Új hozzászólás Aktív témák
-
Šolaire
veterán
válasz Flowtation #201 üzenetére
Nem tudom nekem ezt mondták amikor vettem az autót.
“Praise The Sun” \[T]/
-
-
konyi79
addikt
válasz Flowtation #201 üzenetére
A finanszírozó szabályzatától függ, mekkora befizetőtől lehet Casco mentes a szerződés. Némelyik itt a nagyobb kockázatot be is árazza hozzá.
Általánosítani nemigen lehet, de létezik vele is meg nélküle is. -
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #203 üzenetére
Igazabol ha egy "jobb" 15 eves autot vennek az is urtechnika lenne tole. Direkt olyan F vettem ami full fapad. Taviranyitos kozpontin kivul semmi nincs benne. Se szervo, se semmi.... mondjuk nincs is semmi baja!
-
AMD Power
titán
A Top10-ben sincs a Suzuki [link]
Olcso 7 ulleses.... ajandek 2.5 millas tamogatassal. Szep helyre is repult a listan.
-
válasz AMD Power #207 üzenetére
Az érdekes az hogy 2012-ben kezdték meg a forgalmazását és mai napig gyártják, vajon mikor jöhet az új kiadása? Mert erről egy csepp információt sem olvastam. Csak az új Logan & Sandero párosról.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #208 üzenetére
En "hallottam" olyat,hogy jovore lesz uj modell. Osszel Parizsba fogjak bemutatni. Jo lenne ha ez igy is lenne. En mar akkor ezt vennem!
-
AMD Power
titán
Ezekbe a start-stop Daciakba milyen akkumulator van? Speci vagy hagyomanyos?
-
-
Szerintem mint nagyobb akkumulátorral arra gondoltak mint indító áram erőssége , nem mint Ah.
Főleg ez SS autóknál fontos tényező , de erre vissza térek. De először is ha oda ér az idő , ahogyan az én esetemben is volt, amit le is írok nektek . Csak megfelelő helyen vásárolnék továbbra is. De nem a Unixnál mert nem értek egyet az agresszív üzlet politikájukkal , mivel csak a maguk álltál forgalmazott valamilyen indiai markát akarják rád tuszmákolni, persze más markát is megvehetjük , de a használt akkumulátort nem veszik be és meg drágák is mint a Cromax bolt esetében , de ott sem veszik be a használt akkumulátort. Így marad a Bárdi. Ott a fentebb említett két üzlet közötti árral dolgoznak , garanciás ügyintézés is sokkal szimpatikusabb és a használt , nem jó akkumulátort is beveszik .De ha bemész hozzájuk , akkumulátort kérve az első kérdés úgy is az lesz hogy az autó el van látva SS-el vagy sem
Visszakanyarodjunk a fő témához.
Nagyobb indítóáram - biztosabb indítás
Az indítóáram a kapacitást követő, százas nagyságrendű szám. Ez egyszerűen szólva az akkumulátor erejét fejezi ki, tehát egy nagyobb indítóáramú akku nagy hidegben is gyorsabban képes pörgetni, így biztosabb indítást eredményez, amelyek között a nagy indítóáram 750-800 A
Fókuszban a start/stop rendszer
A legújabb fejlesztésű, a környezetvédelem érdekében start/stop rendszerrel ellátott gépjárművek olyan extra igényeket támasztanak az indító egységekkel szemben, amelyeket az eddigi akkumulátorok már nem, vagy csak nagyon nehezen tudnak teljesíteni és az újak akár 900 A indítóáramig biztos elindulást kérhetnek.Egy kis off,Spciel én ezt akkor értettem meg mikor az Opelnèl ami minden elektronikus gondolok itt a pedálok , kormány szervó, kapcsolóig minden , itt igen is érdemes pont az indító áramot nézni , mert 61Ah akkumulátor ami 4-500A jó ha be sem akar indulni csak kínkeservesen . Majd kapott egy nagyobb ugyan ilyen 61Ah akkumulátort és meg az alapjárat ingadozás is megszűnt .
Az ára kicsivel nagyobb , hagyományos 61A akksi került 24E , míg a nagyobb indító akku 32E volt.
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz Luck Dragon #214 üzenetére
Még egy amit elfelejtettem, hogy minden autó könyvében amit kapott az autóhoz , benne van hogy mi az a minimum ami kell neki.
Eddig is amit eddig néztünk benne volt.
Bár speciál a Daciát még soha nem néztem.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
konyi79
addikt
Sajnos a Start-Stop rendszerek és a fejlett energia menedzsment megjelenésével az egyszerű és relatív olcsó akkumulátorok kiszorultak. Az egyszerű akkukat a sűrű önindítózások, a féküzemmódra időzített nagyáramú töltések kinyírják.
A SS rendszer esetén AGM vagy EFB akkumulátor kell, attól függően, a gyártó mit ajánl. Ez gyakorlatban sajnos azt jelenti, hogy egy 70Ah-s akku lehet 30k helyett 60k is.
A Dacia tulajok elég jó helyzetben vagytok szerintem, mert szervízben marha jó áron (relatív) vannak a Motrio akkuk, amire ráadásul ott a 3 év garancia. Minimális szervíz munkadíjért cserébe ott a biztonság, ha beszarna szó nélkül cserélik. Tapasztalat.[ Szerkesztve ]
-
És mi van akkor ha vége a három évnek, vagy a felhasználó már nem viszi szakszervízbe , pont az a három év elég hogy a gyári garancia lejárta után megadja magát.
Pont az általad írt akkumulátor márkát még nem is hallottam és lehet hogy csak magamból indulva ki nem venném meg, hanem Exide vagy Varta vagy tudom is én. Persze az általad leírtak reálisak és az árak sajnos ezzel arányosan nő.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
válasz AMD Power #218 üzenetére
Ez megnyugtató, bár már a neves márkáknak sem hiszek, főleg mikor a Varta prémium akkumulátort megnyílt és a nitrit folyadék Niagaraként a fél motortérben eluralkodott. Pedig még egy éves sem volt a gondozás mentes csoda bogár.
Akkor kiakadtam.[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Šolaire
veterán
válasz Luck Dragon #219 üzenetére
Én meg azt se tudom milyen van az enyémben.
“Praise The Sun” \[T]/
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #219 üzenetére
-
konyi79
addikt
válasz Luck Dragon #217 üzenetére
Semmi. Ehhez nem kell szervízbe hordani. Csak opciónak írtam, mert szerintem megéri. Sok autónk van, mégtöbb volt, van tapasztalat akkumulátorokkal bőven.
A gyári akkuk ritka jól bírják. Nem ritka, hogy 5-6 évet is elmennek. Utána rakod bele a Varta, Exide, Banner vagy bármit, aztán csodálkozol, hogy néha 2 évet se bírnak ki. Visszavinnéd, de adtak rá ugye 6 hónap, jó esetben 1 év garit. Ha csoda és van rá 2 év szerencséd lehet, ha tudod bizonyítani, hogy szakember építette be, viszel szakszervízből igazolást, hogy az elektromos hálózat rendben, töltés oké, akkor nekiállhatsz vitatkozni, cseréljék ki.
Ezzel szemben ha rászánod azt a 0,5h munkadíjat, a Renault szervize építse be az általa típushoz ajánlott akkut, ha gond van vele 3 éven belül, rámér egy multiméterrel és kicseréli, ha rossz.(#218) AMD Power
Ez se ilyen egyszerű.
Amit nyersz a vámon, elviszi a révész.
Azaz amit spórolsz az akku élettartamán, azt majd beletankolod, amíg üresben ketyeg. Lehet itt okosan, hogy ha látod, hogy mindjárt vált a lámpa, akkor nem engeded fel a kuplungot és akkor nem áll épp le. De a 90mp piros ciklusra minek járatni? Az akkut kb 2015 óta nem kíméli az autó, elég durván menedzseli a töltést még egy Dacia is. Alapjáraton ritkán, gyorsításkor szinte sose tölt, motorfék üzemben meg egy hagyományos akku hamar szétpukkadna, akkora feszültséggel nyomja neki.A Motrio a Renaultnál a budget gyári. Sokszor kb ugyanaz, az olcsóbb színű dobozban.
-
válasz AMD Power #221 üzenetére
"Ha a Bardinal rákeresek a Dacia-ra akkor itt pl sehol nem látom ,hogy SS-e vagy sem az aksi."
Sajnos ezt neked kell tudnod. Az a biztos. :)Logan esetében ha jól rémlik , mindegyik motor esetében azaz, 1.0-0.9T- 1.5D jobbos akkumulátor kell.
Az 1.0 esetében szerintem bőven elegendőnek kell lennie a 350-400A vagy a feletti 50-55Ah akkumulátornak.
De meg merném kockáztatni hogy 0.9T motorhoz is elegendő.Persze nem vagyok jós, csak valamilyen szinten próbálok következtetni a tapasztalataimból.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
AMD Power
titán
Ebben is van valami. De engem nem is inkább az akkumulátor élettartama ami "aggaszt". Az önindító és egyéb elektromos dolgok amiknek ez ss-s rendszer nem igazán lehet a nagy barátja. Azt mondjuk nem tudom ,hogy mennyivel csökkentheti a fogyasztást városban ennek a rendszernek a működése.
Amúgy igen ez a Motrio aksi és márkaszerviz dologban bizony teljesen igazad van!
-
válasz AMD Power #224 üzenetére
Akkor ezt a leírást neked készítette a szerző. Itt mindenről megkapod a választ.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #225 üzenetére
Elolvasom!
Szerintetek főleg 80%-ban városi használatra , sok rövid távra néha akár 3-4km mennyire szabad vagy "jobb" 0.9T venni a 75 Sce helyett? Fogyasztásban azt olvastam ,hogy a turbós kb 1l + a simához képest. De engem inkább a megbízhatóság érdekel. Melyik bírja jobban ezt a felhasználást. Sima szívó inkább!? 👍
-
válasz AMD Power #226 üzenetére
Ha tényleg ilyen sokat használod városon belül akkor szívó motorral tessék venni inkább.
Bár nem hinném hogy 0.9T is sok baj lenne. Néha meg kell járatni, na meg ami a legfontosabb indulás előtt és leállítás után az egy perc kivárásra a turbó miatt.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #227 üzenetére
Ki fogom probalni mind a kettot. De a jozan esz a sima szivo fele hajt. Raadasul kozel 1l tobbet eszik 100km-n.
-
-
válasz AMD Power #230 üzenetére
Arra számítanod kell hogy azért nem egy Bugatti. Az egész egy nagy műanyag bölcső. Látszódnak a csavarok olyan helyen ahol alapból más autóknál ez takarva van. Illesztések sem futnak olyan szépen egyes pontokon. De ahogyan régebben írtam én ezt úgy fogom fel hogy ez egy őszinte autó akar velem lenni. Nem rejt el semmit.
Avagy egyszerű de nagyszerű.Eleinte én is vakartam a fejem hogy Dacia... Mert ugye szülők, nagyszülők jaj a mi korunkban megvettük és újra össze kellett szerelni meg tudom is én hogy még milyen történetek keringtek eme márkáról és az ember akarja vagy sem ez bele ivódik az ember agyába.
De aztán használat során rá kellett jönnöm hogy ezek már annyira alaptalan .
Egy szó mint száz, az embernek vagy tetszik vagy sem.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Šolaire
veterán
válasz Luck Dragon #232 üzenetére
Mikor megvettem a sajátomat utána gondolkodtam és mondtam a páromnak most akkor mi egy Renault-ot vettünk. Egyébként rengeteg dacia-t láttam ma is szóval veszik az emberek.
“Praise The Sun” \[T]/
-
-
AMD Power
titán
2017 fejlesztes ez a Sce motor.
Amugy igen. A jelet es a "kasznit" nem nezve Renault az egesz.Luck Dragon Logikusan nem veletlen az ara. Foleg ugy,hogy nem.egy dodzsem meretu autot veszel. A mostani 60 lovas F Astra utan minden eros. Persze ez a Dacia sem lenne egy villam. De 3.55 millio egy alap Clio. Ami ugy meg formara is bejon. Kerdes,hogy annyival jobb e. Amugy amivel meg szemezgetek az Suzuki Swift.
-
Šolaire
veterán
válasz Luck Dragon #234 üzenetére
Régen pedig azt mondtam nekem ha lesz kocsim akkor nem renault lesz. thalia- n vizsgáztam utáltam.
“Praise The Sun” \[T]/
-
válasz AMD Power #235 üzenetére
Csak ott az 1.0SCE 65LE motoros Cliot kapod. Tízzel kevesebb, megéri?
Nem.Šolaire
Nos az élet fintora.
Én mondhatni volt pár autóhoz szerencsém és meglepő vissza gondolva hogy amire azt hittem hogy jó az nem, amire meg nem is gondoltam volna az meg nagyon bejött. Ezt nagyon kifejteném , de nem teszem. Mert rá koppintanak az orromra hogy ez már nagyon off.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Šolaire
veterán
válasz Luck Dragon #237 üzenetére
Pici off belefér. Teljesen amatőr vagyok ebben a témában. Régebbi thalián vizsgáztam kb 2008-ben imbolygott mint egy csónak. Utána 10 év kihagyás úgy ültem volán mögé. Dacia nagyon kezes toleráns autó ha lehet ilyet írni nem bántam meg.
“Praise The Sun” \[T]/
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #237 üzenetére
Ahh. Az biztos nem. Gyengebb is es raadasul tobb mint 100kg nehezebb mint egy Logan. Suzuki Swift viszont , benne marad meg a pakliban.
-
válasz AMD Power #239 üzenetére
Ott nem úgy van hogy kifutnak a sima benzines kínálat és csak a hybrid konstrukciók maradnak meg, ezáltal az új árakkal kell számolni az autó vásárlást?
Šolaire
Röviden ,most ha autóvásárlás előtt állnék egyetlen egy német márkát sem választanám, plusz a Fordot is erősen kerülném.
Első helyeken lenne Toyota HBR & PSA HSN.
De a Renault új E-TECH is érdekes lehet.Ezeket a leszűréseket flottában futó járművek adták.
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Šolaire
veterán
válasz Luck Dragon #240 üzenetére
Suzukinál is sok kereskedő bevásárolt mert utána már csak ilyen "öszvér" megoldások lesznek. Dacia pedig benzin gáz felé lép hogy továbbra is olcsóbban tudja adni az autóit. Kiváncsi vagyok pár év múlva hogy fog alakulni.
“Praise The Sun” \[T]/
-
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #240 üzenetére
De en is ilyesmit hallottam. Es ugye mivel nalunk legkozelebb is jovore esedekes a vasarlas igy valoszinuleg azok is ki fognak esni az aruk miatt.
Itt van amirol beszeltetek.
Ígéretes új benzinmotort mutatott be a Dacia
-
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #244 üzenetére
Kivancsi leszek! Bar engem egy uj Logan/Sandero III. jobban erdekelne.
-
-
AMD Power
titán
válasz Luck Dragon #248 üzenetére
En ezt megvarom. Mar csak azert is mert 2021 elott amugy sem tudnam megvenni. Az a piros nagyon szep belole!
-
AMD Power
titán
2016 Dacia Sandero 1.0 SCe 73HP - acceleration 0-150 km/h [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Politika
- Nők, nőügyek (18+)
- Milyen routert?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Elektromos autók - motorok
- További aktív témák...