Új hozzászólás Aktív témák

  • Johnny_vT

    senior tag

    válasz Geller72 #64908 üzenetére

    Németországban eddig is voltak hasonló szabályozások. Sőt, azt merném mondani, hogy a most feldobott EU-s szabálytervezet a németen alapul, mert nagyon nagy a hasonlóság, csak itt-ott egykét számot átírtak.

    Regisztráció? Éghetetlen anyagból készült "rendszám" a tulaj adataival eddig is kellett 250g felett. Változás? Mostmár 250g alatt is kell, plusz be kell regelned valahova. Nem egy nagy érvágás. Ismerjük el: amilyen gyorsan a drónok és fpv cuccok fejlődnek, pár éven belül már tényleg nehéz lenne ellenkezni egy autókhoz hasonló, de light-osabb regisztráció (tulajdoni lap, biztosítás, stb.) ellen. Egyébként a németeknél a "rendszám" mellett már most is kötelező a felelsősség-biztosítás, de ez józan ésszel belátható, hogy amúgy is kell, hogy ne te fized az esetleg autóra pottyanó drón által okozott €2000-s kárt, hanem a biztosító. (Mármint normális országban belátható, sajnos Magyarország erősen távolodik...) Ja és a súly kérdés: már rég vannak erre specializálódott gravírozó és festő műhelyek, akár nano méretben is rendelhetsz aminek a súlya 0,18 gramm. Kérem válasszuk külön a kifogásokat az érvektől.

    25kg és 120m, erre Gellert72 már részletesen reagált. Őszintén szólva a regisztrációs kötelezettségen kívül (ami józan ésszel belátva teljesen alap lenne), semmi újat nem tudtunk meg. Aki a légi felvételekből keresi a kenyerét ott már nehezebb lesz a dolog, mert szigorodnak a gumiszabályok, de a freestlyle és verseny drónok jól elvannak továbbra is. Meg úgy összességében, az épített drónok (long range-től a whoop-ig) eddig is feltételezték a tapasztalt kezelés és józan ész meglétét. Bárki el tud repkedni egy Mavic-kel vagy Fimi-vel olyan területen ahol nem szabad, de ki a francnak jutna eszébe ugyanez egy 30-40°-kal felfelé bámuló GoPro-t hordozó freestyle drónnal? Lehetni lehet, de irrealisztikus.

Új hozzászólás Aktív témák