-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
flymi
addikt
Motoröblítőnek van valami gyakorlati haszna vagy csak placebo?
Innen vennék pár dolgot. -
7Sony7
addikt
válasz
Real_Necro
#25694
üzenetére
Nálam csak 244D volt a hiba, akkor bem ugyanaz. Na kíváncsi leszek mit mondanak neked.
-
Real_Necro
veterán
válasz
7Sony7
#25693
üzenetére
Mondeo.hu-n van több leírás is eltömítődött dpf fáklya tisztításról. Nem tudom ilyet vállal e ESS, de lehet ez lenne a megoldás, mielőtt hazavágja részecskeszűrőt a korom.
A következő hibajelzések vannak jelenleg:
P0130:29-6C
P244C:00-6DTegnap óta még:
P2463:00-AF
P246B:00-2FEgyébként érzésre semmi, az autó még szépen megy.
-
7Sony7
addikt
válasz
Real_Necro
#25692
üzenetére
Hasonkó problémám volt, kipufogógáz hőmérséklet szenzor hibával. Na de az ess nél csak kimérik azokat is, gondolom..
-
Real_Necro
veterán
válasz
DeFranco
#25691
üzenetére
Mit mondjak, izgulok. Jelenleg 2 autóból ez az amelyik még használható, a másik most van rendberakás alatt, bár kisebb a baja 21 évesen.
Tegnap viszont megérkeztek a német Lott autóalkatrész boltból vásárolt tolató szenzorok. kicseréltem őket és azóta megszűnt az összevissza csipogás. Durva, hogy szállítással együtt volt 2 darab ~8500Ft (abból kb ~4000 a szállítás), itthon meg darabjáért akartak 16-18000Ft-ot elkérni.
-
DeFranco
nagyúr
válasz
Real_Necro
#25690
üzenetére
kiváncsi leszek mi maradt a "csere helyett gondolkodunk"-ból

-
Real_Necro
veterán
válasz
Real_Necro
#25526
üzenetére
Fejlemény, még 2 hibaüzenet koromfelhalmozódásról meg regen kimaradásról. Teljesítmény csökkenés egyelőre nincs.
Mondeo fórumon olvastam hasonlóról, ahol végül a vaporizert melegítették meg kifújták.
Ess motorshoz megyek délelőtt, kíváncsi leszek mit mondanak. Sokat pályázom, így fura. Ellenben pár hónapja volt pl üzemanyagszűrő cserém is. Ott nem mehet bele kosz a fáklyába?
Kicsit félek, hogy ők nem tisztítják, hanem cserélik...
-
flymi
addikt
válasz
gabor9991
#25688
üzenetére
Pedig azért valljuk be a Continental nevet hallva nem az ócska-gagyira asszociálunk.
Szerintem egy márka ugyanazon termékének egyforma minőséggel kell bírnia akkor is, ha azt más országokban gyártották.
Húsz éve a kínai is egyet jelentett a gagyival, ma meg már olyan márkák és termékek nőttek ki a földből amik szinte minden tekintetben lepipálják a nyugati kézműves termékeket.
Jó, a románok azok más tészta. No comment.
-
flymi
addikt
Szintén Conti szíj, de ez a felrakástól lett ilyen, korábban már linkeltem.


Ugyanúgy Contira cseréltettem csak másik szerelőnél aki a megfelelő szerszámmal rendelkezett.
Mikor legutóbb bekukkantottam a motortérbe ablakmosó folyadék utántöltés ügyileg ránéztem, nem láttam semmi rendelleneset.
A szelepfedél tömítés prímán sikeredett, a korábban hátul lefolyt anyagot leszámítva most (gyors lekopogom) porszáraz a motortér.
-
kcsa
veterán
válasz
molnarpeter
#25685
üzenetére
Eleve azért lett cserélve a szíj is, mert az eredeti vezetőgörgő csapágyas lett. Most pedig azért cserélte saját zsebre a szerelő az új vezetőgörgőt, mert felrakásnál eltörte. Szerintem kétszer száz százalékos a csere

-
molnarpeter
nagyúr
Hozza ám Fiat úgy került, hogy előzőleg 2 szíjat elszakított, egy görgő volt a bűnös. Itt gondolom előtte ép szíj lett levéve, talán túl lett feszítve felrakáskor?
Na mindegy, én nem vagyok stretch szíj expert, egy mosógép javítást leszámítva elkerült engem a technológia
Járművekben sima szíjak vannak nekünk, ott olyat láttam csak, hogy valami bekerült alá és egy hosszanti repedés keletkezett a gumis részén, de a szálak épek, néha ellenőrizve továbbra is az van rajta (tartalék/cseredarab megvéve). -
kcsa
veterán
válasz
molnarpeter
#25682
üzenetére
Már természetesen nem tudom mikori és milyen gyártmány, Ürömön megkereshetők a szíj darabjai a főúton

De eleve stretchszíj, tehát már az sem garantálható, hogy a látszólagosan szakszerű és hibátlan beszerelés során nem történik valami, nem stresszelek rajta. Ugyanolyan került vissza, ha fél év múlva megint gond van, na akkor tényleg gond van.
-
kcsa
veterán
Na a jó minőségű Conti szíj
Inkább viccből írom persze, mint komolyan: csütörtökön hazafelé egy kicsit nagyobb fordulatszámra elszakadt a kábé fél éves Continental bordásszíj, nem esett jól a lelkemnek

-
Brandynew
őstag
válasz
molnarpeter
#25668
üzenetére
Igaz
1.4 benzines. -
Brandynew
őstag
Sziasztok,
Egy kettes Ford Focusban mennyi egy komplett vezérlés cseréjének a reális díja nem márkaszervizben (anyagköltség+munkadíj)?
-
válasz
Vegas1994
#25664
üzenetére
Egy-egy meghibásodás (legyen az bármilyen terméknél),vagy teljes halálként jelenik meg,vagy random váltakozó ok/nok módon.
Sokszor egyiket se egyszerű kideríteni,de a teljesen működésképteleneket a legnehezebb.
Lehet kábelszakadás,oxidáció,hibás alkatrész.
Ezt otthon igencsak szopás kideríteni,sokszor lehetetlen is.
Kimérni,szétszedni stb.
Sokszor lehet érdemesebb és gyorsabb elvinni egy szakihoz,otthon sokszor végeláthatatlan meló és szívás egy hibafeltárás,főleg olyan hiba esetén amivel még az ember nem találkozott.Saját tapasztalat,igaz nem forddal:
Anyám Suzuki SX4-én szórakozott 1x a központizár,hol működött,hol nem,leginkább zárasnál nem.
2 napig ment az agyalás és méregetés mire eljutottunk az ajtószenzorokig,kimérés után derült ki,hogy a sofőroldali kapcsoló rakoncátlankodott.Úgy érzékelt sokszor,hogy nincs becsukva az ajtó,suzukinál ilyenkor nem működik a központi,nem is próbálkozik a zárással.Csere után jó lett.
A Te eseted kicsit más,úgyhogy ez a verzió nem is biztos hogy számodra releváns,csak gondoltam megosztom. -
Vegas1994
friss újonc
Üdv Urak!
Adott egy 2006-os Ford Fiesta, amibe a központi zár semmi életjelet se ad. Az ajtók külön-külön zárhatóak, viszont a központi zár semmire se reagál. Még csak motor hang sincs hogy próbálná lezárni, minden ajtónál csak a régi ladás ajtózár kattanás van meg. Hogy tudom kideríteni, hogy melyik részen van a hiba? Köszönöm a segítséget
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
bajnokpityu
#25657
üzenetére
Hatszögletû.
-
Earl_Muttley
őstag
válasz
molnarpeter
#25653
üzenetére
A pontosítást köszönöm

A sztorit küldöm.
-
darvinya
titán
válasz
bajnokpityu
#25657
üzenetére
Nekem nem gond ennyi hely vesztés, és alakja sem.
De jó látni.már képen, köszönöm. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
bajnokpityu
#25657
üzenetére
Milyen kis sunyi nézése van.
-
darvinya
titán
válasz
bajnokpityu
#25655
üzenetére
Nem tudom milyen, élőben nem láttam, csak számok.alapján próbálták leírni mekkora.
-
darvinya
titán
válasz
oliwire
#25650
üzenetére
És ReFleXx
Annyit tudok, hogy akku pakk egyrészét a hátsó ülés rész mögött van, ami beér a csomagtartóba.
De nem annyit foglal el.
Pl: 400L eredetileg a csomagtartó, akkor 370L-es lett akku pakk egy része miatt.
Legtöbb akku rész alul helyezkedik el.anevemearl
Magasnyomású fej minden 100ekm -nél cserélni kell és kalibrálni.
Ha ez nincs meg, akkor lehet fizetni sokat miért csak szerviz menet van.
És, ha egyszer agy kapot ilyen hibát, azután nem lehet rendesen kitörölni és random módon bekapcsolja.
Ez új csoda rendszer. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
Earl_Muttley
#25652
üzenetére
1.3 csapágy problémát még nem hallottam, tudnál írni róla? Jöhet privátban is
Engedj meg annyi pontosítást, hogy eredetileg Fiat tervezés a motor 
-
Earl_Muttley
őstag
válasz
darvinya
#25637
üzenetére
Ha ennek a motornak a "nem turbós" változata volt, akkor még benne van a totalcar féle "nem ajánlott motorok gyűjtésben is", (legalább is engem erre hivatkozva beszélt le a szerelőm első autónak egy 1.8D Escortról, hogy ugyanaz, csak nincs rajta turbó), így ismét csak a motor a rossz, nem maga a dízel technika.
Elég sok dízelünk volt/van családilag, Fordok is, rettegett HDI-k, volt még Rover is, az adagolós szívódízelektől kezdve, a 2011-es Mk4 Mondeomig. Ameddig vigyázol rá, egy nem konstrukcióhibás motorral nem lesz baj. (Egyedül a Suzuki Wagon R lett 270 ezernél csapágyas az Oepl féle 1.3 CDTI-vel, de ott meg nem ez volt az első, amit a szerelő látott)
-
patomi
őstag
válasz
ReFleXx
#25645
üzenetére
Oksi, mindenképpen(kollégák dicsérték a festéket) Nekem ellopták a gyári dísztárcsákat sajna.
radi8tor
Ott a linken akkor nálad a festés kimaradt. 4k homok, 5k szinter, 2k lakk az 11K/kerék
Az 44K a 4 kerék. uhh,,, így kijött 6K-bol meg egy kis munka amit be kell valljak valahol élveztem is.
-
ReFleXx
addikt
válasz
patomi
#25643
üzenetére
good job, majd szamolj be hogy allja a "sarat" az elso tel utan

lehet en is nekifutok majd a sajatokon, de szerintem eloszor anyamen
de amugy kene venni meg1 garnitura alufelnit, mert mar unom, hogy ennyire gane a fordos acelfelni festese, meg mar elhagytam 2 gyari disztarcsat is amit potolni kellett, lassan ott tartok, hogy jobban jartam volna aluval
-
patomi
őstag
válasz
ReFleXx
#25640
üzenetére
"Hammerite Selyemfényű fekete" A pontos neve. Satin black . (3 palack, 4 réteg).
Sajna a fázisok nem lettek fotózva. Hétköznap délutánonként, meg ma dolgoztam rajta.A fázisok így jöttek. Mosás, drótkorong, rozsdamaró és átalakító, drótkorong, ahol kell kézi csisz., tisztítás, zsíroldás, festés.
Alapozó nem volt, ez alá elvileg nem is kell. Mennyire lesz tartós majd kiderül. Lehet januárra ledob minden festéket
(remélem nem)Szerk. Minden kézi munka volt. Ahogy keresgéltem, homokolást 4K/kerék körül találtam. Kicsit sokalltam, így neki álltam magam.
-
flymi
addikt
válasz
patomi
#25639
üzenetére
Fújd át egy réteg rozsdavédővel mert hiába a csiszolás/festés néhány hónap után újra át fog rajta ütni. Amúgy szép lett.
ReFleXx: Nekem sem a vesém lefagyasztása a cél, hanem h hideg legyen az ülés, szellőzzön és ne úgy szálljak ki 100-200km után a kocsiból mint aki egy lavór vízben ült.
-
ReFleXx
addikt
válasz
Zoli-bácsi
#25638
üzenetére
en nem orulnek, ha a vesemet hutene a klima hideg levegoje
az atszelloztetes a kulcsa a dolognak.
-
darvinya
titán
válasz
Earl_Muttley
#25633
üzenetére
1.8D, nem turbós.
-
Zoli-bácsi
senior tag
-
ReFleXx
addikt
válasz
Zoli-bácsi
#25631
üzenetére
a klima hideg levegojet nem fujatnam az ulesbe, gyarilag is ules atszellozetes van csak.
anno meg a godi ESS szerviz mondta , hogy ulesszelloztetes kozben az ulesfutes is bekapcsol alacsony fokozaton. -
flymi
addikt
válasz
Zoli-bácsi
#25631
üzenetére
Ok, akkor jobb ötlet? Nem tudom, h a vezérlő mit szólna hozzá. Az a nagyobbik doboz nem a ventilátorok vezérlője?
Egyébként szerintem be lehet kötni fixre egy kapcsolóval és kész. Nem kell ezt az agyának külön vezérelnie.
ITT valami hasonlót csinál a srác.Felmerült még egy ötlet a részemről, miszerint ha úgyis kiszedem majd az ülést akkor kicsit kikönnyítem a szivacsot (csinálok bele lukakat) és az ülés alá készítek műanyagból egy U profilt amit hátulról betolok az ülés alá és rögzítem. Így ha a lábtérre küldöm a hideget azt egyenesen a seggembe tolja. Viszont a másik oldalon is kell valami (mondjuk ugyanez) mert ott van hátul a gyerekülés és nem fújhatom telibe a gyereket.
-
darvinya
titán
válasz
csukasi
#25628
üzenetére
És anevemearl
Óvhatod, mint én is.
De egyszer csak csat és hengerfej javításba futottam.
Hiba csak annyi volt, hogy vezérmű csapágyazása kicsit kopottabb volt, de ez elég volt, hogy bekövetkezzen a gond.
Előzménynek annyi, hogy 1000km-rel ez előtt lett átnézetve, stb.
Szóval szerviz, azaz Ford szerviz csak széttárta kezét és mondta, ez a dízel.
Olcsó kocsiból így lett 3x annyi az ára.
Mert hengerfej javítással jött az egyéb blokk, nagy nyomású, üzemanyag elosztó, stb
Szóval míg vállalkozás le tudja írni a szerviz.költséget, addig magán ember kénytelen elviselni. -
Zoli-bácsi
senior tag
Nem biztos hogy ez működni fog nálad. Tudja majd kezelni ezt a vezérlő? Hogy oldod meg hogy a klíma hideg levegőjét fújja oda?(mert az MK3 Mondeoban úgy van, de lehet másik autónál is) Plusz sima szövet ülésnél nem tudom mennyire "fújja át" a szövetet, mert ezek általában perforált bőrülésekben vannak, ott adott a légmozgás.
Szerintem ez kb a szrnak egy pofon kategória.
-
Earl_Muttley
őstag
válasz
darvinya
#25627
üzenetére
"Nem véletlenül van olcsóbban több dízel eladó, és nemcsak részecske szűrő miatt.
De ez a saját véleményem." - kivételesen nem szándékozok kötekedni veled, de mik még az okok?A DPF-től meg amúgy szvsz nem kell félni, ameddig havonta egyszer akár csak egy 110-es szakaszra felmész egy 20 percre, és autózol vele 2,5ezer körül, vagy ha hagyod regenerálni, mikor elkezdi. (2-3 perces procedúra, felismered abból, hogy olyan hangot ad ki a kocsi, mintha lyukas lenen a kipuff + felmegy alapjáraton a pillanatnyi fogyasztás)
-
flymi
addikt
válasz
molnarpeter
#25613
üzenetére
Esetleg így EZ jó lehet?
-
darvinya
titán
válasz
csukasi
#25624
üzenetére
WSS… az Ford jelző kódszáma.
ABEA és 0W-30 ami fontos.Amúgy, ha eddig benzinest használtál, akkor dízel nem kell annyira pörgetni, mert nyomatékot alacsonyabb fordulatszámon tudja.
Én bezines vagyok és leszek/maradok, mert 1x már megjártam a dízellel.
Azaz, ameddig jó a motor, addig semmi gond, de ha gond van, akkor elindul a lavina.
Nem véletlenül van olcsóbban több dízel eladó, és nemcsak részecske szűrő miatt.
De ez a saját véleményem.
Benzinnél is megtanultam, hogyan spóroljak, így ugyanannyiból jövök ki. -
-
kcsa
veterán
válasz
csukasi
#25617
üzenetére
Kezelésiben elvárt olaj-előírás biztosan benne van (egyébként WSS M2C913 D, legegyszerűbb a Ford olaj, de ez vallási kérdés: olyat válassz ami ezt tudja, márkája meg ami szimpatikus)
Fékfolyadékot én cserélném, aprópénz.
Szíjas, tíz év, vagy 150k km (ha jó adatot találtam, de ez is benne szokott lenni manualban)
-
csukasi
tag
válasz
molnarpeter
#25620
üzenetére
Jövő héten mindenképpen bemegyek majd miskolcra, mert hozzám legközelebb ott van márkaszervíz, és majd megkérdezem.
Köszönöm a választ. -
molnarpeter
nagyúr
válasz
csukasi
#25614
üzenetére
Váltás: ne is nézz rá a jelzőre. Elindulást leszámítva ne essen 1500 alá a fordulat, úgy a lendkerék és a koromlerakódás problémák elkerülhetők nagyjából, nyugodtan el lehet forgatni 2500-ig normál közlekedésben, ha pedig alaposan be van melegedve, akkor akármit szabad.
Garancia: rá lehetne kérdezni, hátha meg lehet hosszabbítani, néha van rá lehetőség. Fékfolyadék 2 évente.Vezérlés szíjas. Érdemes lenne regisztrálni a Ford etis rendszerbe, ott írja a karbantartásokat, amúgy 180-200 ezer km vagy 10 év emlékeim szerint. Akku/rádió miatt ne aggódj, cseréltünk cégnél párszor, nem volt gond.
Szabad tudni, hol lett véve egyébként?
Eurofleetnél pont láttam egy ilyesmi példányt. -
csukasi
tag
válasz
Zoli-bácsi
#25618
üzenetére
5 év vagy 100 ezer km. És ebben már 100 ezer megvan. (flottás autó volt, de szinte gyári állapotban van így ránézésre)
-
csukasi
tag
Segítséget kérnék
Tegnap vettem egy 2017-es Ford Fiesta 1.5 tdci autót, 6 sebességes 86 Le 100 ezer kilométerrel. Nem volt még dízel autóm soha, és bizonyára vénségemre meghüjültem hogy ilyet vettem, de ez már a korom miatt úgyis az utolsó járgány lesz, gondoltam akkor legyen dízel.
Szerintetek mennyire érdemes a váltási segédre hallagatni, mert nekem olyan mintha túl hamar kérné a felváltást, 1400-1500 fordulatnál már jelzi, hogy váltsak feljebb. Nekem ez nem tűnik jó ötletnek, így hagytam inkább kicsit feljebb pörögni. Hihetetlen hogy 6.-ban alig forog 2400 körül, és 130 felett van. Féltem hogy zajos lesz, de 6.-ban már szinte semmit nem hallani a motorzajból, mert a menetzaj elnyomja.
Le akarom cseréltetni a motorolajat, szűrőt,ezért tanácsot kérnék ez ügyben, hogy milyen olajat, szűrőt kell ehez a motorhoz venni. Garancia már úgysincs rajta, márka szervízbe nem vinném. Fékolajat is cseréltessem le ? Ennek a vezérlése szíjas, vagy láncos lehet ? Hány kilométernél kell ezt cseréltetni. Ha kikell venni töltés miatt az aksit, gonban leszek a rádió kódjával, mert azt nem tudom sajnos, ezt hogy lehetne megtudni. Egyelőre ezekhez kérnék tanácsot, amit előre is megköszönném. -
flymi
addikt
válasz
molnarpeter
#25611
üzenetére
Ok, keresek komplett bontottat.

-
flymi
addikt
válasz
molnarpeter
#25609
üzenetére
Ok, de kibelezett hűtés rendszert vagy komplett ülést érdemes nézni?
-
flymi
addikt
Üléshűtésre ötletek?
Ha hosszabb távon utazok egyedül annyira nem vészes ez a pokol mert bírom a klímát akkor is ha telibe fúj, sőt kifejezetten szeretem a hideget, a nagy meleget viszont egyszerűen nem bírom.
(Úgy vagyok ezzel, h hidegben fel lehet öltözni, viszont melegben mit vegyek még le?)
Ha családdal megyünk az gázosabb a kicsi miatt, asszony "nem bírja" a klímát (legalábbis ezt mondja) így csak csínján lehet használni, én meg csak szenvedek némán és csatakokban folyik rólam a víz, mint az öntött ürgéről.
Gondoltam már több dologra is, de mielőtt bármelyikbe is beleugranék előbb tájékozódnék. Eddig ilyen agymenések ugrottak be:
-Golyós ülés kombinálva 12V-os ventilátorok beépítésével az ülés szivacsába
-Utólagos "ülésre rárakós" ventis hűtés vagy az ülés alatti lábtérbe vezető klímacsőre kell rámókolni/kötni és teljesen átalakítani/kikönnyíteni a széket
-Eleve üléshűtéses autóból menteni egy fotelt és azt beépíteni csak itt kérdéses, h fizikailag magát az ülést be lehet-e rakni a bódéba. -
bajnokpityu
félisten
válasz
molnarpeter
#25591
üzenetére
OK, szóval lumenen múlik. Nekem asszem van a mátrix ledes smaxon spricni.
-
sparta2
tag
válasz
Zoli-bácsi
#25599
üzenetére
Nem egyértelmű számomra. Lehet, hogy zárt anya, mint nekem a Focusnál. Nincs jelentősége, csak érdekesség.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! Microsoft XBOX One 500GB fekete játékkonzol garanciával hibátlan működéssel
- Bomba ár! Dell Latitude 5430 - i5-1235U I 16GB I 256SSD I HDMI I 14" FHD I Cam I W11 I NBD Garancia
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 256GB Pink -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3408
- Lenovo Thinkpad Tablet X1 Gen 3
- Új és újszerű 15-16 Gamer, irodai, üzleti, készülékek nagyon kedvező alkalmi áron Garanciával!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
A rendszámkeretükön még él a szlogen

Na mindegy, én nem vagyok stretch szíj expert, egy mosógép javítást leszámítva elkerült engem a technológia
Járművekben sima szíjak vannak nekünk, ott olyat láttam csak, hogy valami bekerült alá és egy hosszanti repedés keletkezett a gumis részén, de a szálak épek, néha ellenőrizve továbbra is az van rajta (tartalék/cseredarab megvéve).

Egyébként szerintem be lehet kötni fixre egy kapcsolóval és kész. Nem kell ezt az agyának külön vezérelnie.

