Új hozzászólás Aktív témák

  • ecaddsell

    aktív tag

    válasz Schaf #70964 üzenetére

    "Az A1 nyílt kategória C1-es UAS kategóriája sokaknak elég lehet, hiszen 900gr-ban maximálja az UAS felszálló tömegét. Ebből sokan azt szűrték le, hogy a 850gr-os DJI drónjukhoz elég lesz mondjuk az osztrák ingyenes papír mellé, a magyar szintén ingyenes UAS regisztráció és a biztosítás... HÁT NEM....

    A törvény ugyanis azon UAS-ok esetében, amelyeken nincs "C" megjelölés a 900gr helyett 500gr-ot határoz meg (Az AustrContrloll oldalán is ott van ez), tehát a megjelölés nélküli drónok esetében egy 500gr feletti felszálló súlyú cucc már A2 kategóriás vizsgát igényel."

    Irtó zavaros amit leírsz és vsz. hibás is. Viszonylag jó eredménnyel abszolváltam fordító nélkül az Osztrák vizsgát, de olyanra mint "C" megjelölés nem emlékszem. Ami van az a CE ami a European Conformity (ami ugye a francia "Conformité Européen" jön ezért van abban a sorrendben a rövidítés).

    Mivel ilyet eddig nem osztogattak csak tartozékokra (vsz. nem volt lehetséges szabályozás hiányában) van egy két éves átmeneti időszak ami 2023 jan 1.-én jár le.

    Addig (meg azután is) A3 kategóriában tudod használni a nem CE cuccokat ami pl. 1 picit szigorúbb, hogy mennyire lehet közel menni emberekhez, mindenféle épületekhez ill. területhez ahol kárt tudsz tenni (ökölszabály: min. 150m távol kell lenni de vannak finomítások (engedmények) is pl. absz. min. 30m, de úgy hogy 2s repülési időn kívül ill. távolság mindig nagyobb legyen mint a magasság), de nem igényel A2-t.
    A2-be akkor kerülnél, ha közelebb akarnál menni mint A3-ban, de még mindig nem közelebb mint 30m (lassú repülésben 5m), de ha tartod azt a távot amit fent leírtam (a nem résztvevőktől ill. dolgoktól amiben kárt okozhatsz stb.) akkor A3-ban vagy.

    Az 500g alatti nem CE kategória az nemzeti hatáskörben engedmény alá eshet és ezért kerülhet be az A1 kategóriába az átmeneti időszakban. Vsz. az Osztrákok nem akarták ezzel bonyolítani és vsz. ezért nem is olvastam róla (vagy átsiklottam, lévén olyan sok időm nem volt erre).

    Egyébként rém gyenge lehetett az a tananyag amit néztél, hogy még mindig nem esett le, hogy
    1) vannak műszaki kategória korlátok amit elsősorban a súly határoz meg de ott szerepelnek még extrák mint sebesség ill. pl. geo koordináták használatának képessége
    2) vannak területi korlátok, hogy mennyire mehetsz közel emberekhez/dolgokhoz amiben kárt tudsz tenni
    Minél nehezebb a cucc és minél közelebb akarsz menni az emberekhez/dolgokhoz amiben kárt tehetsz annál komolyabb jogosítványra van szükséged. Viszont ha nem akarsz közel menni (erről szól az A3) akkor még a CE jelölés sem kell.
    Egyébként ha tudsz angolul és úgy könnyebb megjegyezni C category, A area korlát.

    Mivel a CE megfelelés DJI esetben nem igényel módosítást, pont a DJI cuccok azok amik jó eséllyel visszamenőleg (retroactively) meg fogják kapni a CE jelölést (nem érint, de ha már felhoztad).
    A modellező cuccok esetében viszont hiába használsz CE jelölésű komponenseket nem tudsz az egészre CE jelölést kapni szóval marad az A3 kategória, azaz jó távol mindentől ahol kárt okozhatsz.

    Szomorú, hogy ezt a viszonylag jól átgondolt dolgot ennyire rosszúl értelmezhetően adják elő és több a félremagyarázat mint a tényleges.

Új hozzászólás Aktív témák