-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
peti634
#68714
üzenetére
"Az a fura, hogy amikor döntöm a drónt- akkor úgy is marad"
Mert létezik olyan, hogy kikapcsolható a giroszkópnak a gépet befolyásoló hatása, vagyis ACRO mód, de, ha a STAB módot választod a karok elengedésére (ha képes középre állni (fordulatszámot szabályzó kart nem soroljuk ide, mert annak érthető okokból fel-le mozgásra nem szabad középre állnia)) vízszintbe állítja a gépet, feltéve, ha a valóságban vízszintes állapotban történt a gép bekapcsolása, és még azon a dőlésszög határán belül van, ahol még engedélyezett az armolás. (akkumulátor csatlakoztatása után érdemes mielőbb vízszintbe helyezni a gépet, vagy kicsit mozgatni addig ne azonosítsa magának a vízszintet, míg nem raktad felszállásra kész helyzetbe)
Vagyis, azt a pozíciót veszi vízszintnek, ahogy a gép állt élesítéskor. Ami nem feltétlen valódi vízszint, így adott irányba sodródás várható.
Ja, és az "úgy is marad" a használható repülésmód. Azt meg kell szokni, ami nem egyik pillanatról a másikra sikerül, de vannak kivételes tehetséggel rendelkező emberek. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
peti634
#68712
üzenetére
" kipróbáltam a szimulátorban, de még nagyon béna vagyok benne

Ilyen az irányítás a valós drónon is?"
Több féle szimulátor van, de elmondható, hogy van hasonlóság, tehát valami olyasmire kell számítani, vagyis eleinte nem drága géppel kell kezdeni
Persze attól függ milyen méretben akarsz gépet venni a későbbiekben. Kisebbek könnyebbek, így nem törnek annyira nagy mértékben. Persze nem jelenti azt, hogy nem fog törni rajta ez-az, nem fog leégni az ESC és hasonló "érdekességek". (kis méret 3" -nál kisebb). Viszont kezdésre ajánlott a kicsi. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
defy456
#68696
üzenetére
ITT megnézhető.
Miután én nem vagyok amolyan súly hajhász a gép 240gramm (akku nélkül).
Nem kell erőlködnie a mozgáshoz. 4 cellás akkuval használom és freestyle repüléshez teljesen jó ezzel a motorral. A zászlót nézve a szél nem volt túl kegyes, de nem nagyon kottyant meg neki így sem.
Könnyebb szerelékkel még jobb a menettulajdonsága. -
AMDaZERG_1
senior tag
Összeállt az idei készletem. Ebből a két 4" gépet ma raktam össze, vagyis az egyik már egyszer repült, de Továbbfejlesztettem a váz kialakítását, így azt is átköltöztettem az új verzióba.
2db Ortus-250 (5") 2db Ortus-190 (4") és egy iFlight 135 (3")
5"
AKK 1200mW VTX
Holybro Kakute F7
FrSky R9 Slim+
GPS: Beitian BN-880
BrotherHobby R6 2306 2450kv
RunCam Split 2S camera
Egyikben
ESC: RCHARLANCE TP32 4in1 40A
Másikban
ESC: Airbot FURLING32 4in1 45A4"
Holybro Kakute F7 mini
ESC 20A 4in1 HAKRC
VTX AKK 1200mW
HGLRC Flame 3600kv 1407
GPS: Beitian Dual BN-220
Egyikben
Foxeer MIX
FrSky R9 mm OTA
Másikban
Runcam Split mini 2
FrSky R-XSR3"
iFlight IX3 Lite V3 145mm
HAKRC F4 mini
HAKRC 4in1 20A ESC
FrSky XM+
EWRF VTX 200mW
EMAX 1106 6000kv
Foxeer Micro Falkor
Meg ami a képről lemaradt Eachine X220s, és 3db 3" gép.

-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
zsomby2007
#68622
üzenetére
Orientáció jól van beállítva? Mármint az FC elhelyezkedése. Számítógépre dugva "setup" lapon, amikor kézzel mozgatod helyes irányban mozdul ki az animált drón?
Korábban jól működött? Mi után jött ez a probléma? Leeséskor csippan valamit az FC? Nincs valami jelzés OSD-n? -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#68617
üzenetére
"Már igazoltatnia sem kell és tudnak nagyjából minden adatot....Komoly"
Ezt azzal egészíteném ki, hogy MINDEN adatot tudnak
Honnan indultál, a sofőr adatai, sebességadatok (minden visszamenőleg is) mikor és merre járt... mindent IS
És mindezt pillanatok alatt áttölti az ellenőrző hatóság számára kiértékelésre, ami szintén nem tart percekig sem.
Persze megtagadhatja az adatok átküldését a sofőr, de azt lehet sejteni mi a végkifejlet
Kb addig szívatják a sofőrt, mert le fogják állítani míg magát is elátkozza még ha nem is vétett
A régi készülékek meg gyorsan ki fognak fogyni a raktárakból és a régi csotrogányokba is az új "okos" rendszert kell majd beépíteni a járműbe, ami sok esetben nagyon is pozitív, mert amit főként Balkán sofőrök megengednek maguknak már vérlázító. Tudnék sztorikat mesélni. Nagymama sofőrkártya, váltósofőr autópályán szaladása a kamion után
A készülék ügyeskedésekről nem is beszélve. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#68615
üzenetére
Zoli, mint mondtam lustaság nálam, de nem pótolhatatlan!

Volt, hogy szívesen nyomtam volna rescuet, de mivel nem volt mentem sétálni
DSRC 5795 - 5805MHz... Autópálya mellett lehetőleg ne nagyon poroszkáljon senki ezek frekvenciák között, mert gyanúm szerint dühösek lesznek valakik, és lehet ráizgulnak a dologra. A héten voltam tachográf szerelőként smart tachográf oktatáson, ahol a kamionosok elleni újabb kiskaput zárják be. Ezen a frekvencián történik a kamion adatainak menet közben történő táv letöltése. Vagyis nem elképzelhetetlen, hogy egy arra kóválygó gép ezt megzavarja és a rendőrök indokolatlanul a kamionost fogják megszívatni, ha nem sikerül áttölteni a tárolt adatokat.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#68613
üzenetére
Én eltávolodtam 500 méterre és fák mögött küldtem neki, majd elment a jel. Fel nem rántottam a gépet, hogy vissza jöjjön a jel, mert vagy vissza jön, vagy csak későn és fogalmam sincs merre is van a gép, így inkább hagytam szabadeséssel. sokat segített a megtalálásban. Akkor még nem volt mindegyik gépemben finder sem, így akku leválásnál túl macerás a megtalálás. De jobb, ha koordinátám van és még a finder. Fák között meg a GPS pont nem ér semmit a rescue móddal. Legalábbis biztos nem aktiválnám.

-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#68611
üzenetére
Szinte mindegyik gépemben van GPS, vagyis a 2db 4" és 3db 5" gépben, de még Rescue üzemmódot egyikre sem állítottam, mert arra már lusta voltam
Amire így használom max a megtalálásában segít. A múltkor beáldoztam az egyik nagy gépem (a legdrágábbat), hogy kipróbáljam mi van, ha eldobja a jelet és tudom e újra armolni. Persze ehhez feltoltam ~200 méterre és kicsit hagytam zuhanni, aztán próbáltam egy armot. Szerencsére sikerrel 
Ezt a "Nyilván failsafe-rth esetén is ugyanez a metódus." írásodra reagálva jegyeztem meg. -
AMDaZERG_1
senior tag
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#68442
üzenetére
Legutóbbi reptetésnél (amikor még azt hittem az utolsó) az egyik Ortus gépem megreptettem LOS-ban, hogy legalább egyszer lássam milyen kívülállóként látni milyen a tempó és a mozgás. Úgy voltam vele úgyis mindegy, ha ripityára törik

Szerencsére nem az utolsó volt és nem is törtem ripityára
Néha zavar volt a toronyban, de tudtam korrigálni. Nem az én világom a LOS
Szemüveggel a fejemen csak kisebb derék és fejmozgatások még elfogadhatóak, de itt konkrétan teljes testből is segítettem, átéreztem a mozgását a gépnek
-
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Dudi08
#68145
üzenetére
Gyanús, hogy egy lépést kifelejtettél!
Forrasztás nem maradt ki? -
AMDaZERG_1
senior tag
És amit már régebben is írtak hidegben a műanyag alkatrészek törékenyebbé válnak. A hideg nem ideális reptetésre.
-
AMDaZERG_1
senior tag
Napsütésnek köszönhetően levittem a Subvolo-01 -et

A szél akkor lepett meg, mikor kiléptem a házból.
Már nem fordultam vissza, és gondoltam most kiderül ereje is a gépnek
Nem csalódtam a gépben! 240gramm + akku, de ment, ahogy azt elvártam tőle.
Repülés idő is megvan, úgyhogy készíttetem a második variánst, ami ezt az elektronikát fogja megkapni.
Változtatni szerencsére csak néhány furat tekintetében kell, ami kizárólag esztétikai szempontból fontos. Minden méret marad a jelenlegi. Így meg is nyugodtam a motor tekintetében. Szerencsére ezzel a propeller szettel nem is olyan hangos! -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Szancsó
#68040
üzenetére

Eddig 3 collon is 4S -el mentek a motorok, de ugye a 4 collal biztosan másképp fog mozgatni.
Nem vagyok akkora ász, hogy a repülésirányítási technikámat befolyásolja 160 grammos, vagy 260 grammosra raktam össze. Sajnos ritkán mehettem két év alatt reptetni, de reményeim szerint ez a jövőben megfordul, de minden bizonnyal akkor sem az lesz a célom, hogy 4db motor valamin meg egy kamera és az akku.
Ez nem férfiasság kérdése nálam, hanem valami más...
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#68036
üzenetére
3 collal sima 20x20 max 200mW VTX + kicsi 5.8 antenna, GPS + finder nélkül 165 gramm Split kamerával.
Miután készül ennek a 4 collosnak egy testvére is és abba nem terveztem GPS-t és nagyobb teljesítményű VTX-et + nagyobb antennát és FC-ből is butábbat rakok, így az tippre 200gramm alatt marad Split kamerával. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#68032
üzenetére
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
AMDaZERG_1
#67788
üzenetére
Ma végre összeraktam a "Subvolo-189" 4collos gépem.
Sajnos vágásnál nem megfelelően állították be a gépet és a kameratartót elméretezték, de kis reszelgetéssel elértem az általam tervezett formát és be tudtam rakni a helyére.
3 collos iH3 vázat cseréltem vele, mert untam már a tákolását. Soha többé egybe alsó részes váz!!!
Szóval megterveztem, legyártattam, összeraktam!
FC: Holybro KAKUTE F7 mini
ESC: HGLRC 20A 4in1
Cam: Foxeer MIX
VTX: Eachine TX805 25-800mW
GPS: Beitian
Motor: HGLRC FLAME 3600kv
Receiver: R-XSR
Capacitor: 1000mF 25V
Antenna: Foxeer pagoda
Props: Gemfan Flash 4052Kíváncsi leszek mit kezd 4 collon a Flame, mert 3 collon nagyon jól teljesített. Lehet a fordulat kicsit sok lesz neki?
A gép súlya kicsit megszaladt, mert 240gramm.

-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
HornedReaper
#67886
üzenetére
ESC-ből kis gépekben nekem is csak HAKRC van, és azokkal semmi gondom nem volt eddig.
-
AMDaZERG_1
senior tag
Néhány napja gondolkodtam, hogy HAKRC F4 mini helyett Mamba csomagot rakok a jövő évi egyik 4collos gépembe, de mai nap látott videó után örülök, hogy inkább a kis gépbe is Holybro F7 minit vettem!
Eszméletlen! (DRH csopiban látható a videó)
Hakrc is megtréfált idén, hasonló lett a kezem! Egy ideje már csak a drágábbat (bár az sem biztosíték semmire) vásárolom hasonló megfontolásból, mert bebizonyosodott, hogy (jobb esetben) indokolt a magasabb ár. Holybro vezérlő még nem okozott semmilyen meglepetést ellenben olcsóbb vezérlőkkel szemben.
A Hakr azt csinálta, hogy a kettes motor nem pörgött fel. Kézbe vettem a gépet, hogy megpörgessem a motort akad, vagy mi okból nem pörög fel a kettes. No, akkor biza felpörgött arm nélkül!!!
Ekkor a jobb kezem csapta szét. Leraktam, kicsit rendbe raktam a kezem. ARM és nem pörög fel. Disarm és felpörgött max fordulat és így emelkedett fel egy motorral pörögve néha a földhöz csapva magát, aztán felemelkedett és ezt ismételgette. Rácsaptam, hogy fejezze be, de ekkor a bal kezem rakta rendbe.
Ezek után ráléptem. Leállt. Otthon az asztalon prop nélkül lepróbáltam a gépet. Minden frankón működött, és semmi nyoma nem volt a korábbi incidensnek.
Ezek után levittem és repült rendesen. Jó volt, de nekem már nem fog semmit sem bizonyítani!
Végeztem vele.
Idén a harmadik Hakrc F4 mini volt, ami csinált ostobaságot.
Az egyik akkut rádugva várt, hogy emelkedjen, de az állásban elfüstölt az egyik regulátor.
A másik meg már nem is emlékszem, de nem is akarok visszaemlékezni sem.
Ja, egyik gépet sem előzte meg olyan behatás, ami őrülté tette volna.
Szóval csak ésszel! Én sem kézzel fogok legközelebb közelíteni gyanús viselkedés után, hanem talppal! -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
TudorDudor
#67865
üzenetére
Szerintem az FlySky rendszer. Neked FrSky vevő kell!
Ha teheted R-XSR, vagy XSR, XM+ vevők körül keresgess neked megfelelőt. -
AMDaZERG_1
senior tag
Sajnos mindkét iFlight 3" vázam ez a nap után selejteztem. De végre nagyon hosszú idő után (1.5év) nem ideges fejjel mentem le!
Mindkettő már sérült volt, de itt megkapták a kegyelemdöfést.
Ráadásul már elegem lett, hogy minden javítás után szét kellett bontani a gép felét, hogy javítható legyen az egybe váz. (iFlight iX3 és iH3 vázak voltak)
A három jelöltem, amiből még nem döntöttem el melyik variáns lesz a folytatás.
Bár a két nagyobb váz 4" képes is és nem bezsúfolós, ami mindenképp jó választás lehet. (30x30 as elektronika is opcionális)
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Johnny_vT
#67708
üzenetére
Holybto KAKUTE F7 van 20x20 és 30x30. (éátezik F4-ben is 30x30)
30x30 -ast használok 3db-ot és nagyon jók.
Persze rengeteg más típusban is vannak baroval szerelt FC-k. Csak a pénz, igény a behatároló tényező.
Persze van egy gépemben Omnibus F4 v3 is 30x30 és van HAKRC F4 mini 20x20 is.
Hakrc F4 mini kettő halt meg, így azt annyira nem is ajánlanám. De amúgy rengeteg meglelőt találsz az elvárásaidnak (baro). -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#67706
üzenetére
Magnéztem, de sajnos nem fér be a Split, de a MIX sem (kamerahossz) az AKK VTX még beférne magasabb oszlopokkal... Mindenképp nyújtottabb váznak kell lennie

Köszi! -
AMDaZERG_1
senior tag
3 colos vázat keresek, aminek lehet cserélni a karjait, és kapható is hozzá (gazdasági szempont és barkácsolás csökkentése), belefér akár egy AKK Utimate Mini VTX, Foxeer MIX.
Találkozott már valaki fent leírtaknak megfelelő vázat?
Az iFlight iX3 v2 és iFlight iH3 vázam megfelelne a cserélhető karok kivételével, ami nagyon fontos.
Miután már fák közt is reptetem a gépeimet megesik, hogy törik a kar és unom a ragasztgatást
Végül is elkészítettem a tervet, ami leírtaknak megfelel, de tudom, hogy a gyártás viszonylag magas költséget képvisel (5 colos vázaim alapján állítom). Ok, nem is a grammspórolás az elsődleges szempont nálam.


Aki tud jobb alternatívát az ne tartsa magában hol lelek.
-
AMDaZERG_1
senior tag
Kíváncsi voltam 868MHz (100mW) is képes RXLOSS produkálására a "gyilkos" domb felett, vagy csak a 2.4GHz dobja el magát...
Képes rá... Egyik pillanatról a másikra 92-ról 43-ra csodásan leesett a jelerősség, aztán jött is az RXLOSS, de szerencsére még a levegőben realizálódott a helyzet, így nem volt puffanás, csak sodródott egy rövid időre, vagyis kisodródott a zavaró sávból. 2.4GHz esetében (R-XSR, XSR, XM+) rendszeres volt a jelvesztés, és ezért tettem egy próbát 868MHz-en is. Ja, ugyanitt egyik haveromnak egyik kereskedelmi csatorna adása jött be a domb felett repülés közben az FPV-n
ami nem kicsit furcsa... Kb 40 méterre az egyik ház teteje tele van aggatva antennákkal. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#65596
üzenetére
Én is teljesen elégedett vagyok, bár nekem QX7, de a gimbalokat cseréltem HAL-ra.
Ma hosszú idő után levettem a szemüveget és LOS-ban megnéztem az Ortus-245 gépem hogyan mozog a levegőben, és egyáltalán milyen látvány
Eléggé meggyőző.
A néhányak által lesajnált Eachine X220s 4S akkuval AVAN proppal biza felmászott 160km/h sebességre szél segítsége nélkül, de nem mertem 700 méternél feljebb vinni, mert fentről lenézve eléggé beszűkülnek a dolgok, és bár tudom, hogy a tavak között van ~6-700 méter mégis parás azzal számolva, hogy valamiért leáll a gép, és akkor hova fog esni. Pedig nagyon izgatja a fantáziám a felhők fölé repülés
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Johnny_vT
#65567
üzenetére
A műltkor az Ortus-250 gépemet pont ezért nem mertem megereszteni, mert amit vettem vezérlőt egy sráctól annyira elforrasztott dolgokat rajta, hogy kinyírta rajta a buzzert. Pedig egy Holybro Kakute F7-ről van szó.
Kénytelen voltam rendelni egy újat, mert így sehova! Annyit meg tudtam csinálni, hogy folyamatosan csipogott, de úgy meg nem normális, ráadásul 1-2 perc után azt is abbahagyta. Szóval amíg nem jön meg az új Kakute F7 sajnos parkolóállásban van. -
AMDaZERG_1
senior tag
Régebben a hang nem érdekelt, de egy haverom úgy használta. Gondoltam kipróbálom...
Azóta már hiányt érzek, ha elfelejtem bedugni a fülest a fülembe.
Távolabbra megyek jó, ha még hallom a motorzajt, valamint a csipogó is felhívja a figyelmem a visszafordulás szükségességére. Mondjuk nem egy whoopról van szó, mert azzal meg úgy is hallótávolságon belül marad az ember. Az eachine XT508 egész jó hangot továbbít. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#65484
üzenetére
Kissé gumi állagú, ha így érted. Pl epoxi megkeményedik és még jól ragaszt is.
Vezeték szigeteléshez használom ezt a ragasztót. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#65482
üzenetére
Inkább csak puha. Szerintem ragasztási erőssége megfelelő.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#65480
üzenetére
Én használok ilyet és B7000 T7000 ragasztót.
E6000 szerintem puha a műanyag ragasztáshoz. Vezetékeket szoktam vele rögzíteni. Arra teljesen jó.
A B7000 ragasztóra leszek kíváncsi. Azt még nem használtam. Talán az keményebb. -
AMDaZERG_1
senior tag
Joshua feltöltött egy videót a csatornájára, amiben egy Armattan Mormotte alsó karbonrésze roggyan meg neki egy ütközés után.
Próbálja még tovább terhelni, hogy mit csinál abban a helyzetben a sérült karbon. Érdekes a jelenség, vagyis nekem nem, mert van tapasztalatom a jelenséggel.
Nos, az ok, amiért érdekel a dolog az én Ortus vázaim is Armattan karbonból vannak, és egy korábbi repülésnél, ahol lassú tempóban nem magasan fákat kerültem megakadtam egy nem is vastag faágba szerintem jobb hátsó karral, de azonnal megforgatta a gépet Z irányba, így a jobb első nekicsapódhatott a szintén vékony ágnak. Onnan gazon, földes talajra esett 2-3 méter magasból.
Amikor a gépért mentem láttam, hogy a jobb első kar vége a motorral felhajlott. Ezt kézzel vissza tudtam hajlítani, de nem küldtem már tovább a gépet, hanem cseréltem a sérült kart. De amit azonnal észrevettem az a jelenség, amit minap mutat be Joshua. Nem törik, hanem szétcsúsznak, elválnak a karbon "lemezek".
Ugyan ezt tapasztaltam már korábban iFlight váznál is. Lényegében jobb, mintha törne, mert nem szaggatja el a motor kábeleit, de mégis úgy veszem észre, hogy nem kell nagy ütközésnek történni, hogy ez a sérülés kialakuljon a karbonvázban.
Ja, és miután a kart kicseréltem 70km/h tempónál egy csukló vastagságú fát döntöttem ki szintén ezzel a géppel. Korhadt (halott) volt a fa, de azért volt ott erőbehatás rendesen.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
syler123
#65415
üzenetére
Én is így jártam, mikor rendeltem a ReadyTosky "Nova" 5" vázakat, amik sosem épültek meg. Egyiket bontatlanul eladtam, míg a másikat arra használtam, hogy ötletet merítsek az ORTUS vázaim megtervezéséhez, így egy szintén használatlan van belőle.
Szóval két külön rendelést csináltam, kétszer kifizetett szállítás, amit szépen összevont a nagyeszű. Szerencsére megúsztam.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#65299
üzenetére
Fura lenne, ha így lenne...
800, vagy 900mAh töltés kapacitásra... Ez így szerintem nem létezik!
A töltőnek szerintem "teljesen" mindegy az akku kapacitása. Neki csak azt kell tudnia érzékelje, hogy elérte az akku azt a feszültséget, amit beállítasz neki. LiPo esetében 4.2v./cella. Ez mindegy, hogy 150mAh, vagy 5000mAh. Amikor eléri a töltöttségi szintet akkor áll le.
Peaceliker azt jól írja, hogy a C értéket vedd figyelembe, ami legjobb 1C, de akár több C-vel is lehet tölteni. 850mAh akkunál, ha jó akku 1.7A is mehet töltéskor, vagy több. Én általában 2-3C-vel töltöm, mert úgysem attól nyírom ki, hogy több C megy, hanem azzal, hogy reptetés közben bizony van, hogy megküldöm neki több másodpercre. Na az jobban gyilkolja, mint a 3C töltés. Van akkum, amire 5C is rá van írva, de azért azt mégsem csinálom.Vagyis fogalom zavar van. Nem a töltöttségi szintet állítod, hanem a töltésit.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#65155
üzenetére
Én is így gondolom.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Geller72
#65103
üzenetére
Én meg úgy vagyok vele, hogy a plusz súly nem zavar, sőt!

3 colos gépeimnél 1407 motorokat használok és bizony az addig kedvelt 1406 4500; 6000kv motorok után látványos különbséget mutatnak, és azt hiszem azt a 11xx kategóriát abba is hagyom, pedig még bontatlan vázam is van hozzá, valamint az agyon tákolt FORESTER vázam is durva jól megy 11xx motorral, de mégis. Ja, és 3" -nál sem zavar, ha nehezebb
Van férfi, aki a molettebb nőket kedveli, én ezek szerint a molettebb quadokat
A saját tervezéssel épült vázaimnál sem a tömeg volt a fő szempont, bár az Ortus-250 vékonyabb karbonból lett gyártatva, de feltöltöm a "hiányzó" tömeget más dolgokkal
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Geller72
#65091
üzenetére
Ebben némi túlzást vélek felfedezni. Esetleg szóbeszéd, vagy saját tapasztalat? Bár az X220s kicsit másabb, mint a sima X220, vagy kifogtam egy működő 220s-t, de komolyan nincs semmi gondom vele, és bizony, ha akarom 150km/h felett is cammog, vagyis a motorja kielégítő teljesítménnyel bír.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
kimista
#65087
üzenetére
A Wizardot kicsit megvédeném...
Nekem van egy X220s (vagyis ezt már úgy építettem össze, mert amit X220s -nek vettem búvárnak hitte magát
Szóval, párhuzamosan reptetek X220s gépet, és ennél sokkal komolyabb alkatrészekből összerakott gépet, és nem tudok semmi rosszat mondani a Wizardra! Sőt, ha állatkodni van kedvem azt küldöm meg, és meglepően jól megy. A VTX nem az X220s -ből van, hanem TX805, ami szintén hihetetlen jól teljesít!
Az FC, ESC, motorok az Eachine Wizard X220s felszereltsége. A váz is az X220s, de az alsó és felső karbont dupláztam, hogy tank módjára vegye az akadályt
-
AMDaZERG_1
senior tag
Írtam, hogy rossz a vezérlőn a beeper és szeretném átprogramozni máshova.
Valójában egy FINDER lenne rákötve.
Ezt a kettőt felcserélve, majd átforrasztva működhet a dolog?
resource BEEPER 1 D15
resource LED_STRIP 1 D12 -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Geller72
#65064
üzenetére
Ez tény. Viszont irtózom a víztől (érthető módon), és netán mégsem jön vissza a jel és csak bénáskodásba megy át a dolog a nem messze lévő bányató kiváló leszállóhely tud lenni, amit meg is tapasztalt egy gépem

Így jobbnak láttam tőle ellentétes irányba próbálkozni
Most bejött...
A hangot bekötöttem, így nagyjából azért hallom milyen fordulaton vagyok, viszont amit kéz alól vettem KAKUTE F7 a "B-" pontja rossz. Nem működik a finderem, így folyamatosan csipog, és nagyon rossz hallgatni, így inkább ki is vettem a fülemből a hangszórót.
Ezt át lehet programozni UART portra? -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Geller72
#65060
üzenetére
Én is így gondolom az antennát.
Visszanéztem a videót, terepet. Jó nagy balfék voltam. eleve egy nagy átmérőjű gödörben voltam és elég sok fa volt a repülési irányba. Amikor visszafordultam ereszkedtem is, így totál fa árnyékban volt a gép, és miután elindultam 90°-ban elfordulva kijött a gép az árnyékból. tulajdonképp egy kisebb erdő esett közénk. Érthető a videó jel megszakadása. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Johnny_vT
#65050
üzenetére
"LR gépen előre szokták tenni a videóantennát"
Erről mesélhetnél, mert számomra totálisan értelmetlennek tűnik, ami nem azt jelenti, hogy nem velem van a gond.
Előre rakom az antennát, de mégis azt hogy, és miért? Ahhoz, hogy előre tegye az ember a gép alá kellene hajlítani, viszont nem értem akkor mitől is jobb, mintha hátul lenne. Menet közben 10 centivel közelebb van a szemüveghez? -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#65046
üzenetére
Joshua az erősen prototípust próbálta már régebben. Akkor bízott a gyártókban, akik, ha jól emlékszem lengyelek.
ezoltan
Igen, ez a visszafordulás utáni kép ma eléggé megtréfált. Távolodáskor egész jó kép, majd jött a visszafordulás... Volt ott para. Totál elment a kép, de eszemnél maradtam. Elforgattam a gépet 90°-ban és máris nyugalom. Aztán kissé döntve hoztam egy darabig, majd amikor újra ráfordítottam irányba már jó volt, pedig nem is mentem annyira nagyon messzire, viszont elég magasan húzódó magasfeszültségű tornyok mellett vezetett az utam. Ma annyi propellert törtem, mint fél év alatt szoktam törni
Full gázon átronygyoltam egy egy kopasz faágkupacon. A gép a lendület miatt nem igazán panaszkodott, viszont a 868MHz vertikális antenna beleakadt, így azt szerintem a propeller elkapta és eléggé átrendezte formailag
Valamennyire kiegyenesítettem az amúgy S betű formát felvett antennát, de a szigetelése megsérült.
A szigetelésnek van szerepe? -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#65025
üzenetére
Ez eléggé területfüggő!
Én pl múlt szombaton, mikor felemelkedtem 300 méter fölé is úgy mentem, hogy szép lassan forogtam még tiszta időben is. Baromira rossz vicc volna valamivel találkozni. Felhők fölé meg...
Ezt a felhőzést csak úgy tudom elképzelni, hogy itt-ott egy felhőpamacs.A CON1 (CON2) mire jó a Slim+ on? F.Portosítottad te is?
Syler123
Azok az antennák inkább 900MHz -re jók. Érdemes 868MHz -re setupolni, és oda rendelni antennát. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
molnigee
#64974
üzenetére
Kipróbáltam a fák kerülgetését, amolyan imitálva a versenykörülményeket. Egy levél nélküli ágat sikerrel elcsíptem, és pont antennával, ami ki is szakadt az SMA csatiból, de ami bosszant, hogy ProDrone antenna. Megpróbálom helyrepofozni, mert az megéri a macerás melót.
-
AMDaZERG_1
senior tag
Igen, sok dolgot kihagytam, mert nem akartam túl bőre a szöveget, ami így is terjedelmesebb lett.
Szóval, egy gyereknapi rendezvényről volt szó a helyszín tekintetében, ahol megjegyeztem már korábban is, hogy vagy valami drón kóvályog a terület felett, vagy lufit eregetnek. Azt hiszem ennél nem is kell több az RTH sikertelenségéhez. De akár madarak is beleszólhatnak a végkifejletbe (szerintem). És ez egy lakótelep felett történt, ahol rengeteg gyerek volt, de, ha nincs gyereknap is vannak emberek mindenfelé, ahova nem tartom jó ötletnek lezuhanni. És itt jön az, hogy nem figyeli mi történik, csak nagyképűen várja a gép érkezését...
Baj esetén adott pillanatban nem tud mit tenni, de legalább picivel gyorsabban tud cselekedni ahelyett, hogy csak várná a gépet, ami lehet csak 4-5, vagy akár 10 perc múlva érkezik.
Valószínűleg előbb, vagy utóbb beállítom én is az RTH-t, de sokat változott a reptetési stílusom, és nem is megyek túl messzire, és kerülöm az olyan helyzetet, hogy alkalmaznom kelljen, és inkább disarmolok.
Mellesleg akihez odamentem mesélt furább dolgot is, de nem pletykálok el mindent, pedig eszelős dolgot csinált. Leginkább azzal van bajom, hogy olyan területekre repül, ami nekem egyáltalán nem is mozgatná meg a fantáziám. És ugyan ez elmondható egy raceres srácról is, aki szintén lakott terület fölé repült be, és zuhant be kertbe. Tegnap én is felküldtem a gépet 350 métere, de egyértelműen látszik a felvételből is, hogy probléma esetén sem okoztam volna veszélyeztetést. eleve úgy emelkedtem, hogy folyamatosan forogtam és néztem a légteret, és a lent zajló eseményeket. De egy lakótelep felett... -
AMDaZERG_1
senior tag
Nem rossz az, ha van szabályozás!
Ma pl. odaverődtem egy sráchoz (kameráplatform volt neki) beszélgettünk és elmondta, hogy nem messze van egy rendezvény, ami fölé berepült körülnézni (magasságot nem kérdeztem, nem is mondta) furcsálltam, de nem kötözködtem, mert nem az én dolgom regulázni. Aztán kis idő múlva érkezett egy másik srác is, aki megkért minket had szálljon fel ő is a kameraplatform gépével (foglalt volt már a légtér). Mondott valami szöveget, ami különösebben nem zavart, így én is felszálltam az ORTUS-250 gépemmel (végre megvolt vele is az első repülés és nagyon remek gép lett ez is). Szóval eltelt némi idő, majd jött vissza a gépe.
Ami nekem baromira zavaró, hogy megnyomják a visszatérés gombot, aztán jön, és közben teljesen mással foglalkoznak (mindkettő így reptette gépét, de mintha ez valami előírás lenne kamerás drónnál
)
Aztán csak megtudtam, hogy ő is berepült a rendezvény fölé... Nem is mondtam semmit...
Az mondjuk igaz, hogy ha nézné mit is csinál a gép visszatéréskor sem tudna sok mindent tenni baj esetén, de legalább gyorsan tudna reagálni!
Ja, és nem fóbiám van a kameraplatform (sejthető melyik gyár képeiről van szó) gépektől, de engem konkrétan zavar, ha az irányító pilóta nemtörődöm és rengeteggel találkoztam ebből a fajtából. De ami leginkább zavart, hogy a (nem elkerített) reptérre bemászkáló kutyásnak is beszóltak már. És nekem csak a stílus nem tetszett. Meg is jegyeztem, hogy kötözködésből ellenségeskedés lehet, és abból meg agyalás arról hogyan is lehet megszüntetni a repteret, mert biztos van rá mód, és arra is, hogy valami mássá nyilvánítsák ki a területet, pl kutyasétáltató... Amúgy mi lesz a kameraplatformos gépekkel? Spotter, távolság... Pont az volt a lényege nekik, hogy elküldik a francba a gépet, és készítenek videót. Most majd futhatnak vele, viszont a 20 perc az nem lesz elég arra, hogy bevideózzon egy nagy területet, mert annyira nem tud gyorsan szaladni, hogy a 20 percbe beleférjen
Majd autóból irányítják, hogy a távolságon belül legyen a gép? Az meg szerintem nem fér bele a szabályzásba. -
-
AMDaZERG_1
senior tag
Van már egy kis teszt a Tarsier kamerával
Maradok a RC és Foxeer kameráknál. Amit csinálok úgysem követeli meg a 4K-t
Meg aztán mire nézhetővé válik mások számára is erősen minőségromláson megy át a videó és nem is mondanám pehelysúlyúnak... De ettől eltekintve jó lett -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Geller72
#64768
üzenetére
Repül, csak roll mozdulatnál veszíti el a fejét, és pörögni kezd roll irányba balra. Amikor jobbra csinálom a rollt megindul jobbra a pörgés, de nagyon rövid idő után balra pörög eszeveszetten. Egyik leszálláskor kicsit agresszívebben szálltam le és akkor is csinálta.
Tehát se nem motor sorrend, se nem orientáció szerintem, mert akkor nem tudnék repkedni jobbra, balra, fel le, előre hátra
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
AMDaZERG_1
#64759
üzenetére
Visszanéztem a videót, és azt hallom a pörgéskor, hogy újraindul az FC pörgés közben és amikor jobra pörgetném kicsit megindul jobbra, de szinte azonnal balra pörög megállíthatatlanul.
-
AMDaZERG_1
senior tag
Kérdés
Levittem ma a 3" kisgépet, amit ma raktam össze.
Az FC-t el kellett forgassam 180°-ban, mert a HAKRC F4 minin van egy JST csati, ami útban van normál helyzetben. A gép felemelkedett, de amikor X tengelyen (ROLL) megpörgetem olyan, mintha kiakadna, és marad ebben a pozícióban, és pörög, mint egy barom. Csak a disarm állítja meg.
Nincs soft mountolva, de egy másik gépem azonos elektronikával (normál irányban az FC) nem csinál ilyet.
Ez az FC volt egy másik gépben is, és ott hibátlanul teljesített. Mi lehet a gond?
A másik meg, hogy az OSD eléggé villog. Akkuról kapja a VTX a tápot (+ és GND) akku 4S) és egyszerűen nem jövök rá miért villog. Van egy 25V 650mF kondi is rajta. Lehet 1000-el jobb lenne? -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Geller72
#64684
üzenetére
Én nagy boldogan használom 2018 január óta, és nem is mondanám, hogy keveset.
Pl ma ezt raktam össze vele:
Váz: iFlight iX3 145 v2 (4mm alsórész)
FC: HAKRC F4 mini
ESC: HGLRC 20A
VTX: Mini VTX5848
Motorok: HGLRC Flame 1407 3600KV 3-4S
Vevő: FrSky XM+
Kamera: RunCam Split mini v2Sajnos az Ortus-250 összeszerelése után pápaválasztás volt. És elég látványosan zárult... ESC lefüstölt miközben az asztalon megpörgettem a motorokat, de a másik gond, hogy egy BrotherHobby R6 2306 2450kv motort is magával rántott. Szerencsére volt új tartalék.
Berendeltem egy Airbot Furling32 BG-ről és egyet vettem itthonról is, ami pár nap és itt is van.
Ja, és jön a csere Holybro Tekko32 F3 65A metal. De nagyon remélem azok már tényleg sokáig tartalékok is maradnak.
Érthetetlen mitől füstölt le az ESC, pedig mindent rendesen raktam össze, és még pörögtek is a motorok úgy 6-7 másodpercig, miközben megrángattam őket, hogy lássam a videó jel mennyire esik szét, de az most nagyon jó volt... Valamit valamiért
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#64584
üzenetére
Nem hype!
Tekko32 35A ESC nem véletlenül melegedett túl, és lőtte ki az egyik motor vezérlőjét a múltkor.
Telemetria adatok alapján (5 cellás akkuval):
Ezért raktam bele húsosabb ESC-t. Fura, hogy ennyit bezabál AVAN prop volt rajta.
A jelenség meg az volt, hogy szabadesés, majd full gáz, és balra bebicsaklott a gép, amit gyorsan korrigáltam és onnantól már az a hármas motor kb fele fordulatot tudott leadni a többihez képest. Bleckbox visszanézve előtte semmi jel, vagyis az, hogy 100°C hőmérsékletre emelkedett az esemény előtt az ESC, amit persze nem is figyeltem az OSD-b, pedig be is volt kapcsolva. Szóval elszállt az ESC 3-as motorvezérlője, amihez már vettem egy Wraith32 V2 szingle vezérlőt, amit szükség esetén rákötök, kiiktatva a 4in1 hármas motorvezérlőjét. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#64582
üzenetére
Mert nincs 6S akkum, és ez miatt nem fogok beruházni 18db 4-5S akku cserére
(főként 4S akkuim vannak kettő kivételével)
Részemről a freestyle bőven megelégszik 4S -el. Bár 5S akkunál azért rendesen megugrott a teljesítmény, de nem akarok annyira nagyravágyó lenni. -
AMDaZERG_1
senior tag
Összeraktam az Ortus-250 gépemet is.
Ami benne van:
ESC: Holybro Tekko32 F3 65A 4in1 metal
FC: Holybro Kakute F7
VTX: Holybro Atlatl HV V2
Receiver: FrSky R9 Slim+
Cam: Foxeer Mix
Motorok: BrotherHobby R6 2306 2450KV
iFligh LED Control az alján két hátsó karon.
Megtaláljam esetleges zuhanás esetén: Eachine Wizard X220HV FPV Racing RC Drone Spare Part 110DB 5V BB Alarm Buzzer Module
Kamera elé: Matek Systems Micro BEC 6-30V to 5V/9V
Bal oldalon a 250-es jobb oldalon az eslő tervezésű 245.
Abban:
ESC: RCHARLANCE TP32 40A 4in1 (TYPHOON32)
FC: Holybro Kakute F7
VTX: Holybro Atlatl HV V2
Receiver: FrSky R-XSR
Cam: RunCam Split 2S
Motorok: BrotherHobby R6 2306 2450KV
iFligh LED Control az alján két hátsó karon.
Kamera elé: Matek Systems Micro BEC 6-30V to 5V/9V

-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#64510
üzenetére
Nekem itt van a polcon egyenlőre bontatlanul, és azt szánom az új Ortus-250 gépbe, ami az Ortus-245 ráncfelvarrott változata. Nem sok a változás, de amin változtattam bizony előnyére szolgál.
Tulajdonképp sokat gondolkodtam, hogy mit is rakjak bele, mert volt a RunCam Split2, van RunCam Split 2s, RunCam Split mini, RunCam Split mini 2. (Utóbbi még szintén nics gépbe, de azt kicsi 3" gépbe szánom.
Ebből is látszik, hogy RunCam téren nem vagyok csalódott és ez a Foxeer is azért került képbe, mert a Foxeer Falkor nagyon szuper kamera, és ezért mertem bevállalni a Mix változatot. Remélem nem csalódom benne.
A RunCam szalagkábelről meg annyit, hogy már néhányszor meghajtogattam, de még nyoma sincs, hogy tönkre akarna menni, pedig teljesen élbe van törve az egyik 3" gépemben.
A Mix videóképe a látott videók alapján hozza az elvártakat, de majd meglátom. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Johnny_vT
#64449
üzenetére
És érdekes, hogy sehol egy teszt, de semmi videó sincs, amit vele készítettek.
Piacra dobják előzetes felfuttatás nélkül?
Mellesleg, fene tudja, többnyire inkább csak vicces hozzászólásokat olvastam az újdonságukról. Persze lehet jó... Véleményem, hogy nem fog nagyot domborítani.
Ami még fura, ahogy az oldalukon összehasonlító kép van a 4k videójukból és egy nem 4k videóból rögzített képpel. Tudom, mindegyik gyártó "kicsit" túl szépíti a kamerája képét (totálisan), de ott elég fura módját választották a hasonlításnak
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#64043
üzenetére
Nem is az a baj, hanem valahol biztos át kellene repülni település felett. No, a tűzijáték meg abszolút település feletti repülés. Csak, ha arra gondolok, hogy valamiért leesik, és valami szerencsétlen eseménysorozat következtében abból komoly baleset következik be. Azt sem tudom hol a gép, és mindez megtörtént.
Vagy mégsem történik semmi, de erről sem tudok megbizonyosodni.
A nagy terület pont erről szólna, hogy ott nincs esély bármi kellemetlen szituációra.
Ezen téren fosós vagyok.
Emlékszem, hogy anno a Syma X8 -nál megszakadt a kapcsolat, és nem láttam merre repült. Azonnal az autóúthoz szaladtam ki, hogy nincs e galiba.
De szerencsére még közelében sem volt, és olyan területen zuhant le, ahol még ember se megy be, mert bokros terület volt, bár csoda is lett volna, ha az útig kirepül, de mégis... -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
defy456
#64040
üzenetére
Értem, értem!
De pont ezt írom... Nincs sok helyre alkalmas terület, vagy van, de az utazás nem ér annyit. Pl elmenni a
Mátrába, az ok, de azért az már kicsit őrültség, vagyis nem, ha egy jó videót tudnék készíteni hozzá.
Szóval jó dolog az, de sajna számomra túl macerás. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
defy456
#64036
üzenetére
Ez kétségtelen, de én sajna gyalogszerrel közlekedem
(és akkor az oka: hideg ráz sok autós menőverétől még tömegközlekedési eszközről nézve is, és nem akarok agyvérzésben elmenni. Egyszer meg motorral mentem dolgozni, és azért haladtam is, de amikor a sávomban szemben jött egy autó, aminek találkozását csak úgy tudtam elkerülni, hogy a járdára kellett felhajtanom, ahol szerencsére nem volt senki, mert még korán volt nem voltam nyugodt. Ekkor el is adtam a motoromat, és befejeztem a marhák közti utazást. Ja, és szerencsém volt, hogy volt rés, ahol fel tudtam hajtani, mert más esetben akkor törtem volna össze a pofám) és gyalogosan repülővel a kezemben... háát
Meg a megnézett videók sem nyerték el tetszésem. Lehet nagy szélben terelgették, de kicsit bután mozgott. Na, meg ahhoz aztán meg tényleg kell a hely, máskülönben csak unalmas időtöltés. (szerintem) -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#64016
üzenetére
"utolsó ismert gps koordináta kijelzése."
Az egyik legfontosabb paraméter, amire szükségem van probléma után, és ezért van a nagyobb gépeimben modul.
Rescue módot egyik gépembe sem aktiváltam még. Disarmkor leállnak a motorok, vagy elindul vissza? Failsafe esetén leállnak a motorok, vagy elindul vissza? Még nem néztem a lehetőségeket, de gondolom paraméterezhető, hogy disarmra ne akarjon semmit sem csinálni.A hely, igen, nekem is ez az ellenségem, mert zsúfolni nem szeretek, és abból csak a baj szokott lenni. Épp ezért tervezem ilyen nagyra a gépeim belsejét
Mindennek megvan a maga helye anélkül, hogy nyomorgatni kelljen dolgokat. Kapuzni meg úgysem ilyen géppel kapuznék, freestyle meg nem panaszkodik 
Szívem szerint én is építenék egy LR gépet, de nincs erre alkalmas hely, max, ha elutazok valahova, de azért?
No, meg elkutyagolni érte 3-4 kilométert, ha leesik 
Ott a hegyekbe nagyon jó dolog az biztos! -
AMDaZERG_1
senior tag
Minap legyártották az Ortus-250 vázat is, de még két kis alkatrészt elfelejtettek legyártani, amikre még sajna várnom kell, de az Ortus-245 -nél jobban tetszik nekem az új tervezésem. Ezen magasítottam, így 25mm belső magassága van és befér három emelet elektronika, de így is két sorba kell pakolásznom, mert van benne bőven

Ez meg már az Ortus-250 a tervező"asztalon". Valóságban is már kezdi felvenni a formáját, bár megrendeltem egy Holybro Tekko32F3 65A vezérlőt, mivel a 245-ben valahogy elromlott a Tekko32 35A vezérlő, így a bele tervezett Rcharlance (Tekko32) helyett megvárom míg megérkezik a 32F3 és azt rakom bele. Nem mertem bevállalni újra a sima Tekko32 35A vezérlőt, mert telemetriát elnézve igencsak 30A fölé is belekóstolgat az R6 2306 2450 motor...

Ránézésre nem sok különbséget lehet felfedezni a 245-höz képest, de egymásmellé rakva észrevehető.
A múltkori 245-ös repüléséről egy akkura való.
Ortus-245 repülése -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#63964
üzenetére
Szerintem már elég régóta track nélküli az ( >50$ )ingyenes.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Kris87
#63956
üzenetére
Ez függhet attól, hogy a vezérlőd uninverter, vagy inverter.
Az én esetemben van inverter és uninverter vezérlőm, és nem ezen kellett módosítanom, hanem
Inverted:
set serialrx_halfduplex = ON
set serialrx_inverted = ON
save
Uninverted:
set serialrx_halfduplex = ON
set serialrx_inverted = OFF
saveDe ajánlom figyelmedbe:
Oscar oldalát -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#63913
üzenetére
Én meg azt hittem a nagy gépet pörgetted meg kicsit

Azt várom már nagyon!Más:
Tekko32 4in1 egyik ága felbosszantott, és nem próbálkozom tovább javításával.
A kérdés az, hogy veszek egy single ESC-t arra a karra, de mégis melyiket vegyem?
Van EZ a fajta és az olcsóbb EZ.
Szívem szerint beraknék egy ILYET csak már a hajam hullik, és a pénztárcám is utál már... Az asszony szemébe meg bele sem merek már nézni
Utóbbi mondjuk nem is indokolt, csak fene tudja, lehet ez tartósabb? Mármint a nagyobb ESC
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#63817
üzenetére
Köszi!
A GPS sebességhez én annyit fűznék hozzá, hogy a ruppótlan BN180 hidegindításra is szerintem perc alatt 10-18 holdat mutat. A BN-880 függőlegesen van felrakva és így is 14 hold fix, de inkább felette szokott lenni. Tehát annyira nem aggódom a GPS miatt. Inkább azon aggódom, hogy GPS magasság hogyan adódik össze? Ugyanis nálam sokszor látom, hogy a logban ~100-130 méterről kezdi számolni. Ezt a távon korrigálni kell a telemetria adatoknál? -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#63758
üzenetére
Én a flexet raktam rá és 1W-is megy rajta. A hangszórón is egyértelműsíti ezt, mert zajossá válik ahogy átkapcsolom 1W-ra 915-900-868MHz ig játszik (868?Hz -re állítottam). Előbb-utóbb úgyis valamelyik gépre rárakom, de még túl sok dolog van úton az új géphez.
Bár szerintem az X220s lesz a tesztalany, bár a hétvégén kiemelkedően jól működött.
TX-805 VTX-et raktam bele és leseggeltem az FPV minőségén!
Elvileg az Atlatl HV2 jobb, de nekem azt nem sikerült olyan jól berakni, mert motorforgásnál becsíkoz a kép. Majd dolgoznom kell még rajta. -
AMDaZERG_1
senior tag
Amikor összeraktam rámértem. Nem tapasztaltam sehol zárlatot. Égés meg sehol, még csak meg sem puffadtak (ahogy szoktak). Cseréltem már FET-et korábban is Eachine 4in1 30A ESC-n, és az jó lett.
(#63754) ezoltan
A jelenlegi R-XSR (jól működik) és az R9 nekem még újdonság és kicsit kiforratlannak tűnik. Vannak panaszok, persze régi FW-re, de mégis. Majd pár hetet várok, míg többen dicsérik.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#63744
üzenetére
Melyik frekin, milyen FW-vel használod az R9-et? Én még nem mertem rá rakni a gépekre a Slim+ vevőket...
Antennatartónak én is ezt a fajtát gyártattam le, ami elvileg elkészült, csak még nem küldték el.
Manapság eléggé negatív tapasztalataim vannak csomagfeladással kapcsolatban. És itt nem is csak BG-GB, hanem magyar srácoktól is...
A Holybro Tekko32-ben is sikertelen volt a FET csere. Beraktam két jót, áramot adtam neki, és abban a pillanatban megint elszállt az a két FET. Lehet a motor lett gatya? De mitől? Szabadesésben jöttem lefele, majd egy full gáz után az egész rendszer fura lett. Olyan volt, mintha fél teljesítményen menne az egész. Mentem vele néhány akkut így, aztán egyszercsak már nem pörgött az egyik motor. Nem éreztem semmiféle akadást a motoron. Fura. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#63729
üzenetére
Speciel a "telemetria kapcsolat megszakadt" nagyon hasznos tud lenni, mert akkor észbe kapok, hogy nagyon ne menjek messzire. A kijelzőn meg akkor is tudom hova esett, ha megszakad a VTX és nem látni hol estem le. A kijelzőn meg ott vannak a koordináták. Erre nagyon jó.
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker
#63725
üzenetére
"Ok fancy kijelzo nincs rajta"
Ez quadkopetrnél amúgy is egy olyan dolog, ami pont nem ér semmit. Repülősöknek inkább érdekes lehet.
Azon agyaltam nem oly rég, hogy a X7-et lecserélném egy Horusra, de rájöttem, hogy ezen sem szoktam nézni a kijelző, amit megnézek arra teljesen elég a jelenlegi információ. Repülés közben meg úgy sem nézem, hanem hallgatom.
Akkor lenne jó quadnál, ha tudnék rajta futtatni BF-et és BLhelit. De az sem kell csak, ha valami gond van. -
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan
#63703
üzenetére
Én inkább rendeltem hozzá ProDrone.pl -től 868 antennákat, amik már meg is jöttek, csak még nem építettem be a gépbe a LR cuccokat. Ma viszont sikeresen kisütöttem a 4in1 Tekko32 egyik ESC -jét. Szerencsére van egy donor Tekko32, amiből pikkpakk átrakom a FET-et, csak ugye ki kell bányászni a gépből és aprólékos munkával cserélni..
Utálom ezt a részét...
Aztán meg ez miatt az Eachine X220s gépet vetettem be, amiben valamiért az SD szarakodott (mármint a RunCam Split minibe helyezett kártya). aztán kiszedtem az Ortus-ból az SD-t, ami meg egy gyenge videójel miatt az alacsony repülés közben földet érésnél kipattant a kártyafoglalatból. Egy 64G SD, amin elég sok anyag volt már... Örültem neki mikor hazafelé néztem a gépet és fura volt, hogy nincs ott a kártya. Gyorsan leizzadtam. Holnap buszozhatok vissza kutakodni, hátha meglesz. Persze nagy sansz nincs rá, de feladni csak akkor szoktam, mikor már beleunok a kutatásba
Gondolkodtam a MatekSys GPS-en, de én nem tudtam a pénztárcámmal ledumálni a dolgot
Jó nekem a BN-357B A BN-880 is jól működik nekem az Ortus-ban.Fejbevágós sztorikhoz még egy kis szösszenet:
ma figyeltem a versenyszituációs srácokat, és arra figyeltem fel, hogy amikor földet érnek a géppel ~10 pörgés a földön, majd csutka gáz. No de! Ugyebár fingja nincs az embernek, hogy merre is pörög a gép és milyen irányban áll mikor újra tolhatja neki, vagyis simán állhat úgy a gép, hogy vagy felé, vagy valaki más felé áll a gép. Na, az aztán tudna a kis sarlóival aprítani
Továbbra sem győzött meg a versenyszituációs reptetés. Monotómnak tűnik nekem, és kényszerűnek. Inkább pörgök jobbra-balra (esek-kelek) de szabadon.
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Nissan Leaf 1 Tekna 24kWh / 9 pálcás
- SZUPER Akcióban Új Bontatlan Dyson V15 Origin 3 év gyártói garanciával Azonnal Átvehető
- Koenig One Touch Automata kávégép 6 hónap Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- 2x YEELIGHT Cube Smart Lamp cube spor + base
- !!AKCIÓ!! Vadonatúj, bontatlan iScooter iX6 elektromos roller, 1 év gari 45 km/h, 1000 watt
- LG 32SQ700S-W - 32" VA Smart - 3840x2160 4K UHD - 62Hz 5ms - WebOS - Wifi + BT - USB-C - Hangszórók
- Tablet felvásárlás!! Apple iPad, iPad Mini, iPad Air, iPad Pro
- Microsoft: Windows / Office / Server / Stb.
- Telefon felváráslás!! Samsung Galaxy S22/Samsung Galaxy S22+/Samsung Galaxy S22 Ultra
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 128GB Alphine Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3024
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség

Persze attól függ milyen méretben akarsz gépet venni a későbbiekben. Kisebbek könnyebbek, így nem törnek annyira nagy mértékben. Persze nem jelenti azt, hogy nem fog törni rajta ez-az, nem fog leégni az ESC és hasonló "érdekességek". (kis méret 3" -nál kisebb). Viszont kezdésre ajánlott a kicsi.



