Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz Gergőke88 #2000 üzenetére
Élőben valóban sokkal jobban néz ki, mint képeken, úgy érti az ember hogy mi volt a dizájn koncepció.
Ami nem tetszik hogy a nagy akkut csak a dupla motoros változathoz lehet választani. Nyilván most a bevétel pörgetése van soron, ilyenkor sokan hajlandóak sokat fizetni. Lehet később ki lesz bővítve a kínálat abba az irányba is.
Maga az autó meg nagyon takarékos, a dupla motoros változat is.
Ebben a tesztben pl. az iX ment a legmesszebb:
https://insideevs.de/reviews/555789/reichweitentest-12elektroautos-audi-bmw-mercedes/
Kevesebbet fogyasztott mint az EQS, pedig az egy lapos, lekerekített szappan.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #1999 üzenetére
Nekem mindegy, hogy ki a túró győz. Nekem személyesen az a legjobb, ha mindenki a legtöbbet fogyasztó autót választja, sőt a legeslegjobb, ha egy Tesla sem kerül forgalomba, mert a Teslák (sajnos) nem nálunk töltenek.
Én mindössze annyit mondok, hogy ezen teszt alapján önmagában szerintem nem érdemes autót választani. De kinek hogy. Ha valaki ragaszkodik hozzá hogy szerinte ez a legjobb teszt a fogyasztások összehasonlítására, ám legyen. Mindenki saját magának dönt.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #1999 üzenetére
senki meg sem említette a teslát, nem nekünk van elvakult teslaimádatunk, nem neked van teslafóbiád.
A teszt szar, a korábbiak is azok voltak, mert nem a valós körülményeket szimulálja, a fékezési visszatöltések nélkül ez egy bullshit. Felrakják padra, aztán pörgetik kifulladásig. A tesztben nincs lassítás, rekuperáció, mert a teszt a benzines autókkal egyezik, ahol ezek nem számítanak.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Gergőke88
addikt
válasz Shadowbull #2001 üzenetére
Előbb utóbb biztos lesz a kis motor is nagy aksival. Meg ugye jon a 60-ás verzió is ami erősebb lesz.
EQS: belül nagyon eltalált. Főleg elől. De árban azért más liga… -
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #2004 üzenetére
küldenél róla leírást, mikor töltenek vissza? Hátha meggyőzől.
A "mondom hogy van" nem indoklásElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Shadowbull
addikt
válasz Gergőke88 #2005 üzenetére
Ja, az M Performance. Ha a mostani teljesítmény nem lenne elég...
Kedvenc német villanyautós vloggerem most tett fel egy videót, München-Köln-München, visszafelé nyomta neki mindenhol, úgy fogyasztott valami 35KWh-t az iX.
https://youtu.be/eSA0LBoyn_Y
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
biker
nagyúr
válasz Shadowbull #2009 üzenetére
max akkor ha hajtják alatta a hengert, egyébként kicsit másképp viselkedik két tonna 80km/h lendülettel, mint a lassuló görgő a fékpadon.
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
joghurt
addikt
válasz Shadowbull #2011 üzenetére
De maga a fékpad nem fogja azt szimulálni, hogy a konkrét autó kasztnija mennyire böszme és kocka, azaz magától mennyivel jobban lassul egy G Merci egy Priushoz képest. Közegellenállás, ilyesmi.
A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #2013 üzenetére
Mégis totál irreális fogyasztás adatok jöttek ki...
De még a saját méréseik is ellentmondanak egymásnak
Leírják hogy a Tesla M3 SR+ 53 kWh akkuból 305 km-t tud elmenni, azaz 17,38 kWh/100km a fogyasztása, majd másik táblázatuk szerint 19,5 kWh/100km a fogyasztás.
Ioniq-hoz 38,3 kWh akku mellé 270 km hatótávot mérnek, azaz 14,18 kWh/100km fogyasztást, majd a táblázat szerint 16,3 a fogyasztása.
40es Nissan Leafre 201 km hatótávot írnak, tehát 20at fogyaszt szerintük, de mégis 22,1-et írnak. (és akkor még nem is esett arról szó, hogy az akku valójában nettó ~36.6 kWh, tehát a 201km hatótávhoz 18,2 fogyasztás jön ki)Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
válasz Shadowbull #2013 üzenetére
Akkor most már értjük, hol lett elb..zva a mérés.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
WiZARD
addikt
Jah értem.
Végülis jogos, bár a fogyasztásba írni kicsit fura nekem.Szerinted reálisak ezek a számok?
40es Leafbe 39.5 kWh-nál többet (töltő oldalon mérve) még sose sikerült tölteni és ahhoz is kellett hogy közben pár órán keresztül fűtsön. Igaz nem volt megállásig totál 0-ra merítve, csak műszerfal szerinti 0-ig...Teslánál Penny töltő méréséhez képest (ami kb megegyezik a Teslafi adattal) 92-97% körüli kerül az akkuba, ha pontos amit a Teslafi mutat.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
titán
válasz Shadowbull #2020 üzenetére
De. Nem tudom, milyen tapasztalatokra alapozva állítod, hogy el lett baszva, de én a saját tapasztalataimra (több év legalább 10 típus) alapozva állítom, hogy ez egy olyan mérés, ami az általános használatot nem tükrözi.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
Nálam az autó a születése óta eltelt 40e km-re 161-es fogyasztást mutat, a teslafi töltésösszesítés alapján pedig 191 a fogyasztás. Ebben ugye benne vannak az autóban ülve ácsorgás során elfűtött és elhűtött energia, az előkondícionálások, stb. Kb 180 körül lehet a valós összfogyasztás energiabetöltés alapján, ha csak az utazáshoz közvetlenül kötődő energiát vesszük figyelembe.
Muszáj többletnek lenni. Ha most ráálok egy töltőre tényleg hideg akkuval, akkor az első 14 percben 10kW, utána 6 percig 3kW megy az akkufűtésre. Ez akár ~3kWh töltésenként (meleg akkunál nyilván nincs). Ennek egy jó része visszajön utastérfűtés céljára, de akkor ugye ez alacsonyabb fogyasztásként jelenik meg az autónál. Pedig ugyanúgy a töltőberendezésből felhasznált energia, csak nem villamos-, hanem hőenergia. De ugyanígy többletfogyasztása van a többi, akkufűtéssel rendelkező autónak is. Csak azok nem tudják felhasználni az így nyert hőenergiát, mert a Teslán kívül az összes többi még hőszivattyúval sem tudja kinyerni a hőt az akkuból.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Shadowbull
addikt
válasz Shadowbull #2024 üzenetére
"mert a Teslán kívül az összes többi még hőszivattyúval sem tudja kinyerni a hőt az akkuból."
WTF?
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
titán
válasz Shadowbull #2025 üzenetére
Tényleg felajánlom neked, hogy kipróbáld az e-Niróm és a Model 3 közötti fogyasztáskülönbséget. Te jössz a Niróval a T szélárnyékában, és ugyanazon töltőn visszatöltve megnézheted az eredményeket. Tök egyszerű, és logikus teszt. Semmi hókusz-pókusz. De ha ragaszkodsz hozzá, választhatsz másik autót is. Mondjuk ID.4, vagy IX3, vagy új Leaf, Ioniq 5, nekem mindegy.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #2025 üzenetére
Igen, ennek komoly műszaki okai vannak.
De egyébként ha megnézed a számokat, hogy mennyit lehet vele nyerni (3kWh egy része jön vissza), kiderül hogy más miért nem küldött ezzel. Szerintem sok hűhó semmiért. Ugyanennyi pénzért (iszonyú bonyolult szeleprendszer kell hozzá) inkább nagyobb aksit csinálhattak volna.
[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
titán
válasz Shadowbull #2028 üzenetére
Ha te a valóság helyett a szimulációban élsz, akkor tényleg.
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Ck.
addikt
Üdv a népeknek,
Van-e esetleg innen valakinek tapasztalata a FL utáni, 2017-8 körüli Mitsubishi Outlander PHEV-ekkel? -
axioma
veterán
Na ez az eredmenye annak, hogy tele vannak az utak kamu-hibridekkel... [link]
Raadasul ez pont erinthet, leven rokon lakik ott, de az ionnal nem erhetunk el odaig, az Ampera meg buntetett (jo, persze, tulkepp csak nem kivetelezett). De az egesz nem lenne ha normalisabban lenne meghatarozva a zold rendszam maga (pl. vizsgak kozott x% elektromos hasznalat vagy ugrik a zoldsege). -
joghurt
addikt
Alapvetően helyeslem. Ne támogassuk már a Panamera S-t, amiben villanymotor legfeljebb azért van, hogy induláskor jobb nyomatékkal gyorsuljon, illetve hogy a Porsche cégcsoport szinten valamennyit javítson a kibocsájtási (papíron...) adatain.
De még a nagyonzöldtudatos Priusról is vannak statisztikák, hogy igen jelentős részüket sohasem dugják töltőre.A tej élet, erő, egészség.
-
biker
nagyúr
Hat igen, eleg sok luxus v6-v8 hibrid van, de azert az ampera/prius plugin vezet mennyisegre. Veluk kicseszes
Hozzateszem, annyi 16A toltot adtunk el november-december, mint elotte ket ev alatt. A sok phev aki nem tolt mert elmegy benzinnel is, mind vett toltot otthonra, vagy kabelt utcara, mikor felment a benzin araElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
axioma
veterán
válasz joghurt #2035 üzenetére
Szerintem egyszeruen azoktol az autoktol kell elvenni a zold rendszamot, es nekunk mar 3.5 eve is mondtak hogy a phev-knel nagy szortirozas lesz. Amit teljesen alairok hogy kene, de nem tortent meg.
Amugy kerdes, honnan tudja a parkoloor, hogy melyik ingyenes. Peldaul a rex-es bmw i3-nak nem tudom mennyire van latvanyosan kipufogoja, es azt se hogy melyik csoportba kene igazabol keruljon... a rendszamon nem latszik az 5E-N-P (es nem tudom az i3 hova kerul ha rexes). Korabban arrol volt szo, hogy a P-sektol elvehetik (ami pl. amperat nem erintene, bar a mitsu outlander kvazi-teso nem tudom hogy hova van sorolva). Meg olyan valtozat is volt, hogy tul eros (ccm vagy LE) belsoegesu motor eseten ne legyen zold, az mondjuk talan me'g jobban harmonizalna a kozvelemennyel. -
biker
nagyúr
-
axioma
veterán
Elolvastam, csak nem kotottem ossze, bar a forgalmijaban se tudom hogy mi van a rex-eknek...
Amugy ez a regisztralos rendszer egyszer mar megbukott Cegleden. Legalabbis volt, aztan azota nincs, csak a rendszam szine, tavaly nyaron legalabbis biztosan elsetalt mellettunk a parkoloor. -
WiZARD
addikt
Valóban igazságosan csak a töltési arány alapján lehetne a hibrideket (vagy inkább használókat) szétválogatni. De ehhez olyan felügyeleti rendszer kéne, ami nincs.
Márka/ár/teljesítmény alapján sose lesz igazságos, mert épp úgy előfordulhat Porsche tulaj aki naponta 3x tölti, mint egy Ampera tulaj aki sose tölti, mindig csak tankol.
Sajnos ez a vége mindennek ami nincs kellően szabályozva, amivel picit is vissza lehet élni, azzal mindig is vissza fognak élni és így mindig is szivatva lesz a jó szándékú user is.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
joghurt
addikt
-
WiZARD
addikt
válasz joghurt #2041 üzenetére
De ezek továbbra se a zöld témára mennek rá, hanem arra hogy szivassuk azt akinek erős/nagy autója van. Közben semmi garancia arra hogy ő kevesebbet tölti.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
joghurt
addikt
Az első kettő miért is ne lenne zöld?
- Ha a belsőégésű a nagyobb teljesítményű, akkor valószínűleg az az elsődleges motor, és nem hatótáv-növelő a szerepe.
- A CO2 limit pedig kifejezetten környezetvédelmi szempont. Mérettől-erőtől függetlenül.A harmadikra pedig magam is írtam egy triviális ellenérvet.
A tej élet, erő, egészség.
-
WiZARD
addikt
válasz joghurt #2043 üzenetére
Miért zöldebb egy 110 lovas Ampera tankolva mint egy 350 lovas Panamera töltve? (lóerőket tippeltem csak)
Mi legyen a súly limit? Egy elektromosan használt Panamera a 2.3 tonnájával környezetszennyezőbb mint egy 2.6 tonnás E-tron?
Egyáltalán egy 20++ kWh/100km fogyasztású E-tron ugyanolyan zöldnek tekinthető mint egy 13as fogyasztású Ioniq?Nem a súly/erő határozza meg a zöldséget, hanem a használat módja és szimpla előítélet azt mondani hogy egy XY tulaj nem fogja töltögetni a 30km hatótávra, és különben is van pénze, akkor szúrjunk ki vele.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
wassermann
addikt
Megfelelő hibrid-gépjármű mennyiség és idő kell ahhoz, hogy kialakuljon (egész Európában egy nagy összevisszaság, ami most van).
Annak idején Angliában lovas ügetett piros zászlóval a gőzmozdony előtt, hogy "Vigyázz jön a vonat!". Szerintem kb. most tartunk itt az elektromos és hibrid-járművek szabályozásával.
-
axioma
veterán
válasz wassermann #2045 üzenetére
Azert ma ma'r a merestechnika me'g buheralas-biztosan is megoldhato nem tul sok penzert (persze a kifejlesztes jo kerdes, ld. online penztargepekkel eredetileg volt nagy kavarc, de hany eve annak is mar... azota is javulnak a lehetosegek), sokkal inkabb jellemzo hogy a jogi szabalyozas van elmaradva (es nem csak domain-tudasilag). Erre szoktam is emlegetni az elektromos auto toltese vezerelt arambol (de a mostani bojler-kalyhatol eltero feltetelu csoporttal) kerdest.
-
gorbep
senior tag
Ez a vezérelt töltés nagyon időszerű lenne... kérdés a jogalkotó milyen gyorsan akarja/tudja követni a technika változását... Az irányítónak ez fontos érdeke lenne, nem tudom miért nem tud/akar érte lobbizni... Én még mindig várakozó állásponton vagyok, hogy teljesítmény bővítsek vezérelt órára, vagy inkább főköri mérős szabályozott "Smart" töltőt vegyek. Az i3-hoz a meglévő 3x16A A1-em egyéb terhelés nélkül elég lenne, vagy ha süt a nap... (4.5 kWp HMKE) Jelenleg a szabványosítás és a bővítés drágább lenne, mint a Smart megoldás... itt egy kedvezményes tarifa árelőnye a kérdéses... rezsicsökkentés nélkül HATVÁNYOZOTTAN!
- Micimackó! Hogyan betűzik azt, hogy szeretet? - Sehogy Malacka, azt érzik .......
-
wassermann
addikt
A jogalkotók EU-szinten le vannak maradva mindenhol. Hirtelen nagyon sok minden megjelent: pl. egy fogyasztási pont a napelemek miatt, már kétirányú átadási pont is lehet (iránytól függően szabad-e két árat adni az energiának)... A járműveket a kutaknál mindenki egyszerűen szeretné tölteni. (lehessen ugyanolyan egyszerűen tölteni egységesen mindenhol, mint a benzinnel működőket) stb ...
[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
Februárban indul az új elektromos jármű pályázat: [link]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen széket vegyek?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Nyaralás topik
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- OLED TV topic
- Azonnali notebookos kérdések órája
- Politika
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- További aktív témák...
- RANGE ROVER EVOQUE 2018 /// GARANTÁLT 60.000 km /// MAKULÁTLAN ÁLLAPOT !!!
- ( Csere is érdekel )Eladó laufenn G FIT 4S Négy évszakos gumi Felnivel 175/65R14
- Foxwell NT301 - OBDII/EOBD hibakódolvasó / törlő / diagnosztiaki eszköz
- BMW E36 E46 Alkatrészek
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!