Új hozzászólás Aktív témák
-
Patrick
addikt
1. A politikusok szeretnek nagyot mondani...
2. Elektromos autó sem olcsó, nem véletlenül nem veszik annyian. Sok még a kérdés, és az átlagember nem tud venni magának újonnan egy elektromos autót, ugye nincs rá pénze, vagy ha van is hol tölti, ha olyan helyen lakik, + a melóhelyen sem tudja, ott hagyja valami töltő helyen és állandóan majd haza és visszagyalogol?
Ahogy a cikk is írja, az átlagvásárlóhoz kell eljutni, abból és azoknak lehet eladni a legtöbbet. Adom.
Zárójel. Ma láttam 2 db BMW i3-at. 12-15 milla. Zárójel bezárva.
Bár igaz, 3-4-5 milláért már lehet venni használt elektromos autót.
3. Imádom, amikor az elektromos autóhoz lévő akku előállítása szennyez. Rendben.
Azt valahogy senki nem írja le, hogy a benzin vagy dízel járműhöz az üzemanyagot a kőolajból, hány helyen, honnan, hová kell eljuttatni, ez mivel, hogyan történik, majd a finomítóban feldolgozzák, aztán el kell szállítani a töltőállomásokra, az nem szennyez nyilván... arról senki nem beszél. Nagyon csodálatosan friss az illat a bécsi reptér mellett, ott van a finomító, tökéletesen friss a levegő, az nyilván nem káros... Az ilyenektől a falra tudok mászni.Nem a Lítium-Ionos akku lesz a jövő, idővel lesz más, 15-20 különböző kutatás folyik ezzel kapcsolatban jelenleg is. Arról nem beszélve, hogy az elektromos autó használat közben nem szennyez. Kivéve a fékpor és a gumi. Nem kell bele motorolaj, rengeteg alkatrész nincs benne, ami egy belső égésű autó motorterében megvan, gyújtógyertya, gyújtótrafó, szíjak, sebességváltó, lehetne sorolni... Igen, tudom, ezzel rengeteg lóvé kiesik majd a gyártó zsebéből... valamit úgy is kitalálank, nem kel őket félteni.
Nem mellesleg meg egyre több lesz a megújuló energiaforrás és az az által megtermelt energiával tölteni az autót, na az már döfi...
.
Szarban vannak a németek picit, mert most van egy kis csökkenés a trendben, kevesebbet adnak el, de nem csak ott... bár valahogy ezt én nem látom. Az utóbbi 3 évben több autót adtak el, mint 2015 és azelőtt. BMW, AUDI, Merci, a VW-ről (E-GOLF, 12,5 milla újonnan? Vicc.) nem is beszélve... Egyébként meg a legtöbbet a Tesla-ból adtak el, többet, minta az előbb felsorolt 4 gyártó eu-ban és az amcsiknál. Mindig mondtam nem hülye az a Musk gyerek, ő tapossa az ösvényt, többiek csak kullognak. Valakiknek savanyú a narancs.4. Az lesz, amit Tigerclaw is említett az elektromos motoroknál, majd a kelet elkezdi bedurrantani a cuccait és a nagyobb gyártók majd kapkodnak később, hogy jaj ők is csinálnak. A Super Soco kiforrja magát, nagyon jó kis motor lesz. Bár az amcsi ZERO a kedvencem.
Kia-nak az e-niro-ja, 9,9 milla lesz, már mint az autó, 300-450 km-t el lehet vele menni, akkupakktól függ, a Kia Soul EV nem tudom mennyi lesz, de lesz az is idővel 10 milla alatt.Túl durva voltam? Bocsi.
Tigerclaw Egyetértek! Egyébként tervezik majd idővel olcsóbban adni a tesla-t, bár kint már 8-9 milláért megkapod, itthon 16.
UI:
Tudom hülyén hangzik, de meg van a varázsa, már mint a belső égésű autóknak, motoroknak.
Mondom minden ezt úgy, hogy egy 2001-es évjáratú 2000-es szívóbenzines Peugeot 406-osom van jelenleg. Jövőre csere, jön a Giulia, az utolsó belső égésű autóm lesz, amit még élvezet vezetni, aztán jöhet az elektromos.„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Patrick
addikt
Egyébként igen, az lenne a legjobb, otthon tudod tölteni a garázsban, és a ház tetején ott parkol a napelem. Mekkora jó már.
Tervezni kell az útvonalat, idővel több töltő lesz. Csak ugye ehhez kell egy kis idő, már mint megtervezni, hova, merre, mikor mész. Az ember meg lusta, már aki.Az évenkénti szerviz pedig, a futómű, fék, gumira terjed ki és az aksira. Ennyi. Sokkal kevesebb a kopó alkatrész.
Munkatársam s egyben a jóbarátom fia, most gyűjti a pénzt egy használt elektromos autóra, kb 2 év múlva meg is lesz neki a pénz, van garázsuk ott fogja tölteni. Csak városban használja majd, oda a 100-150 km-es hatótáv bőven elég, nem olyan nagy város, mint Pest. És jól is teszi.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez így életveszélyes. Nem lenne szabad ilyen öntvény kerekeket használni... meg eleve venni bármit is olyan beszállítótól aki ezt minőségnek tartja. Amúgy is ha már cafe racer, akkor mehet bele a hagyományos küllős kerék. A hubmotornak, a féktárcsáknak illeniük kellene a kiválasztott felnihez.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
axioma
veterán
Mindenki tultervez a km-ekkel, mintha az elektromosbol nem fogyhatna ki az akku. Bp-en nem tudok olyan helyet mondani, ahova Pomazrol oda-vissza nem mernek az ionnal elindulni (azaz 40km-nel messzebb, Soroksar also csucske 42 azt me'g meg merem lepni), persze arnyalodik a kep ha tobb utat kell egyben nezni, vagy agglo is szoba kerul. Videken max. a fele, azt barmelyik varosjaro tudja.
Napelem folyamatban csak baromi maceras az egesz folyamat (mar az is hogy kit valasszunk kivitelezonek). -
Tigerclaw
nagyúr
Jellemzően épp a helyi közlekedés az, amit a többség meg tudna oldani saját autó nélkül és pont ez az ami fekszik az elektromos járműveknek a kis hatótáv miatt. Viszont nagyon kevesen engedhetik meg maguknak, hogy több autót fenntartsanak és azokból is pont a városi szaladgálós legyen elektromos.
Kellene egy városi közlekedésre optimalizált elektromos miniautó kicsi hatótávval, nagyon olcsón és városokban csak ilyenekkel lehetne közlekedni. Persze ezt olyan 20 éves távlatban gondoltam, nem holnapután. Nagyvárosban meg inkább a tömegközlekedés, önvezető "taxik",és járműmegosztás, bérlés lenne ideális, nem a saját személyautó használata.
Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést. Mondhatni diktatórikus szabályozás nélkül nem lesz semmi az egészből...ami gyakran félreviszi a dolgokat.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Patrick
addikt
Ha már ott tartanék napelemmel én is, de az még odébb van. Így sajnos nem tudok segíteni, de a jövőben, ha minden úgy alakul, akkor a tiszta energiák kft-től kérek majd ajánlatot, sőt, nyilván igazából több helyről is, aztán majd a végén döntök... de ez még nagyon messze van.
„Aki barátot talál, kincset talál."
-
veterán
válasz Tigerclaw #207 üzenetére
Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést.
Erre a jelenben egy plug-in hibrid tűnik optimális megoldásnak.
Részemről egy Volvo V60 PHEV-et vettem lassan 2 hónapja:
- A városi ingázásomat tisztán elektromosan meg tudom oldani, ez napi 2x9 km + a mindennapi ügyek intézése; a gyakorlati elektromos hatótáv kb. 30-35 km a klímázás függvényben (eddigi max. 40 km, országúton, de klíma nélkül).
- Hétvégén pedig hidrid üzemben autópályázom, ilyenkor 90%-ban a dízelmotor megy (tempó függvényében autópályán 5 és 8 liter között; országúton 3,5 és 5 l között fogyaszt).[ Szerkesztve ]
-
Füleske
addikt
válasz Tigerclaw #207 üzenetére
"Nehéz dió az egész, mert meg kell értetni az emberekkel, hogy az elektromos járművek nagyon hasznosak lehetnek, de nem válthatják le pl. a távolsági közlekedést."
Szerintem pont fordítva van. Most rengetegen a hatótáv para miatt nem vesznek elektromost, pedig egy 3-400 km - t tudó, gyorstöltős autóval ez már ma sem probléma.
-
axioma
veterán
Hat 2x9 km-re valoban jo ez is, de keves ilyen szerencses van akinek ez a tavolsag hosszabb tavon is jo. Nalunk mindkettonk jelenlegi munkahelye koltozott mar miota ott dolgozunk...
Nekunk mazli az Ampera, hatrany a 4 szemely, de bir 60km-t kb. egy huzamban (kell is mert a parom 25km-re kell menjen melozni). De egy Balatonfoldvar is 1:2 aranyban lett csak aram vs. benzin km-ben.
A volvonal is van olyan, hogy "jobb" uzemanyag kell bele, hogy ne romoljon bele ha hosszan csak elektromosan mesz? Benzinnel a 95-ben tul sok a nem asvanyi olaj, minimum 98-ast javasolnak... be is toltottuk igy iskolakezdes elott. -
Tigerclaw
nagyúr
Kisváros, 250km-re Budapesttől, de értem, hogy mindenkinek még sokáig nem lesz ideális ez az egész. A nagy többségnek túl drága, mások nem tudnak lemondani a 4-500km-res hatótávról. Azt azért tartom, hogy városban csodát tenne a forgalommal és a levegővel, ha kis elektromos "smartokkal" járkálna az emberek többsége.
Budapesten vagy le kell mondani a személyautókról, vagy teljesen ki kell zárni az átmenő forgalmat, mondjuk alagutakkal. Egyikre sincs esély, szóval szerintem tovább fog romlani ott a közlekedési helyzet. Talán a levegő tisztább lesz ha eltűnnek a gázolajos autók.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
veterán
Belső kerületben (xii) lakom, innen elvileg égesz Bp. hatótávolságon belül van, oda és vissza.
A munkahelyemen adott a dolgozói töltőpont, ill. otthon is viszek majd le privát áramot a garázsba.Az Ampera vélhetően jobb hibrid, kevésbé érzékeny. Én szeretek sokat cuccolni és autópályán haladni - így praktikusabb / jobb választás volt a kombi és a nagyobb dízelmotor számomra.
A Volvo kezelési útmutatójában nem írják, hogy a prémium dízel javasolt, csak azt, hogy ne tankoljak bele fűtőolajat (HTO).
Természetesen, ha ritkán indítod be, itt is javasolt a prémium üzemanyag, az lassabban esik szét. (Majdnem minden héten autópályázok és tankolok is.)[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Egy olyan használható hatótávú hibrid tényleg megoldás lehet, de egy megfelelően nagy méretű fékerővisszanyerő rendszer is sokat segíthet. Mondjuk plug-in hibridként is jobb lenne egy kis méretű takarékos benzines mellé. Eleve el kellene felejteni a nagy ér erős motorokat, meg a túl nehéz személyautókat is.. Belőnének egy súly/lóerő arányt, meghúznának egy súlyhatárt és azt nem lehetne túllépni a gyártóknak.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Feketelaszlo
senior tag
Utána kellett néznem, hogy ki ez a sztármérnök akiről még soha nem hallottam - mint kiderült az Opel nagy sikerű Ecotec szériáján segédkezett.
De ez a legjobb:"Indra szerint az emberek már elkezdtek bespájzolni alkatrészekből, hogy tovább tudják használni a meglévő, belső égésű motoros autóikat: „A beszállítóktól tudom, hogy az alkatrészek iránti kereslet erősen megnövekedett az elmúlt időszakban. Az ipar erre a forgatókönyvre rendezkedik be. (...)"
Az nem lehet, hogy azért növekedett az alkatrészek iránti kereslet, mert a német autóipar az utóbbi időben javarészt szemetet gyártott? Kicsit olyan ez a hír-háború amit a németek tolnak, mint mikor az olajválság idején a detroiti óriáscégek kampányoltak a nekik nem tetsző újdonságok ellen. Egyik nap az ADAC, másik nap egy "sztármérnök", harmadik nap valami nem túl független német egyetem megy egyet a villanyautók ellen.
De ha már osztrák sztármérnök: a napokban elhunyt Ferdinand Piech neve és vagyona hogy fog tovább élni? Nem a VW-ben vagy Porschéban, hanem a gyermeke által Svájcban alapított elektromos autó manufaktúrában. Az örökösödés után biztos kap az is egy kis plusz tőkebefektetést. Érdekes dolgok ezek, hogy melyik "sztármérnök" mire teszi a zizit. -
axioma
veterán
Csak ez mar eleg hatareset nekem hogy nem esik-e bele majdan (ha vegre meglepik) a zold rendszam elvetelet a kamu hibridektol. Igazan ezeknek mar talan mindnek lenne elettartamra vonatkoztatott km-megoszlas az elektromos vs. benzin-dizel uzemmodrol. Azon kene igazan eldonteni, nem azon hogy mi van benne lehetosegkent.
-
axioma
veterán
Hat jo kerdes, hogy az elvi 25 vs. 50 km szamit majd, vagy hogy amikor azt elfogyasztja, akkor 1.4 vagy 1.8 vagy 2.8 literes motor szolal meg. Azert vicces lenne ha az Amperatol elvennek (1.4), toled meg nem, pedig az Ampera is P, nem is ertem hogy lehet a volvo N, az az i3 rex kategoriaja akart lenni)
-
veterán
Az Ampera nem 5N lenne?! Meglepő. Az enyém 100% 5N.
A nagy benzines SUV-ok szoktak 5P-t kapni, azok a közelében sincsenek az én gyakorlati 40 km-es hatótávolságomnak.Ebben csak 2.4 literes motor van, ami rendkívül takarékos ugyanakkor tud haladni is ha nyomja neki az ember. [ (OFF)Németországban...(/OFF)OFF]Itt éppen padlót kapott, picit ment még volna, de aggódni kezdett a feleségem.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Valami olyan szisztéma lehetne a nyerő a jövőben, hogy - persze miután lement felére az elektromos autók ára, aki ilyen autót vesz, az jogot kap arra is hogy a hosszabb utazásaihoz olcsón bérelhessen sokkal nagyobb hatótávú hagyományos vagy elektromos autót. Tehát be lehetne állni arra, hogy megelégednek az emberek a 100-150km-es hatótávú kisebb méretű elektromos autókkal mert jellemzően az is kiszolgálja őket, ha meg mégis kell hirtelen...vagy akár tervezettem messzebbre menni és nem akar út közben tölteni, akkor megkapja a bérelt autót ugyanattól a cégtől és mehet is pl. nyaralni. Persze kisautón nem smart méretet értek, hanem rendes 4-5 személyeset használható csomagtérrel.
Az akkuk autóval történő eladása helyett is terjed az hogy jóval olcsóbb az autó, motor mert az akkut csak használatba kapod, mondhatni bérled. Ezzel egyszerre féláron vagy még olcsóbban kapod az autót, nem kell aggódnod hogy mi lesz ha meghibásodik az akku részben, vagy teljesen és a használt autó esetén sem aggódik a vevő, hogy milyen akkut kap. A cég aki bérbe adja, az meg profi módon tudja majd javítani, bontani újrahasznosítani azokat...sőt ez a cég jobb is ha az aki gyártja is az akkut. A drága alapanyagok visszakerülnek hozzá kötelezően, illetve eleve ki tudja úgy alakítani az egészet hogy könnyen lehessen szervizelni, újrafelhasználni. Itt persze a bérleti díj nem mindegy.
A következő lépcső a járművek és akkupackok szabványosítása, vagyis megoldható lenne hogy töltés helyett akkut, pontosabban akku csomagokat cserélnek a "kúton" emberi erővel, vagy automatán robotkarok segítségével. Tehát minden autón ugyanolyan tartó, tároló lenne kialakítva az alvázon, egyféle akkucsomaggal, csatlakozással. Mint a Gogoro féle motoros megoldás csak persze nagyobb méretben...ezért ajánlott ha robot végzi a cserét, nem ember.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #222 üzenetére
Normalis tavolsagot megtenni kepes auto akkujat mar a netto sulya miatt nem cserelned ki egyben emberi erovel. es iszonyat problemas lenne egybol az erintesvedelem. Csak prius I. akkupakk kiszedesekor es cellacserejet asszisztaltam, ami ugye joval kisebb (bar NiMH miatt is), de hogy azt a koritest hogy oldanad meg 5 perc csere alatt azt nem tudom. Szerintem nem veletlen, hogy formula-e-ben tavalyig _auto_csere volt a verseny kozben, nem csak akkucsere. Pedig ott aztan abszolute specifikalt korulmenyekhez lehetett volna alakitani a cseret...
Amugy sima berlessel most is megteheted ugyanezt, ha hetkozben 1 auto kell csak utazni meg egy masik.
Amugy volt valami keleti koncepcio ami a legozhato autorol szolt, 1 vagy 2 sor ules, kis hatulja vagy nagy, bar azt hiszem szervizes (de nem gyari elokonfiguralt!) cserevel. Ezt erdemes lenne megjatszani: hetkozben 1 soros auto elol-hatul a ketfele motor, nagy utnal meg elektromos akar kirakhato, helyette masodik sor plusz csomagtarto. (Mondjuk a garazsmegoldas ehhez jo kerdes...)[ Szerkesztve ]
-
syberia
veterán
https://howbad.info/
-
Tigerclaw
nagyúr
Ez a szokásos bullshit amiből, a műszakilag és gazdaságilag képzetlen újságírók kiindulnak. Attól hogy valamit csinálnak a világ egyik leggazdagabb országában, még nem kell/lehet utánozni. Dubaiban Ferrarikat, Lambókat használ a rendőrség...akkor nekünk is azt kell tenni? Ha nem tudnak elérhető árú elektromos autókat gyártani, az egész nem lesz más mint gazdag emberek hóbortja, ha az EU bürokratái fejre is állnak.
A kínai piac meg olyan óriási hogy azt óvatosan kell elemezni. A sokmilliárd emberre sokmillió gazdag jut. Ha ott fogy 1 millió e-autó, az olyan mintha nálunk eladnának ezret. Ráadásul ott ontják a gyárak a nulla minőségű államilag agyontámogatott hulladék autókat, viszonylag olcsón, amiket az EU-ba be sem engednének, mert egyszerűen veszélyesek. A belső piacukra szánják, oda meg az is jó.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Bozso68
senior tag
Egyéletemegyhalálom, megrendeltem egy Kia e-Niro-t nagyobb akkupakkal. Jövő tavasszal érkezik.
Cégautó lesz, havi 3-4000 km-t megy a mostani (heti 4x 200km), 150.000 Ft körüli benzinköltségünk van, ami csak költségként számolható el, + olajcsere, stb. Itt meg ÁFA nagy része visszajön, és a lizing meg 5 év futamidővel jóval kevesebb lesz, mint a mostani tankolás. Ha 5 év után az önerő árát megkapom érte (persze nem az a cél), már megérte. Az Excel remélem nem hazudik. :) -
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tigerclaw #228 üzenetére
Ez ilyen. Sajnos a normálisabb e-autókat, amik flottakezelő szempontjából élhetőek nem lehet készleten kapni. Teslának nincs itthoni szervize, kiesik, Leaf van, de ott azért van akku melegedés, plusz az a kormánypozíció - nem lehet mélységet állítani a kormányon - sokaknál kiveri a biztosítékot. A kona hajtása az egyik legjobb, ha nem a legjobb most a piacon, csak nem lehet kapni se a Hyundainál, se a Kianál. e-Niro volt nálunk nemrég megint egy időre, nekem bejött, kellemesen erős hajtás, nagy belső tér + anyagok (én bírom a Kia habosított műanyagjait).
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz gergo5991 #234 üzenetére
Hát, az igazsághoz hozzátartozik, hogy itthon - nem tudom mennyire hivatalos -, de összesen 200 ilyen e-niro lesz a készlet jövőre, az a 200 már elkelt, mert többnyire a kereskedők befoglalták saját készletre, így őket kell kitúrni, ha "tényleges" vevő jön, szóval sok idő nem lesz rá nálatok sem. Az ára egyébként valahol 13-14,3 mFt körül van, mínusz a kedvezmények, ami egyedi - pl: állami támogatás, flottás kedvezmény stb -.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Tigerclaw
nagyúr
Kicsit fura a helyzet. Egyrészt tolják sokan ezerrel a hype-ot, miszerint itt 5-10-15 év múlva már a vécére is elektromos autóval jár majd mindenki, másrészt van egy másik valóság, amit ezek szerint nem csak a "hitetlenek" látnak, hanem a kereskedők és a gyártók is, mert csak keveset gyártanak, ezért sokat kell várni rá, másrészt a kereskedők se bíznak az eladásokban mert elég keveset rendelnek be az új autók számához képest.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
axioma
veterán
válasz Tigerclaw #236 üzenetére
Nem fura, csak pont a technologiavaltas elejet nezed, csak uj autokra, egy gazdasagi allapota miatt kedvezotlen orszagban. Amugy ketlem hogy az elektromos autok lennenek kb. kizarolagosan ilyen "rovid" ido mulva, mar csak a "megszokas" lendulete miatt is. 15 eves autok boven vannak a magyar utakon, mar csak emiatt lassabb kivezetodese lesz mint a nyomogombos telefonoknak (amik azert ha elhanyagolhato, de lathato mertekben jelen vannak me'g).
Az viszont valoszinu, hogy rovidtavu kozlekedesre szant elektromos eszkozok szama igen meg fog ugorni, csak sok lesz az egyszemelyes megoldas ill. tomegkozl. eszkoz.[ Szerkesztve ]
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tigerclaw #236 üzenetére
A kereskedők többet is el tudnának adni, 200 db az jelenleg a hazai kvóta e-niroból 2020-ra. Pici a hazai piac. A támogatást nem számítva kb. csak Leafet lehet gyorsan venni, de az meg olyan is.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
A Kianak is megvan a limit, hogy mennyit bír gyártani összesen elektromos autóból. Mivel a hazai piac kicsi, így ide kevesebb jön belőle és a fontosabb piacokon próbálja eladni az autóit.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Tesla még odébb van, mire azt céges autóként tudod itthon használni. Ahhoz kéne néhány szerviz itthon, akik csinálják a márkaspecifikus dolgokat, hogy ne kelljen az osztrákokhoz mászkálni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
CactuS
Arcképgyáros
Legyen úgy, de félek, mire üzemszerűen működni fog, az még odébb lesz. Plusz 1 szerviz az talán lefedi a fővárosi flottákat, de azért az országos szinten elég sovány lesz. Nálunk biztosan tudok olyan ügyfélről, aki nem fog 1,5 órát autózni egy szerviz miatt.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Tigerclaw
nagyúr
Gondolom egy Tesla-ért megerőlteti magát a user, főleg hogy jellemzően csak a cég tulajnak, családtagjának, meg a nagyfőnököknek jut majd Tesla cégautónak...és az ő idejükbe bele fog férni, akárhol is lesz szervíz az országban.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz Tigerclaw #246 üzenetére
"...és az ő idejükbe bele fog férni, akárhol is lesz szervíz az országban." > Ne gondold, nem azért, mert ennyire elfoglaltak, hanem ennyire hozzászoktak a kiszolgáláshoz. Van olyan bérlő nálunk, aki az asszonynak 20 milla környéki autót bérel és ő még a parkolást sem indít, mert nincs rá "ideje". Volt olyan hónap, amikor a büntetések - parkolás, gyorshajtás - többe kerültek, mint a bérleti díj - ami egy ilyen autónál több, mint a kikozmetikázott átlag magyar fizu - . Na az ilyet nem fogod rávenni, hogy autókázzon 2x1,5 órát egy szerviz miatt. Vagy marad a hozom-viszem, ha bevállalja 1-1 cég, hogy 1 embert egész napja odalesz 1 autó miatt.
[ Szerkesztve ]
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
BeZol
őstag
Sziasztok!
Tudnátok tájékoztatással szolgálni, hogy egy új i3 / ioniq / 62kwh_leaf / model 3 esetén mekkora a teljes körű casco éves díja?
Lehet, hogy lenne egy nyíltvégű pénzügyi lízinges vásárlásunk a közeljövőben, de a cégben mindig kp-ra vettük a kocsikat, ezért erről sincsen tapasztalatunk, ill. soha nem volt casco egyik kocsin sem, ezért egy nyíltvégű lízing esetén (ahol elvileg az ÁFA mértékével kevesebbe fog kerülni a kocsi) kötelező a casco, és szerintem így a végén drágább lesz a kocsi, mintha kp-ra vettük volna casco nélkül.Valaki bármi tapasztalat?
[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
Vettem a fáradságot, és kértem személyesen Tesla Universal-nál ajánlatot.
22.885.000 Ft-os Tesla Model 3 Performance /alap fehér metál szín + 19"-es téli gumi+felni szett. Autopilot nem/
50% önerő (11.442.500), ebből cég esetén ÁFA azonnal visszatéríthető.
36 hónap futamidő esetén 183ezer Ft, 60 hónap esetén 152,5ezer Ft a havi törlesztő (bruttó), ebből a felhasználás jellege szerint visszaigényelhető az ÁFA. Ha lusta vagy, akkor 50%-ban, ha útnyílvántartással igazolod h tényleg céges használatban volt a kocsi, akkor elmehetsz 100%-ig is.
Az éves CASCO a cég telephelyétől és a sofőrtől is függ, h mennyire korlátozzuk, elvileg 220ezer Ft a rekord legolcsóbb (Békéscsabai cégnek), és vhol 350-450ezer Ft közötti az átlagos (nem tudom, hogy általánosan Model 3-ra mondta az értékesítő, vagy tényleg a kiszemelt Performance-ra vonatkozott-e, de hogy kb. ezek a számok).
A maradványérték 3 évesnek 5.721.250 Ft (ez bruttó és ÁFA ebből nem igényelhető vissza), 5 évesnek 3.432.750 Ft.
Mi pl. nem CASCO-zunk, így nekünk ez extra kötelező "teher". Ez ugye átlag 400ezer Ft-tal nézve 1.2-2m Ft 3-5 évre.
Ha ezt is beleveszem a kocsi költségébe, akkor a kocsi végső ára (100%-os ÁFA-visszaigényléssel) 3 év után 21.118.495 Ft, 5 év után 21.547.318 Ft a 22.885.000 Ft-os készpénzes vásárlás helyett (végig CASCO-t is fizetve).
A konstrukció MKB Euroleasing-nél lenne, THM 3 évre 3.1%, 5 évre 3%, az induló ügyleti kamatláb 3 évesnél 3.89%, 5 évesnél 3.76%. A kalkuláció évi max. 40ezer km-rel van.Az extra "finomság" a Társasági Adó-val érhető el.
Ez a rész számomra viszont nem tiszta, mert több dolgot is találtam.
Inkább csak bekopizom miket írtam össze:- "Társasági Adóból (Adózás előtti eredmény 9%-a) levonható a törlesztőrészlet a TAO kb. 30-40%-os mértékéig, max. 5 évre szétosztva."
- A TAO-ból igénybe vehető kedvezmény elektromos autó vásárlására kisvállalkozás esetében akár 65% is lehet. A 65% a választott elektromos autó ára és egy hasonló kategóriájú robbanómotoros autó ára közti különbség 65%-a. Például egy Hyundai IONIQ electric (listaár: 8.889.000 Ft) hasoló kategóriájú, mint egy Hyundai i30 (listaár: 4.649.000 Ft). A kettő közzötti árkülönbség 65%-a pedig (most figyelj!) 2.762.500 Ft, vagyis ennyivel olcsóbban tudunk hozzájutni egy ilyen hibrid autóhoz.
- TESLA-ra akár 6.000.000 Ft is lehetséges (értékesítő mesélte), akkor 7.316.505 (3év) ill. 6.887.682 Ft-tal (5év) lenne olcsóbb a kocsi a készpénzes vásárláshoz képest."
Még annyi, hogy TAO kedvezmény esetén 5 évig kell megtartani az eszközt
És akkor még ilyet is találtam, hogy:
"Furcsa mód sokan nem tudják, hogy a KKV-s ügyfelek (mikró, kis és középvállalkozások) a tárgyi eszközök beszerzésére (mint például gépjármű) felvett hitel, vagy lízing kamatának 40%-a levonható a társasági adóból, annak maximum 70%-áig, de maximum 6 millió forintig."Ezek szerint tehát 2-féle TAO-kedvezményes lehetőség is van.
Azt elmondásból tudom, hogy az autós példájú benzines kontra elektromos közötti felár 65%-ára járó kedvezmény esetén vmilyen 13m Ft körüli benzines kocsi alapárát tekintik a Tesla esetén (pl. bmw 330i vagy ilyesmi. Kocsiméret és alapfelszereltség alapján hasonlítják össze elvileg, és nem lóerő alapján, de ez sem 100%), és hogy ez ilyen energetikai beruházási pályázat, amivel kapcsolatosan pályázatíró céggel kell felvenni a kapcsolatot, akik közvetlen NAV-val vannak kapcsolatban (nem tudom mennyire lehetne kikerülni őket), elvileg kb. 4 cég van aki erre emiatt alkalmas az országban. A lényeg, hogy kb. 450ezer Ft-ért írják meg a pályázatot, és akár 6m Ft-os TAO-kedvezmény is lehet a végén az eredmény.Tekintve, hogy elviekben ilyenkor 5 évig meg kéne tartani a járművet, így az 5 éves lízing esetén a kocsi 15.997.318 Ft-ba kerülne a 22.885.000 Ft-os kp-s vásárlás helyett (6m Ft-os TAO kedvezménnyel számolva) úgy, hogy az autó költségében benne van 5 év évi 400ezer Ft-os CASCO-ja, tehát a kp-s vásárlás esetén ha vki amúgy is CASCO-zna, annak 24.885.000 Ft-ba kerülne 5 év alatt a kocsi (áramköltség és kötelező biztosítás nélkül, regadó nincs, vagyonszerzési illeték nincs, cégautóadó/teljesítményadó nincs, parkolás pedig "még" ingyenes sok helyen). A CASCO díja persze évről-évre csökken majd, de ezzel nem számoltam.
Tehát ha a benzines kontra elektromos kocsi 10m Ft körüli felárának max. 65%-át vesszük a TESLA esetén, akkor igen, esélyes a 6m Ft adókedvezmény, de ennek utána kell jobban járni, hogyan is működik ez pontosan, mert a neten én már semmit sem találtam, ezt már személyesen kell intézni annak, akit ez érdekel, amire jutott, azt pedig megoszthatná itt, mert nekünk idén nem aktuális, de jövőre lehet aktuális lenne egy ilyen beruházás.
Egyébként 3-3,5hónap a várakozási idő egy Model 3-ra. Aki most rendel, januárra kapja meg a kocsiját.
Remélem hasznos infókkal szolgáltam. (pl. netes lízingkalkulátorokhoz képest ezek közel fele akkora ügyleti kamatlábak, tehát érdemes személyesen érdeklődni, ill. van ingyenes 20 perces soroksári utas tesztvezetési lehetőség, ill. egy feláras hosszabb A-tól Z-ig tréning (amit kocsi megrendelése után, de még átvétel előtt érdemes lehet abszolválni).
Nem tudom hatótávok voltak-e már, de netes tesztekből és youtube videókból a Model 3 performance esetén:
461 lóerő
3,4s 0-100km/h
261km/h végsebesség
75kWh akkumulátor
papíron 530km hatótáv
valóságban országúton 90-110-zel 450-480km
valóságban autópályán 130-cal 380km, 180-nal 250kmErre jön az, hogy elvileg 20-80% között érdemes tartani az akksit, tehát 0,6-tal szorozva a hatótávokat még kímélve is lesz az akksi.
Új hozzászólás Aktív témák
- Volkswagen ID.7 menetpróba
- Xiaomi Redmi Note 5 Global
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Autós topik
- Gmail
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Ukrajnai háború
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...
- Meross MSS425F okos elosztó, 4 alja + 4 USB, Homekit kompatibilis
- Aqara MCCGQ11LM nyitásérzékelő (HUB szükséges hozzá) + vízmentes 3D nyomtatott tok
- Meross MSS210 intelligens aljzat Homekit kompatibilis 4 darab
- Meross MSS315MA-EU intelligens aljzat energiamérő funkcióval (Matter / Homekit) 4 darab
- noblechairs alkatrészek azonnal készletről EPIC, ICON, HERO, LEGEND