-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez jóval gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket már nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás Curve általi visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fifi
őstag
Hamarosan itt van nov 30 és erősen gondolkodom, hogy mit válaszoljak a verifikációs e-mailjükre.
1. Olyan személyes adatokat kérnek, amihez szerintem nem sok közük van és azok általuk történő kezelésében is vannak kétségeim. Ha kitakarok adatokat, akkor az meg lehet nem felel meg számukra.
2. A kártyájukkal történő havi átlagos költésem úgyis látják, minek írjam meg
3. A hitelkártyák révén a fizetésem több, mint tízszerese folyik át Curve-ön, így ha mégis küldök fizetési jegyzéket egyből felugrik náluk a red flag. -> Biztos terrorista vagyok vagy pénzt mosó drogdíler.
Tanácstalan vagyok, de a szolgáltatásuk (cashback, GBiT) továbbra is jól jönne.
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#18015
üzenetére
MBH: Régebben többmilliós napi vásárlási limit és 40-50 darab tranzakció volt beállítva.
Jó ideje a napi 2 milliós limitet nem engedi emelni, mert azt mondja, hogy ez a max.Megnéztem a tranzakciószámra most 30db van beállítva, de emelni ezt sem engedi, mert szerinte 20db a max.
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#18011
üzenetére
Köszi végigfutottam, de ahogy látom visszajelzést még nem kapott senki a Curve-től. Sem az aki beküldte a kért dokumentumot, sem az aki kérdőre vonta őket.
Jól kezdődött a nap. Feleségem reggel 3-4 boltban is fizetett volna a telefonjában digitalizált Curve kártyámmal és mindenhol elutasították (valahol 3x is próbálta). Amikor elért telefonon, akkor derült ki, hogy csak a mögöttes MBH-s kártyával van gond és nem a a Curve-vel. Az MBH-s appban persze aktívnak és jó limitekkel látszódott minden. Az ügyfélszolgálat elmondása szerint a MasterCard tiltotta közvetlen a kártyát és nem ők. Tegnap ~30 tételt GbiT-eltem át erről a kártyáról ~1 óra leforgása alatt, szerintem ez tiggerelhetett valamit az MC-nél.
-
Fifi
őstag
Most látom, hogy az app-ban androidon felszívódott a kártyasorrend szerkesztő gombocska. Másnál is ilyen vagy csak engem örvendeztet meg?
GBiT-elnék több, mint 40 tételt, de persze a célkártyáim a 8-9 helyen vannak a sorban, ilyenkor ezeket "előre" szoktam hozni, de most nem tudom
-
Fifi
őstag
Tapasztalat szerint az elutasítások száma erősen függ a fizetésnél használt POS-tól és a mögöttes kártyától is. Pl. K&H kártya használatával nagyobb az esély rá, mint egy Erste, MBH, Raiffeisen, Revolut, Zen stb. kártyával.
Ha nem pictigjis vagy, akkor a decline-ok száma sem vészes.
Ha timeline-ból exportált csv nem hazudik, akkor nálam 2024-ben 2787db tranzakcióból 17db volt declined (0,61%) , ebből a K&H kártyával 8db. -
Fifi
őstag
válasz
Moltiszanti
#17458
üzenetére
Igen, azt látom (bár a UK Terms-ben, ha EEA váltok nincs mit olvasni 😁). Csak jó lett volna egy feedback legalább e-mailben, hogy meghívottad regisztrált, de ez is olyan Curve-sen működik.
Mindegy,, feljegyzem a naptárba a nyitást követő 45. napra, hogy nézzek rá.
-
Fifi
őstag
Sziasztok!
Ezer éve nem hívtam meg senkit Curve-be, de tegnap a lányom áldozatul esett.
Látom ezt valahol az appban (mint Revolutnál), hogy hol tartunk?
A feltételeket teljesítette (kártyarendelés, vásárlás).
Mire várható a Curve Cash jóváírás? -
Fifi
őstag
Írnom sem kellet Curve-nek, a ténylegesen beterhelt (nov. 09.) tranzakciók jóváírása megjelent a K&H számlámon, sőt egy korábbi (nov. 07.) szintén Aldi-s 5.778,-Ft is, amiről már el is feledkeztem ... jó, hogy így is tud működni a dolog, ha az embernek meghalni sincs ideje.
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#17327
üzenetére
Huh én teljesen be vagyok havazva, még nem volt időm írni a chat-en a múltkori 5-ből 3-szor ténylegesen beterhelt tranzakció és a nov. 01-től a teljes cashback hiánya miatt.
Amúgy most gyors ránézve nekem is eltűnt az összes korábbi chat.
-
Fifi
őstag
Deviza kavarodásról jut eszembe:
Curve-vel lett fizetve EUR, MBH-s HUF kártya volt mögötte.
GBiT-elve HUF-ra állított ERSTE Max-ra nem az EUR összeget terhelte át, hanem a HUF összeget:
Nekem ez így jó, de nem az eredeti fizetés devizanemében, 30 EUR-t kellett volna beterhelnie GBiT után?
Vagy ez csak akkor következett volna be, ha EUR-ra lett volna állítva az ERSTE kártya?
Érzem én, hogy a 2., de ha már ennyit pötyögtem, itt hagyom.
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#17272
üzenetére
Én rendszeresen az ERSTE oldaláról támasztott napi max 20db tranzakciószámmal GBiT-elek. (Sajnos a megérős tételek alacsonyabb összegűek).
Még az ERSTE Max használata kezdetén én is belefutottam kártyazárolásba, azóta azt a "trükköt" alkalmazom, hogy a két GBiT között hagyok 2 percet (beállítok egy többször lefutó időzítőt) eltelni. Mióta így járok el, nem volt gond. Kopp-kopp.
Szerk:
7Heads Drago: Összefoglaló Go Back in Time -> GBiT -
Fifi
őstag
08:15-kor ide is megérkezett az e-mail.
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#17080
üzenetére
Az általad linkelt dokumentumban lévő sorban "The full version of the new Subscription Schedule can be found here." hivatkozott dokumentum neve és verziószáma is elég vicces: 2024.05.13 - EEA Subscription Schedule (v3.3).pdf
Csak a szokásos Curve-ös káosz.

Szerk:
Oliverda:
Béka vagyok, tűröm a lassú főzést és amíg bírom, addig maradok. Nem éltem vissza a cashbackkel, így nekem ezután is megfelel, de az eljárás bicskanyitogató. Amúgy igazad van, ha bemondják, hogy egy hét a hatálybalépésig, akkor elszabadul a webkincstáros vásárlás idehaza ... -
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#17010
üzenetére
Screenshot nincs, de találtam feljegyzést, hogy melyik kártyát fogják, milyen összeggel terhelni.
És ha az a kártya már nem él és cserélni kell vagy valaki csak úri huncutságból meg szeretné változtatni, azt mind a support manaualisan hajtja majd végre? Valakinek elgurul a gyógyszere Curve-éknél ....
-
Fifi
őstag
válasz
Oliverda
#16891
üzenetére
Életem legjobb és problémamentes androidos telefonja a Huawei Mate 20 Pro volt 3D-s arcfelismeréssel, mint az iPhone face ID. Most Samsung S24 Ultra-t használok, de ha nem ment volna tönkre ~7 hónapja a 4,5 éves Huawei, biztos nem cseréltem volna le.
Szerk:
Samsungon az arcfelismerést be se kapcsoltam, csak ujjlenyomat van biometrikus azonosításhoz. -
Fifi
őstag
iCsekk: Menü/Beállítások/Mentett fizetési mód
Itt a bankkártya volt kiválasztva, ha a "Nincs beállítva"-ra módosítom, akkor ismét megjelenik fizetéskor a simple fiók/alkalmazás/bankkártya választásának lehetősége.
Gondolom egy app update után az utolsó fizetési módot fixálta magának ...
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#16802
üzenetére
Értesítések nálam is megérkeznek már, de a K&H-s kártyával hétvégén lett 3db dupla terhelés is, persze mind GBiT-elhető is. Jeleztem supportnak a formon, gondolom hamar orvosolják.
ERSTE Max alkalmazásban ugyanezt tapasztaltam: feleségem hűségpontjait akartam beváltani, de én sem leltem, illetve a Store-ban azt mondta, hogy nincs is HK.

Amúgy egy munkanappal előbb kellett volna beváltani zárás előtt, így mindenképpen a következő elszámolásra csúszik át. -
Fifi
őstag
válasz
hard74
#16772
üzenetére
Szintén zenész.:
- Értesítés semmi.
- 3 napja még volt icsekkre cashback. Korábban is volt olyan, hogy késett a cashback, de most a ~1,5 órája kifizetett csekkre még nem jött meg.iCsekken azt vettem észre, hogy eltűnt nálam a kártyaadatok közvetlen megadásán túl a simple fiók/ google pay fizetési lehetőség. Bár lehet, hogy ez a pár napja beállított privát dns műve, majd tesztelem, ha lesz fizetendő csekkem.
-
Fifi
őstag
válasz
Oliverda
#16712
üzenetére
Én ezt használom csomagok nyomon követésére. Pár webshopból közvetlenül tud importálni is, így nem kézzel kell megadni a csomagszámot.
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#16594
üzenetére
Megint a szerver rossz háttértárán vannak az adataid
Lekopogom nálunk 2024.06.16. napján volt az utolsó declined tranzakció a K&H-s kártyával. Azóta volt 84db sikeres K&H mögöttes kártyás fizetés, igaz mind Google/Apple/Garmin pay használatával. A fizikai kártyát májusban használtam utoljára egy ATM-nél.
-
Fifi
őstag
Ilyet is régen tapasztaltam már:
2024.08.10. napján HUF-ban történt vásárlásomtól még aznap elálltam. A tranzakció terhelése megtörtént, GBiT-elhető és a refund nem a mögöttes kártyán HUF-ban, hanem a Curve Cash-ben GBP-ben landolt. -
Fifi
őstag
válasz
dredjudge84
#16328
üzenetére
Ha a Curve-ot csak arra használod, hogy egyetlen kártyád legyen és a mögöttes kártyáid mind támogatottak a google wallet által, akkor szerintem számodra a Curve teljesen felesleges és csak plusz hibaforrás.
-
Fifi
őstag
válasz
dredjudge84
#16324
üzenetére
-
Fifi
őstag
válasz
dredjudge84
#16318
üzenetére
Szerintem, ha a Curve mögött credit card van, akkor csak közvetlenül megy a topoup.
Milyen kártyával próbáltad debit vagy credit? -
Fifi
őstag
válasz
Oliverda
#16289
üzenetére
Lehetett egyedi hiba is, másnak adott mindenre.
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#16265
üzenetére
Nálam nincs kiválasztva ez a kereskedő, így nem tudom tesztelni, de az túl szép lenne, ha a 9402 és 9399 MCC -kre járna cashback. Ha most még átmegy, hosszú távon nem tudom elképzelni, hogy ne zárnák ki.
Viszont még ezeken túl is megérős a dolog, mert számtalan szolgáltatónál, kereskedőnél a bankkártyás fizetést a simple biztosítja.
Ha ez tényleg működik, akkor már csak az a kérdés, hogyan veszem rá a Curve-t, hogy szeretném a kiválasztottjaim módosítani. Bár hirtelen nem is lelem a simple-t.

Szerk:
#16266 Oliverda Ez engem is érdekelne, hogy volt-e valami figyelmeztetés előtte. -
Fifi
őstag
-
Fifi
őstag
Engem is elért a számlatörténet hiánya, igaz sak egyetlen tranzakcióval eddig.
Reggel még MBH-s HK volt a Curve mögött, addig minden rendben zajlott.
Most átállítottam a K&H-s HK-ra és az első tranzakció után csak SMS jött K&H-tól Curve-től nem jött push és a számlatörténetben sem látszik.Nem dohányzom, nem iszok alkoholt és sapkát sem hordok.
-
Fifi
őstag
válasz
unicumnext
#16157
üzenetére
Nálam K&H gyorsult, a tegnapi GBiT-ek már ma jóváírásra kerültek a K&H-nál, eddig szerintem T+2 nap volt
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#16148
üzenetére
Igazat vallva nem tudom, hogy volt -e ilyen.
A mögöttes kártyák napi forgalmát esténként ellenőrzöm és ott megjelölöm vagy a táblázatkezelő függvény megjelöli, hogy mit "éri meg" GBiT-elni. Havonta egyszer exportálom ki a Cure számlatörténetet és abból még soha nem hiányzott az előzetesen GBiT-re szánt tétel, de nem hasonlítom össze a mögöttes kártyák összes tranzakcióival.
Most visszanéztem 4-5 nap forgalmát és minden tétel szerepel Curve-nél, ami a mögöttes kártyákon is terhelésre, foglalásra került.
-
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#16107
üzenetére
Eddig hasonló gondjaink voltak így visszanéztem és május 26 óta 61db tranzakcióból 1db declined. Kop-kop. Lehet engem migráltak kártyacserekor egy másik szerverre?
Más:
Talált valaki arra lehetőséget, hogy a cash-en lévő aprót fontban menekítsem ki és ne kelljen elkölteni? -
Fifi
őstag
válasz
pictigjis
#16067
üzenetére
Kösz, nekem még nem volt időm elolvasni, csak megjelöltem az e-mailt, hogy majd ..
"7372 Computer Programming, Data Processing, and Integrated Systems Design Services"
Pont 2 napja vettem alkalmazásban prémium licencet a Google Play áruházban és ezzel az MCC-vel könyvelte le a K&H. Szóval majd lehet figyelni erre is, aki szokott app-ért fizetni.
-
Fifi
őstag
válasz
kircsi21
#16060
üzenetére
Mint már írták a curve-nek ehhez semmi köze
MBH-nál azonnal látszódni szokott a GBiT miatti jóváírás. Aztán a történetből néha 1 napra eltűnik, később újra látszódik és az egyenleg is csak másnapra jön rendbe, ha ilyen van. Sőt lehet, hogy most más probléma van MBH-nál a folyószámlás topic alapján.
-
Fifi
őstag
válasz
szabi__memo
#15879
üzenetére
Vásárláskor az legyen aktív és ne egy mögöttes kártya.
~457 Ft-ot ér egy GBP. -
Fifi
őstag
A Curve Cash Revolutra történő feltöltés elutasítása miatt meg jött a bullshit:
"Thank you for bringing this to my attention and I’m sorry to hear that you experienced a decline.
Sometimes transactions get declined due to Merchant Category Codes (MCC) considered high risk, which are used by some individual sellers.
The reason is that we consider making such transactions with a Curve card to be high risk.
This is a security measure that’s been put in place after a careful review.
I'm sorry for any inconvenience caused by this. Please let us know if there’s anything we can help you with." -
Fifi
őstag
Gyorsak voltak már jóváírták a cashbacket Yettel számlafizetések után, de ezt minden hónapban el kell játszanom
" I'm sorry to hear that you didn't receive any rewards for your purchase.
This occasionally happens when the retailer has an alternative name on their payment terminal, so our system doesn't recognize it as a member of our rewards program.
I've now manually added these points to your account. Unfortunately we are unable to change your merchants, please get back in touch every time this happens.
I'm sorry for any inconvenience and if there's anything else we can help you with let us know.
Wishing you a lovely day!"
-
Fifi
őstag
válasz
Madycsa
#15838
üzenetére
Reggel feleségem fizetett boltban vele (Google Pay -> Curve -> MBH HK), de most a kedvedért kifizettem online a gázszámlát (Curve -> MBH HK) és minden flottul ment.
Viszont a tegnap kifizetett Yettel számláimra megint nem jött automatikus cashback, mint a múlt hónapban sem.
Ha majd lesz lelki erőm írok nekik és megkérdezem, hogyha ezt havonta el kell játszani, akkor inkább kereskedőt váltanék ... -
Fifi
őstag
válasz
TrollBalint
#15796
üzenetére
Az összefoglaló és az általa linkelt oldal szerint is 6 hónap.
-
Fifi
őstag
Curve cashben lévő aprót szerettem volna revolut GBP számlámra feltölteni.
Próbáltam közvetlen appban topupolni és a fizetési linken át is, de tegnap este és ma délelőtt is "declined" lett a tranzakció.Tapasztalt más is ilyet?
Dec 31-én ez még csont nélkül működött. -
Fifi
őstag
-
Fifi
őstag
válasz
szabi__memo
#15763
üzenetére
Legyél türelmes.
Hol írtál nekik? Appban vagy e-mail?
20 napja írtam nekik appon belül, semmi válasz. Azóta csak kétszer érdeklődtem, hogy tudnának-e segítni ... -
Fifi
őstag
2022.01.01-től a Curve általi költéseket összedobtam egy táblázatba, hogy kereskedőnként lássam, hogy hol a legnagyobb a költés a 6 kiválasztásához.
A kereskedőket felsoroló weboldalon nem szerepel - ami engem érintene -, de az applikációban kiválasztható:
- Vodafone
- YettelEzen szolgáltatók weboldalán fizetve a bankszámlatörténetben így jelennek meg:
CRV OTPMOBL VODAFONE.H DUBLIN
CRV BARION YETTELSZMLA DUBLINGondolom az "OTPMOBIL" és "BARION" stringek összezavarnák a Curve-t és felesleges ezekkel próbálkozni. Szerintetek?
Azért ez kicsit más, mint a nemrég említett "simple" ...
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Horgász topik
- Philips LCD és LED TV-k
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Trollok komolyan
- Battlefield 6
- Építő/felújító topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Megbüntették, ezért feloszlatná az EU-t Elon Musk
- Elektromos autók - motorok
- Hullanak a fejek az Apple-nél
- További aktív témák...
- Sanitas SBM 21 felkaros vérnyomás mérő / 12 hó jótállás
- LG 34GN850P-B - 34" Ívelt Nano IPS - 3440x1440 - 160Hz 1ms - G-Sync - FreeSync - HDR 400
- Lenovo T14S Thinkpad FHD IPS i5-1135G7 16GB RAM 256GB SSD Intel Iris XE Graphics Win11 Pro Garancia
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB RAM RTX 5070 12GB GAMER PC termékbeszámítással
- AZONNALI SZÁLLÍTÁS Eredeti Microsoft Office 2019 Professional Plus
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest






