-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Joker88
őstag
amúgy, ki itt a topicgazda?

csak az összefoglalóban lévő kis plecsni módosítása miatt
#41698 Balcsix : szerintem az csak rákerült..
majd megkérdem
megvan az előző tulaj címe
-
Joker88
őstag
válasz
dellfanboy
#41696
üzenetére
nem,erre váltottam.. egy 1998-as Fiestáról..
-
Balcsix
senior tag
Leginkább semennyit. Az a jobbik eset ha semleges a hatásuk, nem pedig negatív.

Ha jó üzemanyagot szeretnél, akkor tankolj prémiumot.
#41692Jenne Gyári manual szerint WSS-M2C195-A specifikációt teljesítő olaj, mint például ezek
Még ha nem is színeződik el nagyon, akkor is érdemes legalább úgy 10 évenként cserélni ha nem adja meg a gyártó a csereperiódust, akkor is.
-
Jenne
őstag
Sziasztok!
Segítsetek nekem.
Ford Fiesta 1.4 TDCi (2006) milyen kormányszervó olajat javasoltok cseréhez?
Mennyi időnként kell ezt az olajat cserélni?
Köszi előre is. -
Trabecan
tag
válasz
radi8tor
#41679
üzenetére
Aznap este visszajövök vele általában, amikor lemegyek, vagy max 1 nap múlva....Mint írtam is
De ha itthon áll szombat és vasárnap, hétfőn akkor is simán indul, kivéve párszor, hogy 4 másodpercig kell elfordítanom a kulcsot, mire az önindító "észbekap" és megtekeri a motort...Az elektromosság érdekes egy állatfaj, az tuti 
-
darvinya
titán
válasz
subaruwrc
#41669
üzenetére
Mikor kiveszed újonnan a dobozól a gyújtó gyertyát, akkor is Őz barna? -Nem.
Barnulás szikra kicsapást jelent, a porcelán túl hevül.
Annyira rideggé válik a porcelán, hogy reped legkisebb rezgésre.
A repedésen keresztül pedig átüt.Anno 20+ kV-os rendszereknél még épphogy színeződő szigetelőket cseréltünk, mert következő lépés, hogy átüt.
-
flymi
addikt
Az antenna talpból ki kéne jönnie külön a kis menetes csavarocskànak?
-
-
sparta2
tag
Sziasztok!
Gyári Ford féktárcsával kapcsolatban van valakinek olyan tapasztalata, hogy van-e rajta valamilyen fordra utaló jelölés? Nem volt egetrengetően drágább, így megvettem előre a gyárit, de semmiféle jelölés nincs rajta, így akármi is lehet. Holnap lekapom az egyik kereket és ránézek az eredetire, de hátha valaki kapásból tudja. -
válasz
Kis Tigris
#41646
üzenetére
Szia,
Bátran merem ajánlani neked a facelift-es mk 2.5 Focusokat, olyat ami nekem is van. Egyszerű mint a faék, 101 ló és sima szívó benzin. Nem egy lomha, még "enyhén" száguldozni is lehet vele, de tény, hogy komolyabb előzésnél azért át kell gondolni, hgy bele menj-e vagy sem, viszont ez abszolút nem érint téged, hisz én sem és te sem száguldoznál gyerekkel meg családdal ugyebár. 2020 Szeptemberében vásároltam meg picivel kevesebb mint 2M átírással mindennel és eddig csak kopó alkatrészek lettek cserélve, szilentek, egy rugó, hátsó fék tárcsa+betét, gyertyák vásárlásnál meg ilyen apróságok, semmi komoly nem történt a vásárlás óta, pedig már 50.000 raktam bele lassan. Kerülni kell a rendőrségi példányokat, mert azok aztán kaptak rendesen... Onnan ismered fel, hogy hátsó antenna is van az autón, vagy be van dugózva a helye, de olyan is van, hogy eltüntetik teljesen, viszont JSZP lekérdezésnél a korábbi vizsgákon szépen látszik ha "szolgált és védett"
Dieselt nem ajánlanám egyáltalán az általad tippelt napi/évi futás miatt és ez a szívó benzines a legegyszerűbb és "igénytelenebb" is
Ebből az 1.6-ból van egy másik verzió is, a változó szelepvezérléses és több lambda szondával szerelt illetve szereti enyhén zabálni az olajat ami pl. a sima szívókra egyáltalán nem jellemző. Mindig ellenőrzöm az olajat és eddig soha nem töltöttem utána, ezért egy bontatlan olaj ott van hátul 2020 Szeptember óta
Ami nagyobb hiba eddig előjött az a csomagtartónál való beázás, ami hol az illesztések miatt, hol a tetősín illesztés miatt jön elő, de lehet orvosolni házilag sikaflex tömítő segítségével. Egyébként a topik keresőben ha rákeresel flymi tag hsz-eire, akkor kb majdnem minden típus hibával találkozott a sima mk2 Focus terén (nem facelift), mert amennyit szenvedett vele az nem emberi, de nem adta fel
Ha kell, priviben meg tudom adni a pasi számát akitől vettem, mert ő nem foglalkozik itthoniakkal és csak szép állapotúakat meg tiszta előéletűeket hozat be, mert elmondása szerint, ő szeret nyugodtan aludni éjjel
-
Trabecan
tag
válasz
radi8tor
#41677
üzenetére
De akkor miért MINDIG a visszafelé úton áll meg ? Odafelé is elég konstans a fordulat, nem ? 152 km-t úgy lemegy, hogy meg sem nyikkan. Sőt néha a pályára is (M7) kimerészkedem vele és 140 km/h (óra szerint) meg sem kotyan neki ( 101 LE ) 3/4 órán keresztül.
Mivel azt is ritkán csinálta/ csinálja, adtam egy esélyt neki és kizárhattam így a gyk-t.
Összegzem : ez a verda nem szeret kimenni a városból, ha meg mégis ki kell, akkor odafelé úton szétnéz, tetszik neki a táj, de hazafelé már unja az utat ( ahogy én is
) és inkább megáll. De némi tolás és helyben járatás után nekidurálja magát és mégis hazajön a szeretett Budapestre szó nélkül, világítással és ventillációval együtt. De ezt igen ritkán csinálja ( 2 év alatt 3x ), ennyit még el kell nézzek neki, mielőtt nem a tankba, hanem a hátsó ülésre tankolok és felgyújtom.... -
Trabecan
tag
válasz
radi8tor
#41672
üzenetére
Több multimeterrel is mértem és 16,2 V a maximum. Mondjuk ezt prudukálja a mai napig is. 2 éve így megy a kocsi, tavaly ősszel lett akksi cserélve. Csak amikor épp "olyanja" van, akkor áll ki a sorból szó szerint
2 év alatt 3x produkálta a megállós hibát, mindegy volt, hogy az akksi új volt-e vagy sem. Új akksinál is 1x már eljátszotta velem ezt ősszel. Valószínű a generátor bénázik valamit, de a városi forgalomban sosem halt meg, mindig csak hosszabb úton és ráadásul mindig visszafelé úton, aznapi menettel. Ha egy generátor nem tölt rendesen, akkor miért nem a városban döglik meg a kocsi, ahol keveset megy folyamatában, de relative sűrűn van indítva ? Ugye az indítómotor sosem volt barátja az akkunak semelyik autóban sem.
.Télen is beindul mindig és csak város szinte, alig megyek ki Pestről. Mondjuk az néha elég ufós dolog, hogy 4 másodpercig kell tartani a kulcsot indítóállásban elfordítva ütközésig, mire az önindító hajlandó beindítani a kocsit...Nem, addig nem indítózik, 4 másodpercig várom a csodát, nem is kattog, mintha ott sem lenne. Na mondom ez gyújtáskapcsoló hiba lesz. Vettem egy betétet, kicseréltem, nem az volt...Meleg motornál viszont ezt az indítós dolgot sosem játtsza el, csak amikor legalább egy éjszakát állt a kocsi. -
kcsa
veterán
válasz
Trabecan
#41661
üzenetére
Akku nem merülhet le ha jó a töltés: ez alatt azt értem, hogy ha az akku töltést nem is vesz fel, a generátor járó motornál tud elegendő áramot termelni.
Ellenben ha pl. cellazárlatos az akku, az csinálhat vicces dolgokat - és nekem itt is gyanús a történet, pl. egyik cellában elszabadult valami, ami az alján lögybölődve néha zárlatot csinál.
-
A Zéé
addikt
válasz
Trabecan
#41661
üzenetére
ugyan motorral, de én mentem több, mint 120 km-t döglött akksival, mondjuk a generátor az hibátlan volt, mert az kiadta magából a 13,8V-ot. Annyira elpusztult az akksi, hogy meg se mozdította az indítómotort, 12,4 V volt benne összesen mikor hazaértem. Balatonfüreden betoltak, és úgy mentem haza Zalaegerszegre.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Trabecan
#41667
üzenetére
Javításban nem tudok segíteni. Elvittem generátor szakihoz. Kivették, betettek egy felújítottat, az enyémet beszámították az árába.
De ha így ugrál a fesz, akkor valami van vele. És a 15,3 V sem egészséges, multiméter mit mond? Nekem 14,5 V fölé még nem ment asszem' (van töltésmérő a kocsiban generátoros incidens óta) -
Trabecan
tag
válasz
radi8tor
#41665
üzenetére
Én meg Fehárvártól jöttem fel vele, miután lehervadt 10 perc járatás után, azóta is jövök-megyek vele Pesten, semmi gondja....Egyébként az én Focusomnál nem az index kart kell nyomogatni oldalt, hanem a napi nullázót kellett nyomva tartani gyújtás előtt és úgy lép be a TEST üzembe. A batteryt úgy jelzi ki, hogy ír egy "kis" b betűt és utána az értéket 13,2. Viszont 3 perc járatás után 15,3-at ír ki, szerintem ez lehet a jó érték, mert elég sokszor visszaesik 13,2 körülre, vagy kisebb értékre és ha bekapcsolom a belső ventillátort 4-es fokozatra ( max.), akkor fülre lehet hallani, amikor 15,3-ra felugrik a töltés és "jobban" érzi magát a ventillátor is, bár ilyenkor meg felkapcsol a műszerfalon a piros akksi jelző és világít.... Már csak egy kérdés maradt : kezdjem a javítást a feszültségszabályozó cseréjével ? Ki lehet azt szedni a generátorból más megbontása nélkül ? A szívócső lehet útban, ahogy néztem amúgy a generátor egész fent van, mert klímás a lelkem és a kompresszor van lent.
-
Joker88
őstag
nah,megléptem.. váltottam a Piroskáról

Hogy mire,pénteken mutatom,jönnek a képek,de maradt az oválos márka.
Most vizsgázik,honosítják,péntek napközben vágják oda hozzám a magyar papírokat. -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Trabecan
#41664
üzenetére
Én a kormányrúdhoz közeli kábelkötegnél vittem ki a tápot a DRL-nek. Kell valami merevebb kábellel átmenni, aztán azt behúzóként használni a másikhoz.
De simán generátor hiba lesz ez. Nálam az fesz szabályzó adta meg magát a generátoron jó pár éve. Ennyi idős korában már előjönnek ezek az anyagfáradási hibák.
Én akkor el tudtam jutni vele a szakihoz mert még volt annyi nafta az aksiban. -
Trabecan
tag
válasz
radi8tor
#41663
üzenetére
Szuper vagy, kipróbálom, mert ha menet közben folyamatosan látnám az akku töltöttségét, akkor ezt a hibát kizárhatnám. Illetve megbizonyosodnék affelől, hogy amikor leáll a vas, akkor előtte még mennyi volt az akksi töltöttsége. De lehet, nézek valami kisebb műszert és valahogy beapplikálom a látóterembe és közvetlenül kivezetélelem az akksi sarukra. Hol lehet "kijutni" egyszerűen a motortérbe a 2 kábelommal bentről ? Kesztyűtartó mögött ? Vagy hol ?
-
Trabecan
tag
Ha az akku lemerül menet közben, hidd el, hogy leáll bármilyen autó, nem csak a Focus. A gyújtószikrához energia kell és azt az akksiból veszi el. Ha a generátor nem tölt és csak akksiról mész,akkor "kifogy" az akksiból a delej egy idő után és leáll a kocsi, mivel nincs szikra. Benzinesnél ez tuti így van.
-
subaruwrc
félisten
-
A Zéé
addikt
válasz
Trabecan
#41657
üzenetére
menet közben nem az akksi miatt áll le.
Após Focusa csinál ilyeneket néha, de 2. éve nem találjuk a hiba pontos okát. Annál ilyenkor elmegy minden, ami elektromos, de a motor nem mindig áll le. De ha leáll, akkor csak úgy tudod újraindítani, hogy ha felkapcsolod a világítást miközben nyekteted az önindító. Kapott már új generátort, akksit, testkábelt, akksi kábelt... De a hiba hol előjön, hol nem.
Valószínű valamelyik kábelkötegben dörzsölődött ki valami, de megtalálni nem sikerült. -
Trabecan
tag
Van állítólag egy olyan "rejtett" gombnyomkodós dolog a Focusokban. hogy az akksi töltöttségét ( V-ban) ki lehet csalogatni a műszerfalra. Valaki tudja, hogyan kell ezt ?
-
Trabecan
tag
válasz
subaruwrc
#41656
üzenetére
Hát itt is majdnem vonalkódos lett az alsónadrágom, amikor a belső sávban ezt műveli 110-nél és még egy vészvillogót sem tudok benyomni, mert annyira lehal az akksi, hogy a villogó relét sem képes memoccantani....Utána meg tolásra, pöccre indul és szó nélkül feljön Pestre... Ki érti ezt...És persze csak hosszú úton produkálja ezt és csak néha....
-
Trabecan
tag
válasz
subaruwrc
#41654
üzenetére
Köszi a gyors választ : 2 éve használom így a kocsit és csak 3x játszotta el, ezt a "mókát"...A vidéki utak száma 2 év alatt kb. 70 volt, nem sokat megyek ki vele Pestről. A kontakt hibákat kizárnám, legalábbis, amihez hozzáfértem, megcsiszoltam : fő testkábel az akksiról stb.
-
Trabecan
tag
Sziasztok ! Van egy Ford Focus I , 2004-es évjárat. Kapaszkodjatok meg milyen hibát produkál : Városban semmi gond nincs vele, jön, megy télen/nyáron. Világítással + ventillátorral stb. is. Ha elmegyek egy hosszabb útra, előjön egy olyan hiba, (néha) hogy leteszitek a hajatokat : Pl. most Balatonakaliba mentünk le 152 km Pestről. Az autó simán lement, gond nélkül. AZNAP hazafelé úgy lemerült az akksi Fehérvár előtt valamivel, hogy menet közben leállt a motor és csak egy padkáig jutottam el az "alig" forgalmas 8-as úton a belső sávból, elég para volt. Leállt a motor. Persze ahogy megálltam, megpróbáltam utána beindítani, de még az olajlámpa is alig parázslott gyújtás rátételekor, nemhogy az önindító megtekerte volna a motort. Aki velem utazott megtolta a kocsit, ami 2-esben gyújtáson azonnal be is indult. Remek. Nekivágtunk a következő emelkedőnek és persze leállt a kocsi. Ezután megint meglökte, ( ekkor hátramenetben, mert emelkedőnek tartottunk felfelé), megint beindult, de most 10 percig járattam a motor és ezután simán feljött az autó Pestre a házig világítással, ventillátorral. Ami tudni kell : az autó néha TÚLTÖLT 16,2 V a max. 1. kérdés : Ha túltölt, akkor hogy merül le koppra egy akksi ? Válasz : talán menet közben "megunja" az elektronika a túl sok elektront és letiltja a töltést, így le tud merülni az akksi ? De ha így is van : akkor a szerencsétlen piros akksi jelnek a műszerfalon ezt jelezni kéne, nem ? Mert amikor túltölt, akkor is pirosan világít, de ez ritkán van. Beletettem egy elég jó minőségű voltmérőt és 14,02 tölt általában ( a gyári érték az autóknál 14,2 V ), de néha bevadul és +2 V-ot rátol, ami azért nem egészséges, mert ugye az alkatrészek ( elektronika, izzók stb.) 15 V körül már kényelmetlenül érzik magukat. Itt tenném hozzá, hogy a 16,2 V töltésnél sem égett ki soha semilyen izzóm, azt látom, ha bekapcsolom a belső világítást, hogy erősebben világít amikor 16,2 V-ot kap. (Több V mérő műszerrel is megmértem és ugyanez az eredmény volt.) 2. kérdés : simán generátor hiba ? Feszültségszabályozó hiba ? Esetleg valamelyik dióda hülyül a generátorban, mert unatkozik ? Kontakt hiba ? És miért nem merül le városban, rövidebb utakon ? Télen is simán indul, bár van olyan, hogy a gyújtáskulcsot 4 (!) másodpercig kell az indítási állásban tartani, mire megforgatja az indítót, azért ez sem gyári működés szerintem
Akksi tavaly ősszel lett cserélve. Szóval bombázzatok a megoldásokkal, alig várom, hogy ezt a "mesés" dolgot megoldjuk ! Köszi ! -
troll81
addikt
Sziasztok Vett valaki motorkraft olajat mostaban.Kellene olcsó öblítős olaj.
Max egy 200 km re
tapasztalat vele? -
Kis Tigris
tag
Sziasztok. Autó csere előtt állunk, a család kinőtte a WagonR-t. Opel Astra-kat valamint Ford Focus amit nézegetünk.
Kritériumok:
-2010 vagy annál picit fiatalabb,
-továbbra is kisgyermekes családi kombi, semmi száguldozás,
-3 naponta 2x33km, néha kirándulások, de semmi autópálya, valamint évi 10.000km max,
-2.000.000ft max, de ebben jó lenne ha benne lennének a vásárláskor felmerülő költségek (átírás, olaj-szűrők, vezérműszíj/lánc, stb.)
-dizelem nem volt, de sztem az igényeinek egy szívó benzines lenne a legjobb (fenntartási költség, minél egyszerűbb motor)
Ford Focus-nál mik az ajánlott motorok, valamint a messzire kerülendők?
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
Zoli-bácsi
#41644
üzenetére
Nálam leginkább a hajtáslánc miatt esett a választás rá. 2,5 literes szívó benzinmotor.
Ecoboostosat vagy Dieselt nem akartam.165 LE benzinmotor villany hajtáslánccal 190 LE csúcsteljesítmény.
-
flymi
addikt
válasz
radi8tor
#41641
üzenetére
Ezt nem tudom.
Beszélgessünk kicsit az érzéseidről.
Ha benne ülsz nem látod oké, de ha kiszállsz és visszanézel a kocsira, mi az első gondolatod mikor ránézel arra a harcsaszájra?![;]](//cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)
Láttam sok új autót és megmondom őszintén nem sok van ami tetszik, bár a szépség relatív, de azért vannak bizonyos határok. A béjemvé az idióta hatalmas vesékkel gusztustalan, de ugyanez a hányinger az Audi is. Aztán ott a hunyadi Tucson a rettenet elejével, ha ránézel megszédülsz attól a hűtőrácstól, na meg azok a lámpák... Az új pözsók az új emblémával meg a hűtőrácsaikkal egyenesen borzalom. Szívesebben nézek rá egy népvágenre...
-
flymi
addikt
válasz
dellfanboy
#41638
üzenetére
A méret nem technika kérdése szerintem.
Én nem igazán kedvelem az ilyen városi terepjárókat. Könnyebben borul, drága felgumizni, ha gyalogosként elcsapnának én a kisebb focust választanám ha lehet. Persze könnyebb belőle ki-beszàllni, több benne a kényelmi elettronyika. Persze ez csak saját vélemény és radi8tor-nak sok balesetmentest hozzá.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
dellfanboy
#41638
üzenetére
Kell idő míg megszokom a méretét az biztos, tetővonala szemmagasságban van.
-
mikrofon
veterán
Jó árú és megfelelő minőségű üléshuzatszettet keresek a Ford Focus III Hatchback 2011-es autómhoz. Mit ajánlotok és mit semmiképpen?
-
#27070592
törölt tag
válasz
radi8tor
#41629
üzenetére
Cool car for young people
Az angolok már tavaly is azt mondták: ha van egy jó állapotú Mk1 Focusod, tartsd meg és használd egészséggel.
-
Alemida
tag
-
gabor9991
addikt
-
Alemida
tag
válasz
7Sony7
#41163
üzenetére
Megtörtént a felső utasoldali motortartó bak cseréje, viszont nem találtam sehol egyértelmű adatot a meghúzási nyomatékra 1.6 benzin 74kW-os motorhoz...Youtube videókon 55 és 65 Nm-t mondanak (pl Autodoc videón). Angol fórumon láttam már 80 és 90 Nm-t is. A Ford data book-ban nem találtam. Segítsetek el ne hagyjam a motort a következő utamon 😁 Köszi!
-
radi8tor
MODERÁTOR
-
gabor9991
addikt
[link]
Ezt olvastad? Feleslegesen azért ne dobd el a gumikat ha egyébként még nem kellene.
Dunlop szerint van olyan minta amelyikkel 1.6mm-re kopva jobb lesz a fékút mint amilyen új korában volt a guminak szóval nem minden esetben az új és mély profilú gumi a jobb,
persze ez csak egy vélemény, én is most tettem fel az új Goodyear nyári gumikat viszont tavaly még a kopott 2014-es Dunlop volt a kocsin de ahogyan én használom arra az is tökéletesen elég volt. -
flymi
addikt
válasz
Csabex
#41617
üzenetére
Lehet hígított hidegzsíroldó volt -> Fene tudja, de minden rittyót leszedett róla. Szó szerint fekete volt a felni belső fele, most szép ezüst. Csak az a néhány padkanyom ne lenne rajtuk, meg egy helyen jobb elől pörsen a festék, már kábé 1x5cm-es helyen hiányzik és tovább vedlik.
Rengeteg használt gumit adnak-vesznek, látom.
6 éves gumit én már csak fenntartásokkal használnék tovább, talán még egy szezonra és vékonyabb talpú cipővel.
Nem futottak sokat, de azért látszik kopás. Inkább az évek múlása miatt váltanék, szerintem 5 év után már nem tudja ugyan azt hozni egy gumi, mint új korában. Lehet inkább legyalázom az egész szettet és kukázom. Nálam ne kopogtasson senki csak a pénzes postás.Milyen fekete hátteres lámpákról írsz -> Igen, első. Hátsó tuning ledesre nem fussa, az a kocsi értékének kábé tizede.
Gyáriak, vannak rajta karcok, a búrát a lámpatesthez rögzítő fülek mind töröttek és olyan mintha tele lenne kavicsfelverődéssel vagy nem is tudom, pöttyös az egész, szerintem némiképp ront a látási viszonyokon.
Nappali fényben annyira nem vészes, de éjjel ha felkapcsolom és szembe állok a kocsival látszik.
Korábban már dobtam be képeket. Azóta is ilyen, de most már kéne kezdeni valamit velük. Újat nem szeretnék venni, pláne, h már van belőle két szett.
ITT és ITT -
Lehet hígított hidegzsíroldó volt az otomatában
Ha jót akarsz magadnak, szerintem ne áruld a 6 éves gumit, mert ha bármilyen gebasz történik a gumik miatt, akkor nálad fognak kopogni. Én úgy adnám el, hogy valamilyen papírt töltetnék ki tanukkal, hogy a vásárló tudatában van a gumik gyártási évével és állapotával. Tudom, sokan árulnak még 9 - 10 éves gumikat is Jófogáson, hát azok szerintem életveszély kategória... 10.000 fél év alatt megyek én
Jövő nyárára én is kell vegyek majd egy szett nyárit, mert gumis szerint ez a szezon és kész, cserérettek lesznek. Lehet használtat veszek, de max 1 évest ami ilyen 7mm körül van még. Új gumik ára tényleg kegyetlen
Milyen fekete hátteres lámpákról írsz, első ? -
flymi
addikt
válasz
Csabex
#41615
üzenetére
Megkérdeztem a mosóban a tulajt. Mondta, h a kiírás ellenére lehet használni szert, nem szól érte. Vettem is valami ritka büdös savas trutyit kétezeré' az automatából, elsőre nem is volt benne bizodalmam. De úgy levitte a ràégett fékport és minden dzsuvát, h öröm volt nézni. Egyedül a gumit féltettem kicsit, nehogy kárt tegyen benne. Mondjuk 2 év múlva úgyis kell egy szett új nyári pacsker, de ott is megugrottak az árak elég durvàn ahogy néztem. Teljesen elégedett vagyok a Ventus Prime3-mal, anno (2019) legjobb ár-érték arányú gumi volt szerintem, nem is csalódtam benne. Csak hát már 3 szezont futottak, 2418 gyártás, 205/55 r16. Két év múlva majd megpróbálom eladni és veszek valami hasonló jóságot ami kiszolgálja újabb 5-6 évre.
Durva, 3,5 év alatt mindössze csak ~30e km-t tekertem bele a kocsiba. Mondjuk eleve olyan 10e km/évre saccoltam a futást, nagyjából bejött.
Most olyan a felni, mint az új. Igaz a munkás gatyám tiszta víz lett, de mindig van nálam váltás.
Sikeres volt a művelet, holnap délután megy kerékcserére. Féknyerget kéne még lefesteni, mert nem a legszebb, viszont tiszta. De ahhoz megint mindent is le kéne bontani róla.Rákérdezek majd a kozmetikàs komára, h bele fér-e az időbe/árba a fekete hàtteres lámpák rendbe rakàsa is, aztán tetessen rá fóliát. Addig jó lesz bele a másik szett is.
-
Melyik mosóba nem lehet vegyszert vinni? OMV kézi mosójában direkt rákérdeztem és mondta a srác, hogy használhatom nyugodtan. Ami esetemben csodákra volt képes, az ez a termék, mert konkrétan olyan lett a felni mint új korában, mintha akkor gördült volna ki az üzemből
Ráfújtam és rózsaszín trutyivá alakította a dzsuvát, aztán a lándzsás mosóval lemostam, de érdemes amolyan "szerelő" ruhában menni, hogy elkerüld a lemosás során a ruhára esetlegesen kerülő szert, mert valami nagyon vad lehet, hisz 2 - 3 hónapos fékport pillanatok alatt tüntetett el rózsaszín formában
-
flymi
addikt
Van valakinek valami gyors/okos tippje alufelnin lévő dzsuva eltávolítására? Mosóba nem lehet vegyszert vinni, de ha van házi megoldàs vagy bármi ami új életre kelti a felni belső felét kérem ossza meg velem is.
Kívülről mondjuk szo-szo rendben van, jövőre úgyis elviszem felújíttatni, de belül minimum 5 éves retek van és hányinger.Holnap viszem kerékcserére és megpörgettetem a padon a felniket, két keréknél gyanús, h elhagyott néhány súlyt tavaly.
Május végén befizettem egy wellness-re a kocsit. Profi, többlépcsős polírt és waxot kap. Kb 3 nap lesz és 60 Mátyás.
A két éve hologramosra elk*rt kókányolás után az idén végre rendbe lesz a vakolat is. -
#27070592
törölt tag
válasz
dssport
#41610
üzenetére
Ok, nincs ezzel semmi gond, sőt ez nálam abszolut alapelv hogy izlésről nem vitatkozom mert az maximálisan privát, senkire nem tartozó dolog.
Szvsz a valaha tervezett és gyártásba is került legszebb európai kombi az S212 kódnevű E-klasse. Öt személynek is kényelmes, meg lehet vele jelenni és RWD.
rendes ICE blokkokkal. És már nem gyártják, az utóda pedig közel sem ilyen szép. Privát véleményem.De ebből a szempontból ez mindegy. A trend számít, a trendiség és a profit. Miért épített gyárat a bömbi az USA-ban? Mert az X modellek fő piaca, és ki akarták venni a képletből a jenki importvámot. Miért lett akkora az X7 hogy az európai vevőknek forog tőle a gyomra? Mert a jenkiknek ekkora SUV kell (a milliónyi F150 mellé) Mert a részvényesek kizárólag ezt nézik. Mennyi osztalékot kapok a cégbe rakott saját tőkém után? Csökken az osztalék mert nem elég trendi a termék/kicsi a marzs? Köszi már léptem is, a tőkémmel együtt.
-
dssport
tag
válasz
#27070592
#41606
üzenetére
Oké nem ismerjük egymást
Amit a többség csinál attól én általában hányok, nem direkt akarok kilógni, csak ilyen furcsán sikerül élnem/megítélnem dolgokat. Tudom, hogy egy autógyárnak a darabszám a fontos (már ha profitot is termel) és nem az én véleményem. De ettől még az értékrendem szerint az (ex)elérhető kínálatból a Mondeo a tökéletes autó. Szinte bármire megfelelő a mérete, tudtak rá szép vonalakat rajzolni (utolsó kínai piacost ne nézd) és hozza azt amiről számomra az autózás szól: ne legyen bazári, bonyolult, túlgondolt, agyonextrázott, drágán fenntartható, feleslegesen nehéz stb... Legyen viszont jó vezetni, legyen megfizethető, ha kell elegáns, ha kell a család kirándulóautója... Camry pedig úgy jön ide, hogy az számomra ugyan ezt képviseli. Vagy mondhatnám a Legendet, Volvo S80, Giulia!!!!!, szódával talán még egy Insigniát is. Az 5-ös BMW, E osztály, A6 számomra a bottal se kategória... Egyszerűen annyi érzést sem váltanak ki belőlem, mint egy szétrohadt Seicento. (más típus sem a trióból) És nem azért, mert nem engedhetem meg magamnak vagy irigy vagyok, hanem mert nem azt az életérzést képviselik amit egy autóban keresek.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz
mikrofon
#41605
üzenetére
SUV-ot hivatalosan a négykerék hajtású városi terepjárókra mondják.
Crossover, ami normál szgk alapokra épül, de magasított.
Egyterű, pl aminél a csomagtartóban is lehet ülni.
Kombi, nagy rakodótere van.
Hatchback, ferdehátú.Na és akkor itt jönnek a bonyodalmak.

Kugát mondják egyesek SUV-nak, mások Crossovernek. Mindkettő igaz rá. De ha szigorúan véve vesszük a SUV jelentését akkor csak a négykerekesre lehetne mondani, Kugából meg csak egy része négykerekes.
Mach-E-re is mondják hogy SUV crossover. Döntsd el, hogy mi, szerintem inkább crossover (öszvér).
Explorer: egyértelműen SUV
C-Max, S-Max egyterű.
Focusból van kombi és hatchback is.Száz szónak is egy a vége: most nagyon divatos a SUV szó, ezért mindenre rámondják a marketingesek, ami kicsit is magasabb kivitel, mint az átlag (Mach-E)
-
#27070592
törölt tag
válasz
dssport
#41591
üzenetére
Véletlenül sem akarom flame felé vinni a topikot, de Focusból '98 óta több mint hatmillió darab ment el csak Európában.
Mondeoból ettől jóval kevesebb.
A Camry nem tudom hogy jön ide, az évi párezres európai eladásaivalDe ha már felsőközepes családi szedán, az ötös bömbi és az E-klasse merdzsó is rendre megüti eladási adatokat tekintve a Mondeot.
-
mikrofon
veterán
Félve kérdezem, mert gondolom ezt illene egy ilyen topikban tudni, de sajnos én nem tudom.
Mi a különbség ezek a kialakítási, vagy megjelenítési formák között?
SUV, egyterű, kombi, "hatchback"Nah jó a legutolsó az kilóg a sorból
-
válasz
Balcsix
#41600
üzenetére
Nagyon sajnálom hogy az egyterűek már egy ideje eléggé megfogyatkoztak a piacon, illetve most jön el a kombik beszántása is.
Sajna....
Nekem is a klasszikus formák jöttek be alapvetően. Sedan (szerintem kifejezetten elegánys) és egyterű (praktikus tényleges családi mindenes). A "hatchbak"-kel is jó elvagyok (2 gyerekig oké volt).
A kombikkal valahogy nem sikerült megbarátkozni.De ez persze mind szubjektív.
Új hozzászólás Aktív témák
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Megtartotta Európában a 7500 mAh-t az Oppo
- One otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Szívesen használsz Samsung böngészőt? Immár PC-n is megteheted
- NVIDIA GeForce RTX 5060 Ti (GB206)
- Xbox Series X|S
- HDD probléma (nem adatmentés)
- NVIDIA GeForce RTX 5080 / 5090 (GB203 / 202)
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- További aktív témák...
- NJOY Szünetmentes + AVR Horus Plus 2000, 2000VA, 1200W, Line-Interactice, LCD Touch displa PWUP-LI20
- Szebb napokat látott T14s Gen3 - i5-1245U / 16GB / 512GB
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro 256GB Silver -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3382, 95% Akkumulátor
- MikroTik CCR1009-7G-1C-1S+ Cloud Router
- Akciós Windows 10 pro + Office 2019 professional plus csomag AZONNALI SZÁLLÍTÁS
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Szép kis példány egyébként 








Milyen fekete hátteres lámpákról írsz, első ?

