciókat a sima bankom alkalmazásában (minden megjelenik "azonnal", névvel együtt, csak a számlatörténetben jelenik meg néhány nappal később), ott sincs semmi nyoma a dolognak, későbbi Curve vásárlás már ott van.
Ez most így hogy?
A vásárlás után közvetlenül nem emlékszem, hogy kaptam-e bármilyen értesítést. Azt se tudom igazából, hogy most ez a 2300 forint "eltűnt-e" a számláról, vagy rajta van-e, elég kisebb összegű vásárlás volt az elmúlt 2-3 héten, ráadásul egy Vault is be van állítva, kb. lehetetlen lenne "visszanyomozni". A Vault-ban sem látszik nyoma, hogy félretette volna a 100-ra kerekített részét a tranzakciónak. Lehet, hogy volt egy ingyen vacsorám? 
-
takcslajos1
tag
válasz
szabi__memo
#32
üzenetére
Nekem 3 napja egy 20 dolláros feltöltés "nyereséges" volt a Curve metódussal. 5611,06 forintból 5611,7 forint lett.

Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Revolut
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen házat vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Robotporszívók
- Azonnali informatikai kérdések órája
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen processzort vegyek?
- Linux felhasználók OFF topikja
- További aktív témák...
- BESZÁMÍTÁS! Asus H410M i5 10500 16GB DDR4 500GB SSD GTX 1660Ti 6GB Zalman S2 TG N-Base 500W
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte Z170X-Ultra Gaming Z170 chipset alaplap garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy S25 Ultra / 12/512GB / Kártyafügetlen / MediaMarkt Garancia 2028.12.02.-ig
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! Asus H370 i5 9600K 16GB DDR4 512B SSD RTX 2060 Super 8GB Chieftec HC-10B-OP Zalman 850W
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest



A vásárlás után közvetlenül nem emlékszem, hogy kaptam-e bármilyen értesítést. Azt se tudom igazából, hogy most ez a 2300 forint "eltűnt-e" a számláról, vagy rajta van-e, elég kisebb összegű vásárlás volt az elmúlt 2-3 héten, ráadásul egy Vault is be van állítva, kb. lehetetlen lenne "visszanyomozni". A Vault-ban sem látszik nyoma, hogy félretette volna a 100-ra kerekített részét a tranzakciónak. Lehet, hogy volt egy ingyen vacsorám?
pictigjis
