Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
addikt
Puzsér odazavarta a feleségét a Youtube elé, és egész fogyasztható kontentot gyárt.
-
-NoVa-
addikt
válasz ncc1701 #67494 üzenetére
Megnéztek a Volvoval is, amikor le volt szakadva a kipufogódob. A Subaruval még ennyi tuning sem kell, megnyomom a Start gombot, az utcában mindenki abbahagyja a beszélgetést, és odanéz, hogy miapicsa. Jobban szeretem a halk autókat, az 1.4 Turbo Fiat500-al senki nem nézett meg, és ment hiperélvezetesen.
-
-NoVa-
addikt
Ez volt a kevésbé ronda faceplate a rendeléskori 2 darabos választékból, és egyben szerencsére az olcsóbb is. Amúgy sima kékes tömör gyantatest a szükséges helyeken szellőzőfuratokkal, nem annyira vészes, az az UVzöld eartip meg nem járt hozzá alapból, inkább kényelmi, mint esztétikai választás.
A belében meg csupa igényesség. A hangváltó 2-2 dipswitchhel ízlés szerint hangolható tovább, aztán a hagyományos membrán külön hangkamrában külön csővel adja a mélytartomány hangnyomását, az armatúrák pedig szépen kidolgozott párosítóval, előtétszűrővel.
Szerencsére a mérnöki munkát nem spórolták ki úgy, mint az esztétikait. -
-NoVa-
addikt
Nagyon, és jól illik az aktuális top3-amba.
Tin P1: Nyitott, könnyed, szellős és részletes, abszolút csúcskategória ha a teljes meghajtási lánc összeáll. Egy kompakt Sennheiser HD 6xx.
Koss UR40: Nyitott szellős könnyed fejhallgató, zártakra jellemzőbben telt basszussal. Megvan vagy 17 éve, rendszeresen elővettem, felújítottam, Nem zárja ki a külvilágot, akkor használom, amikor hallani akarom a környezetemet is..
Legacy 3: Zárt fejhallgatós hangzás, kevésbé szellős, kevésbé könnyed, de extrém részletes, csodálatosan koherens, és finom cucc, erős részletes basszussal. -
-NoVa-
addikt
válasz BobaHWSW #67601 üzenetére
Még bejáratás alatt áll, de a története egyszerű. Van a Linsoul nevű chifi kereskedő, aki a PenonAudiohoz hasonlóan ráállt a kifejezetten jó hangú, valamiben kiemelkedő cuccokra. Pár év alatt felfutott eléggé az egész, sok gyártói kontakttal, és elkezdtek komolyabb ajánlatokat tenni célzottan az összes jobb fülesgyártó mérnöki gárdájának, összeloptak egy kompetens tervezőgárdát, és csináltak egy ThieAudio nevű márkát köré. Eddig egy planar fejhallgatót csináltak (Phantom), és 5 fülest (3 szárazabb hangzású stúdió/stage monitor Voyager néven, 2 zenehlgatásra hangolt Legacy), többnyire extrémen jó hangot adnak az árukért.
És ez alól a 120$-os legolcsóbb Legacy 3 sem kivétel. Egyedül a hozzá járó szilikondugólat ajánlott instant cserélni, ez tipikus, hogy a legjobb hozzá illőket a fórumok túrják elő release után.De még bejáratós, 1-2 nap jót tesz az armatúráknak, hogy a teljes képességeit kihozza. Amit eddig mutat, sem rossz, majd holnap összemérem.
-
-NoVa-
addikt
válasz BobaHWSW #67601 üzenetére
Egyébként egy 10mm-es jobbfajta, gyors membrán a mélynek, 1-1 armatúra a közép és magastartománynak, becsövezve, előtétszűrővel, rendesen megtervezett hangváltóval. Hallottam már szarabbul szóló 500$-os cuccokat. Van szarabb hangú 300$-os fejhallgatóm is
Mick Gordon ezen a legjobb eddig. Carpenter Brut meg a P1-en, szóval nem árt a többfajta jó
-
-NoVa-
addikt
válasz WiZARD #67640 üzenetére
10+ éve belső keringetésű szűrős cucc teszi a dolgát a konyhában, mert a szél néhány vicces helyzetben képes volt néha letolni szénmonoxidot a tetőről a szellőzőkürtőn át, ha ment a fűtés. Pár évente veszek bele új szűrőt, aztán ennyi, nem visszük túlzásba a gondozását.
-
-NoVa-
addikt
válasz ezittketto #67639 üzenetére
Némi technikai tapogatózás meg kiváncsiság, és kicsit tudatosabb vakon próbálkozás az ismeretlenebb, de néha nagyon nagyot alkotó gyártók közötti katyvaszban. Közepesen hosszú lesz, remélem legalább kicsit informatívan érdekes:
Valamikor 4 éve megtaláltam ezt a japán 40$-os kis remekművet. Micro-DD, azaz egy nagyon kicsi könnyű membrán jól megtervezett karbontestben erős mágnessel kellően részletes, dinamikus. És volt egy rendkívül bosszantó képessége, hogy pontosan ugyanazt a hangolást, részletességet, hangminőséget tudta 38$-ért, amit sógor 400$-os Grado GR10 -e. Nem nekem volt bosszantó
3 évvel ezelőtt sikerült egy extrém jó akcióban féláron lecsapnom a FiiO akkori friss 110$-os középfelső kategóriás 3 utas hibridjére, és nagyon elégedett voltam vele. Részletesebb volt, mint a Tenore, dinamikusabb, és akkor kicsit elkapott a kiváncsiság. Hasonló áron mindenféle kínai fórumok túrása után beszereztem egy frissen indított márkájú, oldalanként 8 armatúrás extrém részletes fülest. Nem voltam 100%-osan elégedett a hangolásával, de némi (sok) 10 sávos EQ kompenzálással sikerült kijavítani a legtöbb hibáját, és egészen csodás eredményt kihozni belőle. Na itt tanultam meg, hogy az olcsó extremitást Mr. Li-nek köszönhetem, aki épp akkor futtatta fel a saját kínai gyárát, amiben fillérekért tömeggyártottak drága és nagyon drága Knowles armatúrákkal közel azonos specifikációjú cuccokat, véletlenül pont pár évvel azután, hogy felmondott a Knowlestől egy fontos gyártástechnikai pozícióból. Ebből indult az aktuális chifi forradalom, meg ebből lett az a 2 olcsó multidriver bigyóm. Itt egy év elégedett hátradőlés, mire kijött a Tin P1, az első sokkal 1000$ alatti planar fülhallgató, amit ráadásul erősen dícsértek egymástól független értelmesebb források. Na ez nem az árához képest jó, hanem generálisan felső kategóriás cucc, ha kap elég, hozzá illő karakterű teljesítményt. Dudu nem adott neik, meg amúgy is rájött, hogy V karaktert akar erős bassussal meg cicergő magassal, úgyhogy nem is fog adni.És ez megmutatta, hogy mennyire nem voltak jók az előző fülesek ehhez képest. Tökéletes tisztaságú, totális részletességű könnyed hang, élő ének, hihető, érezhető húrpendülések, cintányér, üvegcsendülés, taps, minden olyan, amilyennek lennie kell. Innentől feltűnt a bellsing armatúrák (Mr Li) magasainak a fémes mesterségessége. Nem vészes, de a planar után egy jó időre fiókba kerültek. A C16 az elképesztően gyors és erős basszusa miatt néha előkerül 1-2 Mick Gordon számig, intenzív élmény tud lenni, de annyi pont elég.
Aztán megtaláltam a FiiO félig rejtett bétatesztmárkáját, ahol kiadták az első 50$ alatti Knowles armatúrás hibridjüket, azt ki kellett próbálnom (konkrétan mennyivel is lehet tisztább a magasa). Tisztább volt tényleg lényegesen, bár a közvetlen a vetőcsőbe tett armatúra túl intenzív, nekem extrém V karakter. Attól függetlenül mivel olcsó, innen is többen rendeltek belőle, és szeretik, szóval nem szar, csak ha van mihez viszonyítani.
Mellékvágányon beszereztem 2 különböző anyagú, de mindkét esetben nagyon remek hangolású hagyományos 1 membrános igazán olcsó fülest is, mert fejlődött annyit a gyártástechnika pár év alatt, hogy érdemes volt ránézni. A berilliumborítású az igazán váratlanul jó cucc, ezzel még van tervem.És közben az armatúragyártók között kényszeresen megindította az árversenyt a rengeteg olcsó szar megjelenése, és a technológia szélesebb körű elterjedése, így kezdtek előkerülni az utóbbi fél évben 200$ alatt tényleg jó, rendesen megtervezett becsövezett, akkusztikai szűrővel ellátott multidriver hibrid cuccok, márpedig olyat is akartam, basszusintenzívebb zenékre jobb tud lenni, mint a planar. Ez lett a gyanús kínai manufaktúrában kisszériázott Legacy 3. Ezzel most egy időre nem akarok venni semmit, de 1-2 éven belül úgyis kijön valaim olyan technika, ami tényleg érdekel. Szerencsére az olcsó elektrosztatikus meg kerámiapiezos cuccokat elkerültem, a kezdeti nagy hype után hamar kialakult a konszenzus, hogy amúgy olyan a hangjuk, mint a túltolt HDR fotók, elsőre jónak tűnik, hosszútávon fos.
Szóval ez így 8 egymástól eléggé eltérő füles 4 év alatt, összköltségben kb annyi, mint sógor Gradoja volt. Csak közben ő is vett egy planart azonnal, miután meghallgatta az enyémet, szóval a beleölt pénz + output qualty arány jelentősen jobb, mint ha random veszek valami épp sztároltabb tukmált drágát egy helyi hifiboltban.
Mellékvágányként pedig komplexebb modproject is kiindul belőle. Egy 20$-os, fülbe tömködés után 10 perc alatt szilárduló szilikon füldugóból modolt custom in-ear monitor lesz, egész jól dokumentált irodalma van ennek is. Az Urbanfun elég pici olcsó és jó minőségű, hogy kipróbáljam erre. Ez minimális kézügyességgel igényel némi faragást, cserébe egy a külvilágtól extrémen izoláló, tökéletesen illeszkedő fülhallgatót eredményez, amit pl Enpera is szeretne munka közben, szóval most ennél a bekezdésnél izgatottan odafigyelve jegyzetel.
Fejhallgatóból egyszerűbb a helyzet, hangminőségben belenyúltam 18 évvel ezlőtt a jóba, és sikerült teljesen tudatlanul vennem egy Koss UR40-et, hogy legyen valamim. Na ez pont jó. Meg a Bose az ANC miatt előkerül néha, a hangja miatt nem.
The end. Fejhallgatómoddingról majd ha kész leszek vele -
-NoVa-
addikt
válasz ezittketto #67648 üzenetére
Az utóbbi, kiegészítve. Zene, vagy épp hangulatfüggő, hangerő, felhasználás, cél, mindig van egy ideálisabb. A planar nem izolál extrémen a külvilágtól, és a hangja is olyan, mint a legjobb nyitott fejhallgatóké. Könnyed, szellős, nem túlzó a basszusa, a zene végtelen térben szól, és elképesztő dinamikára képes minden hangmagasságban, egyszerre. A hibrid pedig egy igazán jó zárt fejhallgató tudását hozza, azaz izolál, nagy, de véges térben szól a zene, és üt a basszus. Nem mindegy, melyiket veszem elő csöndes esti zenehallgatásra, vagy nap közben amikor minden zajong körülöttem, és kicsit ki akarok szakadni. Zenénél is stílusfüggően lehet valamelyiket preferálni.
De fejhallgatóból is van egy nyitottam, meg egy zártam, hangfalból az asztalomon egy Roland kétutas stúdiómonitor, és a tetején egy pici félkész saját építés alatt álló Cambridge Audio hangszórós fullrange, amin pl egy szimpla gitár, vagy énekes sokkal szebben szólal meg, mint a nagyobbikon.Szóval audiovilágban nincs olyan, hogy valamin minden tökéletes, specializálódni szoktak. Hifiboltban is más készletet ajánlanak jazzre, mint punkra. Jó esetben
-
-NoVa-
addikt
válasz ezittketto #67682 üzenetére
40$-os cucc, szóval a többi bolt fizet utána vámot, meg az áfát is rárakják az árra, pusztán ennyi lesz a különbség
Amúgy 60 ohmos 40mm-es titánium felületkezelésű membrános cucc, szóvalkicsit kényes a forrásra, mint a többi hasonló megoldású Koss cucc.
Esetemben most rádugdostam pár dologra összevetni, és sokféle hangot hallottam. A Dell notebook saját kimenetéről pl szart. A Macbookról használhatót, de nem az igazi. A telefon (S9) már egész jól meghajtja, de lényegesen jobb a kimenete, mint az átlag random telefongyártóé. A Dell dokkolóról meg jót. Külső DAC-ról egyértelműen jót, de az 300Ohm-os cuccokat is meghajt jól, a Roland fejhallgatókimenetéről, meg a BTR5-ről is hozza a legjobb hangját.Szóval direktben gépre dugva nagyon nem mindegy, miféle gép, milyen hangkártya.
-
-NoVa-
addikt
válasz ezittketto #67691 üzenetére
A Koss élethossz garanciája az csak azt jelenti, hogy ha az USA-ban élsz, és elpostázod a hibás fülest valahová Milwaukeeba a központjukba, meg még 9$-t a visszapostázásra, akkor kapsz helyette egy újat, tényleg bámikor. A világ többi részén nem. Szóval ne éld bele magad.
-
-NoVa-
addikt
Film ajánló csak saját felelősségre. A Kung Fury kapcsán került elő.
-
-NoVa-
addikt
válasz FőDudu #68042 üzenetére
Múltkor egy Facebook csoportban előkerült egy aktivista, de lefagyott, amikor felvetettem, hogy nem hat meg a múltjuk, ha meg nagyon feszegetnénk, akkor volt épp elég Afrikába, fekete rabszolgatartóknak eladott Magyar, és egyéb Európai, milliónyi rabszolga. Szóval ha nagyon supportálni akar, akkor tudok adni helyi segélyszervezetekhez számlaszámot. Többet nem írt :)
-
-NoVa-
addikt
Na erre az aukcióra odamennék végtelen penztárcával, aztán kifogyhatatlan mennyiségű tákolós vidáman pöfögős meg anyázva kalapálós tartalom menne belőle Youtubera. Mennyire szép gyöszök ezek, amik a gyalogosvédelmet még úgy oldották meg, hogy egy súlycsoportban maradtak a nagyobb méretű gyalogosokkal.
link -
-NoVa-
addikt
Kb adják vissza a pedálos Moszkvicsom kényelmét és építési minőségét, valami közepesen szar robogómotorral meg több üléssel egy havi nettóért, és részemről elhiszem, hogy a jövő városi kisautóját látom. A 10+ milliós hatalmas, tonna fölötti körülményesen tölthető bigyók továbbra sem azok.
-
-NoVa-
addikt
Aztán még 40-et sem kell tudnia, ha 25-nél lekorlátoz, de a forgalom többi résztvevője is, nem nő meg embertelenül az utazási idő egy átalg városi hömpölygő forgalomban vagy mellékutcán, viszont átlag bringásbaleset szintjére egyszerűsödik az elmaradt jobbkézszabály, ahol szakadt ruhákról meg felhorzsolt bőrfelületekről megy a vita. A lényeg, hogy a forgalom úgy nézne ki, mint egy átlag kisvakond epizódban
Igaz lámpánál állva viszonylag kellemetlen, hogy nem tudsz elindulni, ha a mögötted várakozó Q9-es Audi klímaventillátorja épp beszív. -
-NoVa-
addikt
-
-NoVa-
addikt
válasz Gabibácsi #68226 üzenetére
Ez nekem fura, de az épp én vagyok. Mármint az, hogy 0. naptól külön alszik
Globálisan 85% 6 éves korig együtt alszij a gyerekkel, aztán régiófüggően kihúzzák ezt még pár évig, szóval pusztán ebből ügyet csinálni hülyeség.
A többi érdekesekből lehet, azt nem tudom, az alvás az semmi.
[ Szerkesztve ]
-
-NoVa-
addikt
válasz Gabibácsi #68230 üzenetére
Láttam már csúnyábban megviselt gyereket is, de Enpera is irogatott ide elvált szülős vendéggyerekekről szépeket. A válás az brutálisan mély nyomot hagy bármelyik kisgyerekben, jópár évnyi feldolgozandó trauma nekik. Nem az exed hibája, nem a te hibád, mindkettőtöké, és még csak elkerülni sem lehet.
-
-NoVa-
addikt
válasz zetor2000 #68232 üzenetére
Sógor is vett egy komolyan megépített Lada Nivát anno, brutáljó szörnyeteg volt. Aztán beadta egy régi autókat restauráló szakemberhez 5-6 éve, hogy kicsit pofozza ki, aztán egy ideig ment ugyanez, telefonálgatás, nem veszi fel, kifogás, időhúzás, aztán feljelentés, jogi út, stb.
Annyi eltérés van a két sztori között, hogy neki nem lett a végére autója, meg kártérítés sem, simán csak lenyúlták a kocsit, és az arc benyelte az ítéletet, mert elfért egy Lada is a lenyúlt Porsche 356 és a többi mellett, sok súlya már nem volt.
Szóval egy adott szint fölött már megint poén a szar autó, ott már nem azért veszed, mert ennyire telik. Nekem is volt Dacia 1300-as kolléga, csak amikor már végképp elrohadt az autó, betolta egy bontóba, és fanyalogva elővette a Lexust.
-
-NoVa-
addikt
-
-NoVa-
addikt
Etéren a csúcsot a Toyota pickupos rendőrségi vezetéstechnikai oktatócsóka tartja, aki miatt anno a szőnyegcserés visszahívást kellett elrendelni, mert valahogy meg kellett nyugtatni a tömeget, akik végighallgatták az összes híradóban az utolsó szavait, amiben elmondja a kamionba csapódás előtt, hogy hiába fékez, csak gyorsul az autó. Az is végig tisztességesen tiporta a gázt, mert elkavarodott fejben a két oldal pánikban. Azóta próbálnak egy kör önellenőrzést is betenni a vészfékezésgyakorlásnál, nem csak az ész nélkül pedál padlóig nyomását.
-
-NoVa-
addikt
válasz ezittketto #68303 üzenetére
Megnyugtatlak, épp nem ezen a kontinensen vezet. Azért akad belőle egy pármillió ezen a kontinensen is, ugyanis semennyire nem rendlívüli ez a fajta pánikreakció. Kb átlagos, csak nem mindenki kerül olyan helyzetbe, hogy kiderüljön. Mögötte is akad mellette 1-200k levezetett kilométer, többnyire város.
-
-NoVa-
addikt
válasz ezittketto #68325 üzenetére
Erre tudom pl ezt hozni:
[link]Rendőr, rutinnal, vezetéstechnikai trainingekkel, és amikor lehúzódott volna megnézni, miért rángat az autó, a fék helyett a gázt kezdte nyomni, aztán tövig, padlógázzal maradt lélekjelenléte felhívni a rendőrséget. És közben egy pillanatra sem vette le a lábát a gázról. A szőnyegügyet ezért hagyák a Toyota PR-esei, hogy lenyugtassák a sajtót és a közvéleményt, utána viszonylag sok pszichológus beszélt a jelenségről. Szóval nyugodtan kezelheted a helyzetet így, az emberek túlnyomó többsége hirtelen pánikban hasonlóan elcseszetten fog reagálni, akár repetatív is, amíg ki nem zökkentik.
Vagy ott volt egy régi ex, aki paintballpályán megbotlott, és ijedtében tarkónlőtt közvetlen közelről. Nyolcszor.
-
-NoVa-
addikt
válasz ezittketto #68327 üzenetére
Az teljesült, családostól kilapultak és elégtek hamar.
-
-NoVa-
addikt
válasz ezittketto #68334 üzenetére
Minden embernek lehet ilyen pillanata, ahogy azok, akiknek volt ilyen pillanata valamikor, simán voltak előtte/utána x alkalommal hasonló helyzetben, amikor nem így működtek. Ezt magyarázom, teljesen természetes üzemszerű dolog ez is.
-
-NoVa-
addikt
Azt csak halkan súgom meg, hogy pl a Bose ANC a szirénát transzparensen áthozza, mert alarm kategóriának ítéli meg, és nemhogy nem oltja ki, még a saját passzív szigetelését is ellensúlyozza, úgy játssza át, mintha nem lenne rajtad fejhallgató. A motorok kipufogóját viszont nem tekinti alarmnak, úgyhogy kussba nyomja el. Tudom, volt már olyan migrénes fejfájásom, hogy én is ANC-s fejhallgatóval vezettem haza, hogy ne hányjak a monoton motorzúgástól.
-
-NoVa-
addikt
-
-NoVa-
addikt
válasz ezittketto #68401 üzenetére
Kettőstömegűnél 300k km-el a felső élettartam határát húztam, mondta a szerelő, hogy van egy bácsi, 60k körül szokta cserélni neki. Fáj a lába, úgyhogy semi-automataként használja az autót, hármasban fixen, azzal a mondással, hogy erős autó, bírja.
-
-
-NoVa-
addikt
Motorügyben közeli autószerelő fiának a KTM 125 MX-ét üzemeltettük. Ő lelakta, páran meg szerelgettük, cserébe havi pár óra használatért. Egész sok időt töltöttem vele levegőben, viszonylag keveset alatta heverészve, szóval jó volt az arány, de mivel közúton eleve nem használtam soha, csak krosszpályán, nem érintett meg a motorjogsi igénye. A többiek később emelték a köbcentit meg a tempót, akkor már jöttek be a lelakottabb Ninják és GSXR-ek nyugatról, ott már inkább hagytam a témát. Drága is volt, meg veszélyes is, inkább bringáztam. Jól tettem.
-
-NoVa-
addikt
válasz eattila #68411 üzenetére
Apám P20-as generáció volt. Az övé ott porladt el (szó szerint) a kertben a szilvafának támasztva, de a falu temetőjén át sétálva egészen sok haverját tudta megmutatni névtáblákon, általában kereszteződéssel és közlekedési szituációval együtt elmesélve. Egyikre sem volt jellemző a defenzív vezetés.
Mellette ő sem azt vallotta, hogy a motor veszélyes üzem, a gond általában maga a motoros. Extrém kevés olyan helyzet van, amikor óvatos motorost darálnak le, vagy önhibáján kívül balesetezik halálosan.
Azért egynél ott voltam szemtanúként, motorosrendőr elé kiszaladt egy kisfiú, ő meg inkább az oszlopot kapta el, mint a gyereket. Nem élte túl, de nem teljesen a gyereken múlt. Felhajtott állvédővel ment. -
-NoVa-
addikt
Én szerintem képes lennék nagyon hosszan üzemben tartani egy MV Agusta Brutale 1000 RR-t a maga 208 lóerejével forgalomban, a Subaruval is példátlan önmérsékletre vagyok képes a sebességhatárt elérve. Utána elhúznak mellettem a lámpaváltáskor első pár méteren lemaradó Lancer Evo-k, Yarisok, Swiftek, Daewook.
De az is biztos, hogy egy 300-450ccm közötti nakeddel még sokkal nyugodtabban menne mindez.
-
Új hozzászólás Aktív témák
- Iphone 13pro max 128gb
- Ryzen 7 5700X / RTX 4060 / A520M / 16GB vagy 32GB RAM / 256GB SSD + 1TB M.2 SSD / 650W GOLD
- Playstation 5 Drive Edition 825GB (CFI-1216A), 2025.11.25-ig Alza garanciával, Bp-i üzletből eladó
- Sony eszközpark eladó! Tamron objektívek (35-150, 28-75, 17-50, Viltrox 24 1.8.
- OLCSÓ GAMER LAPTOP! i5-10300, 16GB RAM, SSD 500GB, GTX 1650
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest