Új hozzászólás Aktív témák

  • _X10Dead_

    aktív tag

    válasz Jackal2 #30809 üzenetére

    Értem, sőt, tetszik is, így módosítom az álláspontomat.
    Az akkuk időbeni változásának vizsgálata tényleg jó dolog, és ha komolyan veszed a projektet, akkor hasznos is. Erre a belső ellenállás mérés jó módszer, sőt, nem is nagyon tudunk mást helyette. A gond csak az, hogy ezt nem lehet minden kétséget kizáróan mérni, mert a "belső ellenállás" nem egy pontosan definiált fogalom.

    Tudjuk, hogy mire vagyunk kíváncsiak, de a konkrét információt csak becsülni lehet, mert a mérést nagyon erősen befolyásolja a teszt környezet, sőt, maga a mérés, illetve a feltett kérdés is.
    Kábé, mintha arra lennél kíváncsi, hogy mennyit eszik a kocsid. Nincs egzakt válasz, mert nem mindegy hogy hol (Alföld vs Alpok), mikor (tél vs nyár), milyen terhelés mellett (tata-tempó, város, versenypálya) szeretnéd meghatározni, (sőt, ha hybrided van, akkor még a mérés hossza is durván torzíthat).

    A töltőkbe épített elektronikát én azért nem tartom sokra, mert nem tudom, hogy milyen paraméterekkel dolgoznak, sőt biztos vagyok benne, hogy a kapott eredményeknek nem sok köze van a valós terepi igényekhez. Miért? Mert a méréshez komolyan terhelni kellene az akkut, méghozzá nem csak egy pillanatra, a kivett energiától meg meg kellene szabadulni.
    A lényeg, hogy szeretnéd tudni, a cellákból mekkora hatékonysággal szerezhető vissza az eltárolt energia. Gyakorlatilag az akkura írt "C" érték (bármit is jelensen az) valóságtartalmára, pillanatnyi értékére, illetve időbeli változására vagy kíváncsi. Most arra készülsz, hogy az egyik voodoo számot lecseréled egy másikra.
    Én a töltőkbe épített elektronikának pont annyira hiszek, mint a kocsik esetében a gyári fogysztási adatoknak: semennyire. Arra nyilván jó, hogy meg tudjak különböztetni egy KRAZ-t egy Priustól, sőt arra is, hogy lássam, két hasonló kocsi közül az egyiknek komoly gond van a motorjával, de arra nem, hogy eldöntsem, hogy az én valós felhasználásom mellett az 1.6-os Honda, vagy az ezres Fabia fogyasztana jobban.

    Nekem az lenne a javaslatom, hogy dobj össze valami olcsó, könnyen összerakható teszt környezetet, és kezdj azzal mérni. Ezt jól körbe-blogolhatnád, más is kedvet kaphat és be tud csatlakozni a projektbe.
    3S-re nagyon egyszerű megoldani a minden boltban kapható 12V-os halogénizzók miatt, és bónuszként kapsz egy olyan cuccot is, amivel gyorsan vissza tudod meríteni az akkukat tárolási feszre.
    Ettől eltérő cellaszám esetén (ha releváns adatokat akarunk) a képlet kicsit bonyolultabb, mert olyan standard nagy-fogyasztót kellene keresni, aminek a feszültsége illeszkedik az akku névleges feszültségéhez.
    Ez még mindíg nem tükrözné a terepi körülményeket, még mindíg megmaradna az "almát a körtével" probléma is, de legalább lehetne tudni, hogy mi a mérés tárgya, mik a korlátai és mennyiben összevethetőek egymással a kapott adatok

Új hozzászólás Aktív témák