-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geller72
veterán
válasz
tonyrulez
#35198
üzenetére
Itt olcsóbb..egy picivel.
-
tonyrulez
őstag
Nézegetem a racereket, erre szembe jön velem egy jó kamerás is
Gearbest-en EU raktárból $177+$13 posta a Hubsan X4 H501C. Utánanéztem, ennyiért nagyon jónak tűnik: hosszú üzemidő, jó sok telemetria adat, működő GPS (előző drónom után ez nagy szó), meglepően szép kép. Nincs FPV de annyira nem is hiányzik. Megér ez ennyit, van valakinek ilyen? -
Geller72
veterán
válasz
SpydeR3412
#35192
üzenetére
Melyiket rendelted? Eachine, vagy a furibe boardját, vagy egy harmadikat? Az a furibe F3-as 21-ért nem olyan rossz.
. -
molnigee
aktív tag
válasz
Teréz Atya
#35190
üzenetére
Minden jól van állítva, én gépemet vette át

-
Geller72
veterán
válasz
molnigee
#35105
üzenetére
Ezzel a mode hozzáadással az a baj, hogy azt látod, ami a fenti képen, viszont ezt kellene:
Ki kell derítenem, hogy az altitude hold miért nem akar normálisan működni, ijesztően viselkedik. Egy méteren ad magának egy kövér gázt, és elindul valamerre oldalra. Ez egy fél kilós racernél, ilyen motorokkal, (40/30A-os Esc-ekkel) nem játék.
. Baro és iránytű is van rajta, az említett F3 10 DOF-al van szerelve.
. -
maximilian4
addikt
köszi puszi mindenkinek
-
válasz
Teréz Atya
#35190
üzenetére
Szerintem Sanyi az!
![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
szacsee
nagyúr
válasz
maximilian4
#35189
üzenetére
CG v. CoG: Center of Gravity, súlyközéppont, ha nem középen van és pl a kínai néni kisebb akksival reppent, Te pedig nagyobbal és előrébb helyezted, akkor elvileg a vezérlő korrigál és áll mint a cövek, de találkoztam olyannal is hogy húzott valamerre emiatt a kopter. Egy próbát megér, hogy akkisval a súlyközéppontban elbillen-e a drón valamerre.
Acc. kalibráció pedig CF-ben, BF-ben stb (cleanflight, betaflight) tudod megtenni.Síkvízszintes talajra rakod, kalibrálsz, próba és öröm é bodottá.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
maximilian4
#35189
üzenetére
A board and sensor alingment ez alapjan van beallitva?
Gondolom SP F3 vezerlo 90 fokkal elforgatva, a gepen rajta vannak a zold motor donto ekek.@szacsee - minden hatodik ember kinai.

-
maximilian4
addikt
válasz
szacsee
#35187
üzenetére
Ezt magyarul is leírod?
Hol csekkoljam, van valami leírás erről? Amúgy az a kínai néni a fórumtársunk. De ő valószínű jól állította be. -
Teréz Atya
senior tag
válasz
syler123
#35185
üzenetére
Khmm, ideznem magam:
A flysky i6 Mode1-bol Mode2-be rakhato, csak ki kell cserelni a gimbalokat.
Kitekered a csavarokat, kihuzod a gimbalok csatlakozoit, kicsereled, osszerakaod, kesz. Ja, meg a menuben beallitod Mode 2-nek. -
szacsee
nagyúr
válasz
maximilian4
#35157
üzenetére
CG jól be van állítva? Acc. kalibráció megvolt?
Lehet kínai néni a térdén állította be.
-
syler123
veterán
-
szacsee
nagyúr
Nekem így kis rutinnal nem ez a furcsa, hanem az, hogy pl a vezérlőnek nagyobb jelentőséget tulajdonítanak, mint az akksinak pl.
S-bus-t használva még oké, de sokan pwm-ppm módban repkednek F3-as vezérlővel 30C-s akksival, mikor egy akksicserével már jóval nagyobb feelinget érne el.
Mire valaki érzi a különbséget az F1 és F3 vezérlő között, addigra már az F3 is a süllyesztőben lesz szvsz, vagy legalábbis a harmadik BL drónját repteti.![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Saccco
nagyúr
válasz
tonyrulez
#35164
üzenetére
Csak hogy könnyebb legyen dönteni: Ramboo Whoop
-
maximilian4
addikt
Ráadásul épp fentebb írta egyik tag, hogy van neki egy nem használt SP F3 verzió.
-
Magnézium
csendes tag
válasz
Teréz Atya
#35177
üzenetére
Igen,ebben van 6 axis gyro. A másikat nem ismerem,ez az első drónom,egyelőre ismerkedem velük.
-
Vaze
őstag
válasz
syler123
#35117
üzenetére
Bocsi hogy rakerdezek,de neked miert nem lett volna jo a Falcon 180 Naze32-es vezerlovel?
En sem probaltam meg racer gepet,de ha belegondolsz,nekunk mint kezdoknek,szerintem eleg a Naze32-es valtozat.
Amugy nem tudom hogy,miert nem ajanlanak a hozzaertok egy vezerlo cseret?Allien forumtars nekem azt ajanlotta hogy ha esetleg szeretnek sp 3-as vezerlot akkor ki is cserelhetem idovel. ez lenne az
-
Magnézium
csendes tag
Sziasztok!
Kaptam egy Revell-Control Orbix drónt. http://www.revell-control.de/produkte/quadrocopter/orbix/
Tölteni úgy kell,hogy tartozik hozzá egy USB kábel, és a számítógéphez csatlakoztatva 30-35 percig kell tölteni.Az a kérdésem,hogy úgy is fel lehet tölteni,hogy az USB kábelt nem a gépbe dugom,hanem egy adapterbe,ami t pedig a 220-ba?
Előre is köszönöm a segítséget!

M. -
syler123
veterán
válasz
Allien
#35172
üzenetére
Elég 8 perc játékidő?
Nem a holdra akarom vinni, nem azért kell több akksi, hanem hogy kicsi tovább tartson a game. Mondjuk a h8s is tud gondolom egy 6 percet, szóval az már 14 perc. Utána meg remélem lesz hasonlóan jó brushless motoros gép, mint a falcon 180 hasonló árban. -
syler123
veterán
válasz
Allien
#35169
üzenetére
Megvárom hogy megjöjjön, aztán meglátom hogy kell e hozzá másik táv. Tudom hogy nem márkás az akksi amit írtam, de a 3db olcsóbbra jön ki, mint a Turnigyból 1. Itt meg ha lemerültem rakok bele egy másikat
Szerintem annyi ér ez az xk 250 hogy még akksira költsek, mert azért 8 perc repülés az semmi.dudicukrasz: Ilyen alapon a H8 minire is ráhívhatják a rendőrt, szerintem az is felmegy 50m magasra, csak akarni kell.... Ez a törvény úgy ... ahogy van.
-
dudicukrasz
tag
-
Allien
veterán
válasz
syler123
#35167
üzenetére
Hát ezzel a lógikával ugye akkor minek pl x6-s távot is venni hozzá?
Nekem még megvan, és nem terveztem eladni. Igaz, mióta megvan az X251, egyszer vettem elő csak. De, ettől, ha nem vettem volna mást, akkor EZT használnám. Pedig van más is, pl MJX X600 is.
AMi az akksikat illeti. Amit Te linkeltél, az milyen gyártmány is?
Elvileg, a Turnigy akksija tovább bírja, de a lényeg, a maximumot hozza ki a gépből. Lehet persze, hogy a másik se rossz hozzá, simán megéri az árát, ha másért nem, a plusz csatlakozók miatt. ![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
tonyrulez
#35164
üzenetére
Azta, ahogy latom csak a Flying 3D X8-hoz jar a modifikalt flysky i6 taviranyito. Ez, ami neked van, kijelzo nelkuli a NightHawk em-16-ra hasonlit. Az bindel flysky ia6b vevovel PWM es serial modeban, PPM-ben nem. Viszont igy sincs failsafe.
Tehat vagy veszel egy flysky a6 vevot, ami hulye mint a seggem, de bele van egetve a failsafe a gaz csatornajara.
Vagy veszel egy masik tavot, pl. i6. A flysky i6 Mode1-bol Mode2-be rakhato, csak ki kell cserelni a gimbalokat.
Kitekered a csavarokat, kihuzod a gimbalok csatlakozoit, kicsereled, osszerakaod, kesz. Ja, meg a menuben beallitod Mode 2-nek. -
syler123
veterán
válasz
Allien
#35166
üzenetére
Azt írták itt hogy megunom 1-2 hét alatt, ez igaz lehet? (Úgy tudom neked van ilyen géped, persze lehet már eladtad) Konkrétan ezért nem is vettem hozzá több akkut, ha tényleg 1-2 hét alatt megunnám, akkor eladom, nem veszek hozzá több akkut.
Miért ne inkább ezeket vegyem? 3-at kapok azon az áron, ami az általad linkeltnél csak a szállítás.
A Tarantula x6 távot ajánlják még nagyon az x250-hez, az 10 dodó környéke.
-
Allien
veterán
válasz
syler123
#35122
üzenetére
Ha komolyabban gondolod, akkor normális akkut veszel az X250-hez. Turnigy nano-tech 950mah 1S 25~50C,
Igaz, drágább, kicsit kilóg belőle (de egy szigszalag megfogja), és kb 3300 a szállítás. De, tovább repül, és tuti szereti a kicsike.
-
MAxxYD
tag
válasz
Saccco
#35158
üzenetére
A Realacc GX210-ről mi a véleményetek?
Van hozzá SP F3 is, és brutál erős.
A neten nagyon odavannak érte (pl. alishanmao) és az ARF nagyon olcsónak tűnik számomra.Realacc GX210 CC3D Naze32 F3 Racer ARF Without VTX Camera Battery Remote Transmitter
Realacc GX210 CC3D Naze32 F3 FPV Racer RTF with 700TVL Camera 40CH VTX
Ezekből az árakból még lejön 20%

A Realacc GX210 ARF verzió SP F3-al és kuponnal 74 USD.
-
tonyrulez
őstag
válasz
Teréz Atya
#35149
üzenetére
Van, csak sajnos kijelző nélküli, bal kar is középre beállós, amit mondtál az meg kínai nekem
Eddig volt H8 minim és egy U807, nagyon nem mélyedtem el még a drónok lelki világában.Saccco: És sajnos mode2 sincs

-
MAxxYD
tag
válasz
dudicukrasz
#35140
üzenetére
Még sosem volt compass-os gépem.
No mindegy, így jártam.....
-
molnigee
aktív tag
válasz
maximilian4
#35157
üzenetére
Trimmelhetsz rajta, jobb kar mellett balra a kis pocok, azt lefelé húzod pittyeg, ezzel hátra felé trimmeled.
-
Saccco
nagyúr
válasz
tonyrulez
#35148
üzenetére
Brushless fronton Falcon 180-at szereti mindenki nagyon. Csak úgy néz ki, hogy nincs SP F3-as már belőle.

-
-
molnigee
aktív tag
válasz
maximilian4
#35153
üzenetére
Szerintem akkor jó, az aux 1 vagy 2 öt, amit nem a 3 álásura raktál, rakd az swd-re. Ez lesz az arm. Ha ezt lentre húzod akkor utánna mennie kell. Propokat vedd le.
Megneztem, chanel 6 menjen swd-re. -
Geller72
veterán
Az Index mai cikke a dróntörvényről. Tanulságos.
. -
maximilian4
addikt
válasz
molnigee
#35152
üzenetére
A gépben lévő vevővel bindoltam. Tuti sikerült is, mert a az táv beállításában pl. állítottam a 3 állású kapcsolót és azok változtatására reagál a gép is (legalsó állásban állandóan csipog pl.). Mikor a távot bekapcsolom és a gép először van vekapcsolva akkor egy piros led tized másodperce felvillan a gép közepén és egy csipogás is hallható, valamint a vevőn már állandó pirosra vált a led a villogás helyett.
-
molnigee
aktív tag
válasz
maximilian4
#35151
üzenetére
No, a motorok nem fognak feloporogni, mivel disarm van. A csipogas változik meg az fcn a led mikor a távot bekapcsolod? A gépben lévő vevővel bindoltal?
-
maximilian4
addikt
válasz
KaiotEch
#35147
üzenetére
Teljesen így csinálom. A kijelzőn is ugyanezeket írja ki ahogy haladok és direkt ilyen sorrendben is csinálom. 100-szor megnéztem hogy mi lehet a hiba és egyszerűen nem értem... Egyedül arra reagál a gép ha a gáz kart felnyomom fullra és a jobb kart pl előre tolom fullra, vagy jobbra-balra. Ekkor csipog egyet egyet a drón, de amúgy semmi..
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
tonyrulez
#35148
üzenetére
Van egy jo hirem, valszeg van egy Flysky tavod.

A rossz hirem az h a 10ch mod nem fog menni az i6 serial kabeljaval, mert az egesz flasht felul kell irni bootloaderestol, mindenestol egy st-linker-rel es meg ekkor sem grantalt a siker. Ha nem kell 10ch, akkor hagyhatod beken.
-
tonyrulez
őstag
Üdv!
Fél éve vettem egy Flying3D X6+-ot, hulladék
Most mégegyszer megpróbálkoznék egy remélhetőleg működőképes drónnal. 50k környékén (még áfa előtt) melyek most az ajánlott brushless racer vagy annak mondott drónok? Nem kell nekem se GPS, se altitude hold, én akarom adagolni a gázt. A gond az hogy nincs hozzá semmim, tehát kontroller tuti kell, Flying3D FPV monitorját még fel tudom használni, arra most nem akarok ezen felül beruházni. 
-
válasz
maximilian4
#35146
üzenetére
Akkor nem bindelte. Így kell.
(#35148) tonyrulez: Mennyire tudod kezelni a gépet, hány óra irányítás van a kezedben? Ha már megy a kezelése az 1S akkus géppel, akkor mehetsz racer felé. Mondanám a Falcon 180-at, de a vezérlő, amivel még kapható szar. Wizard X220-asról viszont jókat lehet olvasni.

-
maximilian4
addikt
válasz
maximilian4
#35145
üzenetére
Szerintem bindelte, de semmilyen parancsra nem reagál a gép.
-
szacsee
nagyúr
válasz
maximilian4
#35143
üzenetére
Milyen táv és milyen vevő?
-
kimista
aktív tag
válasz
maximilian4
#35141
üzenetére
ha vártál fél órát, akkor várj még egy párat

1-2 másodperc. -
maximilian4
addikt
Mennyi ideig kell bindelnie a gépnek?
Már kb. fél órája megy. A táv még azt írja hogy RXBinding és meghatározott időközönként csipog. -
Geller72
veterán
válasz
Teréz Atya
#35128
üzenetére
Mindig tetszettek a cikkjeid. A stílus miatt is.
. Köszi ezt is. 
-
Geller72
veterán
válasz
kimista
#35135
üzenetére
"szvsz aki a kettő között van, az még nem döntött."
-Ez szerintem meg egyáltalán nem biztos hogy így van.Én elég komolyan bicajozom (ha van időm, persze
) Szeretek betonon is menni, speed géppel, erre van a Bianchim. de szeretek betonon menni betonra épített MTB-vel is, mert az üléspozíció jobb rajta, viszont az építésnél ötvöztem a speed tulajdonságaival is. És van építve terepre MTB-m, mert azt is szeretem. (Motorozás dettó)A drónokkal is így vagyok.Tetszik a racer nagyon, de van amolyan light-os repkedő gépem is és a minik, valamint már megvan a kameraplatformos gépem is, hogy milyen lesz és mikor. Én mindegyiket szeretem, ha tehetem, mindegyikkel szívesen repülök. Mindegyiknek megvan a maga szépsége, stílusa, mint a motorozásnak is. Jó pályázni is cross-géppel, de szeretek endúrózni is, ha éppen úgy adódik és a speed sem esik messze tőlem. De azt is megértem, ha valaki csak egy irány iránt érdeklődik. Biztos, hogy két racerem mindig lesz, amíg drónozom. Ez a kihívás miatt érdekes, tetszik. De a kameraplatform is érdekel, a lehetőségei miatt.
. -
MAxxYD
tag
válasz
dudicukrasz
#35136
üzenetére
Még nem akarom megbontani, mert már futottam pár kört a Gearbesttel (onnan vettem) és fennáll a visszaküldés lehetősége is.
Viszont van olyan opció is, hogy fizetnek 70USD-t és abból megjavítom/javíttatom.
Ha ez esetleg egy tipikus ESC probléma, akkor érdemest lenne ezt választani, viszont ha annál komolyabbról van szó, akkor marad a visszaküldés.
Ebbe a masinába pl. egy "motherboard" 80 USD, míg egy ESC csak 15.
Az igazi kérdés inkább az, hogy miért ugrott fejest a földbe...
Okozhat esetleg ilyet a compass kalibráció hiánya? Az nem volt benne, hogy meg kell csinálni első felszállás előtt, csak a leírás végén említik. -
kimista
aktív tag
válasz
Teréz Atya
#35134
üzenetére
én is gonodlkoztam anno ilyen gépen, ami nem kamera platform, lehet vele zúzni, de azért valamennyire tudja az autonóm dolgokat. de aztán idővel az ember eldönti, hogy melyik kategória érdeklni, a videó v a racer. szvsz aki a kettő között van, az még nem döntött.
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
kimista
#35132
üzenetére
A KGB project egy 280-as NightHawk és elég gyakran elkóricálok vele 5-600 méterekre. Nem is szeretem racernek hivni, jobban passzol ra a cruiser vagy grand turismo.

Kisfalum kornyeken marha sok a csatorna es tul sokan toljak illegalban a wifi boostereket. Mar majdnem 2X vizbe esett a masina ez miatt.
Racsingolasra egyelore jo lesz a kis falcon, kesobb meg epitek valamilyen versenygepet. De kezdek rajonni h a freestyle jobban erdekel mint a koridok, szoval ezen meg agyalok h mi lesz. -
maximilian4
addikt
Így már tiszta. Köszi a választ mindkettőtöknek.

-
kimista
aktív tag
válasz
Teréz Atya
#35131
üzenetére
jah hogy te a rth-ról beszélsz. azt hittem racerezünk

racernél nincs jelvesztés, mert max 100-200 méterre repülsz, 5 méteres magassában. Persze nem mindenki arra használja a racert mint amire való
(jo nyilván túlzok)
nyilván, épeszű ember (no offense) nem rak rth hardvert a racerbe, ezért mondm h a 10 dof mint maga mekkora fasság.
persze jó dolog, ha lesz ilyen, de ilyen elven rakhatnál bele sonart is, meg tárgyelkerülést.
de ez már inkább másik kategória, egy 330-450es gépben sokkal életszerűbbnek látom, mint egy versenyre kihegyezett 210es racerben. -
kimista
aktív tag
válasz
maximilian4
#35126
üzenetére
brushless motornál nincs olyan h cw vagy cww. egy fajta van. kábel cserével lehet az irányt változtatni.
a cw csak a prop csavart mutatja, mint amit kaio is mondott. valóságban az önzáró anya megfogja, szóval sima 4 db cw motor mehet minden gépbe. -
kimista
aktív tag
válasz
Teréz Atya
#35125
üzenetére
baro is felesleges, nem szabad támaszkodni ilyen dolgokra, mert sose tanulsz meg repülni vele. olyan mint a headless mód. nemkell, tanulj meg repülni.
én a 3 dof-os vezérlőket várom, kifejezetten acro módra, amin lehetőség sincs horizonba tenni
-
Teréz Atya
senior tag
Megszultem a cikkem a KGB projectrol.
"A KGB project (Kopter Geza's Blackhawk project) egy autonóm repülésre is képes versenydrón létrehozását tűzte ki célul a lehető legköltséghatékonyabban a már meglévő 280-as madaramból, ami egy Emax Nighthawk 280 pro." -
válasz
maximilian4
#35126
üzenetére
Igen minden esetben így kell. Az hogyha fel van tüntetve a motornál, hogy CW/CCW, az a felül levő csavar irányt jelenti. Tehát, hogy a prop anyát melyik irányba csavarod rá, ahol nincs feltüntetve ott mind a 4 egy irányú, önzárós anyával kell használni.
-
maximilian4
addikt
válasz
KaiotEch
#35123
üzenetére
nem válasznak
Néztem videókat a motor és az esc illesztéséről. Egy dolgot nem értek. Ha jól emlékszem akkor a cw-t úgy kötötték be, hogy a motorból kijövő 3 vezetéket az esc-nek az azzal szembe lévő pontjába forrasztották (ugye 3 db forrasztási pont van), tehát a bal vezetéket az esc-n lévő bal pontba, középsőt a középsőbe, a jobb vezetéket a jobb oldali pontba. Viszont a másik 2 motornál 2 vezetéket tetszőlegesen felcserélt és úgy forrasztotta (pl. a középső vezeték ment balra, a bal vezeték középre, a jobb ment ugyanúgy szembe). Ezt minden esetben így kell? Akkor is ha a motor eleve ccw? Vagy a fenti eset akkor van ha a cw motort kötöm be ccw-nek?
-
Teréz Atya
senior tag
válasz
kimista
#35118
üzenetére
Novembertol tudja az iNAV az RTH-t, sot jelvesztes eseten is. CF/BF/RF alatt felejtos. A gps nekem bent nem lockol, ablaknal 2D, kint 3d locknak meg kene lennie. Amugy orulet, h az ujjam mennyit tud arnyekolni a GPS-en.
Amugy sokaig nem ertettem h F4 lapokbol miert nem latok 10dof verziot, aztan kiderult, h azert mert rajottek a gyartok h semmi ertelme.
Barot azert inetgralhatnak. -
MAxxYD
tag
Sziasztok,
Egy kis segítséget szeretnék kérni.
Vettem egy XK Detect X380-at, de kisebb műszaki problémám van vele.
Első felszálláskor megvártam, amíg megtalálja a GPS-eket, elindítottam a motort és lassan elkezdtem vele emelkedni.
Kb. 1 méteren volt, amikor hirtelen csinált egy bukfencet, szó szerint egy helyben megfordulva a földbe állt.
A throttle-n kívül nem értem semmihez sem, flippelni nem is tud....
A gond az, hogy azóta nem hajlandó inicializálni magát.
Az aksi rádugása után a csak a motorokat rángatja, kb. másodpercenként, miközben az első zöld és piros ledek villognak. Nem egyszerre próbálkozik minddel, olyan, mintha körbe menne rajtuk.
A hátulján lévő lámpának elvileg először pirosan - sárgán, majd zölden kellene világítani, de egyáltalán nem világít.
Itt van róla egy rövid videó:Manual:
Start your first flight
> Put your quadcopter on the flat ground, and make sure the flying indicator is pointing to yourself.
> Switch on transmitter and then connect battery with the quadcopter.
> After put the battery into the quadcopter, Wait till the red and yellow light quick flashing turns red and green lights slow flashing or green lights slow flashing(have GPS), then move the sticks as the following picture to start the motors rotating.Van ötletetek, hogy mi mehetett benne tönkre?

-
válasz
syler123
#35122
üzenetére
Igen a Falcon egy valóban jó "kezdő racer" gép ilyen áron. Vehetsz nyugodtan hozzá packot, de 5-6 akkunál több ne legyen, mert pár hét és ráunsz. Nem vagyok benne biztos, hogy tudsz rárakni 3 ágú propot, mert más a felfogatása, mint a többinek, bár nekem nem volt ilyen gépem, így nem tudom. A brushed gépeknél azért 2 akku között hagyd kicsit pihentetni a motorokat, mert gyorsabban kinyíródik.
-
syler123
veterán
válasz
KaiotEch
#35121
üzenetére
Nem is az hogy annyira csodálkozok, de ennyiért jó vétel lett volna, kitudja mikor lesz hasonló árban ilyen tudású gép. Mindegy is, lehet akkor veszek még egy ilyen akksi pakkot az xk 250-hez. Vagy nem lesz valami élvezetes ezzel a géppel a repülés, elég belőle egyszerre 8 perc?

Ezen nem dobna picit, ha 3 szárnyú propellert tennék rá? Melyik mehet ilyenből rá? Még nem vettem hozzá plusz propellert, mert gyárilag adnak hozzá tartalékot.
-
syler123
veterán
Húha, amit kaptam választ Banggood-tól az nem valami jó.
Actually the item you asked above has been stopped production.

Falcon 180-ról van szó.
-
syler123
veterán
-
Teréz Atya
senior tag
A Xiaomi Mi Drone most csak 420 dollar 4 napig. Irtam a FB falamra.
Amibil nem szuletik cikk, csak ilyen szosszenet vagy par mondatos ize, az megy Kopter Geza FB falara, ami hosszabb meg a blogba.
Akinek nincs FB profilja vagy nem akar bejelentkezni az ublock originben letilthatja az idegesito FB-os "jelnetkezz be" bannert vagy a blogomon levo jobb oldalsavban a FB ablakban is megtalalja ugyanazt a kontentet. -
Teréz Atya
senior tag
válasz
kriszbon
#35111
üzenetére
Az ms5611 baro pontosabb. De meg bmp180/280-al is kevesebbet fog liftezni a gep iNAV alatt mint CF/BF alatt. Persze ez meg nem elso kezbol tudom, csak az iNAV felhasznaloktol olvastam.
Nade pont errol irok most cikket, akkor hnap megprobalom befejezni, mert nincs kedvem mindent 2X leirni.
-
Baku
aktív tag
Köszönöm a válaszokat kenés ügyben. Akkor nem kenem, kenje magát!

-
kriszbon
őstag
válasz
Teréz Atya
#35106
üzenetére
Rendben, ismét köszönöm a sok segítséget és információkat.

Lényegében azért döntöttem ez mellett még ha copy is, mert van hozzá doboz meg kábelek, más oldalon még azokat is +ba meg kellett volna venni.
Most még keresgélek hozzá GPS modult beépített magnetométerrel elfogadható áron, barométernek [ez] esetleg nem lenne megfelelő?(#35110) Zoty4 Ezért van nekem Walkera Runner 250 Advance gépem, meg azért mert baromi módon tetszik is, még ha nem is rongyol úgy mint egy igazi Racer(azért majd tavasszal 4S is megy bele).

-
Zoty4
őstag
válasz
Teréz Atya
#35109
üzenetére
Paran hulyenek neztek, de amolyan hibrid gepet szerettem volna. Ami racer, de ugyanakkor pl ha vmi gaz van, pl elmegy a vtx jel vagy nem tudom merre van az elore, akkor return to homemal hazahivnam.jackpotkent meg szeretnem latni a felszalastol xy es z tavolsagokat. Szoval nem kameraplatformra kene, inkabb amolyan biztonsagi megoldasnak kellene
-
Teréz Atya
senior tag
Najo, lelovom a poent. A magnetometernek bezavar a PDB / ESC-ek altal keltett magneses ter. Ha versenyzesre kell, no para, semmi baj. Ha navigalasra, akkor jo messzire kell tenni a PDB-tol az FCB-t, es keves magnesezheto fem legyen a kozeleben. Ha ez sem segit, akkor kulso magnetometer kell. Ez viszont altalaban SPI buszon kommunikal.
-
Zoty4
őstag
válasz
Teréz Atya
#35106
üzenetére
En 10dofosat vettem osdvel

-
Teréz Atya
senior tag
válasz
kriszbon
#35080
üzenetére
Ahogy latom ez egy 6dof SP F3 copy. Szukseged lesz meg egy gps+magnetometer modulra es barometerre. Hazatereshez kell az iNAV, ha idokozben nem portotltak vissza a CF-be a fejleszteseket.
Az iNAV-tol nem kell felni, legnagyobb resze megegyezik a Cleanflight-al, csak az autonom funkciok es a Failsafe masok. Ha nem akarsz uber looptime-ot, akkor boven eleg lesz.BTW jol valasztottal, mert a 10DOF-al csak a baj van. Hogy miert, olvass ra az iNAV wikijen.

-
popi1987
csendes tag
válasz
Agostino
#35062
üzenetére
Low budget megoldás:
én eleinte erről működtettem a storm32-es gimbalt: [link], majd átszereltem handheld gimballá egy elemlámpa segítségével és onnantól kezdve az említett 18650-es elemekkel megy, szintén 7,4V-on.
...igaz, hogy a feszültség így a minimum elfogadható értéken volt \ van, de működőképes.

[ ezt az akksit egy syma x8 töltőjével tudtam feltölteni (de ezt nem látom, hogy árulnák külön) ]
-
virbo
csendes tag
válasz
syler123
#35081
üzenetére
Én is Falcont vettem majdhogynem kezdőként. X251-em volt előtte (meg egy H8 mini, de az a kontroller miatt nem sokat számít ugye), amivel kb 4-5x repültem (5 akksikat), de azt soha nem tudtam úgy irányítani ahogy érzésem szerint akartam. Igauából nem tudtam megfogalmazni miért, de pl az udvarunkban nem tudtam vele kört repülni.
Aztán hirtelen felindulásból vettem a falcont mert épp akkor is nagyon akciós volt. A drónozáshoz csak annyi közöm volt, hogy a gyári kész géppel repültem.
Na hát ráment 1-2 délutánom és pár ősz hajszálam lett, de sikerült némi utánajárással és itteni segítséggel beállítani amit kell, valamint szétszedtem az egészet és befejeztem a gyártását (fc elforgatása, vtx normális rögzítése, vevőt normálisan feltettem, a váz éleit letörtem mielőtt elvágta volna a betáp kábelt). Ezek miatt megértettem mit miért kell csinálni és mik azok amire figyelni kell. Pl a failsafe működése és beállítása.Az első normális repülésnél a gép atomstabilan repült az x251-hez képest, az első akksinál tudtam rendes kört repülni, és az érzésem is az volt hogy igen ennek így kéne történnie. Én nem bántam meg, ennyiért meg pláne jó vétel. Vannak hibái az tény, de megnézve az árát én túlléptem ezeken.

Ja és azóta két blogban is megjelentek hogy mit hogyan kell belőni, szóval ezt se kell kitalálnod.

-
Geller72
veterán
válasz
syler123
#35084
üzenetére
"Ezeknek a motoroknak amúgy mennyi az élettartamuk egy kefés géphez képest?"
-Hidd el. Ez az, amivel nem nagyon kell foglalkoznod.
. Többnyire ennek két oka van. Vagy kinyírod, mielőtt tönkremenne, (Odavered és ennyi) de ha mégsem és netán "természetes úton" halálozna el, én épp most vettem hozzá mocikat mindenféle kedvezmény nélkül 6 euró valamennyiért darabját
.Az a jó, ha van mindegyik motorból készleten. Azaz azt jelenti, hogy 2 CW és 2 db CCW-d van. Ez így, ebben a formában azért baró, mert egyszerre ritkán b*szol földhöz két ugyanolyan motort. Akár orral állsz bele, akár egyik oldalt darálod le, mindenképpen max 1 db CW és 1 db CCW motorod lesz kuka. De maradjunk az alapfelállásnál. Mindkét verzióból egy megy el, még akkor is van két esélyed.
. FPV és Acro mód.Én itt nyuszifül vagyok a többiekhez képest, de..
Az tuti, hogy egyenlő az öngyilokkal az, ha akár csak egy 3S-es géppel rögtön FPV-zni akarsz ACRO módban. Ez kurva élet.
A feltöltött videó alapján el kell gondolkozni azon, hogy ilyen sebesség mellett mit látsz és mire marad időd. És ez "csak" egy Falcon. Mer ma jött egy új szerzemény is.
. Meg egy FPV szemüveg is.
.
Az új szerzeményről annyit, hogy 3S-es akkuval majdnem úgy megy, mint a Falcon 4S-el.
. Aki ezt megépítette, az egy köcsög állat. 
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- OONI VOLT 2
- Saeco Talea Giro Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Mio Star Coffe One Milk Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- Olcsóbb! Új, felbontott Bosch GWX 17-125 PSB 1700 W X-lock prof. sarokcsiszoló flex - 1,5 év gari!
- Game Pass Ultimate előfizetés azonnal, problémamentesen, méghozzá OLCSÓN! Immáron 8 éve!
- Airmsen YW500 ablaktisztító robot / 12 hó jótállás
- Xiaomi 14T 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciaval
- Samsung Galaxy S21 FE 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- HP Zbook Studio G8 WorkStation i7-11850H 32GB 512GB Nvidia Quadro T1200 400NIT, 100% sRGB Garis!
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség
Gearbest-en EU raktárból $177+$13 posta a Hubsan X4 H501C. Utánanéztem, ennyiért nagyon jónak tűnik: hosszú üzemidő, jó sok telemetria adat, működő GPS (előző drónom után ez nagy szó), meglepően szép kép. Nincs FPV de annyira nem is hiányzik. Megér ez ennyit, van valakinek ilyen?

. Baro és iránytű is van rajta, az említett F3 10 DOF-al van szerelve.
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)




Ha 30 perc lenne, akkor meg ugye messzebb akarnád vinni, oszt egyszer csak huss, fel a fára a kopter, vagy go kína.
Nekem még megvan, és nem terveztem eladni. Igaz, mióta megvan az X251, egyszer vettem elő csak. De, ettől, ha nem vettem volna mást, akkor EZT használnám. Pedig van más is, pl MJX X600 is. 





