Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Andralin

    aktív tag

    válasz twine #38751 üzenetére

    Szia!

    Szerintem ez tényleg nem hiba, hanem biztonsági funkció, hogy csak 12,3 V felett megy a töltés, nehogy leszívja nagyon az autó akksiját a töltő és ne tudj elindulni utána.

    Ehhez a 12,3 V-os feszültséghez az kell, hogy kb. 60%-os töltöttségi szint felett legyen az akksid, alatta letilz, ez volt az alapelv tervezéskor.
    Itt egy táblázat az autós indítóakksik általános üresjárási feszültségszintjeiről:

    Szóval alapesetben ezzel nem lenne gond. A gond szerintem vagy az lehet, hogy már a végét járja az akksid és nem tudja a generátor megfelelően feltölteni. Vagy pedig - és ez a valószínűbb - a gyújtás ráadása miatt több fogyasztó is bekapcsolódik (pl. a kocsi központi vezérlőrendszere) és azok leterhelik az akksit annyira, hogy pár tized voltot esik az üresjárási feszültség. Ez teljesen normális dolog a gyújtás ráadásakor és ez nálad már elég ahhoz, hogy nem induljon el a töltés az alacsonyabb feszültség miatt.

    A megoldás az lehet, hogy úgy csatlakozz az akksira, hogy a gyújtás nincs bekapcsolva, szóval más fogyasztó nem terheli meg az akksidat, nem ejti le a fesz.szintet. Egész biztos, hogy nincs a slusszkulcsnak egy olyan köztes állása a behelyezés és a gyújtás állapot között, ami nem kapcsolja még be a gyújtást, de ad feszültséget a szivargyújtóra és általában a rádióra is, másra nem? Tutira nincs ilyen? :U
    Igazából én eddig nem láttam olyan kocsit, ahol ne lett volna egy ilyen köztes állása a kulcsnak, neked erre lenne szükséged, a töltőd tutira erre az állásra lett tervezve, vagy ugye a menet közbeni töltésre.

    Ha nincs ilyen kulcsállás, akkor marad amit írtak fentebb, közvetlen elvezetés az akksitól, de akkor egy biztosítékot azért iktass be mindenképp.

  • Teréz Atya

    senior tag

    válasz twine #38751 üzenetére

    Step-up converter es a problema megoldva. Olyat valassz ami birja a toltod amperjait.

  • Arti1

    aktív tag

    válasz twine #38751 üzenetére

    Megvan a megoldás :)
    Kocsi elbírja, független az autó elektronikájától, nem meríti, stb..
    APC szinuszos legalább 1000VA
    a 100W-os phantom töltőt biztonsággal számolva (600W-ot tudhat talán) 6 órán keresztül bírná
    Kisebb APC-t nem merek mondani, mert azok nem szinuszosak, nem tudom, mit szólna hozzá a töltő
    Bár, egy inverter sem 100%-ban szinuszos...
    Ja 1: és otthon bedugod a 220-ba az APC-t, és újratöltöd :DDD
    Ja 2: a phantom töltőnél a konnektorosra gondoltam, hogy az megy az APC-be, nem a 12V-os

    Kaio: csak egy példa volt, hogy milyenre gondoltam :)

  • Arti1

    aktív tag

    válasz twine #38751 üzenetére

    Olyasvalami kell Neked, ami álló autónál is tölt, ha jól értem.
    Nem írtad, miket próbáltál, ezért csak ami eszembe jut, kérdezem
    Nem kontaktos/oxidálódott a szivargyújtó aljzat pöcke? Nekem egy régi kocsinál volt az, hogy az akksinál mértem álló helyzetben 12,7-et, a szivargyújtóban meg 10,4-et... nekem is reklamáltak az eszközök, hogy hol a 12V...
    Álló helyzetben (kulcs kihúzva) van áram a szivargyújtóban? Minden kocsinál más, tudok olyanról, ahol mindig van (nem lehet bedugva hagyni a fűthető üléshuzatot), meg olyat is, ahol kulcs ki, lekapcsol a csomagtartói is (a bedugott hűtőtáska nem rogyasztja meg az akksit...)
    Ha van benn áram, mikor nincs benn kulcs, akkor működhet az inverter, ha valahogy vigyázol az akksira, túl ne merítse (vagy legyen nálad egy 12V-os 20.000mAh-s vészindító :) pl. ilyen v. ilyen
    Tényleg, vészindítóról nem lehet tölteni? kell rá egy szivargyújtó lengőaljzat és voilá :)
    De aki ért hozzá, majd megírja, hogy hülyeségeket beszélek-e :D

Új hozzászólás Aktív témák